The Cat Lady

  • WickedMan
  • WickedMan's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Tentacled Overlord
  • Tentacled Overlord
More
19 Μαρ 2014 15:03 #42745 by WickedMan
The Cat Lady was created by WickedMan
Το παιχνίδι δημιουργήθηκε χάρη στο λαοφιλές Adventure Game Studio από τον Πολωνό Remigiusz Michalski και τη Harvester Games. Είναι το δεύτερο adventure του συγκεκριμένου δημιουργού μετά το «Downfall» που κυκλοφόρησε το 2009 και ήταν αρκετά παρόμοιο σε θεματολογία και αισθητική.


Σενάριο

Παίρνετε το ρόλο της Susan Ashworth, μιας καταθλιπτικής μεσήλικης Βρετανίδας η οποία μια μέρα αποφασίζει να αναχωρήσει από το μάταιο τούτο κόσμο καταπίνοντας μια χούφτα από αγνώστου ταυτότητος χάπια. Το απονενοημένο αυτό διάβημα θα αποτελέσει την απαρχή ενός ντόμινο εξελίξεων που θα την αναγκάσει να παλέψει με τους δαίμονες του παρελθόντος της, θα τη φέρει αντιμέτωπη με νέους και εντέλει θα της δώσει την ευκαιρία να αλλάξει τη ζωή της.

Η ιστορία του παιχνιδιού είναι πολύ σκοτεινή και ασχολείται με αρκετά «ενήλικα» θέματα όπως η κατάθλιψη, ο θάνατος, ο πόνος της απώλειας και η μοναξιά. Το σενάριο πέρα από το ότι κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον του παίκτη μέχρι το τέλος της περιπέτειας, κατορθώνει να του γεννήσει και ένα ευρύ φάσμα συναισθημάτων, που κινούνται από τον τρόμο και τον αποτροπιασμό μέχρι την αισιοδοξία και την ελπίδα για το αύριο. Ταυτόχρονα, τα 4+1 διαφορετικά φινάλε του προσθέτουν σαφέστατα στο replayability του τίτλου και κάνουν ακόμα πιο ολοκληρωμένη τη συνολική εμπειρία.

Όσον αφορά στο σενάριο, μειονέκτημά του παιχνιδιού θα μπορούσε να θεωρηθεί το ότι σε λίγα σημεία η πλοκή είναι κάπως «χαλαρή», καθώς δε δίνονται ιδιαίτερα σαφείς απαντήσεις σε κάποια από τα ερωτήματα που δημιουργούνται από το πρώτο κιόλας κεφάλαιο – εισαγωγή και ο παίκτης καλείται να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα μην έχοντας όλα τα απαραίτητα δεδομένα. Επίσης κάποια από τα γεγονότα που περιγράφονται είναι ομολογουμένως τραβηγμένα από τα μαλλιά με αποτέλεσμα μερικές φορές να μένει η εντύπωση ότι θυσιάζεται κάπως η αληθοφάνεια και επομένως το immersion του τίτλου στο βωμό του αισθητικού «shock value».


Δράση – Γρίφοι – Χειρισμός

Η δράση του παιχνιδιού είναι 3ου προσώπου και έχει να κάνει τόσο με κλασσικούς inventory based γρίφους (συλλογή αντικειμένων από το περιβάλλον και χρήση τους στο σωστό μέρος) όσο και με τη λήψη αποφάσεων σε συγκεκριμένα σημεία του παιχνιδιού οι οποίες είναι ικανές να αλλάξουν σε μικρό (συνήθως) ή μεγαλύτερο (σπανιότερα) βαθμό τη ροή και την κατάληξη της ιστορίας. Ο ίδιος ο Michalski έχει γράψει ότι άντλησε έμπνευση σε μεγάλο βαθμό από story driven παιχνίδια όπως το «Heavy Rain» και το «The Walking Dead» πράγμα που γίνεται πολύ φανερό στο 7ο και τελευταίο κεφάλαιο του παιχνιδιού όπου οι αποφάσεις που θα πάρετε θα καθορίσουν άμεσα το ποιο από τα 4 «βασικά» φινάλε θα δείτε.

Στο σημείο αυτό πρέπει να σημειωθεί ότι υπάρχει και ένα bonus ending το οποίο είχα την τύχη (;) να συναντήσω στο πρώτο μου playthrough και το οποίο θα δείτε μονάχα αν ήσασταν προσεκτικοί και ολοκληρώσατε μερικές άσχετες μεταξύ τους δράσεις που απλώνονται σε ολόκληρη τη διάρκεια του παιχνιδιού. Το συγκεκριμένο φινάλε μπορεί να σας δώσει μια αίσθηση «ανταμοιβής» επειδή είναι το απόλυτο happy end, αλλά είναι κάπως αντίθετο με τη συνολική αίσθηση - ατμόσφαιρα του τίτλου και μου άφησε την εντύπωση ότι συμπεριλήφθηκε σχεδόν σαν afterthought.

Οι γρίφοι είναι ικανοποιητικής ποικιλίας, ενώ η δυσκολία τους κυμαίνεται σε χαμηλά έως μεσαία επίπεδα κάτι που οριοθετεί τη διάρκεια ενός playthrough στις 12 ώρες περίπου, διάρκεια η οποία αν συνυπολογίσει κανείς το δεδομένο replay value, δεν μπορεί να θεωρηθεί σημαντικό μειονέκτημα. Ο χειρισμός , τέλος, γίνεται αποκλειστικά με το πληκτρολόγιο (με τα βελάκια κατεύθυνσης και το «enter») και δε θα σας δημιουργήσει το παραμικρό πρόβλημα, καθώς λειτουργεί άψογα. Το μόνο στοιχείο που βρήκα λίγο ενοχλητικό είναι ότι δε σας επιτρέπει να προσπαθήσετε να συνδυάσετε αντικείμενα στο inventory.


Τεχνικός τομέας – Ατμόσφαιρα

Η ιστορία του παιχνιδιού είναι πολύ καλή και ενδιαφέρουσα, το gameplay του με τους γρίφους και τις διαφορετικές προσφερόμενες επιλογές κρίνεται ικανοποιητικό, αλλά το στοιχείο το οποίο διαφοροποιεί το παιχνίδι και το κάνει να ξεφεύγει από τον χαρακτηρισμό «ένα καλό adventure» είναι τα γραφικά του και ο τρόπος που μαζί με τον ήχο δημιουργούν την ξεχωριστή ατμόσφαιρα του τίτλου.

Είναι, λοιπόν, στο σημείο αυτό που ο παίκτης είναι υποχρεωμένος να βγάλει το καπέλο στην πραγματικά ιδιοφυή δουλειά του Michalski. Σχεδόν κάθε οθόνη του παιχνιδιού είναι ένα μικρό έργο τέχνης, ένας πίνακας ζωγραφικής που παίρνει ζωή μπροστά στα μάτια μας. Το ευκρινέστατο σχέδιο συνδυάζεται υπέροχα με εκπληκτικούς σκοτεινούς και φωτεινούς χρωματισμούς, τα ρεαλιστικά φωτογραφικά μοτίβα εναλλάσσονται άψογα με σκηνές απόλυτης σουρεαλιστικής φρίκης και το τελικό αισθητικό αποτέλεσμα είναι τόσο μοναδικό που θα μείνει χαραγμένο στο μυαλό σας για αρκετό καιρό αφού τελειώσετε το παιχνίδι.

Με απλά λόγια στον τομέα των γραφικών ο Πολωνός δημιουργός πέτυχε κάτι ανεπανάληπτο. Βλέπετε, το AGS, παρόλο που δεν είναι εργαλείο δημιουργίας γραφικών είχε συνδεθεί στο μυαλό μου με πολύ καλά παιχνίδια (Gemini Rue, Resonance) τα οποία, όμως, πολλές φορές σε έκαναν να θες να ξεριζώσεις τα μάτια σου και να τα πετάξεις στο τζάκι. O Michalski πήρε το συγκεκριμένο μαραφέτι και έφτιαξε ένα σκοτεινό κομψοτέχνημα, ένα παιχνίδι που αποδεικνύει και στον πιο δύσπιστο (σ’εμένα δηλαδή) ότι ακόμα και σήμερα τα 2D γραφικά μπορούν να νικήσουν το παντοδύναμο 3D αρκεί να υπάρχει έμπνευση και μεράκι. Συνδυαζόμενα δε με τις πολύ καλές ως επί το πλείστον ομιλίες και το εξαιρετικό soundtrack που ταιριάζει απόλυτα στις μεταβολές της διάθεσης της ηρωίδας, δημιουργούν ένα ατμοσφαιρικότατο σύνολο που όχι μόνο συμπληρώνει τέλεια, αλλά κάποιες φορές επισκιάζει κιόλας το σενάριο και το gameplay του τίτλου.


Επίλογος

Το «The Cat Lady» είναι χωρίς αμφιβολία ένα από τα πιο ξεχωριστά adventures που έχουν κυκλοφορήσει τα τελευταία χρόνια. Το σενάριο και η δράση του έχουν κάποιες μικρές αδυναμίες, αλλά και πολλά στοιχεία τα οποία θα προσφέρουν αρκετές ώρες απόλαυσης, ενώ τον τίτλο απογειώνει ο πραγματικά αριστουργηματικός τεχνικός του τομέας, η μοναδική αισθητική του οποίου θα σας κάνει σε πολλά σημεία να χαζεύετε την οθόνη σας με ανοιχτό το στόμα. Με το δεύτερό της μόλις adventure και με πενιχρά μέσα στη διάθεσή της η Harvester έφτασε σ’ ένα επίπεδο που κάνει τους gamers να περιμένουν πολύ μεγάλα πράγματα από αυτήν στο μέλλον.


8,5-9 /10

Πάρε χαφάκι, χαφάκι Ισπανό / Γάλλο πάρε για κόφτη / φουνταριστό Αργεντινό / γκολκίπερ πάντα Γερμανόοοοο / και καπετάν τον Τότι...

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Powered by Kunena Forum