Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Ημερίδα "Σενάριο και Ψηφιακό Παιχνίδι"

13 Φεβ 2009 12:45 #23200

  • panagios
  • panagios's Avatar
  • OFFLINE
  • Ladies' Charmer
  • Posts: 339
Οι αποψεις μου για την ημεριδα φυσικα θα κατασταλαξουν αφου διαβασω. Το δικο μου σημαντικο ειναι το αδιαφορο του αλλου. Και αντιστροφα. Δεν εχει καμια βαρυτητα ο λογος μου παρα μονο για μενα, οπως του καθενος μας αλλωστε. Απλα εδω γραφουμε για να περναει ευχαριστα η ωρα και να σχολιαζουμε επι των θεματων που μας ενδιαφερουν.

Δεν διεκδικησα ποτε την επιβολη των (μετριων και στρεβλων) αποψεων μου στους αλλους οπως και δεν επιρρεαζομαι ευκολα απο τους αλλους. Πρεπει να τους ξερω καιρο και να τους σεβομαι ωστε να αρχισουν καν να με αγγιζουν οι αποψεις τους.

Δεν μαθαινει ο γερος σκυλος νεα κολπα, αλλα μπορει να βελτιωσει αυτα που ηδη ξερει. Εγω λοιπον ειμαι ο γερος σκυλος. Οποτε μην ψαχνεις να βρεις η να σου πω το σημαντικο. Εγκυκλοπαιδικα
The administrator has disabled public write access.

13 Φεβ 2009 12:57 #23206

panagios wrote:
Να ξεκινησω απο την τιμωρια. Αυτο δεν θα ειναι τιμωρια. Σιγουρα θα εμφανιστω, αλλα φτιαχνω σωμα ωστε να αντεξω τις μπουνοκλωτσες (το ι δεν λειπει κατα λαθος). Δυστυχως εχω περιορισμενο χρονο (θα καταλαβετε σε αλλο ποστ) αυτην την περιοδο και εξ ου και δεν εφαγα μαζι σας. [...]
Συνεννόηση μπουζούκι κάναμε... Αναφερόμουν σε events όπως της ημερίδας, όχι στο φαγοπότι των μελών του forum. Αυτό έλειπε να θεωρείται και τιμωρία το φαγοπότι μαζί μας!! 8)

Μπουνοκλωτσιές (με ή χωρίς γιώτα) δεν υπάρχουν. Οι διαφωνίες λύνονται με λεκτικούς καβγάδες (φέτος την τιμητική είχε η διαφωνία odnorf και Aya περί τι εστί adventure & action στοιχεία εντός αυτών, κ.λπ.) και μετά πολύ κρασί για να ηρεμήσουν τα πνεύματα. ;)

Στο επόμενο post σου συμφωνώ -ειδικά σε ορισμένα σημεία συμφωνώ πλήρως. Αλλά να διευκρινίσω πως σε ρώτησα τι θεωρείς σημαντικό για να καταλάβω γιατί "απαξιώνεις" μια κίνηση ενημέρωσης ενός κοινού που δεν κατέχει το θέμα του gaming ενώ θα μπορούσε να έχει κάτι να του προσφέρει. Όχι για να κρίνω το σημαντικό ή το αδιάφορό σου, ή για να σε πείσω για κάτι διαφορετικό αυτού που πιστεύεις. Επαναλαμβάνω πως στο γενικό (γιατί μιλάμε εδώ, τι βάρος έχουν αυτά που λέμε στους / ακούμε από τους άλλους) συμφωνώ μαζί σου.

Τέλος πάντων, από Δευτέρα που (καλώς εχόντων των πραγμάτων) θα ξέρετε ακριβώς τι ειπώθηκε στην ημερίδα, ξαναμιλάμε και σχολιάζουμε τα επιμέρους. ;)
Nothing happens unless first a dream...
The administrator has disabled public write access.

Re: Πρόγραμμα Ημερίδας 13 Φεβ 2009 13:23 #23213

  • panagios
  • panagios's Avatar
  • OFFLINE
  • Ladies' Charmer
  • Posts: 339
Fallen_Angel wrote:
Πρόγραμμα


10.00-12.00
- Έναρξη, Χαιρετισμός Προέδρου Ε.Σ.Ε, Στάθης Βαλούκος
- Γιάννης Μαρούδας (σεναριογράφος, διδάσκων στο Τμ. Κινημ/φου του Α.Π.Θ. Σενάριο): "Διαδραστική αφήγηση"
- Σταύρος Βαπορίδης (αρχισυντάκτης του Adventure Advocate): "Το σενάριο στα adventure games"
- Ανδρέας Τσουρινάκης (ειδικός συντάκτης - συγγραφέας), για τα games και την εξέλιξή τους
- Έρικ Παρκς (Τypical Mutations, "5η μέρα"): "Alternate Reality Games"


12.30–15.00: ΣΕΝΑΡΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ
- Άλκης Πολυράκης: "Diamonds in the Rough"
- Mαρίνα Κοκκινίδη (Δρ Φιλολογίας ΑΠΘ, Διδάσκουσα Ελληνικής Γλώσσας, Παν/μιο Μακεδονίας / Σεναριογράφος) και Ανέστης Κοκκινίδης (Project/Product Manager/CEO Anima ppd-interactive): "Conspiracies Ι & II"
- Άννα Παντελακάκη και Κατερίνα Σακκαλή: "Destiny"
- Κωνσταντίνος Γιατίλης (3D Artist - Game Designer): "Μεθοδολογία γραφής σεναρίου για ψηφιακά παιχνίδια" - "Theseis"
- Τάσος Φλάμπουρας (Αventurine SA): "Darkfall online"


15.30 -17.00: Η ΑΓΟΡΑ ΤΩΝ GAMES - ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ
- Εκπρόσωπος Αudiovisual - Aventurine
- Φαγιέζ Νταούντ (γεν. δντης της Track7inc): "Η επιχειρηματικότητα στο χώρο των ηλεκτρονικών παιχνιδιών σε συνάρτηση με το σενάριο"
- Ανέστης Κοκκινίδης (Project/Product Manager/CEO Anima ppd-interactive): "Προβλήματα και προοπτικές στην παραγωγή και εκμετάλλευση του εγχώριου ψηφιακού παιχνιδιού"
- Δημήτρης Παυλής / Mιχάλης Μισιρλής (Beacon Multimedia)
- ANOIXTH ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Νο προμπλεμ.

Ειδικα σε μια ημεριδα θεωρω σημαντικο (νουμερο ενα) να κανει αυτο που λεει. Θα εξηγηθω. Λεμε κανουμε μια ημεριδα. Τι θεμα θα εχει; Σεναριο και ψηφιακο παιχνιδι. Εχεις 2 τροπους προσεγγισης του τιτλου.

1 Σεναριο στο ψηφιακο παιχνιδι Η
2 Σεναριο ΚΑΙ ψηφιακο παιχνιδι

το νουμερο 2 ειναι επικινδυνο για να παρεκλινεις. Σου δινει το δικαιωμα να βγεις εντελως εκτος θεματος και να μιλησεις 1 λεπτο για το σεναριο και 59 για το ψηφιακο παιχνιδι. Και κοιταω τα θεματα των ομιλητων και το ποιοι ειναι...
επιφυλασσομαι αλλα εμενα μου φαινεται οτι επιλεχθηκε το νουμερο 2. Δεν θα το μαθω ποτε , αλλα οπως ειπε και μια ψυχη εμενα δεν με νοιαζει. :P

Μετα παμε στο που , ποτε , γιατι, σε ποιον;

Γιατι εγινε εκει που εγινε; εξυπηρετειται καποιος σκοπος οπως η ευκολη προσβαση του κοσμου;
Γιατι εγινε τωρα; υπηρξε καποιο κενο; καποιο αιτημα;
Γιατι γινεται; αυτο μοιαζει με το παραπανω και δεν το αναλυω αλλο
Σημαντικο επισης ειναι το να ειναι ξεκαθαρο σε ποιους απευθυνεται η ημεριδα. Αρα θελω να μαθω την συσταση του κοινου για να δω αν πετυχε το σκοπο της Ειναι ενημερωτικη; κοινο ειναι ο μεσος ασχετος (οπως εγω) ειναι για επαγγελματιες; το κοινο ειναι επαγγελματιες.

Αν ολα αυτα εχουν γινει σωστα και ξεκαθαρα, τοτε μπορεις να αξιολογισεις και την επιτυχια/αποτυχια.

αυτα λοιπον
The administrator has disabled public write access.

14 Φεβ 2009 02:14 #23255

Ε λοιπόν θα την πώ την κακία μου...

Με μια πρώτη ματιά το πρόγραμμα φέρνει σε 'Κουτσοί-Στραβοί στον Άγιο Παντελεήμονα' ή 'Όλοι οι καλοί χωράνε' για να μήν αναφέρω τη γνωστή παροιμία που περιλαμβάνει σεξ και συρροή συγκεκριμένης μειονότητας...

Επιφυλάσσομαι για περισσότερα μέχρι να δώ το report.
The administrator has disabled public write access.

14 Φεβ 2009 02:19 #23257

  • panagios
  • panagios's Avatar
  • OFFLINE
  • Ladies' Charmer
  • Posts: 339
χεχεχε. Περασμενη η ωρα, λογικη η επιθετικοτητα

γιουργια στον νταβα με τα κουλουρια
The administrator has disabled public write access.

14 Φεβ 2009 11:31 #23268

nastyvale wrote:
Με μια πρώτη ματιά το πρόγραμμα φέρνει σε 'Κουτσοί-Στραβοί στον Άγιο Παντελεήμονα' ή 'Όλοι οι καλοί χωράνε'

Nasty, ποιον δηλαδή είδες, που θεωρείς ότι δεν θα έπρεπε να είναι και για ποιο λόγο;;
The administrator has disabled public write access.

14 Φεβ 2009 14:28 #23272

  • aiRness
  • aiRness's Avatar
  • OFFLINE
  • Just point & click...
  • Posts: 1141
Το θέμα προσωπικά δεν το βρίσκω συγκεκριμένο. Το ότι δεν χάνει κανείς δεν είναι επιχείρημα στο να είναι υπαρκτή μια ημερίδα, ακριβώς το αντίθετο.
Whenever I smell asphault, I think of Maureen.
The administrator has disabled public write access.

14 Φεβ 2009 16:58 #23275

  • shodan
  • shodan's Avatar
  • OFFLINE
  • Schattenjäger
  • Posts: 582
Να γίνω μωρέ και εγώ λίγο κακός? Με τις ελάχιστες γνώσεις γύρω από το gaming, το ελάχιστο μυαλό μου, την αυτογνωσία που με διακρίνει κ.α. [μεγάλο μέρος αρχικού κειμένου αφαιρέθηκε για να μη χαλάμε τις καρδιές μας] θα πω απλά πως έξω από τον χορό πολλά τραγούδια λέμε και για να σκοτώσουμε την ώρα γράφουμε απλά για να γράψουμε. Πολύ θέλω να δω προτάσεις, δράσεις και ενέργειες ΟΧΙ αντιδράσεις!
Μακάρι σεμιναρια/συνέδρια/ημερίδες/u name it να γινόταν συχνότερα και με περισσότερα θέματα μπας και γίνει τπτ σε αυτή τη χώρα. Το να μένουμε απαθέστατοι και να κατακρίνουμε το οτιδήποτε δείχνει παντελώς έλειψη ενδιαφέροντος ακόμα και για αυτό που αγαπάμε, τα παιχνίδια!

============
Αποποίηση ευθυνών: Απόψεις δικές μου και μόνο εκφράζω, δεν φωτογραφίζω κανέναν και δεν περιμένω σχόλια και απαντήσεις. Όπως επίσης δεν περιμένω και ένα κείμενο που θα περιγράφει το τι έγινε.Μόνο και μόνο που παρευρέθηκαν μεγάλα ονόματα που έχω δεθεί μαζί τους για διάφορους λόγους (για τις στιγμές που μου χάρισαν οι δημιουργίες τους πχ), εκπροσωποι εταιρειών που προσπαθούν να αναδείξουν τη χώρα μας καθώς επίσης και υπεύθυνοι εταιρειών που έχουν κάνει κινήσεις για να απολαμβάνουμε τα παιχνίδια σε λογικές τιμές και να μην τα πληρώνουμε χρυσά για εμένα έχουν βαρύτητα.
"Lo-lo-look at you, Hacker.
A pa-pa-pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you ru-run through my corridors-s.
H-h-how can you challenge a perfect, immortal machine?"
[url=http://www.facebook.com/nihlia:2nnqt01r]FB Profile[/url:2nnqt01r] | [url=http://www.twitter.com/avenger3000:2nnqt01r]Twitter Profile[/url:2nnqt01r] | [url=http://www.nihl.gr:2nnqt01r]Blog-o-sphere[/url:2nnqt01r]
The administrator has disabled public write access.

17 Φεβ 2009 13:18 #23335

  • panagios
  • panagios's Avatar
  • OFFLINE
  • Ladies' Charmer
  • Posts: 339
Διαβασα πολυ προσεκτικα την ανταποκριση.
Παρα πολυ προσεκτικα. Δεν ειδα ομως συμπερασματα-σχολιασμο. Το δικαιο θα ηταν να μην πω τιποτα πριν να διαβασω την γνωμη αυτων που ηταν εκει αφου δεν εχω ιδια αποψη.
Οποτε θα περιμενω... in all fairness ομως, δεν μου εδωσε ο/η γραφων την αισθηση οτι το βρηκε πετυχημενο. Επιφυλασσομαι
The administrator has disabled public write access.

17 Φεβ 2009 13:28 #23336

  • panagios
  • panagios's Avatar
  • OFFLINE
  • Ladies' Charmer
  • Posts: 339
Και για να γινω λιγο πιο σαφης:
επειδη η ημεριδα ειχε ενα συγκεκριμενο σκοπο (ξερω οτι φαινομαι κολλημενος αλλα αλλιως γιατι να εχουν τιτλο οι ημεριδες; ) τα ερωτηματα που θα πρεπει να εχουν απαντηθει ειναι τα εξης:

1) οι σεναριογραφοι που παρακολουθουσαν απο κατω εχουν καταλαβει τι πρεπει να κανουν ωστε να ειναι ετοιμοι να γραψουν ενα αρχικο τουλαχιστον σεναριο για γκειμ;
2) Θα το κανουν τωρα καλυτερα απ οτι θα το εκαναν πριν να παρακολουθησουν την ημεριδα;
3) οι ελληνικες εταιρειες παραγωγης παιχνιδιων θα προσλαβουν κανεναν σεναριογραφο η θα τα κανουν ολα ολοι;
4) οι ομιλιες ηταν εντος θεματος; γιατι αλλο να ειναι κατι εντος θεματος στα χαρτια και αλλο στην πραξη.


ΥΓ1: η ομιλια του κυριου Τσουρινακη τι σχεση ειχε με την ημεριδα;
ΥΓ2: αυτος που εκραζε τους σεναριογραφους το εκανε για να πικαρει τους απο κατω; τι επιπεδο ειναι αυτο;

ασχετο: το consp 2 ποτε βγαινει;
The administrator has disabled public write access.

17 Φεβ 2009 15:14 #23337

Προσωπικός απολογισμός:
1. Βρήκα εξαιρετικά ενδιαφέρουσες όλες τις ομιλίες που εξηγούσαν τις ιδιαιτερότητες του σεναρίου για games. Ειδικότερα οι εισηγήσεις του κ. Μαρούδα (ο οποίος διδάσκει σενάριο) και της κα Κοκκινίδου (η οποία είναι εμπειρική σεναριογράφος για games) νομίζω πως υπήρξαν διαφωτιστικές από κάθε άποψη για κάθε ενδιαφερόμενο. Γι'αυτές και μόνο (αλλά όχι αποκλειστικά) θεωρώ πως καλώς έγινε η ημερίδα επειδή προσέφερε κάτι.

2. Θεωρώ πως όποιος από τους παρευρισκομένους σεναριογράφους είναι διατεθειμένος να ακολουθήσει καινούρια μονοπάτια (για τα ελληνικά πάντα δεδομένα), θα αναζητήσει επιπλέον πληροφορίες μετά την ημερίδα. Το έναυσμα σίγουρα το πρόσφερε σε ορισμένους με το περιεχόμενό της. Παρεπιπτόντως, έμεινα με την εντύπωση πως κάποιος από τους παρευρισκομένους σεναριογράφους ίσως στο μέλλον μας παρουσιάσει δικό του σενάριο για παιχνίδι. Δεν είπε κάτι συγκεκριμένο, αλλά αυτή η εντύπωση μου δόθηκε. Ίδομεν...

3. Η ερώτηση "οι ελληνικες εταιρειες παραγωγης παιχνιδιων θα προσλαβουν κανεναν σεναριογραφο η θα τα κανουν ολα ολοι;" νομίζω πως είναι το καίριο (πρακτικό) ερώτημα. Αλλά ειλικρινά δεν ξέρω ούτε αν οι υπάρχουσες θα απευθυνθούν σε σεναριογράφους για μελλοντικά σχέδιά τους ούτε αν θα συσταθούν νέες εταιρείες που θα ξεκινήσουν απευθείας και κάποιες συνεργασίες με σεναριογράφους. Το μέλλον θα δείξει. Εμένα πάντως, πιο πιθανό μου φαίνεται ένας σεναριογράφος να απευθυνθεί σε game developers (εντός ή εκτός Ελλάδος) με κάποιο σενάριο που έχει σκεφτεί, αλλά δεν μπορεί να κάνει π.χ. ταινία λόγω κόστους, παρά το αντίθετο.

4. Μου άρεσαν σε προσωπικό επίπεδο:
(α) πως μέσα από το σύνολο των εισηγήσεων κατέστη σαφές σε όσους ήταν εκεί πως δεν είναι όλα τα παιχνίδια μπαμ-μπουμ, αλλά και το γεγονός πως ακόμη κι αυτά χρειάζονται ένα (ή και περισσότερα για την ακρίβεια) σενάρια.
(β) που έμαθα πέντε πράγματα παραπάνω από τον κ. Παρκς για τα ARGs και πλέον θέλω να ασχοληθώ περισσότερο μαζί τους, καθώς κι οι πληροφορίες σχετικά με την ελληνική αγορά και τις ελληνικές δημιουργίες.

5. Με ενόχλησαν σε προσωπικό επίπεδο:
(α) το ύφος κι ορισμένα σχόλια του εκπροσώπου του Theseis. Προσωπικά, τα θεωρώ απαράδεκτα και τα δύο. Αν πράγματι θεωρεί πως "το θέμα είναι η διαδραστικότητα κι όχι το σενάριο ή οι χαρακτήρες", τότε δεν καταλαβαίνω γιατί δέχτηκε να είναι εισηγητής στη συγκεκριμένη ημερίδα. Ίσως σκοπός του ήταν να εξηγήσει τα προβλήματα που οι ίδιοι είχαν με το δικό τους σεναριογράφο, αλλά ο τρόπος που επέλεξε να το κάνει νομίζω πως δεν επέφερε τα επιθυμητά αποτελέσματα.
(β) η αποχώρηση ορισμένων ομιλητών μετά την εισήγησή τους, που δεν έδειξαν ούτε το τυπικό ενδιαφέρον να ακούσουν τι είχαν να πουν οι υπόλοιποι ομιλητές.

Γενικά, θεωρώ πως η ημερίδα είχε κάτι να προσφέρει. Ποιος το έλαβε, αν το έλαβε, και πώς θα εξελιχθεί αυτό, δεν το γνωρίζω.


ΥΓ: Τα γυρίσματα έχουν ολοκληρωθεί για το Συνομωσίες ΙΙ κι αυτή την εποχή ολοκληρώνουν κάποια τελευταία πράγματα στη μηχανή αν θυμάμαι καλά όσα μας είπε ο κ. Κοκκινίδης μετά την ημερίδα (ανέφερα πόσο συμπαθητικούς, προσγειωμένους και φιλικούς θεωρώ τα αδέρφια Κοκκινίδη?). Οπότε δε νομίζω πως αργεί... :)

ΥΓ2: Panagios, μιλώντας με μία πραγματικά πολύ μικρή επιφύλαξη και για την dream, μπορώ να σου πω ότι και οι δύο θεωρήσαμε την ημερίδα επιτυχημένη. ;)
Nothing happens unless first a dream...
The administrator has disabled public write access.

17 Φεβ 2009 15:48 #23338

  • panagios
  • panagios's Avatar
  • OFFLINE
  • Ladies' Charmer
  • Posts: 339
Καλυφθηκα. Θεα
The administrator has disabled public write access.

17 Φεβ 2009 15:59 #23339

  • odnorf
  • odnorf's Avatar
  • OFFLINE
  • Templar Hunter
  • Posts: 784
Fallen_Angel wrote:
Εμένα πάντως, πιο πιθανό μου φαίνεται ένας σεναριογράφος να απευθυνθεί σε game developers (εντός ή εκτός Ελλάδος) με κάποιο σενάριο που έχει σκεφτεί, αλλά δεν μπορεί να κάνει π.χ. ταινία λόγω κόστους, παρά το αντίθετο.

Δυστυχώς, αυτό είναι σχεδόν αδύνατο στην πράξη. Οι εταιρείες δε δείχνουν το παραμικρό ενδιαφέρον αν δεν έχεις στα χέρια σου ένα λειτουργικό demo ικανοποιητικής διάρκειας και ακόμα και τότε οι υποσχέσεις παραμένουν υποσχέσεις (τα πράγματα γίνονται σαφώς καλύτερα όταν τους παρουσιάσεις το παιχνίδι... ολοκληρωμένο - Βεβαίως, περίπτωση πλήρους χρηματοδότησης ακούγεται πολλές φορές σαν ανέκδοτο δυστυχώς.). [Η γνώση μου αυτή προέρχεται από άτομα που δραστηριοποιούνται στον χώρο εκτός Ελλάδας από διάφορα πόστα - σενάριο, γραφικά, προγραμματισμός - και όχι από προσωπική εμπειρία.]
lamp dog - <!-- w -->www.dead-code.org<!-- w -->
The administrator has disabled public write access.

17 Φεβ 2009 18:08 #23344

odnorf wrote:
Δυστυχώς, αυτό είναι σχεδόν αδύνατο στην πράξη. Οι εταιρείες δε δείχνουν το παραμικρό ενδιαφέρον αν δεν έχεις στα χέρια σου ένα λειτουργικό demo ικανοποιητικής διάρκειας και ακόμα και τότε οι υποσχέσεις παραμένουν υποσχέσεις [...]
Aναφέρεσαι σε μικρές εταιρείες ή σε σενάρια για adventures συγκεκριμένα? Γιατί μου κάνει εντύπωση αυτό που λες. Δηλαδή όλα όσα κυκλοφορούν από μη-κολοσσούς (βλ. Atari), παρουσιάστηκαν σε demo μορφή σε κάποια εταιρεία? Ειδικά για action παιχνίδια που δεν είναι εξίσου εύκολα στο σχεδιασμό όσο τα adventures (στα δικά μου τα μάτια, εικασία) πώς γίνεται αυτό?
panagios wrote:
Καλυφθηκα[...]
Τη γνώμη σου δε μας είπες, όμως, τελικά. :P
Nothing happens unless first a dream...
The administrator has disabled public write access.

17 Φεβ 2009 20:40 #23351

  • odnorf
  • odnorf's Avatar
  • OFFLINE
  • Templar Hunter
  • Posts: 784
@Fallen_Angel

Τα action παιχνίδια έχουν διαφορετική αντιμετώπιση. Αναφέρομαι αποκλειστικά σε adventures. Οι περισσότερες παραγωγές adventures τα τελευταία χρόνια (εκτός από ορισμένα με χρηματοδότηση από γερμανικές εταιρίες ή άλλες μεγάλες παραγωγές) είναι στο μεγαλύτερο ποσοστό αυτοχρηματοδοτούμενες.

[Η atari (δηλαδή η γνωστή μας, από adventures, infogrames που αγόρασε τα δικαιώματα της επωνυμίας και άλλαξε το όνομά της) είναι από τις 4-5 μεγαλύτερες εταιρίες στον χώρο (αν και τον τελευταίο χρόνο έχει τεράστια οικονομικά προβλήματα).]
lamp dog - <!-- w -->www.dead-code.org<!-- w -->
The administrator has disabled public write access.