The Cat Lady aftermath (περιέχει spoilers!!)
- Fallen Angel
- Topic Author
- Offline
- Homo Adventurous
Με έχεις ιντριγκάρει αφάνταστα. Τι του συγχώρεσες σεναριακά; Τι σε ενόχλησε;mkllds wrote: [...]αυτό το The Cat Lady γιατί θεωρείτε τόσο καλό; Εγώ του συγχώρεσα αρκετά πράγματα γιατί προερχόταν από έναν άνθρωπο αλλά και πάλι δεν το κατατάσσω στα κορυφαία της χρονιάς ως προς το σενάριο του. Πραγματικά απόρησα όταν το είδα, βέβαια περί ορέξεως κολοκυθόπιτα.[...]
Nothing happens unless first a dream...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Constantine_R
- Offline
- Voodoo Priest
- Posts: 1373
εγώ θα έλεγα το παίρνει το συναίσθημα και στο κοπανάει στο κεφάλι μέχρι να στο ανοίξει... ειδικά εκεί που σε αφήνει εσένα να διαλέξεις το παρελθόν της και ας μην έχει σημασία στην εξέλιξη... είναι σαν να διαλέγεις το δικό σου.mkllds wrote: Με το The Cat Lady ένιωσα ότι εκβίαζε σε κάποιες καταστάσεις το συναίσθημα...
Και τώρα που το θυμήθηκα και ήθελα καιρό να το γράψω και το ξέχναγα...
Στην Αθήνα υπάρχει γιατρός παρεμφερούς ειδικότητας που είναι ίδιος... ίδιος σας λέω με τον ψυχολόγο του παιχνιδιού.... είχαμε πάει με τη γυναίκα μου και της έλεγα "πάμε να φύγουμε τώρα! ξέρεις τι έχει αυτός στο υπόγειο;;!!!"....
“You know, the very powerful and the very stupid have one thing in common. They don’t alter their views to fit the facts. They alter the facts to fit their views.”
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- mkllds
- Offline
- Futuristic Fedora
- Posts: 674
Την Mitzi θεώρησα ότι τη χρησιμοποίησε για να τραβήξει ακόμα περισσότερο στα άκρα τον καταθλιπτικό χαρακτήρα του παιχνιδιού. Δηλαδή την χρησιμοποίηση ενός χαρακτήρα ο οποίος έπασχε από καρκίνο και θα πέθαινε σε 3 μήνες και με ένα δακρύβρεχτο παρελθόν και η οποία στο τέλος έγινε φίλη της αλλά τελικά την έχασε και αυτή. Νομίζω ότι εδώ ήθελε να εκβιάσει λίγο ακόμα περισσότερο το συναίσθημα.
Βέβαια σ' όλα τα παραπάνω ίσως να υπάρχουν απαντήσεις που να μου ξέφυγαν ή να μην πρόσεξα. Οπότε αν ξέρετε κάτι πείτε μου.
Επίσης ο χειρισμός του με ενόχλησε. Δεν είμαι κολλημένος ότι μόνο το mouse πρέπει να χρησιμοποιούμε αλλά κάποια στιγμή έκανα κλικ τα βελάκια και τα πάταγα δυο-τρεις φορές και μπαινοέβγαινα στο inventory ή στη λίστα με τις εντολές μέχρι να κάνω αυτό που ήθελα. Θα μπορούσε να το κάνει πιο εύκολο.
Έχοντας όμως στο μυαλό μου ότι προερχόταν από έναν άνθρωπο δεν μου χάλασαν την gaming εμπειρία μου και δεν μετάνιωσα που ξόδεψα και χρόνο και χρήμα για το συγκεκριμένο.
Ίσως να έχω ξεχάσει και 1-2 πράγματα, εάν θυμηθώ κάτι θα επανέλθω.
-"Πάνω στην άμμο την καυτή, γράφαμε τ' όνομα μας".
-Θεοδωράκης.
-Σεφέρης.
-Και τραγουδάει ο Σεφέρης.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- maladroid
- Offline
- Templar Hunter
- Posts: 800
Εκείνο που ξέρω σίγουρα είναι ότι
Ο τύπος με τα λουλούδια και το σφυρί ήταν αυτός που ήρθε στο διαμέρισμα, τις έδεσε και μετά προσπαθούσαν να λυθούν; Αν ναι, θυμάμαι ότι κι εμένα με μπέρδεψε η ταυτότητά του και γενικά μου είχε φανεί λίγο ξεκάρφωτη η παρουσία του. Παίζει και να είναι απλά άλλο ένα "παράσιτο" χωρίς δεύτερο επίπεδο ανάγνωσης, απλά "έτυχε" να θυμλιζει στην πρωταγωνίστρια τον παλιό θαυμαστή. Not sure.
Πάντως γενικά δε νομίζω ότι όσα συμβαίνουν τα φαντάστηκε παρότι υπάρχει μια σουρεαλιστική επίφαση σε αρκετές εικόνες/γεγονότα. Σίγουρα ορισμένα είναι παραμορφωμένα από τα παιχνίδια του μυαλού της Susan και την έντονη συναισθηματική φόρτιση αλλά οι φόνοι εγώ κατάλαβα ότι έγιναν κανονικά όπως και όλα τα μαρτύρια που τράβηξε.
Όσο για το συναίσθημα, δεν αισθάνθηκα ότι το εκβιάζει, απλά ήθελε να κάνει το παιχνίδι "σκληρό" και "σκατένιο" χωρίς να λυπηθεί τους ήρωές του και γι'αυτό το πάει συχνά στα άκρα. Από την άλλη, καταλαβαίνω γιατί μπορεί να φανεί έτσι σε κάποιους. Πάντως, σε σύγκριση με το Downfall, θεωρώ ότι έχει μια νότα αισιοδοξίας ο τερματισμός του παιχνιδιού (αυτός που είδα εγώ) γιατί η Susan τελικά βρίσκει ένα σκοπό στη ζωή της και γενικά βγαίνει από τη σαρκοφάγο της απόλυτης απραξίας και αυτολύπησης. Ακόμα και η μοίρα της Mitzi δεν μου φάνηκε μελό γιατί επιτέλεσε τον (ευεργετικό) σκοπό της προτού φύγει.
Εκείνο που δεν μου άρεσε είναι ότι τα "παράσιτα" παραήταν τελειωμένοι ψυχάκηδες. Θα τους προτιμούσα διεφθαρμένους ή σάπιους με την κοινωνική/ψυχολογική έννοια κι όχι κανίβαλους. Αυτό αποδυνάμωνε λίγο την ιστορία και αυτό που προσπαθούσε να πει.
No good deed goes unpunished
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- mkllds
- Offline
- Futuristic Fedora
- Posts: 674
Δηλαδή μπέρδευε την πραγματικότητα με την φαντασία. Άρα την Queen of Maggots την συνάντησε ή όχι; Και τελικά πέθαινε και ανασταινόταν ή όχι;maladroid wrote: Πάντως γενικά δε νομίζω ότι όσα συμβαίνουν τα φαντάστηκε παρότι υπάρχει μια σουρεαλιστική επίφαση σε αρκετές εικόνες/γεγονότα. Σίγουρα ορισμένα είναι παραμορφωμένα από τα παιχνίδια του μυαλού της Susan και την έντονη συναισθηματική φόρτιση αλλά οι φόνοι εγώ κατάλαβα ότι έγιναν κανονικά όπως και όλα τα μαρτύρια που τράβηξε.
Για την Mitzi, σε έναν κόσμο που όλα είναι μαύρα για την Susan πρόσθεσε ακόμα έναν τραγικό χαρακτήρα ο οποίος δεν έχει καμία ελπίδα παρά μόνο προσπαθεί να τελειώσει κάτι πριν πεθάνει. Εγώ ένιωσα ότι προσπάθησε να εκβιάσει ακόμα περισσότερο την μαυρίλα και την κατάθλιψη που αποπνέει το παιχνίδι.
Μιας και ανέφερες τα παράσιτα. Στην αρχή πίστευα ότι θα ήταν πιο noir χαρακτήρες ώστε να μην καταλαβαίνεις αν είναι ή δεν είναι παράσιτα από την αρχή. Αντιθέτως ήταν όλα τα είδη των serial killers χωρίς να σου αφήνει ίχνος διλλήματος και ενοχής εάν πρέπει να πεθάνουν ή όχι. Έτσι ακύρωνε και την επιλογή στην αρχή εάν θα ακολουθούσαμε τις οδηγίες ή όχι της Queen of Maggots .
Η αλήθεια είναι ότι δεν μπόρεσα σε κανένα σημείο να συνδεθώ με την πρωταγωνίστρια του παιχνιδιού και με την όλη μαυρίλα της. Σ' αυτό βέβαια δεν φταίει το παιχνίδι αλλά εγώ. Τουλάχιστον έδωσε μια ικανοποιητική δικαιολογία από που προερχόταν η κατάθλιψη της. Γιατί εάν έλεγε κάτι του στυλ πέθανε η γάτα της και ήταν σε βαριά κατάθλιψη τότε θα το παράταγα.
-"Πάνω στην άμμο την καυτή, γράφαμε τ' όνομα μας".
-Θεοδωράκης.
-Σεφέρης.
-Και τραγουδάει ο Σεφέρης.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- TeLeStIc
- Offline
- Elite Member
- Posts: 39
Σίγουρα καλό παιχνίδι για ανεξάρτητη παραγωγή, αλλά κ εγώ από την πρώτη σιτγμή βρήκα ένα σωρό αδυναμίες - κ μάλιστα το έπαιξα σε περίοδο που δε χοροπήδαγα από τη χαρά μου αλλά κ πάλι δεν κατάφερα να ταυτιστώ...
Θεωρώ ότι την αλληγορία που θα ήθελε να περάσει δεν κατάφερε να την αποδώσει και μάλιστα συμφωνώ κ επαυξάνω το σχόλιο ότι προσπάθησε να εκβιάσει το συναίσθημα της κατάθλιψης. Γενικά ήταν κάπως αναποφάσιστο μεταξύ horror/καταθλιπτικού κ αυτό ακριβώς ήταν που με ξένισε. Κ οι διάλογοι βέβαια δε βοηθούσαν - όπως κ το speech που σε κάποιους δεύτερους ρόλους ήταν ενοχλητικό...
Γενικά θεωρώ ότι ήταν μία επιφανειακή υλοποίηση της κατάθλιψης - μπορεί να το έκανε για να είναι πιο εύπεπτο το παιχνίδι από το γενικό κοινό...Αλλά σίγουρα μία ιστορία πιο καλοδουλεμένη θα ήταν προτιμότερη. Γιατί καλή η queen of maggots αλλά δεν έπεισε...
Παρόλα αυτά σίγουρα και εγώ δε μετάνιωσα ούτε το χρόνο ούτε τα λεφτά αλλά σίγουρα επίσης διαφώνησα εξ αρχής με τα τεσσεράμιση αστεράκια (τώρα που πήρα θάρρος στο φόρουμ θα γκρινιάζω ανοιχτά )
Υ.Γ.1: Όπως και το Neverending nightmares ( neverendingnightmares.com/ ) έτσι και το cat lady με ανησυχούν λίγο που μπερδεύουν την κατάθλιψη με σφαγές και αίματα...Δεν είμαι ψυχίατρος, αλλά σίγουρα προτιμώ την οπτική της κατάθλιψης του Melancholia από το να πυροβολάω κακούς...
I will someday become the 13th Guardian, the protector of the Balance. And I'm Telestic.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Constantine_R
- Offline
- Voodoo Priest
- Posts: 1373
Από τη συνέντευξή του εδώ:
Αdventure Αdvocate wrote: Με ποιο τρόπο δημιουργείς ένα παιχνίδι; Ποια είναι η διαδικασία που ακολουθείς; Έχεις, βασικά, συγκεκριμένη διαδικασία; Προηγείται η ιστορία; Και τι γίνεται με τους γρίφους; Τους σχεδιάζεις καθώς προχωράς;
(μα τι κουότ έκανες μωρή παιχτούρα!)Michalski wrote: Ξεκινάω με μια απλή ιδέα. Μια-δυο σκηνές, ποτέ ολόκληρη ιστορία. Και σιγά-σιγά προχωράω. Οι ιδέες έρχονται όταν δουλεύω με τα backgrounds. Ή όταν καπνίζω. Σκέφτομαι τι πρέπει να κάνω στη συνέχεια πριν πέσω για ύπνο. Το σκέφτομαι όταν έχω διάλλειμαστηδουλειά. Δενυπάρχεισυγκεκριμένηδιαδικασία. Ξεκινάω και χτίζω το παιχνίδι χωρίς να ξέρω πώς θα προχωρήσει. Κάποιες φορές αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να γυρίσω πίσω για να αλλάξω κάνα-δυο πραγματάκια, αλλά συνήθως ό,τι κάνω μένει ως έχει. Νομίζω ότι αν ήξερα πως τελειώνει, δε θα είχα μεγάλο κίνητρο να το τελειώσω, γιατί για 'μένα οι ιστορίες που λέω σκοπό έχουν να προκαλέσουν και να εκπλήξουν όχι μόνο τους παίκτες, αλλά και εμένα τον ίδιο.
Νομίζω ότι τα λέει όλα μόνος του. Το σενάριο έχει ό,τι προβλήματα έχει γιατί φτιάχτηκε με αυτό τον τρόπο. Ο οποίος, για μένα, είναι δίκοπο μαχαίρι. Ή θα φτιάξεις (στη καλύτερη) μια ωραία σπονδυλωτή ιστορία, όπως έγινε στην περίπτωση του Cat Lady ή σε λένε J. R. R. Tolkien και φτιάχνεις το έπος της ανθρωπότητας για τον εικοστό αιώνα.
Ειδικά με αυτό που λέει: "γιατί για 'μένα οι ιστορίες που λέω σκοπό έχουν να προκαλέσουν και να εκπλήξουν όχι μόνο τους παίκτες, αλλά και εμένα τον ίδιο" το θεωρώ προσωπικά τόσο άκυρο όπως το να πεις... "παίζω ποδοσφαιρό σε επαγγελματκό επίπεδο αλλά δεν χρειάζομαι προπόνηση" (και όλοι βλέπουμε πόσο ανέβηκε επίπεδο όταν αποφάσισε να αφήσει τις σούζες με το GLX και να στρώσει το κ%$^ του κάτω να παίξει μπάλα... όχι ο Michalski, έτσι; )
Τέλος πάντων. Εμένα το σενάριο του Cat Lady μου άρεσε και μάλιστα πολύ. Μπορώ να δεχτώ τη λογική του croc ότι αν αυτό είναι το καλύτερο σενάριο του 2012, τότε ζήτω που καήκαμε (φίλε δεν ξέρω αν το έχεις παίξει και εσύ, κάπου το έγραψες, έτσι; συγνώμη αν χρησιμοποίησα το όνομά σου επί ματαίω) από άποψη δομής της ιστορίας, από την άλλη όμως έθιξε μέσα από αυτόν τον διαστρεβλομένο καθρέφτη πράγματα που συναντάμε πολύ σπάνια σε adventures παιχνίδια. Δεν είναι μόνο η κατάθλιψη της πρωταγωνίστριας αλλά όλη αυτή η αποξένωση και "αρρώστια" της πόλης που με τράβηξε... Ναι, ξέρω τη πήρε και της άλλαξε τα φώτα, πολύ πιθανό να μην είχε καν κάτι τέτοιο σκοπό να κάνει... αλλά f%$* it! όταν θέλω ρεαλισμό στην τέχνη κλείνω κομπιούτερ, βιβλία, μουσική κτλ.... και συναναστρέφομαι με οικογένεια, φίλους, δουλειά.... εκεί να δείτε ρεαλισμό, δεν τον ξεπερνά τίποτα...
Φίλε έχεις πάρα πολύ δίκιο και είναι κάτι που δεν μου είχε περάσει από το μυαλό. Όντως είναι πολύ λεπτό θέμα.TeLeStIc wrote: Υ.Γ.1: Όπως και το Neverending nightmares ( neverendingnightmares.com/ ) έτσι και το cat lady με ανησυχούν λίγο που μπερδεύουν την κατάθλιψη με σφαγές και αίματα...Δεν είμαι ψυχίατρος, αλλά σίγουρα προτιμώ την οπτική της κατάθλιψης του Melancholia από το να πυροβολάω κακούς...
Επίσης, και το λέω γιατί μάλλον εγώ δεν το κατάλαβα καλά και θέλω να το ξεκαθαρίσουμε, δεν είναι απαράιτητο να ταυτιστεί-συνδεθεί κάποιος με τον/την ήρωα/ηρωίδα μιας ιστορίας για να είναι καλή. Δηλαδή έχει ταυτιστεί κανείς με τον Hannibal... όχι αν έχει να μου το πει, να ξέρω...
Μπάι δε γουέι, το cat lady ήταν για μένα το καλύτερο σενάριο του 2012... το ξεπέρασε όμως το Cognition που μόλις τελείωσα.... πιο "αμερικανιά" δε λέω, αλλά.... αλλού όμως αυτά...
“You know, the very powerful and the very stupid have one thing in common. They don’t alter their views to fit the facts. They alter the facts to fit their views.”
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Fallen Angel
- Topic Author
- Offline
- Homo Adventurous
Ωστόσο, ο μεσιέ TeLeStIc είπε κάτι που δεν μπορώ να αφήσω ασχολίαστο:
Παρατήρησα πως στο review του παιχνιδιού η βαθμολογία των μελών είναι 5/5 από δύο ψήφους. Όπερ σημαίνει, αγαπητέ, πως δεν έχεις ψηφίσει ακόμη τη διαφωνία σου. Όπως κι εσείς οι υπόλοιποι εδώ μέσα που διαφωνείτε (ακούς, mkllds;!). Γιατί παρακαλώ δεν έχετε ψηφίσει; Η γκρίνια όπως λέει ο TeLeStIc (οι ενστάσεις όπως λέω εγώ) πρέπει να ακούγονται. Έλα, να ψηφίζουμε...TeLeStIc wrote: [...]Παρόλα αυτά σίγουρα και εγώ δε μετάνιωσα ούτε το χρόνο ούτε τα λεφτά αλλά σίγουρα επίσης διαφώνησα εξ αρχής με τα τεσσεράμιση αστεράκια (τώρα που πήρα θάρρος στο φόρουμ θα γκρινιάζω ανοιχτά )[...]
Nothing happens unless first a dream...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- TeLeStIc
- Offline
- Elite Member
- Posts: 39
Επίσης για να πω την κατάμαυρη αλήθεια (και όντας προφανώς λαμπρό μυαλό από τα λίγα) δεν κατάλαβα καν τι ψήφισα και πόσες φορές Προσπαθούσα να βάλω 2μιση αστερίες που προφανώς δε γίνεται, οπότε μετά κυμαινόμουν μεταξύ 2 και τριών. Ας σημειωθεί η γκρίνια μου τέλοσπάντων με 2μιση φανταχτερά αστέρια...
Υ.Γ.: Υπάρχει τρόπος να ελέγξωμε τι ψήφισα;
I will someday become the 13th Guardian, the protector of the Balance. And I'm Telestic.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Fallen Angel
- Topic Author
- Offline
- Homo Adventurous
Επίσης, νομίζω πως το 2,5/5* για το Cat Lady με ανατρίχιασε λιγουλάκι ως σκορ...
Nothing happens unless first a dream...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- TeLeStIc
- Offline
- Elite Member
- Posts: 39
Fallen_Angel wrote: Επίσης, νομίζω πως το 2,5/5* για το Cat Lady με ανατρίχιασε λιγουλάκι ως σκορ...
Αν δηλώσω τρία αστεράκια θα με συμπαθήσετε περισσότερο;
I will someday become the 13th Guardian, the protector of the Balance. And I'm Telestic.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- crocark
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 2929
Νέος, αλλά τα πιάνει γρήγορα!TeLeStIc wrote: Αν δηλώσω τρία αστεράκια θα με συμπαθήσετε περισσότερο;
ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- mkllds
- Offline
- Futuristic Fedora
- Posts: 674
Είμαστε στο ίδιο βαγόνι!TeLeStIc wrote: Πάνω που πίστευα ότι η αποδοχή του εν λόγω παιχνιδιού ήταν γενική κ ότι ήμουν ο περίεργος της υπόθεσης
Την είχα διαβάσει την συνέντευξη του (μάλιστα μ' άρεσε όλα αυτά που λέει για το kickstarter) και όταν το έπαιξα το διαπίστωσα αυτό που λέει και ίσως και αυτό να ήταν το πρόβλημα. Ότι την ιστορία δεν την είχε από την αρχή στο μυαλό του. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό αλλά εμένα κάποια πράγματα μου χτύπησαν.Constantine_R wrote: Νομίζω ότι τα λέει όλα μόνος του. Το σενάριο έχει ό,τι προβλήματα έχει γιατί φτιάχτηκε με αυτό τον τρόπο.
Όταν λέω να ταυτιστεί δεν εννοώ να πέσει σε κατάθλιψη αλλά να του μεταφέρει κάποια συναισθήματα. Επίσης δεν ταυτίζεσαι με τον Hannibal αλλά με την αστυνομικό και με την όλη της την αγωνία να τον συλλάβει και να νιώσεις τα συναισθήματα που βιώνει εκείνη την στιγμή. Εκτός και εάν εσύ περιμένεις στα θρίλερ να ταυτίζεσαι με τους δολοφόνους; :shock: Να μου το πεις να φυλάγομαι...Constantine_R wrote: Επίσης, και το λέω γιατί μάλλον εγώ δεν το κατάλαβα καλά και θέλω να το ξεκαθαρίσουμε, δεν είναι απαράιτητο να ταυτιστεί-συνδεθεί κάποιος με τον/την ήρωα/ηρωίδα μιας ιστορίας για να είναι καλή. Δηλαδή έχει ταυτιστεί κανείς με τον Hannibal... όχι αν έχει να μου το πει, να ξέρω...
Το διάβασα το review σου αλλά θα ήθελα αν μπορείς και έχεις χρόνο να μου λύσεις τις απορίες που ανέφερα και αν γνωρίζεις βασικά. Και κυρίως εάν κατάλαβεςFallen_Angel wrote: Εμένα παραμένει στο προσωπικό Top-10 μου, οπότε δε γράφω στο παρόν thread γιατί νομίζω πως έχω ήδη παραθέσει αναλυτικά τις σκέψεις και τις εντυπώσεις μου, δεν έχει νόημα να λέω τα ίδια...
Γιατί πραγματικά θέλω να δω μήπως έχασα κάτι και δεν κατάλαβα σωστά.
Τα είδα τα 5/5 αστεράκια από τα δύο μέλη. Υπάρχει όμως ένα πρόβλημα, δεν πιστεύω στις βαθμολογίες στα παιχνίδια. Είναι κάτι πολύ υποκειμενικό. Και γι' αυτό δεν βαθμολογώ. Προτιμώ να διαβάσω όλο το review και να βγάλω τα συμπεράσματα μου ή εάν με ρωτήσει κάποιος να του αναλύσω τι πιστεύω παρά να του πω "Φιλαράκι παίξε το, δέκα με τόνο το παιχνίδι.".Fallen_Angel wrote: Όπερ σημαίνει, αγαπητέ, πως δεν έχεις ψηφίσει ακόμη τη διαφωνία σου. Όπως κι εσείς οι υπόλοιποι εδώ μέσα που διαφωνείτε (ακούς, mkllds;!).
Το συγκεκριμένο παιχνίδι πάντως ξαναλέω δεν ήταν κακό. Μάλιστα ήταν πολύ καλό και πέρασα "μια χαρά" (σε εισαγωγικά γιατί η λέξη "χαρά" σ' ένα παιχνίδι που βασίζεται στην θλίψη και την μαυρίλα δεν ακούγετε καλά) μαζί του. Αλλά εάν ήταν από μια μεγάλη εταιρία θα είχα περισσότερες απαιτήσεις και σε θέματα σεναρίου και σε θέματα γραφικών/τεχνικών προδιαγραφών. Στην top 10 λίστα μου πάντως δεν θα το έβαζα αλλά και πάλι εκεί βρίσκονται κάποια παιχνίδια που δεν είναι ούτε το μισό καλά από το συγκεκριμένο αλλά εκεί υπερισχύει το συναίσθημα.
-"Πάνω στην άμμο την καυτή, γράφαμε τ' όνομα μας".
-Θεοδωράκης.
-Σεφέρης.
-Και τραγουδάει ο Σεφέρης.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Fallen Angel
- Topic Author
- Offline
- Homo Adventurous
♫ Τώρα είναι αργάααααααααα... ♫TeLeStIc wrote: Αν δηλώσω τρία αστεράκια θα με συμπαθήσετε περισσότερο;
2.5/5... 5/10... δηλαδή κρίνεται μετεξεταστέο.
Απαπαπαπα... πάω να φάω κάτι γλυκό να ηρεμήσω.
Πέρα από την πλάκα, πραγματικά μου αρέσει να διαβάζω τις ενστάσεις και τις διαφωνίες σας. Μου δίνουν μια δεύτερη ματιά, εντελώς διαφορετική από τη δική μου. Not bad to know that... "you live among us".
Nothing happens unless first a dream...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Fallen Angel
- Topic Author
- Offline
- Homo Adventurous
Να ξεκαθαρίσω κάτι πολύ-πολύ σημαντικό ευθύς εξ αρχής: σε καμία περίπτωση δεν υποννόησα πως έχασες κάτι ή δεν κατάλαβες κάτι σωστά και γι' αυτό δε σου άρεσε η υπόθεση του παιχνιδιού. Αυτό μας έλειπε. Μάλιστα, απ' όσα διάβαζα που γράψατε παραπάνω για τις ενστάσεις σας, νομίζω πως έχω καταλάβει γιατί εκλάβαμε τόσο διαφορετικά την ιστορία και την υπόθεση. So, here it goes:mkllds wrote: Το διάβασα το review σου αλλά θα ήθελα αν μπορείς και έχεις χρόνο να μου λύσεις τις απορίες που ανέφερα και αν γνωρίζεις βασικά. Και κυρίως εάν κατάλαβες
Warning: Spoiler!ποιά ήταν τελικά η Queen of Maggots και εάν όλα αυτά ήταν ένα μίγμα αλήθειας και φαντασίας ή ήταν όλα πραγματικότητα.
Γιατί πραγματικά θέλω να δω μήπως έχασα κάτι και δεν κατάλαβα σωστά.
Καταρχάς, το παιχνίδι παίζει πολύ με το σουρεάλ και σε σημεία με το συμβολισμό. Αυτό κράτα το ως κρατούμενο γιατί παίζει σημαντικό ρόλο, κατά την άποψή μου, μιας και το ζητούμενο δεν είναι αν είναι όλα "φαντασία", ή "πραγματικότητα", ή συνδυασμός αυτών. Το ζητούμενο είναι (imho πάντα, μην επαναλαμβάνομαι συνέχεια) να "νοιώσεις" τη μίζερη σκατίλα που ένοιωσε η Susan και να βγεις στο τέλος του παιχνιδιού απελευθερωμένος από τα δεσμά της.
Τώρα, στα επιμέρους:
1. Queen of Maggots
Θέλοντας να δώσω "εξήγηση" στην ύπαρξή της, κρατάω αφενός την εξήγηση του παιχνιδιού (πως ενσαρκώνει την αρρώστια που βασανίζει τόσο καιρό τη Susan) κι αφετέρου το συμβολικό στοιχείο (πως δηλαδή ενσαρκώνει τον Θάνατο). Σε κάθε περίπτωση δεν είναι κάτι ξεκάθαρα φανταστικό ή ξεκάθαρα πραγματικό. Είναι η αρρώστια, είναι ο θάνατος. Υπάρχουν στη ζωή μας, την επηρεάζουν, αλλά προφανώς όχι όπως δείχνει το παιχνίδι.
2. Παράσιτα και θάνατοι
Κάπου εδώ μπαίνουμε στα μονοπάτια προσωπικής ψυχανάλυσης του καθενός μας μέσα από το παιχνίδι. Για εμένα (αυτό δηλαδή που εγώ είδα/έπαιξα/κατάλαβα και όχι αυτό που ο δημιουργός είπε/σχεδίασε/είχε-στο-μυαλό-του πραγματικά) τα παράσιτα εκπροσωπούν άσχημες φάσεις από τη ζωή της Susan (όχι απαραίτητα κάτι που έζησε η ίδια, αλλά σίγουρα κάτι που τη σημάδεψε και το κουβαλά μέσα της). Άσχημες, παρελθοντικές φάσεις από τη ζωή της. Φυσικά, πρέπει να ξεπεράσει-νικήσει αυτές τις φάσεις (άρα να σκοτώσει τους χαρακτήρες που τις ενσαρκώνουν) προκειμένου να λυτρωθεί (είτε πριν το δικό της θάνατο είτε προτού ξεπεράσει την κατάθλιψη και προχωρήσει με τη ζωή της).
3. Missy
Πάλι συμβολικός χαρακτήρας προφανώς. Ελπίδα, φιλία, λόγος για να ζεις, όπως θέλει ας τη βαφτίσει ο καθένας μας. Για εμένα συμβόλιζε αυτό το κάτι που μας κάνει καμιά φορά να εκτιμάμε αυτά που έχουμε. Συχνά για να αντιληφθούμε την αξία πραγμάτων που θεωρούμε δεδομένα πρέπει να δούμε κάποιον άλλο να μην τα έχει / να τα αντιμετωπίζει / να τα χάνει / whatever. Αυτό το ρόλο θεωρώ πως εξυπηρετεί η Missy, και σίγουρα τον θεωρώ απαραίτητο στην ιστορία.
4. Εκβιασμός συναισθημάτων
Όλοι οι δημιουργοί αποσκοπούν να μας προκαλέσουν κάποιο-όποιο συναίσθημα (τουλάχιστον εκείνοι που θέλουν να έχουν αλληλεπίδραση με το κοινό, όχι όσοι λένε πως το κάνουν για τον εαυτό τους). Αυτό είναι το νόημα, άλλωστε, να μας γεννήσουν κάποιο συναίσθημα. Το ξέρουν όσο σχεδιάζουν, το ξέρουμε όσο διαβάζουμε/βλέπουμε/παίζουμε/ακούμε το έργο τους. Αν προκληθεί το συναίσθημα, τα κατάφεραν. Αν όχι, απέτυχαν. Σίγουρα, πάντως, δεν μπορούν να το εκβιάσουν.
Αυτά κι από εμένα. Πάνε μήνες που το έπαιξα κι εγώ οπότε ίσως ξεχνάω κάτι σημαντικό, αλλά ΟΚ, τη γενική εικόνα νομίζω πως μπορώ ακόμη να τη μεταφέρω. Ήταν ΕΠΟΣ, άλλωστε· δεν ξεχνιέται.
Till the next time we disagree on something, fellow adventurers.
Nothing happens unless first a dream...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.