Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Lost Echo (for iPad)

Lost Echo (for iPad) 26 Ιουλ 2014 12:16 #44210

https://iijybq.dm2302.livefilestore.com/y2pqDDYWY8OkF-u8d-xzoK_eJT3zVIwsei24JVzpuxvze5Z5gVkRfQG5IDrCBoLIyxBaQ_sqGPWT82vBVhgTNSDf6hZK2lwkH58dImQQqu25Nc/1_lost_echo.jpg?psid=1

Lost Echo λοιπόν. Ένα παραδοσιακό indie point & click adventure τρίτου προσώπου από δύο Λαρισαίους (Kickback Studios) για iPad / iPhone και Windows Phones.

Όταν ακούω λοιπόν για ένα adventure game για tablet, δικαιολογώ μόνο "εκπτώσεις" στο interface του παιχνιδιού και στην διάρκεια αυτού. Επίσης, όταν ακούω για ένα indie adventure game, δικαιολογώ "εκπτώσεις" σε οτιδήποτε χρειάζεται μεγάλο budget, όπως shiny γραφικά, επαγγελματικό soundtrack, διάρκεια κλπ.

Συνοπτικά λοιπόν, το Lost Echo όντας ένα indie adventure για touch screens, αποφεύγει τις παραπάνω παγίδες, πέφτει όμως σε λάκους που κατά καιρούς σκάβει από μόνο του. Πάμε λοιπόν να το δούμε αναλυτικά.

Το πρώτο πράγμα που σε κάνει να ενδιαφερθείς για το Lost Echo, είναι το μυστήριο που επικρατεί στην πλοκή του. Η ιστορία μας ξεκινάει σε ένα φουτουριστικό περιβάλλον με τον Greg και την κοπέλα του (Chloe) σε ένα παγωτατζίδικο δίπλα σε ένα πάρκο. Κάτι περίεργο συμβαίνει όμως (κάτι σαν έκρηξη στην ατμόσφαιρα) και η Chloe εξαφανίζεται ενώ ο Greg καταλήγει στο νοσοκομείο με ελαφρά τραύματα. Από εδώ λοιπόν ξεκινάει και η περιπέτειά του διότι απ' ότι φαίνεται όλοι προσπαθούν να τον πείσουν ότι η Chloe δεν υπήρξε ποτέ ενώ ο ίδιος είναι πεπεισμένος ότι υπάρχει κάποια συνωμοσία συγκάλυψης στην μέση και προσπαθεί να την αποκαλύψει. Σκοπός μας λοιπόν στο Lost Echo είναι να ανακαλύψουμε τα χνάρια της Chloe αλλά και να βρούμε για ποιο λόγο ο κοινωνικός κύκλος του Greg επιμένει ότι η κοπέλα ποτέ δεν υπήρξε. Έχει χάσει το μυαλό του ο Greg; Έχει πάθει αμνησία; Ή όντως υπάρχει μία συνωμοσία συγκάλυψης του γεγονότος που έλαβε χώρα στο πάρκο; Αυτές τις ερωτήσεις καλούμε να απαντήσουμε κατά την διάρκεια του Lost Echo.

https://jijybq.dm2302.livefilestore.com/y2pb3LoSEf8E1wYxiO-ERyvcqizrtGEoSeF9XY2E0Km_-ub-BnS8mOmXFboShILuRkoaXQeNtryr1m26u1lMMuz_S_wvJgxwsI9gDjnzfin9DA/barscreenshot.jpg?psid=1

Η βασική ιστορία και το μυστήριο που επικρατεί γύρω από αυτή, αποτελεί και το δυνατό χαρτί του Lost Echo. Οι δημιουργοί του όμως, κατά την περίοδο ανάπτυξης αυτού δεν καταφέρνουν να βρουν έναν κατάλληλο "συγγραφέα" για να αναπτύξει την πλοκή της ιστορίας και τους διαλόγους και έτσι αποφάσισαν να κάνουν μόνοι τους αυτοί την δουλειά κάτι που δυστυχώς αποδείχθηκε "έκπτωση" σε κάτι που δεν δικαιολογείται ούτε από το γεγονός ότι πρόκειται για iOS adventure game ούτε ότι είναι ένα indie project.

Έτσι λοιπόν, το καλύτερο χαρτί του Lost Echo, δυστυχώς καίγεται από τις επιμέρους πλοκές της ιστορίας και πολύ περισσότερο από τους διαλόγους. Μιλώντας για διάλογους, δεν αναφέρομαι μόνο στην μετάφραση που έγινε (εμφανώς) από τα ελληνικά στα αγγλικά, αλλά και στο concept των διαλόγων αυτό καθαυτό που δεν ταιριάζει καθόλου στο κεντρικό story και στην ατμόσφαιρα του παιχνιδιού. Ο βασικός χαρακτήρας καθόλη την διάρκεια παρόλο που αποτελεί την τραγική φιγούρα της ιστορίας, σαρκάζει τους πάντες και τα πάντα (ανθρώπους και αντικείμενα) και προσπαθεί να κάνει ένα χαζό χιούμορ σε κάθε συζήτηση που ανοίγει - το οποίο χιούμορ δεν το πιάνει ποτέ κανένας τρίτος χαρακτήρας (οι οποίοι συνήθως απαντάνε με ένα απλό "?" ) αλλά ούτε και εμείς οι ίδιοι σαν players. Ένα είδος πλακίτσας που γίνεται in real life για να σπάσει ο πάγος, στο Lost Echo γίνεται κατά κόρον σε όλες τις μορφές του και σχεδόν σε κάθε συζήτηση, μόνο που όχι μόνο δεν πετυχαίνει, αλλά αποτελεί κατά την άποψή μου το μεγαλύτερο αρνητικό του παιχνιδιού διότι καταστρέφει πραγματικά την όποια ατμόσφαιρα αυτού. Θα μου επιτρέψετε να δανειστώ μία φράση από το review του rpgfan.com που συνοψίζει πολύ πετυχημένα το πρόβλημα με τους διαλόγους στο Lost Echo:

«…Not only does Lost Echo's plot fall into predictable clichés, but it does so with stiffly-written dialogue that lacks personality and does not flow like conversational English should. Speaking of personality, the one-dimensional characters completely lack in that department and I did not care about them or their trifles at all.»

Ενώ λοιπόν οι δημιουργοί του Lost Echo είχαν κάποιες καλές κεντρικές ιδέες οι οποίες που και που σε κάνουν να σηκώνεις το βλέφαρο από εντυπωσιασμό, λίγα μόνο λεπτά αργότερα ο ενθουσιασμός αυτός χάνεται είτε λόγω κάποιου κακόγουστου αστείου κάποιου «επίπεδου» χαρακτήρα, ενός αδιάφορου γρίφου, μίας κακοσχεδιασμένης πλοκής κλπ.

Αφού μιλήσαμε για γρίφους λοιπόν, αυτοί ποικίλουν από γρίφους inventory, έως conversation plots και τέλος έως κάποια mini-games. Προσωπικά το έπαιξα στο advanced mode αλλά τελικά χρειάστηκα walkthrough σε 2-3 σημεία όπου είχε εξαντληθεί η υπομονή μου. Τα mini games είναι σε γενικές γραμμές αρκετά καλά (εκτός από ένα το οποίο μόλις το είδα δεν μπήκα καν στον κόπο να ασχοληθώ μαζί του και πάτησα "skip"), ενώ τα inventory puzzles είναι παραδοσιακά inventory puzzles, τίποτα λιγότερο, τίποτα περισσότερο. Στα θετικά βάζω το γεγονός ότι πολύ εύκολα (με διπλό tap) μπορείς να δεις τα hotspots, διαφορετικά δεν θα ήμουν εδώ τώρα να γράφω αυτές τις γραμμές.

Οι περισσότεροι γρίφοι είναι μέτριας δυσκολίας, αλλά φυσικά υπάρχουν και τα "απαραίτητα" κολλήματα όπου ψάχνεις να βρεις τι να κάνεις για να προχωρήσει η ιστορία καθώς και τα κλασικά προβλήματα του στυλ "ποια inventory items να συνδυάσω τώρα για να φτιάξω ένα rubber chicken with a pulley in the middle" κλπ. Στα θετικά είναι το γεγονός ότι υπάρχει ποικιλία από γρίφους, στα αρνητικά όμως το ότι δεν ταιριάζουν όλοι απόλυτα στο story και στην ατμόσφαιρα του παιχνιδιού.

Για να ρίξω το μπαλάκι ομαλά και στο soundtrack του Lost Echo, θέλω να σημειώσω κάτι που με ενόχλησε ιδιαίτερα όχι μόνο στο εν λόγω adventure αλλά σχεδόν σε όλα τα adventure του κόσμου! Όταν ρε παιδιά βάζετε ένα σχετικά δύσκολο γρίφο σε περιορισμένο χώρο για να το λύσεις (στην προκειμένη μιλάω για ένα mini game σε μία μόλις screen), σας παρακαλώ μην βάζετε ένα μονότονο soundtrack διάρκειας μισού λεπτού σε άπειρο loop, διότι είναι απίστευτα εκνευριστικό να ακούς το ίδιο πράγμα ξανά και ξανά και ξανά μέχρι να λύσεις τον $%^ γρίφο. Πέρα από αυτό όμως, η μουσική κυμαίνονταν σε πολύ αξιόλογα επίπεδα, αντικατόπτριζε στοχευμένα τις ψυχολογικές διαθέσεις του χαρακτήρα και επίσης ήταν πλούσια και κάλυπτε σχεδόν όλη την διάρκεια του παιχνιδιού.

Και αφού μιλήσαμε για διάρκεια, το Lost Echo μου φάνηκε αρκετά μεγαλύτερο απ' ότι πραγματικά ήταν, αλλά όπως και να ‘χει η διάρκειά του (περίπου 5-10 ώρες αλλά μπορεί να κάνω και λάθος), είναι πολύ ικανοποιητική για ένα indie adventure for iPad. Θα προτιμούσα βέβαια το gameplay να επικεντρώνονταν περισσότερο στην εξέλιξη της ιστορίας παρά στο συνεχές “what-to-do-next” feeling.

Και ας ολοκληρώσουμε σιγά-σιγά αυτό το review με τα γραφικά του Lost Echo. Στην αρχή εντυπωσιάζουν με τις αντανακλάσεις της Unity Engine, την υψηλή ανάλυσή τους και τα φουτουριστικά περιβάλλοντα, πολύ γρήγορα όμως συνειδητοποιείς ότι οι χαρακτήρες είναι σχεδιασμένοι πολύ... flat, και εννοώ flat (σαν να είναι 2d δηλαδή - ειδικά τα πρόσωπα), ενώ τα στατικά περιβάλλοντα έχουν μεγάλη έλλειψη λεπτομερειών σαν να βρίσκεσαι σε ένα "καλογυαλισμένο" εξωγήινο διαστημόπλοιο χωρίς δευτερεύοντα αντικείμενα, σκόνη, σκουριά, φυσική φθορά, έμβια ζωή κλπ.

https://jijybq.dm2302.livefilestore.com/y2pDSAkShpu_jp4qzNhk-iqVCcUuItwI9Txm11ddKfCt2Sq_fyvj7ey7yjq_P52kV4BdUvQZpdeuqeOxkBEwkX4SUvsot1GRgNJpuCNdaeWtDg/labinner.jpg?psid=1

Κατανοώ απόλυτα το περιορισμένο budget και φυσικά δεν απαιτώ γραφικά επαγγελματικού επιπέδου απλά προσωπικά θα προτιμούσα να δω κάποια άλλη μηχανή γραφικών που να ενδείκνυται περισσότερο ίσως για indie δημιουργίες ακόμα και αν αυτό θα είχε σαν αποτέλεσμα χαμηλότερη ανάλυση και λιγότερο εντυπωσιασμό. Ίσως αν τα κάνανε καρτουνίστικα ή hand-drawn ή με στατικά 2d περιβάλλοντα, να με έλκυαν περισσότερο. Σε γενικές γραμμές τα γραφικά του Lost Echo αν και εντυπωσιάζουν για λίγα δευτερόλεπτα, με μια δεύτερη ματιά φαίνονται μισοτελειωμένα.

Δεν αναφέρθηκα ακόμα στο interface του Lost Echo διότι σε αυτόν τον τομέα έγινε πολύ καλή δουλειά. Τα πάντα λειτουργούν όπως θα έπρεπε, με απλότητα και σαφήνεια. Τα inventory items λειτουργούν απλά και εύκολα, το ίδιο και η διαδραστικότητα του χρήστη με την βασική οθόνη ενώ όπως προ είπα υπάρχει και ένα αξιόλογο hotspot finder. Η camera movement είναι αξιοπρεπέστατη και το παιχνίδι κάνει συνεχή saves χωρίς να χρειάζεται να το κάνεις απαραίτητα χειροκίνητα. Προβληματάκια σε όλα τα παραπάνω υπάρχουν, αλλά δεν είναι αρκετά ώστε να χαλάσουν την συνολική εμπειρία του χρήστη. Ελπίζω σε κάποιο patch να λυθούν (κάποια hotspots που δεν λειτουργούν, κάποια άλλα που σου βγάζουν λανθασμένα σχόλια κλπ).

https://jijybq.dm2302.livefilestore.com/y2ptTIVKsoy1vSsJyiAJmUYHVcYS69AdBr64-3-1X4cSBfprx-8EpVw6zXAMUFHTmO6EN5PSTn6PpHTbV8RTzZiKDPewv6Hisr06qabnl8kTQY/introscreenshot.jpg?psid=1

Σαν συμπέρασμα λοιπόν, για να είμαι ειλικρινής δεν ευχαριστήθηκα ιδιαίτερα το Lost Echo. Ενώ με ιντρίγκαρε η ιστορία, με κούρασε ιδιαίτερα η εξέλιξη της πλοκής και ακόμα περισσότερο οι "άκυροι" διάλογοι ενώ σε γενικές γραμμές το Lost Echo δεν με κρατούσε. Οι γρίφοι ήταν ok και τα λοιπά στοιχεία του παιχνιδιού αξιοπρεπή, δεν ήταν όμως αρκετά ώστε να μιλάμε για ένα συνολικά αξιόλογο adventure. Γνωρίζω όμως ότι η γνώμη μου δεν είναι ο "κανόνας", αφού διάβασα από πολλούς αρκετά καλά reviews γι’ αυτό προσπάθησα παραπάνω να είμαι όσο πιο αντικειμενικός μπορούσα.

Ας στηρίξουμε όλοι όσοι μπορούμε τους φίλους από την Λάρισα για την προσπάθειά τους (δεν το συζητάμε ότι είναι πάρα πολύ δύσκολο να ολοκληρώσεις ένα full adventure game με ίδια κεφάλαια, να το διαθέσεις στο App Store και να έχεις την απήχηση που είχε το Lost Echo), ας μην κρατάμε όμως τεράστιο καλάθι αλλά ας τους ευχηθούμε ολόψυχα μία ακόμα καλύτερη συνέχεια.

Από εμένα, ένα απόλυτα ειλικρινές ΜΠΡΑΒΟ για την προσπάθεια και ας μην ξεχνάμε, κάθε αρχή και δύσκολη. Ελπίζω να δούνε καλοπροαίρετα αυτό το review από την σκοπιά "ααα, ένα αρνητικό review, ευκαιρία να δούμε τι μπορεί να κάναμε λάθος".

https://itunes.apple.com/gr/app/lost-echo/id693045097?mt=8 για €2,69 – Τζάμπα Πράγμα
http://www.kickback-studios.com/
http://www.adventureadvocate.gr/interviews/item/kickback - Συνέντευξη στο AA
Όλα τα reviews μου εδώ: rubberchickenreviews.tumblr.com/
Το Adventure μου, το παιδί μου: somepeaceofmindgame.blogspot.gr/
The administrator has disabled public write access.