Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Kairo

Kairo 01 Δεκ 2014 21:47 #45313



Το Kairo είναι ένα adventure του Richard Perrin ο οποίος πριν αρκετά χρόνια κυκλοφόρησε το πολύ καλό free "The White Chamber", το οποίο μάλιστα είναι σε διαδικασία remaster.

http://www.studiotrophis.com/site/projects/thewhitechamber

Με το Kairo όμως ο Perrin άλλαξε εντελώς ρότα και άφησε την 3d person hand-drawn Manga αισθητική για ένα 1st person full 3d sci-fi περιβάλλον. Ξεκινώντας από την αισθητική του Kairo λοιπόν, είναι πολύ εύκολο να το παρεξηγήσεις στα πρώτα 30 λεπτά gameplay αφού η πρώτη εντύπωση που δίνει είναι πως πρόκειται για ένα μισοτελειωμένο work in progress adventure αφού τα "τοπία" του είναι 100% μινιμαλιστικά και τα γραφικά του κάπως θαμπά. Μην κάνεις το λάθος όμως φίλε adventurer και το παρατήσεις τόσο γρήγορα. Τα γραφικά του Kairo σε κερδίζουν με τον χρόνο και μάλιστα προσωπικά τα θεωρώ πλέον από τα πιο ιδιαίτερα και ατμοσφαιρικά που έχω συναντήσει σε 1st person 3d adventure.



Φυσικά και υπάρχει λόγος για την αισθητική του Kairo και αυτός δεν είναι άλλος από το ότι εξελίσσεται σε έναν αλλόκοτο εξωγήινο κόσμο όπου δεν ισχύουν απαραίτητα ούτε οι νόμοι της γήινης φύσης αλλά ούτε και η γενικότερη "τεχνοτροπία" του πλανήτη μας. Τα "κτίρια" και οι τοποθεσίες είναι έντονα επηρεασμένα από τον κυβισμό ενώ η κίνηση και η όποια "ζωή" του ξένου αυτού κόσμου δεν υπακούει απαραίτητα στην κοινή λογική. Όντας ιδιαίτερα εξοικειωμένος με την sci-fi φιλοσοφία, θεωρώ ότι το Kairo έχει αποτυπώσει με φανταστικό τρόπο την φιλοσοφία ενός εξωγήινου κόσμου όσο λίγα media έχουν καταφέρει (παιχνίδια ή ταινίες). Καθόλη την διάρκειά του ένιωθα ειλικρινά ότι μόλις είχα μπει στον μονόλιθο του 2001 του Clarke / Kubrick και ποιος ξέρει - ίσως ο Perrin να είχε ακριβώς αυτό το "ταξίδι" κατά νου.

Ξεκινώντας λοιπόν το ταξίδι σου στο Kairo, δεν σου δίνεται καμία, μα καμία πληροφορία για το πώς βρέθηκες εκεί, ή ποιος είναι ο προορισμός / σκοπός σου. Δεν υπάρχουν cutscenes, ούτε μαθαίνεις πολλά πράγματα για τον κόσμο που βρίσκεσαι, έως τίποτα θα έλεγα. Οποιαδήποτε μυστήρια έχει ο κόσμος του Kairo, παραμένουν θαμμένα μέχρι και το τέλος της περιπέτειάς σου όπου θα μείνεις (δυστυχώς) με πολλά αναπάντητα ερωτήματα. Προσωπικά δεν είμαι μεγάλος λάτρης των τελειωμάτων που αφήνουν πολλά αναπάντητα ερωτήματα, προτιμώ τα "ανοιχτά" προς συζήτηση endings, αλλά όταν δεν σου λύνουν καμία απορία, τότε κάτι-τις ξενερώνω. Έτσι έχουν τα πράγματα και με το Kairo λοιπόν, ελάχιστα πιο σοφός τελειώνεις το ταξίδι απ' όσο όταν το ξεκίνησες και αυτό είναι ένα αρνητικό που θα του έβαζα.



Το Kairo αποτελεί περισσότερο μία εμπειρία παρά ένα adventure game. Βρίσκεται εκεί για να το ζήσεις και όχι απαραίτητα να το δεις σαν παιχνίδι. Όχι ότι του λείπουν puzzles, κάθε άλλο. Για να κάνω review των γρίφων όμως, το θεωρώ απαραίτητο να κάνω τον εξής διαχωρισμό:

Οι γρίφοι του Kairo θα έλεγα ότι χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: Τους απαραίτητους γρίφους για να ολοκληρώσεις το παιχνίδι και τους πρόσθετους για να δεις το δεύτερο ending. Θα μου πείτε, "καλά, γιατί δεν βάζεις spoiler και μας λες και για δεύτερο ending"; Διότι αγαπητοί μου, το θεωρώ αρκετά απίθανο να λύσετε όλους τους πρόσθετους γρίφους και να δείτε το δεύτερο ending AN δεν ξέρατε ότι υπάρχει κάτι τέτοιο και αν δεν επιδιώξετε το 100% completion!

Οι κανονικοί "γρίφοι" λοιπόν είναι ως επί των πλείστων straightforward, μέτριας δυσκολίας, σχετικά πρωτότυποι και 100% ενταγμένοι στην αισθητική και στο περιβάλλον του Kairo. Σε γενικές γραμμές το Kairo αποτελείται από 3 βασικούς κόσμους οι οποίοι με την σειρά τους αποτελούνται από 3-4 υπό-περιοχές στις οποίες πρέπει να λύσεις τους αντίστοιχους γρίφους για να προχωρήσεις στον επόμενο κόσμο. Ο κάθε κόσμος όμως αποτελείται συνολικά από δεκάδες διαφορετικά "δωμάτια"/περιοχές κάθε ένα από τα οποία έχει μοναδική αισθητική (=χρώμα) αλλά όχι πάντα κάποιο ιδιαίτερο λόγο ύπαρξης. Κάποιοι χώροι βρίσκονται εκεί απλά σαν περάσματα και μόνο και μπορεί να μην έχουν κάποια σημασία στην επίλυση των γρίφων.



Είναι σημαντικό να παρατηρήσω ότι το Kairo όχι μόνο δεν έχει inventory, αλλά ούτε καν interaction χεράκι! Ο μόνος τρόπος για να επηρεάσεις τον κόσμο γύρω σου είναι είτε πατώντας στα σωστά πλακίδια, ή σπρώχνοντας τους σωστούς τοίχους. Πιστέψτε με, ακόμα και αυτή η μινιμαλιστική προσέγγιση αλληλεπίδρασης του player με τον κόσμο του Kairo, λειτουργεί υπέρ της συνολικής εμπειρίας του Kairo και όλως περιέργως, δεν εξαντλούνται οι ιδέες του δημιουργού για γρίφους.

Οι βασικοί γρίφοι λοιπόν του Kairo, είναι "σωστής" δυσκολίας και προσωπικά ανέτρεξα σε walkthrough μόλις για 1-2 μικρά hints. Αν κάποιος αρκεστεί σε αυτούς, πιστεύω θα ολοκληρώσει το Kairo εντός 5-6 ωρών, διάρκεια πολύ κατάλληλη για το συγκεκριμένο adventure.

Εδώ έρχονται όμως και οι "άλλοι". Οι "πρόσθετοι" γρίφοι. Αυτοί, δεν είναι απαραίτητο να λυθούν για να ολοκληρωθεί το Kairo, ξεκλειδώνουν όμως ένα alternative ending και μερικούς πρόσθετους χώρους που "θεωρητικά" σου λύνουν κάποιες απορίες για τον κόσμο αυτό. Αυτοί οι γρίφοι λοιπόν, είναι σημαντικά αυξημένης δυσκολίας σε σχέση με τους "κανονικούς" ενώ επιπρόσθετα απαιτείται μεγάλος βαθμός pixelhunting για να ολοκληρώσεις τα σχετικά achievements. Για να γίνω πιο ακριβής, χρειάζεται να ανακαλύψεις συνολικά 18 σύμβολα αποκλειστικά μέσω pixelhunting (βρήκα τα 14), να λύσεις 3 ιδιαίτερα δύσκολους μουσικούς γρίφους (έλυσα τον 1) και να ανοίξεις 4 πρόσθετες μυστικές πόρτες με έναν τρόπο που ακόμη δεν μου είναι πλήρως κατανοητός (άνοιξα την 1). Ωραία όλα αυτά, και προσωπικά μου αρέσουν ιδιαίτερα τα "μυστικά" και τα easter eggs στα adventures. Στην προκειμένη όμως έχω μία μεγάλη ένσταση: Είναι αδύνατο να γνωρίζεις από πριν ποιοι γρίφοι είναι οι "κανονικοί" και ποιοι οι "πρόσθετοι" και σαν αποτέλεσμα μπορεί να τυραννιέσαι επί ώρες για κάτι και τελικά να συνειδητοποιήσεις ότι δεν ήταν απαραίτητο να το λύσεις για να προχωρήσεις στον επόμενο κόσμο.



Σαν συμπέρασμα λοιπόν, μου άρεσε η ιδέα των πρόσθετων γρίφων, θα προτιμούσα όμως να είναι πιο ξεκάθαροι ή εναλλακτικά να ήταν πιο εύκολοι και ενσωματωμένοι στο βασικό gameplay. Με αυτά και μ' αυτά, εγώ χρειάστηκα 8 ώρες περίπου για να ολοκληρώσω το Kairo, αλλά τελικά ΔΕΝ ξεκλείδωσα το secret ending όμως ο κ. Perrin είχε προνοήσει για αυτήν την αποτυχία μας και σε βάσει πάλι πίσω στο παιχνίδι δίνοντάς σου μία δεύτερη ευκαιρία. Προσωπικά θα του την δώσω, εν καιρώ..

Δεν μίλησα ακόμα για την μουσική του Kairo. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ. Μην περιμένεις Howard Shore και τα ρέστα, αλλά τα sound effects και η μουσική ταιριάζουν 100% στον αφιλόξενο (;) κόσμο του Kairo. Υπάρχουν μάλιστα στιγμές που σε κάνει να αναπηδάς περιμένοντας να πεταχτεί κάποια ευφυής αλλόκοτη σαύρα να σου λέει "welcome stranger" ή δεν ξέρω εγώ τι..

Συμπέρασμα; Εξαιρετικό το Kairo, όχι όμως για όλους. Είναι σίγουρο ότι η έλλειψη εμφανή interaction, straightforward ιστορίας καθώς και τα ιδιαίτερα γραφικά του θα αποτρέψουν πολλούς να ασχοληθούν μαζί του. Για να μην αναφερθώ στους πανταχού παρόντες Myst-Clone haters :twisted: ή στους αλλόκοτους :? που δεν συμπαθούν την space sci-fi αισθητική.

http://images.eurogamer.net/2012/articles/1/5/2/6/9/3/7/135247509664.png/EG11/resize/600x-1/quality/80/format/jpg

Οι υπόλοιποι, καταναλώστε άφοβα! Το προτείνω ανεπιφύλακτα το Kairo το οποίο πωλείται κοψοχρονιά τόσο στο Steam όσο και στο App Store (iPad). Μάλιστα, η έκδοση για ipad δεν συμπεριλαμβάνει απ' όσο διάβασα το secret ending (άρα και τους αντίστοιχους γρίφους;). Επίσης, νομίζω ότι δεν μπορείς να "τρέξεις" και να "πηδήξεις" εμπόδια, άρα δεν ξέρω αν τελικά αξίζει να προτιμήσετε αυτή την έκδοση (όχι ότι είναι απαραίτητο, απλά σε γλιτώνουν κάποιο χρόνο στην περιήγηση).

Όπως και να 'χει, αν σας αρέσει το genre μην το χάσετε το Kairo.

http://kairo.lockeddoorpuzzle.com/
Όλα τα reviews μου εδώ: rubberchickenreviews.tumblr.com/
Το Adventure μου, το παιδί μου: somepeaceofmindgame.blogspot.gr/
The administrator has disabled public write access.

Re: Kairo 06 Δεκ 2014 01:48 #45325

Και γιατί το λένε Kairo είπαμε; :rolleyes:
The administrator has disabled public write access.

Re: Kairo 06 Δεκ 2014 02:06 #45327

Δεν εχω ιδέα :?
Όλα τα reviews μου εδώ: rubberchickenreviews.tumblr.com/
Το Adventure μου, το παιδί μου: somepeaceofmindgame.blogspot.gr/
The administrator has disabled public write access.

Re: Kairo 06 Δεκ 2014 02:08 #45328

Δεν πάει πουθενά ο μυαλός σου; :)
The administrator has disabled public write access.

Re: Kairo 06 Δεκ 2014 15:04 #45337

Πουθενά όμως! Αν ξέρεις κάτι που δεν ξέρω, μοιράσου το με την παρέα.
Όλα τα reviews μου εδώ: rubberchickenreviews.tumblr.com/
Το Adventure μου, το παιδί μου: somepeaceofmindgame.blogspot.gr/
The administrator has disabled public write access.

Re: Kairo 06 Δεκ 2014 20:10 #45341

Καλέ πού να ξέρω, ούτε το παιχνίδι δεν έχω παίξει! :rolleyes: :)
The administrator has disabled public write access.

Re: Kairo 07 Δεκ 2014 22:22 #45342

Εχμ... δεν ήμασταν σε ένα "αφηρημένο" Κάιρο της αρχαίας Αιγύπτου; Ό,τι ήθελα καταλάβαινα παίζοντας; :lol: :lol:
Nothing happens unless first a dream...
The administrator has disabled public write access.

Re: Kairo 08 Δεκ 2014 10:24 #45344

Καλή σκέψη, αλλά... μάλλον όχι!

Πάντως τώρα που το σκέφτομαι, ίσως ο Perrin να ήθελε να κάνει παραλληλισμό με την γεωμετρία των Πυραμίδων, αλλά ποιος ξέρει...
Όλα τα reviews μου εδώ: rubberchickenreviews.tumblr.com/
Το Adventure μου, το παιδί μου: somepeaceofmindgame.blogspot.gr/
The administrator has disabled public write access.

Re: Kairo 13 Δεκ 2014 16:50 #45370

Ενώ γενικά είναι καταπληκτικό και με τρομερή ατμόσφαιρα (κάποιο μακρινό, ακαθόριστο μέλλον ?), αυτό το πρόβλημα με τους προαιρετικούς γρίφους είναι σοβαρό και με έκανε να αισθάνομαι χαμένος μέσα σε ένα μεγάλο χάος χωρίς κάποια ιδέα του τι έχω να κάνω. Όμως έτσι είναι. Όταν επισκεπτόμαστε αποτρόπαιους, αφιλόξενους κόσμους, δε μπορούμε να επιβάλλουμε τις αντιλήψεις μας.

Υγ. Το ερώτημα για ποιο λόγο ονομάστηκε Kairo, μου θυμίζει το αντίστοιχο ερώτημα της ταινίας Brazil.
Είδα να χάσκει το σκοτεινό σύμπαν. Εκεί όπου μαύροι πλανήτες κυλούν μόνοι, χωρίς κανείς να γνωρίζει τον τρόμο τους, χωρίς λάμψη, χωρίς σκοπό, χωρίς όνομα.
The administrator has disabled public write access.

Re: Kairo 15 Δεκ 2014 10:19 #45375

  • tsampikos
  • tsampikos's Avatar
  • OFFLINE
  • Master of Dimensions
  • Posts: 1577
Που λέει για remake του White Chamber? H Definitive έκδοση είναι διαθέσιμη πάντως....

Α! Και το mini review εξαιρετικό. Δεν έχω ασχοληθεί με το Kairo ακόμα αλλά κάποια στιγμή σίγουρα θα το κοιτάξω.
The administrator has disabled public write access.

Re: Kairo 15 Δεκ 2014 23:10 #45383

tsampikos wrote:
Που λέει για remake του White Chamber? H Definitive έκδοση είναι διαθέσιμη πάντως....

coming soon... http://thewhitechamber.lockeddoorpuzzle.com/ ..sorry, εννοούσα "remastered"

tsampikos wrote:
Α! Και το mini review εξαιρετικό.
:oops:
H.P. Lovecraft wrote:
με έκανε να αισθάνομαι χαμένος μέσα σε ένα μεγάλο χάος χωρίς κάποια ιδέα του τι έχω να κάνω.
μα.... that's the point!



(κάτι πρέπει να γίνει με τις ειδοποιήσεις των email)
Όλα τα reviews μου εδώ: rubberchickenreviews.tumblr.com/
Το Adventure μου, το παιδί μου: somepeaceofmindgame.blogspot.gr/
The administrator has disabled public write access.