Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Introducing Jonas Kyratzes

Introducing Jonas Kyratzes 16 Νοε 2011 21:46 #34431

Ο Jonas Kyratzes είναι ένας δημιουργός adventures που δυστυχώς αργήσαμε πολύ να ανακαλύψουμε.
Ευτυχώς, ποτέ δεν είναι αργά και σας τον παρουσιάζουμε.

Βιογραφικά
(Tα βιογραφικά στοιχεία προέρχονται από την Wikipedia και από την ιστοσελίδα του ιδίου.)
Γεννήθηκε στη Γερμανία, μεγάλωσε στην Θεσσαλονίκη ενώ τα τελευταία χρόνια ζει και εργάζεται στη Φρανκφούρτη.
Δημιουργεί adventures ανάμεσα σε χιλιάδες άλλα πράγματα με τα οποία ασχολείται όπως το θέατρο, ο κινηματογράφος, τα διηγήματα κτλ.
Όταν αποφασίζει να δημιουργήσει ένα adventure συνήθως έναυσμά του αποτελεί κάποιο ερώτημα φιλοσοφικής φύσεως.
(Μη σαστίζετε, δεν θα κληθείτε να απαντήσετε σε κάποιο άβολο δίλημμα τύπου To be or not be αλλά σίγουρα θα προβληματιστείτε επί τούτου).
Αν και τα τεχνικά μέσα που χρησιμοποιεί στα περισσότερα παιχνίδια του είναι περιορισμένα, ο περιορισμός αυτός υπερκαλύπτεται από την βαθειά ιστορία που έχει για να διηγηθεί, τις περισσότερες φορές ανοιχτή σε διάφορες ερμηνείες, αλλά και την ατμόσφαιρα που την περιβάλλει.
Όλα τα παιχνίδια είναι πρώτου προσώπου, διακρίνονται για τους λογικά ενσωματωμένους γρίφους αλλά και την ενδιαφέρουσα μουσική επένδυσή τους.


Επίσης, όλα τα adventures του Jonas Kyratzes διανέμονται δωρεάν.

Adventures
? The Book of Living Magic (2011): σχεδιασμός, συγγραφή
LINK
Πρόκειται για την ιστορία ενός μικρού κοριτσιού, της Raven Locks Smith (όνομα και αυτό), η οποία αποφασίζει να φύγει από τη πόλη που γεννήθηκε και μεγάλωσε, τη πολύ γνωστή σε όλους μας City of Dull. Όχι δεν πρόκειται για ένα εφηβικό καπρίτσιο, η Raven πρέπει να βρει και να διαβάσει το μυθικό και περιβόητο Book of Living Magic προκειμένου να αλλάξει τη ζωή της. Φήμες θέλουν το συγκεκριμένο βιβλίο να βρίσκεται στο χωριό που φέρει το όνομα Oddness Standing.
Μα τι περιέχει επιτέλους αυτό το βιβλίο και πώς θα αλλάξει τη ζωή της Raven; Και στην τελική μπορεί αλήθεια ένα βιβλίο να αλλάξει τη ζωή ενός ανθρώπου;
Δυσδιάστατα γραφικά με προσωπικότητα, έντονα χρώματα και ιδιαίτερα σχέδια, σπιρτόζοι διάλογοι, ωραιότατη μουσική επένδυση είναι κάποια από τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το παιχνίδι.
Το βασικότερο όμως είναι μια ιστορία που πρέπει οπωσδήποτε να μάθετε πώς καταλήγει.

? You Shall Know The Truth (2011): σχεδιασμός, συγγραφή
LINK
Είσαι ένας μυστικός πράκτορας που αποστολή σου είναι να ανακτήσεις σημαντικότατες πληροφορίες που πρόκειται να δημοσιοποιηθούν από τη Wikileaks. Εισβάλλεις λοιπόν στο σπίτι ενός υπαλλήλου της Wikileaks που έχει υπό την κατοχή του τις συγκεκριμένες πληροφορίες και πρέπει προτού αυτός επιστρέψει να τις έχεις όλες ανακαλύψει?.και μετά; Ε, μετά θα έχεις μάθει την αλήθεια. Αλήθεια; Γκούχου, γκούχου, γκούχου, ένα νεράκι βρε παιδιά? :D
Ένα point & click adventure διαφορετικό από όσα ξέρουμε και πιθανώς διαφορετικό και από όσα θα συναντήσουμε καθώς το καλούπι που χρησιμοποίησε ο Kyratzes για να το δημιουργήσει, δεν κυκλοφορεί στο εμπόριο. Εξού και η μεγάλη σύγχυση που έχει προκαλέσει το παιχνίδι σε όσους έχουν ασχοληθεί με αυτό. Πώς γίνεται κάποιοι να το χαρακτηρίζουν σάτυρα, άλλοι να το χαρακτηρίζουν horror ενώ κάποιοι να υποστηρίζουν πως πρόκειται ξεκάθαρα για περίπτωση παρωδίας hidden object παιχνιδιού;
Ποια είναι τελικά η αλήθεια, θα την μάθουμε ποτέ;

? The Strange and Somewhat Sinister Tale of the House at Desert Bridge (2008): σχεδιασμός, συγγραφή, προγραμματισμός
LINK
Όταν ο εφευρέτης/μάγος, γνωστός ως μπάρμπα- Bill, εξαφανίζεται στα καλά του καθουμένου από το σπίτι του στη μέση της ερήμου, οι φίλοι και τα κατοικίδια ζώα του αρχίζουν να ανησυχούν: τι θα μπορούσε να έχει συμβεί;
Για να λύσουν αυτό το απαίσιο μυστήριο ζητούν βοήθεια από έναν παλιό τους γνώριμο, από τον σχεδιαστή παιχνιδιών Jonas Kyratzes, ο οποίος χτίζει μια μαγική πύλη στη χώρα των ονείρων.
Χρησιμοποιώντας αυτήν την πύλη μπορείτε τώρα εσείς να αλληλεπιδράσετε με το θαυμάσιο και ζωηρόχρωμο κόσμο του σπιτιού στη γέφυρα της ερήμου, και να βοηθήσετε τον Harold, το ομιλούν κάδρο, και τους φίλους του να εντοπίσουν τον κύριο τους, τον μπάρμπα- Bill.
Στην πραγματικότητα, το The Strange and Sinister Tale of the House at Desert Bridge είναι μια δυσδιάστατη πύλη ? αλλά εάν οι φίλοι σας δεν σας πιστεύουν, πείτε τους ότι πρόκειται για ένα adventure παιχνίδι στα πρότυπα αυτών της παλιάς σχολής, με θαυμάσια ζωγραφισμένα στο χέρι γραφικά, υπέροχη μουσική και πολύ χιούμορ.

? The Museum of Broken Memories (2006): σχεδιασμός, συγγραφή, προγραμματισμός
LINK
Καλωσορίσατε στο μουσείο των 'σπασμένων' αναμνήσεων. Τον χώρο όπου φιλοξενεί τα θραύσματα, τις σκέψεις, και τους ζωντανούς εφιάλτες - έναν παράδοξο χώρο που βρίσκεται μέσα στην ανθρώπινη ψυχή.
Θα αναρωτιέστε διάφορα όπως : Πού είναι; Τι είναι; Και γιατί βρίσκεστε εσείς εκεί;
Η αληθινή ερώτηση ωστόσο είναι μία: Υπάρχει έξοδος από εκεί;
Ο δημιουργός περιγράφει το συγκεκριμένο adventure ως πειραματισμό και τοποθετεί τον παίκτη μόνο του στον χώρο ενός μουσείου.
Όμως πληροφορίες για το τι ακριβώς είναι το μουσείο ή που είναι? θα πρέπει εσείς οι ίδιοι να ?πειραματιστείτε ώστε να τις ανακαλύψετε.
Και να είστε σίγουροι ότι κατά την πορεία σας θα έρθετε αντιμέτωποι με τον πόλεμο, τον θάνατο, την αγάπη, τη φιλία, τη φυλάκιση.
Θα αποκτήσετε ή και θα ανακαλύψετε τα σημάδια που όλοι φέρουμε και για τον δρόμο προς την ελευθερία.

? The Great Machine: A Fragment (2005): σχεδιασμός, συγγραφή
LINK
Σου αναθέτουν μια αποστολή κρίσιμη για την έκβαση του πολέμου, όπως σου λένε. Όμως το βλέμμα τους είναι ψυχρό και άδειο και υπάρχουν φαντάσματα στα ερείπια της γης. Η κόλαση είναι συνήθως πιο κοντά απʼ όσο πιστεύουμε. Αισθάνεσαι άρρωστος?
Το ʽThe great machineʼ είναι ένα παιχνίδι interactive fiction.
Είναι μια σκοτεινή ιστορία για τους στρατιώτες, τον πόλεμο, το θάνατο και τους ανθρώπους που έρχονται αντιμέτωποι με την κόλαση.

? The Infinite Ocean (2003): σχεδιασμός, συγγραφή
LINK
Τι είναι η ζωή; Τι είναι η σκέψη; Υπάρχει ελπίδα; Υπάρχει νόημα; Πώς θα τελειώσουν όλα;
Το ʽThe Infinite Oceanʼ είναι ένα φιλοσοφικό, sci-fi adventure. Διαδραματίζεται κάποτε στο μέλλον, κάπου σε ένα μέρος με ήρωα κάποιον ή κάτι. Είναι επίσης ένα παιχνίδι μυστηρίου, μία περιπέτεια στο ύφος των Myst και ενίοτε αρκετά τρομακτικό. Πολύπλοκο και ασαφές; Όχι. Στην πραγματικότητα είναι πολύ απλό, simplicity itself όπως λέει και ο γνωστός ντετέκτιβ, μόνο που για να γίνει κατανοητό πρέπει ο καθένας μας να κάνει το ταξίδι του μοναχός, χωρίς προκαταλήψεις αλλά με ανοιχτό μυαλό. ʽMay your thoughts ever be as free and limitless as the infinite ocean?ʼ.
Ωστόσο προτού ξεκινήσετε το παιχνίδι αφιερώστε λίγα λεπτά ακούγοντας το μουσικό θέμα που το περιβάλλει. Εφόσον αισθανθείτε το μυαλό σας πλημμυρισμένο από τη μελωδία του, τότε μόνο ξεκινήστε το The Infinite Ocean.

? Last Rose in a Desert Garden (2000): σχεδιασμός, συγγραφή, προγραμματισμός
LINK
Όταν ο θάνατος έπεσε από τον ουρανό, ο κόσμος τελείωσε - και η τελευταία ιστορία άρχισε?
Το ʽLast rose in a desert gardenʼ είναι ένα αρκετά σύντομο παιχνίδι. Μια ιστορία για το σκοτεινό και όμως ταυτόχρονα πάρα πολύ πιθανό μέλλον. Το θέμα του είναι αυτό που θα λέγαμε μετα-αποκαλυπτικό καθώς ο χώρος και ο χρόνος στον οποίο διαδραματίζεται είναι τα ερείπια της γης μετά από ένα μοιραίο για την ανθρωπότητα πυρηνικό πόλεμο. Ήρωας μας ο μοναδικός επιζών του φριχτού αυτού πολέμου, ο οποίος περιπλανιέται σε ό, τι έχει απομείνει. Αναζητά, ψάχνει?Τι ψάχνει; Μα φυσικά την ελπίδα, σε όποια μορφή, γεύση, άρωμα έχει επιζήσει.
Στο μυαλό του πάντα οι λέξεις του αγαπημένου ποιήματος της μητέρας του : ?Once the world was a garden of life in which man was the rose".
Θα βρει άραγε αυτό που ψάχνει;


Αν και έχω παίξει τη πλειοψηφία των τίτλων που παραθέτω παραπάνω, στο παρόν θέμα ήθελα απλώς να σας τα παρουσιάσω χωρίς προσωπικά σχόλια, γιʼ αυτό και οι συνόψεις των περισσότερων παιχνιδιών σε γενικές γραμμές έχουν αντληθεί και μεταφραστεί από την επίσημη ιστοσελίδα του δημιουργού.
Ωστόσο, θα παραθέσω κάποιες προσωπικές εκτιμήσεις που θεωρώ κατατοπιστικές, εάν σκοπεύετε να επιλέξετε κάποιο παιχνίδι για να ασχοληθείτε.
Μέσα στη διάρκεια των δέκα περίπου ετών που δημιουργεί παιχνίδια θα λέγαμε ότι είναι ευδιάκριτες δυο φάσεις δημιουργικότητας με την πρώτη να περιλαμβάνει όλα τα παιχνίδια μέχρι και το 2006. Τα παιχνίδια που δημιούργησε μέχρι τότε αν και άκρως συναισθηματικά, είναι κυρίως ʽαυστηράʼ στις γραμμές και στο ύφος και εμφανώς μοναχικά.
Τα παιχνίδια της δεύτερης ʽφάσηςʼ διαφέρουν τόσο ως προς την θεματική όσο και την απεικόνιση. Τα φιλοσοφικά ζητήματα συνεχίζουν να αποτελούν το έναυσμα για δημιουργία, τα παιχνίδια όμως στο σύνολό τους είναι περισσότερο κοινωνικά ενώ για πρώτη φορά διαφαίνεται και το στοιχείο της σάτυρας που δίνει μια διαφορετική έκφανση στην ανάγνωση της ιστορίας από τον κάθε παίκτη. Τα συγκεκριμένα παιχνίδια του επίσης διακρίνονται για την ιδιαίτερη αισθητική τους σε χρώματα, σχέδιο και ύφος, κάτι που ενδεχομένως οφείλεται στο γεγονός ότι σχεδιάστηκαν από άλλο άτομο, τη μετέπειτα σύζυγό του Verena Huber.


Εδώ είναι η επίσημη ιστοσελίδα του, την όποια ανανεώνει και εμπλουτίζει με άρθρα, σχόλια κτλ σχεδόν σε καθημερινό επίπεδο.
Τέλος, πριν κλείσω να σας παραθέσω και μια συνέντευξή του, σχετικά παλιά, αλλά πολύ διαφωτιστική.

Αυτά τα ολίγα από εμένα.
Φιλικά
The administrator has disabled public write access.

Re: Introducing Jonas Kyratzes 19 Νοε 2011 20:02 #34497

Πολύ ενδιαφέρον άρθρο!
Έχω την εντύπωση ότι είχα παίξει παλιότερα το Infinite Ocean, αλλά δεν το θυμάμαι πολύ και επίσης δεν είχα ψάξει τα σχετικά με το δημιουργό του.

Πρόσφατα ανακάλυψα ένα κανάλι στο youtube υπό την ονομασία "Matt Chat", όπου παρουσιάζονται διάφορα δημοφιλή και μη παλιά κλασσικά παιχνίδια. Αρκετά συχνά ο τύπος που το διαχειρίζεται, ο Matt Barton, οργανώνει εξαιρετικά ενδιαφέρουσες (για μένα τουλάχιστο) συνεντεύξεις με developers από παλιούς αλλά και αρκετά νέους τίτλους -πχ τον Josh Mandel (από Freddy Pharkas, KQ1 remake κλπ), τον Jeff Williams του πρόσφατου Darkstar) .

Οποοοότε σήμερα πρόσεξα ότι έχει και μια τριμερή συνέντευξη με τον Jonas Kyratzes. Τα βιντεάκια είναι εδώ:
Πρώτο Μέρος: http://www.youtube.com/watch?v=T8Lcr8JplWE
Δεύτερο Μέρος: http://www.youtube.com/watch?v=WZD4PEwk3UM
Τρίτο Μέρος: http://www.youtube.com/watch?v=gwe6_BNHx0k

P.S. Dream_specialist, το link προς τη συνέντευξη του justadventure δίνει κάποιο σφάλμα στο browser.
patch για ελληνικούς υπότιτλους σε: Monkey Island 1 SE και CD VGA beta patch!!!, Indiana Jones 3 και LOOM, Grim Fandango
The administrator has disabled public write access.

Re: Introducing Jonas Kyratzes 20 Νοε 2011 12:27 #34499

Merci. :)

Το Infinite Ocean έχει πολύ ενδιαφέρον. Όταν ευκαιρήσεις ξανασχολήσου.
Έχεις δίκιο για το link. :?
Έγραφα το άρθρο για αρκετό καιρό και εντωμεταξύ 'άλλαξε' το ja.
Και στο site του ιδίου δεν υπάρχει η συνέντευξη παρά μόνο το ίδιο link.
Πιστεύω πως εν καιρώ θα αποκαταστήσουν όλο το υλικό τους, αλλιώς θα βάλω αυτές που παρέθεσες του Matt, τον οποίο παρακολουθώ και εγώ καιρό.
The administrator has disabled public write access.

Re: Introducing Jonas Kyratzes 22 Νοε 2011 09:40 #34515

  • crocark
  • crocark's Avatar
  • OFFLINE
  • Adventure's Advocate
  • Posts: 2921
Καταρχάς το άρθρο, πάρα πολύ όμορφο. Καλά έκανες και μας το γνώρισες τον άνθρωπο :D Για τον ίδιο. Μου δίνει την αίσθηση γνήσιου παλιομοδίτη adventurά :D Και φαίνεται ότι έχει πλάσει ένα ολόκληρο μεγάλο παραμυθένιο σύμπαν για να διηγηθεί αυτά που σκέφτεται, ονειρεύεται. Τα παιχνίδια μου θυμίζουν, όλα όσα είδα, πολύ έντονα τη φάση ανάμεσα στα text και τη "full graphic" εποχή. Πολύ διάβασμα! Οι αναφορές από δω κι από κει ευχάριστες. Με κάνει ν' αναρωτιέμαι με τα browser based παιχνίδια, πόσοι μπορεί να τα παίζουν - δεν είναι και τα κλασικά παιχνίδια για να περνάς εύκολα την ώρα σου σε διαλείμματα απ' τη δουλειά - και κυρίως πόσοι τα τελειώνουν. Εγώ πάντως έχω αφιερώσει μερικές ώρες και θεωρώ ότι μ' έχουν ζορίσει αρκετά. Αυτά που κατεβαίνουν είναι για πλήρη ενασχόληση με αφοσίωση. Μπράβο του πάντως για τη δική του αφοσίωση. Και στους συνεργάτες του.
ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ
The administrator has disabled public write access.

Re: Introducing Jonas Kyratzes 01 Ιουν 2012 20:51 #37547

Κυκλοφόρησε το νέο παιχνίδι του Jonas Κyratzes με τον υπέροχο τίτλο ‘The sea will claim everything’.
(μα πότε θα καταλάβουν όοοοολοι οι developers ότι ο τίτλος μετράει πολύ;)
Το παιχνίδι βρίσκεται μέσα στο bundle in a box, συλλογή από indie adventures που έγινε με πρωτοβουλία της Kyttaro Games, μαζί με άλλα μικρά διαμαντάκια και μπορείτε να το αποκτήσετε με ό,τι ποσό έχετε ευχαρίστηση.

Είτε συμβάλλετε είτε όχι στην προσπάθεια, κάντε ένα πέρασμα από εδώ για να ακούσετε το soundtrack που πλαισιώνει το παιχνίδι που έγραψε και γενικά επιμελήθηκε ένας παλιός φίλος (well it’s a tiny world indeed :) ) και δεν θα το μετανιώσετε.
The administrator has disabled public write access.