Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: A call to arms (Warning: Large post ahead!)

A call to arms (Warning: Large post ahead!) 09 Μαρ 2015 20:18 #45881

  • pananag
  • pananag's Avatar
  • OFFLINE
  • Space Janitor
  • Posts: 25
Introduction garnished with a bit of sentimentalism…

Ο σκοπός αυτού του post είναι να αποτελέσει ένα κάλεσμα για όποιον ενδιαφέρεται να υπηρετήσει το αγαπημένο μας είδος games από την σκοπιά της δημιουργίας, συμμετέχοντας σε μια αξιόλογη προσπάθεια ανάπτυξης adventure games.

Τα adventure games αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μου, με συντροφεύουν εδώ και δεκαετίες και έχουν συμβάλλει σε σημαντικό βαθμό στη διαμόρφωση αυτού που είμαι τώρα και του τρόπου που σκέφτομαι και ενεργώ.

Από την αρχή της ενασχόλησης μου με αυτά (από την προεφηβική ήδη ηλικία) κατάλαβα ότι πρόκειται για κάτι διαφορετικό και ιδιαίτερο σε σχέση με τα άλλα είδη παιχνιδιών, ότι πρόκειται για πονήματα που μπορούσαν να μεταδώσουν μεγαλύτερη ποικιλία συναισθημάτων στον παίκτη σε σχέση με τα action oriented παιχνίδια, να τον βυθίσουν στον κόσμο τους, να τον προβληματίσουν και εν τέλει να τον ψυχαγωγήσουν και όχι απλά να τον διασκεδάσουν. Θεωρώ ότι η πλειονότητά τους είναι έργα τέχνης και συνιστούν εργαλεία επικοινωνίας που επιτρέπουν στον δημιουργό να εκφράσει τις σκέψεις, τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς του και να τα μοιραστεί με τους παίκτες που θα τα απολαύσουν.

Αυτές ακριβώς οι απεριόριστες δυνατότητες τους ως μέσο αφήγησης είναι κάτι που ανέκαθεν μου διέγειρε την φαντασία, καθώς και εγώ ως άνθρωπος με ανησυχίες αισθάνομαι έντονη την ανάγκη έκφρασης και εξωτερίκευσης του ψυχικού μου κόσμου και τα adventures αποτελούν ένα εξαιρετικό εργαλείο γι αυτό τον σκοπό.

Έτσι δεν είναι καθόλου περίεργο το γεγονός ότι διακαή μου πόθο αποτελεί η προσωπική συνεισφορά στο genre μέσω της δημιουργίας των δικών μου adventure games, τοποθετώντας και εγώ με την προσπάθειά μου ένα μικρό λιθαράκι στο μεγαλοπρεπές οικοδόμημα των adventures, ανταποδίδοντας ταυτόχρονα, αν θέλετε, με αυτό τον τρόπο την χάρη για την ευεργετική επίδραση που είχαν σε εμένα και συμβάλλοντας στην εξέλιξη και ιστορική συνέχεια του είδους.

Σκεπτόμενος και κινούμενος σε αυτό το πλαίσιο, δοκίμασα, πειραματίστηκα, μελέτησα, έμαθα, προσπάθησα και συμμετείχα σε ομαδικές προσπάθειες ανάπτυξης παιχνιδιών. Όλα με σκοπό να αποκτήσω εμπειρία και ειδικές γνώσεις, διότι σε αντίθεση π.χ. με την παραδοσιακή συγγραφή ενός βιβλίου, η δημιουργία ενός adventure έχει αρκετές ιδιαιτερότητες και διαφορές.

It takes a lot to make a (good) game…

Συγκεκριμένα,η περιπέτειά μου κατέδειξε ότι πέρα από όρεξη, θέληση, μεράκι και το όποιο συγγραφικό ταλέντο, αν θέλεις το δημιούργημά σου να έχει σε μεγάλο βαθμό την προσωπική σου πινελιά απαιτούνται τα εξής:

- Καλός σχεδιασμός: Το γεγονός ότι κάποιος έχει διάσπαρτες καλές ιδέες ή ένα σεναριακό πυρήνα δεν θα βοηθήσει και πολύ αν δεν έχει ασχοληθεί με τον τρόπο που θα τις οργανώσει, θα τις συγκροτήσει σε ένα γενικότερο πλάνο και θα τις αναπτύξει δημιουργώντας έτσι μια βάση (Game Design Document) το οποίο θα τον βοηθήσει να παρουσιάσει ένα συνολικό αποτέλεσμα που θα αντανακλά και θα μεταδίδει το αρχικό του όραμα. Έχοντας κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στο τμήμα ΟΔΕ του ΠΑΜΑΚ, έχοντας παρακολουθήσει τη δουλειά και το σκεπτικό δημιουργίας αρκετών developers, αλλά και έχοντας συμμετάσχει σε διαδικασίες αρχικού σχεδιασμού παιχνιδιών, θεωρώ ότι έχω αρκετή εμπειρία για να ανταπεξέλθω στο ίσως πιο κρίσιμο και βασικό στάδιο της δημιουργίας.

- Παρακολούθηση του χώρου: Είναι σημαντικό να παρακολουθεί κανείς τις εξελίξεις και τις τάσεις στο χώρο. Να παίζει adventures, να παρακολουθεί blogs των developers, να ενημερώνεται για τις νέες κυκλοφορίες, να διαβάζει κριτικές ώστε να προσπαθήσει να εναρμονίσει το όραμά του με τις απαιτήσεις και τις ανάγκες του χώρου και των gamers. Ή αν επιλέξει να μην το κάνει, τουλάχιστον να το κάνει εν γνώσει του. Προσοχή όμως, η παρακολούθηση των εξελίξεων να μην γίνει φραγμός στην δημιουργικότητα και την πρωτοτυπία.

- Τεχνικές γνώσεις: Παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει προσπάθειες να απλοποιηθεί η διαδικασία δημιουργίας, το να δημιουργήσει κάποιος κάτι καλύτερο από ένα παιχνίδι που θα το παίξουν φίλοι, συγγενείς και γνωστοί (και αυτοί χατιρικά), απαιτεί γνώσεις προγραμματισμού. Με λίγα λόγια χωρίς το γράψιμο κώδικα, πρέπει να γίνουν γενναίες υποχωρήσεις στο αρχικό σχέδιο και η όποια πρωτοτυπία να θυσιαστεί χάρη της ευκολίας. Εγώ, όσο καιρό με θυμάμαι να ασχολούμαι με Η/Υ, προγραμματίζω με ευρύ πεδίο εφαρμογών (παιχνίδια, εφαρμογές, web εφαρμογές).

- Καλλιτεχνικές γνώσεις: Τα παιχνίδια χρειάζονται γραφικά (εξαίρεση τα text adventures). Η οπτική απεικόνιση είναι πολύ σημαντικό (αν και όχι το πιο σημαντικό ) στοιχείο. Μπορεί να κάνει πιο θελκτικό το παιχνίδι αλλά και αποτελεί κομμάτι της όλης εμπειρίας και συγκεκριμένα της οπτικοποίησής της. Τα τελευταία 12 χρόνια ασχολούμαι με το 3d modeling και έχω φτάσει σε αρκετά καλό επίπεδο για να μπορέσω να υποστηρίξω ένα game στο σύνολο των γραφικών του (χαρακτήρες, τοποθεσίες, αντικείμενα, εφέ).

- Πόροι – εργαλεία: Ευτυχώς, τα εργαλεία που υπάρχουν για game development είναι ώριμα, ισχυρά, αρκετά φιλικά στη χρήση και το κυριότερο, πολλά από αυτά διατίθενται δωρεάν. Χρόνια τώρα χρησιμοποιώ την open source σουίτα Blender 3d για 3d modeling, texturing και animation. Πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι τόσο η Unreal Engine, όσο και η Unity3d θα διατίθενται δωρεάν και μάλιστα οι εκδόσεις με τις πλήρεις δυνατότητες τους. Η Unity3d διέθετε και παλαιότερα δωρεάν έκδοση (με καρατομημένες κάποιες δυνατότητες) με την οποία είχα δουλέψει και εξοικειωθεί εκτεταμένα και η οποία αποτελεί την επιλογή μου ως game engine. Υπάρχουν και άλλες επιλογές π.χ. το γνωστό AGS (έχω φτιάξει και με αυτό) μέχρι και το Blender έχει game engine (είχα αποπειραθεί να φτιάξω ένα RPG και ένα adventure με την Blender Game Engine, αλλά ως game engine υστερεί σε σχέση με τις υπόλοιπες).

- Διανομή και προώθηση ή αλλιώς distribution και marketing. Και εδώ οι συνθήκες είναι ευνοϊκές για τους νέους developers καθώς η ψηφιακή διανομή λύνει τα προβλήματα που δημιουργεί η retail κυκλοφορία. Αν δε, καταστεί εφικτό η διανομή να γίνει μέσω πλατφόρμας που ασχολείται με την ψηφιακή διανομή (Steam, GOG κανείς;), πιστεύω ότι καλύτερη προώθηση δεν μπορεί να υπάρξει. Αλλά ακόμη και χωρίς το steam θεωρώ ότι τα αγαπημένα μας adventures είναι ένα είδος με περιορισμένο αλλά αφοσιωμένο κοινό, το οποίο εύκολα μέσω fora, sites και περιοδικών μπορεί να ενημερωθεί για μια νέα κυκλοφορία και να την στηρίξει.

- After sales support: Είναι απαραίτητο να υπάρχει τεχνογνωσία και ανθρώπινο δυναμικό που θα ασχολείται με την επίλυση προβλημάτων που θα προκύψουν μετά την κυκλοφορία του παιχνιδιού. Όσο quality control και να γίνει, όσο εκτεταμένο game testing, κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει την εμφάνιση ασυμβατοτήτων και αστοχιών. Και αν ένα παιχνίδι καθίσταται unplayable, τότε όσο καλό και να είναι, είναι καταδικασμένο σε αποτυχία, υπονομεύοντας ταυτόχρονα τις όποιες μελλοντικές προσπάθειες αφού η σχέση εμπιστοσύνης δημιουργού και παίκτη έχει κλονιστεί.

- Δημιουργία ομάδας. Όλες οι παραπάνω προϋποθέσεις και απαιτήσεις είναι ευνόητο πως δεν μπορούν εύκολα να καλυφθούν από μόνο ένα άτομο (με την ύπαρξη ωστόσο λαμπρών εξαιρέσεων). Παρόλο που μπορώ να καλύψω αρκετούς από τους τομείς που προανέφερα άλλους περισσότερο και άλλους λιγότερο ικανοποιητικά, δεν μπορώ να κάνω τα πάντα μόνος μου (αυτό μου δίδαξε η μέχρι τώρα εμπειρία μου). Ακόμη και αν κατάφερνα να ανταποκριθώ, αυτό θα ήταν εξαντλητικό, ο ρυθμός ανάπτυξης θα ήταν πολύ αργός και η κυκλοφορία θα καθυστερούσε σημαντικά. Η δημιουργία μιας μικρής ομάδας (2-4 ατόμων), εκτός του ότι λύνει τα προβλήματα που αναφέρθηκαν, προσφέρει επιπλέον την ευεργετική επίδραση που παρέχει η ανθρώπινη αλληλεπίδραση και συνεργασία, οδηγώντας σε ένα αποτέλεσμα πιο ευχάριστα απρόβλεπτο, πικάντικο και πρωτότυπο. Ωστόσο, η επιλογή των συνεργατών και των όρων της συνεργασίας πρέπει να γίνει προσεκτικά, διότι σε διαφορετική περίπτωση μπορεί να έχει αντίθετη επίδραση και να υπονομεύσει την όλη προσπάθεια.

Οί παράγοντες που αναφέρθηκαν είναι κατά την γνώμη μου οι σημαντικότεροι, αν και όχι όλοι (π.χ. δεν αναφέρθηκα σε θέματα όπως η ηχητική, φωνητική και μουσική επένδυση ή η δημιουργία web site κ.α.).

Just, cut to the chase pal…

Έχοντας κάνει πιο πριν αρκετές απόπειρες – πειραματισμούς, πριν από 2 χρόνια ξεκίνησα με ένα πολύ καλό μου φίλο και adventuroσυνοδοιπόρο να πραγματοποιήσουμε το όραμά μας. Ενώ το project πήγαινε πολύ καλά, δυστυχώς, αστάθμητοι παράγοντες δεν επέτρεπαν στον φίλο μου να ασχοληθεί αρκετά και μας ανάγκασαν να παγώσουμε την ανάπτυξη. Τελικά πριν από μερικούς μήνες οι συνθήκες ευδοκίμησαν και μπορέσαμε να συνεργαστούμε ξανά, αυτή τη φορά σε ένα νέο project, κρατώντας από το προηγούμενο ότι μπορεί να μας βοηθούσε. Πάλι δυστυχώς, και ενώ το project προχωρούσε κατ’ευχήν, οι αστάθμητοι παράγοντες δεν επιτρέπουν στον φίλο μου να ασχοληθεί σε βαθμό που να κάνει το όλο επιχείρημα εφικτό…

Στο δια ταύτα (και απολογούμενος για τον μακροσκελή αλλά πιστέψτε με απαραίτητο πρόλογο), επειδή δεν θέλω και αυτή η προσπάθεια, η πιο promising μέχρι στιγμής, να καταλήξει στον βρόντο, βρίσκομαι σε αναζήτηση ατόμων τα οποία επιθυμούν να αποτελέσουν μέρος της προσπάθειας, τόσο για την ολοκλήρωση του παιχνιδιού αλλά και την συνέχιση του έργου της ομάδας και για μελλοντικές παραγωγές.

Για να γίνω πιο συγκεκριμένος ψάχνω για άτομα που να καλύπτουν όσο το δυνατόν περισσότερες από τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

1. Να έχουν την όρεξη, το μεράκι, την υπομονή και την θέληση να ασχοληθούν σοβαρά και να αφοσιωθούν στο σκοπό. Να το δουν ως κάτι με το οποίο θέλουν να ασχοληθούν σε βάθος χρόνου και όχι ως μια απλή δραστηριότητα συλλογής εμπειριών.

2. Να μπορούν να αφιερώσουν επαρκή χρόνο και να μην έχουν υποχρεώσεις που δεν τους επιτρέπουν να ασχοληθούν. Θεωρώ ότι η ενασχόληση πρέπει να γίνεται σε καθημερινή βάση και η συνάντηση της ολομέλειας της ομάδας, στην αρχή τουλάχιστον, να πραγματοποιείται 2-3 φορές την εβδομάδα, μέχρι να καθοριστούν στόχοι και ρόλοι.

3. Να έχουν κάποια σχέση με το αντικείμενο, όχι απλά ως adventure gamers, αλλά να έχουν ασχοληθεί με το δημιουργικό - συγγραφικό κομμάτι. Έχετε γράψει κάποιο διήγημα, ένα απλό adventure, σενάριο για μικρού μήκους ταινία ή έχετε αναλάβει ρόλο GM se RPG; Κατά πάσα πιθανότητα πληρείτε τις προϋποθέσεις.

4. Να είναι άριστοι γνώστες της αγγλικής γλώσσας. Το παιχνίδι θα είναι στα αγγλικά (φυσικά θα περάσει editing από native language speaker), οπότε θα πρέπει να έχετε άριστη σχέση με την αγγλική σε βαθμό που να μπορείτε να τη χρησιμοποιήσετε για τη δημιουργία ευφάνταστων διαλόγων, αφηγήσεων, περιγραφών, λογοπαιγνίων κτλ.

5. Θα ήθελα η συνεργασία να γίνεται με φυσική παρουσία των μελών της ομάδας. Έχοντας εμπειρία από προσπάθειες όπου η επικοινωνία γινόταν με τεχνολογικά μέσα (λέγε με skype κτλ), παρατήρησα ότι αυτό δεν βοηθούσε στην ισχυροποίηση των σχέσεων των μελών της ομάδας και οδηγούσε στην διάλυση της. Όσο και αν μας διευκολύνουν τα τεχνολογικά μέσα, την αμεσότητα και την δύναμη της φυσικής επικοινωνίας δεν μπορούν να την αντικαταστήσουν το ίδιο αποτελεσματικά. Όσοι λοιπόν βρίσκεστε στη Θεσσαλονίκη, μπορούμε να τα πούμε από κοντά.

6. Αυτό που χρειάζεται σε πρώτη φάση είναι άτομα που θα συμμετέχουν στον σχεδιασμό – προετοιμασία του παιχνιδιού και όχι στον τεχνικό τομέα. Διάλογοι, χαρακτήρες, τοποθεσίες, lore, γρίφοι, περιγραφές κ.α. καθώς και ο τρόπος με τον οποίο θα υλοποιηθούν και θα ενωθούν όλα αυτά πρέπει να έχει οριστεί και καταγραφεί πριν αρχίσει η ανάπτυξη του τεχνικού κομματιού. Ωστόσο καλό θα ήταν τα άτομα της ομάδας να έχουν και επιπλέον ταλέντα και ικανότητες που θα χρησιμοποιηθούν στο τεχνικό κομμάτι. Αυτό θα εξασφαλίσει ότι το έργο των μελών δεν θα ολοκληρωθεί με το πέρας του σχεδιαστικού τμήματος αλλά θα υπάρχει συνεχής ενασχόληση και αφοσίωση μέχρι το τέλος του ταξιδιού, δημιουργώντας πιστεύω ακόμη καλύτερο κλίμα και αίσθημα ουσιαστικής και συνεχούς συμμετοχής. Ότι μπορεί να προσφέρει ο καθένας, concept art, μουσική, προγραμματισμός, γραφικά, γνωριμίες, προώθηση είναι καλοδεχούμενο.

7. Βασικό, πρέπει να ταιριάξουν και τα χνότα μας. Δεν μιλάμε για ταύτιση αντιλήψεων και απόψεων, αλλά τουλάχιστον να κινούμαστε στο ίδιο επίπεδο. Το παιχνίδι θα περιγράφεται κυρίως ως humorous medieval fantasy episodic adventure game με 3d cartoonish γραφικά. Αν κάποιος σκέφτεται τη δημιουργία ενός μελοδραματικού και πιο σοβαροφανούς παιχνιδιού, πιθανώς να μην μπορεί να ταιριάξει. Αλλά αυτό θα φανεί στην πορεία.

8. Θα καθοριστεί όσο πιο σαφώς γίνεται το είδος της συνεργασίας. Ξεκαθαρίζω ότι δεν έχω μεγάλη οικονομική άνεση για ανταμοιβή, αλλά αν βρω άτομα που το αξίζουν θα ανταμειφθούν σε ότι συμφωνήσουμε, είτε πρόκειται για αμοιβή, είτε για ποσοστά από μελλοντικά κέρδη, είτε για συνδυασμό. Σημαντικό είναι να υπάρχει εξασφάλιση της ανταμοιβής της εργασίας των μελών που δεν θα προκύπτει μόνο από την καλή πίστη. Το πώς θα γίνει αυτό, θα το συζητήσουμε.

Άντε και γίνεται ο γάμος. Μετά;

Θα ξεκινήσουμε σχεδόν από το μηδέν. Αυτό που υπάρχει μέχρι στιγμής είναι το γενικό πλάνο του σεναρίου, 4 σελίδες εισαγωγικό κείμενο και καμιά 10αριά κείμενα που περιγράφουν χαρακτήρες και τοποθεσίες. Φυσικά, τίποτα δεν είναι δεδομένο σε αυτό το στάδιο, ακόμη και η βασική σεναριακή ιδέα μπορεί να ανατραπεί.Έχουμε να καθορίσουμε πολλές λεπτομέρειες γύρω από το παιχνίδι και τον τρόπο που θα λειτουργήσουμε.

Περνώντας στο καθαυτό κομμάτι της ανάπτυξης, τα εργαλεία που θα χρησιμοποιήσουμε είναι η Unity 3d ως game engine. Για τα γραφικά προσωπικά χρησιμοποιώ το Blender 3d. Και τα δύο είναι δωρεάν. Γενικότερα, θα επιδιώξω τα εργαλεία να είναι δωρεάν. Ωστόσο, αν κριθεί ότι απαιτείται η αγορά κάποιου εξειδικευμένου εργαλείου, το κόστος θα το καλύψω εγώ. Όπως και οποιοδήποτε άλλο κόστος προκύψει. Δηλαδή δεν ζητάω από τα μέλη να συνδράμουν οικονομικά, μόνο δημιουργικά.

Επίλογος

Ξέρω, κούρασα. Ξέρω, οι περισσότεροι δεν θα διαβάσουν μέχρι αυτό το σημείο. Έπρεπε όμως να είμαι τόσο αναλυτικός για να αναδείξω την σοβαρότητα του εγχειρήματος και την μεγάλη μου θέληση. Αυτά που είχα να καταθέσω, τα κατέθεσα. Από εκεί και πέρα περιμένω απόκριση στο κάλεσμα, αντιδράσεις και σίγουρα απορίες. Ελπίζω να βρεθούν τα άτομα που αισθάνονται ότι αυτό που διάβασαν τους εκφράζει και τους αντιπροσωπεύει σε μεγάλο βαθμό και επιθυμούν να γίνουν συμμέτοχοι σε μια πρωτοβουλία που θα προσφέρει στο είδος και θα έχει προοπτικές μελλοντικής εξέλιξης.
The administrator has disabled public write access.

Re: A call to arms (Warning: Large post ahead!) 10 Μαρ 2015 08:06 #45884

Σου έστειλα PM σχετικά. :)
Feather of fowl and bone of fish / Molded together in this dish / Give me wisdom to understand / Creatures of air, sea and land
The administrator has disabled public write access.

Re: A call to arms (Warning: Large post ahead!) 10 Μαρ 2015 13:12 #45885

Πολύ χάρηκα με όσα διάβασα. Καλά, όχι που αναγκαστήσκατε να παγώσετε το εγχείρημα, αλλά που το ξεκινήσατε, που επιμένεις, που θα το κυνηγήσεις. :)

Στην παρούσα φάση δεν μπορώ να προσφέρω βοήθεια (παρότι προώθησα το μήνυμα σε ανθρώπους που μπορούν, αλλά δεν ξέρω αν έχουν χρόνο). Σε μετέπειτα στάδια, εδώ είμαστε, να κάνουμε ό,τι μπορούμε (beta, proof-reading, προωθηση). Μία συμβουλή προς το παρόν (δεν ξέρω αν το έχεις ήδη κάνει): προσέγγισε τη λέσχη(;) Ελλήνων game developers. Πιστεύω πως όχι μόνο διαθέτουν pool ενδεχόμενων συνεργατών που θα ενδιαφερθούν, αλλά θα σε βοηθήσουν κιόλας να τους βρεις / προσεγγίσεις κιόλας ώστε να μη χάσεις χρόνο με αυτά τα πράγματα και να εστιάσεις στα σημαντικά.

Καλή επιτυχία, και μπράβο! :)
Nothing happens unless first a dream...
The administrator has disabled public write access.

Re: A call to arms (Warning: Large post ahead!) 10 Μαρ 2015 13:27 #45886

Εύχομαι ολόψυχα καλή επιτυχία. Μακάρι να είχα χρόνο να συνδράμω, γιατί μου έχει μείνει και εμένα ως "απωθημένο" από μια προηγούμενη προσπάθεια που έμεινε στην μέση...

Και όπως λέει και η fallen_angel για το μετά, ευχαρίστως να βοηθήσω και εγώ.

"Όσο βαθιά και να θάψεις την αλήθεια,
αυτή έχει τον τρόπο να βγει στην επιφάνεια και να ανασάνει"
-- παροιμία των φάλαν // Το Σκήπτρο του Φοίνικα
GameLinguist: Because Language is a Game
The administrator has disabled public write access.

Re: A call to arms (Warning: Large post ahead!) 10 Μαρ 2015 17:01 #45887

  • pananag
  • pananag's Avatar
  • OFFLINE
  • Space Janitor
  • Posts: 25
Ευχαριστώ πολύ για την συμπαράσταση και το κουράγιο που μου δίνετε.

Έχω ήδη κάνει κινήσεις προσέγγισης και από άλλες πηγές, αλλά θεωρώ ότι εδώ είναι το μέρος που θα βρω ανθρώπους που θα αντιμετωπίσουν και θα υποστηρίξουν από καρδιάς το εγχείρημα και όχι μόνο τυπικούς και διεκπεραιωτικούς συνεργάτες.
The administrator has disabled public write access.

Re: A call to arms (Warning: Large post ahead!) 10 Μαρ 2015 17:10 #45888

Εύχομαι καλή συνέχεια και κουράγιο στο εγχείρημά σας.
Όσο για beta testers... εδώ είμαστε... :)
“You know, the very powerful and the very stupid have one thing in common. They don’t alter their views to fit the facts. They alter the facts to fit their views.”
The administrator has disabled public write access.

Re: A call to arms (Warning: Large post ahead!) 14 Μαρ 2015 01:29 #45896

  • alkis21
  • alkis21's Avatar
  • OFFLINE
  • Ladies' Charmer
  • Posts: 338
Παναγιώτη, καταρχάς καλή επιτυχία στην προσπάθειά σου. Είναι φανερό ότι έχεις πάρει το όλο project πολύ σοβαρά κι αυτό είναι το βασικότερο πρώτο βήμα. Θυμάμαι ότι είχαμε μιλήσει πρώτη φορά πριν περίπου τρία χρόνια για αυτή σου την φιλοδοξία, και χαίρομαι πολύ που έφτασε η στιγμή να ξεκινήσεις. Έχω μερικές, δεν θα τις έλεγα ενστάσεις, μάλλον παρατηρήσεις για αυτά που γράφεις κι ελπίζω να μου επιτρέψεις να σου πω τη γνώμη μου.

Το πρώτο πράγμα που μου τράβηξε το μάτι ήταν αυτό:
Αυτό που υπάρχει μέχρι στιγμής είναι το γενικό πλάνο του σεναρίου, 4 σελίδες εισαγωγικό κείμενο και καμιά 10αριά κείμενα που περιγράφουν χαρακτήρες και τοποθεσίες. Φυσικά, τίποτα δεν είναι δεδομένο σε αυτό το στάδιο, ακόμη και η βασική σεναριακή ιδέα μπορεί να ανατραπεί.Έχουμε να καθορίσουμε πολλές λεπτομέρειες γύρω από το παιχνίδι και τον τρόπο που θα λειτουργήσουμε.

Είσαι λοιπόν στο στάδιο του concept document ακόμα. Αυτό ουσιαστικά σημαίνει πως απέχεις χρονικά από το στάδιο που μια πλήρης ομάδα θα συναντιέται τακτικά και θα ξεκινήσει να εργάζεται, όπως αναφέρεις ότι επιθυμείς. Πριν καν καθίσει στο τραπέζι μια development team, απαιτείται οπωσδήποτε να είναι έτοιμο το Proof of concept και ένα πολύ μεγάλο μέρος του GDD (Game Design Document). Αν δεν γνωρίζεις τι είναι αυτά, θα σου πρότεινα ως πρώτο βήμα να βρεις ένα άνθρωπο που ξέρει και μπορεί να λειτουργήσει ως project manager. Δεν είναι κακό να βρεις από το ξεκίνημα όλους τους συνεργάτες σου (αντιθέτως, είναι ευχής έργο), αλλά προγραμματιστές και γραφίστες δεν μπορούν να αρχίσουν να δουλεύουν προτού σχεδιαστεί το project. Αν θες τη γνώμη μου, δεν πρέπει καν να το πράξουν πριν γραφτεί τουλάχιστον το 50% του σεναρίου.

Το δεύτερο που θα ήθελα να επισημάνω είναι ότι ζητάς συνεργάτες που να συγκεντρώνουν υπερβολικά πολλά χαρακτηριστικά. Ακόμα και αυτό που έγραψες στο γκρουπ των game developers στο Facebook, το βρίσκω overkill. Γιατί να χρειάζεται να ξέρει από adventure games ο γραφίστας; Αυτή η εξειδικευμένη γνώση είναι απαραίτητο να υπάρχει μόνο στον project manager και τον σεναριογράφο. Δική τους δουλειά είναι να κατευθύνουν τους υπόλοιπους και να τους εξηγήσουν πώς απεικονίζεται ένα inventory ή ένα user interface ενός adventure. Θα μου πεις, δεν είναι ιδανικό να γνωρίζουν όλοι όσοι εμπλέκονται περί τίνος πρόκειται; Σίγουρα, αλλά περιορίζεις σημαντικά τις επιλογές σου έτσι. Πόσους Θεσσαλονικείς 3D artists λάτρεις adventure games, που να είναι διατεθειμένοι να εργαστούν με τους όρους και τους χρόνους που θες, φαντάζεσαι ότι θα καταφέρεις να βρεις;

Αυτά σαν πρώτες σκέψεις. Καλή τύχη και πάλι. Συγγνώμη για το μεγάλο post, ιδού μία πατάτα: http://tinyurl.com/miapatata
Κάθε φορά που κάποιος λέει ότι τα adventure games έχουν πεθάνει, κάπου στον κόσμο φεύγει από τη ζωή ένα μαϊμουδάκι.
The administrator has disabled public write access.

Re: A call to arms (Warning: Large post ahead!) 14 Μαρ 2015 02:23 #45897

  • pananag
  • pananag's Avatar
  • OFFLINE
  • Space Janitor
  • Posts: 25
Γεια σου Άλκη!

Είχα επικοινωνήσει, όπως γράφεις και εσύ, πριν από 3 χρόνια, τότε που ξεκινούσαμε με τον φίλο μου την πρώτη μας προσπάθεια. Και τότε ανταποκρίθηκες και μου είχες δώσει πολύ καλές συμβουλές και είχες μοιραστεί την εμπειρία σου. Σε ευχαριστώ και για τότε αλλά και γι αυτή σου την παρέμβαση, αφού πάντα ενστερνίζομαι ή τουλάχιστον λαμβάνω πολύ σοβαρά την άποψή σου. Γενικώς, η άποψή σου δεν είναι μόνο καλοδεχούμενη αλλά και επιθυμητή.

Όσον αφορά την επισήμανσή σου περί GDD, την σημαντικότητα του ως θεμέλιο λίθο της προσπάθειας την αναφέρω στην παράγραφο 1 των προϋποθέσεων που απαιτούνται για την δημιουργία ενός καλού παιχνιδιού. Θεωρώ ότι συμφωνούμε σε αυτό. Και θεωρώ ότι είναι το πρώτο έργο της ομάδας όπως γράφω στην παράγραφο 6 των επιθυμητών "προσόντων" των υποψηφίων.

Επίσης, όσον αφορά τα προσόντα των υποψηφίων, δεν ψάχνω άτομα που να πληρούν όλες τις προϋποθέσεις, αλλά κάποιες από αυτές. Ίσως δεν το εξηγώ καλά και ενδεχομένως αυτό να αποθαρρύνει κάποιον από το να προσφέρει τη συνδρομή του. Την ίδια κουβέντα κάναμε και με τον Themistoklis, ο οποίος έδειξε ενδιαφέρον και ενθουσιασμό για το project αλλά αισθάνθηκε, ας το πω ανεπαρκής ως προς το καλλιτεχνικό - προγραμματιστικό κομμάτι. Με τον Themistoklis επιθυμώ να συνεργαστώ, μόνο και μόνο για τον ενθουσιασμό, την θέλησή και την αφοσίωσή του. Οπότε για να μην δημιουργούνται παρερμηνείες, δεν ψάχνω άτομα που να πληρούν όλες τις προϋποθέσεις, αλλά κάποιες από αυτές. Απλά θέλω στην core team να υπάρχει και ένα άτομο που να συμμετέχει και στο καλλιτεχνικό κομμάτι. Αυτό και θα βοηθήσει το σχεδιαστικό κομμάτι, αλλά και θα μπορεί να μεταφέρει την εμπειρία και τη γνώση του στο κομμάτι της δημιουργίας - ανάπτυξης. Έχω επικοινωνήσει και με άλλα άτομα που μπορούν να συμμετέχουν διεκπεραιωτικά σε διάφορους τομείς όταν ξεκινήσει το development.

Νομίζω ότι συμφωνώ με τις επισημάνσεις σου και ότι κινούμαι έχοντας αυτές ως αρχές. Και ευτυχώς γιατί αν συνέβαινε το αντίθετο θα προβληματιζόμουν έντονα κατά πόσο είμαι έτοιμος για ένα τέτοιο εγχείρημα.

Και πάλι σε ευχαριστώ για την πολύτιμη και απλόχερη παροχή συμβουλών!
alkis21 wrote:
Παναγιώτη, καταρχάς καλή επιτυχία στην προσπάθειά σου. Είναι φανερό ότι έχεις πάρει το όλο project πολύ σοβαρά κι αυτό είναι το βασικότερο πρώτο βήμα. Θυμάμαι ότι είχαμε μιλήσει πρώτη φορά πριν περίπου τρία χρόνια για αυτή σου την φιλοδοξία, και χαίρομαι πολύ που έφτασε η στιγμή να ξεκινήσεις. Έχω μερικές, δεν θα τις έλεγα ενστάσεις, μάλλον παρατηρήσεις για αυτά που γράφεις κι ελπίζω να μου επιτρέψεις να σου πω τη γνώμη μου.

Το πρώτο πράγμα που μου τράβηξε το μάτι ήταν αυτό:
Αυτό που υπάρχει μέχρι στιγμής είναι το γενικό πλάνο του σεναρίου, 4 σελίδες εισαγωγικό κείμενο και καμιά 10αριά κείμενα που περιγράφουν χαρακτήρες και τοποθεσίες. Φυσικά, τίποτα δεν είναι δεδομένο σε αυτό το στάδιο, ακόμη και η βασική σεναριακή ιδέα μπορεί να ανατραπεί.Έχουμε να καθορίσουμε πολλές λεπτομέρειες γύρω από το παιχνίδι και τον τρόπο που θα λειτουργήσουμε.

Είσαι λοιπόν στο στάδιο του concept document ακόμα. Αυτό ουσιαστικά σημαίνει πως απέχεις χρονικά από το στάδιο που μια πλήρης ομάδα θα συναντιέται τακτικά και θα ξεκινήσει να εργάζεται, όπως αναφέρεις ότι επιθυμείς. Πριν καν καθίσει στο τραπέζι μια development team, απαιτείται οπωσδήποτε να είναι έτοιμο το Proof of concept και ένα πολύ μεγάλο μέρος του GDD (Game Design Document). Αν δεν γνωρίζεις τι είναι αυτά, θα σου πρότεινα ως πρώτο βήμα να βρεις ένα άνθρωπο που ξέρει και μπορεί να λειτουργήσει ως project manager. Δεν είναι κακό να βρεις από το ξεκίνημα όλους τους συνεργάτες σου (αντιθέτως, είναι ευχής έργο), αλλά προγραμματιστές και γραφίστες δεν μπορούν να αρχίσουν να δουλεύουν προτού σχεδιαστεί το project. Αν θες τη γνώμη μου, δεν πρέπει καν να το πράξουν πριν γραφτεί τουλάχιστον το 50% του σεναρίου.

Το δεύτερο που θα ήθελα να επισημάνω είναι ότι ζητάς συνεργάτες που να συγκεντρώνουν υπερβολικά πολλά χαρακτηριστικά. Ακόμα και αυτό που έγραψες στο γκρουπ των game developers στο Facebook, το βρίσκω overkill. Γιατί να χρειάζεται να ξέρει από adventure games ο γραφίστας; Αυτή η εξειδικευμένη γνώση είναι απαραίτητο να υπάρχει μόνο στον project manager και τον σεναριογράφο. Δική τους δουλειά είναι να κατευθύνουν τους υπόλοιπους και να τους εξηγήσουν πώς απεικονίζεται ένα inventory ή ένα user interface ενός adventure. Θα μου πεις, δεν είναι ιδανικό να γνωρίζουν όλοι όσοι εμπλέκονται περί τίνος πρόκειται; Σίγουρα, αλλά περιορίζεις σημαντικά τις επιλογές σου έτσι. Πόσους Θεσσαλονικείς 3D artists λάτρεις adventure games, που να είναι διατεθειμένοι να εργαστούν με τους όρους και τους χρόνους που θες, φαντάζεσαι ότι θα καταφέρεις να βρεις;

Αυτά σαν πρώτες σκέψεις. Καλή τύχη και πάλι. Συγγνώμη για το μεγάλο post, ιδού μία πατάτα: http://tinyurl.com/miapatata
The administrator has disabled public write access.

Re: A call to arms (Warning: Large post ahead!) 14 Μαρ 2015 17:11 #45899

  • alkis21
  • alkis21's Avatar
  • OFFLINE
  • Ladies' Charmer
  • Posts: 338
Είχα διαβάσει δυο φορές το αρχικό σου post, δεν ξέρω πώς κατάφερα να μη δω την αναφορά σου στο GDD!

Συμφωνούμε λοιπόν, απλά καλό θα είναι όταν γράφεις post για αναζήτηση συνεργατών να διαχωρίζεις σαφώς τα απαραίτητα προσόντα από τα επιθυμητά, ώστε να μην αποθαρρύνεις κάποιον που μπορεί να σου κάνει αλλά να διστάσει να επικοινωνήσει μαζί σου.
Κάθε φορά που κάποιος λέει ότι τα adventure games έχουν πεθάνει, κάπου στον κόσμο φεύγει από τη ζωή ένα μαϊμουδάκι.
The administrator has disabled public write access.

Re: A call to arms (Warning: Large post ahead!) 16 Μαρ 2015 15:48 #45905

Αγαπητέ Παναγιώτη, καταρχάς σου εύχομαι καλή επιτυχία για το μελλοντικό δημιούργημά σου! Σε ζηλεύω διότι την εποχή που σχεδίαζα το δικό μου mini adventure (look below), είχα περάσει πανέμορφα με τον εαυτό μου :oops: :D (Ok, δεν το εννοούσα έτσι..).

Πάντως προσωπικά ευαριστήθηκα 100% αυτό το μικρό ταξίδι, περισσότερο και από τον προορισμό. Αρχικά ενθουσιάστηκα όταν διάβασα το post σου σε μία ελπίδα μεταξύ μας συνεργασίας (αφού ακόμα έχω το δημιουργικό μικρόβιο μέσα μου, αν και σε μορφή προσωρινής κατάψυξης), διαβάζοντας παρακάτω όμως απογοητεύτηκα διότι απ' ότι κατάλαβα μένεις Θεσσαλονίκη. :( :( Ισχύει;
Όλα τα reviews μου εδώ: rubberchickenreviews.tumblr.com/
Το Adventure μου, το παιδί μου: somepeaceofmindgame.blogspot.gr/
The administrator has disabled public write access.

Re: A call to arms (Warning: Large post ahead!) 16 Μαρ 2015 16:46 #45906

  • pananag
  • pananag's Avatar
  • OFFLINE
  • Space Janitor
  • Posts: 25
Stefan_holdyourlight wrote:
Αγαπητέ Παναγιώτη, καταρχάς σου εύχομαι καλή επιτυχία για το μελλοντικό δημιούργημά σου! Σε ζηλεύω διότι την εποχή που σχεδίαζα το δικό μου mini adventure (look below), είχα περάσει πανέμορφα με τον εαυτό μου :oops: :D (Ok, δεν το εννοούσα έτσι..).

Πάντως προσωπικά ευαριστήθηκα 100% αυτό το μικρό ταξίδι, περισσότερο και από τον προορισμό. Αρχικά ενθουσιάστηκα όταν διάβασα το post σου σε μία ελπίδα μεταξύ μας συνεργασίας (αφού ακόμα έχω το δημιουργικό μικρόβιο μέσα μου, αν και σε μορφή προσωρινής κατάψυξης), διαβάζοντας παρακάτω όμως απογοητεύτηκα διότι απ' ότι κατάλαβα μένεις Θεσσαλονίκη. :( :( Ισχύει;

Όντως μένω Θεσσαλονίκη, αλλά αυτό από μόνο του δεν αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα για να συνεργαστούμε.

Θα χαρώ να επικοινωνήσουμε για να συζητήσουμε τις προοπτικές και το μοτίβο ενδεχόμενης συνεργασίας.
The administrator has disabled public write access.

Re: A call to arms (Warning: Large post ahead!) 16 Μαρ 2015 16:56 #45907

Πολύ φοβάμαι ότι θα είναι δύσκολη μία τέτοιου είδους σχέση από απόσταση :rolleyes:

Επίσης δυστυχώς δεν έχω ελεύθερο χρόνο σε καθημερινή βάση να διαθέσω, παρόλο αυτά όμως θα κάνω μία εσωτερική όσμωση :wink: και θα επικοινωνήσω μαζί σου μέσα στην εβδομάδα με τις σκέψεις μου.
Όλα τα reviews μου εδώ: rubberchickenreviews.tumblr.com/
Το Adventure μου, το παιδί μου: somepeaceofmindgame.blogspot.gr/
The administrator has disabled public write access.

Re: A call to arms (Warning: Large post ahead!) 16 Μαρ 2015 18:26 #45908

  • pananag
  • pananag's Avatar
  • OFFLINE
  • Space Janitor
  • Posts: 25
Stefan_holdyourlight wrote:
Πολύ φοβάμαι ότι θα είναι δύσκολη μία τέτοιου είδους σχέση από απόσταση :rolleyes:

Επίσης δυστυχώς δεν έχω ελεύθερο χρόνο σε καθημερινή βάση να διαθέσω, παρόλο αυτά όμως θα κάνω μία εσωτερική όσμωση :wink: και θα επικοινωνήσω μαζί σου μέσα στην εβδομάδα με τις σκέψεις μου.

Πάντως, και αφού έπαιξα το adventure σου, για το οποίο οφείλω να σε συγχαρώ καθώς το βρήκα εξαιρετικό, προσεγμένο και πολύ ατμοσφαιρικό, θα ήθελα να το συζητήσουμε περαιτέρω μήπως βρεθεί κοινός τόπος και μπορέσουμε να κάνουμε κάτι μαζί.

Οπότε, αναμένω νέα σου.

Και πάλι συγχαρητήρια για την προσπάθειά σου με το "Some peace of mind". Ακόμη και αν δεν συνεργαστούμε πιστεύω ότι έχεις να δώσεις πολλά!
The administrator has disabled public write access.

Re: A call to arms (Warning: Large post ahead!) 26 Μαρ 2015 23:23 #45927

@pananag έχεις pm
Όλα τα reviews μου εδώ: rubberchickenreviews.tumblr.com/
Το Adventure μου, το παιδί μου: somepeaceofmindgame.blogspot.gr/
The administrator has disabled public write access.