ARCANUM : Of Steamworks And Magick Obscura

More
03 Μαρ 2009 18:01 #23712 by emmanuel
Αν περάσετε μια βόλτα από το περίπτερο της γειτονιάς σας , θα δείτε ότι το τεύχος Μαρτίου του περιοδικού PC MASTER προσφέρει το RPG Arcanum (2001). Δεν έχω φυσικά καμία πρόθεση να διαφημίσω το περιοδικό -το οποίο εξάλλου και εγώ ο ίδιος αγοράζω σπάνια- αλλά αν ασχολείστε έστω και ελάχιστα με το "συγγενικό" προς τα adventures είδος των RPGs , τότε το Arcanum είναι ένα παιχνίδι που αξίζει -και με το παραπάνω- να προσθέσετε στη συλλογή σας.

Πρόκειται για το πρώτο δημιούργημα της Troika η οποία στη σύντομη ζωή της μας χάρισε επιπλέον το Temple of Elemental Evil (2003) , ένα από τα πιο υποτιμημένα RPGs που κυκλοφόρησαν ποτέ κατά την ταπεινή μου γνώμη και το Vampire the Masquerade: Bloodlines (2004) το οποίο θα μπορούσε κάλλιστα να είναι μέσα στην πρώτη δεκάδα των καλύτερων RPGs που κυκλοφόρησαν ποτέ αν δεν μαστίζοταν από άπειρα τεχνικά προβλήματα που το καθιστούσαν unplayable σε πολλούς υπολογιστές την εποχή που κυκλοφόρησε (για αυτόν ακριβώς το λόγο το έπαιξα 2 περίπου χρόνια μετά την κυκλοφορία του!).

Από την εισαγωγή του ακόμη το Arcanum παραξενεύει τον παίκτη ο οποίος καταλαβαίνει ότι δεν έχει μπροστά του ένα "συνηθισμένο" RPG. H αυλαία ανοίγει σε ένα μεσαιωνικό πεδίο μάχης. Καπνός. Συντρίμμια. Ένας ιππότης , κραδαίνοντας ένα μαγικό σπαθί , πλησιάζει απειλητικά έναν αντίπαλο που βαριανασαίνει. Ο τελευταίος αντιλαμβάνεται την τελευταία στιγμή τον κίνδυνο , τραβάει το…πιστόλι του από τη ζώνη και του ρίχνει μια στο δόξα πατρί! Όντως , το Αrcanum δεν εξελίσσεται σε έναν standard fantasy κόσμο παρόμοιο με αυτόν που μας έχουν συνηθίσει τα περισσότερα "παραδοσιακά" RPGs και κυρίως αυτά που είναι εμπνευσμένα από τους κόσμους της TSR και του Dungeons and Dragons. Oι γνώριμες φυλές , elves , dwarves , halflings , gnomes , ogres , orcs και φυσικά humans υπάρχουν , αλλά ο κόσμος στον οποίον ζουν θυμίζει την Ευρώπη των τελών του 19ου αιώνα. Στον κόσμο του Arcanum , η μαγεία έπειτα από χιλιάδες χρόνια ιστορίας και εξέλιξης έχει αρχίσει να παρακμάζει και να παραχωρεί αργά αλλά σταθερά τη θέση της στη Μηχανή. Νέες εφευρέσεις βασισμένες στη δύναμη του ατμού και στον ηλεκτρισμό αλλάζουν την όψη του κόσμου , αερόπλοια τύπου zeppelin πετούν στους ουρανούς , τρένα διασχίζουν τις ερήμους και ατμόπλοια τις θάλασσες , πυροβόλα όπλα , βόμβες , ακόμη και φλογοβόλα αρχίζουν να αντικαθιστούν τα σπαθιά και τα spells στα πεδία των μαχών.

Η ιδέα της συνύπαρξης μαγείας και τεχνολογίας είχε θεωρηθεί ιδιαίτερα πρωτότυπη το 2001 , όταν πρωτοκυκλοφόρησε το Arcanum , αλλά οι βετεράνοι των RPGs πιθανόν να θυμούνται το καταπληκτικό Thunderscape της SSI (ξεχνιούνται τέτοια παιχνίδια; ) το οποίο παρουσίασε έναν παρόμοιο κόσμο μια πενταετία πριν την έλευση του Arcanum (ποτέ δεν θα ξεχάσω την έκπληξή μου όταν εξερευνώντας μια σπηλιά στο Τhunderscape ανακάλυψα ένα…περίστροφο!). To Arcanum όμως αν και βασίζεται στον πυρήνα ενός fantasy κόσμου που ζει τη δική του βιομηχανική επανάσταση , αναπτύσσει το κεντρικό αυτό concept πολύ περισσότερο από όσο φαντάζεστε. Καθώς ταξιδεύετε στις εκτάσεις του Arcanum γίνεστε μάρτυρες της γέννησης ενός νέου κόσμου. Η μαγεία αντιπροσωπεύει το "παλιό" και καθώς πεθαίνει , μαζί της εξαφανίζεται ένας ολόκληρος τρόπος ζωής , χάνονται οι παλιές προκαταλήψεις , τα παλιά έθιμα και η παλιά ηθική , παραχωρώντας τη θέση τους στο "νέο" , νέες αντιλήψεις και μια νέα κοσμοθεωρία που αντιπροσωπεύεται από την τεχνολογία. Η μετάβαση αυτή , θετική για μερικούς , αρνητική για άλλους , κάθε άλλο παρά ομαλή είναι και γεμίζει τους κατοίκους του Arcanum με ανησυχία και αβεβαιότητα. Καθώς η ύπαιθρος εγκαταλείπεται σταδιακά και οι διάφορες ράτσες μετακινούνται σε μεγάλα αστικά κέντρα , η κάθε μία προσπαθεί να προσαρμοστεί όσο καλύτερα μπορεί σε αυτόν το νέο τρόπο ζωής ώστε να επιβιώσει. Σε έναν κόσμο που αλλάζει όμως , αυτό αποδεικνύεται ιδιαίτερα δύσκολο καθώς μέσα στον περιορισμένο ζωτικό χώρο που προσφέρουν οι πόλεις , ο ανταγωνισμός ανάμεσα σε φυλές με διαφορετικά ήθη , νοοτροπία και θρησκεία γίνεται όλο και πιο έντονος ενώ βίαια ξεσπάσματα και συγκρούσεις δεν λείπουν. Μην περιμένετε βέβαια τις φιλοσοφικές προεκτάσεις του Planescape: Torment , αλλά αν δώσετε τη δέουσα προσοχή στους διαλόγους και τις καταστάσεις που θα συναντήσετε στο Αrcanum θα ανακαλύψετε πολλές αλληγορίες που αφορούν στον πολιτισμό μας και θα σας προβληματίσουν σχετικά με τη γέννηση και το μέλλον του εκβιομηχανισμένου κόσμου μας.

Σε αυτόν τον κόσμο καλείστε να δημιουργήσετε τον χαρακτήρα σας μέσα από ένα ιδιαίτερα βαθύ και πολύπλοκο , όχι όμως δύσχρηστο , σύστημα και να γράψετε τη δική σας ιστορία στο Arcanum. Η πορεία που θα χαράξετε εξαρτάται εξ ολοκλήρου από τις αποφάσεις σας. Δεν είστε υποχρεωμένοι να ταχθείτε αποκλειστικά με την πλευρά της μαγείας ή της τεχνολογίας. Μπορείτε να παίξετε το ρόλο ενός στρατιώτη που χρησιμοποιεί μεν πιστόλια και καραμπίνες , αλλά γνωρίζει και μερικά healing spells που πάντα είναι χρήσιμα στη μάχη ή ενός μάγου που eξαπολύει fireballs εναντίον των αντιπάλων του αλλά μέσα στο σάκο του , ανάμεσα σε μαγικές σκόνες και φυλαχτά έχει και μια-δυο…χειροβομβίδες για ώρα ανάγκης!

Τα δισδιάστατα ισομετρικά γραφικά του Arcanum είναι μεν όμορφα και λεπτομερή αλλά δεν εντυπωσιάζουν , όπως δεν εντυπωσίαζαν και το 2001. Ουσιαστικά η εμφάνιση του τίτλου θυμίζει έντονα αυτήν του Fallout (ή καλύτερα του Fallout Tactics). O χειρισμός θυμίζει και αυτός το Fallout με τη βασική διαφορά ότι έχετε τη δυνατότητα ανά πάσα στιγμή να παίξετε τις μάχες σε turn-based ή real-time mode. Προσωπικά , δεν σας συνιστώ να παίξετε τις μάχες σε πραγματικό χρόνο , ειδικά στην αρχή του παιχνιδιού όπου ο χαρακτήρας σας είναι αδύναμος και μπορείτε να σκοτωθείτε εύκολα. Ουσιαστικά το real-time σύστημα το χρησιμοποίησα ελάχιστα και πολύ αργά στο παιχνίδι , όταν ο χαρακτήρας και η ομάδα μου ήταν πλέον αρκετά ισχυροί και ήθελα να ξεμπερδεύω στα γρήγορα με κάποιες πολύ εύκολες μάχες στις οποίες δεν υπήρχε πιθανότητα να χάσω.

Σε γενικές γραμμές , όσοι έχετε ασχοληθεί με τα 2 πρώτα παιχνίδια της σειράς Fallout (ας μην ξεχνούμε ότι με την πρόσφατη κυκλοφορία της Bethesda η σειρά Fallout αριθμεί πλέον τέσσερα κεφάλαια) θα βρεθείτε σε γνώριμα εδάφη όχι μόνον όσον αφορά στην όψη και το χειρισμό αλλά και στο design του τίτλου. Τα quests μπορούν να ολοκληρωθούν με πολλούς διαφορετικούς τρόπους ανάλογα με τις δυνατότητες του χαρακτήρα σας και το προσωπικό σας στυλ παιχνιδιού ενώ οι διάλογοι έχουν μεγάλη βαρύτητα στο παιχνίδι όπως ακριβώς και στα adventures (και μάλιστα είναι ιδιαίτερα καλογραμμένοι , χωρίς όμως να φτάνουν το επίπεδο άλλων RPGs). Θα ήθελα να σημειώσω ότι οι ομοιότητες με το Fallout δεν είναι τυχαίες αφού τα ιδρυτικά μέλη της Troika ήταν οι Tim Cain , Leonard Boyarsky και Jason Anderson και οι τρεις από τους κύριους σχεδιαστές του πρώτου Fallout.

Tις πραγματικές αρετές όμως του Arcanum θα τις ανακαλύψετε αφού το τερματίσετε και ξεκινήσετε ένα νέο παιχνίδι με τελείως διαφορετικό χαρακτήρα από αυτόν που χρησιμοποιήσατε την πρώτη φορά. Θα δείτε πρότερους εχθρούς να γίνονται σύμμαχοί σας , NPCs που στην προηγούμενη περιπέτεια σας αρνούνταν ακόμη και να σας μιλήσουν , τώρα θα σας αναθέσουν quests ενώ μπορούν να γίνουν και μέλη της ομάδας σας! Θα ανακαλύψετε νέες τοποθεσίες , νέες αποστολές ή ίσως και νέους τρόπους να ολοκληρώσετε διάφορα παλιά quests. Ακόμη και το βασικό σενάριο του παιχνιδιού μπορεί να εξελιχθεί διαφορετικά απ’ ό,τι θα περιμένατε! Σας εγγυώμαι ότι υπάρχουν ελάχιστα RPGs που προσφέρουν τόσο μεγάλη replayability όσο το Arcanum.

Αν λοιπόν σας αρέσουν τα πολύπλοκα παιχνίδια ρόλων στα οποία οι αποφάσεις σας έχουν πραγματικό αντίκτυπο στον κόσμο του παιχνιδιού και έχετε βαρεθεί τα σύγχρονα "RPGs" που ουσιαστικά δεν είναι τίποτα παραπάνω από απλοϊκά action games μεταμφιεσμένα σε RPGs , τότε αξίζει (πρέπει , θα έλεγα) να ασχοληθείτε με το Arcanum. Mέσα στην πληθώρα των adventures και RPGs που κυκλοφορούν δεν ξέρω αν θα βρείτε το χρόνο να τερματίσετε ένα τόσο μεγάλο παιχνίδι (έχω μπροστά μου το κουτί του και διαβάζω στο πίσω μέρος του : "…it would take over 30 real-time hours to traverse the land of Arcanum" …τι μετριοφροσύνη εκ μέρους των δημιουργών του αφού είμαι σίγουρος ότι ένας μέσος παίκτης θα χρειαστεί τουλάχιστον 100-120 ώρες για να το ολοκληρώσει!) , αλλά στο κάτω-κάτω της γραφής με τα 7 μόνον Ευρώ που θα δώσετε για το περιοδικό θα έχετε τη ευκαιρία να πάρετε μια πολύ καλή γεύση του τι σημαίνει ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ role-playing.

Κλείνοντας τη σύντομη αυτή αναφορά στο Arcanum , θα ήθελα να υπενθυμίσω σε όποιον αποφασίσει να ασχοληθεί με το παιχνίδι ότι όπως όλα τα παιχνίδια της Troika έτσι και το Αrcanum έχει πολυάριθμα bugs και προτού ξεκινήσετε να παίζετε πρέπει οπωσδήποτε να εγκαταστήσετε το patch 1.0.7.4 το οποίο φαντάζομαι ότι θα περιλαμβάνεται στο DVD. Eπίσης στην αυθεντική του έκδοση το παιχνίδι συνοδεύεται από ένα έξοχο manual 200 σελίδων που το θεωρώ ένα από τα πλέον καλογραμμένα που έχουν γραφεί ποτέ για RPG. Φαντάζομαι ότι και αυτό θα περιλαμβάνεται στο DVD σε pdf μορφή οπότε ρίξτε του μια ματιά (ειδικά στα κεφάλαια που αφορούν στις ράτσες που κατοικούν στον κόσμο του παιχνιδιού) καθώς δίνει πολλές πληροφορίες που θα σας αποδειχθούν πολύ χρήσιμες ενώ θα παίζετε.

“I have a secret game that I’d like to play... a game of fun and a game of adventure! A game of rats and lice, the black death, a game of speared eyeballs and dripping guts and the smell of rotting gardenias.”
(AM, “I have no mouth and I must scream.”)

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
03 Μαρ 2009 18:12 #23713 by Elessar
Replied by Elessar on topic ARCANUM : Of Steamworks And Magick Obscura
Πολύ καλό το - ουσιαστικά - mini review σου φίλε Emmanuel :)

To Arcanum είναι εδώ και αρκετό καιρό στην "to-play list" αλλά ακόμα δεν είχα τον χρόνο να το δω. Έχω ακούσει και εγώ αρκετά καλά λόγια αλλά με έχει χαλάσει λίγο το γεγονός πως είναι αρκετά unbalanced η επιστήμη με την μαγεία - ουσιαστικά κάνοντας αρκετά πιο πολύπλοκη υπόθεση το να διαλέξεις το μονοπάτι της πρώτης.

Μία ακόμα ερώτηση: Το unofficial patch που υπάρχει αποκαλύπτει στο παιχνίδι υλικό που είχε κοπεί από την τελική έκδοση;

ΥΓ. Το Masquarade ευτυχώς το έπαιξα με πολύ προχωρημένη έκδοση του unofficial patch και έτσι δεν αντιμετώπισα προβλήματα. Όσο για το ίδιο το παιχνίδι - απλά εκπληκτικό και από τα καλύτερα CRPGs που έχω παίξει ποτέ μου.

Προβοκάτορας της αντβεντσουροαριστεράς

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
03 Μαρ 2009 18:35 #23714 by emmanuel
Replied by emmanuel on topic ARCANUM : Of Steamworks And Magick Obscura
Σε ευχαριστώ πολύ , αγαπητέ Εlessar , για τα καλά σου λόγια. RPGs σαν το Arcanum πολύ δύσκολα θα ξαναδούμε και χάρηκα πολύ όταν είδα ότι το προσφέρει το PC MASTER , αφού το παιχνίδι έχει εξαφανιστεί εδώ και χρόνια από τα ράφια των καταστημάτων ακόμη και στην budget έκδοσή του.

Όσον αφορά στο unofficial patch το οποίο αναφέρεις , δυστυχώς δεν ξέρω τι ακριβώς αλλαγές επιφέρει στον τίτλο διότι δεν το εγκατέστησα ποτέ. Όταν κυκλοφόρησε στο Internet , είχα ήδη αφιερώσει 50-60 ώρες στο Arcanum και ήμουν σε πολύ προχωρημένο σημείο. Δεν ήθελα λοιπόν να διακινδυνεύσω την πρόοδό μου στο παιχνίδι εγκαθιστώντας ένα unofficial patch το οποίο μπορεί να μου δημιουργούσε προβλήματα στα καλά καθούμενα , όπως μου είχε συμβεί ουκ ολίγες φορές στο παρελθόν με third-party προγράμματα. Πάντως , με το patch 1.0.7.4 που αναφέρω δεν θυμάμαι να αντιμετώπισα κανένα bug άξιο αναφοράς.

“I have a secret game that I’d like to play... a game of fun and a game of adventure! A game of rats and lice, the black death, a game of speared eyeballs and dripping guts and the smell of rotting gardenias.”
(AM, “I have no mouth and I must scream.”)

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
04 Μαρ 2009 18:59 #23740 by emmanuel
Replied by emmanuel on topic ARCANUM : Of Steamworks And Magick Obscura
Παράθεση από Elessar:

με έχει χαλάσει λίγο το γεγονός πως είναι αρκετά unbalanced η επιστήμη με την μαγεία - ουσιαστικά κάνοντας αρκετά πιο πολύπλοκη υπόθεση το να διαλέξεις το μονοπάτι της πρώτης.


Προτού ασχοληθώ με το Arcanum είχα διαβάσει και εγώ ο ίδιος σε αρκετά reviews ότι υπάρχει μεγάλη ανισορροπία μεταξύ μαγείας και τεχνολογίας στο παιχνίδι. Αφού το τερμάτισα όμως και δεύτερη φορά (ευχαρίστως θα το έπαιζα και τρίτη , αλλά δυστυχώς , με την πληθώρα παιχνιδιών που κυκλοφορούν , ποτέ δεν βρήκα τον απαραίτητο χρόνο) διαπίστωσα ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει , εφόσον βέβαια παίξεις "μυαλωμένα" και εκμεταλλευτείς έξυπνα τις δυνατότητες του χαρακτήρα που θα δημιουργήσεις.

Κατ’ αρχήν , το παιχνίδι χρησιμοποιεί ένα πολύ ανοιχτό και "ευέλικτο" σύστημα δημιουργίας και ανάπτυξης του χαρακτήρα σου , το οποίο δεν υποχρεώνει τον παίκτη να ταχθεί υποχρεωτικά με το μέρος της τεχνολογίας ή της μαγείας. Ο καθένας μπορεί κάλλιστα να δημιουργήσει έναν χαρακτήρα που θα χρησιμοποιεί τόσο μαγικές όσο και τεχνικές ικανότητες. Από εκεί και πέρα , από το προσωπικό στυλ παιχνιδιού του κάθε gamer εξαρτάται το πόσο θα αναπτύξει τις δυνατότητες αυτές.

Βέβαια , είναι αλήθεια ότι αν κάποιος αποφασίσει να βασιστεί σχεδόν αποκλειστικά σε τεχνικά skills , τότε κατά τις πρώτες ώρες παιχνιδιού θα έχει μεγάλη δυσκολία να επιβιώσει στον κόσμο του Arcanum. Τα πυροβόλα όπλα π.χ. εάν τα χρησιμοποιήσεις δίχως ο χαρακτήρας σου να έχει πρώτα αποκτήσει την κατάλληλη εκπαίδευση και εμπειρία στη χρήση τους είναι πολύ πιθανόν να αποδειχθούν περισσότερο θανατηφόρα για εσένα τον ίδιο παρά για τους εχθρούς σου , αφού συχνά θα τα δεις να αστοχούν από γελοίες αποστάσεις , να παθαίνουν εμπλοκή ή ακόμη και να…ανατινάζονται στα μούτρα σου! Το Arcanum όμως είναι από τα RPGs που επιβραβεύουν τον επίμονο και υπομονετικό παίκτη ο οποίος θα αφιερώσει τον απαραίτητο χρόνο για να καλλιεργήσει τις δεξιότητες του χαρακτήρα του. Όπως και στα Fallout 1 και 2 , έτσι και εδώ , ενώ ο χαρακτήρας σας αρχικά θα είναι…για κλάματα σε καταστάσεις μάχης , σιγά-σιγά θα τον δείτε να γίνεται ολοένα ικανότερος στη χρήση των όπλων ώσπου κάποια στιγμή θα μετατραπεί σε δεξιοτέχνη sharpshooter (φυσικά αυτό θα συμβεί έπειτα από πολύύύύύύύύύύ κόπο και πολλέέέέέέέέέές ώρες παιχνιδιού!)!

Επίσης , στο Arcanum , "επιστήμη" δεν σημαίνει μόνον όπλα. Εξερευνώντας τον κόσμο του παιχνιδιού θα ανακαλύψετε (ή θα κατασκευάσετε) χίλια-δυο τεχνολογικά gadgets τα οποία θα σας φανούν χρήσιμα και εκτός των μαχών ενώ υπάρχουν και πολλά quests σχεδιασμένα για χαρακτήρες με τεχνολογική κλίση.

Επιπλέον , στο Arcanum οι μάχες δεν παίζουν και τόσο μεγάλο ρόλο όσο σε άλλα RPGs. Όσο περίεργο και αν σας φαίνεται , όπως ακριβώς και στα δύο πρώτα Fallout , έτσι και στο Arcanum μπορείτε να αποφύγετε τις περισσότερες μάχες εάν έχετε έναν χαρακτήρα με υψηλό δείκτη ευφυίας , υψηλό charisma και beauty και φυσικά πειθώ και διπλωματικές ικανότητες. Την πρώτη φορά που ασχολήθηκα με το παιχνίδι ακολούθησα τις συμβουλές του manual και διαφόρων gamers που το είχαν τερματίσει και χρησιμοποίησα έναν half-ogre με bonus στα melee και dodge skills. Μείωσα λίγο τα strength και dexterity και αύξησα τα πνευματικά του χαρίσματα , έτσι ώστε να μην είναι από τους δυνατότερους αλλά σίγουρα ένας από τους εξυπνότερους της ράτσας του , όπως ακριβώς είχα διαβάσει σε ένα FAQ στο Internet. Με αυτόν τον χαρακτήρα δεν αντιμετώπισα κανένα πρόβλημα στις μάχες. Τη δεύτερη φορά που έπαιξα το Arcanum , αποφάσισα να το αντιμετωπίσω σαν adventure , ακριβώς όπως είχα κάνει και με τα δύο πρώτα Fallout. Δημιούργησα έναν human με υψηλό intelligence και charisma που χρησιμοποιούσε κυρίως τις ικανότητές του στο λόγο για να αντιμετωπίζει τις διάφορες καταστάσεις και προσπάθησα να αναπτύξω τα τεχνικά του skills. Τελικά , τερμάτισα το παιχνίδι αποφεύγοντας το 80% των μαχών στις οποίες είχα εμπλακεί με τον προηγούμενο χαρακτήρα μου! Αργότερα , μάλιστα , διάβασα και τα σχόλια αρκετών παικτών σε πολλά fora οι οποίοι υποστήριζαν ότι είναι δυνατόν να τερματίσει κανείς το Arcanum χωρίς να εμπλακεί ούτε μία φορά σε μάχη (με εξαίρεση φυσικά τις random μάχες όταν ταξιδεύεις από τοποθεσία σε τοποθεσία , που και αυτές όμως μπορούν να αποφευχθούν με τα κατάλληλα skills)!

Γενικά , στην αρχή του παιχνιδιού , όντως οι χαρακτήρες με κλίση στη μαγεία έχουν το πάνω χέρι στις μάχες ενώ οι χαρακτήρες με κλίση στη τεχνολογία χρειάζονται αρκετό χρόνο και δουλειά για να φανερώσουν τις ικανότητές τους. Πάντως , ό,τι είδους χαρακτήρα και αν δημιουργήσετε , πάντα υπάρχει ένας τρόπος να ολοκληρώσετε ένα quest ή να τα βγάλετε πέρα με τις μάχες εφόσον βέβαια , επαναλαμβάνω , παίξετε με μυαλό , φαντασία και υπομονή.

Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίον υποστηρίζω ότι το Arcanum είναι ένα από τα ελάχιστα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ παιχνίδια ρόλων που είδαμε τα τελευταία χρόνια και αξίζει μία θέση στη συλλογή κάθε φίλου των RPGs. Υπενθυμίζω όμως ότι δεν πρόκειται για ένα action-RPG τύπου Diablo ή Dungeon Siege , αλλά για ένα σύνθετο και πολύπλοκο παιχνίδι το οποίο απαιτεί χρόνο και , κυρίως , σκέψη και απευθύνεται μάλλον σε έμπειρους παίκτες.

ΕDIT: Μόλις είδα ότι η Giovanna είχε την καλοσύνη να προσφέρει το παιχνίδι ΔΩΡΕΑΝ σε όποιον ενδιαφέρεται! Τι περιμένετε , λοιπόν; Ρίξτε αμέσως μια ματιά στη στήλη με τις αγγελίες!

“I have a secret game that I’d like to play... a game of fun and a game of adventure! A game of rats and lice, the black death, a game of speared eyeballs and dripping guts and the smell of rotting gardenias.”
(AM, “I have no mouth and I must scream.”)

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
04 Μαρ 2009 20:02 #23741 by Nastyvale
Replied by Nastyvale on topic ARCANUM : Of Steamworks And Magick Obscura
Άν σκεφτεί κανείς ότι πρόκειται για παιχνίδι 8ετίας, φαίνεται ενδιαφέρον. Δυστυχώς μετά το 7ο playthrough του Witcher -ναί έφαγα κόλλημα-, δε με βλέπω να το 'τιμώ'.

Άσε που έπεσε στα χέρια μου το Empire Total War οπότε τα κεφάλια μέσα :P

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
05 Μαρ 2009 11:11 #23743 by panagios
Replied by panagios on topic ARCANUM : Of Steamworks And Magick Obscura
Η αισθηση ελευθεριας του ειδους παντα με συναρπαζε.

Απο τα καλυτερα παιχνιδια ολων των εποχων το κουεστ φορ γκλορυ4 με αψογη συνταγη, θεικη μουσικη, συνδυασμο αστειου και σοβαρου.

Να τι επρεπε να παρουσιαζουν στις ημεριδες σεναριου!!!!!!!!!!

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
05 Μαρ 2009 12:07 #23744 by Elessar
Replied by Elessar on topic ARCANUM : Of Steamworks And Magick Obscura

panagios wrote: Να τι επρεπε να παρουσιαζουν στις ημεριδες σεναριου!!!!!!!!!!


Άσχετο :rolleyes:

Προβοκάτορας της αντβεντσουροαριστεράς

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
05 Μαρ 2009 12:45 #23745 by panagios
Replied by panagios on topic ARCANUM : Of Steamworks And Magick Obscura
βρισκεις;

και το κανεις και εμπεριστατωμενα

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

  • Visitor
  • Visitor
17 Απρ 2009 19:29 #24251 by
Είναι απλά ό,τι καλύτερο έχει βγεί...

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
18 Απρ 2009 13:41 #24253 by emmanuel
Replied by emmanuel on topic ARCANUM : Of Steamworks And Magick Obscura
Φίλε chaplin , δεν κατάλαβα αν αναφέρεσαι στο Arcanum ή στο Quest for Glory 4 , αλλά σίγουρα και τα δύο είναι από τα καλύτερα δείγματα που μας έχει δώσει μέχρι σήμερα το είδος των RPGs.

Χάρηκα πάντως που είδα ότι με το σύντομο review μου για το Arcanum κατάφερα να σας κινήσω το ενδιαφέρον για ένα παιχνίδι που όταν πρωτοκυκλοφόρησε δεν γνώρισε δυστυχώς την ανταπόκριση που του άξιζε , τόσο από gamers όσο και από κριτικούς. Αν τύχει να το βρείτε κάπου και στην αυθεντική του retail έκδοση σε χαμηλή τιμή , μην το αφήσετε να σας ξεφύγει. Μόνον και μόνον για το καταπληκτικό του manual , από τα καλύτερα που έχουν γραφεί ποτέ για RPG , αξίζει να το έχετε στη συλλογή σας.

Αν , επίσης , σας αρέσουν τα RPGs που παρουσιάζουν techno-fantasy κόσμους , στους οποίους συνυπάρχουν η μαγεία και η τεχνολογία , αξίζει τον κόπο να αναζητήσετε το προαναφερθέν Thunderscape της SSI (1995) , καθώς και τα Wizardry 7: Crusaders Of The Dark Savant (1992) και Wizardry 8 (2002) της Sir-Tech. Tα δύο πρώτα είναι αρκετά παλιά και πιστεύω ότι θα τα βρείτε σχετικά εύκολα σε κάποιο abandonware site , ενώ το Wizardry 8 το είχε δώσει ως συνοδευτικό το PC Master Gold πριν από 2 ή 3 περίπου χρόνια , οπότε είναι πολύ πιθανόν να το έχει κάποιος φίλος ή φίλη σας ο οποίος αγοράζει τακτικά το περιοδικό. Υπάρχουν φυσικά και τα παιχνίδια της σειράς Final Fantasy , από τα οποία τα 7 και 8 έχουν κυκλοφορήσει και σε PC , αλλά αφενός πολύ δύσκολα θα βρείτε τα συγκεκριμένα παιχνίδια αυθεντικά στις ημέρες μας , αφετέρου χαρακτηρίζονται από ιδιόμορφο gameplay , το οποίο πολλοί παίκτες θα βρουν ιδιαίτερα γραμμικό και πιθανότατα βαρετό και επαναλαμβανόμενο , με αποτέλεσμα να απευθύνονται σε κάπως "ειδικό" κοινό , που αρέσκεται σε τέτοιου είδους RPGs.

“I have a secret game that I’d like to play... a game of fun and a game of adventure! A game of rats and lice, the black death, a game of speared eyeballs and dripping guts and the smell of rotting gardenias.”
(AM, “I have no mouth and I must scream.”)

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

  • Visitor
  • Visitor
18 Απρ 2009 17:26 #24257 by
To Arcanum για εμενα ηταν απο τις τελευταιες αληθινες προσπαθειες για ενα ROLE PLAYING παιχνιδι. Πολυ ενδιαφερον κοσμος και εξυπνο gameplay, αποροφουσαν τον παιχτη και τον κρατουσαν γερα.

Για το θεμα ομως μεταξυ μαγειας και τεχνολογιας, εγω κατεληξα πως με το πρωτο κανεις περιπατο ενω με το 2ο σου βγαινει λιγο η πιστη... Ηθελε παραπανω προσπαθεια ο συγκεκριμενος τομεας. σιγουρα ομως δεν ειναι για πεταμα ετσι? απλα θελει πολυ υπομονη.

Γενικα, 100% να παιξεται με μαγεια την πρωτη φορα και μονο τοτε να δοκιμασετε στο 2ο playthrough να πατε με τεχνολογια. Αλλιως θα τα βρειτε μπαστουνακια σε αρκετα σημεια!

Παρολαυτα, εχει την πλακα του να βγαλεις το παιχνιδι μεσα σε ρομποτικη πανοπλια :)



ps: στο παιχνιδι, γενικα προχωρουσα πολυ ευκολα. το πιο δυσκολο σημειο σε ολον τον τιτλο, ηταν για εμενα η μαχη στην γεφυρα του πρωτου χωριου. εφιαλτης για να βγει... απλα εφιαλτης...

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

  • Visitor
  • Visitor
19 Απρ 2009 23:19 #24266 by
Για το Arcanum πηγαινε αλλα και το QFG4 ειναι ενα απο τα πιο ατμοσφαιρικα adventures/rpgs που εχω παιξει ποτε.

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
21 Απρ 2009 20:15 #24301 by crocark
Replied by crocark on topic ARCANUM : Of Steamworks And Magick Obscura
@ Emmanuel
Αγαπητέ Emmanuel ήθελα να σε ρωτήσω κάτι για το Arcanum (βλέπω ότι του έχεις ρίξει πολλή δουλειά). Κάποια στιγμή θέλω να πάω στην Qintarra να μιλήσω με τη "βασίλισσα των ξωτικών" και ενώ η πύλη που φυλάνε τα ξωτικά αναβοσβήνει στο πέρασμα του κέρσορα, ουσιαστικά είναι ανενεργή - δεν μπορώ ν' αλλάξω επίπεδο. Ξέρεις κάτι γι' αυτό; Φυσικά το patch που δίνει το PcMaster το πέρασα.

ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
21 Απρ 2009 22:32 #24305 by emmanuel
Replied by emmanuel on topic ARCANUM : Of Steamworks And Magick Obscura
Φίλε crocark ,
Νομίζω ότι έχω κρατήσει τα savegames του Αrcanum , επομένως , με την πρώτη ευκαιρία θα εγκαταστήσω το παιχνίδι στον υπολογιστή μου και θα δώ αν έχω κάποιο save κοντά στο σημείο που σε ενδιαφέρει.
Αν θυμάμαι καλά πάντως , την πρώτη φορά που θα επισκεφτείς την Qintarra πρέπει πρώτα να μιλήσεις με τα ξωτικά που φρουρούν την πύλη η οποία βρίσκεται κοντά σε ένα μεγάλο δέντρο και να εξαντλήσεις όλες τις πιθανές επιλογές του διαλόγου , μέχρι να σου δώσουν τελικά την άδεια να περάσεις.

“I have a secret game that I’d like to play... a game of fun and a game of adventure! A game of rats and lice, the black death, a game of speared eyeballs and dripping guts and the smell of rotting gardenias.”
(AM, “I have no mouth and I must scream.”)

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
23 Απρ 2009 12:58 #24336 by crocark
Replied by crocark on topic ARCANUM : Of Steamworks And Magick Obscura
Emmanuel,
δε λέω για την είσοδο στην Qintara γενικά. Εκεί έχω μπει και εκτέλεσα και κάποιες αποστολές. Λέω από τον 1ο όροφο στο 2ο, όπου τα ξωτικά- φρουροί δε μιλάνε - δεν κάνουν διάλογο. Ξέρεις, κάτι μου βρωμάει γιατί δεν υπάρχει κάπου μια ένδειξη που να λέει π.χ. έλα αργότερα ή κάνε πρώτα αυτό.
Πάντως ευχαριστώ.

ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Powered by Kunena Forum