Επιστρέφω 6 σχεδόν μήνες μετά, θριαμβευτής και έξαλλος.

Θριαμβευτής γιατί μετά από αποχή χρόνων τελείωσα όχι ένα αλλά ΔΥΟ ολόκληρα adventures. Έξαλλος, διότι ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΘΕΩΡΟΥΝ ΤΟ STILL LIFE ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟ STILL LIFE 2 ΔΙΑΟΛΕ;
Don't get me wrong, το Still Life είχε καλές προθέσεις. Φαντάζομαι ότι κάπου στην πορεία συνειδητοποίησαν ότι δεν προλάβαιναν τις προθεσμίες (ή τελείωσαν τα λεφτά, who cares) οπότε του πετσόκοψαν το τέλος με την ελπίδα να πάει καλά εμπορικά και να συνεχίσουν στο σίκουελ. Τότε ήταν που στο creative τμήμα της Microids (το οποίο προφανώς αποτελείται από τον creative director, 3 κακοπληρωμένους interns και την κυρία του καθαρισμού) ακολούθησε ο εξής διάλογος (σε ακριβή μετάφραση από τα γαλλικά και σε παγκόσμια αποκλειστικότητα).
- Ωραία, οπότε τα συμφωνήσαμε για το (μη) φινάλε. Για πείτε μου τώρα, παιδιά, πόση ώρα υπολογίζουμε να διαρκέσει το παιχνίδι για ένα μέσο παίκτη;
- Ε, περίπου 10-12 ώρες αφεντικό
- ΠΟΣΟ;
- εχμ 12-14 ώρες;
- ...
- Αφεντικό;
- Ακούστε εδώ ηλίθιοι. Το παιχνίδι θα διαρκεί 18-20 ώρες το λιγότερο. Δε με ενδιαφέρει τι θα κάνετε, κόφτε το λαιμό σας, θέλω μεγαλύτερη διάρκεια, θα μας κράξουν. Απέχουμε χρόνια ακόμα από το 2014 που ο κόσμος θα αρχίσει να δίνει 20ευρα για 4 ώρες gameplay.
- E;
- ΘΕΛΩ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΛΕΩ!
- Εντάξει αφεντικό! Χμμ, φαντάζομαι ότι θα μπορούσαμε να προσθέσουμε εδώ κι εκεί μερικούς από αυτούς τους κλασσικούς μη-γρίφους που πετάμε συνήθως στα παιχνίδια όταν βαριόμαστε να κάνουμε τη δουλειά μας, δηλαδή sliders κλπ.
- Οκ, να το κάνετε (και παραβλέπω για την ώρα αυτό που είπες για τη δουλειά). Αλλά θέλω να προστεθεί και έστω ένας καλός κλασσικός adventurίστικος γρίφος.
- Αφεντικό, φοβάμαι ότι δε θα βρούμε το χρόνο για κάτι τέτοιο. Η πλοκή είναι ήδη σφιχτοδεμένη μέχρι το φινάλε, θα πρέπει να κάνουμε τροποποιήσεις για να βάλουμε ένα τέτοιο γρίφο.
- Ποιος είπε οτιδήποτε για την πλοκή; Βρείτε ένα γρίφο και απλώς πετάχτε τον μέσα. Να, έχω ήδη μια ιδέα. Η πεθερά μου μας έστειλε τις προάλλες μια συνταγή για κουλουράκια. Τη διάβασα και φυσικά δεν κατάλαβα τίποτα γιατί έχω μεσάνυχτα από μαγειρική, αλλά ευτυχώς ανέλαβε δράση η γυναίκα μου και τα κουλουράκια βγήκαν εξαιρετικά.
- Δεν κατάλαβα τι
- Γιατί χαζεύεις όταν μιλάω; Είναι απλό. Βάλτε την ηρωίδα να φτιάξει κουλουράκια διαβάζοντας μια ακαταλαβίστικη, “κρυπτογραφημένη” συνταγή. Μιλάμε για all time classic adventure gameplay.
- Μα τι σχέση έχουν τα κουλουράκια με ένα σκοτεινό αστυνομικό adventure; Όλη η ατμόσφαιρα θα πάει στα σκουπίδια. Και έχουμε ήδη και τα sliders.
- Ποιο στοιχείο θεωρείς ότι είναι σημαντικότερο για ένα adventure, η ατμόσφαιρα ή η διάρκεια;
-Ε, πιστεύω πως
-Πριν απαντήσεις να σε πληροφορήσω ότι ο Γαλλικός ΟΑΕΔ έχει μερικά εξαιρετικά προγράμματα στήριξης για ανέργους της ηλικίας σου.
-Έλεγα ότι
-Είναι πολύ σημαντικό να ζούμε σε ένα κράτος πρόνοιας και κοινωνικών παροχών, δε συμφωνείς;
- Μάλιστα, αφεντικό, συμφωνώ!
-Σε τι πράγμα;
-Eε, στο ότι η διάρκεια είναι το πιο σημαντικό πράγμα στα adventures;
-Θαυμάσια! Εμπρός δουλειά λοιπόν! Θέλω τα ομορφότερα sliders που έχουν εμφανιστεί ποτέ σε adventure!
Και εγένετο Still Life. Για να είμαστε δίκαιοι, δεν είναι κακό παιχνίδι, αλλά με βάση τις προσδοκίες που είχα ήταν απογοητευτικό. Μιλάμε για μερικούς απαράδεκτους γρίφους που καταστρέφουν τακτικά κάθε είδους ατμόσφαιρα και immersion (τα κουλουράκια είναι ό,τι χειρότερο θυμάμαι να έχω συναντήσει σε adventure, αν και πρέπει να πω ότι δε θυμάμαι και πολλά πια

) και φυσικά η απουσία φινάλε ουσιαστικά χαντακώνει το απλά οκ σενάριο του παιχνιδιού. Με αυτά και με αυτά η αλήθεια είναι ότι πέρασα περισσότερο χρόνο ανυπομονώντας να τελειώσει παρά ανυπομονώντας να δω τι θα γίνει παρακάτω.
Το μόνο πραγματικά εξαιρετικό στοιχείο που έχει ο τίτλος είναι ο τεχνικός του τομέας. Μιλάμε για πανέμορφα γραφικά. Έπαιξα το μεγαλύτερο κομμάτι του παιχνιδιού σε 40άρα τηλεόραση (ναι έχω γίνει τέτοιος και γω) και ειδικά τα 2D περιβάλλοντα όχι μόνο άντεχαν, αλλά έδειχναν πανέμορφα. Τα 3D μοντέλα αναμενόμενα ζορίζονταν λίγο, αλλά χωρίς να χαλάνε το σύνολο.