Quest for Glory 1 review

  • BostonLow
  • Topic Author
  • Offline
  • Walker Survivor
  • Walker Survivor
More
24 Μάι 2007 03:38 #16023 by BostonLow
Quest for Glory 1 review was created by BostonLow
To Quest for Glory διαφημίστηκε ως ενα ριζοσπαστικό παιχνίδι, που συνδυάζει τόσο την κλασσικη περιπετεια της Σιερρα, οσο και στοιχεια RPG. Πιστευω οτι ο συνδυασμός ηταν αρκουντως αρμονικος αλλα ας τα δουμε αναλυτικα.

ΣΕΝΑΡΙΟ
Ο κόσμος: fantasy. Η εποχή: μυθική. Περιβαλλον: σκανδιναυικο

Μια φορά κι έναν καιρό, στον πλανήτη Γκλοριάνα (όνομα που δόθηκε στο σύμπαν των QfG όταν αναπτύχθηκε η σειρά), ήταν η χώρα του Σπίλμπουργκ (=Παιχνιδούπολη στα Γερμανικα) με τους δράκους, τα γκόμπλινς, τις νεράιδές της, τις δρυάδες της... και τους κενταυρους της (ναι, κενταυροι στη Γερμανια!!) κατω από τον ομώνυμο Βαρώνο Στεφαν φον Σπίλμπουργκ και τα δυο του παιδιά.

Όλα τα καλά όμως έχουν ένα τέλος. Απο το πουθενά ήρθε η μάγισσα Μπάμπα Γιάγκα (πλάσμα της Σλάβικης παράδοσης. Κυριολεκτικά εισαγώμενο προϊόν) και τα έκανε όλα μαντάρα. Αφού όλη η περιοχή γέμισε τερατάκια, η πόλη άρχισε να μαστίζεται από ληστές. Η κόρη του Βαρόνου Σπίλμπουργκ απηχθη απο ένα φτερωτό τέρας, και ο γιος του μαζί με στρατό, πήγαν να διώξουν τη μάγισσα απο τη χώρα αλλά δε γύρισαν ποτέ (τα κρανία τους απετέλεσαν διακόσμηση για την καλύβα της).

Αποφασίζουνε λοιπόν οι κάτοικοι να στείλουν αγγελία: ζητείται ήρωας για να μας σώσει. Εμπειρίες εξασφαλισμένες, προϋπηρεσία όχι απαραίτητη. Δελεαστική αγγελία για κάποιον αρχάριο ήρωα (τον ομορφάντρα που βλέπετε αριστερά σας στο άβατάρ μου καλή ώρα!!) που μόλις αποφοίτησε απο τη σχολή ηρώων δι αλληλογραφίας!

Το σκοπό σας τον καταλάβατε: βρείτε τα παιδιά του Βαρώνου, σώστε την περιοχή από τους ληστές και διώξτε το κακό μια για πάντα. Αυτό βέβαια δεν είναι όλη η ιστορία. Μόλις φτάσετε στην πόλη, πηγαίνετε στην τοπική 'Συντεχνία Ηρώων' και διαβάστε τον πίνακα ανακοινώσεων με τις δευτερεύουσες αποστολές (sidequests στη γλώσσα των RPG) τις οποίες, μερικές απο αυτές (φαινομενικά) μπορείτε να αγνοήσετε.

Στην πόλη θα γνωρίσετε κάτι ανατολίτες γατανθρώπους που αναγκάστηκαν να εγκατασταθούν εκεί, αφότου οι ληστές τους πήραν όλη την περιουσία και το μαγικό χαλί. Υπόσχονται οτι αφού κατατροπώσετε τους ληστές, θα σας πάρουν μαζί στην πατρίδα τους.

Αυτά όμως δε θα γίνουν μόνο με το μυαλό σας και με τη συνδυαστική ικανότητα του adventura. Πρέπει να χτίσετε τις δυνάμεις σας, να τρώτε, να κοιμάστε, να κερδίσετε λεφτά, να αγοράσετε εξοπλισμό, να εξερευνήσετε την περιοχή,να αποφύγετε τα τέρατα, να προσέχετε την υγεία σας, να ξεκουράζεστε!!

Και οχι, ακομα δεν τελειώσαμε. Δεν υπάρχει μόνο ένας τρόπος για να τα κάνετε αυτά, αλλά τουλάχιστον τρεις! Όπως σε κάθε RPG έχετε δικαίωμα να διαλέξετε τηνκλάση του χαρακτήρα σας. Εδώ λοιπόν έχετε μεταξύ πολεμιστή, μάγου και κλέφτη.

ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ
Ο χαρακτήρας σας δεν ειναι ενα απλο sprite. Έχει τα προσωπικά του stats (δυναμη, αντοχή, γρηγοράδα, ευστοχία, σκαρφάλωμα και πολλά άλλα). Το σύστημα του RPG έχει ενωθεί αρμονικά με το adventure επίπεδο και αλληλοεξαρτώνται. Αν δεν έχετε αρκετό throwing, δεν μπορειτε να λύσετε το γρίφο που απαιτεί να ρίξετε μια πέτρα, και για αυτό θα χρειαστεί ή να εξασκηθείτε ή να βρέιτε άλλη εναλλακτική.

Με τη σειρά του, το πώς παιζετε έχει επίδραση στα στατιστικά σας. Όσο τρέχετε (run) αντί να περπατάτε (walk), μπορεί μεν να περνάτε τις οθόνες γρήγορα, αλλά επίσης κουράζεστε. Παρομοίως όμως χτίζετε την αντοχή σας. Ό,τι κάνετε (ακόμα και απλό look), θα αυξήσει την αντίστοιχη ικανότητα. Το random στοιχείο κυριαρχεί. Όσο προχωράτε θα δείτε παντού τέρατα. Θα πολεμήσετε ή όχι; Αν πολεμήσετε (θα μπείτε σε ένα όχι και τόσο ευκολονόητο αλλά αρχάριο, σύστημα μάχης) θα εξασκήσετε τις πολεμικές σας ικανότητες, και σίγουρα (όχι πάντα όμως) το τέρας θα έχει χρήματα επάνω του.

Μιας και είπα χρήματα, παίζουν κι αυτά ρόλο σε κάθε RPG. Μπορείτε να κερδίσετε είτε συλήζοντας τα τέρατα που νικάτε, είτε από αμοιβές δουλειάς ή αποστολών είτε στην περίπτωση του κλέφτη, από διαρρήξεις :Ρ Τα χρήματα κυρίως χρησιμεύουν στην προμήθεια φίλτρων, αλλά και φαγητού (πρέπει να τρώτε 2 φορές την ημέρα) αλλά και σε ένα σημείο, για να αγοράσετε καλύτερο εξοπλισμό.

Μεταξύ μας όμως, τα χρήματα είναι απλά σαλτσούλα. Ποτέ δεν είχα πρόβλημα επιβίωσης και ο 'εξοπλισμός' δεν έχει ποικιλία για να διαλέξετε μέσω στρατηγικής. Εδώ θα ήθελα να γινόταν πιο προκλητικό το παιχνίδι.

Οι 3κλάσεις χαρακτήρα διαφοροποιούν σημαντικά στο παιχνίδι σα σύνολο. Αν και η υπόθεση είναι ίδια, η φιλοσοφία σας, και η σειρά που θα γίνουν κάποια πράγματα, είναι διαφορετική. Ο μάγος πρέπει αμέσως να βρει χρήματα για να αγοράσει τα ξόρκια, ο πολεμιστής να χυθεί αμέσως στη μάχη με τέρατα για εμπειρία και λεφτά κοκ. Παρομοίως διαφέρουν οι γρίφοι. Ο μάγος με ξόρκι θα πιάσει κάτι πάνω σε ένα δέντρο. Ο πολεμιστής θα ρίξει πέτρα για να πέσει απο το δέντρο. Ο κλέφτης μπορεί να κάνει το ίδιο, αλλά μπορεί και να σκαρφαλώσει

Στις μάχες είναι καιπάλι διαφορετική φιλοσοφία. Όσο σας πλησιάζει ένα τέρας ο κλέφτης μπορεί να του πετάει στιλέτα, και ο μάγος φωτιά, πριν μπειτε στη μάχη, οπότε και ο εχθρός θα έχει λιγότερη υγεία στην αρχή για να νικήσετε πιο έυκολα

Προσοχή έχει δοθεί επίσης στους διαλόγους. Στην παλιά έκδοση, μπορείτε με τις ώρες να ρωτάτε (ask about...) το τάδε όνομα, πραγμα, μέρος κλπ. Προσφέρει πολλά στο να μπείτε μέσα στο σύμπαν του παιχνιδιού και να γνωρίσετε τα στοιχεία της υπόθεσης καλύτερα. Στη νέα έκδοση αυτό έχει αντικατασταθεί με μενού και υπομενού δενδροειδούς φιλοσοφίας (ανοίγουν νέες επιλογές με κάθε νέα πληροφορία ή διάλογο) κάτι που για πολλούς στέρησε τη μαγεία του πρωτότυπου.

Επίσης μια μικρή παρατήρηση: απο οσο ξέρω η παλιά έκδοση αποτελούσε το πρώτο παιχνίδι που μπορούσατε με δεξί κλικ του κέρσορα να εξετάσετε ένα αντικείμενο, αντί να ψάχνετε το όνομά του. Πολύ χρήσιμη ιδέα και αξίζει να αναφερθεί.

ΓΡΑΦΙΚΑ ΗΧΟΣ
Όσον αφορά την παλιά έκδοση, τα γραφικά με την πρώτη ματιά δεν είναι κάτι το εντυπωσιακό. Υπάρχουν όμως φάσεις με ιδιαίτερα προσεγμένο animation. Ο ήρωάς σας κάνει διάφορες κινήσεις: σκαρφαλώνει, εκτοξεύει στιλέτα και πέτρες, κάνει μαγικά. Τα μαγικά υποθέτω ήταν ό,τι πλησιέστερο σε 'εφφε' μπορουσε να επιδειξει η τοτε μηχανη της Σιερρα και φαντάζομαι ήταν εντυπωσιακά για την εποχή.

Κάποια σεκάνς είναι χιουμοριστικά: στο καπηλειό νευριάστε το Goon για να το δείτε να σας πετάει έξω, ή πιείτε το δυνατό ποτό για να γίνετε σε λίγο σκόνη, με πολύ όμορφα animations.

Τα γραφικά δε στη νέα έκδοση VGA είναι τυπικά για την εποχή τους, σχεδιασμένοι με το χέρι πίνακες, που σχηματίζουν μια όμορφη και παραμυθένια εικόνα. Τα τέρατα στις μάχες είναι ψηφοποιημένα μοντέλα από πλαστελίνη και κινηματογραφήθηκαν με την τεχνική claymation

Η μουσική πιστεύω όμως είναι απο τα πιο δυνατά σημεία. Το κομμάτι που ακούγεται στο μαγικό κήπο Erana's peace είναι απο τα πρώτα κομάτια που ερωτεύτηκα στην τότε σύντομη ζωή μου :Ρ Παρομοίως πολλά άλλα κομματάκια συμβαδίζουν με την παραμυθένια ατμόσφαιρα (βαλς στο χορό με τις νεράιδες, πιτσικάτο σε σπηλιά, φανφάρες στο κάστρο του Βαρόνου... αλλά και αναχρονισμούς όπως σουίνγκ στις διαρρήξεις του κλέφτη και μπλουζ στο καπηλειό!!)

Η μουσική επι το πλείστον είναι ίδια στην καινούργια έκδοση, εκτός απο ορισμένες προσθέσεις.

ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ
Ένα μεγάλο μειονέκτημα είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την ίδια τη φύση του παιχνιδιού. Θέλετε λοιπόν να σκαρφαλώσετε ένα δέντρο, ικανότητα για την οποία θέλετε απο ένα επίπεδο και πάνω. Τί κάνετε; δεκάδες φορές climb tree (enter) (space) (enter) (enter) (space) (enter) (enter) μεχρι να ανεβουν οι δυναμεις σας. Προσφέρει στο ρεαλισμό και στην πρόκληση, αλλά θα έπρεπε τουλάχιστον τα sequences αυτών των διαδικασιών να είναι πιο σύντομα με λιγότερες περιγραφές (που σας αναγκαζουν να πατάτε το enter). Στην Αμίγκα δεν πετούσαν οι ταχύτητες, κυριοι της Σιερρα!!

Αυτό πάλι αποτελεί την κύρια πρόκληση (και οι μάχες). Δεν είχα ποτέ κανένα πρόβλημα στο 'στρατηγκό' μέρος, δηλαδή στα χρήματα, στο τί εξοπλισμό να διαλέξω, στα αποθέματα φαγητού, στο να βρεις μέρος για να κοιμηθείς κλπ. Τα θεωρώ σαλτσούλες που δε συντελούν στην πρόκληση, εκτός αν είσαι εντελώς αρχάριος. Το παιχνίδι θα ήταν απείρως πιο ενδιαφέρον αν είχαμε και το άγχος αυτό, που υπάρχει σε πολλά RPG.

Κάτ που ισχύει ειδικά στην ανανεωμένη έκδοση: η σκηνή του τέλους είναι πετσοκομμένη. Στην παλιά, βλέπαμε τους ήρωες να πετούν με μαγικό χαλί πάνω απο το χάρτη Σπίλμπουργκ (η μοναδική φάση που βλέπετε όλα τα μέρη που επισκεφτήκατε μαζί) με ένα πανέμορφο ποτ πουρί των κοματιών του παιχνιδιού. Αυτό δυστυχώς δεν υπάρχει στη δεύτερη έκδοση.

Επίσης, προσωπική άποψη, με ενόχλησαν διάφορα easter eggs, injokes και αναφορες σε αλλα παιχνίδια και αναχρονισμοί τα οποία τα θεώρησα εκτός κλίματος. Θα ήθελα ενα πιο σοβαρό fantasy.

You start talking to yourself when you realise that you already know what you are going to say - [i:1o506f1o]Leisure Suit Larry[/i:1o506f1o] (οταν κανεις κλικ το talk icon πανω στον εαυτο σου)

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
24 Μάι 2007 11:35 #16024 by Elessar
Replied by Elessar on topic Quest for Glory 1 review
Ένα από τα πιο αγαπημένα μου adventures, πραγματικά δεν μπορούσα να το αφήσω αν δεν το τελείωνα πρώτα. Εκπληκτικοί χαρακτήρες, όμορφο σενάριο, υπέροχος κόσμος και σωστές δόσεις RPG...Το αγαπημένο μου (μιλάμε πάντα για την παλιά έκδοση), μαζί βέβαια με το 4ο της σειράς.

Επίσης, όπως είπε και ο Boston, το μουσικό θέμα που ακουγόταν στο Eranas' Peace ήταν απλά εκπληκτικό, μια γλυκιά μελωδία που σου χαρασσόταν για πάντα στα αυτιά και την ψυχή...

Προβοκάτορας της αντβεντσουροαριστεράς

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

  • BostonLow
  • Topic Author
  • Offline
  • Walker Survivor
  • Walker Survivor
More
24 Μάι 2007 12:09 #16025 by BostonLow
Replied by BostonLow on topic Quest for Glory 1 review
Χαιρομαι, Ελεσσαρ, και σε καταλαβαινω απολυτα. Το κακο είναι οτι απο τοτε δεν άλλαξα μουσικα γουστα και ακομα και τώρα, ακούω κυρίως κομματια που μοιάζουν με το Eranas' Peace :P

Μου βγήκε τεράστιο το ρίβιου, ελπίζω να μη έγινε κουραστικό

You start talking to yourself when you realise that you already know what you are going to say - [i:1o506f1o]Leisure Suit Larry[/i:1o506f1o] (οταν κανεις κλικ το talk icon πανω στον εαυτο σου)

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
24 Μάι 2007 18:27 #16029 by EmperorXIII
Replied by EmperorXIII on topic Quest for Glory 1 review
Αν σας πω πως είμαι συγκινιμένος θα το πιστέψετε (καλά δεν κλαίω κιόλας :P ).. To QFG1 μαζί με το Monkey Island 1 είναι τα δύο αγαπημένα μου παιχνίδια.. Πέμπτη-έκτη δημοτικού θα πήγαινα όταν το πρωτοέπαιξα..
Για το QFG1 να πω πως όποιος δεν το έχει παίξει πραγματικά χάνει.. Απλά.. Εννοείται όπως είπαν και τα παλικάρια την πρώτη αυθεντική έκδοση.. Η δεύτερη απλά για μένα δεν υπάρχει..
Bostonlow για τα μειωνεκτήματα που λες διαφωνώ αλλά δεν θα κολλήσουμε εκεί τώρα, απλά εμένα τα αντίστοιχα μου έκαναν το παιχνίδι να φαίνεται πιο όμορφο..
Μαγική Ανάμνηση που μου θυμήσατε:Να έχεις βγει έξω βράδυ για να σκοτώσεις τέρατα και ξαφνικά να βγαίνει προς το τέλος ένα troll που στην αρχή πριν δυναμώσεις δεν μπορούσες να το σκοτώσεις και να αρχίζει το κηνυγητό από οθόνη σε οθόνη!!!! Και πάνω που σε φτάνει βγαίνεις στο Erana's Peace!!! ......................................... Και πόσα άλλα θυμάμαι, βασικά βιβλίο έγραφα για αυτό το παιχνίδι ... :) :) :)

Einai ena xorto magiko........

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

  • BostonLow
  • Topic Author
  • Offline
  • Walker Survivor
  • Walker Survivor
More
24 Μάι 2007 22:30 #16035 by BostonLow
Replied by BostonLow on topic Quest for Glory 1 review
Αυτο που κατα κάποιο τρόπο μου την εσπασε ειναι οτι ελεγαν οι ηρωες οτι το Erana's Peace ηταν το μαγικο καταφυγιο απο καθε κακο και τερας. Στην πραγματικότητα σε κάθε οθόνη που είχε σκηνικό (πχ η είσοδος της πόλης, τα βράχια με τα λουλούδια, η οθόνη με τα μανιτάρια) δεν πατούσαν τέρατα.

You start talking to yourself when you realise that you already know what you are going to say - [i:1o506f1o]Leisure Suit Larry[/i:1o506f1o] (οταν κανεις κλικ το talk icon πανω στον εαυτο σου)

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
26 Μάι 2007 11:00 #16068 by EmperorXIII
Replied by EmperorXIII on topic Quest for Glory 1 review
Ε εντάξει είπαμε.. Το θέμα είναι ότι ούτως η άλλως εκεί πήγαινες και να κοιμηθείς το βράδυ αφού έπαιρνες full health.. Πάντως για την είσοδο της πόλης μπορούσες να πεθάνεις, όχι από τέρας, αλλά από τον Bruno, αν του έκανες επίθεση (πχ Cast Flame Dart Spell με μάγο) σου πετούσε ένα ωραίο dagger και... :P Τα άλλα δύο μέρη που λές ούτε καν που τα θυμάμαι (πιο πολύ δεν μπορώ να καταλάβω τι λες)..

Einai ena xorto magiko........

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

  • BostonLow
  • Topic Author
  • Offline
  • Walker Survivor
  • Walker Survivor
More
28 Μάι 2007 12:58 #16086 by BostonLow
Replied by BostonLow on topic Quest for Glory 1 review
Θέλω να πω βρε παιδι μου οτι υπηρχαν καποιες οθονες στις οποιες δεν πατουσαν τερατα. Αυτες ηταν μερη που δεν ηταν το βαθυ δασος, αλλα ειχαν 'σκηνικα' που σχετιζονταν με το σεναριο. Αν φτασεις σε ενα τετοιο σημειο οταν σε κυνηγαει το τερας, αυτο θα εξαφανιστει και δε θα σε κυνηγαει πια. Εχει δηλαδη ιδιο αποτελεσμα με το να ψαχνεις το Ερανα'ς. Συμφωνα με την υποθεση του παιχνιδιου και τους διαλογους) υποτίθεται οτι είσαι υποχρεωμένος να ψάχνεις το συγκεκριμένο κήπο για καταφύγιο εφοσον ειναι μαγεμενος και ειναι το 'μονο' μερος που δεν παταει τερας.

Εμ, οκ, λεπτομερειες

You start talking to yourself when you realise that you already know what you are going to say - [i:1o506f1o]Leisure Suit Larry[/i:1o506f1o] (οταν κανεις κλικ το talk icon πανω στον εαυτο σου)

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
29 Μάι 2007 15:18 #16185 by EmperorXIII
Replied by EmperorXIII on topic Quest for Glory 1 review
Ναι ρε το ξέρω αλλά αν ήσουν προς την αριστερή πλευρά του δάσους το πιο κοντινό μέρος ήταν το Erana's Peace ούτως ή άλλως ή η είσοδο της σπηλιάς με το Anwerp! Anyway όπως είπες λεπτομέρειες :P

Einai ena xorto magiko........

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
29 Μάι 2007 16:17 #16188 by Elessar
Replied by Elessar on topic Quest for Glory 1 review
Πω πω, μου θυμίσατε πάρα πολλά πράγματα με αυτά που γράφετε Emperor και Boston, μάλλον θα το ξανακάνω install...

Προβοκάτορας της αντβεντσουροαριστεράς

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Powered by Kunena Forum