*Dead Reefs*

  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
09 Ιουλ 2007 12:57 #16581 by
*Dead Reefs* was created by
[.....Θυμάμαι πριν από πολύ καιρό, πριν την εφηβεία μου ακόμα, τρία πράγματα μου είχαν κάνει εντύπωση]

Δεν γνωρίζω αν έφταιγε η ραστώνη του καλοκαιριού ή το γεγονός ότι είχαμε πολύ καιρό να παραλάβουμε adventure παιχνίδι, πάντως όταν το πήρα στα χέρια μου έσπευσα αμέσως να το εγκαταστήσω, ελπίζοντας ότι εκτός από τα βιβλία και τις καθημερινές αλητείες στην Αθήνα, η αίσθηση ότι πνεύματα αρχαίων πειρατών θα μου έκλειναν το μάτι ήταν πολύ δελεαστική και καθόλα επιτακτική.....

γραφικά: Η εισαγωγή του παιχνιδιού με την υποβλητική μουσική και ένα καράβι να διακρίνεται στο βάθος ήταν το καλύτερο παυσίπονο ενάντια στην ζέστη και την εικόνα των καμμένων ζώων από την πυρκαγιά στον Δρυμό. Οι κατοικίες στην πόλη, οι κατόψεις των δρόμων και των σοκακιών και η υπέροχη θάλασσα η οποία κυριαρχεί παντού έδωσαν το έναυσμα να προχωρήσω για να ανακαλύψω, να θαυμάσω, να αναπολήσω. Τα πάντα στο παιχνίδι είναι τόσο απαστράπτοντα που δεν υπάρχει περίπτωση να σου ξεφύγει κάτι. Εκεί βέβαια βρίσκεται και η πρώτη μου ένσταση: ναι μεν μου υποδεικνύεις τι πρέπει να προσέξω αλλά μην το τονίζεις τόσο πολύ. Άσε με να το βρω εγώ έστω και χωρίς κέρσορα. Κι εκεί βρίσκεται η δεύτερη ένσταση: Όχι στο ότι δεν χρησιμοποιείς καθόλου το ποντίκι αλλά μόνο το πληκτρολόγιο - κάτι που το βρήκα περίεργο αλλά και γοητευτικό - αλλά σε κάποιες σκηνές πρέπει να προσέξεις πολύ την στάση του σώματος για να ανακαλύψεις το περιβόητο πια hotspot! Σε αυτό το σημείο θυμήθηκα την γκρίνια διάφορων που ασχολήθηκαν με το Dreamfall και είχαν ακριβώς τα ίδια προβλήματα. Τα δε πρόσωπα των ηρώων με έβαλαν στην διαδικασία να τα χαζεύω: εκφράσεις, βλέμματα, σκληρότητα, το σκοτεινό με το φωτεινό κομμάτι αύρας των προσώπων διαδέχονται και διαχέονται το ένα στο άλλο που τα όριά τους είναι αρκετές φορές αδιευκρίνιστα και σαγηνευτικά. Πολύ καλή δουλειά, πραγματικά. Θα έλεγα ότι τα γραφικά είναι ζωντανά, καλοδουλεμένα, με τον ποιο όμορφο σκοτεινό ουρανό που έχω δει....

ήχος: Ο ήχος είναι σχεδόν τέλειος, ειδικά στα μουσικά κομμάτια αλλά και στις φωνές αν και κάποια ανεπαίσθητα συριστικά των ηρώων δεν κατάφεραν να κρυφτούν. Το κεντρικό θέμα ειδικά του παιχνιδιού, ενώ δεν έχει κάποιο εξαιρετικό μοτίβο, είναι υπέροχο, ειδικά ακούγοντάς το βράδυ ξεφεύγεις και αναθυμάσαι ακούσματα, μυρωδιές και ίσως το σκοτεινό κομμάτι του εαυτού σου που δεν σε εγκαταλείπει ποτέ. Εντύπωση μου έκαναν τα βήματα του ήρωα. Μόνος του και απόλυτα αφοσιωμένος στην ανακάλυψη του δολοφόνου τον 'προδίδουν' συνάμα. Αλλιώς ακούγονται στο πλακόστρωτο αλλιώς στα χορτάρι και τον βάλτο. Πολύ καλή δουλειά.

ατμόσφαιρα:Εδώ τα πράγματα είναι ξεκάθαρα και απολύτως αυτονόητα. Το παιχνίδι είναι ατμοσφαιρικό κάτι που το βοηθά το άγνωστο που περιπαίζει και αγχώνει τον ήρωα, η μοναχική του φιγούρα που ανοιγοκλείνει πόρτες και τρέχει σε γέφυρες, η ανάγκη του να λύσει το μυστήριο αλλά να συνομιλήσει και με φαντάσματα. Παρόλα αυτά όμως ενώ το παιχνίδι ξεκινά με τις καλύτερες προδιαγραφές έχοντας την ρετσινιά του ατμοσφαιρικού και υποβλητικού μυστηριώδους adventure, στην πορεία αυτό αντικαθίσταται από τον σκοπό και το καθήκον, το γραμμικό και το περιοριστικό υπόβαθρο: 'πρέπει να το βρω, να τελειώνουμε.' Σώζεται προς το τέλος εξαιτίας του πειρατικού του θέματος και της εν γένει ιστορίας.

γρίφοι:Απλά δεν υπάρχουν ή για να μην είμαι τόσο κυνικός, οι γρίφοι είναι πανεύκολοι. Δεν ξέρω αν φταίει το +7 στην ετικέτα του κουτιού ή η σιγουριά ότι η ιστορία αυτή καθαυτή θα καταφέρει να αποσπάσει την προσοχή του παίκτη από την ουσιαστική έλλειψη γρίφων αλλά η τρίτη ένσταση βρίσκεται εδώ. Νομίζω ότι είναι τόσο σαγηνευτική η όλη παρουσίαση και το concept του παιχνιδιού που με άλλοθι την ιστορία και την έλλειψη προχειρότητας του το συγχωρείς. Πάντως αν είχε ουσιαστικούς γρίφους και δύσκολους στην επίλυσή τους θα ήταν πολύ καλύτερο. Hints υπάρχουν για το οτιδήποτε κι αυτό είναι στα συν του.

συμπέρασμα: Το παιχνίδι δεν με εντυπωσίασε ως παίγνιο αλλά με κέρδισε ως ιστορία. Ναι, το παραδέχομαι. Ενώ το έχουμε ξαναδεί το έργο, ότι και καλά κάτι σκοτεινό και φοβερό κρύβεται στο τέλος και πρέπει να το βρούμε και να το εξοβελίσουμε, παρόλα αυτά η μοναχικότητα και η γραμμικότητα του ήρωα ο οποίος είναι πολύ πολιτικά ορθός και καθόλου ιδιοτελής, μου ξύπνησε το προ-εφηβικό και γεμάτο ρώμη, οτρηρό κομμάτι του καθενός από εμάς. Το εντελώς απομυθοποιημένο, βέβαια μετά από τόσα χρόνια.

βαθμός: 3/5

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
09 Ιουλ 2007 17:17 #16586 by Elessar
Replied by Elessar on topic *Dead Reefs*
Εντελώς κλισέ σενάριο, λάθη στην λογική των γρίφων, απίστευτα γραμμικό και δύο τουλάχιστον dead end glitches. Περισσότερα στο review που θα ανέβει λογικά αύριο...

2/5 και πολύ του είναι...

Προβοκάτορας της αντβεντσουροαριστεράς

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
21 Αυγ 2007 20:27 #16910 by giovanna
Replied by giovanna on topic *Dead Reefs*
Ενα παιγνίδι με υπέροχα γραφικά, μουσική, κίνηση και λεπτομέρειες που θα είχα λατρέψει εαν δεν:

1. Παιζότανε με το πληκτρολόγιο, απλώς απαράδεκτο.
2. Εαν δεν έπρπε να στέκεσαι στο σωστό σημείο την σωστή στιγμή για να μπορέσεις να ενεργοποιήσεις τις εντολές οταν αυτοί το θέλανε, απαράδεκτο.
3. Εαν δεν πέθαινες τόσο συχνά με μια λάθος απόφαση ή κίνηση, απαράδεκτο.
4. Γραμμικό όσο δεν παίρνει όπως είπε και ο Elessar
5. Ελλάχιστοι γρίφοι και αυτοί τόσο δύσκολο να τους εκτελέσεις με το πληκτρολόγιο παντώντας asd και τέτοιες βλακείες.

Μήπως πρέπει να ξυπνήσουνε λίγο οι παραγωγοί του και να αναθεωρήσουνε τις ιδέες του. Τώρα τη ψάχνω την πατάτα την έφαγα και την πλήρωσα κιόλας, αλλά δυστυχώς τώρα είναι αργά για δάκρια...ας πρόσεχα. :x

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
03 Ιαν 2008 12:15 #18871 by threepwood
Replied by threepwood on topic *Dead Reefs*
καλό σενάριο και γραφικά απαίσιος χειρισμός και πολλά bugs,το τέλος του απλά απαράδεχτο...

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
03 Ιαν 2008 12:34 #18872 by odnorf
Replied by odnorf on topic *Dead Reefs*
Μάλλον είμαι ο μόνος σε αυτό το forum που λατρεύω το χειρισμό με το πληκτρολόγιο (direct control) στα adventure!

lamp dog - <!-- w --> www.dead-code.org <!-- w -->

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
03 Ιαν 2008 13:34 #18873 by Fallen Angel
Replied by Fallen Angel on topic Re: *Dead Reefs*

odnorf wrote: Μάλλον είμαι ο μόνος σε αυτό το forum που λατρεύω το χειρισμό με το πληκτρολόγιο (direct control) στα adventure!


Think again! :P

Αν και το συγκεκριμένο δεν έχω καταφέρει ακόμη να το παίξω και δεν ξέρω πώς είναι ο χειρισμός του πρακτικά, η ιδέα του direct control είναι πάντα ευπρόσδεκτη μιας και δίνει αμεσότητα και "ζεις" το adventure. Όχι πως το point & click είναι κακό ή δε μου αρέσει. Αλλά όπως και να το κάνουμε, άλλη αίσθηση έχει το direct. Έλα, να προχωράμε για να φτάσουμε και σε ιδέες/επίπεδα αμεσότητας Wii και στα PCs. ;)

Nothing happens unless first a dream...

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
03 Ιαν 2008 21:14 #18877 by Elessar
Replied by Elessar on topic Re: *Dead Reefs*
Και εγώ δεν έχω απολύτως κανένα πρόβλημα με το direct control - πολλά αγαπημένα μου adventure άλλωστε έχουν τέτοιου είδους χειρισμό - αλλά στο DR η υλοποίηση του είναι παντελώς τραγική. Άλλο το ένα, άλλο το άλλο.

Και για να μην ξεχνιόμαστε: 6 μήνες μετά την κυκλοφορία του παιχνιδιού και ακόμα να βγει patch - έστω και για τον τελευταίο γρίφο! Αυτό θα πει εταιρεία που νοιάζεται...

Προβοκάτορας της αντβεντσουροαριστεράς

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
04 Ιαν 2008 00:29 #18881 by odnorf
Replied by odnorf on topic Re: *Dead Reefs*
Το θέμα του patch είναι σωστό. Ο χειρισμός όμως μου άρεσε αν και θα μπορούσε να είναι πιο απλοϊκός ο τρόπος που χρησιμοποιείς και συνδυάζεις τα αντικείμενα. Όμως ακόμα και έτσι δεν μου δημιούργησε κάποιο πρόβλημα γιατί τα αντικείμενα είναι λίγα, τα hotspots επίσης λίγα και το παιχνίδι 100% linear. Το discworld (το πρώτο - με τα 150+ αντικείμενα και τα σχεδόν άπειρα hotspots) θα ήταν unplayable με αυτό το χειρισμό ;)

lamp dog - <!-- w --> www.dead-code.org <!-- w -->

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Powered by Kunena Forum