Riven
- BostonLow
- Topic Author
- Offline
- Walker Survivor
Less
More
- Posts: 410
01 Αυγ 2007 09:59 #16804
by BostonLow
You start talking to yourself when you realise that you already know what you are going to say - [i:1o506f1o]Leisure Suit Larry[/i:1o506f1o] (οταν κανεις κλικ το talk icon πανω στον εαυτο σου)
Riven was created by BostonLow
3 χρόνια πέρασαν απο την κυκλοφορία του Μυστ. Πολλά παιχνίδια το μιμήθηκαν, μπορεί να ήταν καλύτερα αλλά δεν το έφτασαν σε ατμόσφαιρα, πρωτοτυπία και φιλοσοφία. Τελικά μόνο ένα το ξεπέρασε ήταν το σίκουελ του.
Κάποια παιχνίδια απετέλεσαν κυριολεκτικά υπερπαραγωγές. Το Ριβεν είναι μια τέτοια απο κάθε άποψη: από γυρίσματα (βλ. ηθοποιοι), από μελέτη, απο δουλειά, απο φιλοσοφία...
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ
Καταρχάς το πιο πρωτότυπο στοιχείο του Ρίβεν είναι το όνομά του: ο προκάτοχός του λεγόταν Μυστ γιατί λεγόταν έτσι το νησί που αρχίζαμε. Σε αυτό εδώ είμαστε στο νησί Ρίβεν, οπότε αλλάζει ο τίτλος του παιχνιδιού. Λες και είναι κάποιο είδος spin off και όχι σίκουελ (Myst II)
Όσο για το πόσο ψαγμένο είναι σαν παιχνίδι αλλά και κατασκευή, θα σας αναφέρω ενδεικτικά το παιχνίδισμα που γίνεται με τον αριθμό 5 (παλιά υπήρχε μια σελίδα που κυνηγούσε όλα τα 5 στο Ρίβεν):5 είναι τα cd του παιχνιδιού, 5 τα γράμματα του τίτλου, 5 οι πλευρές των κτιρίων στα νησιά, 5 τα νησιά απο τα οποία αποτελείται το Ριβεν, για να μη αναφέρουμε το λατινικό αριθμό 5 στο 'RiVen'. Κι αυτο είναι μόνο η αρχή απο μια σειρα μικρών απαρατήρητων στοιχείων που προσθέτουν ένα μαγευτικό ρεαλισμό σε όλο το ταξίδι μας. Μεγάλο Geek value!!!!
Η πλοκή του Μυστ δεν ήταν και η πιο πλούσια που έχετε δει, αλλά σίγουρα το background που άφηνε να ξεπηδήσει μέσα απο κείμενα, σκηνικά και άλλες λεπτομέρειες ήταν πλούσιο. Αν στο Μυστ όμως ήταν πλούσιο, δίπλα στο Ρίβεν είναι ο φτωχός συγγενής!
Όπως κάθε ΚΑΛΟ σίκουελ, δεν αντιγράφει την επιτυχία του προκατόχου του. Αφήνει λίγο χρόνο ωρίμασης στο μυαλό των δημιουργούν, που αναπτύσσουν την προϊστορία και το φανταστικό παρελθόν του κόσμου του, και αφήνονται να ξεπηδούν πιο καθαρά. Γι' αυτό και το Ρίβεν είναι πιο 'δεμένο' με το παρελθόν του σύμπαντος των D'ni απο ότι το Μυστ. Γιατί στο Μυστ, το παρελθόν είναι σχεδόν ανύπαρκτο. Συγκρίνετε για παράδειγμα το Χόμπιτ με τον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών.
Και μιας και μιλάμε για μυθολογία, το Ρίβεν είναι το μοναδικό παιχνίδι το οποίο ανέπτυξε μια ολόκληρη πρωτότυπη μυθοπλασία πριν κυκλοφορήσει. Άλλωστε κυκλοφόρησε ταυτόχρονα με ένα σχετικό κόμικς και ένα βιβλίο.
Υπάρχουν πολλά πράγματα στην περιήγησή σας στα οποία δεν θα δίνετε σημασία όσο παίζετε. Το καθε τί όμως έχει όνομα και μια μικρή ιστορία τα οποία μπορείτε να βρείτε σε βιβλία και σε ιστοσελίδες (μια φιλοσοφία που χρησιμοποιεί κατα κόρον ο Λούκας στον Πόλεμο των Άστρων).
Μπορεί μερικά στοιχεία να σας φανούν παράλογα ή ανεξήγητα ενώ σε κάποια σημεία υπάρχει το 'κατιτίς' το απόκοσμο του Μυστ... όμως εδώ δε βρίσκονται απλά για να σας παραξενέψουν και όλα έχουν σαφέστατα πιο βατή και ρεαλιστική προσέγγιση (κάτι που κακά τα ψέματα έχανε το Μυστ... γιατί τί δουλειά έχει ένα ξεκάρφωτο διαστημόπλοιο που δε χρησιμοποιείτε ποτέ, πάνω στο νησί?)
Εχω πχ. διαβάσει τεράστια faqs που τα εξηγούν σχεδόν όλα... Τί είναι το κλουβί στο οποίο βρίσκεστε στην αρχή-αρχή; τί είναι τα αλαμπουρνέζικα που σας λέει ο φρουρός; Πως λέγονται τα εξωτικά ζώα που βλέπετε και τι ρόλο παίζουν στην κουλτούρα των Ριβενέζων; Φυσικά αυτά δεν παίζουν ρόλο στο σενάριο ή στους γρίφους, ούτε απαντώνται μέσα στο παιχνίδι, αλλά αν τα μάθετε, θα εκπλαγείτε
Ξέρετε άλλο παιχνίδι για το οποίο δημιουργήθηκε ειδική ιστοσελίδα η οποία σημειώνει τα διάφορα σχεδιαστικά 'λάθη' και αλλα bloopers; Λάθη όπως 'έχετε ανοίξει την πόρτα του ανελκυστήρα αλλά όταν κατεβείτε με τα πόδια και πάρετε τη γέφυρα, κόψετε δρόμο και φτάσετε στο απέναντι νησί, ανεβείτε πάνω και στρίψετε για να δείτε το προηγούμενο νησί, θα δείτε οτι η πόρτα του ανελκυστήρα φαίνεται κλειστή'. Μόνο σε κάτι τόσο ψαγμένο και πολύπλοκο μπορείς να το κάνεις αυτό, γιατί οπουδήποτε αλλού, τα λάθη απλά τα αγνοείς!
ΣΕΝΑΡΙΟ
Ο μυστηριώδης Atrus είναι άνθρωπος, αλλά κατάγεται και απο τους D'ni, που ήρθαν και κατοίκησαν στη Γη απο άλλο σύμπαν. Ο πολιτισμός αυτός καταστράφηκε αλλά ο πατέρας του ο Γκεν μπόρεσε να μελετήσει τα μυστικά του ταξιδιού μέσω βιβλίων. Τρελλαμένος όμως, νόμισε οτι αυτή η ιδιότητα έδινε στους D'ni θεϊκές δυνάμεις. Ζώντας σαν θεός-βασιλιάς στους κόσμους που έγραφε, προσπαθούσε να αναβιώσει τον πολιτισμό των D'ni. Πριν απο χρόνια όμως ήρθε σε διένεξη με τον πιο συνετός γιο του, και οταν συναντήθηκαν στο Ρίβεν, κατέστρεψε όλα τα βιβλία του Ρίβεν για να μείνει εγκλωβισμένος ο πατέρας του εκεί. Ο ιδιος μεταφέρθηκε στο Μυστ με τη γυναίκα του Κάθριν, ενω αυτο το τελευταιο βιβλιο χαθηκε σε μια διαστατική πύλη.
Έχουν περάσει λίγες μέρες απο τότε που βρήκατε εκεινο το βιβλιο του Μυστ, αγνωστο πως, και παγιδευτήκατε σε εκείνο το παράξενο νησί. Καταφέρατε όμως να βρείτε τον Atrus παγιδευμένο στο D'ni και του επιτρέψατε πρόσβαση στο Μυστ. Για προφανείς λόγους, δεν έχετε μπορέσει να πάτε πολύ μακρυά απο τότε μιας και πάνω κάτω είστε και οι δύο παγιδευμένοι. Για να σας βοηθήσει όμως να πάτε στην πατρίδα σας, πρέπει πρώτα να πάτε στο Ρίβεν, τον κόσμο που δημιούργησε ο πατέρας του, και να ελευθερώσετε την Κάθριν. Μιας και στη σειρά των παιχνιδιών του Μυστ, ως πρωταγωνιστής δε μιλάτε ποτέ, αντί να του πείτε ένα 'Α παράτα μας με τα οικογενειακά σου', δεν έχετε παρά να πάτε στο Ρίβεν.
Το Ρίβεν ακολουθεί μια δική του δομή και λογική, η οποία δεν έχει καμία σχέση με του Μυστ, και μπράβο του. Στο Μυστ βρίσκατε βιβλία, μπαίνατε μέσα, κάνατε την αποστολή σας και επιστρέφατε, κοκ. Στο Ρίβεν τα 'μαγικά' βιβλία είναι ελάχιστα αν και πάιζουν ρόλο στην υπόθεση. Στο Ρίβεν το 90% της δράσης γίνεται στα 5 νησιά του Ρίβεν. Το καθένα μπορείτε να το επισκεφτείτε με πάνω απο έναν τρόπο, και μέρος της δουλειάς σας είναι να ενεργοποιείτε όσες πιο πολλές γέφυρες, περάσματα κλπ μπορείτε, για να κάνετε τη μετακίνηση και τις προσβάσεις σας πιο εύκολη απο ότι ήταν αρχικά.
Συνολικά απο την περιήγησή σας στα νησιά πρέπει να αποκομίσετε τα εξής:
*πιθανό σπόιλερ*
*Να συνδυάσετε το κάθε νησί με ένα χρώμα
*Να καταλάβετε τη γεωγραφία και το σχήμα του κάθε νησιού και να ξέρετε τις συντεταγμένες κάποιων πολύ σημαντικών σημείων
*Να συνδυάσετε κάποια ζώα με αριθμούς (θα σας βοηθήσει να ξέρετε τον ήχο τους)
Όλα αυτά θα συγκεντρωθούν σε δύο σημεία ως δύο γρίφοι (ο Τσουρινάκης είχε πει 'όλο το παιχνίδι σε ένα γριφο'). Ο ένας τρώγεται, ο άλλος μόνο αν μυρίσετε τα νύχια σας λύνεται... γιατί μόνο προφανές δεν είναι το τί πρέπει να κάνετε και τί να προσέχατε σε όλο το ταξίδι σας, καθότι δεν υπάρχει καμία αναφορά σε κανένα χιντ. Πάντως οι γρίφοι που αφορούν την περιήγησή σας είναι πανεύκολοι, και αφότου λύσετε τους συγκεκριμένους δύο τα υπόλοιπα θα έρθουν μόνα τους μέχρι να τελειώσετε το παιχνίδι.
Θα χρειαστεί να μάθετε και το αριθμητικό σύστημα των D'ni το οποίο είναι εκπληκτικά μελετημένο και καλοσχεδιασμένο.
Όπως καταλάβατε, για να κάνετε κάποια πράγματα, πρέπει πρώτα να έχετε ολοκληρώσει 2 ή 3 άλλα πράγματα προηγουμένως, έχοντας έτσι το παιχνίδι μια γραμμικότητα που δεν είχε το Μυστ. Επίσης, οι ηθοποιοί γύρισαν κάποιες εναλλάκτικές σκηνές του ρόλου τους, που προβάλλονται αναλόγως αν πχ πριν τους συναντήσετε έχετε κάνει κάτι άλλο συγκεκριμένο, ή αν τους έχετε ξανασυναντήσει κλπ.
Παρομοίως υπάρχουν 4 εναλλακτικά φινάλε (το ένα μόνο είναι το σωστό)
ΓΡΑΦΙΚΑ-ΗΧΟΣ
Για τα γραφικά απλά θα πω οτι είναι τα πιο φωτορεαλιστικά που έχουμε δει ποτε, τόσο πριν όσο και μετά. Ούτε καν οι διάδοχοι του Ρίβεν δεν τα ξεπέρασαν. Για του λόγου το αληθές δείτε screenshots. Είναι ελάχιστα τα σημεία οπου όντως φάνηκε οτι κάποιο σημείο είναι 3δ texture. Και ναι, όλο αυτό έγινε μόνο με 256 χρώματα!! Μιλώντας για texture τι να πρωτοαναφέρω; σκουριές; ρόζους ξύλου; πέτρες; έδαφος;
Το φως του ήλιου είναι πολύ έντονο και, όπως και οι σκιές των αντικειμένων, δίνει στο παιχνίδι μια καλοκαιρινή 'νησιώτικη' ατμόσφαιρα που δεν υπάρχει σε κανένα άλλο. Κατα τη γνώμη μου όμως το αίσθημα αυτό δεν είναι τόσο ρεαλιστικό στη ζούγκλα.
Στη ζουγκλα, μερικες οθονες μου θυμισαν τον κοσμο Edanna απο το Exile. Προϊδεασμος του ποσο θα προχωρησει η τεχνολογια τα επομενα χρονια αλλα και ποσο 'δεμενη' ειναι η αισθητικη των παιχνιδιων της σειρας.
Πολύ θα ήθελα να κυκλοφορούσε σπέσιαλ έκδοση με 24 bit χρώματα και ασυμπίεστα βίντεο, όπως έγινε με το Μυστ, κάτι το οποίο μάλλον όπως φαίενται δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί
Ο ήχος κυμαίνεται σε συγκρίσιμα επίπεδα. Αποτελεί κυρίως μέρος των quicktime βίντεο. Δίνει κατα τη γνώμη μου άριστα την εντύπωση μηχανημάτων ακόμα και αυτών που ενεργοποιούναι κάπου βαθειά μέσα στην πέτρα γύρω σας ή απο κάτω σας. Μοχλοί, ατμός, τριβές, κρότοι, ξύλο, μέταλο, μεντεσέδες, τροχαλίες αλλα και ο αέρας και η θαλασσα, κλάσεις ανώτεροι και ρεαλιστικότεροι απο του Μυστ, ήχοι της ζούγκλας και κραυγές φανταστικών ζώων.
Η μουσική είναι καλούτσικη, κυρίως άμπιεντ και μυστηριώδης, με στοιχεία έθνικ τα οποία ταιριάζουν με το περιβάλλον του Ρίβεν, αν και δεν μου προξένησε το ίδιο ενδιαφέρον με την ψευτο'βικτωριανή' μουσική του Μυστ. Καθαρά προσωπικο στοιχείο: το cd με το soundtrack του Μυστ το έχω ακούσει πιο πολλές φορές αλλά ίσως είναι άδικο να κάνω συγκρίσεις.
ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ
Ο χειρισμός είναι πάνω κάτω ίδιος με του Μυστ. Προχωράτε κάνοντας κλικ το χεράκι. Και πάλι όμως δεν είναι σαφές πάντα το πότε μπορείτε να 'στρίψετε' σε μια πλάγια διαδρομή. Θετικό είναι το ότι το χεράκι φαίνεται ανοιχτό όταν αγκίζετε πράγματα (μοχλοί) στα οποία μπορείτε να ενεργήσετε και είναι επίσης σαφές το σε ποιες οθόνες μπορείτε να κοιτάξετε προς τα πάνω. Πάντως σε κρυφά πράγματα όπως μυστικά κουμπιά, το χεράκι δεν αλλάζει, και πρέπει να κάνετε εσείς Pixel hunting.
Σε αντίθεση με το Μυστ, δεν θα 'πιάσετε' αντικείμενα όπως πχ ένα κλειδάκι. Υπάρχει όμως ένα ψευτοInventory ο οποίο περιέχει το ημερολόγιο του Atrus, της Catherine και το βιβλίο-παγίδα (όταν τα πάρετε)
Υπάρχει επίσης η επιλογή για ταχύτητα και ομαλότητα transitions, που είναι το fade in-out των οθονών καθώς αλλάζουν. Όταν προχωρήσετε το παιχνίδι και σας κουράσει όμως, θα το βγάλετε τελείως για να γίνει πιο γρήγορο. Υπάρχει επίσης και το zip mode για να μπορείτε να πηδάτε οθόνες. Εδώ είναι πιο χρήσιμο απο το Μυστ εφόσον υπάρχουν μεγαλύτερες αποστάσεις...
Επίσης τα βίντεο (τα οποία είναι πολύ πιο μεγάλα απο του Μυστ) τα περνάτε με space.
ΜΕΙΟΝ
Το zip mode σας επιτρεπει να προσπερνατε οθονες που εχετε δει ηδη και να βρισκεστε αυτοματα στον προορισμο σας. Ομως πρέπει να κάνετε κλικ σε συγκεκριμένο σημείο, κάτι που σας σπαταλά χρόνο και είναι και λίγο κουραστικό. Δώρον άδωρον.
Επίσης αν και μπορειτε να προσπερασετε τα βιντεο, κάποια τα οποια περιεχουν καποιο interactivity (πχ αυτό που μιλαει ο Γκεν και αργότερα σας ζητάει να μπείτε στο βιβλίο που κρατάει), δεν μπορείτε να τα προσπεράσετε
Ενα γενικα αφηρημενο μειονέκτημα: το παιχνίδι απαιτεί να είστε geek και να ξέρετε τους νόμους που διέπουν τον κόσμο του Μυστ, αλλιως θα σας φανεί αλλοπρόσαλο και πανδύσκολο. Αν δε δώσετε προσοχή, μετά απο ένα restore που θα κάνετε άυριο, θα έχετε ξεχάσει τα πάντα για το ποιό νησί είναι ποιό, τη δομή τους, τις προσβάσεις κλπ.
Κάποια παιχνίδια απετέλεσαν κυριολεκτικά υπερπαραγωγές. Το Ριβεν είναι μια τέτοια απο κάθε άποψη: από γυρίσματα (βλ. ηθοποιοι), από μελέτη, απο δουλειά, απο φιλοσοφία...
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ
Καταρχάς το πιο πρωτότυπο στοιχείο του Ρίβεν είναι το όνομά του: ο προκάτοχός του λεγόταν Μυστ γιατί λεγόταν έτσι το νησί που αρχίζαμε. Σε αυτό εδώ είμαστε στο νησί Ρίβεν, οπότε αλλάζει ο τίτλος του παιχνιδιού. Λες και είναι κάποιο είδος spin off και όχι σίκουελ (Myst II)
Όσο για το πόσο ψαγμένο είναι σαν παιχνίδι αλλά και κατασκευή, θα σας αναφέρω ενδεικτικά το παιχνίδισμα που γίνεται με τον αριθμό 5 (παλιά υπήρχε μια σελίδα που κυνηγούσε όλα τα 5 στο Ρίβεν):5 είναι τα cd του παιχνιδιού, 5 τα γράμματα του τίτλου, 5 οι πλευρές των κτιρίων στα νησιά, 5 τα νησιά απο τα οποία αποτελείται το Ριβεν, για να μη αναφέρουμε το λατινικό αριθμό 5 στο 'RiVen'. Κι αυτο είναι μόνο η αρχή απο μια σειρα μικρών απαρατήρητων στοιχείων που προσθέτουν ένα μαγευτικό ρεαλισμό σε όλο το ταξίδι μας. Μεγάλο Geek value!!!!
Η πλοκή του Μυστ δεν ήταν και η πιο πλούσια που έχετε δει, αλλά σίγουρα το background που άφηνε να ξεπηδήσει μέσα απο κείμενα, σκηνικά και άλλες λεπτομέρειες ήταν πλούσιο. Αν στο Μυστ όμως ήταν πλούσιο, δίπλα στο Ρίβεν είναι ο φτωχός συγγενής!
Όπως κάθε ΚΑΛΟ σίκουελ, δεν αντιγράφει την επιτυχία του προκατόχου του. Αφήνει λίγο χρόνο ωρίμασης στο μυαλό των δημιουργούν, που αναπτύσσουν την προϊστορία και το φανταστικό παρελθόν του κόσμου του, και αφήνονται να ξεπηδούν πιο καθαρά. Γι' αυτό και το Ρίβεν είναι πιο 'δεμένο' με το παρελθόν του σύμπαντος των D'ni απο ότι το Μυστ. Γιατί στο Μυστ, το παρελθόν είναι σχεδόν ανύπαρκτο. Συγκρίνετε για παράδειγμα το Χόμπιτ με τον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών.
Και μιας και μιλάμε για μυθολογία, το Ρίβεν είναι το μοναδικό παιχνίδι το οποίο ανέπτυξε μια ολόκληρη πρωτότυπη μυθοπλασία πριν κυκλοφορήσει. Άλλωστε κυκλοφόρησε ταυτόχρονα με ένα σχετικό κόμικς και ένα βιβλίο.
Υπάρχουν πολλά πράγματα στην περιήγησή σας στα οποία δεν θα δίνετε σημασία όσο παίζετε. Το καθε τί όμως έχει όνομα και μια μικρή ιστορία τα οποία μπορείτε να βρείτε σε βιβλία και σε ιστοσελίδες (μια φιλοσοφία που χρησιμοποιεί κατα κόρον ο Λούκας στον Πόλεμο των Άστρων).
Μπορεί μερικά στοιχεία να σας φανούν παράλογα ή ανεξήγητα ενώ σε κάποια σημεία υπάρχει το 'κατιτίς' το απόκοσμο του Μυστ... όμως εδώ δε βρίσκονται απλά για να σας παραξενέψουν και όλα έχουν σαφέστατα πιο βατή και ρεαλιστική προσέγγιση (κάτι που κακά τα ψέματα έχανε το Μυστ... γιατί τί δουλειά έχει ένα ξεκάρφωτο διαστημόπλοιο που δε χρησιμοποιείτε ποτέ, πάνω στο νησί?)
Εχω πχ. διαβάσει τεράστια faqs που τα εξηγούν σχεδόν όλα... Τί είναι το κλουβί στο οποίο βρίσκεστε στην αρχή-αρχή; τί είναι τα αλαμπουρνέζικα που σας λέει ο φρουρός; Πως λέγονται τα εξωτικά ζώα που βλέπετε και τι ρόλο παίζουν στην κουλτούρα των Ριβενέζων; Φυσικά αυτά δεν παίζουν ρόλο στο σενάριο ή στους γρίφους, ούτε απαντώνται μέσα στο παιχνίδι, αλλά αν τα μάθετε, θα εκπλαγείτε
Ξέρετε άλλο παιχνίδι για το οποίο δημιουργήθηκε ειδική ιστοσελίδα η οποία σημειώνει τα διάφορα σχεδιαστικά 'λάθη' και αλλα bloopers; Λάθη όπως 'έχετε ανοίξει την πόρτα του ανελκυστήρα αλλά όταν κατεβείτε με τα πόδια και πάρετε τη γέφυρα, κόψετε δρόμο και φτάσετε στο απέναντι νησί, ανεβείτε πάνω και στρίψετε για να δείτε το προηγούμενο νησί, θα δείτε οτι η πόρτα του ανελκυστήρα φαίνεται κλειστή'. Μόνο σε κάτι τόσο ψαγμένο και πολύπλοκο μπορείς να το κάνεις αυτό, γιατί οπουδήποτε αλλού, τα λάθη απλά τα αγνοείς!
ΣΕΝΑΡΙΟ
Ο μυστηριώδης Atrus είναι άνθρωπος, αλλά κατάγεται και απο τους D'ni, που ήρθαν και κατοίκησαν στη Γη απο άλλο σύμπαν. Ο πολιτισμός αυτός καταστράφηκε αλλά ο πατέρας του ο Γκεν μπόρεσε να μελετήσει τα μυστικά του ταξιδιού μέσω βιβλίων. Τρελλαμένος όμως, νόμισε οτι αυτή η ιδιότητα έδινε στους D'ni θεϊκές δυνάμεις. Ζώντας σαν θεός-βασιλιάς στους κόσμους που έγραφε, προσπαθούσε να αναβιώσει τον πολιτισμό των D'ni. Πριν απο χρόνια όμως ήρθε σε διένεξη με τον πιο συνετός γιο του, και οταν συναντήθηκαν στο Ρίβεν, κατέστρεψε όλα τα βιβλία του Ρίβεν για να μείνει εγκλωβισμένος ο πατέρας του εκεί. Ο ιδιος μεταφέρθηκε στο Μυστ με τη γυναίκα του Κάθριν, ενω αυτο το τελευταιο βιβλιο χαθηκε σε μια διαστατική πύλη.
Έχουν περάσει λίγες μέρες απο τότε που βρήκατε εκεινο το βιβλιο του Μυστ, αγνωστο πως, και παγιδευτήκατε σε εκείνο το παράξενο νησί. Καταφέρατε όμως να βρείτε τον Atrus παγιδευμένο στο D'ni και του επιτρέψατε πρόσβαση στο Μυστ. Για προφανείς λόγους, δεν έχετε μπορέσει να πάτε πολύ μακρυά απο τότε μιας και πάνω κάτω είστε και οι δύο παγιδευμένοι. Για να σας βοηθήσει όμως να πάτε στην πατρίδα σας, πρέπει πρώτα να πάτε στο Ρίβεν, τον κόσμο που δημιούργησε ο πατέρας του, και να ελευθερώσετε την Κάθριν. Μιας και στη σειρά των παιχνιδιών του Μυστ, ως πρωταγωνιστής δε μιλάτε ποτέ, αντί να του πείτε ένα 'Α παράτα μας με τα οικογενειακά σου', δεν έχετε παρά να πάτε στο Ρίβεν.
Το Ρίβεν ακολουθεί μια δική του δομή και λογική, η οποία δεν έχει καμία σχέση με του Μυστ, και μπράβο του. Στο Μυστ βρίσκατε βιβλία, μπαίνατε μέσα, κάνατε την αποστολή σας και επιστρέφατε, κοκ. Στο Ρίβεν τα 'μαγικά' βιβλία είναι ελάχιστα αν και πάιζουν ρόλο στην υπόθεση. Στο Ρίβεν το 90% της δράσης γίνεται στα 5 νησιά του Ρίβεν. Το καθένα μπορείτε να το επισκεφτείτε με πάνω απο έναν τρόπο, και μέρος της δουλειάς σας είναι να ενεργοποιείτε όσες πιο πολλές γέφυρες, περάσματα κλπ μπορείτε, για να κάνετε τη μετακίνηση και τις προσβάσεις σας πιο εύκολη απο ότι ήταν αρχικά.
Συνολικά απο την περιήγησή σας στα νησιά πρέπει να αποκομίσετε τα εξής:
*πιθανό σπόιλερ*
*Να συνδυάσετε το κάθε νησί με ένα χρώμα
*Να καταλάβετε τη γεωγραφία και το σχήμα του κάθε νησιού και να ξέρετε τις συντεταγμένες κάποιων πολύ σημαντικών σημείων
*Να συνδυάσετε κάποια ζώα με αριθμούς (θα σας βοηθήσει να ξέρετε τον ήχο τους)
Όλα αυτά θα συγκεντρωθούν σε δύο σημεία ως δύο γρίφοι (ο Τσουρινάκης είχε πει 'όλο το παιχνίδι σε ένα γριφο'). Ο ένας τρώγεται, ο άλλος μόνο αν μυρίσετε τα νύχια σας λύνεται... γιατί μόνο προφανές δεν είναι το τί πρέπει να κάνετε και τί να προσέχατε σε όλο το ταξίδι σας, καθότι δεν υπάρχει καμία αναφορά σε κανένα χιντ. Πάντως οι γρίφοι που αφορούν την περιήγησή σας είναι πανεύκολοι, και αφότου λύσετε τους συγκεκριμένους δύο τα υπόλοιπα θα έρθουν μόνα τους μέχρι να τελειώσετε το παιχνίδι.
Θα χρειαστεί να μάθετε και το αριθμητικό σύστημα των D'ni το οποίο είναι εκπληκτικά μελετημένο και καλοσχεδιασμένο.
Όπως καταλάβατε, για να κάνετε κάποια πράγματα, πρέπει πρώτα να έχετε ολοκληρώσει 2 ή 3 άλλα πράγματα προηγουμένως, έχοντας έτσι το παιχνίδι μια γραμμικότητα που δεν είχε το Μυστ. Επίσης, οι ηθοποιοί γύρισαν κάποιες εναλλάκτικές σκηνές του ρόλου τους, που προβάλλονται αναλόγως αν πχ πριν τους συναντήσετε έχετε κάνει κάτι άλλο συγκεκριμένο, ή αν τους έχετε ξανασυναντήσει κλπ.
Παρομοίως υπάρχουν 4 εναλλακτικά φινάλε (το ένα μόνο είναι το σωστό)
ΓΡΑΦΙΚΑ-ΗΧΟΣ
Για τα γραφικά απλά θα πω οτι είναι τα πιο φωτορεαλιστικά που έχουμε δει ποτε, τόσο πριν όσο και μετά. Ούτε καν οι διάδοχοι του Ρίβεν δεν τα ξεπέρασαν. Για του λόγου το αληθές δείτε screenshots. Είναι ελάχιστα τα σημεία οπου όντως φάνηκε οτι κάποιο σημείο είναι 3δ texture. Και ναι, όλο αυτό έγινε μόνο με 256 χρώματα!! Μιλώντας για texture τι να πρωτοαναφέρω; σκουριές; ρόζους ξύλου; πέτρες; έδαφος;
Το φως του ήλιου είναι πολύ έντονο και, όπως και οι σκιές των αντικειμένων, δίνει στο παιχνίδι μια καλοκαιρινή 'νησιώτικη' ατμόσφαιρα που δεν υπάρχει σε κανένα άλλο. Κατα τη γνώμη μου όμως το αίσθημα αυτό δεν είναι τόσο ρεαλιστικό στη ζούγκλα.
Στη ζουγκλα, μερικες οθονες μου θυμισαν τον κοσμο Edanna απο το Exile. Προϊδεασμος του ποσο θα προχωρησει η τεχνολογια τα επομενα χρονια αλλα και ποσο 'δεμενη' ειναι η αισθητικη των παιχνιδιων της σειρας.
Πολύ θα ήθελα να κυκλοφορούσε σπέσιαλ έκδοση με 24 bit χρώματα και ασυμπίεστα βίντεο, όπως έγινε με το Μυστ, κάτι το οποίο μάλλον όπως φαίενται δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί
Ο ήχος κυμαίνεται σε συγκρίσιμα επίπεδα. Αποτελεί κυρίως μέρος των quicktime βίντεο. Δίνει κατα τη γνώμη μου άριστα την εντύπωση μηχανημάτων ακόμα και αυτών που ενεργοποιούναι κάπου βαθειά μέσα στην πέτρα γύρω σας ή απο κάτω σας. Μοχλοί, ατμός, τριβές, κρότοι, ξύλο, μέταλο, μεντεσέδες, τροχαλίες αλλα και ο αέρας και η θαλασσα, κλάσεις ανώτεροι και ρεαλιστικότεροι απο του Μυστ, ήχοι της ζούγκλας και κραυγές φανταστικών ζώων.
Η μουσική είναι καλούτσικη, κυρίως άμπιεντ και μυστηριώδης, με στοιχεία έθνικ τα οποία ταιριάζουν με το περιβάλλον του Ρίβεν, αν και δεν μου προξένησε το ίδιο ενδιαφέρον με την ψευτο'βικτωριανή' μουσική του Μυστ. Καθαρά προσωπικο στοιχείο: το cd με το soundtrack του Μυστ το έχω ακούσει πιο πολλές φορές αλλά ίσως είναι άδικο να κάνω συγκρίσεις.
ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ
Ο χειρισμός είναι πάνω κάτω ίδιος με του Μυστ. Προχωράτε κάνοντας κλικ το χεράκι. Και πάλι όμως δεν είναι σαφές πάντα το πότε μπορείτε να 'στρίψετε' σε μια πλάγια διαδρομή. Θετικό είναι το ότι το χεράκι φαίνεται ανοιχτό όταν αγκίζετε πράγματα (μοχλοί) στα οποία μπορείτε να ενεργήσετε και είναι επίσης σαφές το σε ποιες οθόνες μπορείτε να κοιτάξετε προς τα πάνω. Πάντως σε κρυφά πράγματα όπως μυστικά κουμπιά, το χεράκι δεν αλλάζει, και πρέπει να κάνετε εσείς Pixel hunting.
Σε αντίθεση με το Μυστ, δεν θα 'πιάσετε' αντικείμενα όπως πχ ένα κλειδάκι. Υπάρχει όμως ένα ψευτοInventory ο οποίο περιέχει το ημερολόγιο του Atrus, της Catherine και το βιβλίο-παγίδα (όταν τα πάρετε)
Υπάρχει επίσης η επιλογή για ταχύτητα και ομαλότητα transitions, που είναι το fade in-out των οθονών καθώς αλλάζουν. Όταν προχωρήσετε το παιχνίδι και σας κουράσει όμως, θα το βγάλετε τελείως για να γίνει πιο γρήγορο. Υπάρχει επίσης και το zip mode για να μπορείτε να πηδάτε οθόνες. Εδώ είναι πιο χρήσιμο απο το Μυστ εφόσον υπάρχουν μεγαλύτερες αποστάσεις...
Επίσης τα βίντεο (τα οποία είναι πολύ πιο μεγάλα απο του Μυστ) τα περνάτε με space.
ΜΕΙΟΝ
Το zip mode σας επιτρεπει να προσπερνατε οθονες που εχετε δει ηδη και να βρισκεστε αυτοματα στον προορισμο σας. Ομως πρέπει να κάνετε κλικ σε συγκεκριμένο σημείο, κάτι που σας σπαταλά χρόνο και είναι και λίγο κουραστικό. Δώρον άδωρον.
Επίσης αν και μπορειτε να προσπερασετε τα βιντεο, κάποια τα οποια περιεχουν καποιο interactivity (πχ αυτό που μιλαει ο Γκεν και αργότερα σας ζητάει να μπείτε στο βιβλίο που κρατάει), δεν μπορείτε να τα προσπεράσετε
Ενα γενικα αφηρημενο μειονέκτημα: το παιχνίδι απαιτεί να είστε geek και να ξέρετε τους νόμους που διέπουν τον κόσμο του Μυστ, αλλιως θα σας φανεί αλλοπρόσαλο και πανδύσκολο. Αν δε δώσετε προσοχή, μετά απο ένα restore που θα κάνετε άυριο, θα έχετε ξεχάσει τα πάντα για το ποιό νησί είναι ποιό, τη δομή τους, τις προσβάσεις κλπ.
You start talking to yourself when you realise that you already know what you are going to say - [i:1o506f1o]Leisure Suit Larry[/i:1o506f1o] (οταν κανεις κλικ το talk icon πανω στον εαυτο σου)
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Visitor
25 Νοε 2008 04:05 #22002
by
Replied by on topic Riven
Μόλις είδα τον τίτλο Riven του thread σκέφτηκα "πφφ... δεν μπορείς να γράψεις έτσι απλά review για το Riven.. πόσο μάλλον mini review...".
Με πολύ ευχαρίστηση διαπίστωσα ότι ήμουν άδικα καχύποπτος. Έχεις τα συγχαρητήρια μου BostonLow. Νομίζω καταφέρνεις σε λίγες γραμμές να δώσεις μια ιδέα για το μεγαλείο του δημιουργήματος που χαρακτηρίζει αυτό το video game. Ένα κολοσιαίων διαστάσεων διαμάντι της ηλεκτρονικής δημιουργίας που δε νομίζω ότι θα καταφέρει ποτέ κανείς να το ξεπεράσει. Δεν πρόκειται για απλό video game, όπως πολύ όμορφα περιέγραψες. Μιλάμε για τη δημιουργία ενός ολόκληρου κόσμου που ήρθε να συμπληρώσει το παιχνίδι αυτό καθαυτό, δίνοντάς του μια νέα υπόσταση. Geek paradise, πραγματικά.
Προσωπικά, βρέθηκα αντιμέτωπός του σε πολύ μικρή ηλικία και μετά από κανά μήνα βολταρισμάτων στα μαγευτικά νησάκια του αναγκάστικα να ακολουθήσω τις οδηγίες ενός walkthrough για να καταλάβω και να δω τι τελικά παίζει. Ένα μικρό research λίγα χρόνια αργότερα και ανακάλυψα όλα αυτά τα τρελά sites που ξεδιπλώνουν το μεγαλείο του Riven. Δεν έσκαψα πιο βαθιά γιατί απ'την εμπειρία μου ήξερα... αν ασχοληθείς πολύ αυτά τα πράγματα καίνε εγκεφάλους!!
Με πολύ ευχαρίστηση διαπίστωσα ότι ήμουν άδικα καχύποπτος. Έχεις τα συγχαρητήρια μου BostonLow. Νομίζω καταφέρνεις σε λίγες γραμμές να δώσεις μια ιδέα για το μεγαλείο του δημιουργήματος που χαρακτηρίζει αυτό το video game. Ένα κολοσιαίων διαστάσεων διαμάντι της ηλεκτρονικής δημιουργίας που δε νομίζω ότι θα καταφέρει ποτέ κανείς να το ξεπεράσει. Δεν πρόκειται για απλό video game, όπως πολύ όμορφα περιέγραψες. Μιλάμε για τη δημιουργία ενός ολόκληρου κόσμου που ήρθε να συμπληρώσει το παιχνίδι αυτό καθαυτό, δίνοντάς του μια νέα υπόσταση. Geek paradise, πραγματικά.
Προσωπικά, βρέθηκα αντιμέτωπός του σε πολύ μικρή ηλικία και μετά από κανά μήνα βολταρισμάτων στα μαγευτικά νησάκια του αναγκάστικα να ακολουθήσω τις οδηγίες ενός walkthrough για να καταλάβω και να δω τι τελικά παίζει. Ένα μικρό research λίγα χρόνια αργότερα και ανακάλυψα όλα αυτά τα τρελά sites που ξεδιπλώνουν το μεγαλείο του Riven. Δεν έσκαψα πιο βαθιά γιατί απ'την εμπειρία μου ήξερα... αν ασχοληθείς πολύ αυτά τα πράγματα καίνε εγκεφάλους!!
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- BostonLow
- Topic Author
- Offline
- Walker Survivor
Less
More
- Posts: 410
26 Νοε 2008 10:02 #22016
by BostonLow
Επειδη οντως δεν ειναι ευκολο σε "λιγες γραμμες", γιαυτο καποια mini-reviews δεν ειναι μινι [/i]
You start talking to yourself when you realise that you already know what you are going to say - [i:1o506f1o]Leisure Suit Larry[/i:1o506f1o] (οταν κανεις κλικ το talk icon πανω στον εαυτο σου)
Replied by BostonLow on topic Riven
VicTIm wrote: Νομίζω καταφέρνεις σε λίγες γραμμές να δώσεις μια ιδέα για το μεγαλείο του δημιουργήματος που χαρακτηρίζει αυτό το video game.
Επειδη οντως δεν ειναι ευκολο σε "λιγες γραμμες", γιαυτο καποια mini-reviews δεν ειναι μινι [/i]
You start talking to yourself when you realise that you already know what you are going to say - [i:1o506f1o]Leisure Suit Larry[/i:1o506f1o] (οταν κανεις κλικ το talk icon πανω στον εαυτο σου)
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.