Secret Files 2: Puritas Cordis

  • crocark
  • Topic Author
  • Offline
  • Adventure's Advocate
  • Adventure's Advocate
More
24 Μάι 2009 23:36 #24715 by crocark
Secret Files 2: Puritas Cordis was created by crocark
Secret Files 2 – Puritas Cordis

Πρόκειται για τη συνέχεια του Tunguska. Οι πρωταγωνιστές του, ο Max Gruber και η Nina Kalenkov, έχουν μόλις χωρίσει (πολλή ένταση στη σχέση). Τον πρώτο το βρίσκουμε στην Ινδονησία, ενώ η κοπελιά κάνει μόνη της την κρουαζιέρα που είχε κανονίσει να πάει με το Max. Puritas Cordis είναι το όνομα μιας θρησκευτικής σέκτας που έχει και στρατιωτικό σκέλος, η οποία χρησιμοποιεί τις καταστροφολογικές προφητείες ενός προφήτη ονόματι Zandona (έζησε στη Γαλλία την εποχή του Νοστράδαμου – 17ος αιώνας) και επικαλείται τις φυσικές και άλλες καταστροφές που συμβαίνουν, προφανώς για να κερδίσει οπαδούς και να εξυπηρετήσει ίδια συμφέροντα. Το παιχνίδι ξεκινά στην Αγγλία, όπου χειριζόμαστε έναν επίσκοπο στην προσπάθεια να σώσουμε ένα χειρόγραφο από τα χέρια της Puritas Cordis. Όσο προχωρά οι ήρωες που χειριζόμαστε αλλάζουν διαρκώς σε μια προσπάθεια τα κεφάλαια της δράσης να κυλούν παράλληλα.
Γραφικά –Ήχος - Ατμόσφαιρα
Τα 2 διαστάσεων γραφικά του παιχνιδιού είναι πανέμορφα σχεδιασμένα. Οι χώροι που κινείσαι έχουν αποδοθεί με αρκετή λεπτομέρεια, ενώ οι χαρακτήρες είναι από τους καλύτερους που έχουμε δει. Θα ήταν ωραία στα κοντινά των προσώπων που συμμετέχουν σε διάλογο να υπήρχε και λίγη κίνηση. Από την άλλη θα ήταν πιο ρεαλιστικό να «βγάλουν λίγη κίνηση» από κάποιες σκηνές. Αναφέρομαι στη σκηνή που η Nina έχοντας να βγάλει έναν ιερέα κάτω από τη μεταλλική δοκό που τον έχει καταπλακώσει πριν βυθιστεί το πλοίο στο οποίο είναι εγκλωβισμένοι, αντί να τρέχει, κουνιέται και λυγιέται λες και κόβει βόλτες για ψώνια ή είναι για καφέ (καλά, μάλλον δε με χαλάει και τόσο πολύ). Πάντως σε γενικές γραμμές, για να μην είμαι άδικος, τα καταφέρνουν καλά στο θέμα του ρεαλισμού κυρίως στο θέμα των ομιλιών. Όλες οι φωνές ακούγονται αρμονικά σε σχέση με τους χαρακτήρες που επενδύουν και μάλιστα υπάρχει και η απαραίτητη κορύφωση με αλλαγές σε ένταση, ταχύτητα και ύφος στην ομιλία των χαρακτήρων όπου απαιτείται. Κατά τʼ άλλα, βρίσκω όμορφα τόσο τη μουσική επένδυση, όσο και τους ήχους του περιβάλλοντος. Υπάρχουν αρκετές κινηματογραφικές cutscenes που βοηθούν στη ροή του σεναρίου. Σʼ αυτές περιορίζονται (ευτυχώς) και όσα κομμάτια έντονης δράσης υπάρχουν, π.χ. η βύθιση του πλοίου στη Βόρεια θάλασσα ή η έκρηξη μιας βόμβας. Έτσι δημιουργείται μια κάποια αίσθηση δράσης ή αγωνίας, χωρίς όμως να απαιτούνται από τον παίκτη ταχύτητα σκέψης ή αντανακλαστικά. Προς το τέλος μόνο θέλει λίγη ταχύτητα στη δράση, χωρίς βέβαια να τρελαθούμε κιόλας. Λίγο πριν το φινάλε είναι πολύ πιθανό να σκοτωθεί η Nina, αλλά μη φοβάστε – υπάρχει κυριολεκτικά rewind! Κάποια στιγμή, όταν η Nina αρνείται νʼ ακουμπήσει τα όπλα ενός αστυνομικού τμήματος, μας λέει: «the lead designer told me that mini games are strictly forbidden here» - δικέ μου, είσαι και ο πρώτος! Γενικά υπάρχουν αρκετές χιουμοριστικές ατάκες και παραπομπές (η αναφορά στο McGyver είναι σίγουρα μια από αυτές). Προς το τέλος θα δείτε μια αναφορά στις Μυστικές Υπηρεσίες της Εκκλησίας (μου θύμισε έντονα το Belief & Betrayal). Υπάρχει άραγε τέτοιο πράγμα; Κάτι τελευταίο που αφορά τους χαρακτήρες. Γενικά δε θα έλεγα ότι μου αρέσουν οι κλασικές ξανθές (no offence κορίτσια), αλλά οφείλω να παραδεχτώ πως την αρχαιολόγο την έκαναν χάρμα οφθαλμών. Χαλαρά, πολύ καλύτερη από τη Nina.
Χειρισμός
Το παιχνίδι έχει άψογο point & click χειρισμό χωρίς ιδιαίτερο pixel hunting, παρά τα πολλά αντικείμενα τα οποία χρησιμοποιείς. Ο κέρσορας έχει σχήμα mouse και όπου μπορείς να πάρεις πληροφορίες για ένα αντικείμενο κολλά δεξιά του ένα ματάκι, ενώ όπου μπορείς να αλληλεπιδράσεις (ή να αλλάξεις οθόνη) κολλά αριστερά του ένα χεράκι. Το inventory βρίσκεται στο κάτω τμήμα της οθόνης και εμφανίζεται, σε όσους χρησιμοποιούν ευρεία οθόνη ,μόνο αν μετακινήσεις προς τα κάτω τον κέρσορα. Στους υπόλοιπους νομίζω πως υπάρχει μόνιμα ανοιχτό. Στα δεξιά του inventory υπάρχουν τα εικονίδια για το menu (υπολογιστής) που εμφανίζεται και με το πλήκτρο Esc, examine scene (μεγ. φακός) – βλέπεις τα hotspots, μόνο όμως αν έχεις ενεργοποιημένη τη βοήθεια από το menu – που γίνεται και με το spacebar και diary, που κρατά σημειώσεις για το που βρίσκεσαι και τι έχεις να κάνεις. Στο τελευταίο αν έχεις ενεργοποιημένη τη βοήθεια παίρνεις και hints (το ξέρω επειδή το διάβασα στο manual, δεν το χρειάστηκα).
Γρίφοι
Οι γρίφοι είναι κατά βάση inventory based. Άλλοι απλοί κι άλλοι περισσότερο απαιτητικοί. Μόνο κάποιοι λίγοι ξεφεύγουν από τον κανόνα, αλλά και πάλι δεν μπορούμε να μιλήσουμε για μηχανικούς γρίφους ή δύσκολους λογικούς γρίφους. Σε μερικές περιπτώσεις οι συνδυασμοί αντικειμένων απαιτούν δοκιμές (αυτό που λέμε trial & error) μιας και σε μένα τουλάχιστον δεν ήταν απολύτως ξεκάθαρο τι ζητούσε ο γρίφος. Προσωπικά θεωρώ κάποιους λίγο εξεζητημένους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα στην ακτή που έχει ξεβραστεί η Nina και ο ιερέας, όπου πρέπει να αντιμετωπίσεις την υπογλυκαιμία του ιερέα και να προλάβεις το διαβητικό κώμα. Έλεος… Και το γράφω αυτό χωρίς να θέλω να πω πως είναι και κανένας φοβερά δύσκολος γρίφος. Απλά υπερβολικός. Αν ήταν σε περίπτωση υπογλυκαιμικής κρίσης να πρέπει να κάνεις όλʼ αυτά, ο ασθενής πήγαινε χαμένος στα σίγουρα! Βέβαια δε θυμάμαι και πολλά adventures που να μην έχουν υπερβολικούς γρίφους – πάντα σα σύλληψη και όχι απαραίτητα από άποψη δυσκολίας.
Εν κατακλείδι
To Puritas Cordis είναι ένα πολύ όμορφο adventure και προσωπικά θα το κατέτασσα στην κατηγορία «τα adventures που θέλω να παίζω». Αν ήξερα πως βάζουν αστεράκια, θα του έβαζα σίγουρα μια τετράδα. Έχει σενάριο που κυλά ομαλά, παρόλο που κάποιες φορές κανείς μπορεί να σκεφτεί για κάποιο σημείο του ότι ίσως μπήκε για να αυξηθεί η δράση. Θα έλεγα μάλιστα ότι εμπεριέχει και αναφορές σε σύγχρονα φαινόμενα (περιβάλλον, πόλεμοι, συμφέροντα, χειραγώγηση λαών), ώστε να προβληματιστούμε και λίγο. Κυρίαρχος προβληματισμός είναι τα οικολογικά προβλήματα. Στο τέλος, αν κατάλαβα καλά το παιγνίδι δίνει τη δική του εκδοχή γιατί δε λύνονται τα προβλήματα αυτά. Τραγικά αρνητικά στοιχεία δεν του βρίσκω, μόνο κάποια λίγα για να ʽχουμε να λέμε… Τέλος να αναφερθώ και στο εκπληκτικό για τα σύγχρονα δεδομένα manual. Αρκετά μεγάλο και με αρκούντως ικανοποιητικό περιεχόμενο artwork. Παίξτε το. Πιστεύω θα σας αρέσει.




ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
03 Ιουν 2009 21:30 #24873 by Nord
Replied by Nord on topic Secret files 2
Παιδια θα ηθελα να ρωτησω, το secret files 2 ειναι συνεχεια του 1 η μπορω να το παιξω ετσι? γτ δεν εχω παιξει το 1! και πειτε μου την γνωμη σας ειναι ωραιο?

Ευχαριστω!

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
03 Ιουν 2009 22:17 #24874 by shodan
Replied by shodan on topic Secret files 2
Δεν ειναι ακριβώς η συνεχεια του 1 βεβαια συναντας καποιους απο τους ηρωες απο το πρωτο παιχνιδι αλλα μπορεις να το παιξεις χωρις να σου γεννηθουν μεγαλες αποριες.Εχω μια μερα που το ξεκινησα και μου φαινεται αρκετα ομορφο παιχνιδι οπου συναντα κανεις τα θετικα γνωρισματα του 1 αλλα και πολλες βελτιωσεις .Βεβαια δεν το εχω τελειωσει για να σου πω κατι περισσοτερο αλλα σιγουρα αξιζει να το παιξεις μαζι με το 1 που ηταν απο τα καλυτερα adventures της χρονιας του.

"Lo-lo-look at you, Hacker.
A pa-pa-pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you ru-run through my corridors-s.
H-h-how can you challenge a perfect, immortal machine?"
FB Profile[/url:2nnqt01r] | Twitter Profile[/url:2nnqt01r] | Blog-o-sphere[/url:2nnqt01r]

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
04 Ιουν 2009 00:06 #24875 by giovanna
Replied by giovanna on topic Secret files 2
@Nord

Παίξτο, και τι εάν δεν έχεις παίξει το πρώτο είναι μια σκέτη ομορφιά 8)

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
04 Ιουν 2009 02:30 #24876 by shodan
Replied by shodan on topic Secret files 2
true, το παιχνιδι ειναι υπεροχο. κ ειναι απο τις λιγες φορες που θα πω πως το sequel ειναι ανωτερο απο τον προκατοχο του!

"Lo-lo-look at you, Hacker.
A pa-pa-pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you ru-run through my corridors-s.
H-h-how can you challenge a perfect, immortal machine?"
FB Profile[/url:2nnqt01r] | Twitter Profile[/url:2nnqt01r] | Blog-o-sphere[/url:2nnqt01r]

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
04 Ιουν 2009 08:01 #24877 by istar
Replied by istar on topic Secret files 2
Το ξεκίνησα κι εγώ είμαι ακόμη στο πλοίο. Όντως μου φαίνεται πιο καλοσχεδισμένο από το 1ο και υπερέχει σαφώς από θέμα γραφικων. Απλά μου φάνηκε λίγο περιορισμένο σε χώρους όπου μπορείς να κινηθείς.
Ελπίζω στην πορεία να "ανοίγει" . Θέλω το περπάτημα και την ταλαιπωρία τελικά :mrgreen:

NΗΦΕ ΚΑΙ ΜΕΜΝΗΣΟ ΑΠΙΣΤΕΙΝ

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

  • crocark
  • Topic Author
  • Offline
  • Adventure's Advocate
  • Adventure's Advocate
More
04 Ιουν 2009 11:26 #24878 by crocark
Replied by crocark on topic Secret Files 2: Puritas Cordis
Μη στενοχωριέσαι, ανοίγει. Και μάλιστα αρκετά.

ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
04 Ιουν 2009 20:22 #24884 by odnorf
Replied by odnorf on topic Secret Files 2: Puritas Cordis
Η φιλοσοφία του παιχνιδιού, τυχαία χρήση αντικειμένων σε τυχαία hostpot χωρίς καμία λογική έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Προσωπικά, αν και τα θεωρώ μέτρια προς κακά adventures, τα απολαμβάνω πραγματικά για την πηγαία έλλειψη λογικής ;)

lamp dog - <!-- w --> www.dead-code.org <!-- w -->

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
04 Ιουν 2009 23:44 #24887 by Nord
Replied by Nord on topic Secret Files 2: Puritas Cordis

odnorf wrote: Η φιλοσοφία του παιχνιδιού, τυχαία χρήση αντικειμένων σε τυχαία hostpot χωρίς καμία λογική έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Προσωπικά, αν και τα θεωρώ μέτρια προς κακά adventures, τα απολαμβάνω πραγματικά για την πηγαία έλλειψη λογικής ;)



Χαχαχα! Λιγο περιεργο αυτο που λες! Δλδ γενικα το παιχνιδι δεν εχει μια λογικη πλοκη ωστε να ψαχνεις και να συνδεεις τα hotspot?

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
05 Ιουν 2009 00:22 #24889 by giovanna
Replied by giovanna on topic Secret Files 2: Puritas Cordis
@odnorf

Είσαι λίγο σκληρός μαζί του αλλά πίστεψε με εάν υπήρχε λογική δεν θα τα παίζαμε. Εγώ το βρίσκω υπέροχο 8)

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

  • crocark
  • Topic Author
  • Offline
  • Adventure's Advocate
  • Adventure's Advocate
More
05 Ιουν 2009 09:52 #24892 by crocark
Replied by crocark on topic Secret Files 2: Puritas Cordis
@ odnorf

Καλύτερα να μας δώσεις κάποιο παράδειγμα από κάποιο τυχαίο συνδυασμό ή μάλλον 2 - 3. Μπορεί κάτι να μου διαφεύγει τώρα, αλλά εμένα δε μου δόθηκε τέτοια εντύπωση γενικά. Συνήθως δε, όταν υπάρχει παραλογισμός στη χρήση αντικειμένων μου παίρνει πολλές βδομάδες και όχι πολλές μέρες για να τελειώσω ένα παιγνίδι, οπότε για μένα μάλλον λογικοί είναι οι γρίφοι. Όπως γράφω και στο mini-review, απλώς βρήκα έναν - δυο, μη ρεαλιστικούς (αλλά και πάλι δεν έχω δει παιγνίδι που όλα είναι τέλεια με τους γρίφους).

ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
05 Ιουν 2009 16:26 #24898 by odnorf
Replied by odnorf on topic Secret Files 2: Puritas Cordis
@giovanna

Πως μπορεί να είμαι σκληρός όταν λέω ότι το απολαμβάνω πραγματικά; :) Δεν έκανα πλάκα.

@crocark

Όλες οι "κατασκευές" (μεταλλικά δίκτυα, καπέλα, ρούχα, ρόδες μηχανής κλπ) που φτιάχνεις στο inventory με χρήση τυχαίων και μη σχετικών αντικειμένων. Και μια πληθώρα άλλων πράξεων (να φτιάξεις το κουδούνι που θα έπρεπε να υπάρχει χαλώντας περιουσία του πλοίου, να ξεκινάς το παιχνίδι βάζοντας ένα κουπί 2,5m μέσα στο παντελόνι σου κ.ά.).

lamp dog - <!-- w --> www.dead-code.org <!-- w -->

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

  • crocark
  • Topic Author
  • Offline
  • Adventure's Advocate
  • Adventure's Advocate
More
05 Ιουν 2009 18:29 #24900 by crocark
Replied by crocark on topic Secret Files 2: Puritas Cordis
@ odnorf
Προσοχή ..... ίσως περιέχει spoilers










Ok. Ένα - ένα. Προσπαθώ να καταλάβω σε τι αναφέρεσαι. Καπέλα: εννοείς το κράνος με το διαφορετικού χρώματος φωτισμό; Προσωπικά το βρήκα όμορφο γρίφο, πολύ απλό και βέβαια είχα μια ιδέα ότι θα χρειαστώ αυτά τα καπέλα από πριν, γιατί τα είχα δημιουργήσει πριν τα χρειαστώ (γενικά είναι λίγο περίεργο σε κάποια παιχνίδια να επιτρέπονται οι συνδυασμοί αντικειμένων χωρίς να ξέρεις γιατί τους κάνεις, αν εννοείς αυτό συμφωνώ). Ρούχα: συμφωνώ, ήταν λίγο τραβηγμένο, μοιάζει να μπήκε απλώς για να αυξηθούν οι γρίφοι, νομίζω το γράφω και στο review. Η ρόδα μηχανής, προσωπικά πάντα, μου φάνηκε ταιριαστός γρίφος - θέλεις να μετακινήσεις τη μηχανή και ο πιο απλός τρόπος είναι να αντικαταστήσεις τη ρόδα που λείπει - αλλιώς θα έπρεπε να τη βάλεις στο παντελόνι σου και τότε, Odnorf, θα είχες μεγαλύτερο πρόβλημα. Το κουδούνι επίσης μου φάνηκε λογικό. Ο τύπος πίσω από τη μπάρα, προφανώς για να μην τον ενοχελίς συνέχεια, πήρε το κουδούνι μαζί του. Κι εσύ απλά καλείσαι να βρείς ένα ηλεκτρικό κουδούνι και να το μετατρέψεις σε χειροκίνητο. Πρώτον, δε χαλάς περιουσία του πλοίου - το πλοίο συνεχίζει να ταξιδεύει μέχρι να το διαλύσουν σε λίγο οι άνθρωποι της σέκτας. Δεύτερον, από πότε μας νοιάζει αν χαλάμε περιουσίες σε ένα adventure - στο είδος που αγαπάμε γενικά γινόμαστε μαστροχαλαστές, πάντα χαλάμε κάτι για να πάρουμε τα συστατικά του και να φτιάξουμε κάτι άλλο. Το μεσημέρι έπαιζα γνωστό αγαπημένο παιχνίδι, όπου χρειαζόμουν ένα φτυάρι και βρήκα ένα κολλημένο πάνω σε μια ταμπέλα. Μήπως έπρεπε να το αφήσω για να μη χαλάσω το ντεκόρ; Όσον αφορά το κουπί 2,5 μέτρα, πρόκειται για ένα γνωστό θέμα, που τελευταία αντιμετωπίζεται με το να το έχεις στο inventory σα σκέψη και μόλις το χρειαστείς, γίνεσαι νυχτερίδα και πετάς για να το πάρεις. Μη βιαζόμαστε, σε λίγο θα βρυκολακιάσουν και τα άλλα παιγνίδια παρόμοια (χιχιχι!). Πάντως παραδοσιακά έχουμε συνηθίσει να κουβαλάμε στις τσέπες μας αρκετούς τόνους πράγματα - αν το σχόλιό σου έιναι γενικής κατεύθυνσης, δλδ. προτιμάς τις ιδέες των αντικειμένων από τα ίδια τα αντικείμενα το καταλαβαίνω. Τέλος για τα δίκτυα, δεν μπορώ να θυμηθώ σε τι ακριβώς αναφέρεσαι. Αν καταλάβω, δεσμεύομαι να επανέλθω.
Ξέρω ότι μάλλον δε θα σου αλλάξω γνώμη, αλλά σκέφτηκα ότι ίσως θα σ' ενδιάφερε να διαβάσεις τη δική μου.

ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
05 Ιουν 2009 20:35 #24905 by odnorf
Replied by odnorf on topic Secret Files 2: Puritas Cordis
Δεν είναι θέμα αλλαγής γνώμης βεβαίως. Υπάρχουν διαφορετικά υποκειμενικά γούστα απλώς. Για εμένα το παιχνίδι έχει ένα περίβλημα ρεαλισμού (διαδραματίζεται στο δικό μας, σύγχρονο, κόσμο με ένα φανταστικό σενάριο) και έχει γρίφους κατηγορίας discworld.

lamp dog - <!-- w --> www.dead-code.org <!-- w -->

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
09 Ιουν 2009 20:40 #24964 by giovanna
Replied by giovanna on topic Secret Files 2: Puritas Cordis
Μόλις το τελείωσα και εγώ, και μπορώ να πω ότι πέρασα πολύ καλά μαζί του. Ήτανε τρυφερό, ρεαλιστικό και μερικές φορές τρελό, βασικά ποτέ δεν πέθανα εάν και έπαιζα 4 χαρακτήρες και έκανα τα πιο τρελά πράγματα που θα μπορούσα να φανταστώ.

Δείτε το οπωσδήποτε είναι πανέμορφο, με υπέροχα γραφικά και ήχο και τόσο μα τόσο εύκολο χειρισμό και μεγάλη διάρκεια. Περιμένω το 3ο που θα πάει δεν θα έρθει 8)

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Powered by Kunena Forum