Yesterday
- tsampikos
- Topic Author
- Offline
- Master of Dimensions
- Posts: 1577
ΥΠΟΘΕΣΗ:
O Henry White είναι ένας φιλόδοξος νέος, ο οποίος σαν μέλος μιας φιλανθρωπικής οργάνωσης προσπαθεί να βοηθήσει άστεγους ανθρώπους να ξανασταθούν στα πόδια τους και να τους δώσει ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον. Αργά η γρήγορα θα κληρονομήσει τη μεγάλη εταιρεία του πατέρα του, η οποία θα του αποφέρει πλούτη,δύναμη και την ευκαιρία να πραγματοποιήσει τα μελλοντικά σχέδιά του. Όταν αυτό συμβεί στο δρόμο του θα βρεθεί ο John Yesterday, ένας άνθρωπος που πάσχει από απώλεια μνήμης και έχει χαραγμένο στο χέρι του το γράμμα "Υ". Μια ιστορία μυστηρίου και μαύρης μαγείας αρχίζει να ξεδιπλώνεται.
Η Pendulo Studios, που μέχρι τώρα καταπιανόταν με εύθυμα σενάρια, άλλαξε τροπάριο και τώρα μας προσφέρει μια σκοτεινή ιστορία. Η αλλαγή αυτή κρίνεται πετυχημένη, αφού η ιστορία, όπως ξεδιπλώνεται κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, μας δείχνει τον πρωτότυπο τρόπο σκέψης της δημιουργικής ομάδας της Pendulo Studios.
Βαθμός: 94/100
ΓΡΑΦΙΚΑ-ΗΧΟΣ:
Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι εκπληκτικά. Έχουμε να κάνουμε με χειροποίητα καρτουνίστικα λεπτομερή γραφικά που αγγίζουν το τέλειο. Αυτό ισχύει τόσο για τις τοποθεσίες όσο και για τους χαρακτήρες. Η μουσική του παιχνιδιού είναι μοναδική στο είδος της αφού συμβάλλει τα μέγιστα στη δημιουργία της κατάλληλης ατμόσφαιρας και βοηθά καθοριστικά στον σωστό τρόπο απόδοσης της "σκοτεινής" ιστορίας. Είχα καιρό να παίξω παιχνίδι, του οποίου η μουσική να αποτελεί τόσο σημαντικό μέρος του παιχνιδιού. Πραγματικά αξεπέραστη. Οι φωνές των ηρώων είναι άριστες, όπως και τα ηχητικά εφφέ, όπου υπάρχουν.
Βαθμός 98/100
GAMEPLAY:
Tο παιχνίδι είναι οπτικής τρίτου προσώπου. Πρόκειται για κλασσικό point'n'click Adventure Game. To μενού του παιχνιδιού όπως και το inventory βρίσκονται στο κάτω μέρος της οθόνης εξασφαλίζοντας στον παίκτη εύκολη πρόσβαση. Η μετακίνηση των αντικειμένων του inventory είναι απλούστατη. Για να αλληλεπιδράσει ένα αντικείμενο με το περιβάλλον ή σε κάποιο άλλο αντικείμενο που κατέχουμε, πατάμε το αριστερό πλήκτρο του mouse πάνω στο αντικείμενο που θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε., το "σέρνουμε" εκτός inventory ( πάντα με το πλήκτρο του mouse πατημένο) και αφού το τοποθετήσουμε εκεί που θέλουμε, ελευθερώνουμε το πλήκτρο του mouse. Πρόκειται για έναν πανεύκολο τρόπο διαχείρισης των αντικειμένων που το συναντάμε και σε άλλα παιχνίδια όπως το Journey Down.
Το σύστημα save του παιχνιδιού είναι εξίσου εύχρηστο. Το παιχνίδι σώζεται από μόνο του, ανά τακτά διαστήματα, αλλά και όταν θέλουμε να κάνουμε quit. Όταν φορτώσουμε το παιχνίδι εκ νέου ξεκινάμε αυτόματα από το σημείο που σταματήσαμε ενώ έχουμε και πρόσβαση, αν θέλουμε, σε όλες τις προηγούμενες θέσεις που έχει γίνει save. Παρ'οτι ο παίκτης δεν διαλέγει ακριβώς αυτός πότε θέλει να σώσει τη θέση του, το παιχνίδι που έχει αναλάβει να κάνει τη δουλειά αυτή από μόνο του, τα καταφέρνει μια χαρά, με αποτέλεσμα όχι μόνο να μην δημιοργείται το παραμικρό πρόβλημα, αλλά διευκολύνεται και το έργο του παίκτη, ο οποίος ουσιαστικά έχει μια "έγνοια" λιγότερη.
Οι διάλογοι του παιχνιδιού είναί όσης διάρκειας χρειάζεται και βοηθούν τα μέγιστα στην προσπάθειά μας να λύσουμε γρίφους και να κατανοήσουμε την ιστορία.
Οι γρίφοι του παιχνιδιού είναι από τους κλασσικότερους που συναντάμε σε Adventure Games. Πρόκειται στην συντριπτική πλειοψηφία για γρίφους αλληλεπίδρασης αντικειμένων με το περιβάλλον και αντικειμένων μεταξύ τους μέσω inventory. η καλή έρευνα του χώρου που βρισκόμαστε είναι απαραίτητη για να λύσουμε κάποιους από αυτούς ενώ συνίσταται να εξαντλούμε όλους τους διαλόγους. Οι γρίφοι δεν είναι οι πιο δύσκολοι που συναντάμε σε παιχνίδι, χωρίς αυτό να είναι απαραίτητα αρνητικό. Είναι όμως έξυπνοι και μελετημένοι.
Το μελανό σημείο του παιχνιδιού μπορεί να χαρακτηριστεί η διάρκειά του. Δυστυχώς η Pendulo Studios, μη διαθέτοντας τα απαραίτητα χρήματα, δεν μπορεσε να δημιουργήσει ένα μεγάλο σε μέγεθος παιχνίδι. Για την ακρίβεια οι ώρες που διαρκεί το παιχνίδι δεν πιάνουν διψήφιο νούμερο. Ήταν ομολογουμένως δύσκολη η προσπάθεια της Pendulo να δημιουργήσει κάτι καλό χωρίς να διαθέτεί την απαραίτητη οικονομική ευχέρεια. Το αποτέλεσμα όμως την δικαιώνει. Οι δημιουργοί του παιχνιδιού έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό σε όλους τους τομείς, ενώ ο τρόπος με τον οποίο διαχειρίστηκαν την εξέλιξη και αφήγηση της ιστορίας δημιουργεί πετυχημένα την "ψευδαίσθηση" στον παίκτη ότι το παιχνίδι διαρκεί περισσότερο. Αν προσθέσουμε στο σκηνικό αυτό και τα 3-4 εναλλακτικά φινάλε που έχει το παιχνίδι, τότε δεν μπορούμε παρά να απονείμουμε τα εύσημα στην Pendulo Studios για αυτό που κατάφερε μέσα σε λίγες ώρες παιχνιδιού. Πραγματικά είναι τέτοια η συνολική ποιότητα του παιχνιδιού, αλλά και ο τρόπος που το διαχειρίστηκε η Pendulo Sudios, που η χτυπητή αδυναμία της διάρκειας του gameplay περνάει όσο πιο ανώδυνα γίνεται και σαφώς πιο ανώδυνα από άλλα παιχνίδια μικρής διάρκειας.
Τέλος όφείλουμε να αναφέρουμε, πως το παιχνίδι, με το που το ξεκινάμε εντοπίζει, κατεβάζει από το internet και εγκαθιστά ένα Patch που βελτιώνει κάποιες τεχνικές ατέλειες του παιχνιδιού. Μόλις συμβεί
αυτό το παιχνίδι τρέχει άψογα χωρίς το παραμικρό bug ή κόλλημα σε όλη του διάρκεια.
Βαθμός: 95/100
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:
Η Pendulo Studios ανήκει στους "Αρχιερείς" του Adventure Gaming και το επιβεβαιώνει με το Yesterday για ακόμη μια φορά, προσφέροντας ένα παιχνίδι που με βεβαιότητα συγκαταλέγεται στα καλύτερα των τελευταίων ετών.
ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΒΑΘΜΟΣ: 95/100
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Castledoque
- Offline
- Adventure Draic Kin
- Posts: 977
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- shodan
- Offline
- Schattenjäger
"Lo-lo-look at you, Hacker.
A pa-pa-pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you ru-run through my corridors-s.
H-h-how can you challenge a perfect, immortal machine?"
FB Profile[/url:2nnqt01r] | Twitter Profile[/url:2nnqt01r] | Blog-o-sphere[/url:2nnqt01r]
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Castledoque
- Offline
- Adventure Draic Kin
- Posts: 977
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Constantine_R
- Offline
- Voodoo Priest
- Posts: 1373
Μακάρι!! (σοβαρά μιλάω) Έτσι εγώ που δεν το έχω παίξει ακόμα να έχω τη δυνατότητα να παίξω όλη τη season μονοκοπανιά... (τώρα δεν μιλάω σοβαρά... )shodan wrote: Δε θα με χάλαγε και μια συνέχεια της ιστορίας (με μεγαλύτερη κατά προτίμηση διάρκεια).
Δηλαδή αξίζει 30 ευρώ;;Castledoque wrote: Είναι όλα τα λεφτά
(Συγνώμη δεν μπορούσα να συγκρατηθώ... )
Edit:
Παιδιά συγνώμη αλλά νομίζω ότι πρέπει να σταματήσουμε να αναπαράγουμε αυτή τη καραμέλα. Είναι η μισή αλήθεια. Ας έβαζαν 10 γρίφους παραπάνω (με τα Runawnay δεν έδειχναν να στερούνται φαντασία) και ας ήταν λίγο πιο δύσκολο το παιχνίδι (κρίνω από αυτά που λέτε εσείς). Αν είχε μέσο όρο διάρκεια 12-15 ώρες κανείς δεν θα τους έλεγε τίποτα ακόμα και στην τιμή που το πούλαγαν. Προσωπικά εγώ θα είχα αγοράσει.Δυστυχώς η Pendulo Studios, μη διαθέτοντας τα απαραίτητα χρήματα, δεν μπορεσε να δημιουργήσει ένα μεγάλο σε μέγεθος παιχνίδι.
ΚΑΙ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ. Μην μου πείτε περί κοιλιάς στο σενάριο. Adventures παίζουμε...
“You know, the very powerful and the very stupid have one thing in common. They don’t alter their views to fit the facts. They alter the facts to fit their views.”
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Castledoque
- Offline
- Adventure Draic Kin
- Posts: 977
Δεν είναι η μισή αλήθεια. Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να κυνηγάμε φαντάσματα και συνομωσίες. Τόσα λεφτά είχαν τόσα έκαναν. Δηλαδή θα ήταν καλύτερα να μην έβγαζαν καθόλου το παιχνίδι; Δε θα ήταν τόσο απλό να βάλουν 10 γρίφους ακόμα. Θα έπρεπε να βάλουν και 10 οθόνες ακόμα. Κι αυτό θα ήθελε περισσότερο χρήμα, που δεν υπάρχει. Εκτός αν έβαζαν mini-games και casual puzzles. Μήπως αυτό θα ήταν καλύτερο; Βρε παιδιά, παίξτε πρώτα το παιχνίδι και μετά θάψτε το... Κρίμα είναι . Οι άνθρωποι έχουν ρίξει δουλειά στον τίτλο κι αυτό φαίνεται. Ούτε αρπαχτή πήγαν να κάνουν ούτε οι γρίφοι είναι τόσο εύκολοι ώστε να εγείρονται υποψίες ότι απευθύνονται σε casual gamers. Άσε που έχω την εντύπωση ότι και τα casual games έχουν αρχίσει να δυσκολεύουν. Μη βιάζεστε τόσο να τους κατηγορήσετε και να αμφισβητήσετε τις προθέσεις τους. Εντάξει, περνάμε μια εποχή γενικότερης κρίσης και αμφισβήτησης, αλλά μου φαίνεται ότι έχουμε μιζεριάσει υπερβολικά. Δεν πάνε όλοι να μας κοροϊδέψουν. Τι να κάνουμε... Ζούμε σε μια εποχή που είναι δύσκολο να βγαίνουν παιχνίδια των 20-30 ωρών από μικρές εταιρίες. Πρέπει ή να κόβουν στη διάρκεια ή στην τεχνική ποιότητα (voice-overs, ποιότητα γραφικών, κλπ). Θα προτιμούσατε η Pendulo να βγάζει παιχνίδια με γραφικά του 1990; Εγώ τουλάχιστον χαίρομαι να βλέπω και κανένα adventure με υψηλά τεχνικά χαρακτηριστικά κι ας είναι λίγο κουτσουρεμένο στη διάρκεια.Constantine_R wrote: Είναι η μισή αλήθεια. Ας έβαζαν 10 γρίφους παραπάνω...
Με όλη αυτή τη γκρίνια έχω φτάσει να υπερασπίζομαι με πάθος ένα παιχνίδι, που το θεωρώ απλώς καλό, με αρκετά θετικά στοιχεία αλλά και κάποια προβλήματα. Που να μου είχε αρέσει και όσο στον Τσαμπίκο!
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- outcry
- Offline
- Walker Survivor
- Posts: 437
Ξεκάθαρα.Castledoque wrote: Δηλαδή θα ήταν καλύτερα να μην έβγαζαν καθόλου το παιχνίδι;
Δηλαδή ή θα κρατάει 4 ώρες με σούπερ ντούπερ γραφικά ή θα κρατάει 30 ώρες με γραφικά του '90?Castledoque wrote: Θα προτιμούσατε η Pendulo να βγάζει παιχνίδια με γραφικά του 1990;
Κάπως υπερβολικό μου ακούγεται, μέση λύση υπάρχει πάντα. Ένα τέτοιο poll, ωστόσο, θα είχε αρκετό ενδιαφέρον.
off topic @ Castledoque
Με το άλλο σου ποστ με κάλυψες.
[i:2dyt6cll]I'd like to be the Catcher in the Rye and all.[/i:2dyt6cll]
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- tsampikos
- Topic Author
- Offline
- Master of Dimensions
- Posts: 1577
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.