Samaritan Paradox
- becoming_i
- Topic Author
- Offline
- Elite Member
07 Μαρ 2016 12:05 - 07 Μαρ 2016 20:09 #47238
by becoming_i
Samaritan Paradox was created by becoming_i
Το Samaritan Paradox μας έρχεται από την Σουηδία και αποτελεί πόνημα του Petter Ljungqvist που όπως ο ίδιος μας επισημαίνει, η πλοκή του παιχνιδιού είναι μια μίξη των έργων του Stieg Larsson και των αδερφών Grimm
Ας δούμε τι μας μυστικά και παράδοξα έχει για μας το Samaritan Paradox
Είσαι ο Ord Salomon, φοιτητής της φιλολογίας με χόμπι την κρυπτολογία. Η τελευταία περίοδος της ζωής σου δεν είναι και η καλύτερη. Χώρισες με την κοπέλα σου, ξέμεινες από όρεξη και έμπνευση να τελειώσεις τη διατριβή σου και σαν να μην έφταναν τα παραπάνω είσαι και άφραγκος. Ο φίλος σου ο Magnus σου κάνει δώρο το κύκνειο άσμα ενός συγγραφέα αστυνομικών μυθιστορημάτων που αυτοκτόνησε πρόσφατα και από το εσώφυλλο κιόλας το μικρόβιο του κρυπτολόγου που κρύβεις μέσα σου ανακαλύπτει ένα κρυφό μήνυμα που έχει αποδέκτη την κόρη του συγγραφέα. Από εκεί ξεκινά η περιπέτεια σου σε έναν κόσμο συνωμοσίας, εγκλήματος και ανατροπών που όσο και έτοιμος να είσαι στο τέλος θα μείνεις άφωνος.
Τα γραφικά του Samaritan Paradox όπως και κάθε τίτλος σχεδιασμένος με την μηχανή AGS είναι pixelated με ανάλυση 320x200 που όσο και να αρέσουν στους νοσταλγούς της δεκαετίας του 90 (συμπεριλαμβανομένου και του γράφοντα) δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο (η Wadjet Eye παίζει μόνη της στην εν λόγω κατηγορία) και σε κάποια σημεία κουράζουν λόγω του ανελέητου pixel-hunting των, πολλές φορές, δυσδιάκριτων αντικειμένων. Πλέον όλοι έχουν wide οθόνες και καλό είναι να λαμβάνεται υπόψιν από τους designers.
Η μουσική του δεν είναι το δυνατό του σημείο η οποία λειτουργεί ως χαλί και δεν έχει σημαντικές εναλλαγές. Απλά υπάρχει γιατί πρέπει να υπάρχει. Δεν ενοχλεί αλλά ούτε και συναρπάζει. Τα ηχητικά εφέ σχεδόν ανύπαρκτα, ενώ οι ομιλίες μέτριες και κάποιες είναι χαμηλά ηχογραφημένες με αποτέλεσμα να χρειαστεί να ανεβάσεις τον ήχο για να ακούσεις τον διάλογο για τον χαμηλώσεις αμέσως μετά.
O χειρισμός του παιχνιδιού γίνεται εξ ολοκλήρου με το ποντίκι αλλά είναι λιτός σε βαθμό που αν συνδυάσεις αντικείμενα μεταξύ τους (ή προσπαθήσεις να τα δώσεις σε κάποιον), σε κάποιες περιπτώσεις δεν παίρνεις καν απάντηση ότι δε γίνεται. Κατά τα άλλα με αριστερό κλικ επιλέγεις, μιλάς, χρησιμοποιείς ενώ με το δεξί παίρνεις πληροφορίες για τα αντικείμενα. Σημαντική προσθήκη είναι το σημειωματάριο στα αριστερά του inventory όπου κάνεις τις σημειώσεις σου σχετικά με τα θέματα που είναι για συζήτηση καθώς και τα συμπεράσματα γύρω από αυτά.
Η δράση του είναι γραμμική και οι γρίφοι του έξυπνοι αλλά το παιχνίδι έχει επιλέξει την οδό που μόνο οι hardcore adventurers μπορούν να διαβούν. Τα puzzles δεν είναι δύσκολα αλλά μέχρι να καταλάβεις τι πρέπει να κάνεις θα κάνεις κύκλους για πόση ώρα γύρω από τον εαυτό σου. Για παράδειγμα, έχεις διαβάσει κάπου τη λύση ενός γρίφου και όταν πέφτεις πάνω στο γρίφο η λύση του είναι διαφορετική από αυτό που διάβασες χωρίς όμως να γνωρίζεις το γιατί. Απλά πας με την κλασσική λογική του trial and error (τα δοκιμάζεις όλα μέχρι να πιάσει κάτι) κάτι που το αποδίδω στον κακό σχεδιασμό των γρίφων. Επίσης για adventure game έχει αρκετά timed events όπου ευτυχώς αν χάσεις ξεκινάς από την αρχή του event και ΟΧΙ από το τελευταίο savegame.
Εν κατακλείδι το Samaritan Paradox είναι ένα ακόμη παιχνίδι που στοχεύει στους φίλους των κλασσικών adventures χωρίς όμως να κάνει τη διαφορά, όχι για τα γραφικά του τόσο αλλά για τις μικρές παραλείψεις εδώ και εκεί που κόβουν από τα θετικά του στοιχεία και το καταδικάζουν στη μετριότητα, χωρίς όμως να σημαίνει ότι αν κάποιος επιλέξει να τις αγνοήσει δεν θα περάσει καλά τις περίπου 10 ώρες που διαρκεί.
Βαθμολογία 3/5
Ας δούμε τι μας μυστικά και παράδοξα έχει για μας το Samaritan Paradox
Είσαι ο Ord Salomon, φοιτητής της φιλολογίας με χόμπι την κρυπτολογία. Η τελευταία περίοδος της ζωής σου δεν είναι και η καλύτερη. Χώρισες με την κοπέλα σου, ξέμεινες από όρεξη και έμπνευση να τελειώσεις τη διατριβή σου και σαν να μην έφταναν τα παραπάνω είσαι και άφραγκος. Ο φίλος σου ο Magnus σου κάνει δώρο το κύκνειο άσμα ενός συγγραφέα αστυνομικών μυθιστορημάτων που αυτοκτόνησε πρόσφατα και από το εσώφυλλο κιόλας το μικρόβιο του κρυπτολόγου που κρύβεις μέσα σου ανακαλύπτει ένα κρυφό μήνυμα που έχει αποδέκτη την κόρη του συγγραφέα. Από εκεί ξεκινά η περιπέτεια σου σε έναν κόσμο συνωμοσίας, εγκλήματος και ανατροπών που όσο και έτοιμος να είσαι στο τέλος θα μείνεις άφωνος.
Τα γραφικά του Samaritan Paradox όπως και κάθε τίτλος σχεδιασμένος με την μηχανή AGS είναι pixelated με ανάλυση 320x200 που όσο και να αρέσουν στους νοσταλγούς της δεκαετίας του 90 (συμπεριλαμβανομένου και του γράφοντα) δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο (η Wadjet Eye παίζει μόνη της στην εν λόγω κατηγορία) και σε κάποια σημεία κουράζουν λόγω του ανελέητου pixel-hunting των, πολλές φορές, δυσδιάκριτων αντικειμένων. Πλέον όλοι έχουν wide οθόνες και καλό είναι να λαμβάνεται υπόψιν από τους designers.
Η μουσική του δεν είναι το δυνατό του σημείο η οποία λειτουργεί ως χαλί και δεν έχει σημαντικές εναλλαγές. Απλά υπάρχει γιατί πρέπει να υπάρχει. Δεν ενοχλεί αλλά ούτε και συναρπάζει. Τα ηχητικά εφέ σχεδόν ανύπαρκτα, ενώ οι ομιλίες μέτριες και κάποιες είναι χαμηλά ηχογραφημένες με αποτέλεσμα να χρειαστεί να ανεβάσεις τον ήχο για να ακούσεις τον διάλογο για τον χαμηλώσεις αμέσως μετά.
O χειρισμός του παιχνιδιού γίνεται εξ ολοκλήρου με το ποντίκι αλλά είναι λιτός σε βαθμό που αν συνδυάσεις αντικείμενα μεταξύ τους (ή προσπαθήσεις να τα δώσεις σε κάποιον), σε κάποιες περιπτώσεις δεν παίρνεις καν απάντηση ότι δε γίνεται. Κατά τα άλλα με αριστερό κλικ επιλέγεις, μιλάς, χρησιμοποιείς ενώ με το δεξί παίρνεις πληροφορίες για τα αντικείμενα. Σημαντική προσθήκη είναι το σημειωματάριο στα αριστερά του inventory όπου κάνεις τις σημειώσεις σου σχετικά με τα θέματα που είναι για συζήτηση καθώς και τα συμπεράσματα γύρω από αυτά.
Η δράση του είναι γραμμική και οι γρίφοι του έξυπνοι αλλά το παιχνίδι έχει επιλέξει την οδό που μόνο οι hardcore adventurers μπορούν να διαβούν. Τα puzzles δεν είναι δύσκολα αλλά μέχρι να καταλάβεις τι πρέπει να κάνεις θα κάνεις κύκλους για πόση ώρα γύρω από τον εαυτό σου. Για παράδειγμα, έχεις διαβάσει κάπου τη λύση ενός γρίφου και όταν πέφτεις πάνω στο γρίφο η λύση του είναι διαφορετική από αυτό που διάβασες χωρίς όμως να γνωρίζεις το γιατί. Απλά πας με την κλασσική λογική του trial and error (τα δοκιμάζεις όλα μέχρι να πιάσει κάτι) κάτι που το αποδίδω στον κακό σχεδιασμό των γρίφων. Επίσης για adventure game έχει αρκετά timed events όπου ευτυχώς αν χάσεις ξεκινάς από την αρχή του event και ΟΧΙ από το τελευταίο savegame.
Εν κατακλείδι το Samaritan Paradox είναι ένα ακόμη παιχνίδι που στοχεύει στους φίλους των κλασσικών adventures χωρίς όμως να κάνει τη διαφορά, όχι για τα γραφικά του τόσο αλλά για τις μικρές παραλείψεις εδώ και εκεί που κόβουν από τα θετικά του στοιχεία και το καταδικάζουν στη μετριότητα, χωρίς όμως να σημαίνει ότι αν κάποιος επιλέξει να τις αγνοήσει δεν θα περάσει καλά τις περίπου 10 ώρες που διαρκεί.
Βαθμολογία 3/5
Last edit: 07 Μαρ 2016 20:09 by becoming_i.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- tsampikos
- Offline
- Master of Dimensions
Less
More
- Posts: 1577
07 Μαρ 2016 12:11 #47240
by tsampikos
Replied by tsampikos on topic Samaritan Paradox
Είχα και γι αυτό το παιχνίδι τις απορίες μου, μιας και το έχω καιρό και....κάθεται άπραγο. Διαβάζοντας το πολύ όμορφο review διαπιστώνω πως ορθώς πράττω! Θα συνεχίσω λοιπόν να το έχω σε αναμονή μέχρι που κάποια στιγμή να έρθει η ώρα του να παιχτεί.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- giovanna
- Offline
- Adventure's Advocate
Less
More
- Posts: 3599
07 Μαρ 2016 19:16 #47245
by giovanna
Replied by giovanna on topic Samaritan Paradox
Και εγώ σε αναμονή το έχω
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.