MYST IV: REVELATION
- adreasnaxos
- Topic Author
- Offline
- Walker Survivor
05 Φεβ 2005 13:24 #4009
by adreasnaxos
MYST IV: REVELATION was created by adreasnaxos
MYST IV: REVELATION
Φανταστικό Adventure Πρώτου Προσώπου
Κατασκευαστής: Ubisoft / Κυκλοφορία: 2004
Το ξεκίνημα είναι πανηγυρικό. Οι χορωδιακές φανφάρες και τό γλυκύτατο κοριτσάκι πού σε υποδέχεται, δημιουργούν μιά ζεστή ατμόσφαιρα. Μέχρι να δείς ένα κομμένο χέρι μπροστά σου και να παγώσεις. Δυστυχώς, θάσαι υποχρεωμένος να το βλέπεις συνέχεια. Είναι ο δείκτης τού ποντικιού.*
Πρίν προλάβεις νά συνέρθεις, σέ αρπάζει ο πώς-τόν-λένε καί μέ τό καλημέρα σέ στρώνει στή δουλειά. "Κούνα αυτόν τόν μοχλό, όχι αυτόν, τόν άλλο, καλά είναι, όχι, τόν χάλασες, μήν πειράξεις εκείνον, τόν δεξιό, τόν αριστερό, πιό αργά, πιό γρήγορα...". Αποφασίζεις νά κλείσεις τή φωνή γιά νά μήν πετάξεις τό παιχνίδι από τό παράθυρο. Μετά από λίγο παίρνεις τήν εκδίκησή σου. Τού τά καίς όλα κι επί τέλους τό παίρνει απόφαση νά σ' αφήσει στήν ησυχία σου.
Αλλά δεν γλυτώνεις για πολύ. Λίγο παρακάτω, σέ παραμονεύει το κοριτσάκι. Ο μπαμπάς του τόβαλε για να σού εξηγεί τά του οίκου. "Εδώ είναι οι ασφάλειες, εκεί είναι το πράσινο φωτάκι, άμα ανάψει το φωτάκι, σημαίνει πώς όλα πάνε καλά". Το πρώην γλυκύτατο κοριτσάκι αρχίζει νά μ' εκνευρίζει. Οπως μ' εκνευρίζει κι η εντύπωση τών κατασκευαστών ότι έχουν νά κάνουν μέ καθυστερημένα άτομα.
Κι η μεγάλη απορία μου είναι γιατί πρίν από 10 χρόνια όλοι μ' έβλεπαν σάν τέρας εξυπνάδας πού δέν χρειάζεται ούτε υποδείξεις ούτε βοηθούς καί τώρα ξαφνικά μέ παίρνουν όλοι από τό χεράκι γιά νά μέ καθοδηγήσουν; Τόσο πολύ δύσκολο τους είναι να καταλάβουν ότι μούχουν χαλάσει ήδη τήν μισή απόλαυση τού παιχνιδιού, νά καταλάβεις δηλαδή από μόνος σου τό τί γίνεται καί τό τί πρέπει νά κάνεις; "Φανταστικό" adventure είναι στό κάτω-κάτω τό παιχνίδι, όχι Tomb Raider νά χρειάζομαι εκπαίδευση γιά τό πώς θά σκαρφαλώνω στούς τοίχους.
Ο ερχομός της νύχτας λειτουργεί κατευναστικά. Από τη μια, δεν έχεις κανέναν πλέον ν' αχολείται μαζί σου κι από την άλλη, διαπιστώνεις γι' άλλη μια φορά ότι οι Myst τίτλοι εξακολουθούν να είναι κάποια χρόνια μπροστά σ' αυτό πού λέμε "τά γραφικά τού παιχνιδιού".
Οι καλές εντυπώσεις όμως δεν θα κρατήσουν για πολύ. Και δεν είναι μόνον η προβλέψιμη εξέλιξη μιάς επαναλαμβανόμενης ιστορίας πού αρχίζει να γίνεται μονότονη. Τριγυρνώντας κάτω από το νυχτερινό ουρανό, συνειδητοποιείς και δυό σημαντικές διαφοροποιήσεις πού έχουν γίνει στο Myst IV.
Η πρώτη είναι η εμφάνιση συνεχών flashback πού αφορούν τις προσωπικές ιστορίες της οικογένειας. Για πρώτη φορά βλέπεις τά πορτραίτα τους, τά ονόματά τους, ακούς τίς φωνές τους νά σού διαβάζουν τά γνωστά βιβλία πού συναντάς σέ κάθε παιχνίδι. Γιά πρώτη φορά αισθάνεσαι ότι κινείσαι σ' έναν ιδιωτικό χώρο μ' ονοματεπώνυμο. Μέχρι καί τό γενεαλογικό δέντρο τής οικογένειας υπάρχει σχεδιασμένο.
Η κατάσταση θυμίζει τηλεοπτικό σήριαλ. Και μάλιστα πολύς κακής ποιότητας, με δεδομένο ότι η ιστορία της οικογένειας δεν έχει τίποτα απολύτως να σού πεί. Η εικόνα τού καλού πατέρα πού σκύβει πάνω από τήν κορούλα του γιά νά τής μάθει τό αλφαβητάρι, νόμιζα ότι είχε σταματήσει ν' αναπαράγεται μετά τό τέλος τού 18ου αιώνα.
Κι αυτό έχει να κάνει με την δεύτερη σημαντική διαφοροποίηση του παιχνιδιού. Το Myst ήταν παιχνίδι αριστοτεχνικά δομημένων καί άψογα στημένων γρίφων κι όχι παιχνίδι προσωπικών ιστοριών. Κι εδώ οι γρίφοι του είναι επιπέδου Nancy Drew από τή μιά μεριά καί Black Dahlia από τήν άλλη.**
Είναι εμφανές ότι οι κατασκευαστές προσπάθησαν να καλύψουν την γύμνια των γρίφων με κοινωνικές ιστορίες και τεχνολογικά επιτεύγματα. Τεράστιες διαδρομές μές από φαντασμαγορικά τοπία πού υπάρχουν απλά γιά νά εντυπωσιάζουν. Κι ένα κουτό παραμυθάκι πού στήνεται για τις ανάγκες ενός παιχνιδιού, ίσα-ίσα σάν τό μέσον γιά ν' αναδειχτούν κάποιες άλλες πλευρές του, προσπαθεί ν' αναγορευτεί σέ κάτι τό ιδιαίτερο καί νά πρωταγωνιστήσει. Συγγνώμη, αλλά δέν θά πάρω.
Το Myst IV αντιγράφει τις ιδέες του ZORK NEMESIS. Και το κάνει με τον χειρότερο δυνατό τρόπο. Αντί λοιπόν να πετάξτε 50 ευρώ για την προσωρινή φίρμα της πίστας, δώστε 25 κι αγοράστε τον δάσκαλό της. Κι αν δεν θέλετε να πάτε τόσο μακριά και σας έλκουν τά εντυπωσιακά γραφικά, πάρτε τό Syberia. Εχει πολύ περισσότερο ενδιαφέρον.
* Η κατάσταση μπορεί ευτυχώς νά διορθωθεί, χρησιμοποιώντας τήν δυνατότητα χρωματισμού του. Καλύτερα νά αισθάνεστε σάν μιά κυρία τού χτές πού φοράει τά χρωματιστά γάντια της παρά σάν πτώμα τού νεκροτομείου.
** Καί γιά νά μήν μπερδευτούν κι άλλοι, όπως μπερδεύτηκα κι εγώ, τό Myst IV δέν είναι τής Cyan. Κάποιοι γραφιάδες τής Ubisoft τό έφτιαξαν γιά νά δικαιολογήσουν τά λεφτά πού παίρνουν. Ετσι κι αλλιώς ο τίτλος πουλάει, σιγά μήν ασχοληθούν καί μέ τό περιεχόμενο.
Βαθμολογία: 2/5
Φανταστικό Adventure Πρώτου Προσώπου
Κατασκευαστής: Ubisoft / Κυκλοφορία: 2004
Το ξεκίνημα είναι πανηγυρικό. Οι χορωδιακές φανφάρες και τό γλυκύτατο κοριτσάκι πού σε υποδέχεται, δημιουργούν μιά ζεστή ατμόσφαιρα. Μέχρι να δείς ένα κομμένο χέρι μπροστά σου και να παγώσεις. Δυστυχώς, θάσαι υποχρεωμένος να το βλέπεις συνέχεια. Είναι ο δείκτης τού ποντικιού.*
Πρίν προλάβεις νά συνέρθεις, σέ αρπάζει ο πώς-τόν-λένε καί μέ τό καλημέρα σέ στρώνει στή δουλειά. "Κούνα αυτόν τόν μοχλό, όχι αυτόν, τόν άλλο, καλά είναι, όχι, τόν χάλασες, μήν πειράξεις εκείνον, τόν δεξιό, τόν αριστερό, πιό αργά, πιό γρήγορα...". Αποφασίζεις νά κλείσεις τή φωνή γιά νά μήν πετάξεις τό παιχνίδι από τό παράθυρο. Μετά από λίγο παίρνεις τήν εκδίκησή σου. Τού τά καίς όλα κι επί τέλους τό παίρνει απόφαση νά σ' αφήσει στήν ησυχία σου.
Αλλά δεν γλυτώνεις για πολύ. Λίγο παρακάτω, σέ παραμονεύει το κοριτσάκι. Ο μπαμπάς του τόβαλε για να σού εξηγεί τά του οίκου. "Εδώ είναι οι ασφάλειες, εκεί είναι το πράσινο φωτάκι, άμα ανάψει το φωτάκι, σημαίνει πώς όλα πάνε καλά". Το πρώην γλυκύτατο κοριτσάκι αρχίζει νά μ' εκνευρίζει. Οπως μ' εκνευρίζει κι η εντύπωση τών κατασκευαστών ότι έχουν νά κάνουν μέ καθυστερημένα άτομα.
Κι η μεγάλη απορία μου είναι γιατί πρίν από 10 χρόνια όλοι μ' έβλεπαν σάν τέρας εξυπνάδας πού δέν χρειάζεται ούτε υποδείξεις ούτε βοηθούς καί τώρα ξαφνικά μέ παίρνουν όλοι από τό χεράκι γιά νά μέ καθοδηγήσουν; Τόσο πολύ δύσκολο τους είναι να καταλάβουν ότι μούχουν χαλάσει ήδη τήν μισή απόλαυση τού παιχνιδιού, νά καταλάβεις δηλαδή από μόνος σου τό τί γίνεται καί τό τί πρέπει νά κάνεις; "Φανταστικό" adventure είναι στό κάτω-κάτω τό παιχνίδι, όχι Tomb Raider νά χρειάζομαι εκπαίδευση γιά τό πώς θά σκαρφαλώνω στούς τοίχους.
Ο ερχομός της νύχτας λειτουργεί κατευναστικά. Από τη μια, δεν έχεις κανέναν πλέον ν' αχολείται μαζί σου κι από την άλλη, διαπιστώνεις γι' άλλη μια φορά ότι οι Myst τίτλοι εξακολουθούν να είναι κάποια χρόνια μπροστά σ' αυτό πού λέμε "τά γραφικά τού παιχνιδιού".
Οι καλές εντυπώσεις όμως δεν θα κρατήσουν για πολύ. Και δεν είναι μόνον η προβλέψιμη εξέλιξη μιάς επαναλαμβανόμενης ιστορίας πού αρχίζει να γίνεται μονότονη. Τριγυρνώντας κάτω από το νυχτερινό ουρανό, συνειδητοποιείς και δυό σημαντικές διαφοροποιήσεις πού έχουν γίνει στο Myst IV.
Η πρώτη είναι η εμφάνιση συνεχών flashback πού αφορούν τις προσωπικές ιστορίες της οικογένειας. Για πρώτη φορά βλέπεις τά πορτραίτα τους, τά ονόματά τους, ακούς τίς φωνές τους νά σού διαβάζουν τά γνωστά βιβλία πού συναντάς σέ κάθε παιχνίδι. Γιά πρώτη φορά αισθάνεσαι ότι κινείσαι σ' έναν ιδιωτικό χώρο μ' ονοματεπώνυμο. Μέχρι καί τό γενεαλογικό δέντρο τής οικογένειας υπάρχει σχεδιασμένο.
Η κατάσταση θυμίζει τηλεοπτικό σήριαλ. Και μάλιστα πολύς κακής ποιότητας, με δεδομένο ότι η ιστορία της οικογένειας δεν έχει τίποτα απολύτως να σού πεί. Η εικόνα τού καλού πατέρα πού σκύβει πάνω από τήν κορούλα του γιά νά τής μάθει τό αλφαβητάρι, νόμιζα ότι είχε σταματήσει ν' αναπαράγεται μετά τό τέλος τού 18ου αιώνα.
Κι αυτό έχει να κάνει με την δεύτερη σημαντική διαφοροποίηση του παιχνιδιού. Το Myst ήταν παιχνίδι αριστοτεχνικά δομημένων καί άψογα στημένων γρίφων κι όχι παιχνίδι προσωπικών ιστοριών. Κι εδώ οι γρίφοι του είναι επιπέδου Nancy Drew από τή μιά μεριά καί Black Dahlia από τήν άλλη.**
Είναι εμφανές ότι οι κατασκευαστές προσπάθησαν να καλύψουν την γύμνια των γρίφων με κοινωνικές ιστορίες και τεχνολογικά επιτεύγματα. Τεράστιες διαδρομές μές από φαντασμαγορικά τοπία πού υπάρχουν απλά γιά νά εντυπωσιάζουν. Κι ένα κουτό παραμυθάκι πού στήνεται για τις ανάγκες ενός παιχνιδιού, ίσα-ίσα σάν τό μέσον γιά ν' αναδειχτούν κάποιες άλλες πλευρές του, προσπαθεί ν' αναγορευτεί σέ κάτι τό ιδιαίτερο καί νά πρωταγωνιστήσει. Συγγνώμη, αλλά δέν θά πάρω.
Το Myst IV αντιγράφει τις ιδέες του ZORK NEMESIS. Και το κάνει με τον χειρότερο δυνατό τρόπο. Αντί λοιπόν να πετάξτε 50 ευρώ για την προσωρινή φίρμα της πίστας, δώστε 25 κι αγοράστε τον δάσκαλό της. Κι αν δεν θέλετε να πάτε τόσο μακριά και σας έλκουν τά εντυπωσιακά γραφικά, πάρτε τό Syberia. Εχει πολύ περισσότερο ενδιαφέρον.
* Η κατάσταση μπορεί ευτυχώς νά διορθωθεί, χρησιμοποιώντας τήν δυνατότητα χρωματισμού του. Καλύτερα νά αισθάνεστε σάν μιά κυρία τού χτές πού φοράει τά χρωματιστά γάντια της παρά σάν πτώμα τού νεκροτομείου.
** Καί γιά νά μήν μπερδευτούν κι άλλοι, όπως μπερδεύτηκα κι εγώ, τό Myst IV δέν είναι τής Cyan. Κάποιοι γραφιάδες τής Ubisoft τό έφτιαξαν γιά νά δικαιολογήσουν τά λεφτά πού παίρνουν. Ετσι κι αλλιώς ο τίτλος πουλάει, σιγά μήν ασχοληθούν καί μέ τό περιεχόμενο.
Βαθμολογία: 2/5
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- qrious
- Offline
- Yahvo
05 Φεβ 2005 15:33 #4011
by qrious
Replied by qrious on topic MYST IV: REVELATION
απίστευτα γραφικά,αν δεν ήταν κάποιοι εκνευριστικοί γρίφοι στο τέλος του παιχνιδιού θα ήταν πολύ καλύτερο
4.5/5
4.5/5
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- adreasnaxos
- Topic Author
- Offline
- Walker Survivor
06 Φεβ 2005 15:00 #4023
by adreasnaxos
Replied by adreasnaxos on topic MYST IV: REVELATION
Ολοκληρώθηκε.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- qrious
- Offline
- Yahvo
06 Φεβ 2005 15:17 #4024
by qrious
Replied by qrious on topic MYST IV: REVELATION
μια διόρθωση. κατασκευάστρια είναι η ubisoft όχι η cyan.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- adreasnaxos
- Topic Author
- Offline
- Walker Survivor
07 Φεβ 2005 01:31 #4028
by adreasnaxos
Replied by adreasnaxos on topic MYST IV: REVELATION
Σωστό, καλά τό σήμα τής Cyan τί δουλειά έχει στήν εισαγωγή;
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- qrious
- Offline
- Yahvo
07 Φεβ 2005 01:38 #4029
by qrious
Replied by qrious on topic MYST IV: REVELATION
απλά τα δικαιώματα τα έχει η cyan και είχε αναθέσει στην ubisoft να φτιάξει το παιχνίδι.όπως πχ είχε αναθέσει το exile στην presto. τα myst που είναι φτιαγμένα από την cyan είναι το 1 και το 2 που είναι (για μενα) τα καλύτερα. επίσης το 5 θα είναι πάλι από την cyan
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- neo83_gr
- Offline
- Schattenjäger
Less
More
- Posts: 551
04 Απρ 2005 12:45 #4859
by neo83_gr
Replied by neo83_gr on topic MYST IV: REVELATION
μιας και τωρα το ξεκινησα δεν μπορω να πω πως εχω ολοκληρωμενη αποψη αλλα...εντυπωσιαστηκα!
καταρχας κραταμε τα γραφικα.τι να πω απλα απο τα καλυτερα, πιο ολοκληρωμενα και γεματα που εχω δει με δουλεια σε βαθος.
Ηχος: τα κλασσικα που συνιθισαμε στο exile (jack wall) και φυσικα σε πολυ καλο επιπεδο με ωραιες χορωδιακες και ethnic μελωδιες.
χειρισμος:οι παλιοι θα παρατηρησουν αλλαγες.πολυ περισσοτερη αλλιλεπιδραση με τον χωρο ενω το animation του χεριου βοηθαει πολυ.γενικα λοιπον, σε σχεση με τα προηγουμενα, ο παλιος παικτης δε θα προβληματιστει καθολου και θα εκτιμησει ισως τις νεες ευκολιες.στα + και η δυνατοτητα για φωτογραφιες γιατι βαρεθηκα να κανω σχεδια.σε λιγο θα τις τραβουσα με κινητο!Απο την αλλη οι νεοι παικτες μπορει να βρουν πιο προσυτο το παιχνιδι ετσι.
Για τους γριφους δεν μπορω να εχω ολοκληρωμενη γνωμη παρα αν το τελειωσω αλλα μεχρι στιγμης ειμαστε στα κλασικα:οσοι αρεσκονται στο στιλ αυτο θα ειναι οκ.λογικοι και ενδιαφεροντες γριφοι που περιεχουν και στοιχεια φυσικης.οι υπολοιποι...
οσο για την ιστορια,πιστευω πως δεν ειναι κακο και μονοτονο να ασχολειται με τα αδερφια παλι.οσο ειδα μου αρεσε οπως μου αρεσαν και τα φλαςμπακ.η αναγνωση των βιβλιων μου περασε απαρατηρητη ως στοιχειο αλλα δε με ενοχλησε.
γενικα απο οσο ειδα λοιπον μπορω να πω πως ειναι ενα παιχνιδι πολυ καλοφτιαγμενο και εντυπωσιακο και συγκρινεται και με το RIVEN
θα επανελθω αλλα ετοιμαζεται καλη βαθμολογια
καταρχας κραταμε τα γραφικα.τι να πω απλα απο τα καλυτερα, πιο ολοκληρωμενα και γεματα που εχω δει με δουλεια σε βαθος.
Ηχος: τα κλασσικα που συνιθισαμε στο exile (jack wall) και φυσικα σε πολυ καλο επιπεδο με ωραιες χορωδιακες και ethnic μελωδιες.
χειρισμος:οι παλιοι θα παρατηρησουν αλλαγες.πολυ περισσοτερη αλλιλεπιδραση με τον χωρο ενω το animation του χεριου βοηθαει πολυ.γενικα λοιπον, σε σχεση με τα προηγουμενα, ο παλιος παικτης δε θα προβληματιστει καθολου και θα εκτιμησει ισως τις νεες ευκολιες.στα + και η δυνατοτητα για φωτογραφιες γιατι βαρεθηκα να κανω σχεδια.σε λιγο θα τις τραβουσα με κινητο!Απο την αλλη οι νεοι παικτες μπορει να βρουν πιο προσυτο το παιχνιδι ετσι.
Για τους γριφους δεν μπορω να εχω ολοκληρωμενη γνωμη παρα αν το τελειωσω αλλα μεχρι στιγμης ειμαστε στα κλασικα:οσοι αρεσκονται στο στιλ αυτο θα ειναι οκ.λογικοι και ενδιαφεροντες γριφοι που περιεχουν και στοιχεια φυσικης.οι υπολοιποι...
οσο για την ιστορια,πιστευω πως δεν ειναι κακο και μονοτονο να ασχολειται με τα αδερφια παλι.οσο ειδα μου αρεσε οπως μου αρεσαν και τα φλαςμπακ.η αναγνωση των βιβλιων μου περασε απαρατηρητη ως στοιχειο αλλα δε με ενοχλησε.
γενικα απο οσο ειδα λοιπον μπορω να πω πως ειναι ενα παιχνιδι πολυ καλοφτιαγμενο και εντυπωσιακο και συγκρινεται και με το RIVEN
θα επανελθω αλλα ετοιμαζεται καλη βαθμολογια
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- qrious
- Offline
- Yahvo
04 Απρ 2005 13:01 #4860
by qrious
Replied by qrious on topic MYST IV: REVELATION
κατά την γνώμη μου πέρα από τα γραφικά δεν φτάνει σε καμια περίπτωση το riven.θα το καταλάβεις όταν θα περάσει η πρώτη εντύπωση και ο εντυπωσιασμός
απλά είναι καλύτερο από το exile.
απλά είναι καλύτερο από το exile.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- neo83_gr
- Offline
- Schattenjäger
Less
More
- Posts: 551
05 Απρ 2005 19:13 #4874
by neo83_gr
Replied by neo83_gr on topic MYST IV: REVELATION
ειναι ομως το ατιμο... σου βγαινει το ματι!
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.