Συνάντηση Ελλήνων Game Developers
- Fallen Angel
- Topic Author
- Offline
- Homo Adventurous
Το πρόγραμμα της ημέρας που μας είχε αποσταλεί σε σχετικό δελτίο τύπου έλεγε:
10:00 Καφές στο Φουαγιέ.
10:20 Έναρξη – Χαιρετισμός.
10:30 Παρουσίαση της ομάδας icehole.
10:50 Παρουσίαση της SDS - Game Studios.
11:10 Παρουσίαση της Epicon.
11:30 Παρουσίαση του Adventure Destiny.
11:50 Παρουσίαση της ομάδας Anima.
12:10 Παρουσίαση της ομάδας Games2Gaze.
12:30 Παρουσίαση των ομάδων TCF Games/Ge.Mi
12:50 Παρουσίαση του παιχνιδιού "Λυσις".
13:10 Παρουσίαση έρευνας για τη δημιουργία εταιρίας παραγωγής παιχνιδιών από τον Αλέξανδρο Τζανέτο.
13:40 Παρουσίαση του XNA Game Studio από τον Άγγελο Μπιμπούδη.
14:00 Παρουσίαση της ομάδας MobileFX.
14:20 Διάλειμμα για φαγητό στο φουαγιέ.
15:20 Έναρξη συζήτησης.
17:00 Λήξη εκδήλωσης.
Ομολογώ πως από όλα αυτά, εκείνα που μας ενδιέφεραν περισσότερο ήταν η παρουσίαση του Destiny κι εκείνη της ομάδας Anima. Και σε αυτά θα επικεντρωθούμε κι εμείς εδώ.
Ας περάσουμε, όμως, στο προκείμενο. Φτάσαμε στο Μαρούσι λίγο μετά τις 10 όπου ο κόσμος είχε ήδη αρχίσει να συγκεντρώνεται. Χαιρετήσαμε γνωστούς και φίλους και γνωρίσαμε από κοντά (επιτέλους!) την Άννα (a.k.a. annapad), επικεφαλής δημιουργό του freeware adventure Destiny. Σύντομα, περάσαμε όλοι μέσα στην αίθουσα όπου θα γίνονταν οι παρουσιάσεις. Έπειτα από τις πρώτες παρουσιάσεις (με τις οποίες δε θα ασχοληθούμε εδώ πέρα μιας και δε σχετίζονται με τα adventures αν κι ορισμένες ομολογουμένως παρουσίαζαν ενδιαφέρον), ήρθε η ώρα της Άννας Παντελακάκη να παρουσιάσει το Destiny.
Παρότι αγχωμένη τόσο λόγω του κόσμου όσο και λόγω ορισμένων τεχνικών προβλημάτων που προέκυψαν, η Άννα παραμένει γλυκύτατη, μας παρουσιάζει το Destiny κι απαντά σε όλες μας τις ερωτήσεις. (για να δείτε την εικόνα σε μεγέθυνση, πατήστε εδώ )
Καθώς είναι αδύνατον να γράψουμε επακριβώς όσα ειπώθηκαν, θα σας μεταφέρουμε τα κυρίως σημεία της παρουσίασης που εμφανίζουν και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον:
Η παραγωγή του Destiny γίνεται από ομάδα ερασιτεχνών (την οποία θα δούμε αναλυτικά παρακάτω) κι η διανομή του θα γίνει εντελώς δωρεάν εντός του έτους –καλώς εχόντων των πραγμάτων. Πρόκειται για ένα point ʽnʼ click adventure 2.5D∙ δηλαδή τα περιβάλλοντα θα είναι pre-rendered 2D εικόνες, ενώ οι χαρακτήρες θα είναι πλήρως 3D και θα φωτορεαλίζονται από τη μηχανή WME , την οποία χρησιμοποιεί η ομάδα ανάπτυξης. Το παιχνίδι θα τρέχει σε ανάλυση 1024x768, ενώ θα συμπεριλαμβάνει 15 περίπου 3D models, καθώς κι animated cut-scenes.
Οι γρίφοι που θα υπάρχουν στο παιχνίδι βασίζονται στη λογική και στην παρατηρητικότητα του παίχτη, ενώ δε θα λείψουν οι γρίφοι διαλόγων, οι inventory based και οι μηχανικοί επίσης. Τις προσεχείς ημέρες θα ανέβει στο site του παιχνιδιού ένα flash puzzle εμπνευσμένο από έναν από τους γρίφους του Destiny. Σκοπός της ομάδας είναι να μάθουμε περισσότερα για την υπόθεση και να νοιώσουμε λίγη από την ατμόσφαιρα του μέσω αυτού του puzzle.
Η ατμόσφαιρα του παιχνιδιού θα είναι σκοτεινή, βαριά κι υγρή. Για το λόγο αυτό, άλλωστε, η τοποθεσία εξέλιξης της δράσης είναι πλασματική παρόλο που βρίσκεται σε ελληνικό έδαφος σύμφωνα με την υπόθεση. Ονομάζεται "Παράποντο", βρίσκεται δίπλα στη θάλασσα, ενώ αλληγορικά συμβολίζει το ταξίδι προς το άγνωστο. Για την ιστορία αυτή καθʼ εαυτή δεν ειπώθηκε τίποτε νεώτερο πλην του ότι θα βασίζεται σε μύθους κι αρχαιολογικές αναφορές του ελληνικού πολιτισμού.
Το στοιχείο εκείνο που έχει προσεχθεί πάρα πολύ στο παιχνίδι είναι οι χαρακτήρες, οι οποίοι παρουσιάζονται ως άνθρωποι με αδυναμίες και συναισθήματα. Αυτοί είναι που ουσιαστικά καθορίζουν την έκβαση της ιστορίας. Χαρακτηριστικά αναφέρθηκε πως: «Στην αρχή τουλάχιστον του παιχνιδιού, η Έλλη δε θα είναι συμπαθής και πιθανότατα ο παίκτης να μη συμφωνεί με πολλές από τις επιλογές της.»
Σε ό,τι αφορά στον τεχνικό τομέα, η ομάδα διατηρεί μια επιφύλαξη αν το αποτέλεσμα θα ικανοποιήσει τους απαιτητικούς. Σε μια προσπάθεια να παραδώσουν ό,τι καλύτερο μπορούν συνολικά, έχουν ήδη εργαστεί πολλές ώρες και σε αυτό τον τομέα. Μάλιστα, σκοπεύουν από εδώ και στο εξής να εργαστούν ακόμη περισσότερα πάνω στη μηχανή, ώστε πολύ σύντομα να διαθέσουν και demo του παιχνιδιού–εκτός απροόπτου, γιατί ας μην ξεχνάμε πως πρέπει να συνεχίσουν και την «κανονική τους δουλειά» για να βγάζουν τα προς το ζειν παράλληλα.
Στη φωτογραφία από αριστερά προς δεξιά: Ορέστης Κωνσταντινίδης, ο δικός μας Elessar, Κατερίνα Σάκκαλη, Άννα Παντελακάκη και «η πηγή της έμπνευσής της». (για να δείτε την εικόνα σε μεγέθυνση, πατήστε εδώ ).
Έχοντας δει συνοπτικά τα βασικά στοιχεία του παιχνιδιού, ας γνωρίσουμε και την ομάδα που βρίσκεται πίσω από την ανάπτυξή του:
Η Άννα Παντελακάκη είναι «η ψυχή» της ομάδας μιας και χάριν αυτής ξεκίνησε και συνεχίζεται το project. Οργανώνει την ομάδα, εμπλέκεται σε όλους τους τομείς ανάπτυξης του παιχνιδιού, έχει αναλάβει τα γραφικά και παράλληλα δίνει πολύ από το μεράκι της στο αποτέλεσμα που θα δούμε σύντομα στις οθόνες των υπολογιστών μας.
Τη μουσική γράφουν οι Μιχάλης Ανδριτσόπουλος και Μαρία Οικονομάκου. Ενώ παράλληλα, θα ακουστούν εντός παιχνιδιού και τραγούδια του συγκροτήματος Dawn of Merridian. Αξιοσημείωτο σε αυτό το σημείο είναι πως όλοι οι χαρακτήρες που θα συναντήσουμε στο παιχνίδι δανείζονται τις φωνές τους από επαγγελματίες Έλληνες ηθοποιούς που δέχτηκαν να συνεισφέρουν με τον τρόπο τους στο αξιέπαινο αυτό εγχείρημα που γίνεται.
Σε θέματα γραφικών και animation ο Ορέστης Κωνσταντινίδης προσφέρει συμβουλευτικές υπηρεσίες, ενώ στο εγγύς μέλλον θα συμβάλει κι ο ίδιος πιο ενεργά στη δημιουργία των animation που θα δούμε σε ορισμένες από τις cut-scenes του παιχνιδιού. Προς το παρόν, το βάρος της δημιουργίας αυτού του τομέα, βαραίνει αποκλειστικά την Άννα Παντελακάκη.
Η Κατερίνα Σάκκαλη γράφει τους διαλόγους, ενώ το σενάριο είναι των Άκη Σιούτη και Γιάννη Παντελακάκη. Τέλος, τον προγραμματισμό έχει αναλάβει ο Γιάννης Σταμούλης.
Για να πάρετε μια πρώτη γεύση από το Destiny, μπορείτε να κατεβάσετε το trailer του (που σύντομα θα ανέβει και στο site του παιχνιδιού ) από εδώ . Να σημειώσουμε πως η μουσική του επένδυση είναι του Μιχάλη Ανδριτσόπουλου, ενώ ακούγεται κι ένα από τα μουσικά κομμάτια που παραχώρησαν οι Dawn of Merridian. Επίσης, μην αμελήσετε να δείτε πλήθος εικόνων μέσα από το παιχνίδι, αλλά και τους βασικούς χαρακτήρες, στο συμπιεσμένο αρχείο όπου σας τις συγκεντρώσαμε και μπορείτε να κατεβάσετε από εδώ (6.48ΜΒ).
Το clue της παρουσίασης; Η ερώτηση που έθεσαν πολλοί στην Άννα: «Γιατί δεν το κυκλοφορείτε ως εμπορικό παιχνίδι; Άνετα θα μπορούσατε.» Νομίζω πως αυτό από μόνο του λέει πολλά. Και μπορεί να μην έχουμε ακόμη ολοκληρωμένη εικόνα του Destiny, αλλά σίγουρα οι πρώτες εντυπώσεις είναι πάρα πολύ καλές.
Και κάπου εδώ σας αφήνω εγώ και παραδίδω τη σκυτάλη στο φίλτατο Elessar που θα σας ενημερώσει για την παρουσίαση της Anima (η οποία συμπεριλάμβανε κι ορισμένα πολύ ενδιαφέροντα νούμερα πώλησεων για να έχουμε επιτέλους κι εμείς μια εικόνα), αλλά και το κλείσιμο της συνάντησης.
Άντε και του χρόνου με πιο πολλές παρουσιάσεις, όπως από ανθρώπους που τίμησαν τη συνάντηση με την παρουσία τους, αλλά δε μας παρουσίασαν τα τρέχοντα και μελλοντικά σχέδια τους (για κάποιον χτυπά η καμπάνα, αλλά ονόματα δε λέμε κι υπολήψεις δε θίγουμε... ).
((προσωρινή σημείωση: το θέμα θα παραμείνει κλειδωμένο έως ότου αναρτηθεί και το δεύτερο μισό της παρουσίασης, ώστε να είναι συνεχόμενα τα κείμενα. Έπειτα θα ξεκλειδωθεί και θα μπορείτε ασφαλώς να σχολιάσετε ελεύθερα.))
Nothing happens unless first a dream...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Elessar
- Offline
- Team
- Posts: 2986
Το συνέδριο σε γενικές γραμμές είχε ενδιαφέρον, αφενός γιατί σε αυτό ήταν συγκεντρωμένη η πλειοψηφία των Ελλήνων game developers και αφετέρου γιατί οι ομιλητές άγγιξαν αρκετά θέματα και πλευρές της ανάπτυξης παιχνιδιών από ελληνικές εταιρείες.
Οι ομιλίες κυλούσαν ομαλά και έτσι έφτασε η ώρα της Anima. Στο βήμα ανέβηκε ο Ανέστης Κοκκινίδης (δημιουργός του project, διευθυντής παραγωγής, σκηνοθέτης, προγραμματιστής ακόμα και ηθοποιός). Η παρουσίαση του ήταν τουλάχιστον έξοχη γιατί πέρα από την ενδελεχή αποκάλυψη πολλών στοιχείων του Conspiracies 2: Lethal Networks, ο Ανέστης είναι ένας άνθρωπος με εκπληκτική αίσθηση του χιούμορ, με αποτέλεσμα η ομιλία του να διανθίζεται από σπαρταριστά αστεία και περιγραφές καταστάσεων στις οποίες όλοι μας γελούσαμε για αρκετή ώρα.
Από αριστερά: Άγγελος Βούγκας (κατά κόσμον Nick Delios - o Έλληνας Tex Murphy), η αφεντομουτσουνάρα μου και ο Ανέστης Κοκκινίδης. (για πλήρες μέγεθος της εικόνας πατήστε εδώ )
Στα του παιχνιδιού τώρα, η Anima πραγματικά έχει επενδύσει πάρα πολύ κόπο, μεράκι και χρήμα (φήμες θέλουν το όλο project να έχει στοιχήσει πάνω από 1εκ ευρώ) στο Conspiracies 2, κάτι το οποίο ήταν ορατό στο in-game footage που μας παρουσίασε ο Ανέστης. Καταρχήν, έχουν φτιάξει την δική τους μηχανή, την Whisper, οι δυνατότητες της οποίας είναι καταπληκτικές. Επιπλέον, το παιχνίδι θα διαδραματίζεται το έτος 2099 και από ένα σημείο και μετά η δράση θα μεταφέρεται εκτός του πλανήτη γη.
Το όλο στήσιμο του παιχνιδιού θυμίζει απόλυτα το Conspiracies 1 αλλά και τα τρία τελευταία παιχνίδια της σειράς Tex Murphy, δηλαδή έχουμε ένα 1st person adventure, με πλήρη κίνηση μέσα στον χώρο ενώ όταν απαιτείται από την εξέλιξη ή σαν αποτέλεσμα των πράξεων μας γίνονται triggered τα Full Motion Video του παιχνιδιού. Προσωπικά, χαίρομαι πάρα πολύ που η εταιρεία επιμένει στους βιντεοσκοπημένους ηθοποιούς, καθότι το συγκεκριμένο είδος μου έχει λείψει πάρα πολύ. Ο Ανέστης μας παρουσίασε κομμάτια από το gameplay του Lethal Networks, μερικά από τα videos του παιχνιδιού και ορισμένες απίστευτα ξεκαρδιστικές σκηνές από τα γυρίσματα.
Να σημειωθεί πως το παιχνίδι θα κυκλοφορήσει προς το τέλος του 2008 ενώ την διανομή θα την κάνει η ίδια η Anima. Ο Ανέστης επίσης μας αποκάλυψε μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για της πωλήσεις του Conspiracies 1. Έτσι, αυτό πούλησε 80.000 κομμάτια στην Αμερική, 20.000 κομμάτια στην Αγγλία και 2.000 στην Ελλάδα. Τέλος, η εταιρεία είχε έλθει σε δικαστική διαμάχη με τον Αμερικάνο διανομέα καθώς υποπτευόταν, και μάλλον δικαιολογημένα, ότι αυτός απέκρυψε πωλήσεις για να αποκομίσει ιδιοτελές όφελος.
Η γνώμη μου είναι πως το Conspiracies 2 φαντάζει εξαιρετικό, αν και δεν ξέρω κατά πόσο ένα FMV adventure θα τραβήξει την προσοχή των σημερινών adventure gamers – ελπίζω όμως να τα καταφέρει. Προσωπικά το μόνο αρνητικό που εντόπισα ήταν το πολύ μέτριο αγγλικό speech (το παιχνίδι θα κυκλοφορήσει τόσο με ελληνικές όσο και με αγγλικές ομιλίες)
Από αριστερά: Αντρέας Τσουρινάκης, Άλκης Πολυράκης και ο υποφαινόμενος. (Για πλήρες μέγεθος πατήστε εδώ )
Στο συνέδριο παραβρέθηκε επίσης και ο δημιουργός του Diamonds in the rough, Άλκης Πολυράκης αν και επιλογή του ήταν να μην μιλήσει σε αυτό. Μας είπε πάντως ότι ετοιμάζει νέο adventure, χωρίς όμως να αποκαλύψει περισσότερα γι΄αυτό.
Αυτά ήταν σε γενικές γραμμές τα σχετικά με τα adventure games δρώμενα στο 1ο συνέδριο των Ελλήνων developers. Γνωρίσαμε αρκετόν κόσμο από τον χώρο του gaming στην Ελλάδα και σίγουρα ευχή όλων είναι να επαναληφθεί και του χρόνου.
ΥΓ. Τι θέμα ξεκλειδώθηκε, ώστε αν θέλετε να απαντήσετε σε αυτό.
Προβοκάτορας της αντβεντσουροαριστεράς
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Nuclear
- Offline
- Moderator
Alla den tin palevame me tous diaforous eksogiinous pou eixan mazeytei ekei kai fygame gia kafe sto lunch break.
Nuclear - Adventure Advocate Ass-kicker
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Fallen Angel
- Topic Author
- Offline
- Homo Adventurous
Nuclear wrote: Itan ekei incognito kai i proin programmatistiki omada tou theseis.[...]
Μιας και μου έδωσες πάτημα... η πρώην ομάδα ήταν εκεί. Νυν υπάρχει? Κι αν ναι, πού ήταν?
Nothing happens unless first a dream...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Nuclear
- Offline
- Moderator
Nuclear - Adventure Advocate Ass-kicker
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Elessar
- Offline
- Team
- Posts: 2986
Προβοκάτορας της αντβεντσουροαριστεράς
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Fallen Angel
- Topic Author
- Offline
- Homo Adventurous
Nuclear wrote: Oxi, apo oso ksero den yparxoun ayti ti stigmi programmatistes stin track7 games
ΟΚ, μήνυμα ελήφθη.
Nothing happens unless first a dream...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Visitor
...tha erxomoun kai ego....krima....
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Elessar
- Offline
- Team
- Posts: 2986
Προβοκάτορας της αντβεντσουροαριστεράς
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Visitor
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- shodan
- Offline
- Schattenjäger
"Lo-lo-look at you, Hacker.
A pa-pa-pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you ru-run through my corridors-s.
H-h-how can you challenge a perfect, immortal machine?"
FB Profile[/url:2nnqt01r] | Twitter Profile[/url:2nnqt01r] | Blog-o-sphere[/url:2nnqt01r]
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Elessar
- Offline
- Team
- Posts: 2986
Για το Theseis δεν μπορώ να σου πω ότι δεν το περίμενα αφού ο καιρός περνούσε και δεν είχαμε το παραμικρό νέο.
Προβοκάτορας της αντβεντσουροαριστεράς
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- shodan
- Offline
- Schattenjäger
"Lo-lo-look at you, Hacker.
A pa-pa-pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you ru-run through my corridors-s.
H-h-how can you challenge a perfect, immortal machine?"
FB Profile[/url:2nnqt01r] | Twitter Profile[/url:2nnqt01r] | Blog-o-sphere[/url:2nnqt01r]
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Elessar
- Offline
- Team
- Posts: 2986
Προβοκάτορας της αντβεντσουροαριστεράς
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Elessar
- Offline
- Team
- Posts: 2986
Καλημέρα,
Μετά την πολύ πετυχημένη 1η συνάντηση ελλήνων Game Developers, η οποία
πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 21 Ιουνίου στη συνεδριακή αίθουσα Ιριδανός
της Microsoft-Hellas, ένα μέρος από τους συμμετέχοντες προχώρησε στην
πρόταση ίδρυσης συλλόγου Ελλήνων Game Developers και επιλέχθηκε μια
προσωρινή επιτροπή για να συντονίσει τις σχετικές ενέργειες.
Η πρόταση ήταν το φυσικό επακόλουθο της κοινής διαπίστωσης ότι το game
development στην Ελλάδα είναι σε πολύ πιό προχωρημένο στάδιο από ότι
οι περισσότεροι πιστεύουν, παράγοντας αρκετούς από τους top-selling
τίτλους της ελληνικής αγοράς, αλλά και
αναγνωρίσιμους-ως-και-επιτυχημένους τίτλους της διεθνούς αγοράς!
Επίσης διαπιστώθηκε ότι στην Ελλάδα υπάρχουν αρκετές ομάδες που
δημιουργούν στο παρασκήνιο και ανεξάρτητοι επαγγελματίες με ταλέντο,
αλλά ακόμα και με εργασιακή εμπειρία σε γνωστές εταιρίες game
development του εξωτερικού, οι οποίοι είναι πρόθυμοι να συνεισφέρουν
τη γνώση και την εμπειρία τους. Στην κοινότητα που άρχισε να
δημιουργείται, η ικανότητα, ο ενθουσιασμός και η όρεξη για δουλειά και
δημιουργία περισσεύουν, και είμαστε σίγουροι ότι από τα πρώτα κιόλας
βήματα, η κοινή προσπάθεια των ελλήνων game developers για
αυτο-οργάνωση θα αποκαλύψει το υψηλό δυναμικό που υπάρχει στον τόπο
μας.
Καλούμε τα μέσα ενημέρωσης να μας βοηθήσουν στην προσπάθεια αυτή
ανακοινώνοντας ότι καλούμε όσους και όσες ενδιαφέρονται να
συμμετέχουν, να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους απαντώντας στην
διεύθυνση email:
<!-- e --><a href="mailto:dimitris@iceholegames.com]dimitris@iceholegames.com[/url]<!-- e -->
Σημειώνουμε ότι αφού λάβουμε τις απαντήσεις και τα στοιχεία
επικοινωνίας των ενδιαφερομένων, θα επικοινωνήσουμε εκ νέου για να
ενημερώσουμε για τις διαδικασίες και τα ζητήματα που θα προκύψουν πριν
και μετά την αίτηση ίδρυσης συλλόγου.
Φιλικά,
Η προσωρινή οργανωτική επιτροπή:
Γιώργος Χιώτης
Νίκος Ζαφείρης
Τάσος Φλάμπουρας
Δημήτρης Πλαγιάννης
Επίσης, περισσότερες φωτογραφίες από την συνάντηση μπορείτε να δείτε εδώ
Προβοκάτορας της αντβεντσουροαριστεράς
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.