Linear ή Non-Linear adventures?
- qrious
- Topic Author
- Offline
- Yahvo
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Real NC
- Offline
- Banned
Sig? We don't need no stinking sig!
members.lycos.co.uk/realnc qtads.sf.net
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Atrus
- Offline
- Spammer
Linear : π.χ. Day of the Tentacle, η πορεία(εξέλιξη της ιστορίας) που θα ακολουθήσει ο gamer είναι μία και προδιαγεγραμμένη και προχωρά με την λύση γρίφων.
Non Linear ή mutlipath : Pandora Directive, η πορεία που θα ακολουθήσει ο gamer εξαρτάται από τις επιλογές του μέσα στο παιχνίδι.
Προσωπικά προτιμώ και εγώ τα linear (χωρίς να είμαι ενάντια στα non-linear αν και ίσως το πιο λογικό θα ήταν να προτιμώ αυτά γιατί έχουν μεγαλύτερο replayability) γιατί θέλω να τα βλέπω όλα σε ένα adventure.
Επίσης είναι πολύ πιο δύσκολο να φτιαχτεί ένα καλό non-linear adventure χωρίς να έχει ελαττώματα και κενά στην ιστορία του (βλ. Ripper που και καλά έχει 4 πορείες που μπορείς να ακολουθήσεις αλλά δεν στηρίζονται καλά και χάνει το πράγμα) Προτιμώ μια πορεία και καλοστημένη
Viva la Revolucion!
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Mortal
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 3704
Ενώ δες τα RPG που είναι σχετικά ανοικτά και έχουν καλές ιστορίες (καποιος θα μπορούσε σε ορισμένες περιπτώσεις να τα αποκαλέσει και adventure), όπως το Morrowind, το Stonekeep, το Arx Fatalis (τα LOL ήταν πιο "κλειδωμένα") και άλλα. Πολλοί είναι εκείνοι που τα παίζουν πολλές φορές (ακόμη και ο πληκτρολογών) μόνο και μόνο για να ανακαλύψουν κάτι το οποίο δεν βρήκαν την πρώτη ή την προηγούμενη φορά ( ). Έτσι με την μια έχεις και replayability και έξτρα ενδιαφέρον.
Αντικειμενικά το βλέπω υποκειμενικά!
Μέσα από στράτα απόμονη και απόσκια
με αγγέλους του Άδη μόνο στοιχειωμένη
που κει θεά μ' όνομα νύχτα βασιλεύει
κάτω, στα μέρη αυτά έχω φτάσει, τώρα...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- aiRness
- Offline
- Platinum Member
Whenever I smell asphault, I think of Maureen.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Mortal
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 3704
Όσο για αυτό που είπες σχετικά με το ότι και να είναι αν είναι καλό θα το ξαναπαίξεις, είναι ίσως η πιο ορθή αντιμετώπιση, αλλά βλέπεις υπάρχουν και τα κολλήματα (μουσική, eye candy, πχ 11th Hour, αποτυχία αλλά μου άρεσε η μουσική και η εικόνα οπότε το έπαιξα άλλη μια φορά (αλλά μάλλον δεν θα το ξανατολμήσω)).
Ωστόσο αν είσαι της κατηγορίας που παίρνεις το παιχνίδι σαν μια μορφή επένδυσης σε διασκέδαση θα προτιμήσεις το non-linear που θα έχει αυτό το replayability που μας πιπιλάνε τα αυτιά για να πουλήσουν! Καλά δηλαδή τα βιβλία έχουν rereadability;;;΄(ανάλογα με την διάθεση που έχεις, αυτό θα πάρεις πίσω, και το ίδιο ισχύει και για το παιχνίδι) Αλλά να μην το ξεφτυλίσουμε κιόλας όπως διαφορετικά ρούχα στην ηρωίδα για να ξαναπαίξεις το παιχνίδι (SH3)!!!
Μέσα από στράτα απόμονη και απόσκια
με αγγέλους του Άδη μόνο στοιχειωμένη
που κει θεά μ' όνομα νύχτα βασιλεύει
κάτω, στα μέρη αυτά έχω φτάσει, τώρα...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Real NC
- Offline
- Banned
Όχι και νεκρή... Απλώς σε κάποιο σημείο σε ρωτούσε πως θέλεις να συνεχήσεις (εκεί που έκανε κάτι περίεργα voodoo με τα χέρια.)Mortal wrote: Δυο διαφορετικές προσεγγίσεις υπήρχαν, ένα μαζί με την Σοφία, και ένα με την Σοφία νεκρή??? Δεν το θυμάμαι καν.
Edit:
Ξέχασα και γω να πω τι προτιμώ. Λοιπόν, όπως είπε και ο Lazy, αν είναι καλό, τότε είναι καλό. Από εκεί και πέρα, προτιμώ ελαφρώς τα linear με non-linear puzzles (Monkey, Simon, etc). Τα υπερβολικά non-linear (π.χ. Blade Runner) δεν μου γεμίζουν και πολύ το μάτι. Απλά plot-twists (Ιndy4) μου αρέσουν. Τα απολύτως linear (π.χ. Shannara, Deathgate) μου αρέσουν, αλλά είναι πολύ εύκολα (το Shannara το τερμάτισα σε μία μέρα).
Sig? We don't need no stinking sig!
members.lycos.co.uk/realnc qtads.sf.net
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Visitor
Όχι και νεκρή... Απλώς σε κάποιο σημείο σε ρωτούσε πως θέλεις να συνεχήσεις (εκεί που έκανε κάτι περίεργα voodoo με τα χέρια.)
Και όμως! Αν στην Ατλαντίδα την άφηνες στο κλουβί όπου ήταν φυλακισμένη, τότε πέθαινε όταν καταστρεφόταν η Ατλαντίδα στο τέλος, και στα credits ο Indy είναι μόνος του πάνω στο υποβρύχιο!
Αν και βέβαια στα paths δεν ήταν νεκρη, εκεί είχες τρεις επιλογές (Fists - more fighting, Wits - more difficult puzzles, Team - team-up /w Sophia).
(edit)
Ξέχασα να πω τι προτιμάω, doh. Όπως είπε και ο Airness, άμα είναι καλό, δεν πα να 'ναι ό,τι θέλει! Γενικά προτιμάω τα παιχνίδια με linear storylines, αλλά με κάπως non-linear gameplay, όπως π.χ. τα 3 trials στο Monkey Island.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Mortal
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 3704
Lazy Z wrote: Και όμως! Αν στην Ατλαντίδα την άφηνες στο κλουβί όπου ήταν φυλακισμένη, τότε πέθαινε όταν καταστρεφόταν η Ατλαντίδα στο τέλος, και στα credits ο Indy είναι μόνος του πάνω στο υποβρύχιο!
Αν και βέβαια στα paths δεν ήταν νεκρη, εκεί είχες τρεις επιλογές (Fists - more fighting, Wits - more difficult puzzles, Team - team-up /w Sophia).
Τελικά έχει κυλήσει πολύ νερό στο αυλάκι... Και να σκεφθείς πως άνηκε στα παιχνίδια που με είχαν εντυπωσιάσει εκείνη την εποχή, ακόμη θυμάμαι το intro που ψάχνεις για κάποιο artifact μέσα στο μουσείο!
Lazy Z wrote: Ξέχασα να πω τι προτιμάω, doh. Όπως είπε και ο Airness, άμα είναι καλό, δεν πα να 'ναι ό,τι θέλει! Γενικά προτιμάω τα παιχνίδια με linear storylines, αλλά με κάπως non-linear gameplay, όπως π.χ. τα 3 trials στο Monkey Island.
Βασικά υπάρχει noν-linear παιχνίδι που να σχεδιάζεται εκείνη την στιγμή η πλοκή του; Όπως διάβαζα τα μυνήματα και το ξανασκεφτόμουν, υπάρχει ένας σεναριογράφος που γράφει μια ιστορία, ότι και να γίνει μπορεί να προσθέσει μερικούς διαλόγους παραπάνω, μερικούς γρίφους, και μερικά (συνήθως 2 ή 3) εναλλακτικά τέλη. Γενικά το non-linear σαν ιδέα είναι ουτοπία, όσοι το επιχείρησαν έβγαζαν για καιρό patches!! (RPG - Arx Fatalis, έχεις ένα τέλος, αλλά μπορείς να φτάσεις απο πολλές οδούς, και μέσω πολλών bugs! ) Άντε να κάνεις quality assurance με τους Beta testers!?! Το χειρότερο ακόμη να είσαι ο beta-tester!
Μέσα από στράτα απόμονη και απόσκια
με αγγέλους του Άδη μόνο στοιχειωμένη
που κει θεά μ' όνομα νύχτα βασιλεύει
κάτω, στα μέρη αυτά έχω φτάσει, τώρα...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Visitor
Βασικά υπάρχει noν-linear παιχνίδι που να σχεδιάζεται εκείνη την στιγμή η πλοκή του;
Βασικά, όχι . Απλά, μπορεί να έχει διαφορετικά paths ανάλογα με τι κάνεις στο παιχνίδι, αν και συνήθως η διαφορά φαίνεται μοναχά στο φιναλε. Π.χ: Under a Killing Moon, Planescape: Torment, αν δεν κάνω λάθος το Knights of the Old Republic και άλλα. Αναφέρω μόνο ένα adventure, και αυτό δεν είναι σύμπτωση (και δεν έχει να κάνει μόνο με το γεγονός ότι έχω alzheimer ). Το Fable θεωρητικά θα είναι το υπέρτατο μη-γραμμικό (για να το πούμε και στα Ελληνικά ) παιχνίδι, ακόμα και από πλευρά πλοκής, θα δείξει...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Mortal
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 3704
Lazy Z wrote:
Βασικά υπάρχει noν-linear παιχνίδι που να σχεδιάζεται εκείνη την στιγμή η πλοκή του;
Βασικά, όχι . Απλά, μπορεί να έχει διαφορετικά paths ανάλογα με τι κάνεις στο παιχνίδι, αν και συνήθως η διαφορά φαίνεται μοναχά στο φιναλε. Π.χ: Under a Killing Moon, Planescape: Torment, αν δεν κάνω λάθος το Knights of the Old Republic και άλλα. Αναφέρω μόνο ένα adventure, και αυτό δεν είναι σύμπτωση (και δεν έχει να κάνει μόνο με το γεγονός ότι έχω alzheimer ). Το Fable θεωρητικά θα είναι το υπέρτατο μη-γραμμικό (για να το πούμε και στα Ελληνικά ) παιχνίδι, ακόμα και από πλευρά πλοκής, θα δείξει...
Καλώς, είπαμε για το Fate of Atlantis (Η Σοφία αποτελεί τον συνδετικό κρίκο), το Under A Killing Moon (που δεν το έχω παίξει ποτέ!) και θα μπορούσα να προσθέσω και ίσως το 11th hour (απλοϊκό τέλος που διαλέγεις τα κουτιά ή την κουρτίνα ), απο εκεί και μετά το χάος. RPG-Actionάδικα δεν είναι τα υπόλοιπα; Κάτι στριφοργυρίζει στο μυαλό μου, αλλά δεν έρχεται στην επιφάνεια, θα το θυμηθώ όμως που θα πάει! Α! Και το fable ποιός που πότε;;;; Τι είναι; Κακό πράμα το Alzheimer νέε μου!
Μέσα από στράτα απόμονη και απόσκια
με αγγέλους του Άδη μόνο στοιχειωμένη
που κει θεά μ' όνομα νύχτα βασιλεύει
κάτω, στα μέρη αυτά έχω φτάσει, τώρα...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Visitor
Το Fable θα είναι ένα RPG, μόνο για Xbox, ρίξε ένα βλέφαρο εδώ:
www.gamespot.com/xbox/rpg/fable/index.html
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Real NC
- Offline
- Banned
Το Blade Runner το επιχείρησε, αλλά δεν νομίζω να πέτυχε το πείραμα. Επιδή η πλοκή του ήταν real time (ή τουλάχιστον προσπαθούσε να είναι), το σενάριο δεν είχε και πολύ λεπτομέρεια ή βάθος. Είχες την εντύπωση πως κάποια στοιχεία ήταν random (τυχαία). Πολύ ρυχό.Mortal wrote: Βασικά υπάρχει noν-linear παιχνίδι που να σχεδιάζεται εκείνη την στιγμή η πλοκή του;
(Edit)
Και κάτι ακόμα. Με τη σημερινή τεχνολογία, θεωρώ αδύνατο τη δημιουργία ενός "true non-linear adventure". Παλιά που δεν είχαμε speech και videos, ήταν ευκολότερο. Σήμερα τι θα κάνεις; Θα γυρίσεις 100 ώρες video και 800 ώρες speech για κάθε δυνατό συνδυασμό των κινήσεων του παίχτη; I don't think so.
Sig? We don't need no stinking sig!
members.lycos.co.uk/realnc qtads.sf.net
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- aiRness
- Offline
- Platinum Member
Whenever I smell asphault, I think of Maureen.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Real NC
- Offline
- Banned
Ας το αφήσουμε στο speech τότε.aiRness wrote: Ε καλά δεν βγαίνουν και FMV adventures όπως παλιά.
Sig? We don't need no stinking sig!
members.lycos.co.uk/realnc qtads.sf.net
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.