Πώς να διώξετε το περιττό walkthrough από τη ζωή σας!
- Dream Specialist
- Topic Author
- Offline
- Admin
- Posts: 1785
ή
Πώς να διώξετε το περιττό walkthrough από τη ζωή σας
Εξέτασες το οπισθόφυλλο της συσκευασίας τέσσερις φορές έως τώρα, ερευνώντας διεξοδικά τα screenshots για τυχόν hints σχετικά με το σημείο όπου βρίσκεσαι. Ανέβασες μισό βαθμό μυωπία εξετάζοντας λέξη λέξη τα -κατά τα άλλα spoiler-free- reviews του παιχνιδιού καθώς και τις συνοδευτικές εικόνες μπας και ο συντάκτης αναφέρει κάτι για «έναν γρίφο που θα σας κολλήσει οπωσδήποτε για ώρες» και δίνει στοιχεία που βοηθούν στη λύση του. Απείλησες το παιχνίδι με uninstall. Η μάχη δείχνει χαμένη και η εύκολη διέξοδος προς το λυσάρι που ορκίστηκες από εκείνο το διαγώνισμα στο Γυμνάσιο ότι ποτέ δεν θα ξαναχρησιμοποιήσεις αρχίζει να θεριεύει στο αγανακτισμένο σου μυαλό. Μην ενδίδεις! Όχι προτού διαβάσεις τον οδηγό του Adventure Advocate!
Και τι κάνει, δηλαδή, αυτός ο οδηγός; Περιλαμβάνει τη λύση για όλους τους γρίφους σαν τη μαγική τσάντα της Μαίρη Πόππινς; Όχι, ο οδηγός αυτός απευθύνεται σε νέους adventurers που δεν έχουν αναπτύξει ακόμα πλήρως το γονίδιο «ΑΑ» (Adventure Aficionado) αλλά έχουν το πείσμα ή την όρεξη να ολοκληρώνουν τα παιχνίδια από μόνοι τους.
Επίσης, απευθύνεται και σε παλιούς adventurers, που πολλές φορές από την επιπολαιότητα της εμπειρίας, μας ξεφεύγουν πράγματα που δεν θα έπρεπε! (νομίζουμε το θέσαμε αρκετά ευγενικά! )
Τέλος, απευθύνεται σε όσους έχουν χρόνο ή δεν έχουν κάτι καλύτερο να κάνουν από το να διαβάσουν τις σκέψεις που προέκυψαν μετά από συζήτηση αφενός και κατά την ύστατη προσπάθεια της γράφουσας αφετέρου, να ξεκολλήσει από έναν πεισματάρικο γρίφο του ?ωραιότατου- adventure με το οποίο ασχολείται την παρούσα περίοδο! Η εναλλακτική είναι? ασκήσεις ζεν!
Πρωτίστως μια μικρή διευκρίνιση. Ο παρακάτω οδηγός ενδεχομένως να μας βοηθήσει να ξεκολλήσουμε δεδομένου ότι το κόλλημα είναι δικής μας, ας μου επιτραπεί, υπαιτιότητας και δεν οφείλεται σε κάποιο τεχνικό πρόβλημα από αυτά που συνηθίζουμε να αποκαλούμε bug. Δυστυχώς υπάρχει και αυτή η περίπτωση προγραμματιστικής κακοτεχνίας (η πιο ενοχλητική από όλες θα έλεγα) η οποία μάλιστα για πολλούς παίκτες αποτελεί λόγο γενικότερης απογοήτευσης με το παιχνίδι, ακόμα και εγκατάλειψης. Για αυτό, καλό είναι να βεβαιωνόμαστε, πριν ασχοληθούμε με κάποιο παιχνίδι, ότι έχουμε περάσει, εφόσον έχει κυκλοφορήσει επισήμως από την εταιρεία, το διορθωτικό patch.
Επίσης, ο παρών οδηγός δεν καταδικάζει τη χρήση του walkthrough. Όποιος βιάστηκε να βγάλει συμπεράσματα ας ξαναδιαβάσει τον τίτλο του άρθρου.
Αφού κάναμε τις διευκρινίσεις μας ξεκινάμε?Λοιπόν, μια γενική συμβουλή όταν ξεκινάμε να παίζουμε ένα adventure είναι να εξετάζουμε όλα τα hot spots της οθόνης. Αυτό σημαίνει περιβάλλον, αντικείμενα και όλους τους ανθρώπους/ χαρακτήρες. Οι περιγραφές τους μπορεί να μας δώσουν κάποιο περαιτέρω στοιχείο.
Όσον αφορά τα αντικείμενα :
Πάντα κάνουμε πρώτα look/examine για να πάρουμε τη πρώτη περιγραφή. Εφόσον πρόκειται για αντικείμενο που συλλέξαμε και βάλαμε στο inventory μας πάντα το επανεξετάζουμε μέσα στο inventory. Δεν είναι λίγες οι φορές που το αντικείμενο αποσυναρμολογείται σε επιμέρους αντικείμενα ή κρύβει κάποιο άλλο στο εσωτερικό του. Επίσης μπορεί να υπάρχει κάτι γραμμένο που απαιτεί re examine για να φανερωθεί. Ακόμα όμως και μόνο ένα σχόλιο του ήρωα ή και η περιγραφή του ίδιου του αντικειμένου μπορεί να είναι αρκετή για να μας ξεκολλήσει.
Υπάρχει περίπτωση να κάνουμε examine σε κάποιο αντικείμενο και να μην μπορούμε να το πάρουμε. Σε αυτή τη περίπτωση συμβαίνουν δύο ενδεχόμενα. Πιθανόν να είναι ενεργό για να δίνει flavor στην ιστορία. Υπάρχει περίπτωση όμως να μη μπορούμε να το πάρουμε γιατί δεν έχει ακόμα παρουσιαστεί από την υπόθεση η ανάγκη για να συμβεί αυτό. Η άποψη μου είναι ότι γρήγορα μπορεί κάποιος να καταλάβει σε ποια κατηγορία ανήκει το συγκεκριμένο παιχνίδι που παίζει, ειδικά αφού αποκτήσει μια μικρή εμπειρία adventuring. Συνήθως στη πρώτη περίπτωση ανήκουν παιχνίδια που έχουν μια γενικότερη φιλοσοφία εμβάθυνσης στην υπόθεση οπότε θα υπάρχουν και άλλα hot spots μόνο και μόνο για flavor, διάσπαρτα σε κάθε οθόνη. Στη δεύτερη περίπτωση, ο αριθμός των hot spots είναι περιορισμένος, οπότε εάν βρούμε κάποιο αντικείμενο που ναι μεν το εξετάζουμε αλλά δεν μπορούμε να το πάρουμε, καλό είναι να το σημειώσουμε, αν όχι σε σημειωματάριο τουλάχιστον στη μνήμη μας, μια και -κατά πάσα πιθανότητα- θα χρειαστεί να ασχοληθούμε ξανά μαζί του αργότερα.
Όσον αφορά τους ανθρώπους :
Με το που συναντάμε καινούριο χαρακτήρα ανοίγουμε διάλογο. Εξαντλούμε όλη τη συζήτηση και το σημαντικό εδώ είναι να μην τη προσπερνούμε. Η αλήθεια είναι ότι τις περισσότερες φορές οι διάλογοι περιέχουν πολύτιμα στοιχεία (συχνά δοσμένα με εκνευριστικά προφανή τρόπο). Άλλες φορές απλά μας εντάσσουν καλύτερα στην υπόθεση και την ατμόσφαιρα, που τι να λέμε, adventure παίζουμε, όπως καταλαβαίνετε επιβάλλεται!
Αφού γίνει οποιαδήποτε δράση καλό είναι να περνάμε ένα δεύτερο γύρο (ενδεχομένως και τρίτο και τέταρτο και πέμπτο) συζήτησης με τους χαρακτήρες, καθώς υπάρχει περίπτωση να έχει προστεθεί κάποια παράμετρος.
Σε περίπτωση παιχνιδιού πρώτου προσώπου οι διάλογοι με τους χαρακτήρες είθισται να αντικαθίστανται με διάφορο γραπτό υλικό που βρίσκουμε σε ημερολόγια, εφημερίδες κτλ? Εδώ θα ήθελα να πω, ότι ανεξαρτήτως αριθμού σελίδων και όγκου πληροφοριών διαβάζουμε πάντα με προσοχή και πως οτιδήποτε βρίσκουμε το διαβάζουμε τη στιγμή που το βρίσκουμε και δεν το αφήνουμε για αργότερα. Μια τέτοια ενέργεια ενέχει δυο κινδύνους: αφενός να μη λάβουμε πληροφορίες τη στιγμή που τις χρειαζόμαστε και αφετέρου υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να ξεχάσουμε εντελώς να το διαβάσουμε.
Εάν ακολουθώντας τις παραπάνω οδηγίες εξακολουθούμε να είμαστε κολλημένοι, beyond any reasonable doubt, ακολουθούμε την εξής βαρετή και εντελώς διεκπεραιωτική διαδικασία: δοκιμάζουμε όλα τα αντικείμενα του inventory μας με τα πάντα. Τα πάντα περιλαμβάνουν:
? Τα αντικείμενα μεταξύ τους.
? Τα αντικείμενα στους χαρακτήρες
? Τα αντικείμενα σε ό, τι ενεργό σημείο έχουμε συναντήσει.
Η συγκεκριμένη διαδικασία εκτός από βαρετή είναι και χρονοβόρα, συνεπώς προτείνεται σαν έσχατη λύση. Ωστόσο, πολύ συχνά τυχαίνει να ξεκολλάμε χάρη σε αυτή τη μέθοδο καθώς κατά γενική ομολογία δεν είναι λίγες οι φορές που έχουμε απορήσει με τον τρόπο που σκέφτονται οι developers και έχουμε παραδεχτεί ότι αν δεν δοκιμάζαμε τα πάντα στα πάντα δεν θα βρίσκαμε ποτέ τη λύση!
Εδώ θα ήθελα να προσθέσω ότι υπάρχει περίπτωση να έχουμε κολλήσει σε κάποιο γρίφο αυτό καθεαυτό, ιδίως αν πρόκειται για μηχανικό/ μουσικό/ jigsaw. Σε αυτή τη περίπτωση ο μοναδικός τρόπος για να τον επιλύσουμε είναι να καταλάβουμε το modus operandi του γρίφου, τον τρόπο δηλαδή που είναι διαρθρωμένος. Ο πλέον αποτελεσματικός τρόπος για την επίλυση τέτοιων puzzles είναι η μέθοδος trial and error, ο τρόπος δηλαδή της επαναλαμβανόμενης δοκιμής μέχρι να διακρίνουμε κάποιο μοτίβο που μπορεί να οδηγεί στη λύση του γρίφου. Αυτό μέχρι να επιτευχθεί, εκτός από trial and error, μπορεί να απαιτεί και λίγη ώρα εκτός του παιχνιδιού ίσως και εκτός υπολογιστή γενικότερα (δοκιμάστε ακόμα και να «κοιμηθείτε μαζί του», πολλές φορές έτσι μαλακώνει). Κάποιοι άλλοι πάλι αγαπητοί συμφορουμίτες, προτιμούν την ενασχόληση με κάποιο άλλο παιχνίδι ταυτόχρονα. Όπως νομίζει ο καθείς, όλες οι εναλλακτικές δουλεύουν.
Τέλος υπάρχει και η περίπτωση να μας έχει ξεφύγει κάποιο ενεργό σημείο στην οθόνη, είτε επειδή δεν ξεχωρίζει είτε επειδή είναι σε μη εμφανή θέση. Υπάρχουν πράγματι παιχνίδια που είτε εσκεμμένα είτε από αμέλεια ενθαρρύνουν το λεγόμενο pixel hunting. Η λύση σε αυτή τη περίπτωση είναι το καλό σκανάρισμα της οθόνης με το ποντίκι. Τα adventures, μάλιστα, τα τελευταία χρόνια, συνηθίζουν να ενσωματώνουν στις λειτουργίες τους το hot spot button (συνήθως είναι το spacebar), το πλήκτρο δηλαδή που πατώντας το αποκαλύπτει όλα τα ενεργά σημεία της οθόνης.
Θα ήθελα να προσθέσω μια μικρή παρένθεση σχετικά με παιχνίδια που δεν έχουν hot spots. Σε αυτή τη περίπτωση είναι αρκετά εύκολο έως αναμενόμενο να μας ξεφύγει κάτι. Η προσωπική μου εμπειρία μου έχει διδάξει τα εξής: πρώτον τα αντικείμενα που έχουν διάδραση συνήθως ξεχωρίζουν συγκριτικά με τα υπόλοιπα είτε από τον τρόπο που τα έχουν αποδώσει (λίγο διαφορετικά χρώματα, λίγο διαφορετική ʽυφήʼ από τα υπόλοιπα), είτε λόγω θέσης. Συνήθως, και επαναλαμβάνουμε συνήθως, τα αντικείμενα με τα οποία μπορούμε να αλληλεπιδράσουμε έχουν μια πιο εμφανή θέση συγκριτικά με τα υπόλοιπα. Φυσικά υπάρχουν και κάποια αντικείμενα που κάνουν ʽμπαμʼ ότι πρέπει να τα εξετάσουμε.
Είναι παραπάνω από 80% σίγουρο ότι αν ακολουθήσετε τις οδηγίες που προηγήθηκαν σίγουρα κάποια από αυτές θα σας βοηθήσει να ξεκολλήσετε. Σε περίπτωση που το ποθητό δεν πραγματοποιηθεί μπορείτε ως ύστατη προσπάθεια να κάνετε μια ερώτηση στο συγκεκριμένο section του φόρουμ μας. Όλο και κάποιος πιο ʽτυχερόςʼ θα έχει περάσει το αντίστοιχο σημείο και θα μπορέσει να σας βοηθήσει. Ακόμα όμως και αν δεν λάβετε απάντηση που θα σας ξεκολλήσει είναι τουλάχιστον βέβαιο ότι θα λάβετε απάντηση συμπαράστασης από τους αγαπητούς έτερους adventurers.
Εφόσον έχουμε δοκιμάσει ένα ένα, κάποια ή όλα από τα παραπάνω και δεν ξεκολλάμε με τίποτα μπορούμε πλέον χωρίς τύψεις και ενοχές να καταφύγουμε σε walkthrough!
Αυτά τα ολίγα βήματα ήθελα να παραθέσω (ενδεχομένως να υπάρχουν και άλλα) και κλείνοντας να προσθέσω μια συμβουλή κλειδί για την ενασχόληση με ένα adventure παιχνίδι. Η εφαρμογή του παραπάνω οδηγού απαιτεί ένα πολύ σημαντικό στοιχείο από εσάς?Ελεύθερο χρόνο!....
?και μπόλικη υπομονή αλλά για να φτάσατε το άρθρο μέχρι εδώ υποθέτουμε ότι αυτή δεν σας λείπει
Φιλικά
Dream Specialist
Ευχαριστώ τον maladroid για την πραγματικά πολύτιμη συνεισφορά του!
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Fallen Angel
- Offline
- Homo Adventurous
Ωραιότατο κειμενάκι. Kι όχι μόνο σαν οδηγός προς αποφυγήν χρήσης walkthrough, αλλά και για adventurers που πρωτοξεκινάνε τώρα την ενασχόλησή τους με το αγαπημένο αυτό είδος games!!
Nothing happens unless first a dream...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- outcry
- Offline
- Walker Survivor
- Posts: 437
Σε περίπτωση παιχνιδιού πρώτου προσώπου οι διάλογοι με τους χαρακτήρες είθισται να αντικαθίστανται με διάφορο γραπτό υλικό που βρίσκουμε σε ημερολόγια, εφημερίδες κτλ? Εδώ θα ήθελα να πω, ότι ανεξαρτήτως αριθμού σελίδων και όγκου πληροφοριών διαβάζουμε πάντα με προσοχή και πως οτιδήποτε βρίσκουμε το διαβάζουμε τη στιγμή που το βρίσκουμε και δεν το αφήνουμε για αργότερα.
Το διαβάζουμε τη στιγμή που το βρίσκουμε και αν δε καταλάβουμε επακριβώς τι στοιχεία μας δίνει ή που αναφέρεται το διαβάζουμε ξανά αργότερα μέσα στο παιχνίδι αφού έχουμε ανακαλύψει και άλλες πτυχές-παραμέτρους.
Εξυπακούεται ότι αν κολλήσουμε σε συγκεκριμένο γρίφο περνάμε ξανά από κόσκινο όλα τα γραπτά που έχουμε μαζέψει.
Εάν ακολουθώντας τις παραπάνω οδηγίες εξακολουθούμε να είμαστε κολλημένοι, beyond any reasonable doubt, ακολουθούμε την εξής βαρετή και εντελώς διεκπεραιωτική διαδικασία: δοκιμάζουμε όλα τα αντικείμενα του inventory μας με τα πάντα. Τα πάντα περιλαμβάνουν:
? Τα αντικείμενα μεταξύ τους.
? Τα αντικείμενα στους χαρακτήρες
? Τα αντικείμενα σε ό, τι ενεργό σημείο έχουμε συναντήσει.
Τα αντικείμενα σε ό.τι ενεργό σημείο έχουμε συναντήσει αλλά με χρήση υποτυπώδους λογικής. Όχι τίποτ άλλο αλλά υπάρχουν παιχνίδια (παλιότερα ως επι το πλείστον) που έχουν άπειρα hotspots επομένως ο κανόνας "όλα παντού" είναι απλά μη εφαρμόσιμος.
Τα walkthroughs και τα bugs είναι τα μόνα πράγματα που μπορούν να καταστρέψουν την εμπειρία ενός παιχνιδιού.
Ωραίο κείμενο και ωραία ιδέα.
[i:2dyt6cll]I'd like to be the Catcher in the Rye and all.[/i:2dyt6cll]
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- EmperorXIII
- Offline
- Banned
- Posts: 313
Nice Να πω πως πρώτα το αποπάνω είναι αυτό που πρέπει να κάνετε..
Αν παρόλα αυτά θέλετε τεχνικό βοήθημα, αντί για walkthrough, υπάρχει κι αυτό που ίσως είναι καλύτερο imho www.uhs-hints.com/ ..
Ε μετά πάμε στα full walktroughs που όμως για μερικά παιχνίδια άμα το έχεις τελειώσει έχουνε τη γλύκα τους (full points, πράγματα που έχασα κλπ..)..
Όλα χρειάζονται
Einai ena xorto magiko........
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- WickedMan
- Offline
- Tentacled Overlord
- Posts: 1098
Πάρε χαφάκι, χαφάκι Ισπανό / Γάλλο πάρε για κόφτη / φουνταριστό Αργεντινό / γκολκίπερ πάντα Γερμανόοοοο / και καπετάν τον Τότι...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Elessar
- Offline
- Team
- Posts: 2986
Μπράβο
Προβοκάτορας της αντβεντσουροαριστεράς
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Tasos
- Offline
- Templar Hunter
- Posts: 758
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- crocark
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 2929
Υπάρχει δυνατότητα να τυπώσουμε αφίσες με το κείμενο σε μέγεθος 26 για να καλύψουμε τον τοίχο πίσω από την οθόνη;
Πολλά μπράβο παιδιά!
Υ.Γ. Που θα βρούμε επιτέλους παλαμάκια;
ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- tsampikos
- Offline
- Master of Dimensions
- Posts: 1577
Κακά τα ψέματα, για μένα το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι αυτό του ελεύθερου χρόνου. Αυτός είναι που με καίει περισσότερο. Όποτε έχω 2 ώρες τουλάχιστον ελεύθερες κάθομαι να παίξω. Δυστυχώς τελευταία έχω συνέχεια το μυαλό μου στο ρολόι ενώ τα ωράριά μου (σπαστό) δεν μου επιτρέπουν να εκμεταλλευθώτο απόγευμα.
Οι λύσεις των adventures είναι ένα χρήσιμο εργαλείο όταν κολλάς και δεν βρίσκεις μια λύση. Αν δηλαδή την συμβουλευτείς για έναν γρίφο και μετά μέχρι το τέλος δεν την ξαναπιάσεις δεν σημαίνει ότι δεν τελείωσες το παιχνίδι μόνος σου. Υπάρχουν παιχνίδια που τα έχω παίξει με μεγάλη βοήθεια λύσης και άλλα που τα έχω τελειώσει χωρίς καν να κοιτάξω.
Μερικές φορές μπορεί να έχεις κέφι να παίξεις λόγω κούρασης ή για άλλους λόγους όμως έναν γρίφο που αν ήσουν "φρέσκος" θα τον έβρισκες, δεν το βρίσκεις. Έτσι την έπαθα εγώ με το "Chronicles of Mystery the Scorpio Ritual". Ενώ το έβγαλα όλο σερί , λόγω έλλειψης καθαρού μυαλού (καθότι γυναικοδουλειές ταλαιπωρούσαν το μυαλό μου) κόλλησα σε έναν πραγματικά πολύ εύκολο γρίφο. Στο σημείο με το αντίγραφο του δαχτυλιδιού από το χρηματοκιβώτιο του Πάπα. Δεν μπορούσα να δω (διότι περι στραβομάρας πρόκειται) ότι
Θα μπορούσα να σταματίσω και να συνεχίσω κάποια άλλη στιγμή όμως ήμουν τόσο κοντά στο τέλος που ουσιαστικά δεν μπορούσα να αναβάλλω την ολοκλήρωση του παιχνιδιού.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- shodan
- Offline
- Schattenjäger
Προσωπικά πιστεύω η καλύτερη λύση σε ένα δύστροπο γρίφο είναι απλά η αποχή κάποιων ωρών ή/και ημερών! Δοκιμασμένο και τσεκαρισμένο. Αν τα βρείτε σκούρα, σηκωθείτε από τον υπολογιστή και κάντε μια βόλτα, βγείτε για καφεδάκι ή ασχοληθείτε με κάτι άλλο.
Φίλτατε tsampiko καλό είναι να βάζεις spoiler όσο αφορά γρίφους παιχνιδιών γιατί κάποιος μπορεί να μην το έχει παίξει ακόμη.
"Lo-lo-look at you, Hacker.
A pa-pa-pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you ru-run through my corridors-s.
H-h-how can you challenge a perfect, immortal machine?"
FB Profile[/url:2nnqt01r] | Twitter Profile[/url:2nnqt01r] | Blog-o-sphere[/url:2nnqt01r]
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Visitor
Το θέμα είναι, τα adventures ώρες ώρες σε κάνουν να κολλάς κάπου και να μην προχωράς για χαζούς λόγους. Π.χ. ένα που δεν αναφέρθηκε είναι πως καμιά φορά για να προχωρήσει η ιστορία, ενώ τα έχεις κάνει όλα σε μια τοποθεσία, θα πρέπει να επισκεφτείς ένα παλαιότερο μέρος όπου μόνο τότε θα εμφανιστεί ένας χαρακτήρας στη σκηνή για να του μιλήσεις και να προχωρήσει η δράση. Αυτό είναι αρκετά εκνευριστικό και με έκανε δυο φορές χθες να δω λύση. Που να το ξέρω ότι όταν τελειώσω το τάδε task θα εμφανιστεί σε εκείνο το σημείο ο τάδε που δεν εμφανίζεται ποτέ; Αντίστοιχο βέβαια είναι και αυτό που αναφέρθηκε, άμα τελειώσεις κάποιο task τότε ο κέρσορας πάνω από κάποιον χαρακτήρα που είχες εξαντλήσει την ομιλία γίνεται πάλι στόμα και ξαναμιλάς. Τουλάχιστον αυτό μπορεί να σχετίζεται με τους γρίφους, βρήκες κάτι καινούριο και θέλεις να ρωτήσεις κάτι τον κατάλληλο άνθρωπο.
Ουσιαστικά από ότι έχω καταλάβει θα πρέπει κανείς να μπει στο νόημα της λογικής των adventure παρά της καθημερινής λογικής. Δηλαδή, έχω συναντήσει τον εαυτό μου να σκέφτεται "Τι θέλει το adventure; Που έχει hotspot; Εκείνο το hotspot έχει ενεργοποιημένο το use; Τότε κάτι πρέπει να κάνω εδώ. Αλλιώς μην ασχολείσαι." το οποίο μεν σε βοηθάει αλλά από την άλλη περίπτωση μετά χάνεις το νόημα, γιατί σταματάς να σκέφτεσαι σαν να ήσουν εσύ ο πρωταγωνιστής στο adventure και πραγματικά σκεφτόσουν με βάση, την ιστορία, τους χαρακτήρες, τον χώρο, το τι θέλεις να πετύχεις. Και μερικές φορές αυτό οδηγεί σε ανάποδα αποτελέσματα, έχω πετύχει τον εαυτό μου να μην σκέφτεται το προφανές που είναι μπροστά του και πάλι να αναζητά λύση, γιατί σκεφτόταν "μα δεν υπάρχουν άλλα hotspot, τα έχω δοκιμάσει όλα". Είναι θέμα switch λογικής ίσως. Να κρατιέσαι σε logic mode "είμαι μέσα στην ιστορία και σκέφτομαι λογικά το τι πρέπει να κάνω μετά" και να κάνεις switch σε "τι θα ήθελε το adventure από μένα - hotspot - να παω κάπου μπας και εμφανιστεί κάποιος - να ξαναδοκιμάσω" ανά καιρούς.
Νομίζω το να λύνεις adventure με τη λύση είναι σαν να λύνεις μαθηματικά με το λυσάριο. Έχει μια άσχημη αίσθηση του "εγώ τώρα παίζω κανέναν ρόλο εδώ;". Ακόμα και αν με adventure ασχολούμαι περισσότερο λόγο σεναρίου, ατμόσφαιρας, χαρακτήρων με χαλάει που λογώ εσφαλμένης λογικής την πατάω. Αλλά νομίζω αυτήν την εσφαλμένη λογική τη δημιουργεί και το logic mode που σε βάζει το adventure όταν παίζεις ώρες ώρες, αντί να σκέφτεσαι απλά, σκέφτεσαι τα hotspot ή μήπως πρέπει να πας σε μια τοποθεσία μόνο και μόνο για να γίνει κάτι trigger και να προχωρήσει το παιχνίδι, κλπ. Αυτό σε βγάζει από την απλή λογική και δεν βλέπει τα προφανή.
Ααα, και το σημαντικότερο υπομονή τελικά. Ίσως όλα αυτά θέλουν χρόνο και υπομονή. Μπορεί να λαχταρώ να προχωρήσω εκείνο το ίδιο βράδυ το παιχνίδι για να δω την συνέχεια του σεναρίου και να μου αποκαλυφθούν πράγματα αλλά έτσι μπαίνεις σε πειρασμό..
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Dream Specialist
- Topic Author
- Offline
- Admin
- Posts: 1785
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- maladroid
- Offline
- Templar Hunter
- Posts: 800
Ένα "κολπάκι" που εφάρμοζα πολύ τακτικά σε παλιότερα adventures κυρίως, οπότε και ήταν συχνότερο το φαινόμενο να γεμίζει το inventory με άχρηστα αντικείμενα ή απλά να μην εξαφανίζονται μετά το πέρας της χρησιμότητάς τους, ήταν η εφαρμογή της λογικής: στο σημείο/ κεφάλαιο που βρίσκομαι, ποια από τα 247 αντικείμενα που κουβαλάω θα είχα υποχρεωτικά μαζί μου για να έχω φτάσει ως εδώ; Με αυτό τον τρόπο ακολουθούσα με το μυαλό μου αντίστροφα την πορεία σχεδιασμού του game ώστε να καταλάβω, μέσα από τις κινήσεις που με "ανάγκασε" να κάνω για να βρεθώ στο προκείμενο σημείο, τι αντικείμενα θα "ξέρει" ο designer ότι οπωσδήποτε βρίσκονται στο inventory μου. Ειδικά σε περιπτώσεις μεταφοράς αντικειμένων από προηγούμενα κεφάλαια/οθόνες όπου δεν έχει πλέον πρόσβαση ο παίκτης, το συγκεκριμένο τέχνασμα με βοήθησε αρκετές φορές να βρω την άκρη μία ώρα αρχύτερα. Εξυπακούεται ότι τα παλιά τα χρόνια (τότε που ακόμα τεντωνόμασταν για να φτάσουμε το mouse ) δεν έλειπαν και οι περιπτώσεις που ύστερα από άπειρες δοκιμές διαπίστωνες με αγανάκτηση ότι βρισκόσουν σε αδιέξοδο (τα λεγόμενα dead-ends) αφού ο σχεδιαστής δεν είχε φροντίσει να έχεις οπωσδήποτε μαζί σου το αντικείμενο που απαιτούνταν και μοναδική λύση ήταν το Load Game (κλασική πληγή των "Βουνίσιων" adeventures - το πιάσατε το υπονοούμενο).
Εννοείται, βέβαια, ότι συλλογιστικές μέθοδοι όπως η παραπάνω διαταράσσουν σημαντικά το λεγόμενο immersion, έλα όμως που εμένα μου φάνηκαν ιδιαίτερα χρήσιμες...
No good deed goes unpunished
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- crocark
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 2929
Την τελευταία φορά που τελείωσα Myst ήταν πριν πολλά χρόνια το exile. Φυσικά με το walkthrough ανά χείρας. Το IV το έχω προχωρήσει μέχρι το 1/5 και το V ελάχιστα. Ο ορισμός του παιχνιδιού που δεν καταλαβαίνω τι κάνω και γιατί το κάνω. Στο πρώτο κάπως τα είχα καταφέρει λύνοντας περίπου το 1/3 μόνος. Χθες όμως έπεσε στα χέρια μου ένας οδηγός για το exile (βιβλίο). Με μια πρώτη ματιά, η περίπτωση αυτή απέχει πολύ από το walkthrough που κατεβάζουμε από τις γνωστές "τοποθεσίες". Σου δίνει την επιλογή να διαβάσεις μόνο "subtle hints" ή τη λύση η οποία όμως είναι αναλυτική. Σου λέει όχι μόνο τι κάνεις, αλλά και γιατί το κάνεις και πως εντάσσεται αυτό μέσα στην ιστορία (μπας και καταλάβω κι εγώ τι γίνεται στον κόσμο του Myst). Τι σκέφτηκα λοιπόν; Θα ξαναπαίξω το exile με αυτήν τη λύση με στόχο να μπορέσω να μπω στο μυαλό αυτών που φτιάχνουν τα myst. Αν τα καταφέρω, ίσως μετά μπορέσω να παίξω επιτέλους κάποιο από τα 2 που έχω αφήσει μόνος. Ούτως ή άλλως πάντα πίστευα ότι τα adventures χρειάζονται εμπειρία και συνήθως όταν καταλάβει κανείς πως "σκέφτεται" μια εταιρεία, παίζοντας μερικά παιχνίδια με walkthrough, μετά είναι πιο εύκολο να ασχοληθείς με παιχνίδια της χωρίς βοήθεια
Στην πράξη ... το πότε θα τα κάνω όλ' αυτά δεν το ξέρω Μέχρι τότε θα έχουν γίνει τόσες ανακαινίσεις στο advocate που, δε θα μπορώ πλέον να βρω το thread
ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- outcry
- Offline
- Walker Survivor
- Posts: 437
Ελπίζω ο οδηγός του Exile να ναι πιο φυσιολογικός αλλιώς βλέπω να ξενερώνεις χειρότερα.
[i:2dyt6cll]I'd like to be the Catcher in the Rye and all.[/i:2dyt6cll]
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.