- Forum
- Adventure Games
- Συζήτηση για Adventures
- Σημερινά adventures και ποιότητα, δυο παράλληλοι κόσμοι...
Σημερινά adventures και ποιότητα, δυο παράλληλοι κόσμοι...
- qrious
- Topic Author
- Offline
- Yahvo
Βέβαια το παιχνίδι ευνοείται από το γεγονός οτι δεν εχει κυκλοφορήσει και κανένα adventure της προκοπής φέτος αλλιώς μάλλον ψιλοαπαρατήρητο θα περνούσε...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- odnorf
- Offline
- Templar Hunter
Έτσι και αλλιώς εγώ θα το αγόραζα και θα το έπαιζα όπως κάνω με σχεδόν όλα τα adventures.
Πάντως δεν πιστεύω ότι σε καμία περίπτωση αξίζει να περάσει απαρατήρητο. Ιδιαίτερα για, από ότι φαίνεται, την πρώτη προσπάθεια μιας εταιρίας.
lamp dog - <!-- w --> www.dead-code.org <!-- w -->
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- qrious
- Topic Author
- Offline
- Yahvo
Ναι βέβαια μιλάω για κανονικές παραγωγές όχι για adventure σε επεισόδια των δυο ωρών γελοίας μάλιστα δυσκολίας. Να το βράσω το sam n max έτσι όπως το καναν.odnorf wrote: ...εκτός από τα τελευταία επεισόδια του sam & max,
Jesus ChristΤο δεύτερο μέρος του ankh
Δεν το έχω παίξει αυτό αλλά από οτι διαβάζω δεν προκειται για normal adventureτο σουρεαλιστικό full pipe στο steam
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- odnorf
- Offline
- Templar Hunter
qrious wrote: Ναι βέβαια μιλάω για κανονικές παραγωγές όχι για adventure σε επισοδεια των δυο ωρών γελοίας μάλιστα δυσκολίας. Να το βράσω το sam n max έτσι όπως το καναν.
Κανονική παραγωγή είναι που απλώς κυκλοφόρησε τμηματικά. Δεν έφτιαξαν ένα επεισόδιο τώρα και ένα μετά από 2 χρόνια. Συνολικά τα 6 επεισόδια είναι 12-15 ώρες για 26?. Δηλαδή μεταλύτερης διάρκειας από ένα σημερινό adventure και ποιο φθηνό παράλληλα. Εμένα ποτέ δεν μου άρεσε ιδιαίτερα το πρώτο s&m της Lucas. Θεωρώ το s&m:s1 πολύ ανώτερο, αν και θα ήθελα μεγαλύτερης δυσκολίας γρίφους.
Να συμπληρώσω επίσης ότι η όλη διαδικασία με τα adventure σε επειδόδια είναι πολύ καλή και την υποστηρίζω όσο μπορώ. Ευνοεί τους δημιουργούς και όχι τους -γνωστούς και τις απαράδεκτες μεθόδους- publishers.
qrious wrote: Το δεύτερο μέρος του ankh
Jesus Christ
Υποθέτω γούστα είναι αυτά αλλά το έπαιξα με μεγάλη ευχαρίστηση όπως και το πρώτο μέρος.
qrious wrote: Δεν το έχω παίξει αυτό αλλά από οτι διαβάζω δεν προκειτε για normal adventure
Είναι point & click adventure. Μέχρι και inventory έχεις. Θυμίζει λίγο Samorost και είναι καθαρά σουρεαλιστικό. Προσωπικά θεωρώ ότι είναι εκπληκτική προσπάθεια. Τα διάφορα reviews "σχετικών και άσχετων" από την adventure community το έθαψαν με την γνωστή ηλίθια ευκολία και την έλλειψη σεβασμού στην προσπάθεια κάποιου. Ένας λόγος που εδώ και χρόνια σχεδόν ποτέ δεν διαβάζω ολοκληρωμένο review για adventures.
Γενικά προτιμώ 1000 φορές να βλέπω πρωτότυπα adventures μικρού μπάτζετ παρά οτιδήποτε άλλο. Για αυτό άλλωστε αυτή τη στιγμή έχω στον υπολογιστή μου εγκατεστημένα τα "penumbra" και "vigil".
lamp dog - <!-- w --> www.dead-code.org <!-- w -->
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- qrious
- Topic Author
- Offline
- Yahvo
odnorf wrote: Κανονική παραγωγή είναι που απλώς κυκλοφόρησε τμηματικά. Δεν έφτιαξαν ένα επεισόδιο τώρα και ένα μετά από 2 χρόνια. Συνολικά τα 6 επεισόδια είναι 12-15 ώρες για 26?. Δηλαδή μεταλύτερης διάρκειας από ένα σημερινό adventure και ποιο φθηνό παράλληλα. Εμένα ποτέ δεν μου άρεσε ιδιαίτερα το πρώτο s&m της Lucas. Θεωρώ το s&m:s1 πολύ ανώτερο, αν και θα ήθελα μεγαλύτερης δυσκολίας γρίφους.
Να συμπληρώσω επίσης ότι η όλη διαδικασία με τα adventure σε επειδόδια είναι πολύ καλή και την υποστηρίζω όσο μπορώ. Ευνοεί τους δημιουργούς και όχι τους -γνωστούς και τις απαράδεκτες μεθόδους- publishers.
Εγω ξέρω πως στην συνείδηση της συντριπτικής πλειοψηφίας το Sam n max 1 θεωρείται ενα απο τα classics ενώ το Season 1 για άλλους τόσους πέρασε απλά απαρατήρητο. Με επεισόδια δυστυχώς δεν γράφεις ιστορία.
Το Sam n max εχασε το τεραστιο hype που ειχε δημιουργηθεί απο την εποχή του freelance police , με την επεισοδιακη μορφη που ακολούθησε αλλα και με την μεγάλη ευκολία που το διεκρινε. Οταν επι ενα χρονο βγαίνουν συνέχεια καινούργια επισοδεια για το ιδιο πράγμα καταντάει φυσικά βαρετο.
Αλλο ενα μείον για μενα ηταν το low budget feel του. Ακομα και τα screenshots του cancelled sam n max της Lucasarts φώναζαν "ποιότητα" και ήταν σαφώς καλύτερα από τα μετέπειτα της telltale.
Αυτό που λείπει απο τα adventures τα τελευταία χρόνια είναι ποιοτικοί τίτλοι που θα αφήσουν εποχή και όχι ξαναζασταμενες μια απ τα ιδια low budget μετριότητες.
Αυτο ακριβως ειναι το θεμα με τα νεα adentures. Χρησιμοποιουμε εκφράσεις του τύπου "το επαιξα με ευχαρίστηση ". "καλουλι ηταν μωρε" "συμπαθητικο". Ελάχιστα είναι αυτά που για τα οποία θα μιλήσει κάποιος με ενθουσιασμό και ξεχωρίζουν απο την μάζα.Υποθέτω γούστα είναι αυτά αλλά το έπαιξα με μεγάλη ευχαρίστηση όπως και το πρώτο μέρος.
Ε οχι adventure και το samormost που κανείς απλα click παντού προσπαθώντας σχεδον τυχαια να βρεις την σωστη σειρα . Διασκεδαστικό ίσως, adventure όμως οχι.Είναι point & click adventure. Μέχρι και inventory έχεις. Θυμίζει λίγο Samorost και είναι καθαρά σουρεαλιστικό.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- odnorf
- Offline
- Templar Hunter
qrious wrote: Εγω ξέρω πως στην συνείδηση της συντριπτικής πλειοψηφίας το Sam n max 1 θεωρείτε ενα απο τα classics ενώ το Season 1 για άλλους τόσους πέρασε απλά απαρατήρητο. Με επεισόδια δυστυχώς δεν γράφεις ιστορία.
Το Sam n max εχασε το τεραστιο hype που ειχε δημιουργηθεί απο την εποχή του freelance police , με την επεισοδιακη μορφη που ακολοθησε αλλα και με την μεγάλη ευκολία που το διεκρινε. Οταν επι ενα χρονο βγαίνουν συνέχεια καινούργια επισοδεια για το ιδιο πράγμα καταντάει φυσικά βαρετο.
Αλλο ενα μείον για μενα ηταν το low budget feel του. Ακομα και τα screenshots του cancelled sam n max της Lucasarts φώναζαν "ποιότητα" και ήταν σαφώς καλύτερα από τα μετέπειτα της telltale.
Αυτό που λείπει απο τα adventures τα τελευταία χρόνια είναι ποιοτικοί τίτλοι που βγάζει μάτια οτι θα αφήσουν εποχή και όχι ξαναζασταμενες μια απ τα ιδια low budget μετριότητες.
Ο μόνος λόγος για το hype του πρώτου sam & max ήταν ότι δημιουργήθηκε από την LucasFilm. Αν ήταν από άλλη εταιρεία δεν θα το είχε παίξει σχεδόν κανείς. Για εμένα το s&m:s1 είναι σαφώς ανώτερη παραγωγή και είναι εμφανώς δημιουργημένο με πολύ περισσότερη όρεξη. To budget δεν έχει πάντα αξία. Επίσης κανείς μας δεν έχει στοιχεία πωλήσεων αλλά το feeling που αφήνουν τα post των ανθρώπων της telltale είναι ότι είχε τρομερές πωλήσεις, πολύ πάνω από τον μέσο όρο των adventures. Κάτι το οποίο είναι μεν υπόθεση, αλλά ενδεικτικό. Νομίζω ότι είναι το μοναδικό adventure που άφησε δυνατό στίγμα μέσα στο 2007 και θα είναι σίγουρο ένα από τα καλύτερα της χρονιάς. Και λέω "το" γιατί το θεωρώ ενιαίο και όχι αποσπασματικό.
EDIT: Να συμπληρώσω ένα σημαντικό στοιχείο για εμένα, ότι το πρώτο s&m ήταν inventory based, δηλαδή όλο το παιχνίδι ήταν μέσα σε ένα inventory και σπάνια εκτός αυτού, ενώ το s&m:s1 είναι character based και αυτό είναι που πραγματικά το ξεχωρίζει. Επιπλέον οι δύο πρωταγωνιστές στο πρώτο ήταν μαριονέτες που ίσως φαίνονταν μερικές φορές σε αντίθεση με το δεύτερο που είναι πραγματικοί πρωταγωνιστές, με πολύ κείμενο στον "ρόλο" τους.
Να σημειώσω, επειδή προφανώς από αυτό πηγάζουν οι βασικές διαφορές μας, ότι για εμένα ένα adventure είναι κατά κύριο λόγο ατμόσφαιρα - σενάριο - συναισθήματα. Οι γρίφοι είναι πολύ αργότερα σε πολύ μικρό ποσοστό. Ενώ τον τεχνικό τομέα δεν τον λαμβάνω καθόλου υπόψη μου στην τελική μου κρίση αν ένα adventure είναι καλό ή όχι. Το τονίζω αυτό γιατί ξέρω ότι για τους περισσότερους οι γρίφοι, δηλαδή το μέσο εξέλιξης της ιστορίας, είναι σημαντικότερα από την ίδια την ιστορία και την ατμόσφαιρα που αυτή δημιουργεί.
qrious wrote: Αυτο ακριβως ειναι το θεμα με τα νεα adentures. Χρησιμοποιουμε εκφράσεις του τύπου "το επαιξα με ευχαρίστηση ". "καλουλι ηταν μωρε" "συμπαθητικο". Ελάχιστα είναι αυτά που για τα οποία θα μιλήσει κάποιος με ενθουσιασμό και ξεχωρίζουν απο την μάζα.
Νομίζω ότι άθελά σου αδικείς τα παιχνίδια και τις προσπάθειες των δημιουργών. Πάντα υπήρχαν αυτά τα σχόλια για τα περισσότερα adventure. Είτε το 1990 είτε το 2007. Το να πεις ότι ένα adventure είναι συμπαθητικό και πέρασα καλά έχει και θετική σημασία. Δεν χρειάζεται να έχουμε 25 (αμφιλεγόμενα) αριστουργήματα τον χρόνο.
qrious wrote: Ε οχι adventure και το samormost που κανείς απλα click παντού προσπαθώντας σχεδον τυχαια να βρεις την σωστη σειρα . Διασκεδαστικό ίσως, adventure όμως οχι.
Προφανώς ορίζουμε διαφορετικά τα adventures. Για εμένα είναι adventure πέρα από κάθε αμφιβολία. Και ειδικά το δεύτερο της σειράς είναι μέσα στα καλύτερα που έχω παίξει εδώ και αρκετούς μήνες. Και σίγουρα το πιο πρωτότυπο ίσως των τελευταίων 5 ετών.
Για να γυρίσουμε όμως στο Full Pipe, θέλω να επιμείνω, σε αντίθεση με όλα τα κακόβουλα σχόλια που έχω διαβάσει για αυτό στα μεγαλύτερα(?) adventure(?) sites, ότι είναι καθαρό point & click adventure με inventory based puzzles. Αν είναι καλό ή όχι χωράει πολύ συζήτηση, με την δική μου άποψη να έχει κατατεθεί σε προηγούμενο post.
lamp dog - <!-- w --> www.dead-code.org <!-- w -->
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- qrious
- Topic Author
- Offline
- Yahvo
Μπα εκεινη την εποχη θα το χαν παιξει παρα πολλοί μονο και μονο επειδη ηταν adventure και επειδή είχε εξαιρετικά για την εποχη γραφικα.odnorf wrote: Ο μόνος λόγος για το hype του πρώτου sam & max ήταν ότι δημιουργήθηκε από την LucasFilm. Αν ήταν από άλλη εταιρεία δεν θα το είχε παίξει σχεδόν κανείς.
Δεν ειμαι απο αυτους που θεωρουν το Sam n max απο τα καλυτερα adventure της lucas παντως.
Το "ανωτερη παραγωγη" δεν ειναι κατι υποκειμενικο και σιγουρα με τα τότε και τα τωρα κριτήρια σίγουρα δεν είναι. Πολυ πιο προσεγμένο σε όλους του τομεις ηταν το πρωτο που δεν είχε μόνο απείρως μεγαλύτερο budget.Για εμένα το s&m:s1 είναι σαφώς ανώτερη παραγωγή και είναι εμφανώς δημιουργημένο με πολύ περισσότερη όρεξη.
Καλα το τι λενε οι δημιουργοι του δεν εχει καμια σημασια. Αλλωστε με την τιμη που ειχε το επισοδειο λογικο ειναι να εχει περισσοτερες πωλησεις απο ενα ολοκληρωμενο adventure ποσο μαλλον οταν εχει το "Sam n max" στον τιτλο.To budget δεν έχει πάντα αξία. Επίσης κανείς μας δεν έχει στοιχεία πωλήσεων αλλά το feeling που αφήνουν τα post των ανθρώπων της telltale είναι ότι είχε τρομερές πωλήσεις, πολύ πάνω από τον μέσο όρο των adventures. Κάτι το οποίο είναι μεν υπόθεση, αλλά ενδεικτικό. Νομίζω ότι είναι το μοναδικό adventure που άφησε δυνατό στίγμα μέσα στο 2007 και θα είναι σίγουρο ένα από τα καλύτερα της χρονιάς. Και λέω "το" γιατί το θεωρώ ενιαίο και όχι αποσπασματικό.
Οσoν αφορα το στιγμα μαλλον πρεπει να δεις post σε διαφορα forums για να καταλάβεις πόσος κόσμος ασχολήθηκε και να τα συγκρινεις με adventure της περασμένης χρονιας πχ (scratches , dreamfall κτλπ- τυχαια παραδείγματα). Ασε που υπάρχει μέχρι στιγμής 0 ανταγωνισμός φετος...
Μαζι σου ειμαι για την ατμοσφαιρα ΑΛΛΑ οταν δεν εχεις γριφους και εχεις ολα τα αλλα απλα δεν εχεις adventure (πχ fahreneit). Kαλυτερα να δηλώσεις fan των interactive movies αφου το ενα και μοναδικο στοιχειο που ξεχωριζει τα adventure απο τα υπολοιπα ειδη ειναι οι γριφοι. Τοσο απλα. Ιστορια,ατμοσφαιρα,χαρακτηρες κτλπ υπαρχουν παντού.Να σημειώσω, επειδή προφανώς από αυτό πηγάζουν οι βασικές διαφορές μας, ότι για εμένα ένα adventure είναι κατά κύριο λόγο ατμόσφαιρα - σενάριο - συναισθήματα. Οι γρίφοι είναι πολύ αργότερα σε πολύ μικρό ποσοστό. Ενώ τον τεχνικό τομέα δεν τον λαμβάνω καθόλου υπόψη μου στην τελική μου κρίση αν ένα adventure είναι καλό ή όχι. Το τονίζω αυτό γιατί ξέρω ότι για τους περισσότερους οι γρίφοι, δηλαδή το μέσο εξέλιξης της ιστορίας, είναι σημαντικότερα από την ίδια την ιστορία και την ατμόσφαιρα που αυτή δημιουργεί.
Δεν λεω πως ειναι κακο να βγαίνουν μέτρια συμπαθητικά adventures, το κακό ειναι να βγαίνουν μόνο τέτοια.Νομίζω ότι άθελά σου αδικείς τα παιχνίδια και τις προσπάθειες των δημιουργών. Πάντα υπήρχαν αυτά τα σχόλια για τα περισσότερα adventure. Είτε το 1990 είτε το 2007. Το να πεις ότι ένα adventure είναι συμπαθητικό και πέρασα καλά έχει και θετική σημασία. Δεν χρειάζεται να έχουμε 25 (αμφιλεγόμενα) αριστουργήματα τον χρόνο.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- odnorf
- Offline
- Templar Hunter
qrious wrote: Το "ανωτερη παραγωγη" δεν ειναι κατι υποκειμενικο και σιγουρα με τα τότε και τα τωρα κριτήρια σίγουρα δεν είναι. Πολυ πιο προσεγμένο σε όλους του τομεις ηταν το πρωτο που δεν είχε μόνο απείρως μεγαλύτερο budget.
Αυτό ισχύει μόνο αν θεωρείς "καλή παραγωγή" = "ακριβή παραγωγή". Σε αντίθετη περίπτωση το s&m:s1 θεωρώ ότι έχει καλύτερο σχεδιασμό και σαφώς ανώτερους διαλόγους. Και αυτό δείχνει για εμένα την ποιότητα παραγωγής.
qrious wrote: Καλα το τι λενε οι δημιουργοι του δεν εχει καμια σημασια. Αλλωστε με την τιμη που ειχε το επισοδειο λογικο ειναι να εχει περισσοτερες πωλησεις απο ενα ολοκληρωμενο adventure ποσο μαλλον οταν εχει το "Sam n max" στον τιτλο.
26? για 12-15 ώρες παιχνιδιού συνολικά. Που σημαίνει ότι είναι φθηνότερο από τα περισσότερα σύγχρονα adventure. Και το σχόλιο με το "ολοκληρωμένο adventure" δεν το αντιλαμβάνομαι. Γιατί δεν είναι ολοκληρωμένο adventure, αφήνοντας στο πλάι για λίγο το αν είναι καλό ή όχι.
qrious wrote: Οσων αφορα το στιγμα μαλλον πρεπει να δεις post σε διαφορα forums για να καταλάβεις πόσος κόσμος ασχολήθηκε και να τα συγκρινεις με adventure της περασμένης χρονιας πχ (scratches , dreamfall κτλπ- τυχαια παραδείγματα). Ασε που υπάρχει μέχρι στιγμής 0 ανταγωνισμός φετος...
Είχα διαβάσει πρόσφατα ένα πολύ άρθρο στο JA+. Σύμφωνα με τις πωλήσεις και το πόσοι κάνουν post στα διάφορα adventure sites υπάρχει μια μεγάλη ανακολουθία. Ουσιαστικά ποστάρει μονάχα μια ελάχιστη μειοψηφία των παικτών. Οπότε στοιχεία από εκεί δεν βγαίνουν γιατί από τον θόρυβο (κακόβουλα σχόλια ως επι το πλήστον) δεν βγαίνει συμπέρασμα.
qrious wrote: Μαζι σου ειμαι για την ατμοσφαιρα ΑΛΛΑ οταν δεν εχεις γριφους και εχεις ολα τα αλλα απλα δεν εχεις adventure (πχ fahreneit). Kαλυτερα να δηλώσεις fan των interactive movies αφου το ενα και μοναδικο στοιχειο που ξεχωριζει τα adventure απο τα υπολοιπα ειδη ειναι οι γριφοι. Τοσο απλα. Ιστορια,ατμοσφαιρα,χαρακτηρες κτλπ υπαρχουν παντού.
Οι γρίφοι υπάρχουν ως δευτερεύον στοιχείο. Για αυτό τον λόγο το fahrenheit είναι καθαρό adventure. Το γεγονός ότι υπαρχουν puzzle adventures δεν καθορίζει όλο το είδος.
qrious wrote: Δεν λεω πως ειναι κακο να βγαίνουν μέτρια συμπαθητικά adventures, το κακό ειναι να βγαίνουν μόνο τέτοια.
Μα εκεί διαφωνούμε. Θεωρώ ότι έχουν βγει τα τελευταία χρόνια πάρα πολυ καλά adventures. Με πρώτα και καλύτερα οι διάφορες low-zero budget παραγωγές που έχω αναφέρει.
lamp dog - <!-- w --> www.dead-code.org <!-- w -->
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- qrious
- Topic Author
- Offline
- Yahvo
Ναι εγω μιλουσα για την τιμη του επεισοδιου οχι για την τιμη του season. Ολοκληρωμενο εννοω οχι σε δοσεις. Θα προτιμουσα να καναν εναν χρονο να το βγαλουν αλλα να ηταν ενα εννιαιο πολυ πιο προσεγμενο adventure.26? για 12-15 ώρες παιχνιδιού συνολικά. Που σημαίνει ότι είναι φθηνότερο από τα περισσότερα σύγχρονα adventure. Και το σχόλιο με το "ολοκληρωμένο adventure" δεν το αντιλαμβάνομαι. Γιατί δεν είναι ολοκληρωμένο adventure, αφήνοντας στο πλάι για λίγο το αν είναι καλό ή όχι.
Ειναι παρα πολυ πιθανο τοτε να ειχε κανει το "μπαμ" βαση του ονοματος που κουβαλουσε και του hype που ειχε δημιουργηθει με την ακυρωση του freelance.
Φαντασου δηλαδη τωρα τι θα δημιουργουσε περισσοτερο ενθουσιασμό? Ενα νεο Monkey island απο τον Gilbert η μια σειρα δεκα μικρων επεισοδιων απο τον ίδιο (λεεεεμε τωρα )
Να το ξαναπω γιατι μαλλον δεν γινομαι κατανοητος. Μπορει οι γριφοι να υπαρχουν σαν δευτερευον στοιχειο αλλα οταν ΔΕΝ υπαρχουν τοτε ΔΕΝ εχουμε adventure. Μπορει να εχουμε ενα πολυ καλο game οτι ειδους θες αλλα οχι adventure.Οι γρίφοι υπάρχουν ως δευτερεύον στοιχείο. Για αυτό τον λόγο το fahrenheit είναι καθαρό adventure. Το γεγονός ότι υπαρχουν puzzle adventures δεν καθορίζει όλο το είδος.
Μα εκεί διαφωνούμε. Θεωρώ ότι έχουν βγει τα τελευταία χρόνια πάρα πολυ καλά adventures. Με πρώτα και καλύτερα οι διάφορες low-zero budget παραγωγές που έχω αναφέρει.
Πολυ καλα adventure των τελευταιων ετων που μου ρχονται,
Still life, moment of silence,dark fall, scratches, myst iv, black mirror
κυριως λογω ατμοσφαιρας βεβαια τα περισσοτερα αλλα ειχαν και πολλους και συνηθως σωστα εσνωματομενους ως επι το πλειστον γριφους.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- maladroid
- Offline
- Templar Hunter
- Posts: 800
qrious wrote: Εγω ξέρω πως στην συνείδηση της συντριπτικής πλειοψηφίας το Sam n max 1 θεωρείτε ενα απο τα classics ενώ το Season 1 για άλλους τόσους πέρασε απλά απαρατήρητο. Με επεισόδια δυστυχώς δεν γράφεις ιστορία.
Κατά τη γνώμη μου, το Hit the Road μνημονεύεται ως ένα από τα κλασικά adventures της LucasArts, όχι επειδή είναι ποιοτικά άφθαστο αλλά επειδή μεταδίδει αυτή την αίσθηση της αναρχίζουσας δημιουργικότητας που απέπνεεαν οι περισσότεροι από τους τίτλους της Lucas κατά τη δεκαετία 1988-1998. Αυτή η εντύπωση κέρδιζε τον παίκτη που αισθανόταν ότι οι άνθρωποι πίσω από το παιχνίδι με το οποίο περνάει τώρα ευχάριστα το χρόνο του, διασκέδασαν εξίσου κατά τη διαδικασία κατασκευής του πειραματιζόμενοι με παλαβές ιδέες αμφιλεγόμενης, κάποτε, αποτελεσματικότητας αλλά γνήσια παρεϊστικης παρόρμησης. Εξάλλου θεωρώ πως ελάχιστοι κατατάσσουν το Hit the Road στις αξεπέραστες στιγμές της εταιρείας αφού -τουλάχιστον εκεί όπου συχνάζω- δεν παρατηρώ να κάνει την εμφάνισή του πολύ συχνά στις λίστες με τα αγαπημένα adventures ever (αντίθετα π.χ. με το Day of the Tentacle ή τα Monkey Islands). Περισσότερό cult θα το χαρακτήριζα από τη μεριά μου παρά παιχνίδι-σημείο αναφοράς για το είδος.
Επίσης, μου φαίνεται κι εμένα κάπως αυθαίρετη η τοποθέτηση περί απαξίωσης απέναντι στο Season 1 από τη "συντριπτική πλειοψηφία" του κόσμου. Δεν αναζήτησα συγκριτικά στατιστικά στοιχεία (πιθανώς δεν υπάρχουν κιόλας) αλλά στο εξωτερικό μοιάζει να θριαμβεύει όσον αφορά τη λεγόμενη "καλλιτεχνική" και εμπορική αποδοχή. Σηκώνοντας το βλέμμα από την ελληνική κοινότητα, όπου το γεγονός της online διανομής έθρεψε την υφέρπουσα καχυποψία και νομίζω στέρησε από τους περισσότερους ένα από τα πλέον αξιόλογα adventures της χρονιάς, θα το διαπιστώσετε. Οπωσδήποτε, πάντως, η εγχώρια community δεν είναι ενδεικτική της πορείας του παιχνιδιού παγκοσμίως. Η επίδραση του, άλλωστε, θα αποτιμηθεί σταδιακά και σε βάθος χρόνου, το Hit the Road μετράει ήδη 14 χρόνια ύπαρξης και εκτιμώ ότι αρκετοί το μακαρίζουν μέσω της νοσταλγικότητας και της περιρέουσας ατμόσφαιρας της εποχής που το συνοδεύει στη μνήμη, όπως άλλωστε συμβαίνει με αρκετά παιχνίδια που κυκλοφόρησαν τότε.
qrious wrote: Το Sam n max εχασε το τεραστιο hype που ειχε δημιουργηθεί απο την εποχή του freelance police , με την επεισοδιακη μορφη που ακολοθησε αλλα και με την μεγάλη ευκολία που το διεκρινε. Οταν επι ενα χρονο βγαίνουν συνέχεια καινούργια επισοδεια για το ιδιο πράγμα καταντάει φυσικά βαρετο.
Ο odnorf έχει απόλυτο δίκιο, τα επεισόδια της Telltale πήραν εντελώς διαφορετική κατεύθυνση, στράφηκαν σε μια περισσότερο εγκεφαλική προσέγγιση χωρίς μπουρλέσκ και καρτουνίστικες εξάρσεις (ενδεχομένως και λόγω των περιορισμών της 3D απεικόνισης, ποιος ξέρει; ). Τους τιμά το γεγονός ότι όχι απλώς αποτόλμησαν μια τέτοια απόκλιση αλλά ανταποκρίθηκαν συνολικά στην πρόκληση, έστω κι αν ο κατακερματισμός του παιχνιδιού καθιστά το αποτέλεσμα ελαφρώς άνισο. Στη περίπτωση, μάλιστα, που κυκλοφορούσε το παιχνίδι ως ενιαίο (αν και ταπεινή μου άποψη είναι ότι έχει σχεδιαστεί με τη προϋπόθεση της αποσπασματικής παρουσίασης, αλλά εν πάση περιπτώσει) οι περισσότερες από αυτές τις μεταπτώσεις θα περνούσαν πιθανώς απαρατήρητες.
Κάτι ακόμα που με εξέπληξε ιδιαιτέρως θετικά είναι η συνέπεια με την οποία η εταιρεία τροφοδοτεί το (ενθουσιώδες συχνά) κοινό της με υλικό προερχόμενο από το ευρύτερο Sam and Max franchise και μάλιστα χωρίς να εγείρει έντονες επιφυλάξεις και ψιθύρους για καταιγιστική προώθηση του προϊόντος της. Χωρίς να έχω εντρυφήσει σε όλες τις κατά καιρούς παροχές της προς τους επισκέπτες του site, βρήκα πολύ ενδιαφέρουσες ορισμένες από αυτές με αποκορύφωμα το Summer of Sam and Max της τρέχουσας περιόδου το οποίο περιλαμβάνει και ιστορική αναδρομή στα ανδραγαθήματα των πρωταγωνιστών από καταβολής του χάρτινου κόσμου τους.
Τέλος, το γεγονός της τακτικής εμφάνισης καινούργιων επεισοδίων στο προσκήνιο κάθε άλλο παρά κουραστικό ήταν. Οι μεν σκληροπυρηνικοί οπαδοί χυμούσαν σε κάθε καινούργια περιπέτεια με τη λαχτάρα του σχολιαρόπαιδου που διαπιστώνει ότι έφτασε κιόλας η Παρασκευή οπότε και δικαιούται την εβδομαδιαία του εξόρμηση στα συγκρουόμενα, οι δε περιστασιακοί πελάτες αντιμετώπιζαν αυτή την εξέλιξη σαν μια ευκαιρία προσωρινής ανακούφισης από την άχαρη ρουτίνα.
Να σημειώσω ακόμα ότι αν παίξει κανείς όλα τα επεισόδια, θα αντιληφθεί ότι από το τέταρτο κι έπειτα (ιδίως δε στο έκτο) η δυσκολία των γρίφων όχι μόνο ξέφυγε από το επίπεδο του παιδαριώδους αλλά άρχισε να φλερτάρει επικίνδυνα και με το απρόσμενα απαιτητικό.
Με την επεισοδιακή μορφή δεν θα ασχοληθώ εκτενώς, είπα τη γνώμη μου και στο review του Culture Shock. Με την προϋπόθεση ότι η πρόσβαση στο internet και το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν αποτελεί ανυπέρβλητο εμπόδιο για κάποιον, θα πρότεινα "give pieces a chance".
Το παράκανα πάλι αλλά είχα καιρό να γράψω στο forum και ήταν γεμάτα τα αμπάρια.
No good deed goes unpunished
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Elessar
- Offline
- Team
- Posts: 2986
odnorf wrote: Οι γρίφοι υπάρχουν ως δευτερεύον στοιχείο. Για αυτό τον λόγο το fahrenheit είναι καθαρό adventure. Το γεγονός ότι υπαρχουν puzzle adventures δεν καθορίζει όλο το είδος.
Οι γρίφοι είναι δευτερόν στοιχείο και στα Tomb Raider για παράδειγμα. Από την στιγμή που οι γρίφοι περνάνε στο παρασκήνιο και όχι στο προσκήνιο δεν μιλάμε για adventure....
Μια χαρά game το Fahrnenheit αλλά δεν γίνεται να βαφτίζουμε adventure οποιοδήποτε game έχει καλό σενάριο και υποβλητική ατμόσφαιρα. Με αυτή την λογική και τα Silent Hill και Resident Evil είναι adventures.
Και ξαναλέω: Το Farhenheit ΔΕΝ είχε γρίφους, εκτός και αν θεωρούμε γρίφους το να μιλάς με χαρακτήρες και να διαβάζεις documents.
Adventure = πρώτα απ' όλα γρίφοι, πιστεύω ότι είναι αυτονόητο...
Προβοκάτορας της αντβεντσουροαριστεράς
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- qrious
- Topic Author
- Offline
- Yahvo
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- odnorf
- Offline
- Templar Hunter
Elessar wrote: Οι γρίφοι είναι δευτερόν στοιχείο και στα Tomb Raider για παράδειγμα. Από την στιγμή που οι γρίφοι περνάνε στο παρασκήνιο και όχι στο προσκήνιο δεν μιλάμε για adventure....
Μια χαρά game το Fahrnenheit αλλά δεν γίνεται να βαφτίζουμε adventure οποιοδήποτε game έχει καλό σενάριο και υποβλητική ατμόσφαιρα. Με αυτή την λογική και τα Silent Hill και Resident Evil είναι adventures.
Και ξαναλέω: Το Farhenheit ΔΕΝ είχε γρίφους, εκτός και αν θεωρούμε γρίφους το να μιλάς με χαρακτήρες και να διαβάζεις documents.
Adventure = πρώτα απ' όλα γρίφοι, πιστεύω ότι είναι αυτονόητο...
Δεν το θεωρώ αυτονόητο. Όπως είπα και προηγουμένως μπορούν να υπάρξουν και character based adventures όπου οι γρίφοι ίσως και να είναι σχεδόν ανύπαρκτοι. Και αυτό ακριβώς είναι το fahrenheit. Δεν νομίζω ότι μπορούμε να καθορίσουμε τα adventures με μόνο και ένα στοιχείο. Προσωπικά αναζητώ γρίφους που θα με αναγκάσουν να κρατήσω σημειώσεις σε δεκάδες σελίδες αλλά δεν το θεωρώ αυτοσκοπό για ένα καλό adventure.
Όσον αφορά το tomb raider, η κατηγορία αλλάζει. Εφόσον χρησιμοποιεί τα action στοιχεία σε τέτοιο επίπεδο θα πρέπει να έχει και ανάλογα puzzles. Όταν δανείζεσαι κάτι πρέπει να δώσεις κάτι πίσω. Μου έρχονται στο μυαλό δύο περιπτώσεις, τα Alone in the dark και το Ecstatica. Και στα δύο έχεις πραγματικά έντονα στοιχεία action αλλά δίνουν πίσω τόσα πολλά σε puzzles που τα υπερκεράζουν.
lamp dog - <!-- w --> www.dead-code.org <!-- w -->
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- odnorf
- Offline
- Templar Hunter
Πραγματικά με εντυπωσιάζει η ποιότητα μεγάλης μερίδας των απαντήσεων. Σε αντίστοιχες περιπτώσεις, σε αγγλόφωνες ιστοσελίδες σχετικές με adventures, συνήθως ξεκινούν άσκοπα flamewars. Και το έχω νιώσει πραγματικά καθώς μου έχουν προσδώσει διάφορους χαρακτηρισμούς. Πραγματικά χαίρομαι, που έστω και αργά, τόσα χρόνια μέλος του AA χωρίς ένα κείμενο, αποφάσισα να συμμετάσχω πιο ενεργά.
Και για να επιστέψουμε στο θέμα μας: αυτό που ξεχωρίζει ένα adventure από οποιοδήποτε άλλο παιχνίδι δεν είναι ούτε οι γρίφοι, ούτε η δράση, αλλά η αφηγηματική δυνατότητα. Είναι, κατά την άποψή μου, το μοναδικό διαδραστικό ηλεκτρονικό μέσο, μέχρι στιγμής, που ίσως να έχεο τις ίδιες αφηγηματικές δυνατότητες με την λογοτεχνία και τον κινηματογράφο, χωρίς αυτές όμως να έχουν αξιοποιηθεί ποτέ μέχρι σήμερα. Δυστυχώς δεν μπορώ να τοποθετήσω κανένα adventure δίπλα σε ένα κορυφαίο βιβλίο ή κινηματογραφική ταινία. Για το μέλλον, μόνο να ελπίζω μπορώ.
lamp dog - <!-- w --> www.dead-code.org <!-- w -->
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- odnorf
- Offline
- Templar Hunter
qrious wrote: Ναι εγω μιλουσα για την τιμη του επεισοδιου οχι για την τιμη του season. Ολοκληρωμενο εννοω οχι σε δοσεις. Θα προτιμουσα να καναν εναν χρονο να το βγαλουν αλλα να ηταν ενα εννιαιο πολυ πιο προσεγμενο adventure.
Ειναι παρα πολυ πιθανο τοτε να ειχε κανει το "μπαμ" βαση του ονοματος που κουβαλουσε και του hype που ειχε δημιουργηθει με την ακυρωση του freelance.
Οι μέχρι τώρα ενδείξεις δείχνουν ότι έχει δημιουργήσει ένα εντυπωσιακό κοινό. Και μάλιστα ανάμεσα σε πολλά άτομα που δεν έχουν παίξει ποτέ το πρώτο s&m. Και αυτό είναι το εντυπωσιακό.
qrious wrote: Φαντασου δηλαδη τωρα τι θα δημιουργουσε περισσοτερο ενθουσιασμό? Ενα νεο Monkey island απο τον Gilbert η μια σειρα δεκα μικρων επεισοδιων απο τον ίδιο (λεεεεμε τωρα )
Από την φανατική μειοψηφία που ποστάρει στα διάφορα forums (και επίτρεψέ μου να χρησιμοποιήσω και πάλι τις λέξεις "ανούσιο θόρυβο") προφανώς το πρώτο. Σε πραγματικές πωλήσεις, με τις μέχρι τώρα ενδείξεις, θα στοιχημάτιζα στο δεύτερο. Δεν υπάρχει καμία απολύτως αντιστοιχία στα κείμενα που βρίσκει κανείς στα διάφορα "γενικά περί adventures forums" και στις πωλήσεις.
lamp dog - <!-- w --> www.dead-code.org <!-- w -->
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.