Τα adventures της MicroProse

More
14 Μάι 2011 11:55 #32633 by emmanuel
Τα adventures της MicroProse was created by emmanuel
H MicroProse μπορεί να μην ήταν ποτέ ένα από τα μεγάλα ονόματα της σκηνής των adventures, καθώς ήταν περισσότερο γνωστή για τα παιχνίδια στρατηγικής και τους εξομοιωτές της, όπως π.χ. τα Pirates! , Civilization, Master of Orion, F-15 Strike Eagle και κυρίως την υπερεπιτυχημένη σειρά Grand Prix. Κατά το πρώτο μισό της δεκαετίας του ʼ90 όμως, η εταιρία διατηρούσε και μία εσωτερική ομάδα ανάπτυξης adventures, μέλη της οποίας ήταν ταλαντούχα άτομα, όπως ο Matt Gruson, o οποίος το 1990 είχε εντυπωσιάσει το κοινό με το sci-fi adventure Earthrise, o Brian Reynolds, στενός συνεργάτης του «τεράστιου» Sid Meier (ο οποίος ήταν και ιδρυτικό στέλεχος της εταιρίας) από την εποχή του Civilization II και μετέπειτα δημιουργός των Alpha Centauri, Rise of Legends και άλλων επιτυχημένων τίτλων και ο John Antinori, δημιουργικό μυαλό πίσω από το ανεπανάληπτο Bloodnet, ο οποίος στα κατοπινά χρόνια μας χάρισε το υποτιμημένο Hell, καθώς και το πολύ γνωστό Ripper. Μπορεί η MicroProse να μην είχε τα οικονομικά μέσα εταιριών-κολοσσών και μάλιστα από τις αρχές της δεκαετίας του ʼ90 πάλευε με το ενδεχόμενο της χρεωκοπίας, αλλά οι ικανότητες και το μεράκι των μελών της αρκούσαν για να αντισταθμίσουν τα οικονομικά της προβλήματα.

Τα adventures της ΜicroProse, αν και λίγα αριθμητικά (Rex Nebular and the Cosmic Gender Bender, Return of the Phantom, Bloodnet:A Cyberpunk Gothic και Dragonsphere) ήταν όλα υψηλής ποιότητας, με πολύ προσεγμένο gameplay, ενώ τα γραφικά και το animation ήταν τόσο εντυπωσιακά που έφταναν σε σημείο να συναγωνίζονται τις παραγωγές της Lucas και της Sierra, ηγέτιδες του χώρου την εποχή εκείνη. To interface επίσης, που εισήγαγε με το Rex Nebular και χρησιμοποίησε και στα κατοπινά της παιχνίδια, αν και θύμιζε αρκετά το γνωστό SCUMM της Lucas, με μία μπάρα ρημάτων-εντολών στο κάτω μέρoς της οθόνης, είχε κάποιες πολύ ενδιαφέρουσες καινοτομίες, όπως π.χ. μία βαθύτερη αλληλεπίδραση με αντικείμενα του inventory, χάρη σε μια σειρά από ειδικές εντολές που εμφανίζονταν επιλέγοντάς τα. Εξαίρεση αποτελούσε το υβριδικό adventure\RPG Bloodnet, το οποίο, ακριβώς λόγω των RPG στοιχείων του, χρησιμοποιούσε ένα ιδιόμορφο και μάλλον πολύπλοκο σύστημα χειρισμού. Ο μόνος τομέας στον οποίον κατά τη γνώμη μου «έχαναν πόντους» τα παιχνίδια της εταιρίας, ήταν αυτός του ήχου, αφού η μουσική τους ποτέ δεν με συγκίνησε ιδιαίτερα και οι ομιλίες (στις CD-ROM εκδόσεις) ήταν λίγο πιο πάνω από μέτριες.



Rex Nebular and the Cosmic Gender-Bender (1992)


Ένας λόγος για τον οποίον εκτιμούσα ιδιαίτερα τη MicroProse ήταν το γεγονός ότι η εταιρία δεν επαναλαμβάνονταν, ανακυκλώνοντας ίδια σενάρια και κυκλοφορώντας sequels. Κάθε της adventure ήταν τελείως διαφορετικό από τα υπόλοιπα. To Rex Nebular ήταν sci-fi comedy, το Return of the Phantom ήταν adventure μυστηρίου, το Bloodnet είχε θεματολογία cyberpunk με σαφέστατες επιρροές από το φημισμένο RPG Shadowrun και το Dragonsphere ήταν τύπου fantasy. Kάθε της παιχνίδι είχε και ένα διαφορετικό setting, μία διαφορετική ιστορία και διαφορετική ατμόσφαιρα, σε αντίθεση π.χ. με τη Sierra, η οποία ως επί το πλείστον βασίζονταν σε sequels επιτυχημένων τίτλων της.



Return of the Phantom (1993)


Eπιπλέον, κάτι που έκανε τα παιχνίδια της MicroProse να ξεχωρίζουν, ήταν και τα πολλαπλά επίπεδα δυσκολίας, στοιχείο που δεν συναντούμε συχνά στα adventures ακόμη και σήμερα, αφού συνήθως απαιτεί επανασχεδιασμό πολλών γρίφων και επομένως αρκετή δουλειά. Τα Dragonsphere και Return of the Phantom είχαν δύο διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας, το Rex Nebular τρία, έτσι ώστε να είναι βατά ακόμη και από παίκτες με μικρή εμπειρία στο είδος. Ιδιάζουσα περίπτωση αποτελούσε το Bloodnet, το οποίο μπαίνει άνετα στη δεκάδα με τα δυσκολότερα παιχνίδια όλων των εποχών! Αν ήσουν λάτρης της cyberpunk κουλτούρας και το έπιανες στα χέρια σου, αφενός δεν υπήρχε περίπτωση να ησυχάσεις αν δεν το τερμάτιζες, αφετέρου δεν υπήρχε περίπτωση να το τερματίσεις δίχως walkthrough!



Bloodnet:A Cyberpunk Gothic (1993)


Μέχρι τα τέλη του 1994, τα λίγα αλλά πολύ αξιόλογα adventures της εταιρίας ήταν αρκετά για να της εξασφαλίσουν ένα σεβαστό όνομα στη συνείδηση των gamers ως δημιουργό ποιοτικών τίτλων περιπέτειας. Θυμάμαι χαρακτηριστικά ότι κάθε φορά που διάβαζα σε κάποιο περιοδικό (το Internet τότε ανήκε στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας!) ειδήσεις σχετικές με κάποιο καινούριο adventure της ΜicroProse, ενθουσιαζόμουν και το περίμενα με πολύ μεγαλύτερη ανυπομονησία απʼ ό,τι τα παιχνίδια άλλων εταιριών. Κάθε φορά που αγόραζα ένα παιχνίδι της, προτού καλά-καλά ανοίξω το κουτί, ήμουν σίγουρος ότι θα επρόκειτο για κάτι εξαιρετικό και πράγματι, ποτέ δεν διαψεύστηκα.



Dragonsphere (1994)


Και εντελώς ξαφνικά, το 1995, η εταιρία πήρε την απόφαση να σταματήσει την ανάπτυξη adventures, διαλύοντας την ομάδα παραγωγής τους, προς μεγάλη απογοήτευση όλων των φίλων του είδους. Η πιθανότερες αιτίες της κίνησης αυτής ήταν, σύμφωνα με τον ειδικό Τύπο της εποχής, τα ολοένα διογκούμενα οικονομικά της προβλήματα και η ανάγκη εξοικονόμησης πόρων με στόχο τη διοχέτευσή τους στα δαπανηρά sequels του Grand Prix. Σίγουρα θα υπήρχαν και άλλοι λόγοι, οι οποίοι όμως παρέμειναν άγνωστοι στο ευρύ κοινό. Έτσι έκλεισε μία σύντομη, αλλά δυναμική παρουσία της MicroProse στο χώρο των adventures.

Φυσικά, συνέχισαν να κυκλοφορούν adventures με τo όνομα της εταιρίας, όπως π.χ. τα Star Trek:A Final Unity, Nightlong:Union City Conspiracy, το action\adventure Dark Earth κ.α. αλλά αυτά τα παιχνίδια είχαν αναπτυχθεί εξ ολοκλήρου απο τρίτους (Spectrum Holobyte, Trecision, Kalisto) και η MicroProse είχε περιοριστεί στο ρόλο του publisher, έχοντας ελάχιστη ή μηδενική συμμετοχή στην ανάπτυξή τους.

Η εταιρία έσβησε προς τα τέλη της δεκαετίας του ʼ90, με την εξαγορά της από τη Hasbro. Σήμερα, όλα τα adventures της MicroProse θεωρούνται συλλεκτικά κομμάτια και οι πλήρεις retail εκδόσεις τους, δεδομένης της σπανιότητάς τους, πωλούνται σχετικά ακριβά στο ebay και το amazon. Ενδεικτικά αναφέρω ότι οι τιμές για ένα πλήρες πακέτο του Rex Nebular, με κουτί, manuals κτλ, ξεκινούν από τα 40-50 δολλάρια στο αμερικανικό ebay! Ευτυχώς όμως, χάρη στο GOG και στα abandonware sites, μπορείτε να τα βρείτε πολύ εύκολα και να τα παίξετε μέσω DOSBox. Έχετε υπʼ όψιν σας ότι όλα τα adventures της κυκλοφόρησαν και σε CD-ROM εκδόσεις με full speech, εξαιρουμένου του Rex Nebular, το οποίο κυκλοφόρησε αποκλειστικά σε δισκέττες* και γιʼ αυτό περιλαμβάνει ομιλίες μόνον στην εισαγωγή.


*Σημ: Το Rex Nebular, απʼ όσο τουλάχιστον γνωρίζω, κυκλοφόρησε σε CD-ROM μόνον ως μέρος των συλλογών Strategy HQ και Re-Generator που κυκλοφόρησαν αποκλειστικά σε HΠΑ και Μ. Βρετανία. Και στις δύο περιπτώσεις η CD-ROM έκδοση ήταν ίδια με αυτή σε δισκέττες.

“I have a secret game that I’d like to play... a game of fun and a game of adventure! A game of rats and lice, the black death, a game of speared eyeballs and dripping guts and the smell of rotting gardenias.”
(AM, “I have no mouth and I must scream.”)

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
15 Μάι 2011 17:42 #32655 by Dream Specialist
Replied by Dream Specialist on topic Re: Τα adventures της MicroProse
Emmanuel, ωραία παρουσίαση με ενδιαφέρουσες πληροφορίες για μια εταιρία για την οποία, εγώ προσωπικά, γνώριζα λίγα πράγματα. :)

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
15 Μάι 2011 18:10 #32656 by moumiaq
Replied by moumiaq on topic Re: Τα adventures της MicroProse
Πολύ μα πολύ ευχάριστες αναμνήσεις απο μια εταιρεία εξαιρετική.Pirates Gold , Ufo Enemy Unknown και τα adventures της προσέφεραν πολλές ώρες ευχάριστου gaming.Νούμεο ένα στην καρδιά μου για συναισθηματικούς λόγους.ΑΑΑΑΑ ωραία παρουσίαση by the way :lol:

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
16 Μάι 2011 03:43 #32659 by WickedMan
Replied by WickedMan on topic Re: Τα adventures της MicroProse
Εξαιρετικό άρθρο, μεγάλη συμπάθεια η MicroProse εδώ και πολλά χρόνια. Και να σκεφτεί κανείς ότι δεν είχα ιδέα ότι είχε φτιάξει και adventures πριν αναφερθεί ο Emmanuel στο Dragonsphere. :oops: Προσωπικά γνώρισα την εταιρία από τα δημιουργήματα του Sid Meier (Civilization, Pirates) και την εκτίμησα πραγματικά από την εκπληκτική σειρά των "Grand Prix" η οποία στον τομέα του sim-racing ήταν πολλά χρόνια μπροστά από την εποχή της. Ακόμη και σήμερα θεωρείται σημείο αναφοράς για τα παιχνίδια του είδους. Αν τα adventures της έχουν τη μισή ποιότητα αυτών των παιχνιδιών τότε δεν έχω καμία αμφιβολία ότι θα αξίζουν πραγματικά...

Πάρε χαφάκι, χαφάκι Ισπανό / Γάλλο πάρε για κόφτη / φουνταριστό Αργεντινό / γκολκίπερ πάντα Γερμανόοοοο / και καπετάν τον Τότι...

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
16 Μάι 2011 08:10 #32660 by outcry
Replied by outcry on topic Re: Τα adventures της MicroProse
Πολύ καλό αφιέρωμα. Μήπως έχεις καμία περαιτέρω πληροφορία για το Bloodnet από προσωπική πείρα? Όσο αφορά στο χειρισμό, στους γρίφους και στη πολύ αυξημένη δυσκολία που αναφέρεις.

[i:2dyt6cll]I'd like to be the Catcher in the Rye and all.[/i:2dyt6cll]

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
16 Μάι 2011 11:32 #32662 by Themistoklis
Replied by Themistoklis on topic Re: Τα adventures της MicroProse
Παρα πολυ καλο αφιερωμα, πολλά μπράβο στον επιμελητή του!

Να πω απλα πως το Dragonsphere (αυτο μου κινησε περισσοτερο το ενδιαφερον, δεν εχω παιξει κανενα απο αυτα!) υπαρχει δωρεαν στο GOG! :wink:

Feather of fowl and bone of fish / Molded together in this dish / Give me wisdom to understand / Creatures of air, sea and land

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
16 Μάι 2011 12:16 #32665 by crocark
Replied by crocark on topic Re: Τα adventures της MicroProse
Εξαιρετικό άρθρο. Προχθές που διάβαζα το mini review σκεφτόμουν: φυσικά κι έχει κυκλοφορήσει adventures, αφού την ξέρω! Κι όμως, η εταιρεία είναι από τις πολύ αγαπημένες, ενώ δεν έχω παίξει ποτέ δικό της παιχνίδι (εκτός από αυτά που κυκλοφόρησε ως publisher όπως λέει ο Emmanuel). Απαράδεκτος που δε θυμήθηκα το Civilization 2 (το πρώτο strategy που μ' έκανε να χαθώ), αλλά ακόμη πιο απαράδεκτος που δε θυμήθηκα τα Grand Prix. Κανονικά υτή η εταιρεία θα έπρεπε να με αντιπροσωπεύει γιατί απ' ό,τι βλέπω έχει φτιάξει παιχνίδια μόνο από αυτά που παίζω: adventures, strategy, race sims, rpgs. Το Rex nebular το είχα κατεβάσει πριν χρόνια και το ξέχασα. Θα ξεκινήσω μάλλον απ' αυτό. Συγχαρητήρια Emmanuel!

ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
17 Μάι 2011 11:35 #32683 by emmanuel
Replied by emmanuel on topic Re: Τα adventures της MicroProse
Σας ευχαριστώ θερμά όλους, παιδιά, για τα θετικά σας σχόλια. Χαίρομαι πολύ που βλέπω ότι μετά το mini-review του Dragonsphere, βρήκατε ενδιαφέρον και το mini-αφιέρωμα στα adventures της Microprose. Στο μυαλό των περισσότερων, το όνομα της Microprose είναι συνδεδεμένο με simulator και strategy games και δεν είναι πολλοί αυτοί που γνωρίζουν ή θυμούνται ότι έστω και για ένα μικρό χρονικό διάστημα (1992-94), η εταιρία είχε και αισθητή παρουσία στο χώρο των adventures.


Αγαπητέ WickedMan, τα adventures της Microprose χαρακτηρίζονταν από τα ίδια υψηλά standards που είχαν και όλα τα υπόλοιπα παιχνίδια της. Η απόφαση να σταματήσει τη δημιουργία adventures -τουλάχιστον με βάση τα γραφόμενα στα περιοδικά της εποχής εκείνης- σχετίζονταν κυρίως με τη ανάγκη χρηματοδότησης των πολυδάπανων, λόγω licences, Grand Prix 2-3, στις πωλήσεις των οποίων βασίζονταν η εταιρία για να «ξελασπώσει» από τα οικονομικά της προβλήματα.

Αγαπητέ Themistoklis, η προσφορά του Good Old Games (GOG), η οποία έχει ήδη αναφερθεί στο thread «Free Adventure Games», στάθηκε ακριβώς η αφορμή τόσο για το review του Dragonsphere, όσο και για το παρόν άρθρο.

Αγαπητέ outcry, όταν ξεκίνησα να γράφω το αφιέρωμα, μία από τις αρχικές μου σκέψεις ήταν να συμπεριλάβω και περιληπτικές παρουσιάσεις των adventures της εταιρίας, με τη μορφή μιας παραγράφου για κάθε παιχνίδι, που θα λειτουργούσε σαν mini-review. Τελικά απέρριψα την ιδέα, διότι διαβάζοντας το ολοκληρωμένο κείμενο, διαπίστωσα ότι αφενός γίνονταν υπερβολικά μεγάλο και μάλλον κουραστικό, αφετέρου το άρθρο εκτρέπονταν από τον βασικό του στόχο, που ήταν να μεταδώσει στον αναγνώστη μία σφαιρική γνώση για τη συμβολή της εταιρίας στο αγαπημένο μας είδος και όχι να ασχοληθεί με τα adventures της ένα προς ένα, κάτι που αρμόζει καλύτερα σε ένα review. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο, προσπάθησα να κάνω μία συνολική εκτίμηση του έργου της και απέφυγα να εμβαθύνω σε κάθε παιχνίδι.

Πάντως, τις «κομμένες» παραγράφους τις φύλαξα στο σκληρό μου δίσκο και σκοπεύω κάποια στιγμή στο (εγγύς ελπίζω...) μέλλον να τις χρησιμοποιήσω ως «σκελετό» για να γράψω reviews και των υπόλοιπων adventures της Microprose, ξεκινώντας από το Bloodnet, που είναι και ένα από τα πλέον αγαπημένα μου παιχνίδια. Αν βρεθεί ο χρόνος, θα δούμε...

Αγαπητέ crocark, μιας και ανέφερες τα RPGs της Microprose, έχεις παίξει τo Darklands? Πρόκειται για ένα παιχνίδι πραγματικά ξεχωριστό, διότι αντί να διαδραματίζεται σε κάποιο fantasy κόσμο, προσπάθησε να αναπαραστήσει τη μεσαιωνική Ευρώπη με βάση τις αντιλήψεις των ανθρώπων της εποχής εκείνης. Το αποτέλεσμα είναι ένα RPG που προσπαθεί να προσεγγίσει το είδος με όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστικό τρόπο, αντικαθιστώντας τη μαγεία με την αλχημεία και τα «εξωτικά» τέρατα με πιο «γήινους», αλλά εξίσου επικίνδυνους εχθρούς, όπως ληστές, βάρβαρους επιδρομείς κ.α., αλλά και πλάσματα-αποκυήματα της δεισιδαιμονίας των ανθρώπων του Μεσαίωνα, όπως λυκανθρώπους κτλ.

Αν δεν το έχεις παίξει, ρίξε του μια ματιά. Μπορείς να το βρεις πολύ εύκολα σε πολλά abandonware sites στο Internet (είναι περίπου 15 ΜΒ). Πρόσεξε μόνον ότι το παιχνίδι περιλαμβάνει προστασία κατά της αντιγραφής, οπότε φρόντισε να κατεβάσεις και τους κωδικούς (είναι μια σειρά από αλχημικά σύμβολα).

“I have a secret game that I’d like to play... a game of fun and a game of adventure! A game of rats and lice, the black death, a game of speared eyeballs and dripping guts and the smell of rotting gardenias.”
(AM, “I have no mouth and I must scream.”)

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Powered by Kunena Forum