Λίγο challenge ρε παιδιά!

  • Constantine_R
  • Constantine_R's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Voodoo Priest
  • Voodoo Priest
More
25 Απρ 2012 22:28 #37026 by Constantine_R
Λίγο challenge ρε παιδιά! was created by Constantine_R
Τη Μεγάλη εβδομάδα ασχολήθηκα με δυο adventures: το Next Big Thing και το Dracula Origin, με τη σειρά που τα έγραψα. Δεν είχα μεγάλες προσδοκίες για κανένα από τα δυο από αυτά που άκουγα και διάβαζα οπότε τα πήρα χαλαρά.

Το ΤΝΒΤ μου άρεσε, ήταν ωραία........ ταινία. Πρωτότυπο σενάριο, πολύ ωραίοι χαρακτήρες (τη Liz τη λάτρεψα) γενικά όμορφη ατμόσφαιρα που δείχνει ότι η Pendulo το κατέχει το αφηγηματικό. Γρίφοι; ΓΡΙΦΟΙ;; Χαλαρά ένα από τα πιο εύκολα adventure που έχω παίξει ποτέ. Ο akarasimos στο thread "Με ποιο adventure ασχολείστε αυτόν τον καιρό;" είπε ότι ο γρίφος με το ταγκό του έσπασε τα νεύρα, εμένα φίλε μου άρεσε και ξέρεις γιατί; Γιατί είχε κάποια πρόκληση.... (αν χτύπαγες το πόδι σου στο ρυθμό θα σου ήταν πιο εύκολο :) ). Επίσης κόλλησα 2-3 ώρες στο να βρω τι πρέπει να κάνω στα ιερογλυφικά των οποίων η λύση ήταν της πλάκας αλλά το κεφάλι μου σκεφτόταν ότι να' ναι. Ειλικρινά όταν πήρα χαμπάρι τι γινόταν αντί να τραβάω τα βυζιά μου που δεν το σκέφτηκα πιο νωρίς -κατά βάθος- χαιρόμουν που το παίδεψα λίγο. Αν βάλουμε και τη μικρή (σχετικά) διάρκεια καταλαβαίνεται γιατί έγραψα ταινία.

Πάμε στο Dracula... καλά μεγαλείο... :lol: ο Van Helsing γυρίζει το κόσμο και φωνάζει συνέχεια "Damnation!!". Άκου "Damnation!!" :lol: :lol: ... Λίγο ακόμα και θα έλεγε "Μα τους χίλιους κάστορες!!!" ή "Μα τα σαγόνια του Φλοκ!!" :lol: :lol: . Τέλος πάντων, σενάριο για γέλια ΑΛΛΑ... έπαιξα. Το παιχνίδι μου έδωσε πράγματα να κάνω. Είχε μια μικρή πρόκληση ρε παιδί μου (Όχι πάλι κάτι τρελό αλλά είχε). Μπορεί οι γρίφοι και τα puzzle του να ήταν ξεκάρφωτα από το σενάριο αλλά μερικοί ήταν καλοφτιαγμένοι.

Ζητάω λοιπόν πολλά που θέλω κάποιο adventure να συνδυάζει τα καλά του ΤΝΒΤ και Dracula;; Η Pendulo (και η κάθε εταιρία) δικαιολογήθηκε ότι η πολύ μικρή διάρκεια του Yesterday οφείλεται στο χαμηλό budget... ωραία... τότε γιατί δεν φτιάχνεις το παιχνίδι να είναι adventures και όχι ταινία;;;; Στα Runaway πως το έκανες;; Ειλικρινά έχετε καμιά λογική εξήγηση γιατί τα adventure γίνονται όλο και πιο εύκολα; Δεν αναπολώ σε καμιά περίπτωση παιχνίδια όπως το Black Dahlia, ούτε και το παίζω βετεράνος αλλά πραγματικά πιστεύουν ότι αν το παιχνίδι είναι εύκολο θα προσελκύσει περισσότερο κόσμο;

Ρε μπας και γεροπαρεξενεψα;

“You know, the very powerful and the very stupid have one thing in common. They don’t alter their views to fit the facts. They alter the facts to fit their views.”

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
25 Απρ 2012 23:06 #37029 by giovanna
Replied by giovanna on topic Re: Λίγο challenge ρε παιδιά!
@Constatine..


Ε όχι και εσύ γέρος συμφωνά απολύτως μαζι σου οπότε 2 γεροντάκια τσαντισμένα είμαστε αλλά έχουμε απολύτως δίκιο. :?

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

  • Castledoque
  • Castledoque's Avatar
  • Offline
  • Adventure Draic Kin
  • Adventure Draic Kin
More
25 Απρ 2012 23:35 #37030 by Castledoque
Replied by Castledoque on topic Re: Λίγο challenge ρε παιδιά!
Πιστεύω πως οι λόγοι είναι πολλοί.

Καταρχήν νομίζω ότι η ευκολία των καινούργιων παιχνιδιών είναι ευθεία συνάρτηση της διάρκειας και του μεγέθους τους. Συγκεκριμένα δε νομίζω ότι οι γρίφοι στα καινούργια παιχνίδια της Pendulo αυτοί καθεαυτοί είναι πολύ πιο εύκολοι σε σχέση με τους παλιότερους (εφόσον βέβαια δε χρησιμοποιείς τα hints και τα hospots). Απλώς όταν έχεις έναν γρίφο που πρέπει να τον λύσεις με αντικείμενα και στοιχεία που μαζεύεις από 10 ας πούμε οθόνες τη λύση τη βρίσκεις πολύ πιο δύσκολα από ότι αν τα ίδια ακριβώς αντικείμενα-στοιχεία είναι μαζεμένα σε 2, βαριά 3 οθόνες. Επομένως όσο περισσότερες οθόνες έχει ένα παιχνίδι και άρα όσο μεγαλύτερο είναι σε έκταση και διάρκεια τόσο πιο δύσκολα λύνονται οι γρίφοι του. Επίσης όσο μεγαλύτερο είναι ένα παιχνίδι τόσο περισσότεροι είναι και οι γρίφοι που πρέπει να λύσεις ταυτόχρονα, με αποτέλεσμα να έχεις περισσότερα αντικείμενα στο inventory, άρα να είναι πιο δύσκολο να βρεις ποια από αυτά τα αντικείμενα θα είναι χρήσιμα σε καθέναν από αυτούς.

Επίσης δυστυχώς προκειμένου να επιβιώσουν οι εταιρίες παραγωγής adventure προσπαθούν να προσελκύσουν και ένα πιο casual κοινό και γι' αυτό προσπαθούν να βρούνε τρόπους να μην "κολλάς" για πολύ σε κάποιο σημείο στα παιχνίδια τους (ενώ παλιότερα η επιδίωξη ήταν ακριβώς το αντίθετο). Εξ ου και όλα αυτά τα hint systems και hotspots finders. Κοντολογής είναι τέτοια η πληθώρα των παιχνιδιών που οι developers φοβούνται πλέον να αφήσουν τον παίκτη να κολλήσει σε κάποιο γρίφο γιατί έτσι θα εγκαταλείψει το παιχνίδι και θα στραφεί σε κάποιο άλλο, αφού πρώτα βέβαια πλημμυρίσει το internet με γκρίνιες για το πόσο "παράλογα" και "εκνευριστικά" δύσκολο ήταν το παιχνίδι που εγκατέλειψε. Πχ ανατρέξτε σε ξένα adventure forums για να δείτε τη γκρίνια σχετικα με τη δυσκολία του προσφάτως μεταφρασμένου στα αγγλικά Hollywood Monsters και θα καταλάβετε γιατί οι developers έχουν φτάσει να φοβούνται να βγάζουν παιχνίδια με τέτοιο βαθμό δυσκολίας.

Ακόμα πιστεύω ότι η εξέλιξη και βελτίωση σε επίπεδο story-telling δυσχεραίνει την ενσωμάτωση γρίφων. Όσο καλύτερα και πιο σφιχτοδεμένα γίνονται τα σενάρια στα παιχνίδια και όσο πιο καλά εναρμονίζονται οι γρίφοι με την ανέλιξη της πλοκής και τη λογική των χαρακτήρων τόσο πιο δύσκολο γίνεται να χρησιμοποιούνται ευφάνταστοι γρίφοι στα παιχνίδια. Κατά κάποιο τρόπο η ίδια η εξέλιξη των παιχνιδιών σε μια κατά κάποιο τρόπο μορφή τέχνης δημιουργεί προβλήματα και εσωτερική σύγκρουση με το καθαρό gameplay τους. Πολλοί και δύσκολοι γρίφοι που όμως δεν κολλάνε με την ιστορία του παιχνιδιού ή λιγότεροι και πιο εύκολοι που όμως δένουν αρμονικά με το σενάριο και συνάδουν με την προσωπικότητα του ήρωα του παιχνιδιού; Σαφώς το ιδανικό θα ήταν να έχουμε πολλούς και δύσκολους γρίφους που ταιριάζουν με το σύμπαν και τους χαρακτήρες, όμως κάτι τέτοιο θέλει μαγκιά και είναι σαφώς πιο δύσκολο να επιτευχθεί.

Τέλος ειδικά στην περίπτωση της Pendulo νομίζω ότι κάπου έχει αρχίσει να επαναλαμβάνεται στη λογική των γρίφων της. Όχι ότι χρησιμοποιεί τους ίδιους καθεαυτούς γρίφους, αλλά ότι η προσέγγιση για τον τρόπο λύσης τους κάπου μοιάζει μεταξύ τους, με συνέπεια για κάποιον που έχει παίξει πολλά παιχνίδια της συγκεκριμένης εταιρίας το The Next Big Thing να μοιάζει πολύ πιο εύκολο σε σχέση με κάποιον που το πιάνει χωρίς να έχει ξαναδεί παιχνίδι της Pendulo.

Πάντως αν θέλεις κάτι πραγματικά δύσκολο παίξε το Hollywood Monsters (του οποίου ελεύθερη διασκευή είναι το The Next Big Thing) που είναι με διαφορά ίσως το πιο δύσκολο παιχνίδι της Pendulo που έχω παίξει.

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
26 Απρ 2012 01:32 #37032 by skoros
Replied by skoros on topic Re: Λίγο challenge ρε παιδιά!

Castledoque wrote: Πάντως αν θέλεις κάτι πραγματικά δύσκολο παίξε το Hollywood Monsters (του οποίου ελεύθερη διασκευή είναι το The Next Big Thing) που είναι με διαφορά ίσως το πιο δύσκολο παιχνίδι της Pendulo που έχω παίξει.


Το έχω παίξει λίγο στην αρχή και θα ήθελα να κάνω μια παρατήρηση ως προς τη δυσκολία που λες ότι εχει.
Θα αναφερθώ συγκεκριμένα στο γρίφο
Warning: Spoiler!


1. Μου πήρε 5 λεπτά να δω ότι εκεί πέρα υπάρχει
Warning: Spoiler!

2. Ακόμα και όταν το είδα και προσπάθησα να το πάρω φυσικά απέτυχα 5,6,7 φορές, οπότε νόμιζα ότι δεν είναι αυτή η λύση
3. Αυτό ενισχύθηκε ακόμα περισσότερο από μια σκοπιμη παραπλάνηση που υπήρχε εκεί διπλα.
Warning: Spoiler!


Κατα τη γνώμη μου γρίφοι που στηρίζονται σε στοιχεία action gameplay, σε pixel hunting ή απαιτούν timing με ακρίβεια 0.01'' είναι ο εύκολος και "τσάτσικος" τρόπος να αυξήσεις τη δυσκολία.
Δεν είμαι αντίθετος στο να χρησιμοποιούνται με μέτρο στα παιχνίδια, αλλά ποτέ μου δε στεναχωριέμαι όταν κοιτάω το walkthrough για να περάσω τέτοιους γρίφους. Δε νιώθω ότι "έχασα".

Είσαι μάγκας σχεδιαστής; Φτιάξε γρίφους τύπου Riven. Το Riven ναι, το παραδέχομαι, με νίκησε...

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
26 Απρ 2012 01:46 #37033 by WickedMan
Replied by WickedMan on topic Re: Λίγο challenge ρε παιδιά!
@ Constantine
Πίστεψε με, το καλύτερο θα ήταν να έλεγε "μα τις χίλιες μπουκαπόρτες". Κατά τα άλλα πολύ ενδιαφέρον θέμα και όχι δεν γεροπαραξένεψες.


Κατά τα άλλα, αυτό που λέει ο Castledoque ισχύει κατά κανόνα, αλλά όχι πάντα. Υπάρχουν τρόποι να έχεις καλή διάρκεια χωρίς μεγάλη δυσκολία (πυκνό σενάριο, διαφορετικά σεναριακά μονοπάτια, μεγάλοι και ενδιαφέροντες διάλογοι, περισσότεροι και πιο σύνθετοι χώροι προς εξερεύνηση κλπ). Για παράδειγμα το Dreamfall είναι πολύ εύκολο adventure (2-3 γρίφους έχει όλους κι όλους και αυτούς πολύ εύκολους), αλλά διαρκεί γεμάτες 20 ώρες. Θα μου πεις είναι 17-20 ώρες πολλές; Για το 2006 που κυκλοφόρησε, όχι τόσο. Για το 2012 που είμαστε τώρα, δυστυχώς ναι, απ ότι φαίνεται.

Για μένα, πάντως, το νόημα των όρων "μικρότερη διάρκεια, μικρότερη δυσκολία" είναι πολύ πιο γενικό και συνήθως μεταφράζεται σε "χαμηλότερο κόστος παραγωγής /χαμηλότερη ποιότητα προϊόντος". Eίναι κι αυτό ένα αποτέλεσμα της οικονομικής "στενότητας" παγκοσμίως. Αυτό δεν με ανησυχεί τόσο, διότι τα πράγματα κάποια στιγμή θα ξαναφτιάξουν (και μέχρι τότε εγώ προσωπικά έχω να παίξω άφθονα παλιά adventures :D ). Αυτό που με ανησυχεί, είναι μήπως μέχρι τότε τα standards και οι απαιτήσεις μας έχουν πέσει υπερβολικά. Το ότι ο Consantine στο τέλος του post του αναρωτιέται μήπως γεροπαραξένεψε (ενώ πριν πολύ λίγα χρόνια τα παράπονά του θα θεωρούνταν αυτονόητα και δεδομένα) είναι ένα δείγμα αυτού...

Πάρε χαφάκι, χαφάκι Ισπανό / Γάλλο πάρε για κόφτη / φουνταριστό Αργεντινό / γκολκίπερ πάντα Γερμανόοοοο / και καπετάν τον Τότι...

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
26 Απρ 2012 10:07 #37041 by crocark
Replied by crocark on topic Re: Λίγο challenge ρε παιδιά!
@ C_R

Κατ' αρχάς καλώς μας βρήκες.

Constantine_R wrote: Ο akarasimos στο thread "Με ποιο adventure ασχολείστε αυτόν τον καιρό;" είπε ότι ο γρίφος με το ταγκό του έσπασε τα νεύρα, εμένα φίλε μου άρεσε και ξέρεις γιατί;

Γιατί, είπαμε (εγώ είπα) ... κάποιοι είναι καλοί στο ταγκό :wink:

Ακριβώς το ίδιο φίλε. Ακριβώς το ίδιο ...

Constantine_R wrote: αν χτύπαγες το πόδι σου στο ρυθμό θα σου ήταν πιο εύκολο

Αααα .... εσύ έχεις αρχίσει να το παίρνεις το κολάι .... :!:

Constantine_R wrote: Ειλικρινά έχετε καμιά λογική εξήγηση γιατί τα adventure γίνονται όλο και πιο εύκολα; Δεν αναπολώ σε καμιά περίπτωση παιχνίδια όπως το Black Dahlia, ούτε και το παίζω βετεράνος αλλά πραγματικά πιστεύουν ότι αν το παιχνίδι είναι εύκολο θα προσελκύσει περισσότερο κόσμο;

Σου έχω πει ότι σ' αγαπώ; Σωστά μωρέ. Αφού έχουμε και επέτειο ...

Constantine_R wrote: Ρε μπας και γεροπαρεξενεψα;

Άμα κάνεις σχέσεις με γερόντια αυτά παθαίνεις ...

Λοιπόν. Συνοπτική απάντηση στο "γιατί". Το είδος πεθαίνει. Χαλαρά και σίγουρα. Δεν κάνω πλάκα και, ναι, το λέω εγώ που έλεγα ό,τι έλεγα μέχρι πριν ένα χρόνο. Το ξαναείπα. Για να δω ξανά adventure θα πρέπει κανένας πιτσιρικάς να αναλάβει να φτιάξει κανένα για πτυχιακή. Για να κόψω την όποια δόση υπερβολής, υπάρχουν και μερικές εξαιρέσεις ακόμη. Αλλά με ενοχλεί, που να πάρει η ευχή, το γεγονός ότι τα καλύτερα εμπορικά adventures που έχω παίξει τελευταία, λένε απ' έξω telltale games και φυσικά είναι σε επεισόδια.

WickedMan wrote: Αυτό που με ανησυχεί, είναι μήπως μέχρι τότε τα standards και οι απαιτήσεις μας έχουν πέσει υπερβολικά.

Άρα ναι φιλαράκια. Ναι, έχει δίκιο. Τα standards πέφτουν ολοταχώς. Κατακρημνίζονται για την ακρίβεια.
Μ' αυτά που βλέπουν τα μάτια μου, σε λίγο με βλέπω να βάζω κι εγώ το dreamfall στο ράφι με τα adventures ...

skoros wrote: Κατα τη γνώμη μου γρίφοι που στηρίζονται σε στοιχεία action gameplay, σε pixel hunting ή απαιτούν timing με ακρίβεια 0.01'' είναι ο εύκολος και "τσάτσικος" τρόπος να αυξήσεις τη δυσκολία.

Σωστός!

Το έχω πει με τουλάχιστον 100 διαφορετικούς τρόπους και σε τουλάχιστον 100 διαφορετικά νήματα. Επιτέλους ας απαιτήσουμε λίγο σεβασμό.
:evil:
:rolleyes:
:(

Πάω να παίξω κανένα σοβαρό adventure. Super Mario μάλλον ...

ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

  • Constantine_R
  • Constantine_R's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Voodoo Priest
  • Voodoo Priest
More
26 Απρ 2012 12:25 #37042 by Constantine_R
Replied by Constantine_R on topic Re: Λίγο challenge ρε παιδιά!

crocark wrote: @ C_R

Κατ' αρχάς καλώς μας βρήκες.

Καλώς ήρθα στην παρέα σας!! :P (θα με χάνετε για λίγο αυτό τον καιρό...)

Castledoque wrote: Επίσης δυστυχώς προκειμένου να επιβιώσουν οι εταιρίες παραγωγής adventure προσπαθούν να προσελκύσουν και ένα πιο casual κοινό

Και έχεις δει να έχει αποτέλεσμα; :wink:

Γενικά δεν διαφωνώ με τον Castledoque αλλά δεν μπορώ και να δικαιολογήσω τις πράξεις αυτές (όχι ότι το κάνεις εσύ). Ο croc είπε πάντως τη μεγάλη κουβέντα.... Telltale.... εχθές την ξέχασα τελείως να την αναφέρω, πιστεύω όμως ότι όλοι οι adventures developers πρέπει να ανοίξουν τα σημειωματάρια τους και να κρατήσουν σημειώσεις. Και μικρό σε διάρκεια είναι κάθε επεισόδιο και λίγες, σχετικά, οθόνες έχει ΑΛΛΑ το φχαριστιέσαι το στανιό μου! Έχει κάνει και η Telltale λάθη; αρκετά. Επαναλαμβάνει τη δομή κάποιων γρίφων της από παιχνίδι σε παιχνίδι; ναι. Όμως τα παιχνίδια είναι adventures με όλα τα γράμματα κεφαλαία (καλά όχι το Jurassic Park :lol: ). Θέλω να πιστεύω ότι αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε "πειραματικό" στάδιο (δεν ξέρω τι γίνεται με το Walking Dead...) και θα ξαναδούμε adventures και από αυτή. Εξάλλου έχει και τα δικαιώματα του King's Quest και Fables (comic) που ταιριάζουν σε ύφος κλασικού adventure.

Πάντως για να το διευκρινίσω, δεν είμαι μαζόχας και το ίδιο πιστεύω και εγώ:

skoros wrote: Κατα τη γνώμη μου γρίφοι που στηρίζονται σε στοιχεία action gameplay, σε pixel hunting ή απαιτούν timing με ακρίβεια 0.01'' είναι ο εύκολος και "τσάτσικος" τρόπος να αυξήσεις τη δυσκολία.
Δεν είμαι αντίθετος στο να χρησιμοποιούνται με μέτρο στα παιχνίδια, αλλά ποτέ μου δε στεναχωριέμαι όταν κοιτάω το walkthrough για να περάσω τέτοιους γρίφους. Δε νιώθω ότι "έχασα".

πάμε όμως να καταντήσουμε να παίζουμε παιχνίδια όπου κάνουμε ένα κλικ εδώ... ένα εκεί...θα έχουμε δυο τρία αντικείμενα στο inventory κτλ... κτλ...
Δηλαδή ώρες ώρες νομίζω ότι οι developers μας θεωρούν σαν τον LeChuck (κορυφαία έμπνευση...) :lol: :lol:


crocark wrote: Σου έχω πει ότι σ' αγαπώ; Σωστά μωρέ. Αφού έχουμε και επέτειο ...

Κάνεις πλάκα έτσι...;; Πες μου ότι κοίταζες παλιά posts... :lol: :lol:
Αφιερωμένο..... :mrgreen:

Να σκάσετε από τη ζήλια σας οι υπόλοιποι :lol: :lol:

“You know, the very powerful and the very stupid have one thing in common. They don’t alter their views to fit the facts. They alter the facts to fit their views.”

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
26 Απρ 2012 12:58 #37043 by crocark
Replied by crocark on topic Re: Λίγο challenge ρε παιδιά!
Όση ώρα το έβλεπα αναρωτιόμουν γιατί δεν έφτιαχνε όλες τις δίπλες προς τα πίσω για να τελειώνουμε. Αλλά ήθελε να δώσει παλμό ο άνθρωπος. Ωραίο. (ευτυχώς δεν υπάρχουν τέτοιοι γρίφοι λέω εγώ ...)

Από εμένα, με πολλή αγάπη:

Κώστα είσαι σπίτι;



(Όχι δεν τσέκαρα. Λογικά πρέπει να το έχουμε ξεπεράσει εδώ και καιρό το όριο του έτους.)

ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
26 Απρ 2012 15:01 #37045 by WickedMan
Replied by WickedMan on topic Re: Λίγο challenge ρε παιδιά!
Αν σας ενοχλούμε, να πηγαίνουμε... :lol:

Πάρε χαφάκι, χαφάκι Ισπανό / Γάλλο πάρε για κόφτη / φουνταριστό Αργεντινό / γκολκίπερ πάντα Γερμανόοοοο / και καπετάν τον Τότι...

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Powered by Kunena Forum