Resonance (Wadjet Eye Games)

  • Castledoque
  • Castledoque's Avatar
  • Offline
  • Adventure Draic Kin
  • Adventure Draic Kin
More
17 Ιουλ 2012 00:15 #38392 by Castledoque
Replied by Castledoque on topic Re: Resonance (Wadjet Eye Games)
Τι έγινε, βρε παιδιά, δε βλέπω καθόλου σχόλια. Ακόμα δεν παίξατε το Resonance=το καλύτερο με διαφορά adventure φέτος μέχρι στιγμής;

(Βέβαια δεν έχω δει ακόμα Deponia και Dark Eye - ελπίζω να το συναγωνίζονται επάξια...)

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
17 Ιουλ 2012 00:52 #38396 by skoros
Replied by skoros on topic Re: Resonance (Wadjet Eye Games)

Castledoque wrote: Τι έγινε, βρε παιδιά, δε βλέπω καθόλου σχόλια. Ακόμα δεν παίξατε το Resonance=το καλύτερο με διαφορά adventure φέτος μέχρι στιγμής;

(Βέβαια δεν έχω δει ακόμα Deponia και Dark Eye - ελπίζω να το συναγωνίζονται επάξια...)


Σενάριο: 4/5
Έξυπνο το "και καλά" επιστημονικό υπόβαθρο της εφεύρεσης Resonance. To story όμως της επιστημονικής ανακαλυψης που θα χρησιμοποιηθει για καλό ή για κακό δεν ειναι κάτι σούπερ πρωτότυπο.
Φινάλε καλό, με απαντήσεις και προβληματισμούς.

Γρίφοι: 4/5
Όλοι μέσα στα πλαίσια της λογικής. Μερικοί αρκετά πρωτότυποι. Ιδανικά hints, ούτε πάρε βάλε ούτε μυρισε τα νύχια σου να καταλάβεις τι πρέπει να κάνεις...

Gameplay: 4,5/5
Εξαιρετική ιδέα long term & short term memory. Πρέπει να το αντιγράψουν και άλλοι και να το βελτιώσουν. Έξυπνα τα (λίγα) εναλλακτικά μονοπάτια για όσους θέλουν να αποφύγουν ζόρικους γρίφους.

Ήχος: 3/5
Έκανε τη δουλειά του. Όχι κάτι σούπερ. Το soundtrack αρκετά καλό, έχω ακουσει και καλύτερα. Το τραγούδι των τίτλων τέλους ταιριάζει γάντι στα συναισθήματα του φινάλε.

Γραφικά: 1/5
Τη δουλειά τους την κάνουν αλλά αντικειμενικά είναι μάπα. Δε δέχομαι τη δικαιολογια ότι είναι ρετρό. Ελάχιστα παιχνίδια δικαιούνται να θεωρηθούν φόρος τιμής στην παλιά σχολή. Τα διαμάντια της παλιάς σχολής ήταν σε όλους τους τομείς πρωτοπόρα για την εποχή τους. ΚΑΙ ΣΤΑ ΓΡΑΦΙΚΑ.
Δέχομαι 100% ότι είναι δουλειά σχεδόν ενός ατόμου και όχι ολόκληρου studio. Δέχομαι ότι τα γραφικά δεν είναι το παν.

Τελικός βαθμός: 4 / 5

Τι σημαίνουν τα αστεράκια για μένα:
5 / 5 = Άριστο με όλη τη σημασία της λέξεως.
4,5 / 5 = Σχεδόν τέλειο
4 / 5 = Πολύ καλό παιχνίδι
3,5 / 5= Αρκετά καλό και ευχάριστο παιχνίδι
3 / 5 = Καλό παιχνίδι, άξιζε τον χρόνο που του διέθεσα
2 / 5 = Μετριότητα, καλύτερα να το απέφευγα
1 / 5 = Πατάτα

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
17 Ιουλ 2012 00:59 #38399 by Dream Specialist
Replied by Dream Specialist on topic Re: Resonance (Wadjet Eye Games)

skoros wrote: Γραφικά: 1/5
Τη δουλειά τους την κάνουν αλλά αντικειμενικά είναι μάπα. Δε δέχομαι τη δικαιολογια ότι είναι ρετρό. Ελάχιστα παιχνίδια δικαιούνται να θεωρηθούν φόρος τιμής στην παλιά σχολή. Τα διαμάντια της παλιάς σχολής ήταν σε όλους τους τομείς πρωτοπόρα για την εποχή τους. ΚΑΙ ΣΤΑ ΓΡΑΦΙΚΑ.
Δέχομαι 100% ότι είναι δουλειά σχεδόν ενός ατόμου και όχι ολόκληρου studio. Δέχομαι ότι τα γραφικά δεν είναι το παν.


Τι γραφικά θα του ταίριαζαν κατά τη γνώμη σου;
Μπορείς να δώσεις παράδειγμα και συγκεκριμένο παιχνίδι. :)

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
17 Ιουλ 2012 01:18 #38401 by skoros
Replied by skoros on topic Re: Resonance (Wadjet Eye Games)

Dream_specialist wrote: Τι γραφικά θα του ταίριαζαν κατά τη γνώμη σου;
Μπορείς να δώσεις παράδειγμα και συγκεκριμένο παιχνίδι.


μμμ , με προβλημάτισες τώρα. Δε το χα σκεφτεί.
Δεν ξέρω γιατί, αλλά το μυαλό μου πήγε αρχικά σε μια βελτιωμένη έκδοση του Blade Runner.
Βέβαια όσο το σκέφτομαι δε μου κολλάει και τόσο.

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

  • Castledoque
  • Castledoque's Avatar
  • Offline
  • Adventure Draic Kin
  • Adventure Draic Kin
More
17 Ιουλ 2012 01:58 #38403 by Castledoque
Replied by Castledoque on topic Re: Resonance (Wadjet Eye Games)
Εντάξει κι εγώ που του έχω πλέξει διθυράμβους για το Resonance στο mini-review μου δεν μπορώ να πω ότι ξετρελάθηκα με τα γραφικά του. Μάπα δε θα τα έλεγα, ίσα ίσα είναι πολύ προσεγμένα (με σύννεφα που κινούνται, ομίχλες και φωτιές εκεί που χρειάζονται, κλπ). Θα τα ήθελα με υψηλότερη ανάλυση, όμως αφού αυτή τη δυνατότητα είχε ο συγκεκριμένος δημιουργός τι να κάνουμε...

Προσωπικά θα τα ήθελα λίγο πιο εμπνευσμένα από καλλιτεχνικής άποψης, αν και αυτό είναι ένα σημαντικό πρόβλημα στα σχετικά ρεαλιστικά παιχνίδια, όπου δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια για τις τρελές ελευθερίες στο art design. Για παράδειγμα, το King's Quest 5 έχει πανέμορφα και ατμοσφαιρικά γραφικά που σήμερα μοιάζουν ρετρό (αν και αιχμή της τεχνολογίας στην εποχή τους) αλλά διατηρούν την ομορφιά τους και την καλλιτεχνική τους δύναμη (σε αντίθεση δυστυχώς με ορισμένους παράλογους και άδικους γρίφους). Ωστόσο το King's Quest 5 κινείται σε ένα fantasy setting, που επιτρέπει στο art design διάφορες γοητευτικές και όμορφες αυθαιρεσίες. Κάτι παρόμοιο θα μπορούσα να πω και για το Sam and Max Hit the Road της Lucasarts και την πανέμορφη πολύχρωμη καρτουνίστικη Αμερική που παρουσιάζει και παρωδεί τόσο ανελέητα και τόσο πετυχημένα. Όμως σε ένα ρεαλιστικό παιχνίδι που εξελίσεται σε μια σύγχρονη πόλη και με την τροχοπέδη των χαμηλής ανάλυσης ρετρό γραφικών, τι μπορεί να κάνει κανείς για να προικίσει το art design με έναν πιο ιδιαίτερο χαρακτήρα; Παιχνίδια όπως το Resonance και το Gemini Rue λόγω ακριβώς των setting τους δε δικαιούνται να είναι "όμορφα" με την παραδοσιακή έννοια και η επιλογή-ανάγκη των χαμηλών-ρετρό αναλύσεων (που εκ των προτέρων είναι υποχρεωτικά στυλιζαρισμένες) δεν τους επιτρέπει να κερδίσουν το βλέμμα του παίκτη με τη λεπτομερή και ακριβή καταγραφή του κόσμου στον οποίο εξελίσσονται, όπως τα καταφέρνουν με τα υπερσύγχρονα γραφικά τους οι ΑΑΑ τίτλοι άλλων genres που κινούνται σε παρόμοια ρεαλιστικά settings. Για παράδειγμα στα όνειρα της Anna, όπου το παιχνίδι ελευθερώνεται από το φραγμό της ρεαλιστικής απεικόνισης, οι περιορισμένες αλλά ενδιαφέρουσες δυνατότητες των ρετρό γραφικών του Resonance αξιοποιούνται στο έπακρο με εξαιρετικά γοητευτικά και υποβλητικά αποτελέσματα.

Θα μπορούσε να γίνει κάτι παραπάνω από στυλιστικής άποψης με τους δεδομένους περιορισμούς των γραφικών του Resonance; Προσωπικά το θεωρώ πολύ δύσκολο. Ίσως (χωρίς να είμαι και βέβαιος) αν το art design βρισκόταν στα χέρια ενός επαγγελματία ζωγράφου/γραφίστα/comic-artist, το οπτικό αποτέλεσμα να προέκυπτε πιο ενδιαφέρον. Ίσως αν η επιλογή των φωτισμών και των χρωμάτων σε κάθε σκηνή γινόταν όχι μόνο με γνώμονα τη σαφήνεια, την καθαρότητα και τη μέγιστη δυνατή αξιοποίηση των περιορισμένων τεχνικών μέσων, αλλά και με στόχο την αναζήτηση μιας πιο ατμοσφαιρικής απεικόνισης, το art design να τραβούσε περισσότερο το βλέμμα. Από την άλλη μια τέτοια προσέγγιση θα απαιτούσε τη χρησιμοποίηση φίλτρων και τον περιορισμό των χρωματικών αποχρώσεων, που σε ένα παιχνίδι χαμηλής ανάλυσης μπορεί να έφερναν τελικά το αντίθετο από το επιθυμητό αποτέλεσμα (εικόνες μουντές και συγκεχυμένες, κάθε άλλο παρά ενδιαφέρουσες για το βλέμμα). Οπότε τελικά δεν ξέρω... Εσείς μπορείτε να σκεφτείτε κάποιο παιχνίδι με παλιομοδίτικα γραφικά και μοντέρνο setting που να έχει ενδιαφέρον το art design του; Ας πούμε ο skoros λέει:

skoros wrote: Δεν ξέρω γιατί, αλλά το μυαλό μου πήγε αρχικά σε μια βελτιωμένη έκδοση του Blade Runner.
Βέβαια όσο το σκέφτομαι δε μου κολλάει και τόσο.

Πράγματι κατά τη γνώμη μου γραφικά σαν του Blade Runner θα ταίριαζαν ίσως στο Gemini Rue (το οποίο και μπορεί να αναδείκνυαν έτσι ακόμα περισσότερο), αλλά στο καθαρά μοντέρνο αστικό setting του Resonance δε θα ταίριαζαν καθόλου.

Τελικά νομίζω ότι οπτικά το Resonance θα μπορούσε να έχει περισσότερο ενδιαφέρον αν τα γραφικά απέπνεαν μια ατμόσφαιρα από γυαλί και τσιμέντο (που χαρακτηρίζουν τις σύγχρονες μεγαλουπόλεις) με ακραίο ίσως μινιμαλισμό στην επιλογή των χρωμάτων. Κάτι τέτοιο όμως για να δουλέψει θα ήθελε υπερσύγχρονη και ρεαλιστική μηχανή γραφικών και δε νομίζω πως μπορεί να λειτουργήσει με τη στυλιζαρισμένη αισθητική της ρετρό γραφικής απεικόνισης.

Όπως και να έχει για μένα το σημαντικό τελικά είναι ότι παιχνίδια σαν το Resonance και το Gemini Rue ξεπερνούν με τις υπόλοιπες αρετές τους (σενάριο, γρίφοι, χαρακτήρες, μουσική, ανέλιξη της πλοκής) τον περιορισμένο γραφικό τους τομέα και όχι μόνο αναδεικνύονται σε υποδειγματικά adventure, που συγκαταλέγονται τελικά ανάμεσα στα καλύτερα σύγχρονα παιχνίδια του είδους, πλάι σε πολύ πιο δυνατούς τεχνολογικά τίτλους, αλλά και αποτελούν κορυφαίες gaming και story-telling εμπειρίες ανεξαρτήτως genre, πολύ πιο δυνατές από παιχνίδια άλλων ειδών με καλύτερο production design και περισσότερη έμπνευση/γνώση στον οπτικό τομέα, τα οποία όμως χάνουν τελικά εκεί που πραγματικά μετράει: στην ψυχή και το μεράκι.

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
17 Ιουλ 2012 02:31 #38404 by skoros
Replied by skoros on topic Re: Resonance (Wadjet Eye Games)

Castledoque wrote: αν το art design βρισκόταν στα χέρια ενός επαγγελματία ζωγράφου/γραφίστα/comic-artist, το οπτικό αποτέλεσμα να προέκυπτε πιο ενδιαφέρον.

Τα γραφικά δεν τα έχει κάνει ο δημιουργός του παιχνιδιού, τα έχει δώσει σε γραφίστα.

Castledoque wrote: Παιχνίδια όπως το Resonance και το Gemini Rue λόγω ακριβώς των setting τους δε δικαιούνται να είναι "όμορφα" με την παραδοσιακή έννοια

Σωστός. Αυτό σκεφτόμουν και γω μετά την ερωτηση της dream specialist.

Castledoque wrote: Όπως και να έχει για μένα το σημαντικό τελικά είναι ότι παιχνίδια σαν το Resonance και το Gemini Rue ξεπερνούν με τις υπόλοιπες αρετές τους (σενάριο, γρίφοι, χαρακτήρες, μουσική, ανέλιξη της πλοκής) τον περιορισμένο γραφικό τους τομέα και όχι μόνο αναδεικνύονται σε υποδειγματικά adventure, που συγκαταλέγονται τελικά ανάμεσα στα καλύτερα σύγχρονα παιχνίδια του είδους, πλάι σε πολύ πιο δυνατούς τεχνολογικά τίτλους, αλλά και αποτελούν κορυφαίες gaming και story-telling εμπειρίες ανεξαρτήτως genre, πολύ πιο δυνατές από παιχνίδια άλλων ειδών με καλύτερο production design και περισσότερη έμπνευση/γνώση στον οπτικό τομέα, τα οποία όμως χάνουν τελικά εκεί που πραγματικά μετράει: στην ψυχή και το μεράκι.

Αν εξαιρεσεις ότι το Gemini Rue δεν είχε γρίφους, στα υπολοιπα συμφωνω

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
17 Ιουλ 2012 09:35 #38405 by WickedMan
Replied by WickedMan on topic Re: Resonance (Wadjet Eye Games)
Επειδή ξεκίνησα αυτόν τον καιρό το Gemini Rue, πρέπει να πω ότι τα γραφικά είναι τραγικά, απλά όχι τόσο τραγικά ώστε να το καθιστούν (με τα δικά μου standards τουλάχιστον) unplayable. Πολύ ενδιαφέρον παιχνιδάκι πάντως. Για indie μια χαρά...

Πάρε χαφάκι, χαφάκι Ισπανό / Γάλλο πάρε για κόφτη / φουνταριστό Αργεντινό / γκολκίπερ πάντα Γερμανόοοοο / και καπετάν τον Τότι...

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

  • Castledoque
  • Castledoque's Avatar
  • Offline
  • Adventure Draic Kin
  • Adventure Draic Kin
More
17 Ιουλ 2012 10:08 #38406 by Castledoque
Replied by Castledoque on topic Re: Resonance (Wadjet Eye Games)

skoros wrote: Τα γραφικά δεν τα έχει κάνει ο δημιουργός του παιχνιδιού, τα έχει δώσει σε γραφίστα.

Σωστός (Nauris Krauze). Δεν το είχα προσέξει. Και πάλι όμως το art design υπολείπεται. Δεν ξέρω αν φταίνε οι περιορισμοί του παιχνιδιού στον τομέα των γραφικών χαμηλής ανάλυσης και του ρεαλισμού ή αν αυτά είναι τα όρια του συγκεκριμένου καλλιτέχνη. (Αν κρίνω από κάποια άλλα έργα του που είδα στο Internet μάλλον το πρώτο, αφού κάποια με μια πρόχειρη ματιά φαίνονται σαφώς πιο ενδιαφέροντα στον οπτικό τομέα.)

skoros wrote: ...το Gemini Rue δεν είχε γρίφους...

Χεχε... Κακιούλες... Είχε γρίφους το παιχνίδι, απλώς οι περισσότεροι ήταν πολύ (έως υπερβολικά) εύκολοι (καμία σχέση με τη δυσκολία του Resonance βέβαια.) Πάντως παρά την ευκολία του το gameplay ήταν διασκεδαστικό και αυτό τελικά μετράει. (Προσωπικά προτιμώ τη δυσκολία του Resonance.)

WickedMan wrote: ...ξεκίνησα αυτόν τον καιρό το Gemini Rue... Πολύ ενδιαφέρον παιχνιδάκι πάντως. Για indie μια χαρά...

Και που να δεις πως δένει το σενάριο στο τέλος!...

Πάντως το θέμα που τέθηκε έχει ενδιαφέρον. Μπορεί να σκεφτεί κανείς κανένα παιχνίδι (προσοχή όμως: παλιό ή με παλιομοδίτικα γραφικά) που να αποδίδει ένα σύγχρονο-ρεαλιστικό περιβάλλον-setting με ενδιαφέροντα οπτικά τρόπο;

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
17 Ιουλ 2012 10:40 #38409 by mkllds
Replied by mkllds on topic Re: Resonance (Wadjet Eye Games)

Castledoque wrote: Μπορεί να σκεφτεί κανείς κανένα παιχνίδι (προσοχή όμως: παλιό ή με παλιομοδίτικα γραφικά) που να αποδίδει ένα σύγχρονο-ρεαλιστικό περιβάλλον-setting με ενδιαφέροντα οπτικά τρόπο;

Beneath a Steel Sky.

-"Πάνω στην άμμο την καυτή, γράφαμε τ' όνομα μας".
-Θεοδωράκης.
-Σεφέρης.
-Και τραγουδάει ο Σεφέρης.

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

  • Castledoque
  • Castledoque's Avatar
  • Offline
  • Adventure Draic Kin
  • Adventure Draic Kin
More
17 Ιουλ 2012 10:59 #38411 by Castledoque
Replied by Castledoque on topic Re: Resonance (Wadjet Eye Games)

mkllds wrote: Beneath a Steel Sky.

Δεν το έχω παίξει ακόμα, αλλά από κάποια (όντως όμορφα) screenshots που έχω δει κατά καιρούς έχω την εντύπωση ότι πρόκειται για παιχνίδι που διαδραματίζεται σε μελλοντολογικό dystopian setting κάπου μεταξύ Blade Runner και Metropolis, που δε νομίζω ότι μπορεί να θεωρηθεί σύγχρονο ρεαλιστικό setting.

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
17 Ιουλ 2012 11:06 #38412 by mkllds
Replied by mkllds on topic Re: Resonance (Wadjet Eye Games)

Castledoque wrote: Δεν το έχω παίξει ακόμα, αλλά από κάποια (όντως όμορφα) screenshots που έχω δει κατά καιρούς έχω την εντύπωση ότι πρόκειται για παιχνίδι που διαδραματίζεται σε μελλοντολογικό dystopian setting κάπου μεταξύ Blade Runner και Metropolis, που δε νομίζω ότι μπορεί να θεωρηθεί σύγχρονο ρεαλιστικό setting.

Ουπς, παρασύρθηκα με το Gemini Rue και νόμιζα ότι ρωτούσες για μελλοντολογικά σκηνικά, ενώ εσύ μιλάς για σύγχρονα. Άλλη φορά να μάθω να διαβάζω καλύτερα αυτά που γράφονται. Γράψε λάθος.

-"Πάνω στην άμμο την καυτή, γράφαμε τ' όνομα μας".
-Θεοδωράκης.
-Σεφέρης.
-Και τραγουδάει ο Σεφέρης.

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
17 Ιουλ 2012 13:06 #38416 by maladroid
Replied by maladroid on topic Re: Resonance (Wadjet Eye Games)
Χμμ.. Προσωπικά μου αρέσει η αισθητική και η λεπτομέρεια στο πρώτο Gabriel Knight. Για τα σημερινά δεδομένα οι χαρακτήρες (κυρίως) και αρκετά από τα αντικείμενα είναι θολά αλλά με λίγο ρετουσάρισμα ή/και upscaling σε μεγαλύτερη ανάλυση νομίζω θα έδειχνε πανέμορφο (για ρετρό). Όχι ότι δεν παίζεται και ως έχει, δηλαδή.

No good deed goes unpunished

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
18 Ιουλ 2012 01:28 #38420 by Dream Specialist
Replied by Dream Specialist on topic Re: Resonance (Wadjet Eye Games)

Castledoque wrote: Πάντως το θέμα που τέθηκε έχει ενδιαφέρον. Μπορεί να σκεφτεί κανείς κανένα παιχνίδι (προσοχή όμως: παλιό ή με παλιομοδίτικα γραφικά) που να αποδίδει ένα σύγχρονο-ρεαλιστικό περιβάλλον-setting με ενδιαφέροντα οπτικά τρόπο;


Με πολύ σκέψη, επειδή είναι μεγάλος ο περιορισμός σύγχρονο-ρεαλιστικό (ας έλεγες μόνο ρεαλιστικό βρε αδερφέ...) μου ήρθε το Downfall.

Δεν ξέρω πόσοι το έχετε παίξει, αλλά είναι ένα πολύ ενδιαφέρον παιχνίδι και ο δημιουργός του τώρα ετοιμάζει και το επόμενο The cat lady.

Δυστυχώς το μόνο trailer που βρήκα, μιας και το επίσημο site είναι down, είναι ένα γερμανικό playthrough .

Οh well, τα γραφικά φαίνονται πάντως.

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Powered by Kunena Forum