Σχεδιασμός Γρίφων
- NorThin
- Topic Author
- Offline
- Elite Member
- Posts: 46
Η σειρά άρθρων του κ.Πολυράκη στο pcmaster ήταν καλή, αλλά βοηθούσε κάποιον που είχε ήδη "έτοιμο" το παιχνίδι και ήθελε απλά να το "προγραμματίσει" .
Το ζήτημα που με απασχολεί , είναι , πως ,ενα έτοιμο σενάριο, το εμπλουτίζει κανείς με γρίφους. Προφανώς είναι η πρωταρχική έμπνευση, και οι γρίφοι που θα σούρθουν κατευθείαν, ή και καθώς γράφεις το σενάριο, να σημειώνεις σημεία που θα πρέπει να παιδέψεις τον ήρωα σου για να προχωρήσει. Όμως , σίγουρα θα υπάρχει και καποιος μπούσουλας για να "σπας" το σεναριο σε γρίφους.Αλλιως καταλήγει να είναι απλά ένα ιντερακτιβ καρτουνοειδές , και οχι ενα αντβεντσουρ.
Δεν ξερω κατα πόσο περιέγραψα καλα αυτό που έχω στο μυαλό μου, αλλά οποιαδήποτε βοήθεια, ή και γνώμη , είνα καλοδεχούμενη.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Fallen Angel
- Offline
- Homo Adventurous
- Να μην απαιτεί εκτός παιχνιδιού γνώσεις
- Να κολλάει με την ιστορία, να εμφανίζεται φυσικά και να μη μου δίνει την αίσθηση πως μπήκε για να μπει στο παιχνίδι
- Αν δεν είναι πρωτότυπος, τουλάχιστον να έχει αυτό το κατιτίς που θα τον κάνει ιδιαίτερο
- Να υπακούει στην κοινή (keyword) λογική, γιατί μπορεί στο μυαλό του δημιουργού 2+2 να κάνει 5, αλλά ουδείς άλλος θα το καταλάβει
- Να μην επαναλαμβάνεται συνέχεια ο ίδιος γρίφος (ακόμη κι αν πρόκειται για συνδυασμούς αντικειμένων)
- Και προφανώς, να μην είναι ούτε πολύ εύκολος, ούτε πολύ δύσκολος. Θα μου πεις, βέβαια, "ναι καλά, κοπελιά, η χρυσή αυτή ισορροπία είναι σα να λύνεις εξισώσεις πυρηνικής φυσικής", και θα 'χεις δίκιο. Αλλά. Point remains.
Επίσης, νομίζω ότι πού και πώς μπορεί να ενσωματωθεί ένας γρίφος στο σενάριο, εξαρτάται αφενός από το σενάριο και αφετέρου από τη φαντασία σου ως προς τους γρίφους. Εννοώντας:
Έστω ότι στο σενάριο ο ήρωας είναι ντετέκτιβ και η τρέχουσα αποστολή του είναι να πιάσει ορισμένους λαθρεμπόρους στο τελωνείο. Έστω ότι αυτή τη δεδομένη χρονική στιγμή το σενάριο τον έχει σε ένα σκάφος της ακτοφυλακής στα ανοιχτά, να παρακολουθεί με κυάλια τον ύποπτο Νο.1. Και έστω ότι βλέπει τον ύποπτο να στέλνει ένα γραπτό μήνυμα κι έπειτα να πετάει στη θάλασσα το κινητό του (επειδή υποψιάζεται ότι τον παρακολουθούν). Σε αυτό το σημείο, μπορείς να βάλεις ένα γρίφο όπου ο ντετέκτιβ βρίσκοντας την εταιρεία του κινητού του υπόπτου και τις συντεταγμένες όπου βρισκόταν τη συγκεκριμένη ώρα, αποκτά πρόσβαση στα γραπτά μηνύματά του. Κι επειδή αυτό δε μας αρκεί, βάζεις το μήνυμα που του δίνει η Vodafone να είναι γραμμένο σε μια ξένη γλώσσα που ο ίδιος δεν ξέρει και πρέπει να βρει κάποιον να του το μεταφράσει. Γρίφος έτοιμος!
(ναι, ναι, βλέπω "The Wire" αυτή την εποχή και φτιάχνω γρίφους στο κεφάλι μου, χαχαχα)
Τέλος, εάν κάνεις ένα σχετικό Google search, θα βρεις πολλά θέματα που ίσως αξίζουν το χρόνο σου.
Π.χ.: 12 types of puzzles in graphic adventure games , ή
Game Development - Puzzle design in Adventure games
Nothing happens unless first a dream...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- WickedMan
- Offline
- Tentacled Overlord
- Posts: 1098
Ε, όχι δα.Fallen_Angel wrote: - Να μην απαιτεί εκτός παιχνιδιού γνώσεις
Οι ωραιότεροι γρίφοι που συναντάμε στα adventures πολλές φορές απαιτούν (και) εκτός παιχνιδιού γνώσεις (και ευτυχώς). Όπως πως κινούνται τα κομμάτια στο σκάκι (εκτός παιχνιδιού γνώση). Ή ποια είναι η σειρά των πλανητών του ηλιακού συστήματος (εκτός παιχνιδιού γνώση). Ή πως λένε το συγγραφέα της "Αλίκης στη Χώρα των Θαυμάτων" (εκτός παιχνιδιού γνώση). Κλπ, κλπ, αυτοί μου ήρθαν πρόχειρα, το πιάσατε το νόημα.
Ίσως εννοείς "υπερβολικά εξεζητημένες εκτός παιχνιδιού γνώσεις", αλλά και πάλι το τι είναι εξεζητημένο είναι σχετικό (σε παλιότερη συζήτηση για το Black Mirror εισέπραξα την εντύπωση ότι η σειρά των πλανητών του ηλιακού συστήματος είναι εξεζητημένη γνώση, οπότε...).
Κάθε περίπτωση είναι διαφορετική, αλλά σε γενικές γραμμές λέμε ναι στους γρίφους που απαιτούν εκτός παιχνιδιού γνώσεις.
Πάρε χαφάκι, χαφάκι Ισπανό / Γάλλο πάρε για κόφτη / φουνταριστό Αργεντινό / γκολκίπερ πάντα Γερμανόοοοο / και καπετάν τον Τότι...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Fallen Angel
- Offline
- Homo Adventurous
Nothing happens unless first a dream...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- NorThin
- Topic Author
- Offline
- Elite Member
- Posts: 46
Όσον αφορά το θέμα με την εντός ή εκτός παιχνιδιού γνώση για ενα γρίφο, θα συμφωνήσω με τν Fallen Angel.
Οποιαδήποτε πληροφορία ή γνώση χρειάζεται για να λυθεί ενας Γρίφος, οφείλει να υπάρχει ingame αλλιώς θα επικρατούσε χάος.
Σαν να βαλει ο σχεδιαστής πχ κωδικό για να ανοίγει ένα χρηματοκιβώτιο,το έτος που ντεμπούταραν οι clash. Ή την χρονιά που πηγε ο κολόμβος στην αμερική.Θα μπορούσε και α το κάνει αλλα δεν θα είχε κάποια βάση ο γρίφος, και με αυτή την ογική κιόλας θα μπορούσε ο 4ψήφιος κωδικός να είναι οποιοσδήποτε.
Η σειρά των πλανητών ασ πούμε, μπορεί να μην είναι εξεζητημένη γνώση, είναι όμως εξειδικευμένη γνώση.
Δεν οφείλει κάποιος να ξέρει την σειρά των πλανητών πχ, και ένα παιχνίδι θεωρώ οτι θα ήταν πετυχημένο, αμα, ΚΑΙ χρειαζοταν την σειρά των πλανητών για έναν γρίφο ΚΑΙ σου έβαζε την πληροφορία αυτή καπου αλλου στο παιχνίδι, ετσι ωστε, και λογικη υπόσταση να έχει ο γρίφος και να μάθει και κάτι αυτος που δεν ξέρει
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- alkis21
- Offline
- Banned
Η άποψή μου είναι πως ο καλύτερος τρόπος για να φτιάξουμε σωστούς γρίφους είναι να παίξουμε όσο το δυνατόν περισσότερα παιχνίδια, να ξεχωρίσουμε το είδος των γρίφων που μας εντυπωσίασαν και να προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε κάτι παρόμοιο, αλλά διαφορετικό.
Κάθε φορά που κάποιος λέει ότι τα adventure games έχουν πεθάνει, κάπου στον κόσμο φεύγει από τη ζωή ένα μαϊμουδάκι.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Constantine_R
- Offline
- Voodoo Priest
- Posts: 1373
NorThin wrote: Το ζήτημα που με απασχολεί , είναι , πως ,ενα έτοιμο σενάριο, το εμπλουτίζει κανείς με γρίφους. Προφανώς είναι η πρωταρχική έμπνευση, και οι γρίφοι που θα σούρθουν κατευθείαν, ή και καθώς γράφεις το σενάριο, να σημειώνεις σημεία που θα πρέπει να παιδέψεις τον ήρωα σου για να προχωρήσει.
Από τα λίγα που ξέρω νομίζω ότι το ζήτημα σενάριο-γρίφοι σ' ένα adventure είναι σαν το αβγό με την κότα. Υπάρχουν adventures που οι γρίφοι μπαίνουν στο έτοιμο σενάριο αλλά υπάρχουν και άλλα που "φωνάζουν" ότι ο τάδε γρίφος ήταν μελετημένος από την αρχή και ότι το σενάριο χτίστηκε έτσι που να ενσωματώνεται ο γρίφος μέσα σε αυτό. Βέβαια υπάρχει και η "χρυσή τομή" που σενάριο και γρίφοι δημιουργούνται ταυτόχρονα. Αν θες, μπορείς να παρακολουθήσεις τα commentary των Blackwell (καθώς παίζεις τα παιχνίδια). Αν και "πολυλογάς" ο Gilbert μοιράζεται τις σκέψεις του και δίνει μια πολύ καλή εικόνα για το πως σκέφτεται ένας δημιουργός.
“You know, the very powerful and the very stupid have one thing in common. They don’t alter their views to fit the facts. They alter the facts to fit their views.”
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Mortal
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 3704
Ωστόσο καθετί πρέπει να έχει εφαρμογή στο χώρο που διαδραματίζεται η ιστορία. Αν πετάς απλώς ένα slider ή ένα συνδιασμό χρηματοκιβωτίου με trial & error τότε μάλλον κάτι δεν κάνεις σωστά [όπως κάποιοι δημιουργοί στο παρελθόν]. Αν ωστόσο πρέπει να χρησιμοποιείς έναν πίνακα ρεύματος που έχεις 3 ασφάλειες κι εσύ έχεις μόνο μια τότε εκεί ανάλογα με τον χώρο και το είδος [thriller, horror] μπορείς να κάνεις κάποια ελαφρώς ενδιαφέροντα πράγματα με τις επιλογές του τι θα φωτίσεις και τι θα βρεις [αν κι εκεί θα υπάρξει πιθανόν trial & error αν επιλέξεις το παιχνίδι να έχεις και θανάτους. Στο Αστυνομικό θα πρέπει να δώσεις τα στοιχεία με φυσικό τρόπο και όχι σαν mini games και οι χαρακτήρες μπορούν να δημιουργήσουν και πολλά πιθανά τέλη ανάλογα με τους διαλόγους που θα ακολουθήσεις.
Αλλά φυσικά το σενάριο θα πρέπει να προβλέπει όλες τις πιθανότητες και να σε οδηγεί αργά αλλά σταθερά προς την επίλυση και όχι να σε αφήνει ξεκρέμαστο να λες "και τώρα τι" και να αρχίσεις να παίρνεις τον δρόμο προς τα πίσω για να βρεις τι ξέχασες και αν.
Ωραία ιδέα για adventure νεάς μορφής πάντως είχε ο Agustin Cordes με το Selene [αν δεν κάνω λάθος] που όλο το "παιχνίδι" χτίστηκε πάνω σε αναμνήσεις, ροή αναμνήσεων/σκέψεων και σημεία σταθμοί που η μεταβολή στη σκέψη ξεκινούσε το επόμενο επίπεδο, ξεδιπλώνοντας έτσι μια ιστορία που σε κρατούσε ως το τέλος δίχως καν ένα inventory ή τα τράβα-φέρε-πάρε-δώσε.
Αυτά από κάποιον που πλέον θεωρεί πως μόνο παιχνίδια επιπέδου παραγωγής Oblivion/Skyrim/Dragon Age έχουν ενδιαφέρον.
Μέσα από στράτα απόμονη και απόσκια
με αγγέλους του Άδη μόνο στοιχειωμένη
που κει θεά μ' όνομα νύχτα βασιλεύει
κάτω, στα μέρη αυτά έχω φτάσει, τώρα...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Stefan_holdyourlight
- Offline
- Moderator
Δύο σημειώσεις:
1) Για την δυσκολία του καθε γρίφου, ποτέ δεν θα είσαι απολυτα σίγουρος αν δεν το δοκιμάσει καποιος τρίτος. Πίστεψε με, το beta testing είναι το Α και το Ω.
2) Επαυξάνω στο ότι οι γριφοι πρέπει να είναι μέρος της ιστορίας και αναπόσπαστο κομμάτι αυτής! Γι αυτο διαφωνω με την λογικη, πρωτα γράφω ιστορία και μετά γρίφους. Πρέπει να γίνει παράλληλα κατά την γνώμη μου. Κάθε μα κάθε κομμάτι ενός παζλ πρέπει να έχει ουσία ύπαρξης. Εκτος και αν φτιάχνεις ένα καθαρά puzzle adventure τύπου Rhem ή escape the room. Τότε, οκ...
Όλα τα reviews μου εδώ: rubberchickenreviews.tumblr.com/
Το Adventure μου, το παιδί μου: somepeaceofmindgame.blogspot.gr/
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- NorThin
- Topic Author
- Offline
- Elite Member
- Posts: 46
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- thios
- Offline
- Elite Member
- Posts: 1
Έχω κι εγώ ένα adventure game project, που κάθε τόσο το ξαναπιάνω. Οπότε googlάρω κάθε τόσο θέματα όπως το puzzle design. Μέσα στον Αύγουστο βρήκα μόνο δύο νέες αναρτήσεις που μου τράβηξαν την προσοχή: αυτό το thread και ένα νέο post του Ron Gilbert. Γράφτηκα λοιπόν εδώ για να μοιραστώ το δεύτερο:
grumpygamer.com/puzzle_dependency_charts
Επίσης κυκλοφορεί χρόνια και αυτό:
www.lucasstyle.com/tutorials/21_ ... n_Tips.pdf
Τέλος, κοιτάξτε τα δημοσιευμένα design documents γνωστών παιχνιδιών:
Grim Fandango
www.przygodoskop.pl/021/inne/gf_doc.pdf
Freddy Pharkas, Frontier Pharmacist
www.allowe.com/gamedesign/Freddy%20Design.pdf
Larry 5
www.allowe.com/gamedesign/Larry5%20Design.pdf
Larry 6
www.allowe.com/gamedesign/Larry6%20Design.pdf
Larry 7
www.allowe.com/gamedesign/Larry7%20Design.pdf
Torin's Passage
www.allowe.com/gamedesign/Torin%20Design.pdf
Maniac Mansion
grumpygamer.com/maniac_mansion_design_doc
Resonance
docs.google.com/document/d/1HNK ... sp=sharing
Stasis (αρθράκι)
www.stasisgame.com/a-quick-way-t ... n-puzzles/
Αυτά για τώρα. Enjoy!
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Stefan_holdyourlight
- Offline
- Moderator
Φανταστικό post! Ευχαριστούμε! Έχω πολύ διάβασμα μπροστά μου..
Απορώ πως δεν είχα ανακαλύψει ποτε το Grim Fandango έγγραφο!
Όλα τα reviews μου εδώ: rubberchickenreviews.tumblr.com/
Το Adventure μου, το παιδί μου: somepeaceofmindgame.blogspot.gr/
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.