Το τέλος(?) της χρυσής εποχής των indie adventures

  • Fallen Angel
  • Fallen Angel's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Homo Adventurous
  • Homo Adventurous
More
04 Νοε 2014 09:54 #45108 by Fallen Angel
Μετά το The Case of Charles Dexter Ward που δεν τα κατάφερε στο Kickstarter και έμεινε πολύ πίσω από το στόχο σου, ακολουθούν άλλα δύο adventures που την πατάνε με τον ίδιο τρόπο (παρότι φαίνονται όλα πολύ, πολύ ενδιαφέροντα): το μεγαλεπήβολο The Black Glove (των δημιουργών του BioShock) και το ευφάνταστο The Interactive Adventures of Dog Mendonça & Pizza Boy (της Okam Studio).

Υπάρχουν κι άλλα που δεν τα κατάφεραν, ή που δε δείχνουν να τα καταφέρνουν δυστυχώς κι ας έχουν ακόμη αρκετές μέρες μπροστά τους. Φυσικά, στον αντίποδα, υπάρχουν πολύ επιτυχημένα Kickstarters τα οποία συγκεντρώνουν περισσότερα χρήματα απ' όσα αρχικά ζητούσαν. Η γενικότερη αίσθηση, ωστόσο, είναι πως το Kickstarter δεν έχει πλέον τη δύναμη που είχε.

Αναρωτιέμαι, λοιπόν, μήπως έφτασε το τέλος της χρυσής εποχής των indie adventures την οποία σίγουρα διανύουμε τα τελευταία χρόνια χάρη στο crowdfunding. Ελπίζω πως όχι, σίγουρα ελπίζω πως όχι. Από την άλλη, όμως, δε θα μπορούσε να κρατήσει για πάντα, ήταν βέβαιο πως κάποια στιγμή θα τελείωνε αυτή η άνθηση indie adventures με χρηματοδότηση από τους ίδιους τους λάτρεις του genre.

Γιατί τα λέω όλα αυτά (που λίγο πολύ τα έχουμε ξαναπεί εδώ και καιρό): γιατί πολύ θα στεναχωρηθώ αν αντί να επιλέγω ποιο adventure θα παίξω πρώτο (έχουν μαζευτεί αρκετά πάλι που θέλω να παίξω, αλλά δεν έχω προλάβει ακόμη), θα βρεθώ πάλι να προσμένω ποιο θα κυκλοφορήσει για να παίξω. Γκρινιάζω ότι δεν τα προλαβαίνω τώρα, αλλά κατά βάθος μ' αρέσει αυτό. Το αντίστροφο καθόλου δε θα μου άρεσε!

Nothing happens unless first a dream...

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

  • GameLinguist
  • GameLinguist's Avatar
  • Offline
  • Adventurous Titan
  • Adventurous Titan
More
04 Νοε 2014 16:04 #45110 by GameLinguist
Δεν έχεις και πολύ άδικο...

Πιστεύω ότι το kickstarter είναι/ ήταν μία μόδα που θα περάσει/ περνούσε σχετικά γρήγορα, γιατί σύντομα θα έφτανε στο σημείο να παραχρησιμοποιηθεί και εκμεταλλευτεί από πολλούς που πραγματικά δεν είχαν την ανάγκη από crowdfunding. Επίσης κάποια budgets ήταν εξαιρετικά υψηλά προσφέροντας ένα retro adv διάρκειας σφηνακιού... Εξάλλου πόσο να κρατήσει η retro-νοσταλγία;;;

Σίγουρα είναι προτιμότερο να έχει μια λίστα advs να σε περιμένουν, παρά χρόνο για να παίξεις τα λιγοστά που θα βγαίνουν...


"Όσο βαθιά και να θάψεις την αλήθεια,
αυτή έχει τον τρόπο να βγει στην επιφάνεια και να ανασάνει"
-- παροιμία των φάλαν // Το Σκήπτρο του Φοίνικα
GameLinguist: Because Language is a Game

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
05 Νοε 2014 01:15 #45111 by Dream Specialist

Fallen_Angel wrote: Αναρωτιέμαι, λοιπόν, μήπως έφτασε το τέλος της χρυσής εποχής των indie adventures την οποία σίγουρα διανύουμε τα τελευταία χρόνια χάρη στο crowdfunding. Ελπίζω πως όχι, σίγουρα ελπίζω πως όχι. Από την άλλη, όμως, δε θα μπορούσε να κρατήσει για πάντα, ήταν βέβαιο πως κάποια στιγμή θα τελείωνε αυτή η άνθηση indie adventures με χρηματοδότηση από τους ίδιους τους λάτρεις του genre.

Προσωπικά δεν έχω συνδέσει την άνθιση της indie δημιουργίας τόσο με το kickstarter όσο με τα social medias που βοήθησαν στο να αποκτά δημοσιότητα πιο άμεσα γρηγορότερα και ευκολότερα.
Έπίσης πιστευω ότι την 'indie σκηνή' πάντα τη στήριζε πολύ η κοινότητα σε όλους τους τομείς και σε εθελοντικό, φιλικό επίπεδο.
Πάντα βγαίνανε πολλά indies, πάντα υπήρχε μεγάλη απόκλιση στη ποιότητα μεταξύ τους και πιστευω ότι θα εξακολουθήσει αυτό να συμβαίνει.
Για μένα το μόνο αρνητικό που μπορεί ενεδεχομένως να συμβεί είναι ότι μπορεί να επιστρέψουν στους παλιούς αργούς ρυθμούς ανάπτυξης, ελέω έλλειψης πόρων όχι μόνο οικονομικών, αλλά πάλι θεωρώ ότι αυτά που είναι για να κυκλοφορήσουν θα κυκλοφορήσουν, one way or another, όπως συμβαίνει και τώρα.

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

  • GameLinguist
  • GameLinguist's Avatar
  • Offline
  • Adventurous Titan
  • Adventurous Titan
More
07 Νοε 2014 16:51 #45115 by GameLinguist

Dream_specialist wrote: Για μένα το μόνο αρνητικό που μπορεί ενεδεχομένως να συμβεί είναι ότι μπορεί να επιστρέψουν στους παλιούς αργούς ρυθμούς ανάπτυξης, ελέω έλλειψης πόρων όχι μόνο οικονομικών, αλλά πάλι θεωρώ ότι αυτά που είναι για να κυκλοφορήσουν θα κυκλοφορήσουν, one way or another, όπως συμβαίνει και τώρα.


Δεν έχεις καθόλου άδικο σε αυτό. Ωστόσο προτιμώ να φάνε αρκετούς μήνες ακόμα για να βγει κάτι καλύτερο. Θεωρώ ότι τα κριτήρια αξιολόγησης των παραγωγών indie παραείναι "ευέλικτα" και "ελαστικά" και ίσως ένα καλό "χαστούκι" για να αρχίσουν να ανεβαίνουν τα στάνταρ, καθότι είχαν φτάσει να δικαιολογούμε σχεδόν τα περισσότερα παραστρατήματα των indie παραγωγών...

ΥΓ. Το ξέρω ότι είμαι λίγο υπερβολικός... ο_Ο


"Όσο βαθιά και να θάψεις την αλήθεια,
αυτή έχει τον τρόπο να βγει στην επιφάνεια και να ανασάνει"
-- παροιμία των φάλαν // Το Σκήπτρο του Φοίνικα
GameLinguist: Because Language is a Game

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

  • Castledoque
  • Castledoque's Avatar
  • Offline
  • Adventure Draic Kin
  • Adventure Draic Kin
More
07 Νοε 2014 18:51 #45116 by Castledoque

akarasimos wrote: Πιστεύω ότι το kickstarter είναι/ ήταν μία μόδα που θα περάσει/ περνούσε σχετικά γρήγορα, γιατί σύντομα θα έφτανε στο σημείο να παραχρησιμοποιηθεί και εκμεταλλευτεί από πολλούς που πραγματικά δεν είχαν την ανάγκη από crowdfunding.

Προσωπικά και παρά την απογοητευτική κατάληξη του Case of Charles Dexter Ward θέλω να πιστεύω πως η πτώση των kickstarted παιχνιδιών είναι παροδική λόγω κόπωσης μετά από βομβαρδισμό από παιχνίδια πολλά από τα οποία δεν έχουν ακόμα κυκλοφορήσει. Πιστεύω αρκετοί θα τιμήσουν ξανά την πλατφόρμα, όταν περάσει λίγος καιρός, ξεκουραστούν οικονομικά και ψυχολογικά και πάρουν στα δικτυακά χέρια τους τα παιχνίδια που έχουν υποστηρίξει.

akarasimos wrote: Θεωρώ ότι τα κριτήρια αξιολόγησης των παραγωγών indie παραείναι "ευέλικτα" και "ελαστικά" και ίσως ένα καλό "χαστούκι" για να αρχίσουν να ανεβαίνουν τα στάνταρ, καθότι είχαν φτάσει να δικαιολογούμε σχεδόν τα περισσότερα παραστρατήματα των indie παραγωγών...

Εγώ πάλι έχω την αντίθετη άποψη. Πιστεύω πολλοί adventure fans έχουν κουραστεί τόσο από την απουσία ΑΑΑ-παραγωγής παιχνιδιών adventure που περιμένουν κάθε νέα indie προσπάθεια με την καραμπίνα.

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
07 Νοε 2014 19:51 #45117 by crocark

Castledoque wrote: έχουν κουραστεί τόσο από την απουσία ΑΑΑ-παραγωγής

Ντοκ, πρόσεχε τι λες. Στον επόμενο τόνο θα λες ότι πέθαναν και θα προσπαθούμε να σε πείσουμε ότι δεν ... :P :lol: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

  • Castledoque
  • Castledoque's Avatar
  • Offline
  • Adventure Draic Kin
  • Adventure Draic Kin
More
07 Νοε 2014 20:32 #45119 by Castledoque
Το ΑΑΑ δεν το εννοώ ποιοτικά, αλλά καθαρά από άποψης κόστους παραγωγής. Big budget production-υπερπαραγωγή.

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
07 Νοε 2014 21:11 #45120 by crocark
Αν μου επιτρέπεις, δεν έχει και πολλή σημασία πως το εννοείς ή πως το δικαιολογείς, γιατί το πρώτο βήμα είναι να αποδεχτείς το όνομα και μετά να προσθέσεις χαρακτηριστικά στην περιγραφή του τίτλου. Θα κυλήσει νερό θεωρώ.

Και όσο και αν σε πειράζω τώρα, δεν μπορώ παρά να σκεφτώ σα δεύτερη στη σειρά σκέψη: μακάρι φίλε να μη σου συμβεί.

Και μετά πάλι δεν μπορώ παρά να σκεφτώ (#3), από άλλη πλευρά προφανώς: μακάρι φίλε να σου συμβεί τελικά, όχι απαραίτητα για το καλό του είδους.


^ οφφ, συγγνώμη.

ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

  • Fallen Angel
  • Fallen Angel's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Homo Adventurous
  • Homo Adventurous
More
08 Νοε 2014 00:18 #45122 by Fallen Angel

Castledoque wrote: [...]Πιστεύω πολλοί adventure fans έχουν κουραστεί τόσο από την απουσία ΑΑΑ-παραγωγής παιχνιδιών adventure που περιμένουν κάθε νέα indie προσπάθεια με την καραμπίνα.

Αναρωτιέμαι... non-indie θεωρούμε μόνο τα παιχνίδια των: Daedalic, Telltale Games και Frogwares; Όοοοολοι οι υπόλοιποι είναι indie developers;

Nothing happens unless first a dream...

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

  • Castledoque
  • Castledoque's Avatar
  • Offline
  • Adventure Draic Kin
  • Adventure Draic Kin
More
08 Νοε 2014 00:25 #45123 by Castledoque

Fallen_Angel wrote:

Castledoque wrote: Αναρωτιέμαι... non-indie θεωρούμε μόνο τα παιχνίδια των: Daedalic, Telltale Games και Frogwares; Όοοοολοι οι υπόλοιποι είναι indie developers;

Νομίζω πως ναι. Ακόμα κι η Daedalic κατά τη γνώμη μου τα τελευταία 2-3 χρόνια εξελίχθηκε σε non-indie. Ακόμα κι η αγαπημένη wadgeteye παραμένει (ίσως επίτηδες) indie.

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

  • Fallen Angel
  • Fallen Angel's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Homo Adventurous
  • Homo Adventurous
More
08 Νοε 2014 00:38 #45124 by Fallen Angel

Castledoque wrote: Νομίζω πως ναι.[...]

Και γιατί δεν ενώνουν ορισμένοι τις δυνάμεις τους για να φτιάξουν κάτι πρώτης γραμμής; Γιατί επιλέγουν να παραμένουν indie;


Επίσης, πολύ χάρηκα που διαψεύθηκα και το The Interactive Adventures of Dog Mendonça & Pizza Boy της Okam Studio τα κατάφερε και χρηματοδοτήθηκε. Πολλά μπράβο στις συνεχείς προσπάθειές τους τέσσερις μέρες τώρα. :)
Αντίθετα το The Black Glove δεν τα κατάφερε κι αναζητά εκδότη, υλοποίηση άλλων ιδεών και υποστήριξη για να μην ακυρωθεί. Μακάρι να τα καταφέρουν...

Nothing happens unless first a dream...

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

  • Castledoque
  • Castledoque's Avatar
  • Offline
  • Adventure Draic Kin
  • Adventure Draic Kin
More
08 Νοε 2014 09:27 #45125 by Castledoque

Fallen_Angel wrote: Και γιατί δεν ενώνουν ορισμένοι τις δυνάμεις τους για να φτιάξουν κάτι πρώτης γραμμής;

Αυτό θα ήταν πολύ πολύ καλή ιδέα, αλλά μάλλον λίγο δύσκολο να υλοποιηθεί. Λόγω αποστάσεων, λόγω διαφορετικών εθνικοτήτων, λόγω διαφορετικών στυλιστικών γούστων, λόγω διαφορετικών μισθολογίων, λόγω προσωπικών εγωισμών και πολλά άλλα σίγουρα. Ο Άλκης που είναι πιο μέσα στα πράγματα θα μπορούσε να μας πει περισσότερα για το θέμα.

Μακάρι να γινόταν κάτι τέτοιο πάντως... Πιστεύω το αποτέλεσμα θα άξιζε τον κόπο.

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
08 Νοε 2014 14:03 #45126 by crocark
Πολύ καλή ερώτηση. Ιδου και η σωστή απάντηση. Επειδή δεν τους αφήνετε όλοι εσείς εδώ μέσα και αλλού. Δεν τους ζορίσατε καθόλου. Ό,τι ζητάνε, το έχουν. Τον ερασιτεχνισμό τον πληρώνετε και ενίοτε το χρυσοπληρώνετε πάνω σε μια ακατανόητη (για μένα προφανώς) πρεμούρα να μην "ξεμείνετε", να μην "πεθάνει", να μην "απογοητευτούν" κλπ. Τον επαγγελματία τον κάνει καλύτερο το ζόρι, ο ανταγωνσιμός (υγιής ...) κλπ. Τον ερασιτέχνη όταν το χρυσοπληρώνεις, δεν του δίνεις κίνητρο καν να αλλάξει επίπεδο.

Κάτι στο οποίο συμφωνώ είναι ότι η Wadget παραμένει επίτηδες όπου παραμένει. Δεν έχω παρακολουθήσει τελευταία τη σχέση στα παιχνίδια της (διάρκεια σε ώρες / €). Αν κυμαίνεται κάπου ανάμεσα σε 4 έως 5, το επαληθεύει σε όλα τα επίπεδα.

ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

  • Castledoque
  • Castledoque's Avatar
  • Offline
  • Adventure Draic Kin
  • Adventure Draic Kin
More
08 Νοε 2014 14:41 #45127 by Castledoque

crocark wrote: Επειδή δεν τους αφήνετε όλοι εσείς εδώ μέσα και αλλού. Δεν τους ζορίσατε καθόλου. Ό,τι ζητάνε, το έχουν. Τον ερασιτεχνισμό τον πληρώνετε και ενίοτε το χρυσοπληρώνετε πάνω σε μια ακατανόητη (για μένα προφανώς) πρεμούρα να μην "ξεμείνετε", να μην "πεθάνει", να μην "απογοητευτούν" κλπ. Τον επαγγελματία τον κάνει καλύτερο το ζόρι, ο ανταγωνσιμός (υγιής ...) κλπ. Τον ερασιτέχνη όταν το χρυσοπληρώνεις, δεν του δίνεις κίνητρο καν να αλλάξει επίπεδο.

Διαφωνώ. Άλλο το εμπόριο, άλλο η καλλιτεχνική (έστω και εν μέρει) έκφραση. Δε λέω περισσότερα, γιατί τα έχω ξαναπεί και σήμερα δεν έχω όρεξη να επαναλαμβάνομαι.

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Powered by Kunena Forum