Amnesia: The dark descent
- Topic Author
- Visitor
1. Σύμφωνα με το manual, "Amnesia ? The Dark Descent is a slow paced horror game and is meant to be played
alone in a dark room, late at night. It is not a game that is meant to be won. The goal is
the immersion itself and to live the game's world and story."
2. Δεν ξέρω σε πόσους απο εσάς συμβαίνει, αλλά εγώ τον τρόμο τον κυνηγάω, και συνήθως όταν ανατριχιάζω είμαι μέσα στο χαμόγελο. Οπότε ήταν πολύ σημαντικό για μένα το κατα πόσο το παιχνίδι θα κατάφερνε να με τρομάξει.
Οπότε :
Το παιχνίδι πετυχαίνει στο έπακρο αυτό που ξεκινάει να κάνει. Επικεντρώνει 100% στο immersion και δεν ασχολείται με σούπερ γραφικά, combat system και παραδοσιακά game mechanics. Τα μεν βαριά γραφικά θα ήταν άχρηστα καθώς το 95% του παιχνιδιού το περνάς στο πλήρες σκοτάδι (κυριολεκτώ) και combat δεν υπάρχει (καθόλου, κυριολεκτω), απλώς κρύβεσαι και αποφεύγεις οτιδήποτε ζωντανό (ας πούμε) κινείται στο χώρο σου. Όσον αφορά τα game mechanics, η απουσιά ανάγκης της save/load διαδικασίας (το παιχνίδι κάνει autosave σε κάθε progress, δηλαδή πολύ συχνά) βοηθάει πολύ στο immersion γιατί επιτρέπει στο χρήστη να μην βλέπει σχεδόν ποτέ μενού και οθόνες που δεν σχετίζονται με το storyline. Τα load screens έχουν πάντα κείμενο που αφορά το story. Προκειμένου να σε κρατήσει αποροφημένο μάλιστα, το παιχνίδι κάνει και το εξής αιρετικό : Οποτεδήποτε πεθάνεις, το παιχνίδι σου λέει λακωνικά τι να κάνεις για να μην πεθάνεις και, αν πεθάνεις δύο-τρεις φορές στο ίδιο σημείο, συνήθως αφαιρείται η αιτία του θανάτου σου (το NPC που σ'έφαγε πχ)!
Με δεδομένη την απουσία combat, το βάρος σε επίπεδο game mechanics πέφτει στους γρίφους, οι οποίοι είναι καλοσχεδιασμένοι και εύκολοι χωρίς να είναι τετριμμένοι, αλλά το κυριότερο, είναι λογικοί και δεν σε φτάνουν σε σημείο να δοκιμάζεις ότι κουλαμάρα σου κατέβει στο κεφάλι για να τους λύσεις. Μάλιστα, έχοντας παίξει τόσα παιχνίδια που είναι ένοχα για το παραπάνω, χρειάζεται να υπενθυμίζεις συνεχώς στον εαυτό σου οτι σε αυτό το παιχνίδι τα πράγματα είναι λογικά, επομένως δεν χρειάζεται να κατεβάζεις κουλές εμπνεύσεις, άρα αν δυσκολεύεσαι σε κάποιον γρίφο, κάτι δεν έχεις δει.
Σεναριακά το παιχνίδι είναι λειψό. Θεωρώ οτι έχει μια καλή βάση αλλά δεν εμβαθύνει ποτέ όσο πρέπει. Δεν μαθαίνεις ποτέ επακριβώς ούτε ποιος είσαι εσύ, ούτε ποιοι είναι οι υπόλοιποι πρωταγωνιστές. Μπορείς να υποθέτεις και αυτό ίσως το προτιμουν μερικοί, αλλά εγώ φεύγω απο το παιχνίδι θέλοντας να έχω μάθει κάτι παραπάνω. Τουλάχιστον δεν έχει τεράστιες τρύπες.
Το παιχνίδ είναι τρομακτικό. Κατα τη διάρκεια της ασχολίας μου με αυτό με έπιασα να ανατριχιάζω στα χέρια, να ανατριχιάζω στο κεφάλι (δε θυμάμαι να μου έχει ξανασυμβεί), να βρίζω τα θεία ακατάπαυστα και σε μία πολύ συγκεκριμένη στιγμή να έχω μικρούς σπασμούς στους μύες των ποδιών μου (όχι, δεν ήταν post orgasmic chill ήταν the universal sign of "prepare to get the fuck out of here").
Overall, παιχνιδάρα απο τις λίγες. Μου θύμισε περισσότερο το Undying του Clive Barker λόγω setup, παρά παιχνίδια τύπου Silent Hill. Και παρ'ότι το undying είναι σαν storyline πιο τρομακτικό, τούτο δω σε κάνει σε κάποιες φάσεις να χάνεις τα αυγά και τα πασχάλια.
Οποιοσδήποτε θέλει πραγματικά να το απολαύσει, κλειστά φώτα, ακουστικά στο τέρμα, κινητά και παραθυρόφυλλα κλειστά, αποκλειστικά μετά τις 12 το βράδυ και, αν γίνεται, μόνοι σας στο σπίτι.
Κανένα bug με την έκδοση 1.0.1. Μερικά crashes μόνο για τα οποία δε νομίζω να φταίει το παιχνίδι το ίδιο. Και σίγουρα κανένα missing object.
Αυτά. Πρώτο post αλλά wall of text, έτσι;
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Dream Specialist
- Offline
- Admin
- Posts: 1785
Μιας και δεν πρόκειται για εντυπώσεις αλλά για πιο ολοκληρωμένη άποψη του παιχνιδιού μετέφερα το post σου στον ανάλογο χώρο.
Πολύ ενδιαφέρον το απόσπασμα από το manual που παράθεσες, νομίζω θέτει το παιχνίδι σε μια βάση.
Δύο πράγματα μου προκαλούν μέχρι τώρα θετική εντύπωση.
Πρώτον η ιδέα του να αφαιρείται, όπως λες, η αιτία του θανάτου σου (καλά φοβερό, εγώ στο τέλος θα καταλήξω να παίζω εναντίον του εαυτού μου) και
Δεύτερον το θέμα με το checkpoint! Για έναν απροσδιόριστο λόγο, μου αρέσει. Το να βρω το επόμενο checkpoint το αντιμετωπίζω αφενός ως πρόκληση αφετέρου ο χρόνος που παρεμβάλλεται μέχρι να βρω το επόμενο, είναι στοιχείο που από μόνο του προσθέτει στην συνολική αγωνία (και λαχτάρα)!
Επίσης βρίσκω το σχόλιο σου σχετικά με τις load/ save screens, που η έλλειψή τους βοηθάει στο immersion γιατί δεν αποσπάται ο παίχτης, πολύ σωστό! Προσωπικά δεν το είχα σκεφτεί ποτέ από αυτή την άποψη!
Εν ολίγοις αυτό το παιχνιδάκι, και εφόσον η πλειοψηφία λέει no bugs included, όπως και δήποτε χριστουγεννιάτικο δωράκι για μένα!
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Fallen Angel
- Offline
- Homo Adventurous
Τελείωσα κι εγώ προχθές το παιχνίδι και συμφωνώ σε γενικές γραμμές με όλα όσα γράφεις. Αυτό που πραγματικά ξεχωρίζει είναι πως:
Αναπάντεχο και πολύ ευχάριστο mechanism για να γίνει πιο φιλικό προς gamers που δεν τα πάνε καλά με τις trial & error διαδικασίες έως ότου βρουν γιατί πέθαναν ή/και πώς να μην ξαναπεθάνουν εκεί πέρα. Πανέξυπνο θα έλεγα ακριβώς επειδή επιτρέπει στη συνολική ατμόσφαιρα του παιχνιδιού να σε κρατήσει αγκιστρωμένο ακόμη κι αν κάπου κάνεις λάθη. Εξαιρετική σύλληψη indeed!!khayman wrote: [...]Προκειμένου να σε κρατήσει αποροφημένο μάλιστα, το παιχνίδι κάνει και το εξής αιρετικό : Οποτεδήποτε πεθάνεις, το παιχνίδι σου λέει λακωνικά τι να κάνεις για να μην πεθάνεις και, αν πεθάνεις δύο-τρεις φορές στο ίδιο σημείο, συνήθως αφαιρείται η αιτία του θανάτου σου (το NPC που σ'έφαγε πχ)![...]
Για τα bugs τώρα τι να πω... μακάρι να μη συναντήσει και κανένας άλλος που θα ασχοληθεί!!
Απορία:
Βρήκες το γράμμα του Weyer για τον Agrippa;
Nothing happens unless first a dream...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Tasos
- Offline
- Templar Hunter
- Posts: 758
Υ.Γ. Καλως μας ήλθες khayman! Πολύ καλή η παρουσίασή σου!
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Topic Author
- Visitor
Fallen_Angel wrote: Βρήκες το γράμμα του Weyer για τον Agrippa;
Υποθέτω οτι αυτό που ζητάει ο Agrippa είναι το σημείωμα του Alexander στο οποίο εξηγεί οτι ο Weyer θέλει πίσω τον Agrippa, από το οποίο προκύπτουν τα συστατικά του tonic που φτιάχνεις. Αλλά απλά υποθέτω.
Κοίτα όμως τι βρήκα.
en.wikipedia.org/wiki/Heinrich_Cornelius_Agrippa
και
en.wikipedia.org/wiki/Johann_Weyer
Εμένα η μόνη μου απογοήτευση είναι το σενάριο. Είναι πολύ λειψό.
Επίσης τα τρία διαφορετικά endings είναι ψιλοβεβιασμένα ή μου φαίνεται; Δεν σου δίνουν την αίσθηση οτι αλλάζει δραματικά το αποτέλεσμα και νομίζω οτι αυτό συμβαίνει ακριβώς επειδή λόγω του ελλειπούς storyline ποτέ δεν καταφέρνεις να ταυτιστείς με τον πρωταγωνιστή (σε σεναριακό επίπεδο, γιατί κατα τ'άλλα τον φόβο του τον νιώθεις στο πετσί σου).
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Topic Author
- Visitor
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Fallen Angel
- Offline
- Homo Adventurous
Τα μπουντρούμια ήταν πολύ ωραίο επίπεδο. Με πλούσιες δόσεις: "θέλω να βγω από εδώ μέσα, ΤΩΡΑ!!"
Χρήστο,
Δεν ξέρω αν εννοεί αυτό. Δε θυμάμαι κιόλας αν υπήρχε σχετικό memento. Νομίζω πως υπήρχε, όμως. Οπότε λογικά για άλλο γράμμα πρόκειται. Θέλω να το ελέγξω αυτό το σημείο γιατί τελείωσα το game κι έμεινα με την απορία τελικά. Επίσης,
Για την ιστορία θα συμφωνήσω και ότι αφήνει εκείνη την υπόννοια χωρίς, όμως, πουθενά να τη συνδέσει με τα υπόλοιπα και ότι τελειώνει το game χωρίς να κορυφωθεί πουθενά συναισθηματικά. Ωστόσο, νομίζω πως υπήρχαν φάσεις που εγώ τουλάχιστον ταυτίστηκα πολύ με τον ήρωα. Όταν τον έπιαναν τα panic attacks κι έπρεπε να κοιτάει τοίχο κι όχι το τέρας παραδίπλα... απευθείας με έπιανε κι εμένα panic attack έτσι που ήμουν να κοιτάω τοίχο και να περιμένω το τέρας να μου επιτεθεί από πίσω!! Τι λεπτομέρεια του παιχνιδιού κι αυτή: ΜΗν κοιτάτε τα τέρατα γιατί θα παρανοήσετε!! Πανέξυπνη...
Όσο για τα endings... μοιάζουν τόσο πολύ μεταξύ τους, που δε θα τα έλεγα καν πως υπάρχουν τρία endings.
ΥΓ: Σου τροποίησα λίγο το μήνυμα για να μην εμφανίζεται αυτή η σεναριακή λεπτομέρεια σε όσους δεν το έχουν ήδη παίξει. Όχι πως είναι τόσο σημαντική, αλλά... ποτέ δεν ξέρεις!!
Nothing happens unless first a dream...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Topic Author
- Visitor
Thanks που έβαλες το spoiler tag εκεί, ένιωθα άσχημα που το έγραψα αλλά δεν θυμόμουν πως το κάνουμε.
Wooden Crank,
Περι ταύτισης. Πιστεύω ταυτίζεσαι κυρίως με τα επιδερμικά συναισθήματα του πρωταγωνιστή, τον τρόμο και τον πανικό του.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Fallen Angel
- Offline
- Homo Adventurous
Agreed!!khayman wrote: [...]Περι ταύτισης. Πιστεύω ταυτίζεσαι κυρίως με τα επιδερμικά συναισθήματα του πρωταγωνιστή, τον τρόμο και τον πανικό του.
Warning: Spoiler!Αλλά η βαθύτερη ταύτιση δεν επιτυγχάνεται ποτέ και είναι κρίμα γιατί μιλάμε για ενοχές και ενίοτε denial για τα όσα φρικτα έχεις διαπράξει, οργή που σε έχουν χειραγωγήσει κλπ, δηλαδή έναν πλούτο συναισθημάτων που ο παίκτης δεν εξερευνει ποτέ. Το σενάριο έχει μεγάλο potential και, ακριβως για αυτό το λόγο, πολύ κακό execution
Nothing happens unless first a dream...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- giovanna
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 3599
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Tasos
- Offline
- Templar Hunter
- Posts: 758
Δεν έχει action σκηνές. Απλά πρέπει σε κάποια σημεία να προσέχεις πως κινήσε. Αν αντιληφθείς ότι υπαρχει κάποιος περιπλανώμενος κακος, σβήνεις το φως, κρύβεσαι σε μια γωνια και συνεχίζεις.
Το σώζεις εσύ, αλλά έχει και chekpoints που συνεχιζεις αυτόματα άμα χάσεις.
Αξίζει πάντως σαν παιχνίδι και δεν είναι action!! Δηλαδή δεν πολεμάς τέρατα!
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- giovanna
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 3599
Δηλαδή μου λέει μην πας εκεί στραβάδι θα πεθάνεις και σβήνω το φως, μωρέ λίγο περίπλοκο μου φαντάζει αυτό αλλά, εσείς επιβιώσατε εάν ναι και εγώ θα ακολουθήσω γιατί εγώ στο τέτοιο δεν θα είμαι μόνη, πες μου θα πετάξω ποντίκια, θα παίζω όρθια θα ουρλιάζω κ.λ.π. γουστάρω, και με άλλα λόγια από που το αγόρασες?
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Topic Author
- Visitor
Επίσης, κάτι που ξέχασα να αναφέρω, το παιχνίδι προτείνεται ανεπιφύλακτα για ζευγαράκια
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Fallen Angel
- Offline
- Homo Adventurous
Έχω μια υποψία (που φλερτάρει επικίνδυνα με τη βεβαιότητα) πως το συγκεκριμένο παιχνίδι δε θα σου αρέσει καθόλου. Δεν έχει action, όντως. Αλλά έχει ΠΟΛΥ stealth (= να κρύβεσαι να μη σε δουν τα τέρατα αλλιώς χάνεις, να τρέχεις να σωθείς, κ.λπ.) Δεν ξέρω αν έχεις ήδη παίξει το demo, ούτε αν στο κομμάτι του demo συναντάς τέρατα (δεν υπάρχουν, βλέπεις, σε όλα τα επίπεδα).
Εάν δεν έχεις ασχοληθεί ακόμη καθόλου με το Amnesia, θα σε συμβούλευα να παίξεις οπωσδήποτε το demo . Κι αν δε συναντήσεις τέρατα εκεί, να δανειστείς το παιχνίδι από κάποιον (δυστυχώς το πήρα μέσω Steam και δεν μπορώ να προσφερθώ να στο δώσω), ώστε να του ρίξεις μια ματιά προτού το αγοράσεις. Όχι τίποτε άλλο, αλλά σε βλέπω να θες να το σπάσεις μετά.
Εκτός, βέβαια, αν θέλεις να ακολουθήσεις τη συμβουλή του khayman, και να... έρθεις πιο κοντά στη σχέση σου. Γιατί θα έρθεις, είναι γεγονός.
Nothing happens unless first a dream...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Topic Author
- Visitor
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.