AlternativA
- Ebon Page
- Topic Author
- Offline
- Elite Member
- Posts: 45
Το story:
Το παιχνίδι εξελίσσεται σε ένα όχι ( και τόσο μακρινό μέλλον στο οποίο η γη έχει καταστραφεί από έναν τρίτο παγκόσμιο πόλεμο. Όλα ξεκίνησαν όταν ο άνθρωπος και συγκεκριμένα η εταιρεία Theolex που ασχολείται με την τεχνολογία, την ρομποτική και την Τεχνητή Νοημοσύνη, κατάφερε να φτιάξει νοήμονα ανδροειδή. Η Ρωσία (λίγο ψυχροπολεμικό το σενάριο, αλλά το παραβλέπω) θέλοντας να εκμεταλλευτεί και να καρπωθεί προς όφελός της τις δυνατότητες της νέας αυτής τεχνολογίας, προκάλεσε αντιδράσεις προξενώντας με τον τρόπο αυτό το ξέσπασμα του 3ου παγκοσμίου πολέμου. Η Theolex προσφέρει στις ΗΠΑ μια τεράστια στρατιά από ανδροειδή-ρομπότ στρατιώτες για να αντιμετωπίσει την Ρώσικη απειλή. Μέσα στην δίνη των γεγονότων σιγά σιγά εμπλέκονται οι περισσότερες χώρες του πλανήτη μέχρι που η χρήση πυρηνικών καταστρέφει τη γη όπως την ξέρουμε. Μετά τον πυρηνικό όλεθρο σύνεση επικρατεί (και καλά) και επέρχεται ειρήνη.
Βρισκόμαστε στην Πράγα το έτος 2045. Ο νέος κόσμος διοικείται από μια παγκόσμια οικουμενική κυβέρνηση (μέσα στο παιχνίδι αποκαλείται The State) και υπάρχουν δύο μεγάλες εταιρείες που κυριαρχούν παγκοσμίως, η Theolex και η Endora. Όλος ο ανθρώπινος πληθυσμός δουλεύει για λογαριασμό αυτών των εταιρειών, ο οποίος ελέγχεται μέσω μια κάρτας-ταυτότητας, ενώ η κοινωνία είναι πλήρως αστυνομοκρατούμενη και θυμίζει λίγο το 1984 του Όργουελ. Ο ρόλος της αστυνόμευσης και της περιφρούρησης της τάξης έχει ανατεθεί στα ανδροειδή.
Κάπου εδώ ξεκινάει το παιχνίδι. Να πω πως όλο αυτό το backround της ιστορίας το μαθαίνουμε σιγά σιγά και όχι εξ αρχής του παιχνιδιού (π.χ. μέσω κάποιου cinematic).
Είμαστε ο Richard ο οποίος είναι ένας νέος που μόλις, χωρίς κάποια προειδοποίηση και λόγο, απολύεται από την δουλεία του. Εργαζόταν ως υπάλληλος στην Endora. Από δω και πέρα ξεκινά η ιστορία μας και η αναζήτηση των λόγων που απολυθήκαμε και η προσπάθεια ένταξης μας στη Αντίσταση κατά της δικτατορίας που επικρατεί. Παραπάνω δεν θέλω να πω για την εξέλιξη του παιχνιδιού.
Τεχνικά χαρακτηριστικά ? Interface:
Μέσα από το μενού του παιχνιδιού μπορούμε να κάνουμε ρυθμίσεις για το Antialiasing , για το Texture Filtering, τις σκιές, τον ήχο κτλ. Υπάρχει όμως ένα μικρό πρόβλημα όσον αφορά την ανάλυση του παιχνιδιού. Το παιχνίδι έρχεται σε ανάλυση 1024x768 με αποτέλεσμα να παραμορφώνεται η εικόνα του σε widescreen οθόνες. Μέσα από τα settings του παιχνιδιού μπορείς να θέσεις σαν aspect ratio τον λόγο 4:3, που αν και δεν είναι ικανοποιητική, είναι και η καλύτερη για όσους διαθέτουν widescreen οθόνες.
Πριν ξεκινήσουμε ένα νέο παιχνίδι θα μας ζητηθεί να επιλέξουμε επίπεδο δυσκολίας. Το Low επίπεδο μας δίνει περισσότερα hints σε γρίφους, ενώ μας επαναφέρει στο ίδιο σημείο σε περίπτωση που πεθάνουμε. Ναι στο AlternativA μπορείς να πεθάνεις. Όποτε καλό είναι να κάνουμε save ανά τακτά χρονικά διαστήματα, ειδικά μετά την επίλυση κάποιων σημαντικών γρίφων. Το Hard επίπεδο δεν δίνει αυτές τις δυνατότητες. Επίσης με το πλήκτρο TAB εμφανίζονται όλα το hotspots που υπάρχουν στη εκάστοτε οθόνη.
Το AlternativΑ είναι ένα adventure 3ου προσώπου με τη κάμερα να αλλάζει σε κάθε περιοχή που πηγαίνουμε, θυμίζοντας αρκετά το πρώτο Longest Journey στον τομέα αυτό. Με το που αρχίζει το παιχνίδι παίζουμε ουσιαστικό ένα μικρό tutorial chapter που μας εξηγεί το gameplay και το interface του παιχνιδιού. Η κίνηση του χαρακτήρα γίνεται με το ποντίκι. Με αριστερό κλικ κινούμε τον χαρακτήρα μας, ενώ κάνοντας διπλό κλικ σε κάποια έξοδο της οθόνης, αυτή γίνεται άμεσα. Κάτι πολύ θετικό. Σέρνοντας τον κέρσορα πάνω σε ένα hotspot βλέπουμε μια μικρή περιγραφή, ενώ κάνοντας κλικ πάνω σʼ αυτό εμφανίζονται τρία εικονίδια δράσης. Μεγεθυντικός φακός για να εξετάσουμε κάτι, ένα χεράκι για να πάρουμε, δράσουμε με κάτι και μια «φούσκα» διαλόγου αλα καρτούν όταν μπορούμε να μιλήσουμε με κάποιον. Αυτά τα τρία εικονίδια δεν είναι πάντα ενεργά, ανάλογα με το hotspot με το οποίο αλληλεπιδρούμε. Ενώ μπορούμε να κάνουμε skip τους διαλόγους με αριστερό κλικ.
Γρίφοι ? Gameplay:
Οι γρίφοι στο AlternativA είναι διαφόρων ειδών. Όπως inventory based, δηλαδή πρέπει να συνδυάσει κανείς αντικείμενα που έχει στο Inventory του και μετά να τα τοποθετήσει σε κάποιο hotspot, έχει αρκετούς γρίφους με κλειδαριές, κωδικούς κτλ(όχι ότι καλύτερο). Οι περισσότεροι γενικά είναι εύκολοι, με εξαίρεση ίσως έναν που έχει να κάνει με μια κλειδαριά που πραγματικά σου σπάει τα νεύρα γιατί η μέθοδος να τον λύσεις είναι απλά trial & error. Κάποιοι άλλοι γρίφοι (ευτυχώς λίγοι) διαθέτουν χρονικό περιορισμό όποτε χρειάζεται γρήγορη σκέψη. Υπάρχουν και μερικοί έξυπνοι γρίφοι θα πρέπει να πω.
Επίσης πρέπει να είσαι προσεχτικός στους διαλόγους που κάνεις και στις απαντήσεις που δίνεις γιατί πολλές φορές μια λάθος απάντηση σε οδηγεί στον? θάνατο.
Σημαντικό βοήθημα και απαραίτητο εργαλείο για την επίλυση των γρίφων είναι η τακτική ανάγνωση του PDA που διαθέτει ο χαρακτήρας μας. Το PDA μας διαθέτει τέσσερις βασικές λειτουργίες. Κάθε φορά που κάτι νέο προστίθεται στο PDA, ένα εικονίδιο εμφανίζεται στην πάνω αριστερά γωνία της οθόνης. Υπάρχει μια database/εγκυκλοπαίδεια του κόσμου του AlternativA. Μέσα από εδώ αποκαλύπτεται σταδιακά η ιστορία και το backround του παιχνιδιού. Θα προτιμούσα η ιστορία και ο κόσμος του AlternativA να ξεδιπλώνονταν μέσα από το ίδιο το παιχνίδι , τους διαλόγους και την αλληλεπίδραση με τους χαρακτήρες του σε μεγαλύτερο βαθμό. Ως ένα σημείο αυτό συμβαίνει, αλλά όχι ικανοποιητικά. Υπάρχει επίσης ένα σημειωματάριο που κρατεί σημειώσεις ο χαρακτήρας μας. Εδώ υπάρχει και ένα μεγάλο κακό του παιχνιδιού. Οι σημειώσεις δεν σώζονται επʼ αόριστον, αλλά κάθε φορά που ανακαλύπτεις κάτι ή προχωράς λίγο την ιστορία, η προηγούμενη σημείωση διαγράφεται. Αυτό είναι κακό γιατί οι σημειώσεις αυτές περιέχουν πολύτιμες βοήθειες για την επίλυση γρίφων. Οπότε διαβάζουμε τακτικά το PDA μας. Τέλος υπάρχουν ακόμα δυο δυνατότητες μέσω του PDA. Η ακρόαση ηχητικών δεδομένων (που προσωπικά δεν την χρησιμοποίησα ποτέ) και η προβολή βίντεο/ανάγνωση CD.
Το inventory μας εμφανίζεται στο πάνω μέρος της οθόνης όταν σύρουμε τον κέρσορα του ποντικιού. Με δεξί κλικ πάνω σε ένα αντικείμενο μας δίνεται η περιγραφή του.
Σε γενικές γραμμές ένας μέσος adventure gamer δεν θα δυσκολευτεί με τους γρίφους του παιχνιδιού. Σημαντικό ρόλο σʼ αυτό παίζει και το ότι γενικά δεν υπάρχει τρελό pixel hunting.
Υπάρχει όμως ένα αρνητικό σημείο όσον αφορά την επίλυση των γρίφων. Ενώ σε πολλά σημεία ξέρεις τι πρέπει να κάνεις, και όχι μόνο αυτό, αλλά και ο ίδιος ο χαρακτήρας σου μέσα από τις ατάκες που πετάει ή διαβάζοντας το PDA, σου λένε τι να κάνεις, παρʼ όλʼ αυτά το παιχνίδι δεν σου το επιτρέπει. Και αυτό συμβαίνει γιατί δεν έχεις ακόμα π.χ. εξελίξει την ιστορία όσο πρέπει ή δεν έχεις μιλήσει για πολλοστή φορά σε κάποιον χαρακτήρα ή δεν έκανες κλικ σε ένα αδιάφορο hotspot κτλ. Πράγμα που πραγματικά μερικές φορές καταντά εκνευριστικό. Με λίγα λόγια νιώθεις πως το παιχνίδι είναι αρκετά γραμμικό.
Τέλος να αναφέρω πως η διάρκεια του παιχνιδιού είναι σχετικά μικρή (10-15 ώρες το πολύ).
Γραφικά ? Ήχος ? Ατμόσφαιρα:
Τα γραφικά δεν είναι κάτι τρομερό όσον αφορά την ποιότητα τους, αλλά τα όλα σκηνικά είναι αρκετά λεπτομερή. Γενικά τα γραφικά αν και «φτωχά» δεν ενοχλούν. Ενώ το animation των χαρακτήρων αντίθετα θα έλεγα πως είναι άσχημο για τα σημερινά δεδομένα (παρʼ αυτά προσωπικά εμένα δεν με ενόχλησε).
Η μουσική επίσης δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο, σε ορισμένα σημεία δένει καλά, σε άλλα είναι πολλή φτωχή, έως απαρατήρητη από ένα σημείο και μετά, ενώ προσωπικά το voice acting δεν μου άρεσε ιδιαιτέρα. Θα μπορούσε να είχε γίνει καλύτερη δουλειά στον τομέα αυτό, αλλά σίγουρα δεν αποτελούν αποτρεπτικό παράγοντα ώστε να μην ασχοληθεί κάποιος με το παιχνίδι.
Η ατμόσφαιρα του παιχνιδιού είναι λιγάκι? περίεργη. Στην αρχή για να πω την αλήθεια δεν με ενθουσίασε παρά την θεματολογία και τον κόσμο του παιχνιδιού, που σε γενικές γραμμές μου αρέσουν πολύ σαν θέμα. Μετά κατά την διάρκεια του παιχνιδιού άρχισε να ανεβαίνει η ατμόσφαιρα. Υπάρχει δράση, μυστήριο, συνομωσίες κτλ. Μετά πάλι προς το τέλος νιώθεις πως οι δημιουργοί του AlternativA βιάζονταν να τελειώσουν το παιχνίδι. Προς το τέλος όλα γίνονται πολύ γρήγορα και η ιστορία προχωράει πιο πολύ μέσω cinematics πάρα τις δικές σου ενέργειες, με αποτέλεσμα να μένουν πολλά αναπάντητα ερωτήματα. Ενώ το τέλος του αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο και για ένα sequel.
Επίσης να αναφέρω πως το παιχνίδι δεν διαδραματίζεται μόνο στην Πράγα, αλλά πηγαίνετε και αλλού, ενώ σας δίνεται σε ένα σημείο να χειριστείτε κι έναν άλλον χαρακτήρα. Παραπάνω δεν λέω.
Τελικές σκέψεις:
Σε γενικές γραμμές το AlternativA, δίχως να είναι κάτι πρωτοποριακό, δεν είναι κακό παιχνίδι. Μπορεί να μην έχει τα καλύτερα γραφικά ή ήχο, αλλά δεν είναι εκεί που πάσχει το παιχνίδι. Για μένα το βασικό μειονέκτημα του παιχνιδιού είναι ότι ενώ από ένα σημείο και μετά καταφέρνει να σε βάλει μέσα στον κόσμο του, μετά σε πετάει έξω με πολύ άκομψο και βιαστικό τρόπο, σαν να σου λέει «άντε φτάνει τώρα, ήρθε η ώρα να τελειώνουμε». Ενώ αντιθέτως η όλη θεματολογία του και το σκηνικό του ενδείκνυνται και με το παραπάνω για περισσότερη δράση. Με λίγα λόγια οι δημιουργοί του παιχνιδιού θα έπρεπε να δώσουν μεγαλύτερο βάθος στον κόσμο του AlternativA, στον βασικό ήρωα του παιχνιδιού, όσο και στους άλλους χαρακτήρες. Κατι ακόμα που θεωρησα ως μειονέκτημα είναι η μικρή του διάρκεια και η ευκολία του.
Πάντως αν σας αρέσουν οι ιστορίες συνομωσίας, η post apocalyptic θεματολογία, οι οργουελικοί και καφκικοί κόσμοι και σενάρια, δώστε μια ευκαιρία στο AlternativA, παρά τις όποιες ατέλειες του.
6,5/10
Απαιτήσεις (όπως δίνονται στη σελίδα του Steam):
* OS: Windows XP ? or Windows ?Vista
* Processor: Intel Pentium IV ? 2.0 GHz or compatible
* Memory: 2 GB RAM
* Graphics: Graphic card with 512 MB RAM (Shader 2.0 compatible)
* DirectX?: DirectX?: 9.0c
* Hard Drive: 2 GB free space
* Sound: DirectX 9.0c ? compatible sound card
Προσωπικά έπαιξα το παιχνίδι με win7 64bit, διπύρηνο Intel E6400, 4 GB RAM, 8800 GTS και δεν παρατήρησα κανένα κόλλημα. Ούτε συνάντησα κάποιο bug.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Dream Specialist
- Offline
- Admin
- Posts: 1785
Πολύ ωραίο και κατατοπιστικό review.
(Όμως πιστεύω λιγάκι αυστηρός με τη βαθμολογία... )
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Tasos
- Offline
- Templar Hunter
- Posts: 758
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Dream Specialist
- Offline
- Admin
- Posts: 1785
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- crocark
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 2929
Ήμαρτον.Ebon Page wrote: κλειδαριές, κωδικούς κτλ(όχι ότι καλύτερο)
ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- shodan
- Offline
- Schattenjäger
Νομίζω τους καθυστερεί ο εκδότης και δεν έχει κυκλοφορήσει σε κουτί ακόμα.Dream_specialist wrote: Δεν μπορώ να το βρω αλλού, μόνο στο steam υπάρχει;
"Lo-lo-look at you, Hacker.
A pa-pa-pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you ru-run through my corridors-s.
H-h-how can you challenge a perfect, immortal machine?"
FB Profile[/url:2nnqt01r] | Twitter Profile[/url:2nnqt01r] | Blog-o-sphere[/url:2nnqt01r]
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- jadawin
- Offline
- Elite Member
- Posts: 8
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Elessar
- Offline
- Team
- Posts: 2986
Jadawin wrote: Μου θυμίζει λιγάκι το Nikopol κι έτσι με προδιαθέτει θετικά.
Πόσα θες να μας τρελάνεις; Το nikopol είναι ίσως από τα 3 χειρότερα adventure που έχω παίξει στην gaming καριέρα μου.
Εννοείται κάνω πλάκα ε (στο ύφος, όχι στο ότι το nikopol είναι χάλια)
Προβοκάτορας της αντβεντσουροαριστεράς
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Visitor
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- outcry
- Offline
- Walker Survivor
- Posts: 437
Απ την άλλη το πιο θετικό είναι ότι ο κόσμος του παιχνιδιού έχει βάθος και αυτό φαίνεται από τα κείμενα που διαβάζεις στο PDA.
Για να δούμε πως θα εξελιχθεί από εδώ και πέρα, αν και πρέπει να συμβούν συγκλονιστικά πράγματα για να αλλάξω τη μάλλον άσχημη γνώμη που χω σχηματίσει μέχρι τώρα.
edit:Απογοητευτικό, εντελώς βιαστικό φινάλε, όπως ακριβώς τα λες και στο mini review. Και πολλά αναπάντητα ερωτήματα. Με δυο λόγια και το 6.5 που του βαλες πολύ είναι.
[i:2dyt6cll]I'd like to be the Catcher in the Rye and all.[/i:2dyt6cll]
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Dream Specialist
- Offline
- Admin
- Posts: 1785
Έ, όχι μόνο των 3d person adventures.outcry wrote: Και επίσης, ένα αιώνιο κακό των περισσότερων 3d person adventures, ξυπνάς εσύ ένα ωραίο πρωινό, βλέπεις πχ ένα μάτσο σιδεριές κάτω και λες α τι ωραίο αυτό το σκουριασμένο σίδερο, ίσως μου χρειαστεί κάπου και το παίρνεις.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- tsampikos
- Offline
- Master of Dimensions
- Posts: 1577
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Dream Specialist
- Offline
- Admin
- Posts: 1785
Ρε Τσαμπίκο το έχεις πεις πολλές φορές και πλέον θα ρωτήσω.Τι θα πει καθαρόαιμο είδος και γιατί τα πρώτου προσώπου δεν είναι;tsampikos wrote: Εντάξει , μην μπούμε τώρα σε σύγκριση τών 1st Person με τα 3rd person. Τα δεύτερα είναι το καθαρόαιμο είδος.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- tsampikos
- Offline
- Master of Dimensions
- Posts: 1577
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- crocark
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 2929
Εμένα η άποψη αυτή με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο, γιατί η ανατομία και φυσιολογία μου τα μόνα 3D παιχνίδια που μου επιτρέπουν να παίξω ανενόχλητος είναι τα racing. Για FPS δεν ξέρω και πολλά.tsampikos wrote: Το 1st person στοιχείο είναι περισσότερο για FPS και racing games παρά για Adventure
Αυτό το ακούω συχνά και είναι υπερβολή. Έχει όμως νόημα αν θες να δώσεις έμφαση στη χρονική ακολουθία των πραγμάτων για να πεις τελικά ότι, αφού τα 2d προηγούνται των 3d, είναι τα κλασικά, παραδοσιακά κλπ.tsampikos wrote: Βασικά τα καθαρόαιμα Adventures είναι τα text Adventures
Ακριβώς αυτές τις δυο φράσεις είμαι σίγουρος ότι θα τις χρησιμοποιήσουν άνετα οι οπαδοί των 3d ως συν για το αγαπημένο τους είδος και θα συμφωνήσω ότι στα ελάχιστα πολύ καλά από τεχνικής απόψεως 3d adventures μάλλον έχουν δίκιο. Αλλά τα περισσότερα 3d adventures είναι τόσο χάλια τεχνικά που ίσως θα προτιμούσα να το ρίξω στα shooters από το να παίζω τέτοια ψυχοβγαλτικά παιχνίδια.tsampikos wrote: υπάρχει σαφής έλεγχος του χώρου και καλύτερος προσανατολισμός. Το καλύτερο δηλαδή για παιχνίδι εξερεύνησης.
Από όσα λες, αυτό που με βάζει σε σκέψεις είναι το
tsampikos wrote: που αν δεν υπήρχε η επιτυχία του Myst και των συναφών κλώνων θα είχαν μείνει πίσω
ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.