Full Throttle
- tsampikos
- Topic Author
- Offline
- Master of Dimensions
- Posts: 1577
H Lucasarts, ως γνωστόν, είναι η κορυφαία εταιρεία για παιχνίδια adventures που έχει υπάρξει. Τα διαμάντια της μνημονεύονται χρόνια τώρα ως τα κλασσικότερα παραδείγματα πρότυπου Adventure Game.Ένα από τα διαμάντια αυτά είναι το Full Throttle.Το παιχνίδι κυκλοφόρησε το 1995 με ένα άκρως πρωτότυπο σενάριο, και αμέσως χτύπησε κορυφή στις προτιμήσεις των Adventurers σε Ελλάδα και εξωτερικό. Δημιουργός του ο Τim Schafer, ένας από τους σπουδαιότερους δημιουργούς Adventures παγκοσμίως. Ας το δούμε όμως αναλυτικότερα:
1.ΣΕΝΑΡΙΟ
Ο Ben, τον ρόλο του οποίου παίρνει ο παίκτης, ηγείται των "Polecats", μιας ομάδας μηχανόβιων. Βρισκόμαστε σε μια εποχή που η μοναδική κατασκευάστρια εταιρεία μηχανών εντός Αμερικής είναι η Corley Motors, ιδιοκτησίας του μεγιστάνα Malcolm Corley. Ενώ ο Βen μαζί με τους λοιπούς Polecats, διασκεδάζουν σε ένα μπαρ, ο ποταπός Adrian Ripburger, αντιπρόεδρος της Corley Motors, ο οποίος έχει δικά του σχέδια για την εταιρεία, για το μέλλον των διάσιμων μηχανών Corley, αλλά και για τους ίδιους τους Polecats, τον προσεγγίζει κάνοντάς του μια πρόταση "συνεργασίας" την οποία ο Ben αρνείται αμέσως, ειδικά από τη στιγμή που διαπιστώνει ότι ο Ripburger σκάβει πρόωρα τον λάκκο του ηλικιωμένου Malcolm Corley. Από τη στιγμή αυτή ο Ben θα βρεθεί μπλεγμένος σε μια συνωμοσία τόσο εις βάρος του όσο και των μελώς της ομάδας του αλλά και της ίδιας της Corley Motors. Πρέπει να εμποδίσει τα σκοτεινά σχέδια του Adrian Ripburger, πριν είναι αργά.
Αναμφίβολα έχουμε να κάνουμε με ένα παντελώς πρωτότυπο σενάριο που μέχρι εκείνη τη στιγμή σε κανένα άλλο παιχνίδι δεν είχε κάνει την εμφάνιση του, έτσω με παραπλήσια ιστορία, αλλά ούτε και μέχρι σήμερα έχουμε δει κάτι αντστοίχως αξιόλογο, με εξαίρεση την πρόσφατη "αστειότητα" που ακούει στο όνομα "Rockin' Dead".
Δικαιωματικά, λοιπόν, το παιχνίδι, αξίζει τον καλύτερο δυνατό βαθμό.
Βαθμός: 10/10
2. ΓΡΑΦΙΚΑ/ΗΧΟΣ
Στον τεχνικό τομέα το παιχνίδι τα πάει πάρα πολύ καλά. Τα γραφικά του ήταν εκπληκτικά για την εποχή που κυκλοφόρησε και απλώς πολύ καλά για τα σημερινά δεδομένα. Μην ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα παιχνίδι που κυκλοφόρησε το μακρινό 1995. Τα τοπία και τα χρώματα του παιχνιδιού αποτυπώνουν άριστα το περιβάλλον που κινείται η περιπέτεια και είναι αυτά που ταιρίαζουν περισσότερο σε ένα τέτοιο σενάριο. Ο ήχος του παιχνιδιού είναι εκπληκτικός. Τα εφέ, τα μουσικά ακούσματα και το voice acting κινούνται σε επίπεδα που δεν τα συναντάς εύκολα ούτε σήμερα. Ο τεχνικός τομέας του παιχνιδιού συμβάλει σην δημιουργία μας εκπληκτικής ατμόσφαιράς που προσφέρει τα μέγιστα κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Είναι απορίας άξιον πως αυτό που έκανε η Lucasarts τόσο επιτυχημένα χρόνια πριν να είναι ανίκανοι να το καταφέρουν πολλοί σύγχρονοι δημιουργοί, διαθέτοντας μάλιστα πολύ πιο εξελιγμένα τεχνικά μέσα.
Βαθμός:10/10
3. GAMEPLAY
Στο Gameplay του παιχνιδιού συναντάμε τον τρόπο χειρισμού, που έμελλε να καθιερωθεί ως ο καλύτερος και αντιπροσωπευτικότερος στην ιστορία των Adventure Games. Ο χειρισμός τύπου SCUMM, στην τελευταία του μορφή, λίγο πριν η Lucasarts τον αφήσει για να ακολουθήσει το GrimE σύστημα για τα τρισδιάστατα Grim Fandango & Escape from Monkey Island. To παιχνίδι είναι φυσικά οπτικής τρίτου προσώπου. Mε τα δύο κουμπιά του mouse διαλέγουμε τις εντολές αφενός και κατευθύνουμε τον pointer πάνω στο αντικείμενο που θέλουμε για να πραγματοποιήσουμε την σκοπούμενη ενέργεια αφετέρου. Η απλότητα σε όλο της το μεγαλείο. Η διάρκεια του παιχνιδιού είναι το αδύναμο σημείο του, καθώς πρόκειται πιθανότατα για το μικρότερο σε διάρκεια παιχνίδι που έχει κυκλοφορήσει η Lucasarts. Επίσης οι γρίφοι του παιχνιδιού ενδεχομένως να θεωρούνται ευκολότεροι από τους αντίστοιχους άλλων Adventures της Εταιρείας, χωρίς αυτό να σημάίνει ότι είναι κακοί ή παράλογοι. Το αντίθετο μάλιστα. Ο συνδιασμός διάρκειας και επιπέδου δυσκολίας γρίφων είναι αυτός που μπορεί να οδηγήσει έναν έμπειρό παίκτη γρήγορα στο φινάλε και στο τελείωμα του παιχνιδιού, αφήνοντάς του τη αίσθηση ότι θα "ήθελε να διαρκέσει άλλο τόσο". Σκηνές δράσης δεν συναντάμε στο παιχνίδι, εκτός από ένα σημείο όπου ο Ben οδηγόντας τη μηχανή του παίζει ξύλο με τα μέλη άλλων συμμοριών με σκοπό να αποσπάσει κάποια όπλα από αυτούς αλλά και να οδηγηθεί σε ένα κρησφύγετο, όπου θα βρει πολύτιμη βοήθεια για τη συνέχεια. To menu του παιχνιδιού είναι απλό και εύχριστο, οι δε θέσεις saves απεριόριστες. Έχουμε να κάνουμε, λοιπόν με ένα παιχνίδι που στο θέμα του gameplay τα πάει πολύ καλά, θα θέλαμε όμως να διαρκέσει περισσότερο....
Βαθμός: 9/10
ΓΕΝΙΚΑ:
Το Full Throttle είναι ένα all time classic Adventure Game. Μπορεί να είναι μικρότερο από άλλα παιχνίδια σε διάρκεια, ωστόσο διαθέτει στοιχεία που το έχουν καταστήσει σημείο αναφοράς στην ιστορία των Adventure Games. Διαθέτει εξαιρετικό σενάριο, ποιοτικό τεχνικό τομέα, άψογη ατμόσφαιρα, εκπληκτικό gameplay. Συνίσταται ανεπιφύλακτα σε κάθε Adventurer!
Συνολικός βαθμός: 10/10
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Constantine_R
- Offline
- Voodoo Priest
- Posts: 1373
....... the thick smell of asphalt.......
“You know, the very powerful and the very stupid have one thing in common. They don’t alter their views to fit the facts. They alter the facts to fit their views.”
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- WickedMan
- Offline
- Tentacled Overlord
- Posts: 1098
Πάρε χαφάκι, χαφάκι Ισπανό / Γάλλο πάρε για κόφτη / φουνταριστό Αργεντινό / γκολκίπερ πάντα Γερμανόοοοο / και καπετάν τον Τότι...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- mkllds
- Offline
- Futuristic Fedora
- Posts: 674
When I think of Maureen I think of two things:Constantine_R wrote: Π-Α-Ι-Χ-Ν-Ι-Δ-Α-Ρ-Α!!!
....... the thick smell of asphalt.......
asphalt...
...and trouble.
Ανατρίχιασα...!
Λίγο μεγαλύτερο να ήταν ρε γαμώτο...
-"Πάνω στην άμμο την καυτή, γράφαμε τ' όνομα μας".
-Θεοδωράκης.
-Σεφέρης.
-Και τραγουδάει ο Σεφέρης.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- moumiaq
- Offline
- Spammer
- Posts: 246
- f2bnp
- Offline
- Elite Member
- Posts: 89
Εάν δεν το αγαπούσε τόσο πολύ ο κόσμος δεν θα ήμουν τόσο αρνητικός, αλλά ειλικρινά οι διαστάσεις που έχει πάρει είναι τόσο μεγάλες που πραγματικά απορώ ώρες ώρες.
Εύκολα από τα πιο υπερεκτιμημένα παιχνίδια της LucasArts.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- giovanna
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 3599
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- manos426f
- Offline
- Futuristic Fedora
- Posts: 621
Κακά τα ψέματα,αν έβγαινε σήμερα (ειδικά από καμιά γερμανική εταιρεία ),δε θα έχαιρε σε καμία περίπτωση της ίδιας εκτίμησης από το gaming κοινό...
www.Ragequit.gr - Aποκλειστικά αφιερωμένο στο PC software και hardware
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- tsampikos
- Topic Author
- Offline
- Master of Dimensions
- Posts: 1577
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- GameLinguist
- Offline
- Adventurous Titan
F2bnp wrote: Μάλλον είμαι από τους λίγους που θα εκφράσει την αντίθετη γνώμη. Σιγά το παιχνίδι πια, πλακίτσα έχει άλλα είναι απίστευτα μικρό, πανεύκολο και με μία από τις πιο εκνευριστικές action sequences σε adventure παιχνίδι που βγήκε ποτέ (ναι, μονομαχίες καβάλα σε μηχανή, σε εσάς μιλάω!).
Εάν δεν το αγαπούσε τόσο πολύ ο κόσμος δεν θα ήμουν τόσο αρνητικός, αλλά ειλικρινά οι διαστάσεις που έχει πάρει είναι τόσο μεγάλες που πραγματικά απορώ ώρες ώρες.
Εύκολα από τα πιο υπερεκτιμημένα παιχνίδια της LucasArts.
Τελικά δεν είμαστε τόσο λίγοι... Ωραίο παιχνίδι, αλλά μέχρι εκεί. Και σίγουρα από τα πιο υπερεκτιμημένα adventures γενικά. Και θεωρώ ότι ήταν τρομερά μικρής διάρκειας, ειδικά για την εποχή του που τα adventures μεσουρανούσαν και είχαν πολύ μεγάλη διάρκεια.
"Όσο βαθιά και να θάψεις την αλήθεια,
αυτή έχει τον τρόπο να βγει στην επιφάνεια και να ανασάνει"
-- παροιμία των φάλαν // Το Σκήπτρο του Φοίνικα
GameLinguist: Because Language is a Game
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- f2bnp
- Offline
- Elite Member
- Posts: 89
Day of the Tentacle
Ορίστε το είπα! Είχε αρκετή πλακίτσα αλλά μέχρι εκεί για μένα, πραγματικά προσπάθησα να βρω περισσότερα θετικά στοιχεία, αλλά είναι για μένα ένα παιχνίδι ξεπερασμένο σε πάρα πολλούς τομείς πλέον.
Πάντως σχετικά με το Full Throttle απορώ... Πώς γίνεται ο κόσμος να το αγκάλιασε και να μίσησε το The Dig; Το The Dig είναι μακράν ένα από τα καλύτερα παιχνίδια (όχι απαραίτητα adventure) που έχω παίξει, λίγες φορές έχω βυθιστεί τόσο πολύ σε ένα παιχνίδι. Συνδύαζε κλασσικό point&click gameplay με τους μοναχικούς κόσμους του Myst, η φαντασία μου οργίαζε για το τι μπορεί να έβλεπα στην επόμενη οθόνη!
Αλλά αυτές οι καταραμένες light bridges μου είχανε σπάσει τα νεύρα και σίγουρα στιγμάτισαν πολλές αθώες παιδικές καρδιές που μάταια έκαναν ένα απλό κλικ στο κουμπί.
ΑΡΓΚ
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- moumiaq
- Offline
- Spammer
- Posts: 246
Ορίστε το είπα! Είχε αρκετή πλακίτσα αλλά μέχρι εκεί για μένα, πραγματικά προσπάθησα να βρω περισσότερα θετικά στοιχεία, αλλά είναι για μένα ένα παιχνίδι ξεπερασμένο σε πάρα πολλούς τομείς πλέον.[/quote]
Μιλάμε για παιχνίδι που κλείνει 20ετία σε λιγάκι.Πλέον μπορεί να είναι και ξεπέρασμένο . Who cares . Οι αναμνήσεις είναι αυτές που μένουν και για να αναφέρεται τόσος κόσμος σ'αυτό βλέποντας παράλληλα οτι στην αναφορά και μόνο του ονόματος γελάει το χειλάκι κατι ελάχιστο μπορεί να σημαίνει και αυτό.
[/quote]Πάντως σχετικά με το Full Throttle απορώ... Πώς γίνεται ο κόσμος να το αγκάλιασε και να μίσησε το The Dig;[/quote]
Εγώ δεν το μίσησα και το Full Throttle το λάτρεψα.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- crocark
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 2929
@Moumiaq
Δεν το εννοούν. Απλά θέλουν να επαναφέρουν στο forum κόσμο που έχει εξαφανιστεί από χρόνια ...
... Φιλότιμη προσπάθεια, δε λέω, αλλά εδώ είναι χαμένοι στο υπερπέραν κι αυτοί ακόμη οι υπερασπιστές του DotTentacle ...
Όσον αφορά το DIG που αξιώθηκα να παίξω πριν λίγο σχετικά καιρό (1 Ή 2 χρόνια) ... απλά ένα παό τα καλύτερα παιχνίδια που έχω παίξει (στο top 10). Άσχετα αν οι lightbridges είναι ικανές να κάμψουν και ενήλικες
ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- tsampikos
- Topic Author
- Offline
- Master of Dimensions
- Posts: 1577
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Constantine_R
- Offline
- Voodoo Priest
- Posts: 1373
Δηλαδή αν κατάλαβα καλά έχεις βαρεθεί να παίζεις adventures όπου υπάρχει ουσιαστική εναλλαγή χαρακτήρων (όχι αναλαμβάνω στο πρώτο κεφάλαιο τον έναν και στο δεύτερο τον άλλο κτλ.) όπου οι κινήσεις του ενός επηρεάζουν την πορεία του άλλου και είναι μη γραμμικά. Για κάτσε να σκεφτώ.... ναιιιι.... την τελευταία δεκαετία έχω άπειρα παραδείγματα (μη φάτε, πλάκα κάνω... ). Για το χιούμορ δεν αναφέρομαι γιατί είναι υποκειμενικό.F2bnp wrote: αλλά είναι για μένα ένα παιχνίδι ξεπερασμένο σε πάρα πολλούς τομείς πλέον.
Επίσης δεν μπορώ να καταλάβω πως μπορούμε, κάτι που πρωτοπορεί σε ένα τομέα, να το χαρακτηρίζουμε σαν ξεπερασμένο. Με αυτή τη λογική, οι Black Sabbath είναι ξεπερασμένοι αφού υπάρχουν, ξέρω εγώ, οι Lamp of God που ηχογραφούν σε καλύτερα στούντιο. Ο Edgar Allan Poe είναι ξεπερασμένος γιατί υπάρχει ο Steven King. Η Maddona είναι ξεπερασμένη γιατί υπάρχει η Lady Gaga. Ο Sir Arthur Conan Doyle είναι ξεπερασμένος γιατί υπάρχουν σήμερα άλλοι πολλοί συγγραφείς που γράφουν αστυνομικά μυθιστορήματα. κ.ο.κ.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΗ: για να μην αρχίσετε, δεν συγκρίνω την ΠΟΙΟΤΗΤΑ των παραπάνω (ποιος δηλαδή είναι καλύτερος), απλά θεωρώ ότι είναι άτοπο να χρησιμοποιούμε τη λέξη ξεπερασμένο για να χαρακτηρίσουμε άτομα, γεγονότα, που δημιούργησαν μια ολόκληρη τάση στο είδος τους.
Edit: Θα συμφωνήσω πάντως, ήταν φιλότιμη προσπάθεια...
“You know, the very powerful and the very stupid have one thing in common. They don’t alter their views to fit the facts. They alter the facts to fit their views.”
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.