Morpheus
- Castledoque
- Topic Author
- Offline
- Adventure Draic Kin
- Posts: 977
Παρατήρηση 1: Λόγω πρότερης κακής εμπειρίας με προβληματικούς γρίφους μυστοειδών κλώνων έλυσα 2 ή 3 γρίφους με τα μισά από τα στοιχεία που έδινε το παιχνίδι και κάμποσο trial and error, γιατί νόμιζα ότι είχα συλλέξει όλες τις απαραίτητες ενδείξεις:
Παρατήρηση 2: Όντως το κομμάτι της Thermon είναι το χειρότερο από άποψης puzzle design και το μόνο όπου το παιχνίδι θυμίζει τα "ανθυπομυστοειδή" ξαδερφάκια του. Λες και ξαφνικά ανέλαβε το παιχνίδι άλλος σχεδιαστής.
Απορία: Μπορεί να μου εξηγήσει κάποιος τι έγινε στο φινάλε;
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Constantine_R
- Offline
- Voodoo Priest
- Posts: 1373
Ακριβώς το ίδιο σκεφτόμουν και εγώ.Παρατήρηση 2: Όντως το κομμάτι της Thermon είναι το χειρότερο από άποψης puzzle design και το μόνο όπου το παιχνίδι θυμίζει τα "ανθυπομυστοειδή" ξαδερφάκια του. Λες και ξαφνικά ανέλαβε το παιχνίδι άλλος σχεδιαστής.
Για το φινάλε:
“You know, the very powerful and the very stupid have one thing in common. They don’t alter their views to fit the facts. They alter the facts to fit their views.”
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Castledoque
- Topic Author
- Offline
- Adventure Draic Kin
- Posts: 977
Και μια απορία ακόμα για κάποια σχόλια που είχαν γίνει στο παρελθόν, τότε που συζητούσαμε για το "The Dig": Προς τι όλη εκείνη η βεβαιότητα ότι δε θα μου αρέσει το "Morpheus" (η οποία και διαψεύστηκε πανηγυρικά); Το μόνο κοινό ανάμεσά τους είναι ο μυστοειδής χαρακτήρας των γρίφων τους. Κατά τα άλλα, ουδεμία σχέση βλέπω ούτε στο περιεχόμενο (και το κυριότερο) ούτε στο ύφος του σεναρίου, (το οποίο ύφος ήταν αυτό που κατά κύριο λόγο με είχε χαλάσει στο Dig).
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- crocark
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 2929
Ακόμη προσπαθώ να καταλάβω από που και ως που ο παραλληλισμός με το ΓΓ Κανένα κοινό απολύτως ούτε στο πνεύμα του φινάλε, ούτε σε άλλα πνεύματα. Τι κάθεσαι και προσπαθείς να συσχετίσεις; Το ένα παιχνίδι είναι πολύ καλό, σοβαρότατο κι εξαιρετικά ενδιαφέρον (όχι όσο το Dig) και το άλλο, ό,τι να 'ναι.
ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Castledoque
- Topic Author
- Offline
- Adventure Draic Kin
- Posts: 977
Βράδυ το έγραψα το μήνυμα. Δε φταίω εγώ που το είδες πρωί.crocark wrote: Άσε μας βρε Castledoque πρωί - πρωί.
Αν διαβάσεις τα κείμενα στα spoilers, όπου συζητάμε με τον Constantine_R για το νόημα του φινάλε, θα καταλάβεις με ποια λογική έγινε ο παραλληλισμός, ότι δηλαδή στο τέλος (huge spoilers για το τέλος)crocark wrote: Ακόμη προσπαθώ να καταλάβω από που και ως που ο παραλληλισμός με το ΓΓ
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- crocark
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 2929
@ Κώστα
Εκεί (στο ΓΓ) το είπε για κακό. Δε φαντάζομαι με καμία δυνατή περιπλοκή στο μυαλό του, να χρησιμοποιούσε οιανδήποτε αρνητική φράση για ένα από τα πιο αγαπημένα του παιχνίδια. Βεβαίως, αυτά που λέει ο dOutCry, δεν τα θεωρώ αξιώματα. Μπορεί για σένα αυτή η φράση να έχει εφαρμογή κι εδώ και καλά κάνει. Εγώ θα επιμείνω στα "αποπάνω" ακόμη και στην απίθανη περίπτωση που όλοι εδώ μέσα βρίσκατε κοινό τόπο ανάμεσα στο διήγημα και το "ανεκδιήγημα"
ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Castledoque
- Topic Author
- Offline
- Adventure Draic Kin
- Posts: 977
Με εξαίρεση τον χαρακτηρισμό μπουρδολόγημα,crocark wrote: Ο dOutCry, λέει ότι είναι μια συχνή παπαριά στο τέλος επειδή δεν ξέρεις πως να κλείσεις το μπουρδολόγημα που εφηύρες, να λες ότι...
Τέλος πάντων, πιστεύω θα ήταν καλύτερο να επανέλθουμε στο θέμα, δηλαδή την ερμηνεία του φινάλε του Mopheus, που έχει περισσότερο ενδιαφέρον για κουβέντα.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- crocark
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 2929
και σου απάντησα πως δεν έχουν απολύτως καμία σχέση. Πρέπει να το τραβήξεις από τα μαλλιά για να το φέρεις κοντά το ένα στ' άλλο. Βασισμένο σε υπόθεση είναι. Σύγκριση βασισμένη σε υπόθεση. Μια υπόθεση που αμφιβάλλω αν έχουν κάνει πολλοί.Castledoque wrote:
Warning: Spoiler!τότε δεν καταλαβαίνω γιατί δεν έχουν γίνει και για το Morpheus τα παράπονα σχετικά με φινάλε-εύκολη λύση, που έχουν κάνει πολλοί εδώ για το Whispered World, μια και το πνεύμα του φινάλε είναι εξαιρετικά παρόμοιο στα δύο παιχνίδια.
Ναι. Καλύτερα. Όχι ότι θα έχει κανένα νόημα η συζήτηση κατ' εμέ, αλλά ελεύθερα οι υπόλοιποιCastledoque wrote: πιστεύω θα ήταν καλύτερο να επανέλθουμε στο θέμα, δηλαδή την ερμηνεία του φινάλε του Mopheus, που έχει περισσότερο ενδιαφέρον για κουβέντα.
ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Constantine_R
- Offline
- Voodoo Priest
- Posts: 1373
Ξέρω πολύ καλά πως το είπε ο Outcry και με τον ίδιο τρόπο το χρησιμοποίησα και εγώ.crocark wrote: δε θεωρώ σωστή και τη χρήση της φράσης του outcry από τον C_R. Αυτός το είπε, αν θέλει παίρνει θέση, αλλά δεν εννοούσε αυτό. Ο dOutCry, λέει ότι είναι μια συχνή παπαριά στο τέλος επειδσή δεν ξέρεις πως να κλείσεις το μπουρδολογία που εφηύρες.
Σταμάτα τώρα να γουρλώνεις τα μάτια σου και άσε με να διευκρινίσω.
Το κακό του έχουν -κατ' εμέ- τα adventure πρώτου προσώπου είναι ότι στα περισσότερα ο πρωταγωνιστής είναι θιασώτης γεγονότων και όχι ρυθμιστής. Δηλαδή παίζοντας ξεδιπλώνεται μια ιστορία που επί της ουσίας αυτή πρωταγωνιστεί στο παιχνίδι και εκεί δίνεται (προφανώς) όλη η βάση. Στο Morheus έχουμε τρεις. Αυτή στην οποία στηρίζεται όλο το παιχνίδι, του Jan και των επιβατών, του πατέρα του Holmes και του ίδιου του Holmes που είναι καθαρά υποστηρικτικές και μπήκαν -πιστεύω- μόνο και μόνο για να μην είναι "ανώνυμος" ο ήρωας που χειριζόμαστε.
Για την κεντρική ιστορία, λοιπόν, δεν το συζητάω. Είναι καταπληκτική, ξεδιπλώνεται στα μάτια μας με αριστοτεχνικό τρόπο και τελειώνει (μαθαίνουμε δηλαδή τα πάντα) μόλις μπούμε στο δωμάτιο του Jan. Ουσιαστικά αυτό είναι το φινάλε. Από κει και πέρα πρέπει να τελειώσουν και οι άλλες δυο. Αυτή του πατέρα Holmes, που γίνεται χωρίς κάτι το συνταρακτικό και το παιχνίδι τελειώνει με το τι απέγινε ο Holmes. ΑΥΤΟ το φινάλε συζητάγαμε με το Castle... Εμένα μου έδωσε λοιπόν την εντύπωση ότι θέλοντας να κρατήσουν τον δραματικό-μυστηριακό τόνο στο τέλος έφτιαξαν το φινάλε που έφτιαξαν χωρίς να κάτσουν να πολυσκεφτούν το υπόβαθρο αυτών που βλέπουμε. Ειδικά το τελευταίο καρέ με την κοπέλα πρέπει να μπήκε μόνο και μόνο για να κάνουμε το "ωωωωω!!!!" και να αναρωτιόμαστε "τι έγινε τώρα;". Για αυτό και έγραψα "Αν ρωτήσουμε πάντως κάποιον συντελεστή, δεν νομίζω να μας δώσει σαφή απάντηση".
Εννοείται ότι το Morheus δεν είναι "μπουρδολογία". Μάλιστα αν κατοικείς στην μπουρδολογία πρέπει να πάρεις τηλεσκόπιο για να δεις το Morheus. Tο φινάλε του όμως μοιάζει "εύκολη λύση".
Εδώ συμφωνώ με τον croc. Στο WW το φινάλε είναι και ο πυρήνας της ιστορίας σε αντίθεση με το Morheus (μη τα ξαναλέω... ), λογικό να μας πειράζει λιγότερο. Περί ορέξεως κολοκυθόπιτα για το φινάλε του WW πάντως.Castledoque wrote:
Warning: Spoiler!αν είναι έτσι τα πράγματα, τότε δεν καταλαβαίνω γιατί δεν έχουν γίνει και για το Morpheus τα παράπονα σχετικά με φινάλε-εύκολη λύση, που έχουν κάνει πολλοί εδώ για το Whispered World, μια και το πνεύμα του φινάλε είναι εξαιρετικά παρόμοιο στα δύο παιχνίδια. Διευκρινίζω πως προσωπικά δεν έχω πρόβλημα με τέτοιου είδους φινάλε.
Καλά το να μπω στη διαδικασία να τα συγκρίνω.... ούτε για αστείο..... σαν να συζητάμε πιο είναι καλύτερο, το καρπούζι ή το πορτοκάλι.
(και τα δυο τα τσακίζω... ).
@croc
Σταμάτα να μειώνεις τη Dora!
@Castle
Αφού σου λέγαμε ΠΟΣΟ φοβερό είναι.... στοιχηματίζαμε ότι δεν θα σου άρεσε....
“You know, the very powerful and the very stupid have one thing in common. They don’t alter their views to fit the facts. They alter the facts to fit their views.”
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- crocark
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 2929
Ναι. ήθελα να το γράψω κι αυτό, αλλά κρατήθηκα για να μην το πάμε όλο απ' την αρχή. Κι ακόμη κρατιέμαι.Constantine_R wrote: Σταμάτα να μειώνεις τη Dora!
Τελικά τι έγινε; Χάσαμε όλοι; τα λεφτά της μπάνκας σε ποιον πάνε;Constantine_R wrote: Αφού σου λέγαμε ΠΟΣΟ φοβερό είναι.... στοιχηματίζαμε ότι δεν θα σου άρεσε....
ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Castledoque
- Topic Author
- Offline
- Adventure Draic Kin
- Posts: 977
Σε μένα εννοείται! Πόσα κέρδισα;crocark wrote: τα λεφτά της μπάνκας σε ποιον πάνε;
Χμ, δεν είμαι σίγουρος ότι συμφωνώ. Στο ξεκίνημα του παιχνιδιού το πρώτο πράγμα που ακούμε μετά από τον μονόλογο του ήρωα είναι τα λόγια της Claire: "We thought that you'd never find us." και στο τέλος τα λόγιαConstantine_R wrote: Εμένα μου έδωσε λοιπόν την εντύπωση ότι θέλοντας να κρατήσουν τον δραματικό-μυστηριακό τόνο στο τέλος έφτιαξαν το φινάλε που έφτιαξαν χωρίς να κάτσουν να πολυσκεφτούν το υπόβαθρο αυτών που βλέπουμε. Ειδικά το τελευταίο καρέ με την κοπέλα πρέπει να μπήκε μόνο και μόνο για να κάνουμε το "ωωωωω!!!!" και να αναρωτιόμαστε "τι έγινε τώρα;".
Πάντως σχετικά με τον infamous γρίφο
Γενικά πάντως οι γρίφοι ήταν πολύ καλά στημένοι, αφού μάλιστα μερικοί μπορούσαν να λυθούν από διαφορετικά στοιχεία που υπήρχαν σε πολλαπλά σημεία, ας πούμε
Μάλιστα κάτι κωμικό στο walkthrough που κοίταξα ήταν ότι ο τύπος που έγραψε το walkthrough έναν γρίφο τον έλυσε με τελείως κουλό τρόπο που πραγματικά δεν ξέρω αν τον είχαν σκεφτεί όντως οι designers.
Κοίτα, ένα παιχνίδι που το βγάζουν οι άλλοι αριστούργημα, δεν έχω προκαταβολικά την απαίτηση να μου φανεί κι εμένα εξίσου αριστουργηματικό. Επειδή τα γούστα ποικίλλουν μπορεί απλώς να μου φανεί πολύ καλό ή και πάρα πολύ καλό, χωρίς βέβαια αυτό να μου χαλάσει τη διάθεση απέναντί του ή τη γνώμη μου γι' αυτό. Όταν όμως το παιχνίδι προκύπτει απλώς καλό, τότε ο πρώτερος χαρακτηρισμός ως αριστούργημα λειτουργεί πολύ αρνητικά στην τελική εντύπωση που μου αφήνει και στη διάθεσή μου απέναντί του. Πρόσθεσε επίσης ότι το Dig παρουσιάζει αδυναμίες σε έναν από τους πιο νευραλγικούς τομείς για μένα σε ένα adventure, που είναι η ποιότητα γραφής του σεναρίου (όχι το περιεχόμενό του, αλλά ο τρόπος που στήνεται) και μπορείς να καταλάβεις γιατί χαλάστηκα τόσο μαζί του. Και μια και λέμε για σενάρια, να πω ότι το σενάριο του Morpheus είναι κατά τη γνώμη μου πολύ καλό και η παρουσίαση των χαρακτήρων υποδειγματική και ιδιαιτέρως έξυπνη, αφού έχει επιλεγεί μια μινιμαλιστική προσέγγιση, η οποία κάνει χαρακτήρες, που διαφορετικά ίσως και να έμοιαζαν με στερεότυπα, να παρουσιάζουν ενδιαφέρον. Επίσης πολλά στοιχεία της προσωπικότητάς τους τελικά διαφαίνονται μέσω του ίδιου του gameplay στα όνειρά τους, πράγμα που μόνο ως θετικό μπορώ να το χαρακτηρίσω.Constantine_R wrote: Αφού σου λέγαμε ΠΟΣΟ φοβερό είναι.... στοιχηματίζαμε ότι δεν θα σου άρεσε....
Γενικά πολύ ωραίο παιχνίδι και καθώς περνάνε οι μέρες μου αφήνει και άριστη ανάμνηση (που είναι και η τελική δοκιμασία για ένα πολύ καλό παιχνίδι).
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- outcry
- Offline
- Walker Survivor
- Posts: 437
Ας πω πρώτα μερικά πράματα για τις απόψεις μου περί τερματισμών.
Θέλω οπωσδήποτε να ολοκληρώνεται η βασική ιστορία. Μα είναι φανταστικός κόσμος, μα είναι χιουμοριστικός κόσμος, μα είναι σκοτεινός κόσμος, θέλω η βασική ιστορία να ολοκληρώνεται λογικά δηλαδή να βασίζεται είτε στη πραγματική, κοινή λογική, είτε στη λογική του εκάστοτε κόσμου. Πέρα από τη βασική ιστορία, μου αρέσει να μένουν μερικά πράγματα στον αέρα, έτσι, να χαμε να λέγαμε. Κάτι σαν αυτό που έκανε η Agatha Christie στα βιβλία της δηλαδή. Το πιθανότερο είναι τα πράγματα αυτά να μη μπορούν καν να εξηγηθούν.
Παραδείγματα που μου ρχονται πρόχειρα. Το Still Life, υπέροχο παιχνίδι, κόλλησα τρομερά αλλά μόλις έφτασα στο τέλος το μόνο που έκανα ήταν να γελάσω. Η βασική ιστορία δεν ολοκληρώνεται ποτέ. Καλά για τις αστείες δικαιολογίες που μπορεί να βρει ο χ,ψ δημιουργός του παιχνιδιού δεν αξίζει να χαλάσω ούτε γράμμα.
Το Gabriel Knight 3. Η βασική ιστορία ολοκληρώνεται, άσχετα αν συμφωνεί ή διαφωνεί κάποιος με το τέλος, αυτό υπάρχει. Από την άλλη, μερικά πράγματα μένουν στον αέρα (
Όταν ένα παιχνίδι τελειώνει λέγοντάς σου πως όλη η ιστορία ήταν ένα ψέμα τότε, πολύ απλά, δεν έχει ιστορία. Όταν ένα παιχνίδι σου λέει εξαρχής ότι ασχολείται με τα ψέμματα τότε, καλώς ή κακώς, μπορεί να τελειώσει χρησιμοποιώντας τα ακόμα και βρώμικα, όπως υποστηρίζει ο castledoque αν κατάλαβα καλά. Αυτό το παιχνίδι όμως είναι τίμιο, ξεκαθαρίζει από την αρχή ότι το όνειρο και η πραγματικότητα, το ψέμμα και η αλήθεια θα μπλεχτούν.
Τώρα για το Morpheus τι πιστεύω, απ'όσα θυμάμαι.
Η σπηλιά είναι ο κόσμος-όνειρο του πρωταγωνιστή. Το όνειρο του ν ανακαλύψει τι απέγινε ο πατέρας του. Παράλληλα είναι και το όνειρο αυτού που έκανε το πείραμα (αν θυμάμαι καλά στη σπηλιά καταλήγεις αφού ανοίξεις το δωμάτιο αυτού και μετά πας κατευθείαν στο λευκό σπίτι). Στη σπηλιά ανακαλύπτουμε 3 πράγματα. Το πτώμα (που προφανώς μας πληροφορεί για τη τύχη του πατέρα), το ημερολόγιο (που μας πληροφορεί για το σκοπό) και το γράμμα του πατέρα του τάδε που κανε το πείραμα. Αυτό το γράμμα είναι και το σημαντικότερο. Αφενός αποκλείει το γεγονός ο πρωταγωνιστής κι αυτός που κανε το πείραμα να ναι το ίδιο πρόσωπο. Αφετέρου δείχνει ότι ο σκληρός, άπονος και δισεκατομμυριούχος πατέρας (ή πατριός, ούτε αυτό το θυμάμαι με σιγουριά) τελικά αγαπούσε το γιο του (αυτόν που έκανε το πείραμα) και ήταν περήφανος γι αυτόν (κάτι που ποτέ δε του έδειξε). Ο πατέρας-πατριός λοιπόν έχει μια τελευταία ελπίδα ότι με αυτό το γράμμα θ'αλλάξει μυαλά στο γιο του. Το γράμμα όμως αυτό δεν έφτασε στην ώρα του εκεί που έπρεπε μιας που ο δικός μας πατέρας εγκλωβίστηκε στη σπηλιά. Καιρός να παραδοθεί, γι αυτό μετά μεταφερόμαστε στο όνειρο αυτού που κανε το πείραμα και, αν θυμάμαι καλά, με το που πλησιάζουμε το γράμμα που ναι εκεί κοντά εμφανίζεται η ξανθούλα και όλα τελειώνουν. Τώρα, όχι τόσο ο ήχος του ελικοπτέρου, ούτε και η ατάκα της ξανθιάς αλλά η ίδια η ξανθιά είναι που δίνει στο τερματισμό αυτό το αναπάντητο, το να χαμε να λέγαμε. Η εξήγηση που εγώ δίνω είναι ότι ο πρωταγωνιστής, μέσα στη παραζάλη του, δίνει στη διασώστρια τη μορφή της ξανθιάς, ίσως επειδή τον διέκοψε πάνω στη κορύφωση του ονείρου. Ίσως να χει συμβεί και σε κανέναν από μας, όταν βλέπουμε ένα έντονο όνειρο και μας ξυπνήσουν, για μερικά δευτερόλεπτα να είμαστε ακόμα στο κόσμο του ονείρου.
Το άλλο που με προβληματίζει όμως είναι το υφέρπον μένος που διακρίνω στα λεγόμενα του castledoque για τους γρίφους στα πρώτου προσώπου παιχνίδια. Δε νομίζω τα myst ούτε και οι κλώνοι τους, θου κύριε, να βασίζονται σε trial and error γρίφους. Αυτό συμβαίνει, ως επί το πλείστον, σε παιχνίδια που έχουν inventory, δε ξέρουμε τι να κάνουμε και ενώνουμε τα πάντα με τα πάντα. Λίγα fpa τύπου myst έχουν παράλογους γρίφους. Εκτός αν λέμε ότι θέλουν δοκιμές επειδή δεν έχουμε υπομονή να κρατήσουμε τα απαραίτητα στοιχεία και να το ψάξουμε λίγο παραπάνω.
[i:2dyt6cll]I'd like to be the Catcher in the Rye and all.[/i:2dyt6cll]
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Castledoque
- Topic Author
- Offline
- Adventure Draic Kin
- Posts: 977
Δε συμφωνώ. Και κανένα μένος δεν υπάρχει. Ότι προτιμώ τα τρίτου προσώπου παιχνίδια σε γενικές γραμμές είναι γεγονός. Μου αρέσει η αίσθηση ότι κινούμαι σε έναν ζωντανό κόσμο και αλληλεπιδρώ με τους χαρακτήρες που τριγυρίζουν τον πρωταγωνιστή. Επίσης όμως είναι γεγονός ότι το Riven ας πούμε είναι ένα από τα αγαπημένα μου adventure γενικώς με ανεπανάληπτα έξυπνο puzzle design που πραγματικά το παραδέχομαι. Η παρουσία όμως ατέρμονου trial and error στους ελάσσονες MYST κλώνους σε πολλούς γρίφους με κουμπιά, μοχλούς, slider type puzzles και μυστηριώδη μηχανήματα είναι αδιαμφισβήτητη. Θα αναφέρω σαν παραδείγματα δύο παιχνίδια (τα οποία βέβαια τυχαίνει να μην είναι κλασικά fpa), με απαράδεκτα πολύ trial and error τα οποία μάλιστα παρά το κάκιστο puzzle design τους μου άρεσαν: Black Dalhia και Keepsake. Ένα παιχνίδι που είχα παίξει πριν πάρα πολλά χρόνια και μου είχε αφήσει άθλια εντύπωση εξαιτίας των γρίφων του είναι το Omega Stone (αν και μπορεί να το αδικώ, γιατί το θυμάμαι ελάχιστα).outcry wrote: Λίγα fpa τύπου myst έχουν παράλογους γρίφους.
Τώρα σχετικά με το Morpheus:
Διαφωνώ καθέτως και έχω ήδη εκθέσει τους λόγους για αυτό. Αν το συγκεκριμένο "ψέμα" είναι ψυχολογικά αληθινό και μας δίνει να καταλάβουμε πράγματα για τον πρωταγωνιστή, τότε δεν έχουμε καθόλου να κάνουμε με ένα παιχνίδι χωρίς ιστορία. Πολλές φορές τα όνειρα έχουν να πουν περισσότερα και πιο ενδιαφέροντα πράγματα από την απτή πραγματικότητα. Η γερμανική λογοτεχνία του φανταστικού και πολλές ταινίες του γερμανικού εξπρεσιονισμού, όπως και κάποια αμερικάνικα φιλμ-νουάρ των ευρωπαίων μεταναστών σκηνοθετών αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα.outcry wrote: Όταν ένα παιχνίδι τελειώνει λέγοντάς σου πως όλη η ιστορία ήταν ένα ψέμα τότε, πολύ απλά, δεν έχει ιστορία.
Αυτό δεν είναι καθόλου σίγουρο. Αν και προσωπικά προτιμώ την ερμηνεία ότι υπήρχε, υπάρχει πάντα η πολύ σοβαρή πιθανότητα να μην υπήρχε καθόλου και να είναι δημιούργημα της φαντασίας του λιπόθυμου πρωταγωνιστή.outcry wrote: Το Herculania προφανώς υπήρχε
Μα δεν υποσηρίζει κανείς κάτι τέτοιο. Είναι όμως πιθανό ο Jan να είναι μια φαντασιακή προβολή του Mathew. Αν και η αγαπημένη μου ερμηνεία παραμένει ότι "ο Mathew έχει όντως μια μεταφυσική "paranormal" εμπειρία με το Herculania και τα φαντάσματά του, μερικά εκ των οποίων, όπως την Claire, η συνείδησή του τα επενδύει με χαρακτηριστικά από γνωστά και αγαπημένα πρόσωπα".outcry wrote: Αφενός αποκλείει το γεγονός ο πρωταγωνιστής κι αυτός που κανε το πείραμα να ναι το ίδιο πρόσωπο.
Δεν το θυμάσαι καλά. Δικαιολογημένο βέβαια γιατί έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που το έπαιξες. Με το που πηγαίνουμε το γράμμα στο Jan, το μηχάνημα του Jan ενεργοποιείται και το Herculania μετατρέπεται σε έκταση από πάγους. Ακούγεται ο ήχος από ένα ελικόπτερο και έρχεται η ξανθούλα για να σώσει τον Mathew. Τι ήταν όνειρο και τι πραγματικότητα;outcry wrote: ...με το που πλησιάζουμε το γράμμα που ναι εκεί κοντά εμφανίζεται η ξανθούλα και όλα τελειώνουν.
Και τότε γιατί του λέει σχεδόν τα ίδια ακριβώς λόγια με αυτά που λέει στην αρχή του παιχνιδιού; "We thought you'd never find us" και "We thought we 'd never find you". Άσε που κάτι τέτοιο θα ήταν απίστευτα φτηνό κόλπο για φινάλε σε ένα τέτοιο παιχνίδι, πέρα από το ότι δεν στηρίζεται πουθενά ούτε σεναριακά ούτε στην ατμόσφαιρα που βγάζει.outcry wrote: Η εξήγηση που εγώ δίνω είναι ότι ο πρωταγωνιστής, μέσα στη παραζάλη του, δίνει στη διασώστρια τη μορφή της ξανθιάς, ίσως επειδή τον διέκοψε πάνω στη κορύφωση του ονείρου.
Επίσης άσχετο, αλλά η Agatha Christie στα βιβλία της δεν άφηνε απολύτως τίποτα στον αέρα. Όλα μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια έχουν την εξήγησή τους. Είναι ένας από τους λόγους που πολύ λίγα από τα βιβλία της προσφέρονται για δεύτερη ανάγνωση. Οι μικρές εκκρεμότητες και οι αμφισημίες σε ένα άρτιο αφηγηματικό σύνολο με αρχή, μέση και τέλος είναι πολλές φορές όλη η νοστιμιά και πολύ συχνά το σημείο όπου κρύβεται η ψυχή ενός κειμένου.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- mkllds
- Offline
- Futuristic Fedora
- Posts: 674
Offtopicoutcry wrote: Το Gabriel Knight 3. Η βασική ιστορία ολοκληρώνεται, άσχετα αν συμφωνεί ή διαφωνεί κάποιος με το τέλος, αυτό υπάρχει. Από την άλλη, μερικά πράγματα μένουν στον αέρα (
).Warning: Spoiler!τι απέγινε η Grace και άλλα που δε θυμάμαι τώρα
Σχετικά με αυτό που ρωτάς εάν θυμάμαι καλά
-"Πάνω στην άμμο την καυτή, γράφαμε τ' όνομα μας".
-Θεοδωράκης.
-Σεφέρης.
-Και τραγουδάει ο Σεφέρης.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- giovanna
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 3599
Οχι καλέ στο ΕΛΕΝΑ πήγε για να κάνει εξετάσεις γιατί ήτανε έγκυος
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.