Poio eine to agapimeno sas adventure? :D
- Tasos
- Offline
- Templar Hunter
- Posts: 758
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- crocark
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 2929
ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Exoskeletor
- Offline
- Elite Member
- Posts: 3
Καλησπέρα,crocark wrote: Ο ορισμός της λέξης διαχρονικός είναι συγκεκριμένος. Δεν επιδέχεται "αλλά". Το αν κάποιος το θεωρεί διαχρονικό ή όχι το συζητάμε. Στην ουσία τώρα, συμφωνώ με τον Τάσο, πως τα παιχνίδια αυτά (που οι περισσότεροι τα ονομάζουμε διαχρονικά) έχουν λόγο ύπαρξης (ενεργά) και σήμερα.
θεωρώ ότι λανθασμένα σταθήκατε σε μία συγκεκριμένα λέξη, συνδέοντάς την με το σύνολο των υπολοίπων που έγραψα.
Ενα διαχρονικό παιχνίδι παίζεται ευχάριστα κάθε εποχή.
Όμως ή αλλά, αυτό δε το καθιστά άμεσα συγκρίσιμο με τα νεώτερα παιχνίδια κι αυτός ήταν ο πυρήνας του λόγου μου.
Μη ξεχνάμε η αντίληψη της εμπειρίας διαφέρει όταν πχ κάποιος παίζει ένα adventure όταν αυτό εκδίδεται κι αλλιώς αργότερα. Ο λόγος/οι είναι προφανής.
Επομένως, παιχνίδια όπως τα παραπάνω που αναφέρθηκαν απευθυνόταν σε άλλη εποχή, πρότυπα, κοινό κτλ Αυτό δε σημαίνει ότι δε μπορεί να τα απολαύσει κάποιος και σήμερα αλλά η αίσθηση θα είναι διαφορετική πχ για έναν τίτλο του 1993 στο έτος 2010.
Αυτός είναι κι ο λόγος που σχολίασα στο προηγούμενο post τα polls τύπου "καλύτερο όλων"
Καταλήγω ξανά στο ίδιο συμπέρασμα, adventure πέρα απ'το σενάριο, γρίφους κτλ είναι κι ένα σύνολο μηχανισμών που υπακούουν σε κάποιους τεχνολογικούς παράγοντες. Καλό είναι οι συγκρίσεις να γίνονται επί ίσοις όροις.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- crocark
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 2929
Δεν είχα την πρόθεση να κρίνω αυτά που λες από μια λέξη. Με συγχωρείς που μπορεί να έδωσα αυτήν την εντύπωση. Απλά μ' αρέσει η ακριβολογία. Στη φράση διαχρονικοί αλλά για την εποχή τους υπάρχει μια αντίφαση. Δε μ' αρέσει να το παίζω έξυπνος, αλλά πιστεύω να καταλαβαίνεις τι θέλω να πω. Κατά τ' άλλα, λες:
"Είναι αδιανόητο και άδικο για τις παλιές ιστορικές κυκλοφορίες να συγκρίνονται με τα σημερινά adventures, τα οποία δημιουργήθηκαν σε πιο "στέρεες" βάσεις από άποψη τεχνολογικής ωριμότητας καθώς κι ανεπτυγμένου marketing που εφαρμόζουν πλέον οι εταιρείες απ'τα διάφορα μέσα (Tv, Internet κτλ)"
Δε νομίζω ότι υπάρχει κανείς που να διαφωνεί μαζί σου. Απ' όσο όμως καταλαβαίνω, δίνεις την έμφαση στο ότι τα νεότερα παιχνίδια υπερέχουν λόγω των παραπάνω. Εκεί είναι η διαφωνία μου. Εγώ πιστεύω πως παρά τις διαφημίσεις ή την τεχνολογία οι κλασικοί (παλιοί), όπως τους χαρακτήρισες, τίτλοι υπερέχουν, γιατί σε πολλούς από αυτούς είχαμε στοιχεία όπως καταπληκτικό σενάριο και διαλόγους (για μένα το σενάριο μάλλον υπερέχει των γραφικών). Ίσως αυτό ακόμη το γεγονός πως δεν υπήρχαν τα μέσα τότε να έκανε τους δημιουργούς να ρίχνουν το βάρος στον τομέα σενάριο. Δε νομίζω ότι μπορούμε εύκολα να δούμε secret of monkey island (γίνομαι κουραστικός ; ), ένα παιχνίδι με το οποίο γελούσα από τα 12 που το πρωτοέπαιξα μέχρι αρκετά μεγαλύτερος και πολλές φορές για διαφορετικούς λόγους (σε κάθε ηλικία καταλαβαίνεις άλλη πλευρά του χιούμορ των δημιουργών). Δεν είναι τυχαίο που οι απανταχού adventurάδες (φαίνεται από αντίστοιχα sites) έχουν σαν πιο αναμενόμενο τίτλο το Gray Matter. Δε νομίζω πως κανείς, τουλάχιστον πιο παλιός παίκτης, ενδιαφέρεται για τα φοβερά του γραφικά ή τη μουσική ή το gameplay περισσότερο από το τι ακριβώς έχει γράψει η Jansen (σενάριο). Το ότι πολλοί θα ήθελαν ένα Monkey Island από τον Gilbert δεν είναι τόσο για να έχουν ένα ακόμη σύγχρονο παιχνίδι, αλλά για να παίξουν μια πιο "αυθεντική" ιστορία. Δεν παραγκωνίζω τις νέες τεχνολογίες, πως θα μπορούσα άλλωστε; Απλά για μένα το βάρος πέφτει αλλού. Απορώ βέβαια αν πραγματικά δε συμβαίνει και με σένα το ίδιο, ξαναδιαβάζοντας τα 3 αγαπημένα σου παιχνίδια
Τέλος, ο καθένας πάντα δικαιούται να έχει τη γνώμη του κι ελπίζω αυτή η αναφορά μου στη λέξη διαχρονικός να μη σε πείραξε.
ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Exoskeletor
- Offline
- Elite Member
- Posts: 3
περί ακριβολογίας, η συγκεκριμένη πρόταση δεν είναι αντιφατική αλλά συντακτικά λανθασμένη. Προφανώς προσπαθούσα να πω αυτά που ανέπτυξα περισσότερο στο προηγούμενο post μου, δηλαδή ότι όλοι οι τίτλοι απευθύνονται σε μία συγκεκριμένη περίοδο με τα διαθέσιμα μέσα που υπάρχουν τότε.
Για αυτό το λόγο, θεώρησα ότι λανθασμένα στάθηκες απλά στη λέξη κι όχι στο κείμενο συνολικά.
Έπειτα, κατανοώ την εκτίμηση σου στα παλιά,καλά παιχνίδια που φέρουν ένα αέρα άλλης εποχής (καθώς είμαι κι εγώ Retro fan), απλά οι νεώτεροι τίτλοι πατούν πάνω σε φόρμουλες που καθιερώθηκαν παλαιότερα και προσφέρουν πιο "δυναμικό" αποτέλεσμα κι ένα από αυτά είναι και το τεχνολογικό κομμάτι που δε μπορεί να αγνοηθεί καθώς μιλάμε για τεχνολογικά επιτεύγματα.
Το πόσο καλό είναι ένα παιχνίδι (πχ το secret of monkey island που αναφέρεις) έχει να κάνει με αυτό που ανέφερα πιο πάνω για αντίληψη της εμπειρίας και φυσικά την αισθητική του ατόμου. Γνωρίζω αρκετούς που θεωρούν κουραστικό και γερασμένο πχ το Grim Fandago. Εγώ λατρεύω τη σειρά Discworld αλλά πολλοί φίλοι μου τη θεωρούν κρύα.
Δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος κανόνας όταν μιλάμε για ατομικές εμπειρίες.
Καλά παιχνίδια υπάρχουν και στις μέρες μας. Είναι τραβηγμένο να λέμε ότι μετά από τόσα χρόνια απ'την κυκλοφορία του τάδε παιχνιδιού δεν έχει βγει κάτι ανάλογο. Κάθε χρόνο, εκδίδονται αρκετά αξιόλογα adventures αρκεί να είμαστε σε θέση να τα δοκιμάζουμε. Είναι κρίμα να εκτιμηθούν περισσότερο κάποιοι τίτλοι αφού γίνουν ρετρό.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- crocark
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 2929
Το Grim Fandango μου φάνηκε τόσο κουραστικό που ... κρατήσου ... το παράτησα! Δεν τολμούσα να το γράψω αυτό εδώ μέσα. Φοβόμουν ότι θα με πετάξουν έξω Θα φανεί βεβαίως ...
Συνεχίζω να επιμένω πως σε ένα adventure τα όποια τεχνολογικά επιτεύγματα είναι ευχάριστα γιατί μιλάμε για videogame, αλλά επειδή ακριβώς είναι adventure κι όχι ας πούμε simulation, αυτά μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα σε σχέση με το σενάριο κλπ.
Δέχομαι τον όρο retro fan, αλλά αυτό που λέω για το MI (κι όχι μόνο γι' αυτό για να μην παρεξηγηθώ) είναι ότι η χαρά που θα κάνω όταν το ξαναπαίξω και λύσω τους γρίφους του δε θα είναι επειδή θα θυμηθώ πως μικρός γελούσα όταν το έπαιζα, αλλά θα είναι χαρά ξανά - μανά από την αρχή. Μπορεί να είναι για τους ίδιους ή διαφορετικούς λόγους (όπως προανέφερα) με τότε, αλλά θα είναι για το ίδιο το παιχνίδι περισσότερο και όχι για τις αναμνήσεις που αυτό φέρνει.
Για την ιστορία μόνο, έχε υπόψη σου πως αν έγραφα λίστα με αγαπημένα τα ΜΙ, μάλλον δε θα ήταν μέσα (ίσως μόνο το πρώτο επειδή ήταν και το πρώτο μου).
Ας πούμε όμως για το TLJ. Προσπάθησα πρόσφατα σχετικά να το ξαναπαίξω και με ξένιζε μετά από λίγα μόλις χρόνια. Όχι τόσο για τα γραφικά του, αλλά για το χειρισμό του περισσότερο. Ωστόσο για μένα προσωπικά είναι ένα από τα κορυφαία (κι απορώ me όσους το συγκρίνουν ή το βάζουν σε ίδιες λίστες με το Syberia - εντάξει είπαμε γούστα είναι αυτά).
Και τέλος, αφού σου ξαναπώ πως δέχομαι την άποψή σου παρά την όποια διαφωνία, θέλω να μου απαντήσεις στο εξής ερώτημα: Πως συνάδουν όλ' αυτά με το να έχεις 2ο στη λίστα σου το Maniac Mansion;
ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Exoskeletor
- Offline
- Elite Member
- Posts: 3
Η λίστα που έβαλα δεν είναι απόλυτη. Θα μπορούσαν να είναι μέσα πολλά παιχνίδια πχ The Dig, Discword Series, Broken Sword κτλ κτλ
Απλά έβαλα όσα μου ήρθαν στο μυαλό εκείνη τη στιγμή
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- crocark
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 2929
- Fallen Angel
- Offline
- Homo Adventurous
Εχμ... μιλάμε για το ίδιο site; Αυτό εδώ; Που μία εκ των συντακτών του δηλώνει (χωρίς φόβο και πάθος) πως αρνείται μέχρι και σήμερα να παίξει τα old-time classics, ή που έχει ακούσει να της λένε πως παράτησαν το Still Life γιατί το βαρέθηκαν κι εκείνη συνέχισε να τους μιλάει; (ξεπέρασα τον εαυτό μου ) Ποιος θα διαννοούνταν να σε "πετάξει έξω" για τέτοιο λόγο, καλέ;!crocark wrote: [...]Το Grim Fandango μου φάνηκε τόσο κουραστικό που ... κρατήσου ... το παράτησα! Δεν τολμούσα να το γράψω αυτό εδώ μέσα. Φοβόμουν ότι θα με πετάξουν έξω Θα φανεί βεβαίως ... [...]
Ααα... και για εγκυκλοπαιδικούς λόγους να αναφέρω πως είχα παρατήσει και το Grim Fandango και το TLJ όταν τα είχα πρωτοπαίξει. Το πρώτο λόγω χειρισμού, το δεύτερο λόγω εκτενών διαλόγων (plus είχα κολλήσει από την πρώτη-πρώτη κιόλας σκηνή με το δέντρο ). Συμβαίνουν αυτά και στις καλύτερες οικογένειες. Πλέον όχι μόνο τα έχω τελειώσει και τα δύο, αλλά τα έχω απολαύσει τόσο πολύ που συγκαταλέγονται στα αγαπημένα μου.
Ωστόσο, έχω παρατήσει το AVS!! Και μερικοι μπορείτε να ωρύεστε όσο θέλετε, αλλά εμένα με κούρασε απίστευτα... και δε φοβάμαι να το πω!! (αντίθετα με άλλους!! )
ΥΓ: Nintendo Nes ακούω... Ααχ, δεν έχουμε emoticon με καρδούλες να βάλω...!! Μεγάλη πρώτη αγάπη, πολύ μεγάλη!!
Nothing happens unless first a dream...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- crocark
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 2929
Για το TLJ (τόσο πολύ που μιλάω γι' αυτό τελευταία θα "με κάνετε" τεχνητά να πιστέψω πως είναι το αγαπημένο μου - ενώ μάλλον δεν είναι) οι διάλογοι που αναφέρεις, εμένα μου άρεσαν. Μπορεί να υπάρχει πολύ πράγμα από δαύτους, αλλά τους παρακολουθώ άνετα. Δεν είναι το ίδιο ας πούμε με το Post Mortem και τους διαλόγους του (σε παραπέμπω σε review δικό σου).
Για το AVS, τα έχω πει δεκάδες ( φορές. Απ' όλες τις απόψεις το θεωρώ καλό, εκτός από το σενάριο Δεν είναι δυνατόν να λύνεις γρίφους για τόσες ημέρες κι όταν πέφτουν οι τίτλοι τέλους να καταλαβαίνεις ότι όλ' αυτά έγιναν για να βγεί η Mona από το κάστρο, να περάσει τη λίμνη και αν φτάσει στο διπλανό χωριό κι όλ' αυτά σ' ένα ταξίδι από την Τρανσυλβανία στο Παρίσι (αυτοί κανονικά θέλουν 500 παιχνίδια με τους ρυθμούς αυτούς μέχρι να φτάσουμε στον τελικό προορισμό). Φυσικά ήταν και τα BUGS (από τα χειρότερα που έχω δει ποτέ). Εϊχε όμως πολύ καλούς γρίφους
ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- WickedMan
- Offline
- Tentacled Overlord
- Posts: 1098
Χμ, είχες παρατήσει το TLJ λόγω μεγάλων διαλόγων;; Για να είμαι ειλικρινής δεν μπορώ να πω ότι πρόσεξα κάτι τέτοιο, έχω δει και μεγαλύτερους (πχ Post Mortem). Παρ' όλα αυτά, οι μεγάλοι διάλογοι (ειδικά όταν οι ομιλίες είναι καλές) είναι από τα βασικά πράγματα που μου αρέσουν στα adventures...
Πάρε χαφάκι, χαφάκι Ισπανό / Γάλλο πάρε για κόφτη / φουνταριστό Αργεντινό / γκολκίπερ πάντα Γερμανόοοοο / και καπετάν τον Τότι...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Fallen Angel
- Offline
- Homo Adventurous
Εξακολουθώ να πιστεύω πως αν κάτι δε σου αρέσει, δε σου αρέσει, τέλος. Δεν πα να πίνουν όλοι νερό στ' όνομά του. Με το ζόρι θα αρέσει και σ' εσένα;! Γιατί να φοβηθείς/ντραπείς/σκεφτείς να το γράψεις και δημόσια; Ο καθένας μας έχει διαφορετικά likes και dislikes. Αλοίμονο αν συμφωνούσαμε όλοι σε όλα...
@WickedMan,
Κι όμως το είχα παρατήσει λόγω των εκτενών διαλόγων του...
Πλέον εάν ένα παιχνίδι διαθέτει πολλούς και καλογραμμένους διαλόγους, το θεωρώ πλεονέκτημά του. Προ δεκαετίας, όμως, δεν είχα την ίδια άποψη και κουραζόμουν... αλλάζουν οι άνθρωποι μεγαλώνοντας!!
Nothing happens unless first a dream...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- treptolemus
- Offline
- Elite Member
- Posts: 75
[i:3vscgu69]"Vast Universe...Cosmic Sea...This emptiness is normal,
the richness of our own neighbourhood is the exception..."[/i:3vscgu69]
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- WickedMan
- Offline
- Tentacled Overlord
- Posts: 1098
Για σας, ίσως περισσότερο ατελείωτους! Έπρεπε να καλυφθεί και η γενικότερη απουσία γρίφων...
Πάρε χαφάκι, χαφάκι Ισπανό / Γάλλο πάρε για κόφτη / φουνταριστό Αργεντινό / γκολκίπερ πάντα Γερμανόοοοο / και καπετάν τον Τότι...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- crocark
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 2929
Είναι πολύ ατμοσφαιρικό και ... αυτό είναι όλο
ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.