Σκέψεις για επιχειρείν στα Adventure Games
- mkllds
- Offline
- Futuristic Fedora
- Posts: 674
Είναι από το 2012 αλλά δεν ξέρω αν έχουν αλλάξει και πολλά πράγματα.
-"Πάνω στην άμμο την καυτή, γράφαμε τ' όνομα μας".
-Θεοδωράκης.
-Σεφέρης.
-Και τραγουδάει ο Σεφέρης.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Stefan_holdyourlight
- Topic Author
- Offline
- Moderator
Fallen Angel wrote:
1) Συμπτωματικά μάλιστα, τις adventuro-devs σκοπεύουμε να τις παρουσιάσουμε μία-μία στο AdvAdv εντός των προσεχών εβδομάδων καθώς εμφανίζει μεγάλο ενδιαφέρον και για εμάς το θέμα.
2) Στην προκειμένη, η αγορά στην οποία απευθυνόμαστε ως game devs είναι προφανώς η παγκόσμια (να 'ναι καλά η ψηφιακή διανομή που κράζουν μερικοί-μερικοί). Οπότε... τι μας νοιάζει η εγχώρια gaming νοοτροπία; Αυτό που μας νοιάζει και που δυστυχώς δεν υπάρχει στη χώρα μας συγκριτικά με το εξωτερικό είναι η σχετική κρατική υποστήριξη.
3) Προτού προχωρήσω, να ξεκαθαρίσω κάτι βασικό: δε θέλω να σε αποπάρω, να σε προσβάλω ή να σε στεναχωρήσω με τίποτα από όσα γράφω. Οι προθέσεις μου είναι απόλυτα καλοπροαίρετες, πρόμις. ΜΑΚΑΡΙ να τα καταφέρεις και να ξεκινήσεις μια αντίστοιχη προσπάθεια. ΜΑΚΑΡΙ να την ολοκληρώσεις. Και ΜΑΚΑΡΙ να μην είναι πιξελωτή για να γουστάρω κι εγώ. lol
4)
<α>
Κυκλοφορούν καθημερινά εκατοντάδες νέα παιχνίδια (έστω και μόνο στο STEAM) και οι επιλογές για τον αγοραστή είναι τόσες πολλές που συχνά σου ξεφεύγουν ορισμένες. Υπάρχουν, βέβαια, και κάποια παιχνίδια που ξεχωρίζουν και κάνουν «μπαμ» στον κόσμο αμέσως παρότι πρόκειται για ανεξάρτητες παραγωγές μικρού κεφαλαίου. Πόσα είναι αυτά, όμως; Φοβάμαι ελάχιστα. Και από αυτά τα ελάχιστα, πόσα είναι αμιγώς adventures; Ακόμη λιγότερα. Αλλά η ερώτηση που προκαλεί κλάματα είναι: για τι νούμερα πωλήσεων μιλάμε στα adventures;
Το Fran Bow (135.000 πωλήσεις στο STEAM) θεωρείται SUPER-DUPER-ΤΟΡ-SELLER για ανεξάρτητη παραγωγή. Μάλλον όμως αποτελεί την εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα. Το STASIS που γνωρίζουμε όλοι ως παιχνίδι πούλησε 29.000, ενώ το The Town of Light που συζητήθηκε πολύ λόγω της ιστορίας του πούλησε 16.200 αντίτυπα. Κι αυτά είναι τα success stories των ανεξάρτητων παραγωγών. Βλέπεις, ολόκληρο Shardlight βρίσκεται στις 3.000 πωλήσεις(!), ενώ αν μιλήσουμε για ακόμη πιο low-budget παραγωγές, τα νούμερα θα πέσουν αντίστοιχα: Nelly Cootalot (1.600), Demetrios (1.200), και από περίπου 500 μόνο όλα τα εξής: Barrow Hill Dark Path, Detective Hayseed - Hollywood, The Last Time, Burly Men at Sea, Lifestream - A Haunting Text Adventure, κ.ά. Οπότε, σε ένα απόλυτα ρεαλιστικό (και φιλόδοξο!) σενάριο όπου το παιχνίδι σου θα πουλήσει κάπου 500-1.000 αντίτυπα, πόσα χρήματα θα εισπράξεις; Κι από αυτά πόσα θα είναι τα καθαρά έσοδα (για κέρδη ούτε λόγος αν δεν είναι έτοιμο σε λίγους μήνες το παιχνίδι); Εύκολα μαθηματικά, δυσκολοχώνευτα όμως.
5)
<β> + <γ>
Όλα σχεδόν τα παραδείγματα των adventures από indie devs που τα κατάφεραν και τελικά έφτιαξαν και μια δική τους (μικρή εταιρεία) ήταν από ανθρώπους που έφτιαξαν κάτι σχεδόν μόνοι τους αρχικά. Οι περισσότεροι αφιέρωσαν στην αρχή άπειρη προσωπική εργασία και αφοσιώθηκαν σχεδόν κατ' αποκλειστικότητα για πολύ καιρό στο σκοπό τους, έπειτα έκαναν συνεργασίες με φίλους και ομοϊδεάτες για να καλύψουν τεχνικά κενά που οι ίδιοι είχαν (πχ σύνθεση μουσικής, δημιουργία animation) και στο τέλος άνοιξαν εταιρεία και άρχισαν να ασχολούνται σε full-time basis. Προσοχή: μιλάμε για adventures! Γιατί εταιρείες που φτιάχνουν γενικά εφαρμογές και παιχνίδια εντάσσονται σε άλλη κατηγορία.
6)
<δ>
Καλό θα ήταν να φτιάξεις ένα αναλυτικό business plan με οικονομικά στοιχεία προτού κάνεις οτιδήποτε άλλο. Μάθε πόσα χρήματα χρειάζεσαι για έναρξη εταιρείας, πόσο θα φορολογείσαι ως ελεύθερος επαγγελματίας του χώρου, πού θα είναι η έδρα και τι θα σου στοιχίσει αυτό αρχικά, τι ποσοστό θα σου πάρει το STEAM/GOG/whatever, τι λειτουργικά έξοδα θα έχεις κάθε μήνα (χωρίς να έχεις έσοδα ακόμη), ποιος θα σου κρατάει τα βιβλία, κ.λπ. Είναι πιθανό (εφόσον μάλιστα θα εμπορεύεσαι ψηφιακό υλικό) να σε συμφέρει να μην έχεις εδώ την έδρα σου (βέβαια, έτσι χάνεις τις ευρωπαϊκές επιδοτήσεις). Είναι, επίσης, πιθανό, να μη σε συμφέρει να συστήσεις γενικά εταιρεία έως ότου τα πράγματα πάρουν το δρόμο τους και μπουν σε μια σειρά.
7) Εκτός, βέβαια, αν ακολουθήσεις το PLAN B και εργαστείς σε αντίστοιχη εταιρεία άλλου, όπου όλα γίνονται πιο απλά και εύκολα. Αλλά όχι εξίσου συναρπαστικά, προφανώς.
8 ) Θα προσθέσουμε οπωσδήποτε και σχετική ερώτηση στις μίνι συνεντεύξεις που θα περιλαμβάνονται στα άρθρα, εμπνευσμένη ειδικά από / για εσένα.
1) Αφού έχετε σκοπό να πάρετε συνεντεύξεις από έλληνες δημιουργούς, θα με υποχρέωνες αν τους ρώταγες σχετικά με το οικονομικό / επιχειρησιακό κομμάτι (δηλ. κατά πόσο έχουν κάποιας μορφής εταιρεία, αν αυτοσυντηρείται ο εκάστοτε δημιουργός κλπ).
2) Προφανώς και με ενδιαφέρει η παγκόσμια αγορά. Πως θα μπορούσα άλλωστε να απευθυνθώ μόνο στην εγχώρια όταν μιλάμε για ψηφιακή διανομή.
3) Εννοείται πως δεν με "προσβάλλεις" ούτε με αποθαρρύνεις (πολύ) Γι' αυτό απευθύνθηκα εδώ για συμβουλές από κάποιους που ξέρουν καλύτερα από εμένα τις προοπτικές του Adventure Gaming Inc.
3+) Δεν έχω "πιξελιασμένα" adventures στο μυαλό μου. Η Widget Eye ήταν παράδειγμα.
4) Όντως απογοητευτικά τα νούμερα, έχε υπόψη όμως ότι το Statis για παράδειγμα κυκλοφόρησε σχετικά πρόσφατα. Επίσης, αν θυμάσαι ανέφερα ότι σκοπός μου είναι να δραστηριοποιηθώ και στα mobile games, είτε με αποκλειστικές παραγωγές για ipad είτε με υβριδικά για ipad / steam. Δεν έχω ακόμα μελετήσει τα αντίστοιχα νούμερα στο App Store για Adventure Games αλλά είμαι σίγουρος ότι θα είναι υψηλότερα (αν και οι τιμές είναι αρκετά χαμηλότερες).
Σχετικά με το ύψος των πωλήσεων στο steam και πάλι, γιατί ρε παιδιά δεν μπορώ να βρω το σχετικό μενού; Μπορεί να με καθοδηγήσει κάποιος σχετικά;
Πάντως, απ'όσο κοιτάω σε αυτό το site steamspy.com/search.php , οι πωλήσεις διαφέρουν ελαφρώς από αυτές που μου ανέφερες (προς τα πάνω). Επίσης, βλέπω το ελληνικό Eleusis με περίπου 36.000 downloads και παίρνω τα πάνω μου, διότι το συγκεκριμένο έχει πάρει πολύ κακές κριτικές.
5) Το ξέρω και κατά πάσα πιθανότητα αυτός είναι και ο δρόμος που θα ακολουθήσω.
6) Όλα αυτά τα ξέρω λίγο πολύ, αφού λόγω της δουλειάς μου δεν χρειάζεται καν να τα ψάξω. Ο μοναδικός λόγος που σκέφτομαι την ίδρυση της εταιρείας σχετικά άμεσα (εντός 6-8 μηνών), είναι η πιθανότητα επιδότησης (πρώτα εγκρίνεσαι και μετά συστήνεις εταιρεία) καθώς και η πιθανότητα φιλοξενίας της εταιρείας σε Startup Incubator (με χαμηλά ενοίκια κλπ). Διαφορετικά, δεν θα το σκεφτόμουν καν.
7) Που στέλνω βιογραφικό;;
8 ) I'm honored
ΥΓ. Στα "καινούρια" forum, ακόμη δεν έχω καταφέρει να κάνω πολλαπλά quotes. Sorry για το παραπάνω μοσαϊκό.
ΥΓ2. Επίσης, δεν υπήρχε μία επιλογή για enable / disable προσωπικήε υπογραφής;
Όλα τα reviews μου εδώ: rubberchickenreviews.tumblr.com/
Το Adventure μου, το παιδί μου: somepeaceofmindgame.blogspot.gr/
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Fallen Angel
- Offline
- Homo Adventurous
Αα, δεν το πρόσεξα ότι το είπες αυτό, σόρρυ. Ναι, το App Store θεωρείται αυτή τη στιγμή το Νο.1 κατάστημα σε πωλήσεις παιχνιδιών (ξεπερνά αηδιαστικά πολύ το STEAM), οπότε σίγουρα θα έχεις περισσότερες πωλήσεις εκεί, αλλά με προϋποθέσεις. Τι εννοώ. Θυμάσαι σε κάποια φάση που έβγαζαν όλοι οι adv game devs τα παιχνίδια τους και για iOS; Προφανώς (a.k.a. στον εγκέφαλό μου, στοιχεία δεν έχω) επειδή ήθελαν μερίδιο της πίτας. Πρόσεξες που το παράτησαν το σπορ; Προφανώς (as before) επειδή δεν απόφερε εισπράξεις. Οπότε ούτε σε αυτό μπορείς να ποντάρεις απόλυτα. Νομίζω πως γενικά τα mobile games πρέπει να είναι πιο fast και level-based απ' ό,τι τα παραδοσιακά adventures (και δη όσα έχουν pixel hunting). Αν βέβαια γλυκοκοιτάς υβρίδια, εκεί αλλάζει η συζήτηση. Άλλα μεγέθη target group... αλλά και προδοσία προς όλους (LOL, επίκαιρο!) εμάς!Stefan_holdyourlight wrote: 4) Επίσης, αν θυμάσαι ανέφερα ότι σκοπός μου είναι να δραστηριοποιηθώ και στα mobile games, είτε με αποκλειστικές παραγωγές για ipad είτε με υβριδικά για ipad / steam. Δεν έχω ακόμα μελετήσει τα αντίστοιχα νούμερα στο App Store για Adventure Games αλλά είμαι σίγουρος ότι θα είναι υψηλότερα (αν και οι τιμές είναι αρκετά χαμηλότερες).
Κι εγώ σε αυτό αναφερόμουν, πιο «επίσημη» πηγή δε νομίζω πως υπάρχει για τα νούμερα των πωλήσεων.Stefan_holdyourlight wrote: Σχετικά με το ύψος των πωλήσεων στο steam και πάλι, γιατί ρε παιδιά δεν μπορώ να βρω το σχετικό μενού; Μπορεί να με καθοδηγήσει κάποιος σχετικά; Πάντως, απ'όσο κοιτάω σε αυτό το site steamspy.com/search.php , οι πωλήσεις διαφέρουν ελαφρώς από αυτές που μου ανέφερες (προς τα πάνω). Επίσης, βλέπω το ελληνικό Eleusis με περίπου 36.000 downloads και παίρνω τα πάνω μου, διότι το συγκεκριμένο έχει πάρει πολύ κακές κριτικές.
Αν τα νούμερα διαφέρουν, εικάζω ότι είναι επειδή μεσολάβησαν 1-2 μέρες. Steam είναι αυτό, πουλάει non-stop 24/7. Σε κάθε περίπτωση, ως μπούσουλα και ενδεικτικά το χρησιμοποίησα, για να έχεις μια γενικότερη εικόνα για την κίνηση των adventures. Θυμάμαι, βλέπεις, την πρώτη φορά που είχα μάθει τα νούμερα των πωλήσεων στην Ελλάδα (σε κουτί) που είχα πάθει σοκ απογοήτευσης και ξενερώματος.
Το Eleusis (αν δεν απατώμαι) έχει μπει σε διάφορα bundles (όπως και άλλα πολλά από αυτά που βλέπεις στη λίστα). Για να μπεις σε bundle πρέπει να δώσεις περίπου 10.000 κωδικούς απ' όσο ξέρω. Αυτό σημαίνει περίπου τόσα αγοράστηκαν με λιγότερο από το 1/6 των 1-5€ συνολικά που έδωσαν οι αγοραστές. Σωστά;
Νομίζω πως ένα πιο safe bet θα ήταν να μιλήσεις απευθείας με τους developers. Με θάρρος / θράσος. «Γεια σας, είμαι ο τάδε, σκέφτομαι το δείνα, απορούσα για sales figures γιατί μια βλαμμένη back home με αποπήρε.» Η indie κοινότητα των adventures είναι γενικά πολύ δεμένη και αλληλοβοηθιέται, θα μου φαινόταν απίθανο να μη σου πουν έστω και χονδρικά.
- Πάτα στο nickname σουStefan_holdyourlight wrote: ΥΓ2. Επίσης, δεν υπήρχε μία επιλογή για enable / disable προσωπικήε υπογραφής; [/i]
- Πάτα Edit (πορτοκαλί, δεξιά στην οθόνη)
- Μπες στο δεύτερο tab (Edit Profile Information)
- Scroll down -> Signature
Νέα σκέψη στην ενότητα (παλιά στο κεφάλι μου):
Ενδιαφέρον θα είχε η δημιουργία adventure παιχνιδιών διδακτικού / παιδαγωγικού χαρακτήρα με target group αρχικά ιδιωτικά σχολεία, παιδικούς σταθμούς, φροντιστήρια και σε δεύτερο χρόνο το δημόσιο (αργεί να πληρώσει, αλλά τα μεγέθη το αξίζουν). Ψήσου!
Nothing happens unless first a dream...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Stefan_holdyourlight
- Topic Author
- Offline
- Moderator
Μάλλον έχεις δίκιο. Με τον όρο "υβριδικά" εννοούσα να κυκλοφορήσει ο ίδιος τίτλος σε PC και σε iPad. Λάθος όρος μάλλον..
Το Eleusis (αν δεν απατώμαι) έχει μπει σε διάφορα bundles (όπως και άλλα πολλά από αυτά που βλέπεις στη λίστα). Για να μπεις σε bundle πρέπει να δώσεις περίπου 10.000 κωδικούς απ' όσο ξέρω. Αυτό σημαίνει περίπου τόσα αγοράστηκαν με λιγότερο από το 1/6 των 1-5€ συνολικά που έδωσαν οι αγοραστές. Σωστά;
Σωστά. Το φαντάστηκα ότι κάτι τέτοιο θα παίζει. Και πάλι όμως, ακόμη και έτσι δεν βοηθάει λίγο στην φήμη τα αυξημένα downloads στο steam; Στο recommended ξέρω εγώ..
«Γεια σας, είμαι ο τάδε, σκέφτομαι το δείνα, απορούσα για sales figures γιατί μια βλαμμένη back home με αποπήρε.»
- Πάτα στο nickname σου
- Πάτα Edit (πορτοκαλί, δεξιά στην οθόνη)
- Μπες στο δεύτερο tab (Edit Profile Information)
- Scroll down -> Signature
Εννοούσα την στιγμή που πας να κάνεις νέο post, στα εργαλεία κειμένου.
Νέα σκέψη στην ενότητα (παλιά στο κεφάλι μου):
Ενδιαφέρον θα είχε η δημιουργία adventure παιχνιδιών διδακτικού / παιδαγωγικού χαρακτήρα με target group αρχικά ιδιωτικά σχολεία, παιδικούς σταθμούς, φροντιστήρια και σε δεύτερο χρόνο το δημόσιο (αργεί να πληρώσει, αλλά τα μεγέθη το αξίζουν). Ψήσου!
Η σκέψη σου έχει όχι μόνο ενδιαφέρον, αλλά πιθανότατα θα είναι και πιο επικερδής από τα commercial games. Γενικά από όσο ξέρω, τα εκπαιδευτικά / παιδαγωγικά "apps" πουλάνε. Ακόμη και η Cyan έτσι ξεκίνησε!
Το θέμα είναι ότι προσωπικά δεν το 'χω με τέτοιου είδους εφαρμογές και δεν νομίζω ότι θα μου άρεσε / θα ήμουν καλός σε αυτό.
Όσον αφορά την πρότασή σου για το Δημόσιο...
Όλα τα reviews μου εδώ: rubberchickenreviews.tumblr.com/
Το Adventure μου, το παιδί μου: somepeaceofmindgame.blogspot.gr/
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.