Let's Play Blade Runner με ελληνικούς υπότιτλους
- Praetorian
- Topic Author
- Offline
- Walker Survivor
Το Blade Runner είναι ένας point and click adventure game τίτλος για το PC που αναπτύχθηκε από τη Westwood Studios και κυκλοφόρησε το 1997 με publisher τη Virgin Interactive.
Η ιστορία στο παιχνίδι εξελίσσεται παράλληλα με την υπόθεση της ταινίας (του 1982) , αλλά αναφέρεται κατά κύριο λόγο σε διαφορετικά γεγονότα και έχει τους δικούς της διαφορετικούς πρωταγωνιστές.
Ο ήρωας που ελέγχουμε είναι o ντετέκτιβ Ray McCoy. Ένας Blade Runner, άπειρος ακόμα, που αναλαμβάνει μια υπόθεση ζωοκτονίας σε μαγαζί πώλησης αληθινών ζώων.
Στην μελλοντική δυστοπία του *αχεμ* 2019 τα περισσότερα ζώα έχουν αφανιστεί, μετά από ένα καταστροφικό παγκόσμιο πόλεμο, και οι άνθρωποι έχουν συνδέσει το κοινωνικό τους κύρος και καταξίωση με την απόκτηση και φροντίδα αληθινών ζώων. Οι τιμές πώλησης των αληθινών ζώων είναι φυσικά στα ύψη, και τα περισσότερα είδη είναι δυσεύρετα στην αγορά αν δεν έχουν εκλείψει τελείως. Υπάρχουν βέβαια επιχειρήσεις που παράγουν, πωλούν και επισκευάζουν τεχνητά / ηλεκτρικά ζώα, απομιμήσεις σε εξαιρετικά προσιτές τιμές, για όσους δεν μπορούν να αγοράσουν ένα αληθινό. Ο κόσμος, ωστόσο, τηρεί στάση περιφρόνησης προς όλα τα τεχνητά ζώα και τους ιδιοκτήτες τους.
Η ζωοκτονία σε αυτό το πλαίσιο κατατάσσεται στα πλέον βαριά εγκλήματα και τιμωρείται αυστηρά.
Οι τοποθεσίες στο παιχνίδι είναι γνώριμες, καθώς στην πλειοψηφία τους είναι πιστές ανακατασκευές σε 3d των αντιστοίχων από την ταινία. Η υπόθεση είναι μάλλον πιο κοντά στο πνεύμα και τις ιδέες του βιβλίου ( Do Androids Dream of Electric Sheep / Το Ηλεκτρικό Πρόβατο του P.K. Dick, 1968) παρά της ταινίας. Αυτό είναι κάτι που θα το σχολιάσουμε και κατά τη διάρκεια του LP.
Βασικοί κανόνες για το LP
- Όχι spoilers για το παιχνίδι πέρα από το σημείο στο οποίο έχουμε φτάσει. Ιδανικά, ούτε καν μέσα σε spoiler tags.
- Η συζήτηση για την αρχική ταινία (του 1982) και το βιβλίο είναι ανοιχτή (οπότε θα υπάρξουν spoilers για την ταινία και το βιβλίο!), αρκεί να είναι σχετική με το παιχνίδι και το LP και να μην έρχεται σε σύγκρουση με τον 1ο κανόνα.
Το LP είναι υποτιτλισμένο σε ελληνικά και αγγλικά* και θα προχωράει σε επεισόδια περιορισμένης διάρκειας, τυπικά μεταξύ 20-45 λεπτών. Δεν έχω σταθερό πρόγραμμα για τα νέα επεισόδια, αλλά η τρέχουσα εκτίμηση είναι είτε εβδομαδιαία, είτε ανά δύο εβδομάδες.
Το project αυτό ξεκίνησε και θα συνεχίζεται παράλληλα και σε ένα αντίστοιχο νήμα στο forum insomnia.gr, αλλά θεώρησα καλό να υπάρχει και εδώ, ελπίζοντας σε περισσότερη συμμετοχή στη συζήτηση τόσο για τις εξελίξεις ανά επεισόδιο αλλά και για το τεχνικό μέρος του παιχνιδιού, και τυχόν θέματα της μετάφρασης.
Θα προσπαθήσω να έχω όσο το δυνατόν μικρότερη παρέμβαση (δικά μου σχόλια) στους υπότιτλους και θέλω να εντάξω και τη συμμετοχή των μελών που θα σχολιάζουν εδώ στο θέμα στην εξέλιξη του playthrough. Φυσικά, αυτό θα εξαρτηθεί και από το πόση συμμετοχή θα υπάρξει στο thread.
Λίστα για το κυρίως playthrough:
- Σπάνια ζώα ▷ YouTube
- Ο Ζωολογικός του Runciter ▷ Youtube
- Νόστιμο Νου-Σουτς ▷ Youtube
- Συντροφιά για τη Maggie ▷ Youtube
- Στο κυνήγι του δράκου ▷ Youtube
- Ο Ανόητος και ο Σοφός ▷ Youtube
- To καλύτερο λείχην-ντογκ ▷ Youtube
- Ο Κυνηγός ▷ Youtube
- Λιβελούλες και Σκορπιοί ▷ Youtube
- Η απότομη πτώση ▷ Youtube
- Bonus Υλικό - Μέρος Πρώτο ▷ YouTube
- Bonus Υλικό - Μέρος Δεύτερο ▷ YouTube
- Bonus Υλικό - Μέρος Τρίτο ▷ YouTube
- Bonus Υλικό - Μέρος Τέταρτο ▷ YouTube
Πλήρεις Συνεδρίες Voigt-Kampff
*. Οι υπότιτλοι είναι με το σύστημα Closed Captions του YouTube και όχι "γραμμένοι" πάνω στο video. Επίσης, αρκετό από το κείμενο είναι εξ'ακοής, οπότε ίσως υπάρχουν λάθη εκεί. Δεκτά τα σχόλια και για την ελληνική μετάφραση, αν και θα προτιμούσα να μην ξεφύγει η συζήτηση πολύ προς τα "μαργαριτάρια" που χωρίς αμφιβολία θα βρεθούν
• patch για ελληνικούς υπότιτλους σε: Monkey Island 1 SE και CD VGA beta patch !!!, Indiana Jones 3 και LOOM , Grim Fandango
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Praetorian
- Topic Author
- Offline
- Walker Survivor
Θα περιέχει spoilers για όποιον δεν έχει δει ακόμα όλα τα επεισόδια
Τελευταία ενημέρωση 6 Δεκεμβρίου 2017 - Έκτο μέρος
Τοποθεσίες
Το μαγαζί αληθινών ζώων / ζωολογικός του Runciter
Το κεντρικό αστυνομικό τμήμα.
Το εστιατόριο του Howie Lee.
Το διαμέρισμα του McCoy.
Το κτήριο Tyrell.
Η Αγορά Ζωοειδών. Εδώ βρίσκονται το Hawker's Circle με το China Bar, το ενεχυροδανειστήριο Green Pawn του Izo και τη τζαμαϊκανή κουζίνα Kingston's Kitchen της Mama Isabella. Επίσης, εδώ βρίσκεται και το μαγαζί όπλων και πυρομαχικών του Bullet Bob, ενώ σχετικά κοντά βρίσκεται και το μαγαζί ζώων του Runciter.
Η αγορά DNA (DNA Row). Εδώ βρίσκονται διάφορα εργαστήρια υπεργολάβων που συνεργάζονται με την επιχείρηση Tyrell, όπως το Eyeworks του Hanninbal Chew, και το Dermo Design του Moraji.
Το κτήριο Bradbury. Βρίσκεται κοντά στην αγορά DNA και αποτελεί ιδιοκτησία του J.F. Sebastian, υπεργολάβου του Tyrell. Κατοικεί εκεί μόνος του μαζί με τα περίεργα ανδροειδή που φτιάχνει για τον κρατάνε συντροφιά.
Το ξενοδοχείο Yukon. Από ό,τι φαίνεται οι Ρέπλικες που κυνηγάει ο McCoy έχουν κρησφύγετο σε ένα από τα δωμάτια του ξενοδοχείου. Στο ίδιο ξενοδοχείο επίσης μένει και ο Leon Kowalski (από την ταινία).
Το Hysteria Hall. Εδώ υπάρχει ο πάγκος των Mia και Murray που πουλάνε "λείχην"-ντογκς, το ουφάδικο (arcade) όπου συχνάζει η Lucy και μια μάντρα μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Χαρακτήρες
O Ray McCoy. Είναι ο χαρακτήρας που ελέγχουμε και Blade Runner. Επιστρέφει από την περιπολία του, όταν έρχεται το σήμα που τον καλεί να παρουσιαστεί στο τμήμα. Φαίνεται πως γενικά δεν τον προτιμούν για την ανάθεση υποθέσεων με Ρέπλικες, και του δίνουν συνήθως χαμαλοδουλειές και άσχετες υποθέσεις ή δουλειές ρουτίνας. Voice Actor: Mark Benninghoffen
H Crystal Steele. Συνάδελφος Blade Runner, με αρκετή αυτοπεποίθηση στις ικανότητές της και αέρα δυναμικού χαρακτήρα. Voice Actress: Lisa Edelstein
Ο υποδιευθυντής Guzza. Έχει αναλάβει προσωρινά καθήκοντα διευθυντή, καθώς απουσιάζει ο κανονικός αρχηγός, ο Bryant. Voice Actor: Jeff Garlin
Η Lucy Devlin. Είναι η 14χρονη βοηθός στο ζωολογικό μαγαζί. Φαίνεται να τρέφει μια αποστροφή προς τον Runciter. Voice Actress: Pauley Perrette
O Runciter. Ο ιδιοκτήτης του ζωολογικού μαγαζιού. Η αρχική εντύπωση που δίνει είναι ενός γλοιώδους υποκειμένου. Voice Actor: Warren Burton
Ο τύπος που επιτίθεται στον Runciter. Δεν ξέρουμε πολλά για αυτόν, πέρα από την τάση του να απαγγέλλει ποίηση σε ακατάλληλες στιγμές (παρόμοια με τον Roy Batty από την ταινία) και να χρησιμοποιεί ωμή βία προς ανθρώπους και ζώα για να αφήσει κάποιο μήνυμα. Voice Actor: Mark Rolston
O Zuben, σεφ στο εστιατόριο του Howie Lee, συνεργός στο έγκλημα του ζωολογικού του Runciter και Ρέπλικα, πρώην στρατιώτης στη Μονάδα Ρεπλίκων που συμμετείχε στη "Μάχη των Διδύμων" στις Αποικίες του Έξω-Κόσμου. Τον έχουμε αποσύρει / είναι νεκρός. Voice Actor: Gerald Okamura
O Gaff. Blade Runner και χαρακτήρας στην ταινία. Χόμπι του να αφήνει οριγκάμι από όπου περνάει. Πληροφορεί τον McCoy για την εμπλοκή των Ρεπλίκων στη "Σφαγή του Μούνμπας". Επίσης του υπενθυμίζει ότι δεν πρέπει να αποσύρει κατά λάθος κάποιον άνθρωπο. Voice Actor: Javier Grajeda/ Victor Gardell
O Marcus Eisenduller. Αρχιμηχανικός της εταιρείας Tyrell στο εργαστήριο Δοκιμών Βαρύτητας, όπου μελετούν τις επιδόσεις των Ανδροειδών σε διάφορα πεδία πλανητικής βαρύτητας. Είναι πλέον νεκρός. Voice Actor: Michael McShane
Ο τύπος που σκότωσε τον Marcus Eisenduller. Ενδιαφέρεται για πληροφορίες σχετικά με τις Ρέπλικες, ώστε να βοηθήσει τους "δικούς του που είναι άρρωστοι και πεθαίνουν". Φαίνεται να προτιμάει τα εκρηκτικά ως μέθοδο εκτέλεσης. Voice Actor: Alexander Mervin
Η Rachael. Προσωπική βοηθός του Eldon Tyrell, την οποία συναντά ο McCoy στην αίθουσα συνεδριάσεων στο Κτήριο Tyrell. Model & Voice Actress Sean Young
Ο Eldon Tyrell. Ο ιδιοκτήτης της εταιρείας Tyrell που κατασκευάζει ανδροειδή (και τη σειρά Nexus 6). Voice Actor Joe Turkel
O Howie Lee. Έχει εστιατόριο στην Chinatown και ήταν ο εργοδότης του Zuben. Voice Actor: Toru Nagai
Ο Rick Deckard. Blade Runner και πρωταγωνιστής στην ταινία. Στο δεύτερο μέρος βλέπουμε ότι πέρασε από τον λαβύρινθο εξάσκησης/σκοποβολής στο αστυνομικό τμήμα. Έχει το χαμηλότερο σκορ από όλους. Στο 5ο μέρος τον βλέπουμε (πλάτη) να ρωτάει σε πάγκο της Αγοράς Ζωοειδών για το λέπι φιδιού που έχει βρει (στην ταινία).
Επίσης έχουμε ακούσει για τους (Harry) Bryant, τον Διευθυντή του Σώματος των Blade Runners, και (Dave) Holden, που είναι Blade Runner. Είναι και οι δύο χαρακτήρες από την ταινία.
Λεξικό
- Off-World: "Έξω-Κόσμος". Οι αποικίες σε άλλους πλανήτες
- Replicants: Ρέπλικες. Ανδροειδή της σειράς Nexus.
- Blade Runners: Κυνηγοί επικηρυγμένων Ρεπλίκων (σειρά Nexus).
- Nexus 6: Η τελευταία γενιά μοντέλων της σειράς Nexus.
- V-K (Voight-Kampff, aka Voigt-Kampff): Τεστ ενσυναίσθησης για την διάκριση ανδροειδούς από άνθρωπο.
- Skinjob: Κακέκτυπο. Υποτιμητικός όρος για Ανδροειδή.
- Specials: "Ιδιαίτεροι". Άνθρωποι που υπέστησαν κάποια μετάλλαξη από τη ραδιενέργεια μετά τον Τελευταίο Παγκόσμιο Πόλεμο. Τυπικά είναι χαμηλής νοημοσύνης και θεωρούνται κατώτεροι από τους υπόλοιπους. Ενώ η κυβέρνηση θέλει να προωθήσει τον κόσμο προς τον Έξω-Κόσμο, οι "ιδιαίτεροι" είναι αποκομμένοι από αυτό. Ένα από τα κίνητρα για να μετοικίσει κάποιος στον "Έξω Κόσμο" είναι να "προλάβει" πριν εκφυλιστεί σε ή κατηγοριοποιηθεί ως ιδιαίτερος.
- Chin-yen: Τσιν-γεν. Το νόμισμα στον κόσμο του Blade Runner.
- C.A.R.S.: (ΠΕΣΡ) Πολίτες Εναντίον της Σκλαβιάς των Ρεπλίκων. Οργάνωση από ανθρώπους που συμπαθούν τις Ρέπλικες και αγωνίζονται για τα δικαιώματά τους, για την αντιμετώπισή των ανδροειδών ως κανονικών ανθρώπων.
- Kipple: Σκουπιδότοπος. Αναφέρεται στο χώρο έξω από το Λος Άντζελες που έχουν αποτεθεί και καταλήγουν όλα τα μπάζα και σκουπίδια της πόλης, και που έχει πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις μετά τον Τελευταίο Παγκόσμιο Πόλεμο στη Γη.
- Moonbus: Μεταφορικό Όχημα Σελήνης, Μούνμπας. Πιο πιθανόν εννοεί κάποιο όχημα για ταξίδι στο διάστημα με αρκετούς επιβάτες.
- KIA (ή K.I.A.): Knowledge Integration Assistant / Βοηθός Αφομοίωσης Γνώσης. Είναι η φορητή ηλεκτρονική συσκευή χειρός του McCoy στο παιχνίδι, που οργανώνει όσα στοιχεία συγκεντρώνει για υποθέσεις και υπόπτους. Επίσης δείχνει πόσο υπόλοιπο τσιν-γεν διαθέτει ο McCoy και τι απόθεμα από σφαίρες έχει για το όπλο του.
- Sidney's: Κατάλογος που ενημερώνεται περιοδικά με τις τρέχουσες τιμές για την αγορά αληθινών ζώων καθώς και την σπανιότητα ή το καθεστώς έκλειψης του κάθε ζώου.
- Spinner: (Σπίνερ) Το ιπτάμενο αυτοκίνητο υπηρεσίας που χρησιμοποιούν οι Blade Runners.
- Incept Date: Ημερομηνία Δημιουργίας/ Κατασκευής. Αναφέρεται στην ημερομηνία που φτιάχτηκε και "ενεργοποιήθηκε" μια Ρέπλικα.
• patch για ελληνικούς υπότιτλους σε: Monkey Island 1 SE και CD VGA beta patch !!!, Indiana Jones 3 και LOOM , Grim Fandango
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Praetorian
- Topic Author
- Offline
- Walker Survivor
Το αρχικό εισαγωγικό κυλιόμενο κείμενο προέρχεται ατόφιο από την ταινία. Περιέχει μια σύντομη περίληψη περί Nexus-6 (Replicants ή Ρέπλικες/ Ανδροειδή) και των μονάδων Blade Runner που κυνηγούν όσες βρίσκονται παράνομα στη Γη.
Η τοποθεσία της ιστορίας είναι το Λος Άντζελες, και ο χρόνος, ο Νοέμβριος του 2019. Το βιβλίο, από την άλλη, τοποθετεί τα γεγονότα του στις αρχές τις δεκαετίας του 1990.
Ο όρος "Blade Runner" επινοήθηκε για τους σκοπούς της ταινίας. Στο βιβλίο αναφέρονται απλά ως "bounty hunters" (κυνηγοί επικηρυγμένων). Κάτι που τονίζεται αρκετά στο βιβλίο είναι ότι οι Blade Runners δουλεύουν κυρίως για την πάρτη τους και δεν είναι πολύ οπαδοί της συνεργασίας με άλλους "συναδέλφους" τους, προφανώς γιατί η αμοιβή από την απόσυρση ενός ανδροειδούς είναι σημαντική και δεν την μοιράζονται. Την καρπώνεται μόνο αυτός που εκτέλεσε την "απόσυρση".
Μεταξύ των Holden (που πλέον είναι εκτός "μάχης", μετά τον πυροβολισμό του από Nexus-6 στην αρχή της ταινίας και στο βιβλίο), Gaff και Steele (και Deckard), ο McCoy έχει αρκετό ανταγωνισμό για την "απόσυρση" Ρεπλίκων.
Η εισαγωγή του παιχνιδιού εκτυλίσσεται σε δύο τοποθεσίες, το μαγαζί αληθινών ζώων του Runciter και το κεντρικό αστυνομικό τμήμα, και κάνει ένα πέρασμα από αρκετούς από τους βασικούς χαρακτήρες του παιχνιδιού.
Όπως μαθαίνουμε προς το τέλος της εισαγωγής, οι δράστες για το έγκλημα στου Runciter φαίνεται να είναι δύο.
Στο επόμενο επεισόδιο θα συλλέξουμε όσα στοιχεία μπορούμε για να βρεθούμε στα ίχνη τους.
• patch για ελληνικούς υπότιτλους σε: Monkey Island 1 SE και CD VGA beta patch !!!, Indiana Jones 3 και LOOM , Grim Fandango
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Praetorian
- Topic Author
- Offline
- Walker Survivor
Στο δεύτερο επεισόδιο μιλάμε με τον Runciter και παίρνουμε κάποιες μαρτυρίες από τον κόσμο που έχει συγκεντρωθεί έξω. Μαθαίνουμε πρόσθετα στοιχεία για τους δύο δράστες.
Επίσης,κοιτάμε από κοντά το γραφείο της Lucy. Ήδη έχουμε βρει ένα πιθανό μέρος για να ελέγξουμε αργότερα: το εστιατόριο του Howie Lee στην Chinatown!
Κατόπιν, επιστρέφουμε, στο αστυνομικό τμήμα και ρίχνουμε μια ματιά στο μηχάνημα ESPER
Από το υλικό που κατέγραψε η κάμερα του Runciter βρήκαμε δύο αξιοποιήσιμες φωτογραφίες για το ESPER.
Εικόνα 1η από το μαγαζί του Runciter
Εικόνα 2η, διαφορετικής οπτική γωνίας από το μαγαζί του Runciter
Η παράθεση των φωτογραφιών/στοιχείων γίνεται για σκοπούς αναφοράς. Ο στόχος ήταν να αποτελέσουν ένα mini-game για τα μέλη του forum, ώστε να προτείνουν σημεία όπου θα μπορούσαμε να εστιάσουμε για περαιτέρω στοιχεία χρησιμοποιώντας για διευκόλυνση ως οδηγούς τα βοηθητικά γράμματα και τους αριθμούς αριστερά και πάνω από την εικόνα.
Στο επόμενο επεισόδιο θα κάνουμε μια βόλτα στο αστυνομικό τμήμα και στη συνέχεια θα εξετάσουμε την πιθανή σύνδεση του εστιατορίου του Howie με το έγκλημα στου Runciter.
• patch για ελληνικούς υπότιτλους σε: Monkey Island 1 SE και CD VGA beta patch !!!, Indiana Jones 3 και LOOM , Grim Fandango
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Praetorian
- Topic Author
- Offline
- Walker Survivor
Σε αυτό το επεισόδιο αρχικά βρίσκουμε στοιχεία για την υπόθεσή μας με τη βοήθεια του ESPER στις φωτογραφίες από το μαγαζί του Runciter. Στην πρώτη φωτό υπάρχουν κυρίως στοιχεία σχετικά με τη Lucy και το εστιατόριο του Howie Lee. Στη δεύτερη εντοπίζουμε νέα στοιχεία για τους δυο δράστες του εγκλήματος.
Επίσης, δοκιμάζουμε τις επιδόσεις μας στο λαβύρινθο εξάσκησης. Αυτό το κομμάτι μπορεί να είναι ίσως λίγο βαρετό για κάποιους - είναι από ~4:40 έως ~ 17:10. Η εξάσκηση είναι περισσότερο ένα mini-game όπου μπορεί ο παίκτης να δοκιμάσει τα mechanics του παιχνιδιού για τη χρήση του όπλου. Δεν είμαι σίγουρος ποιο είναι το υψηλότερο score που μπορούμε να πετύχουμε ή αν αυτό το μέγιστο διαφέρει σε διαδοχικές δοκιμές του λαβύρινθου, καθώς οι στόχοι εμφανίζονται με τυχαίο τρόπο. Αρχικά υπέθετα ότι είναι το 90, αλλά έχω διαβάσει αναφορές από άτομα που λένε πως είχαν καλύτερο σκορ.
Όσο για το πως λειτουργεί η βαθμολογία της επίδοσης μας... Νομίζω ότι κερδίζουμε 1 πόντο αν χτυπήσουμε επιβεβαιωμένο εχθρικό στόχο (να βλέπουμε το όπλο του), και χάνουμε πόντους αν δεχτούμε βολή, αν χτυπήσουμε κάποιον αθώο, αν χάσουμε έναν εχθρικό στόχο, και ίσως αν χτυπήσουμε μη-επιβεβαιωμένο στόχο (ακόμα και εχθρικό). Σε ενδιαφέρουσα σχετική λεπτομέρεια, η Steele θα προσπαθήσει να ξεπεράσει το σκορ μας (αν και το δικό μας πλέον είναι αρκετά υψηλό).
Στη συνέχεια μιλάμε με τον Dino (Klein) στο εργαστήριο ανάλυσης στοιχείων, και κατόπιν συγχρονίζουμε τα δεδομένα που έχουμε με την κεντρική βάση.
Ο συγχρονισμός φέρνει στο KIA μας ηχογραφήσεις της Steele από την υπόθεσή της, που αφορά σε μια έκρηξη σε εργοστάσιο παραγωγής Ρεπλίκων του Tyrell. Η Steele έχει ανακρίνει έναν ύποπτο, τον Spencer Grigorian, αρχηγό της οργάνωσης CARS (στα ελληνικά: ΠΕΣΡ - Πολίτες Εναντίον της Σκλαβιάς των Ρεπλίκων). Έχει ήδη αποφανθεί ότι ο τύπος δεν είναι Ρέπλικα, αφού τον πέρασε από το μηχάνημα (η αναφορά εδώ είναι στο Voight-Kampff μηχάνημα εξακρίβωσης αν το υποκείμενο υπό εξέταση είναι άνθρωπος ή Ρέπλικα). Μπορούμε να βρούμε τον Spencer στο κρατητήριο του τμήματος και να του κάνουμε κάποιες πρόσθετες ερωτήσεις.
Αυτό το κομμάτι είναι προαιρετικό, μια και για την ώρα ο McCoy δεν έχει σοβαρό λόγο να ανακατεύεται στην υπόθεση της Steele. Επίσης, εδώ υπάρχει μια ασυνέχεια που έχει ξεφύγει στους developers -- όταν ο McCoy ρωτάει για τον "Ασιάτη με τα γυαλιά ηλίου", αυτό είναι μια λεπτομέρεια που δεν γνωρίζει ο McCoy ακόμα.
Ωστόσο, η ανάκριση αυτή είναι ενδιαφέρουσα από την άποψη της γνωριμίας μας με το κίνημα των CARS. Η οργάνωση αυτή είναι εύρημα του παιχνιδιού και δείχνει ότι υπάρχουν άνθρωποι που βλέπουν με συμπάθεια τις Ρέπλικες και τις αναγνωρίζουν ως ζωντανούς οργανισμούς που θα έπρεπε να έχουν ίσα δικαιώματα με τους ανθρώπους. Βέβαια, ήδη από τον Spencer μαθαίνουμε ότι ανάμεσα σε αυτούς υπάρχουν και κάποια ακραία στοιχεία που θέλουν να χρησιμοποιήσουν βία ως μέσο διαμαρτυρίας ή προστασίας Ρεπλίκων.
Μετά από αυτό, επισκεπτόμαστε την Chinatown και το εστιατόριο του Howie Lee στο οποίο μας οδήγησαν τα στοιχεία που έχουμε συγκεντρώσει. Εκεί βρίσκουμε τον Zuben, τον νέο σεφ του εστιατορίου, που ταιριάζει στις περιγραφές και τις ενδείξεις που είχαμε μέχρι τώρα για τον δεύτερο ύποπτο του εγκλήματος στου Runciter.
Ο Zuben είναι (με μεγάλη πιθανότητα) Ρέπλικα και υπεύθυνος για τουλάχιστον ένα έγκλημα (τη ζωοκτονία των ζώων του Runciter). Μετά τα γεγονότα στο φινάλε του επεισοδίου, έχουμε δύο βασικές επιλογές:
- Να τον "αποσύρουμε"
- να τον αφήσουμε να φύγει.
Η απόφαση εδώ ήταν να κάνουμε ό,τι θα έκανε ένας κανονικός Blade Runner. Να αποσύρουμε τη Ρέπλικα. Στο επόμενο επεισόδιο βλέπουμε πώς πάνε τα πράγματα μετά τη σχετική επιλογή.
• patch για ελληνικούς υπότιτλους σε: Monkey Island 1 SE και CD VGA beta patch !!!, Indiana Jones 3 και LOOM , Grim Fandango
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Praetorian
- Topic Author
- Offline
- Walker Survivor
Η απόφαση ήταν λοιπόν να αποσύρουμε τον Zuben -- προσωπικά, συμφωνώ με αυτό. Αν και μας δίνεται η επιλογή, ο McCoy ως Blade Runner δεν έχει λόγο να αφήσει μια Ρέπλικα να ζήσει (...).
Μετά την *αχεμ* επιτυχημένη απόσυρση, επιστρέφουμε στο αστυνομικό τμήμα για αναφορά στον Guzza και στη συνέχεια καταλήγουμε στο διαμέρισμα του McCoy, όπου γνωρίζουμε τη Maggie.
Ο McCoy ζει μόνος του. H Maggie συγκεντρώνει όλη την αγάπη του και το τρέχον σχέδιο είναι να της αγοράσει ένα σύντροφο με τα χρήματα από όλες τις αποσύρσεις που θα κάνει στην υπόθεση που ανέλαβε.
Ακόμα και στο βιβλίο η απόκτηση και η φροντίδα αληθινών ζώων για τους περισσότερους δεν είναι απλά μια τυπική υποχρέωση που έχουν για να μην ξεπέσουν στα μάτια των άλλων. Οι ιδιοκτήτες δένονται συναισθηματικά με τα ζώα τους και πολλοί συνδέουν την ευτυχία τους με αυτά.
Οι Blade Runners (σύμφωνα με το βιβλίο) έχουν ένα πενιχρό βασικό μισθό που δεν αφήνει περιθώρια για πολυτέλειες. Οι "αποσύρσεις" των Ρεπλίκων πληρώνονται σαν μπόνους με σημαντικά ποσά, ώστε ο Blade Runner να έχει καλό κίνητρο να κάνει σωστά με ζήλο τη δουλειά του. Και πάλι πρακτικά ο McCoy θα χρειαστεί να αποσύρει αρκετά ανδροειδή (της τάξης των τριών ή παραπάνω) αν θέλει να αγοράσει ένα νέο αληθινό ζώο.
Στο δεύτερο μέρος του επεισοδίου ξεκινούμε στη 2η Πράξη (από συνολικά 5) του παιχνιδιού. Έχει ξημερώσει νέα "μέρα" (δεν θα δούμε ποτέ ήλιο, η Γη είναι βυθισμένη συνέχεια στο σκοτάδι) και μαθαίνουμε για ένα νέο έγκλημα στο Κτίριο Tyrell της εταιρείας που κατασκευάζει τη σειρά Ανδροειδών Nexus (Ρέπλικες).
Από το υλικό που κατέγραψε η κάμερα Ασφάλειας του Tyrell έχουμε βρει μια αξιοποιήσιμη φωτογραφία από το ESPER.
Εικόνα από το Εργαστήριο Δοκιμών Βαρύτητας του Tyrell
Και για αυτό το επεισόδιο, καθώς η εγγραφή του επόμενου έχει ολοκληρωθεί, η παράθεση της φωτογραφίας γίνεται για σκοπούς αναφοράς.
Στο επόμενο επεισόδιο θα δούμε πού μας οδηγούν τα στοιχεία που βρήκαμε στη σκηνή του νέου εγκλήματος.
• patch για ελληνικούς υπότιτλους σε: Monkey Island 1 SE και CD VGA beta patch !!!, Indiana Jones 3 και LOOM , Grim Fandango
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Praetorian
- Topic Author
- Offline
- Walker Survivor
Αυτό το update είναι το πρώτο από μια σειρά special επεισοδίων που θα έχουμε κατά τη διάρκεια του LP. Σκοπός είναι βασικά να δούμε όσο γίνεται περισσότερο από το υλικό που υπάρχει στο παιχνίδι, και το οποίο είναι αδύνατο να το δει κανείς με ένα μόνο playthrough.
Και η αιτία για το παραπάνω είναι ο περίτεχνος σχεδιασμός του παιχνιδιού. Η βασική ιδέα εδώ από τους δημιουργούς ήταν κάθε playthrough του παιχνιδιού να είναι (δυνητικά) διαφορετικό από τα προηγούμενα, αυξάνοντας το replayablity value. Και σε αυτή τη λογική έχουν παρθεί οι παρακάτω σχεδιαστικές αποφάσεις:
- Δομή CYOA (Choose Your Own Adventure - Διάλεξε τη δική σου ιστορία). Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού υπάρχουν σημεία όπου ο McCoy θα χρειαστεί να πάρει αποφάσεις που θα καθορίσουν την εξέλιξη και το φινάλε της ιστορίας. Ήδη έχουμε πάρει μια τέτοια απόφαση αποσύροντας τον Zuben.
- NPCs με "κανονικές" ρουτίνες και δική τους ατζέντα. Στη θεωρία τουλάχιστον, οι NPCs (πχ Steele, Guzza, Gaff κλπ) έχουν ένα δικό τους πρόγραμμα, και δικούς τους στόχους τους οποίους προσπαθούν να εξυπηρετήσουν (ενίοτε με διαφορετικό τρόπο) παράλληλα με τις ενέργειες του McCoy.
- Τυχαιότητα στο ποιός είναι Ρέπλικα και ποιός άνθρωπος. Αυτό θα το αναλύσουμε και αργότερα περισσότερο, αλλά η ιδέα είναι ότι και ξεκινώντας το παιχνίδι και κατά τη διάρκειά του λαμβάνονται κάποιες αποφάσεις (από το παιχνίδι) για το αν κάποιοι χαρακτήρες είναι Ρέπλικες ή άνθρωποι. Και αυτή η αλλαγή που μπορεί να συμβεί σε ένα χαρακτήρα ανά playthrough έχει αντίκτυπο και στη συμπεριφορά του, ενώ προφανώς και ο McCoy, που πρέπει να αποσύρει μια Ρέπλικα αλλά του απαγορεύεται να αποσύρει έναν άνθρωπο, πρέπει να φερθεί διαφορετικά.
- Προαιρετικά γεγονότα. Κάποιες σκηνές, διάλογοι, ή/και ενέργειες του McCoy μπορούν να παρακαμφθούν εντελώς. Κάποιες φορές υπάρχουν μόνο ως αστείο, άλλες φορές προσφέρουν πρόσθετες πληροφορίες για τους χαρακτήρες και άλλες είναι αναφορές στην ταινία.
- Οι διαθέσεις του McCoy. Θέτοντας μια διάθεση για τον McCoy (από το μενού ρυθμίσεων), αυτός θα κάνει συγκεκριμένες ανάλογες επιλογές σε διαλόγους και επίσης θα διαλέξει διαφορετικά τους ύποπτους που θέλει να υποβάλει στο τεστ V-K. Ακόμα όμως και στη ρύθμιση "User Choise / Επιλογή Χρήστη" όπου παρουσιάζονται στον παίκτη όλες οι διαθέσιμες επιλογές του McCoy σε ένα διάλογο, πολλές φορές το παιχνίδι έχει περιορισμό στο πόσες ερωτήσεις μπορεί να κάνει ο McCoy - αποκλείοντας τον παίκτη από το να ρωτήσει "τα πάντα" σε ένα playthrough.
- Τυχαία γεγονότα. Αυτό είναι περισσότερο συνέπεια της ελευθερίας στις δραστηριότητες των NPCs. Κάποιες σκηνές δεν συμβαίνουν πάντα, και συνήθως εξαρτώνται από το αν θα πετύχουμε ένα NPC να κόβει βόλτες σε κάποιο μέρος που επισκέπτεται ο McCoy.
- Πλεονασμός (Redundancy). Ενώ δεν υπάρχουν ακριβώς "γρίφοι" με την κλασσική σημασία στο παιχνίδι, ο McCoy χρειάζεται να συγκεντρώσει στοιχεία για να προχωρήσει σε μια υπόθεση. Και πάλι, υπάρχει γενικότερα πρόβλεψη ώστε να μην χρειάζεται να βρει όλα τα στοιχεία, και οι διάλογοι προσαρμόζονται σε αυτό. Επίσης, κάποια στοιχεία μπορεί να τα βρει περισσότερες από μια φορές (πχ μέσω ESPER και με αυτοψία στη σκηνή του εγκλήματος), οπότε είναι πιο δύσκολο να μην σκοντάψει πάνω τους ο παίκτης.
- Πολλαπλά φινάλε. Το παιχνίδι (στη θεωρία) έχει 13 πιθανά φινάλε. Αρκετά από αυτά είναι ελαφρές παραλλαγές κάποιων βασικών καταλήξεων της ιστορίας. Θα προσπαθήσω να δείξω τα περισσότερα... Δεν είμαι ακόμα σίγουρος αν θα δούμε και τα 13. (Περισσότερο γιατί βρίσκω αντικρουόμενες αναφορές ότι μπορεί να είναι 12 τα φινάλε, και ακόμα δεν έχω μπει στη διαδικασία να τα μετρήσω -- εδώ ίσως χρειαστώ τη βοήθεια όσων έχουν τερματίσει το παιχνίδι και πήραν διαφορετικό φινάλε από αυτό που θα δούμε )
Στο update επίσης έχουμε την εισαγωγή στο τεστ V-K. Αυτό θα το ξανα-χρησιμοποιήσουμε κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, οπότε θα το αναλύσουμε περισσότερο τότε, καθώς ήδη το κείμενο στο update είναι αρκετά εκτενές. Για την ώρα αρκεί να ξέρουμε ότι τυπικά, και πέρα από τα σχετικά περί "μαγείες" που λένε οι Steele και ο Gaff (αναφερόμενοι στο ένστικτο του Blade Runner), ο McCoy οφείλει να υποβάλει έναν ύποπτο στο V-K τεστ πριν αποφανθεί ότι είναι Ρέπλικα (ή να τον απαλλάξει ως άνθρωπο). Προφανώς, τα πράγματα δεν εξελίσσονται πάντα ομαλά, γιατί οι Ρέπλικες δεν είναι ανόητες. Αλλά αυτό είναι το πρωτόκολλο των Blade Runners και ο πιο βέβαιος τρόπος εξακρίβωσης της φύσης ενός υπόπτου.
Τέλος, καθώς το update καλύπτει τα μέρη 1 έως 4 του LP, θεώρησα καλό να έχουμε και μια αναφορά στα αποσπάσματα από τα ποιήματα που έχουμε ακούσει να απαγγέλλει ο άλλος βασικός ύποπτος που έχουμε για το έγκλημα στου Runciter.
Το πρώτο είναι από το The Tyger του William Blake. Το πλήρες ποίημα στα Αγγλικά είναι το παρακάτω:
The Tyger By William Blake
Tyger Tyger, burning bright,
In the forests of the night;
What immortal hand or eye,
Could frame thy fearful symmetry?
In what distant deeps or skies.
Burnt the fire of thine eyes?
On what wings dare he aspire?
What the hand, dare seize the fire?
And what shoulder, and what art,
Could twist the sinews of thy heart?
And when thy heart began to beat,
What dread hand? and what dread feet?
What the hammer? what the chain,
In what furnace was thy brain?
What the anvil? what dread grasp,
Dare its deadly terrors clasp!
When the stars threw down their spears
And water'd heaven with their tears:
Did he smile his work to see?
Did he who made the Lamb make thee?
Tyger Tyger burning bright,
In the forests of the night:
What immortal hand or eye,
Dare frame thy fearful symmetry?
www.poetryfoundation.org/poems/43687/the-tyger
Το δεύτερο (από το μήνυμα στον τηλεφωνητή) είναι από το A poison tree πάλι του William Blake.
Το πλήρες ποίημα στα Αγγλικά είναι ως εξής:
A Poison Tree By William Blake
I was angry with my friend;
I told my wrath, my wrath did end.
I was angry with my foe:
I told it not, my wrath did grow.
And I waterd it in fears,
Night and morning with my tears:
And I sunned it with smiles,
And with soft deceitful wiles.
And it grew both day and night.
Till it bore an apple bright.
And my foe beheld it shine,
And he knew that it was mine.
And into my garden stole,
When the night had veild the pole;
In the morning glad I see;
My foe outstretched beneath the tree.
www.poetryfoundation.org/poems/45952/a-poison-tree
• patch για ελληνικούς υπότιτλους σε: Monkey Island 1 SE και CD VGA beta patch !!!, Indiana Jones 3 και LOOM , Grim Fandango
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Praetorian
- Topic Author
- Offline
- Walker Survivor
Αγορά Ζωοειδών
Η Αγορά Ζωοειδών (ή απλά "Αγορά Ζώων" στο βιβλίο) είναι κεντρικό σημείο του Λος Άντζελες στον κόσμο του Blade Runner, προφανώς γιατί τα ζώα έχουν ξεχωριστή θέση στην κοινωνία. Στο παιχνίδι τα περισσότερα ζώα προς πώληση στην Αγορά είναι τεχνητά. Από ό,τι φαίνεται επίσης πολύς κόσμος δεν ενδιαφέρεται να αγοράσει μόνο συμβατικά κατοικίδια, αλλά και πιο εξωτικά ζώα, ψάρια ή ακόμα και έντομα αρκεί να έχει (ή να φαίνεται ότι έχει) ένα "ζώο" στην ιδιοκτησία του.
Περί Voigt-Kampff
Το τεστ που χρησιμοποιούν οι Blade Runners για να εξακριβώσουν την φύση ενός υπόπτου (αν είναι άνθρωπος ή Ρέπλικα) είναι το Voigt-Kampff τεστ. Είναι ένα τεστ "ενσυναίσθησης". Μετράει φυσικές σωματικές αντιδράσεις του υποκειμένου, όπως διαστολή τριχοειδών στο πρόσωπο, και διακυμάνσεις στη τάση των μυών του ματιού. Οι ίδιες οι λεκτικές απαντήσεις στις ερωτήσεις έχουν μικρή σημασία. Η πλειοψηφία των ερωτήσεων αναφέρεται σε καταστάσεις όπου υπάρχουν νεκρά ζώα ή ζώα που υποφέρουν σκόπιμα καθώς οι Ρέπλικες θεωρητικά δεν νιώθουν καμία εμπάθεια προς τα ζώα. Όσον αφορά το βιβλίο επίσης, τα περισσότερα αν όχι όλα από τα συναισθήματα εμπάθειας που εκδηλώνουν οι Ρέπλικες προς τον άνθρωπο, αλλά ακόμα και προς άλλες Ρέπλικες, είναι προσποιητά. Δεν συμβαδίζουν με πιο βασικά τους ένστικτα (που φανερώνονται στο V-K τεστ) όπως η περιέργειά τους και η αυτοσυντήρηση.
Το V-K τεστ έχει δεχτεί πολλές ενημερώσεις με την πάροδο του χρόνου προκειμένου να μπορεί να ξεχωρίσει τα συνεχώς εξελισσόμενα ανδροειδή από τους ανθρώπους. Ωστόσο, υπάρχουν πάντα περιθώρια λάθους. Στο παρόν επεισόδιο βλέπουμε ότι το τεστ καταλήγει αναποφάσιστο για τον Bullet Bob. Οι αντιδράσεις του Bob μπερδεύουν το τεστ, πιθανότατα γιατί υποφέρει από κάποιο είδος PTSD (μετατραυματική διαταραχή) μετά τη θητεία του σε πολέμους του Έξω-Κόσμου. Άλλες περιπτώσεις ατόμων που δυνητικά μπορεί να οδηγήσουν σε αναξιόπιστα αποτελέσματα είναι άνθρωποι με σαφή έλλειψη εμπάθειας ή σχιζοειδής προσωπικότητες. Σε αυτές τις περιπτώσεις το τεστ ενδέχεται να ταυτοποιήσει λαθεμένα τα υποκείμενα ως Ρέπλικες -- και εδώ κάπου κολλάει και το "έχεις αποσύρει ποτέ άνθρωπο κατά λάθος" που λέει η Rachael στην ταινία. Προσωπικά, νομίζω ότι είναι η πρώτη φορά που παίρνω μη τελεσίδικο αποτέλεσμα για τον Bob. Θυμάμαι να έχω πάρει σίγουρα αναφορά από το V-K ότι είναι άνθρωπος ή ότι είναι Ρέπλικα (εσφαλμένο αποτέλεσμα). Ο Bob είναι στην πραγματικότητα πάντα άνθρωπος στο παιχνίδι. Από όσο ξέρω δεν αλλάζει κάτι όποια και να είναι η αναφορά από το V-K, και είναι σκόπιμα αμφίρροπη η περίπτωση του Bob.
Συνάντηση με διασημότητες
Στο δεύτερο και μικρότερο μέρος του επεισοδίου, επισκεπτόμαστε το γραφείο του Tyrell και μιλάμε με την Rachael (που υποδύεται η Sean Young από την ταινία) και στην συνέχεια με τον Eldon Tyrell (επίσης με τη φωνή του Joe Turkel της ταινίας). Αυτό το κομμάτι είναι περισσότερο fan service για όσους έχουν δει την ταινία, αλλά υπάρχουν κάποια σημεία να εστιάσει κανείς. Κατ'αρχήν το γραφείο του Tyrell το βλέπει ο ήλιος . Αυτό μάλλον ήταν καλλιτεχνική παρέμβαση (από την ταινία ήδη) παρά κάτι που το σκέφτηκαν ώστε να κολλάει και να είναι συνεπές με τα καιρικά φαινόμενα και το μόνιμο νέφος στο Λος Άντζελες (στο βιβλίο ο ουρανός είναι μόνιμα σκοτεινός). Σε πρόσθετη σημείωση ο McCoy φτάνει δεύτερος στον Tyrell. Έχει προηγηθεί η επίσκεψη του Deckard (στην ταινία), κάτι που αναφέρει και η Rachael και o Tyrell.
Στο επεισόδιο περνώ στα γρήγορα τις δύο φωτογραφίες του Izo από το ESPER καθώς στην ουσία δεν δίνουν νέα στοιχεία, ενώ η περίπτωση με τον Deckard είναι σχεδόν Easter Egg.
Για λόγους πληρότητας οι φωτογραφίες που αναλύσαμε στο ESPER είναι οι παρακάτω:
Την επόμενη φορά θα επισκεφτούμε την Αγορά DNA και τους υπεργολάβους επιστήμονες που δουλεύουν εκεί.
• patch για ελληνικούς υπότιτλους σε: Monkey Island 1 SE και CD VGA beta patch !!!, Indiana Jones 3 και LOOM , Grim Fandango
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Praetorian
- Topic Author
- Offline
- Walker Survivor
Αγορά DNA (DNA Row)
Στην Αγορά DNA βρίσκονται οι υπεργολάβοι που συνεργάζονται με την επιχείρηση Tyrell για την κατασκευή των ανδροειδών. Ο καθένας έχει εξειδικευτεί σε διαφορετικό τμήμα ανατομίας.
Ο (Hannibal) Chew ασχολείται με τα μάτια και το Οπτικό Σύστημα. Ο Moraji έχει το Σχεδιασμό Δέρματος. Ο J.F. Sebastian το Νευρικό Σύστημα. Για τους δίδυμους δεν γνωρίζουμε ακόμα λεπτομέρειες. Ο Chew είναι χαρακτήρας από την ταινία, και για τους σκοπούς του παιχνιδιού ο ίδιος ηθοποιός ανέλαβε τη φωνή του χαρακτήρα του κι εδώ. Η επίσκεψη του McCoy συμβαίνει πριν την επίσκεψη του Roy με τον Leon στην ταινία.
Ξενοδοχείο Bradbury
Μετά τα γεγονότα στο κτίριο Bradbury έχουμε τα ονόματα δύο βασικών υπόπτων μας. Clovis και Sadik. Ο McCoy συμπεραίνει πως ο Sadik είναι άνθρωπος. Ο Clovis, που μαζί με τον Zuben σκότωσαν τα ζώα του Runciter είναι σχεδόν σίγουρα Ρέπλικα και ο αρχηγός της ομάδας. Ενώ είχαν την ευκαιρία να μας σκοτώσουν, εντούτοις δεν το κάνουν. Φαίνεται ότι έχουν άλλα σχέδια για τον McCoy -- και υποθετικά σκόπιμα αφήνουν τον McCoy ανεπίβλεπτο ώστε να μπορέσει να δραπετεύσει.
Όσον αφορά το τεχνικό μέρος του παιχνιδιού, ο Sadik μπορεί να αποδειχθεί είτε άνθρωπος είτε Ρέπλικα και ο McCoy θα κάνει ανάλογα σχόλια πχ για το πόσο ερασιτέχνης ή έμπειρος φαίνεται να είναι με τα εκρηκτικά.
Ανεμιστήρες, Προβολείς, Βροχή και Ομίχλη
Χαρακτηριστικό στοιχείο της ιδιαίτερης αισθητικής του κόσμου στο παιχνίδι (και στην ταινία) είναι η συνεχής παρουσία ενός ή περισσότερων ανεμιστήρων (από μικρούς ως τεράστιους) σε συνδυασμό με κινούμενους προβολείς και την παρουσία ομίχλης. Τα στοιχεία αυτά δίνουν μια αίσθηση διαρκούς κίνησης σε κάθε περιοχή που επισκεπτόμαστε, ακόμα και αν δεν υπάρχει πολύς ή καθόλου κόσμος τριγύρω. Επιπρόσθετα, τονίζουν το πόσο παράξενος είναι αυτός ο κόσμος. Πολύ συχνή παρουσία έχει επίσης η βροχή που μαζί με το συνεχές σκοτάδι φορτίζουν περισσότερο το κλίμα με μια πεσιμιστική διάθεση. Ο McCoy έχει κάποια σχόλια για τους ανεμιστήρες αλλά δεν έχω βρει σε ποιο σημείο περιμένει το παιχνίδι για να μιλήσει για αυτό. Είναι πολύ πιθανό επίσης να είναι απλά κομμένο περιεχόμενο, οπότε θα μπει σε κάποιο από τα μπόνους video.
Έχουμε μπει πλέον στην 3η Πράξη του παιχνιδιού (από 5 συνολικά). Αν θυμάμαι σωστά, αυτό το τμήμα είναι και το μεγαλύτερο στο παιχνίδι.
Στο επόμενο επεισόδιο θα μάθουμε ακριβώς που βρισκόμαστε και θα ακολουθήσουμε μερικά από τα νέα στοιχεία που συγκεντρώσαμε.
Προαιρετική Συμμετοχή από το Νήμα
Για ανάλυση στο ESPER έχουμε:
Τη φωτογραφία που βρήκαμε κοντά στα πράγματα της Lucy.
Moonbus / Μουνμπας
Επίσης την επόμενη φορά θα αναλύσουμε και τη φωτογραφία από το προηγούμενο επεισόδιο που έχουμε από το υλικό καταγραφής της κάμερας ασφάλειας του China Bar, μια και δεν μας δόθηκε η ευκαιρία να την αναλύσουμε σε αυτό το επεισόδιο.
China Bar:
Χρησιμοποιώντας ως οδηγούς τα γράμματα και τους αριθμούς αριστερά και πάνω από την εικόνα, σε ποιά σημεία να εστιάσουμε για στοιχεία;
Η επόμενη εγγραφή για το LP ίσως αργήσει λίγο καθώς θα μεσολαβήσει ακόμα ένα μπόνους επεισόδιο που θα καλύπτει τη 2η Πράξη που μόλις τελειώσαμε.
• patch για ελληνικούς υπότιτλους σε: Monkey Island 1 SE και CD VGA beta patch !!!, Indiana Jones 3 και LOOM , Grim Fandango
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- GameLinguist
- Offline
- Adventurous Titan
"Όσο βαθιά και να θάψεις την αλήθεια,
αυτή έχει τον τρόπο να βγει στην επιφάνεια και να ανασάνει"
-- παροιμία των φάλαν // Το Σκήπτρο του Φοίνικα
GameLinguist: Because Language is a Game
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Praetorian
- Topic Author
- Offline
- Walker Survivor
Μπορεί να υπάρξουν κενά μεταξύ των updates καθώς έχω παράλληλα και μια αρκετά πιεστική δουλειά, ενώ και τα σχέδια για το LP είναι αρκετά μεγαλόπνοα -- νομίζω πως αξίζει τον κόπο το extra effort... Τα αποτελέσματα θα φανούν σε επόμενο/α updates σύντομα, και ελπίζω να σας αρέσει η τροπή που θα πάρει το LP.
Θα ήθελα να συμμετέχουν μέλη στα mini-games πχ να προτείνετε σημεία για να εστιάσουμε στις φωτογραφίες στο ESPER ή όταν δίνεται κάποιο δίλημμα να υπάρχουν προτάσεις για το πώς να προχωρήσουμε, αλλά ξέρω πως το παιχνίδι είναι αρκετά παλιό και οι περισσότεροι μπορεί να το έχουν παίξει --ίσως και πολλές φορές-- οπότε να μην έχει τόσο ενδιαφέρον αυτό για τον περισσότερο κόσμο.
• patch για ελληνικούς υπότιτλους σε: Monkey Island 1 SE και CD VGA beta patch !!!, Indiana Jones 3 και LOOM , Grim Fandango
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- pornostars
- Offline
- Banned
- Posts: 322
Υπότιτλοι σχεδόν άριστοι, δεν υπάρχει ίχνος ανορθογραφίας.
Εύγε!
Nothing keeps its promise
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Praetorian
- Topic Author
- Offline
- Walker Survivor
Ευχαριστώ! Είμαι σίγουρος ότι μου ξέφυγαν θα μου ξεφύγουν κάποια λάθη. Αν τα επισημάνει κάποιος θα τα διορθώσω.pornostars wrote: Παρακολούθησα τα δύο πρώτα και λέω να δω και τα υπόλοιπα.
Υπότιτλοι σχεδόν άριστοι, δεν υπάρχει ίχνος ανορθογραφίας.
Εύγε!
• patch για ελληνικούς υπότιτλους σε: Monkey Island 1 SE και CD VGA beta patch !!!, Indiana Jones 3 και LOOM , Grim Fandango
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Praetorian
- Topic Author
- Offline
- Walker Survivor
Κομμένο περιεχόμενο
Ξεκινώντας από αυτό (κυρίως ) το επεισόδιο - και νομίζω μόνο στα bonus επεισόδια - θα αρχίσουμε να βλέπουμε και περιεχόμενο που, ενώ υπάρχει στα αρχεία του παιχνιδιού, δεν το βλέπουμε ή δεν μπορούμε να το ενεργοποιήσουμε (είτε λόγω κάποιου bug ή σκόπιμα) στο παιχνίδι. Και πάλι εδώ ενδέχεται να έχω λάθος και να μην πρόκειται εξ ολοκλήρου για κομμένο περιεχόμενο καθώς υπάρχουν πολλά paths και συνδυασμοί παραμέτρων στο παιχνίδι και δεν είναι δυνατόν να τα εξερευνήσω όλα, ενώ ακόμα δεν κατανοώ 100% όλους τους μηχανισμούς του παιχνιδιού. Είμαι αρκετά σίγουρος ωστόσο για ό,τι έχω βρει. Αν κάποιος γνωρίζει τρόπο να παίξουν αυτά κανονικά στο παιχνίδι μπορεί πάντα να με διορθώσει.
Το κομμένο περιεχόμενο αφορά σχολιασμό, διαλόγους, σκηνές, visual effects, μοντέλα, ακόμα και μηχανισμούς παιχνιδιού που εγκαταλείφθηκαν. Ο σχολιασμός του developer που ακούμε σε αυτό το video δείχνει πως υπήρχε πρόθεση να καλύψουν περισσότερες σκηνές με σύντομο και ενίοτε κάπως χιουμοριστικό σχολιασμό, αλλά αυτό πιθανότατα για λόγους χρόνου/budget δεν τελεσφόρησε. Άλλοι διάλογοι που κόπηκαν δείχνουν να είναι μέρος από τεχνάσματα (mechanics) που δεν χρησιμοποιήθηκαν τελικά. Σε κάποιες περιπτώσεις έχουν αφαιρεθεί μόνο ατάκες από ένα διάλογο που ακούγεται στο παιχνίδι και άλλες φορές ολόκληροι διάλογοι ή σκηνές με χαρακτήρες. Κάποιο από το περιεχόμενο μπορεί να μην παίζει λόγω κάποιου bug, και άλλες φορές είναι μάλλον σκόπιμο γιατί δεν συνεργάζεται καλά με το υπόλοιπο περιεχόμενο ή δεν κολλάει με την ατμόσφαιρα και την πλοκή. Ή μπορεί να κόπηκε από το Q/A ως βαρετό -- το παιχνίδι έχει πολλούς διαλόγους όπου ο παίκτης απλά κάθεται και παρακολουθεί/ ακούει και αυτό δεν είναι απαραίτητα συναρπαστικό για όλους τους παίκτες.
Τις περισσότερες φορές είναι σχετικά εύκολο να ταιριάξω κάποια ατάκα με μια σκηνή ή διάλογο. Άλλες φορές χρειάζεται να κάνω υποθέσεις. Είναι σαν να λύνω ένα puzzle που μπορεί και να μην έχει πλήρη λύση, καθώς το υλικό που κόπηκε μπορεί να αντιστοιχεί σε κάτι που δεν υπάρχει πλέον καθόλου στο παιχνίδι.
Θα μιλήσουμε κι άλλο για το κομμένο περιεχόμενο με την αφορμή και των επόμενων bonus videos που θα έχουμε.
Εναλλακτικές σκηνές
Εξαιρώντας τις κομμένες σκηνές, μερικές από τις σκηνές (ή ακολουθίες σκηνών) του παιχνιδιού μπορούν να εξελιχθούν με διαφορετικούς τρόπους, από ελαφρές παραλλαγές έως αρκετά διαφορετικές εκβάσεις, όπως είδαμε για την περίπτωση του Zuben σε περασμένο video και όπως βλέπουμε κυρίως για τον Izo και τον Moraji σε αυτό.
Συχνά κάποιες περιπτώσεις μπορούν να οδηγήσουν σε game-over με το θάνατο του McCoy ή τη σύλληψή του (αν σκοτώσει άνθρωπο και τον τσακώσουν). Νομίζω ότι η σκηνή με τον Moraji είναι η πιο γνωστή ως προς αυτό. Οι δημιουργοί σχεδόν περιμένουν από τον παίκτη να ξαναπαίξει την ίδια σκηνή προκειμένου ο McCoy να επιβιώσει από την έκρηξη - πρέπει να κινηθεί γρήγορα και να σταθεί σε συγκεκριμένο σημείο της οθόνης - (και προαιρετικά να σώσει τον Moraji).
Υπάρχουν επίσης και κάποιες σκηνές που τις βρίσκω πολύ έξυπνες, όπως όταν ο McCoy μπορεί να μπλοκάρει την Steele από το να συλλάβει τον Izo ή να τον σκοτώσει, κυρίως γιατί η ίδια σκηνή μπορεί να πάρει αυτή την νέα τροπή σχεδόν τυχαία, παρότι ο παίκτης ουσιαστικά θα κάνει ακριβώς τις ίδιες ενέργειες με την προηγούμενη φορά.
Σύστημα φιλίας
Όλοι οι χαρακτήρες (περίπου 70) έχουν κάποια "στατιστικά" στοιχεία που ενημερώνονται όσο προχωράει το παιχνίδι. Τα στατιστικά αυτά είναι η "φιλικότητα" (friendliness), η "επιθετικότητα στη μάχη" (Combat aggressiveness), η "ειλικρίνεια" (Honesty), η "ευφυΐα" (intelligence), η "σταθερότητα" (stability) και η "υγεία" (health points). Κάποια από τα χαρακτηριστικά φαίνεται να αποτελούν τμήμα ενός μηχανισμού gameplay που εν τέλει περιορίστηκε σημαντικά. Ακόμα και αυτά που "μετράνε" πλέον στο παιχνίδι οδηγούν κυρίως σε προαιρετικές σκηνές και περιεχόμενο, και ο παίκτης μπορεί να τελειώσει το παιχνίδι και να μην συνειδητοποιήσει ότι αυτά βάραιναν κάπως στην εξέλιξη του.
Το σύστημα φιλίας επηρεάζει το πώς θα ανταποκρίνονται οι χαρακτήρες προς άλλους χαρακτήρες του παιχνιδιού και κυρίως προς τον McCoy. Τεχνικά ο κάθε χαρακτήρας έχει μια "ρύθμιση φιλίας" προς κάθε άλλο χαρακτήρα. Διάφορες πράξεις και ερωτήσεις του McCoy μπορούν να προκαλέσουν αλλαγές στο πόσο φιλικοί θα είναι άλλοι χαρακτήρες. Αποτελέσματα αυτού του συστήματος βλέπουμε σε αυτό το επεισόδιο στις περιπτώσεις του Guzza (που ξεσπάει στον McCoy για την έλλειψη αποτελεσμάτων) και του Bob που προσφέρεται να αναβαθμίσει το KIA ή δίνει διαφορετικές πληροφορίες για τα γυαλιά ραδιενέργειας.
Δεν είμαι σίγουρος για το κατά πόσο αυτό μεταφέρεται σωστά στον παίκτη από το παιχνίδι. Σίγουρα ο παίκτης μπορεί να παρατηρήσει ότι αν επιλέξει τις διαθέσιμες ερωτήσεις (user choice mode) με διαφορετική σειρά μερικές φορές οδηγείται σε διαφορετικά αποτελέσματα η συζήτηση. Αλλά η γενική λογική του adventure gamer είναι να ρωτάει τα πάντα μέχρι να μην μπορεί να πάρει άλλες πληροφορίες ή/και ο συνομιλητής (NPC) να αρχίσει να επαναλαμβάνεται. Αυτό δεν είναι ακριβώς συμβατό με το σύστημα φιλίας. Πχ αν ο παίκτης ρωτήσει τον Bob για τον Hasan τότε ο Bob τσατίζεται πολύ με τον McCoy και δεν θα είναι πλέον φιλικός.
Επιπρόσθετα, και σε τεχνικό επίπεδο θα μπορούσαν να υποστηρίξουν/υλοποιήσουν λίγο καλύτερα αυτόν τον μηχανισμό ειδικά στο User Choice mode όπου ο παίκτης μπορεί να τον αξιοποιήσει πραγματικά. Ως έχει, σε κάποιες περιπτώσεις λείπει μια "Done" επιλογή ώστε ο παίκτης να αποφύγει μια "επικίνδυνη" ερώτηση, όταν αυτή είναι η μοναδική που απομένει, και κατά συνέπεια ο McCoy την κάνει αυτόματα με ενίοτε ανεπιθύμητα αποτελέσματα.
Ποίηση και μουσική
Το μουσικό κομμάτι που ακούμε στο China Bar είναι το "One More Time" του Frank Klepacki, και προφανώς γράφτηκε ως αντίστοιχο του "One More Kiss, Dear" που ακούγεται στην ταινία, σε bar παρόμοιο με το China Bar (ή ίσως σε κάβα, γιατί ο Deckard αγοράζει μπουκάλα) μετά την "απόσυρση" της Zhora.
Ο Frank Klepacki είχε την επιμέλεια όλου του soundtrack για το παιχνίδι, όπως και για αρκετούς άλλους τίτλους της WestWood (και όχι μόνο). Στην δικτυακή του σελίδα διαθέτει ελεύθερα τα επίσημα soundtracks που έχει γράψει, μαζί και του Blade Runner:
www.frankklepacki.com/portfolio/game-BR.html
Ο στόχος με τη μουσική φαίνεται πως ήταν να κάνουν κάτι αντίστοιχο με τις τοποθεσίες. Να την φτιάξουν από την αρχή, όσο πιο κοντά γίνεται σε αυτή της ταινίας. Πιθανότατα κάτι να παίχτηκε και με τα δικαιώματα. Το "One More Time" δεν βρίσκεται στο επίσημο soundtrack και η ποιότητα στην οποία παίζει στο video είναι η καλύτερη που μπορώ να βρω (από τα αρχεία του παιχνιδιού) και χωρίς κάποιο post-processing. Υπάρχουν και κάποια άλλα τέτοια μουσικά κομμάτια που ίσως έχουμε την ευκαιρία να ακούσουμε αργότερα.
Τα lyrics από όσο μπορώ να καταλάβω είναι τα ακόλουθα:
One More Time
One more time, love,
For the old times.
One more dance now,
Before we part.
No, we must say `Goodbye`,
Tomorrow we'll cry.
But for now, here we are.
One more touch, love,
For the old times.
One more glance now
From eyes divine.
No, we must say `Goodbye`,
And tomorrow I'll cry.
But tonight, it's one more time.
Επίσης στο κανονικό LP στη 2η Πράξη και μέχρι το σημείο όπου βρισκόμαστε τώρα (απαγωγή του McCoy) έχουμε ακούσει ένα νέο απόσπασμα από ποίηση του William Blake και που απαγγέλλει και πάλι ο Clovis.
To "A fool sees not the same tree that a wise man sees" που λέει στον Sadik είναι από τις "Παροιμίες της Κολάσεως" (Proverbs of Hell) που ανήκουν στο ευρύτερο έργο του Blake "Οι Γάμοι του Ουρανού και της Κόλασης" (The Marriage of Heaven and Hell, 1790 - 1793)
www.gutenberg.org/files/45315/45315-h/45315-h.htm
Η άλλη φωτογραφία του Izo
Για λόγους πληρότητας παραθέτω και εδώ την εναλλακτική φωτογραφία που μπορούμε να πάρουμε από τον Izo. Απλά κρατήστε υπόψιν ότι δεν έχουμε βρει τη συγκεκριμένη φωτογραφία στο κανονικό LP, οπότε οτιδήποτε υπονοεί, δεν έχει συμβεί, όχι απαραίτητα δηλαδή, στην ιστορία που ακολουθούμε.
Προαιρετική Συμμετοχή από το Νήμα
Κάποιο από το υλικό που κόπηκε μπορεί να ενσωματωθεί στο κυρίως LP (από εδώ και στο εξής) με λίγο video editing, με hacking ή συνδυασμό των δυο και κάποιων άλλων τεχνικών. Αν και σε κάποιες περιπτώσεις είναι σχετικά προφανές ότι το υλικό "κόπηκε" λόγω κάποιου bug ή προγραμματιστικής παράλειψης, σε άλλες μπορώ να σκεφτώ πιθανούς λόγους που δεν το συμπεριέλαβαν, οπότε είμαι της άποψης ότι καλύτερα να μπει στα ξεχωριστά videos. Αν έχετε κάποια άλλη γνώμη ή πρόταση σχετικά θα χαρώ να την ακούσω.
• patch για ελληνικούς υπότιτλους σε: Monkey Island 1 SE και CD VGA beta patch !!!, Indiana Jones 3 και LOOM , Grim Fandango
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Praetorian
- Topic Author
- Offline
- Walker Survivor
Καλή χρονιά σε όλους!
Στο επεισόδιο αυτό συναντούμε σύντομα τον Leon (Kowalski). Ο Leon είναι Ρέπλικα που εμφανίζεται και στην ταινία και από τα πρώτα λεπτά της πυροβολεί τον Holden, έναν από τους καλύτερους Blade Runners του σώματος, εν μέσω της εξέτασης V-K και μετά από μια ερώτηση για την μητέρα του. Επίσης, μιλάμε με τον (επίσης χαρακτήρα από την ταινία) J.F. Sebastian ο οποίος είναι ένας ακόμα αρχιμηχανικός γενετικής που συνεργάζεται με τον Tyrell.
Όπως για τη Rachael και τον Tyrell, έτσι και στις περιπτώσεις των Leon και J.F. Sebastian οι ίδιοι ηθοποιοί από την ταινία (Brion Howard James και William Sanderson αντίστοιχα) δανείζουν κι εδώ τις φωνές τους. Και παρομοίως η παρουσία τους είναι πιο πολύ fan service παρά προσφέρει κάποιο ουσιαστικό στοιχείο για την υπόθεση του McCoy. Πάντως κατά τη γνώμη μου το παιχνίδι λειτουργεί καλύτερα με αυτές τις συναντήσεις καθώς βοηθούν να τοποθετηθεί χρονικά ως προς τα γεγονότα της ταινίας που υποτίθεται ότι εξελίσσονται παράλληλα.
Η νέα μας επίσκεψη στο Αστυνομικό Τμήμα, στην Αγορά Ζωοειδών και η σύντομη επίσκεψη στο Hysteria Hall για ένα "λείχην-ντογκ" προσφέρουν περισσότερο χρήσιμες πληροφορίες για την υπόθεσή μας και τις Ρέπλικες που ψάχνουμε.
Οι φωτογραφίες στο ESPER
Από τις δύο φωτογραφίες που αναλύουμε στο ESPER υπάρχουν δύο σημεία που παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Το ένα είναι η παρουσία του Guzza στην Αγορά Ζωοειδών, κοντά στο China Bar του Hawker's Circle την ίδια στιγμή που εκεί γύρω βρίσκεται ο Izo και o Clovis.
Το δεύτερο φυσικά είναι η παρουσία του McCoy στη φωτογραφία του Moonbus.
Πλήρης Χάρτης
Στην Τρίτη Πράξη του παιχνιδιού είναι διαθέσιμες για επίσκεψη όλες οι κύριες τοποθεσίες στο GPS του σπίνερ του McCoy. Οι νέες τοποθεσίες που έχουν προστεθεί είναι το Hysteria Hall με το Ουφάδικο και την Μάντρα Μεταχειρισμένων Αυτοκινήτων, και η περιοχή των Νάιτκλαμπ. Το ξενοδοχείο Yukon ανήκει στην περιοχή της Chinatown. Επιπρόσθετα, όπως βλέπουμε και στο επεισόδιο αυτό πολλές περιοχές συνδέονται μεταξύ τους ώστε ο McCoy να μπορεί να τις επισκεφθεί με τα πόδια χωρίς να χρησιμοποιεί το σπίνερ του.
Στο επόμενο επεισόδιο θα εξερευνήσουμε την Μάντρα Αυτοκινήτων και το διπλανό Ουφάδικο και ίσως περάσουμε και από την γειτονική περιοχή των Νάιτκλαμπ.
• patch για ελληνικούς υπότιτλους σε: Monkey Island 1 SE και CD VGA beta patch !!!, Indiana Jones 3 και LOOM , Grim Fandango
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.