Τo be (an adventure) or not to be?! Ιδού η απορία.
- Vassilis_24
- Topic Author
- Offline
- Elite Member
- Posts: 78
tsampikos wrote: Εγώ για το Heavy Rain, δεν έχω εκφραστεί άσχημα. Αυτό που προσφέρει το προσφέρει με τον καλύτερο τρόπο. Και είναι και καλό τεχνικά. Δεν είναι όμως Adventure! Πως να το κάνουμε δηλαδή! Oύτε action Adventure είναι αφού η δράση του είναι αόρατη. Έχει μια ιστορία που εξελίσσεται με πολύ ενδιαφέρον,όντως, αλλά όλα αυτά τα κάνει το PS3 μόνο του. Είναι σαν να παρακολουθεί ο "παίκτης" μία ωραία ιinteractive ιστορία η οποία τον αποροφά όντως γιατί έχει υπεροχο σενάριο και εξέλιξη. Γι αυτό δημιουργείται η αίσθηση ότι συμμετέχει ο παίκτης. Όταν όμως η συμμετοχή του παίκτη είναι τόσο περιορισμένη, δεν μπορείς καλά καλά να το κατατάξεις σε συγκεκριμένη κατηγορία παιχνιδιών. Αdventure είναι το Monkey Island, το Runaway, το Next Big Thing, το Darkness Within. Οχι το Heavy Rain.
Τα Phantasmagoria θα τα χαρακτήριζες adventure; Τα Gabriel Knight; Το Blade Runner; Το Full Throttle; Το Το Fahrenheit;
Δεν ξέρω γιατί φοβόμαστε τόσο να βάλουμε δίπλα στη λέξη adventure παιχνίδια τα οποία ξεφεύγουν ε πολύ πετυχημένο μάλιστα τρόπο από την κλασική συνταγή των adventure, η οποία μάλιστα πολλές φορές ακολουθείται απλώς για να ακολουθηθεί. Εξάλλου, αν για κάτι ξεχωρίζουν τα adventure, είναι για το καλό σενάριο που έχουν. Ένα παιχνίδι λοιπόν, το οποίο έχει μόνο γρίφους και ανύπαρκτο σενάριο ή όταν μπαίνουν ξεκάρφωτοι γρίφοι που δεν έχουν ούτε λογική ούτε σχέση με την ιστορία, γιατί κανείς δεν έχει πρόβλημα να το χαρακτηρίσει adventure, και υπάρχει τόσος προβληματισμός για action adventure ή story based adventure;
Σημασία είναι ένα παιχνίδι να είναι καλό, τώρα το αν θα το πεις adventure, action adventure, Παντελή, εμένα ποτέ δε με απασχόλησε, οι ετικέτες πάντα κάνουν κακό, οπότε μην κολλάτε σε αυτές...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- outcry
- Offline
- Walker Survivor
- Posts: 437
Μπα.Εξάλλου, αν για κάτι ξεχωρίζουν τα adventure, είναι για το καλό σενάριο που έχουν.
[i:2dyt6cll]I'd like to be the Catcher in the Rye and all.[/i:2dyt6cll]
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- crocark
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 2929
Phantasmagoria - τικVassilis_24 wrote: Τα Phantasmagoria θα τα χαρακτήριζες adventure; Τα Gabriel Knight; Το Blade Runner; Το Full Throttle; Το Το Fahrenheit;
Gabriel Knight - τικ
Blade runner - τικ
Full Throttle - τικ
Fahrenheit - για δες, φίλε Βασίλη όχι απαραίτητα εσύ, αν έρχομαι απ' τη γωνία
Vassilis_24 wrote: Δεν ξέρω γιατί φοβόμαστε τόσο να βάλουμε δίπλα στη λέξη adventure παιχνίδια τα οποία ξεφεύγουν ε πολύ πετυχημένο μάλιστα τρόπο από την κλασική συνταγή των adventure
Δε φοβόμαστε. Εγώ τουλάχιστον δε φοβάμαι καθόλου. Στα παλιά μου τα υποδήματα το τι βάζει ο καθένας στις προσωπικές του λίστες. Πέρα όμως από το να περιγράφουμε εμπειρίες μας κι αγάπες μας, τις "ταμπέλες" τις βάζουμε και για λόγους χρηστικούς. Προσπαθούμε να ομαδοποιήσουμε, τα παιχνίδια εν προκειμένω, σε κατηγορίες με τρόπο ώστε να μπορεί κάποιος να βρει μια αναφορά.
Vassilis_24 wrote: Ένα παιχνίδι λοιπόν, το οποίο έχει μόνο γρίφους και ανύπαρκτο σενάριο ή όταν μπαίνουν ξεκάρφωτοι γρίφοι που δεν έχουν ούτε λογική ούτε σχέση με την ιστορία, γιατί κανείς δεν έχει πρόβλημα να το χαρακτηρίσει adventure
Το χαρακτηρίζεις adventure και δίπλα βάζεις το επίθετο "κακό", "προχειροφτιαγμένο", "απαράδεκτο" κλπ.
Vassilis_24 wrote: και υπάρχει τόσος προβληματισμός για action adventure ή story based adventure;
Γιατί έχουν αυτομάτως ένα συνθετικό το οποίο πηγαίνει το gameplay αλλού κι όχι στο riddle based κομμάτι.
Εγώ προσωπικά έχω βαρεθεί ν' ακούω το διαχωρισμό myst like ή myst clone. Τον έχω χρησιμοποιήσει κι εγώ βέβαια. Αλλά μπαίνουμε στο τριπάκι να ξεδιαλύνουμε τα myst likes, ενώ είναι καθαρόαιμα adventures, απλά για να βοηθήσουμε κάποιους άλλους να καταλάβαουν ότι ίσως δεν είναι γι' αυτούς.
Να το πω αλλιώς, όσο υπάρχει η κατηγορία myst clone, το Fahrenheit θ' ανήκει σε μια ευρύτερη κατηγορία από τα adventures, αυτήν των "games". Ίσως story driven games, δεν ξέρω, αλλά adventures σκέτο ... μάλλον δεν παίζει.
Διαφορετικά (κι επειδή είμαι 99% adventurάς) έχω να προτείνω μια υποκατηγορία ακόμη για το αγαπημένο μου είδος, αυτήν των speed driven adventures για να εντάξω κι ένα από τα πολύ αγαπημένα μου παιχνίδια, το Colin McRae, στο αγαπημένο μου είδος. Άλλωστε με την ευρεία έννοια του όρου κι εκεί για περιπέτεια μιλάμε
ΥΓ: θα ανέφερα σαν παράδειγμα άλλη κατηγορία, αυτήν των history based adventures για να βάλω άλλο αγαπημένο μου adventure, το civilization, αλλά διάλεξα το Colin, τιμής ένεκεν για το Rally Acropolis που είχαμε προχθές.
ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- shodan
- Offline
- Schattenjäger
"Lo-lo-look at you, Hacker.
A pa-pa-pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you ru-run through my corridors-s.
H-h-how can you challenge a perfect, immortal machine?"
FB Profile[/url:2nnqt01r] | Twitter Profile[/url:2nnqt01r] | Blog-o-sphere[/url:2nnqt01r]
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- crocark
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 2929
(το round goddess από το "στρογγυλή θεά" αν και φαίνεται / ακούγεται τελείως αδόκιμο)
ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Praetorian
- Offline
- Walker Survivor
Θέτω επίσης και την παράμετρο ότι το Fahrenheit (και το Heavy Rain) πολλοί θα του πούμε adventure σχετικά αβίαστα (και χωρίς να έχουμε διαβάσει αλλού πιθανή κατηγοριοποίηση του ως τέτοιο) ενώ κανείς μας δεν θα πει ένα space-sim, war-sim, football-game κλπ adventure.
Στο Fahrenheit έχεις μια ενιαία ιστορία όπου μπορείς να ελέγξεις 3 χαρακτήρες, να τους ακούσεις να μονολογούν και να σκέφτονται, να μπεις στην θέση τους και να αποφασίσεις πώς θα συμπεριφερθούν σε άλλους χαρακτήρες και στα γεγονότα της ιστορίας. Μπορείς να ακούσεις τις σκέψεις τους όταν κάνεις look σε ένα αντικείμενο, να καθορίσεις ποιές θα είναι οι ερωτήσεις και απαντήσεις τους σε διαλόγους που θα επηρεάσουν (λίγο ή περισσότερο) την παρακάτω ιστορία, πώς θα γλιτώσουν από μια δύσκολη κατάσταση και πού /με ποιούς θα καταλήξουν (οι διάλογοι έχουν πολύ βασικό ρόλο στην ιστορία, τουλάχιστον όσον αφορά την εντύπωση που έχει ο παίκτης στο πρώτο playthrough). Έχει και μερικά fetch puzzles, καθώς και καταστάσεις που μπορείς να τις αντιμετωπίσεις με πολλαπλούς τρόπους. Έχει και πολλαπλά endings.
Γιατί δεν είναι adventure?
• patch για ελληνικούς υπότιτλους σε: Monkey Island 1 SE και CD VGA beta patch !!!, Indiana Jones 3 και LOOM , Grim Fandango
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- crocark
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 2929
Ναι γιατί το περιεχόμενό του τυχαίνει να βρίσκεται πολύ κοντά στα adventures. Έχει πολύ τονισμένο το στοιχείο του σεναρίου και τέτοια παιχνίδια συνήθως / παραδοσιακά παίζουν οι adventurάδες. Για κάποιους όμως το βάρος μπορεί να πέφτει αλλού. Π.χ. το RHEM έχει υποτυπώδες σενάριο, καθόλου διάλογο, μηδέν επιλογές, αλλά είναι πιο adventure από τα περισσότερα adventures που έχω παίξει μαζί.Praetorian wrote: Θέτω επίσης και την παράμετρο ότι το Fahrenheit (και το Heavy Rain) πολλοί θα του πούμε adventure σχετικά αβίαστα (και χωρίς να έχουμε διαβάσει αλλού πιθανή κατηγοριοποίηση του ως τέτοιο) ενώ κανείς μας δεν θα πει ένα space-sim, war-sim, football-game κλπ adventure.
Αυτό γίνεται σε όλα τα RPGs, αλλά δεν τα λέμε adventures. Στο Mass Effect που έπαιξα πρόσφατα γίνεται επίσης, αλλά δεν το λες (σχεδόν) ούτε RPG. Τέλος γίνεται πλέον σε όλα τα είδη (σε όλα τα shooters), μέχρι και σε κάποια sims.Praetorian wrote: να καθορίσεις ποιές θα είναι οι ερωτήσεις και απαντήσεις τους σε διαλόγους που θα επηρεάσουν (λίγο ή περισσότερο) την παρακάτω ιστορία
Κοίτα να δεις που θα γίνουν και τα fetch quests χαρακτηριστικά του είδους! Πλάκα κάνω Praetorian, μην παρεξηγείςPraetorian wrote: Έχει και μερικά fetch puzzles
Κι αυτά τα στοιχεία πλέον ανήκουν σε όλες τις κατηγορίες games. Μάλλον περισσότερο απ΄ό,τι στ' adventures. Τώρα που το σκέφτομαι "καταστάσεις που μπορείς να τις αντιμετωπίσεις με πολλαπλούς τρόπους" έχει ακόμη και στο Colin McRae Είναι όμως εκτός θέματος ...Praetorian wrote: καθώς και καταστάσεις που μπορείς να τις αντιμετωπίσεις με πολλαπλούς τρόπους. Έχει και πολλαπλά endings.
ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Constantine_R
- Offline
- Voodoo Priest
- Posts: 1373
Πάντα σε έναν τομέα (είτε είναι τέχνη είτε κάτι άλλο) θα εμφανίζεται κάτι ή κάποιος που θα παρουσιάζει κάτι νέο. Αυτό μπορεί να είναι είτε πρωτοποριακό είτε απλά κάτι διαφορετικό (υπάρχει πάντα και η πιθανότητα της αποτυχίας). Όταν λοιπόν δεν υπάρχει κάτι με το οποίο να μπορεί να συγκριθεί άμεσα είναι φυσιολογικό να το συγκρίνουμε με αυτό που μας είναι πιο οικείο. Αυτή την στιγμή, αν δεν κάνω λάθος, εκτός από το Fahrenheit και το Heavy Rain δεν υπάρχουν άλλα παρόμοια παιχνίδια οπότε είναι φυσιολογικό να τα θεωρούμε adventures (είναι ότι πιο κοντινό σε αυτή την κατηγορία) και αν ο αριθμός τους παραμείνει μικρός θα μείνουν εκεί. Καινούργιες ταμπέλες συνήθως μπαίνουν σε σύνολα όπου ο αριθμός είναι σχετικά μεγάλος και μπορούμε πλέον να τα ανεξαρτητοποιήσουμε από την "μαμά" τους. Τι θέλω να πω με όλη αυτή την φλυαρία; Αν στο μέλλον βγουν 100, 1000 τίτλοι σαν τα παιχνίδια αυτά τότε προφανώς θα έχουμε την κατηγορία των (ας πούμε) intarectives movies (που θα είναι ένα από τα παρακλάδια των adventures αφού αντλεί κάποια από τα βασικά στοιχεία τους). Αν μείνουμε σε αυτούς τους τίτλους τότε (ίσως αναγκαστικά) θα περιγράφονται σαν adventures που έχουν όμως αυτά και αυτά τα στοιχεία.
Δεν θέλω με τα παραπάνω να υπερασπιστώ δυο παιχνίδια, το Heavy Rain δεν το έχω παίξει γιατί δεν έχω Playstation 3 ούτε και θα αποκτήσω ενώ το Fahrenheit το παράτησα λόγω του απαραδέκτου χειρισμού του. Απλώς θέλω να πω ότι είναι φυσιολογικό να θεωρούνται adventures.
“You know, the very powerful and the very stupid have one thing in common. They don’t alter their views to fit the facts. They alter the facts to fit their views.”
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Praetorian
- Offline
- Walker Survivor
Δεν λέμε όλα τα RPGs adventures, αλλά πολλά από αυτά είναι αρκετά κοντά. Τα quest for the glory είχαν όλα RPG στοιχεία. Και το URU (Ages of Myst) προοριζόταν για MMORPG (Όχι με την έννοια των level-ups).crocark wrote: Αυτό γίνεται σε όλα τα RPGs, αλλά δεν τα λέμε adventures. Στο Mass Effect που έπαιξα πρόσφατα γίνεται επίσης, αλλά δεν το λες (σχεδόν) ούτε RPG. Τέλος γίνεται πλέον σε όλα τα είδη (σε όλα τα shooters), μέχρι και σε κάποια sims.
Πολλά από τα παλιά καθαρόαιμα είδη, άρχισαν εδώ και πολύ καιρό να ενσωματώνουν στοιχεία από adventures. Πχ mindless shooters άρχισαν από εποχής Half Life -μπορεί και πιο νωρίς- να δίνουν βάρους στην ιστορία, και να χρησιμοποιούν απλούς γρίφους.
Και αντίστροφα, adventures που θα περίμενες να συνεχίσουν σε point-and-click interface μετακινήθηκαν σε 3d κόσμους με πολλά action ή real-time στοιχεία. (βλέπε Dreamfall, ή GK3).
Στα περισσότερα από αυτά μπορείς να βρεις εύκολα το είδος από το οποίο προέρχονται. Είναι αυτό που επικρατεί, όταν βάλεις την ιστορία σε δεύτερη μοίρα (ή αν μπορείς να την αγνοήσεις τελείως και ωστόσο μπορείς να τερματίσεις το παιχνίδι).
Χωρίς παρεξήγηση. Τα fetch quest στο Fahrenheit είναι σχετικά απλά, αλλά (κάποια από όσα θυμάμαι) εμπεριέχουν και κάποια λογική γρίφου.Κοίτα να δεις που θα γίνουν και τα fetch quests χαρακτηριστικά του είδους! Πλάκα κάνω Praetorian, μην παρεξηγείς
Ναι αλλά δεν έχει όλα τα υπόλοιπα.crocark wrote: Τώρα που το σκέφτομαι "καταστάσεις που μπορείς να τις αντιμετωπίσεις με πολλαπλούς τρόπους" έχει ακόμη και στο Colin McRae Είναι όμως εκτός θέματος ...
• patch για ελληνικούς υπότιτλους σε: Monkey Island 1 SE και CD VGA beta patch !!!, Indiana Jones 3 και LOOM , Grim Fandango
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- crocark
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 2929
Μου γεννάται η εξής σκέψη τώρα. Όσο κολλημνένος μπορεί να είμαι εγώ που δε δέχομαι και δε θα δεχτώ ποτέ το Farenheit στα adventures, άλλο τόσο κολλάτε κι εσείς που επιμένετε να λέτε ότι εγώ δε δέχομαι το F. γιατί είναι 3d και γιατί δεν είναι point & click. Έχω γράψει μερικές χιλιάδες φορές ήδη ότι προτιμώ τα 2,5d adventures από τα 3d. Κι είναι γεγονός ότι το ποντίκι το προτιμώ από τα AWSD πλήκτρα.Praetorian wrote: Και αντίστροφα, adventures που θα περίμενες να συνεχίσουν σε point-and-click interface μετακινήθηκαν σε 3d κόσμους με πολλά action ή real-time στοιχεία. (βλέπε Dreamfall, ή GK3).
Αλλά ποτέ δεν ισχυρίστηκα (νομίζω, έχω γράψει τόσα πολλά πράγματα που κι εγώ δεν ξέρω τι λέω καμιά φορά ) ότι τα 3d ή με χειρισμό πληκτρολογίου παιχνίδια δεν μπορεί να είναι adventures.
Ένα από τ' αγαπημένα μου adventures έγραφα προχθές είναι το tales που έχει και τα δυο στοιχεία. Επίσης ένα από τα καλύτερα adventures που έχω παίξει ποτέ είναι το Bad Mojo (δεν έχει καθόλου ποντίκι). Η ουσία είναι στο αν έχουν γρίφους και τι επιπέδου. Αν έχουν διάφορα στοιχεία, τι ποσοστό από αυτά είναι γρίφοι. Το Gabriel Knight 3 έιναι adventure γιατί έχει γρίφους. Το Dreamfall δεν είναι adventure, όχι λόγω χειρισμού ή γραφικών. Το Art of Murder μπορεί να είναι ό,τι αθλιότερο έχει κυκλοφορήσει ποτέ (μπορεί είπα ...), αλλά το gameplay του στηρίζεται αποκλειστικά στην επίλυση γρίφων. Αν εκεί η κίνηση γινόταν με τα βελάκια, δε θα ήταν λιγότερο adventure. To να χρησιμοποιείς όμως ταχυδακτυλουργικά για να αποφύγεις τα τέρατα που βλέπει στο όνειρο (δε θυμάμαι και πολύ καλά) του ο πρωταγωνιστής του F. θυμίζει σαφώς τα arcade τύπου παιχνίδια στις handheld κονσόλες με ένα παιχνίδι (Nintendo ή no name) που είχα κι έπαιζα τη δεκαετία του '80. Το F. και με ποντίκι να ήταν ο χειρισμός ή και τα γραφικά του να ήταν full 2d χειροποίητα δε θα μπορούσα να το δω ως adventure.
Και το F. δεν έχει όλα τα υπόλοιπαPraetorian wrote: Ναι αλλά δεν έχει όλα τα υπόλοιπα.
Edit
@ Constantine_R
Τα interactive movies υπάρχουν ήδη κι είναι άλλη τελείως κατηγορία στην οποία δεν μπορώ επίσης να βάλω το F. Για μένα, όπως επίσης έχω ξαναπεί, δε χρειάζεται να δημιουργηθεί ξεχωριστή κατηγορία. Το F. ανήκει στα action adventures. To gameplay του διαφέρει ελάχιστα από παιχνίδια τύπου Tomb' s Raider κι αυτό δεν αλλάζει από το γεγονός ότι το σενάριο του έχει σαφώς πολύ περισσότερο βάθος, από το ότι υπάρχουν περισσότεροι διάλογοι, από τα πιθανά φινάλε, από τους υποτυπώδεις γρίφους κλπ. Θα μπορούσαμε να το δούμε ενδεχομένως ως υποκατηγορία των action adventures κι όχι ως τέτοια των aventures. Αν ψάχνεις τίτλο, για μένα ένας ταιριαστός θα ήταν adventurously enhanced action adventure για να φανεί η συγγένεια με τα adventures, αλλά τίτλο που να του επιτρέπει να απεκδυθεί την καταγωγή του (δηλαδή τίτλο χωρίς το action μέσα) δεν μπορώ να φανταστώ.
ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Fallen Angel
- Offline
- Homo Adventurous
Γιατί τα puzzle-adventures (βλέπε Gobliiins, τη συντριπτική πλειοψηφία των παιχνιδιών της Kheops, και πόσα άλλα) τα "βαφτίζουμε" adventures χωρίς πρόβλημα, αλλά τα action-adventures δεν τα δεχόμαστε ως adventures;! Γιατί εάν έχει γρίφους ένα παιχνίδι είναι adventure ανεξαρτήτως εάν έχει ιστορία και αφήγηση; Και γιατί εάν έχει ιστορία και αφήγηση, αλλά γρίφους που ξεφεύγουν από τους... παραδοσιακούς, το αφορίζουμε ως μη-adventure; Δηλαδή όταν από τα text περάσαμε στα graphic adventures, θα έπρεπε να τα μετονόμασουμε σε άλλο είδος gaming επειδή άλλαξαν μορφή οι... γρίφοι; Ή μήπως θα έπρεπε να το έχουμε κάνει αυτό με παιχνίδια τύπου Myst που εισήγαγαν( τους πολυεπίπεδους και "απλωμένους στον περιβάλλον" γρίφους ως κάτι το φρέσκο, το διαφορετικό από τα (ως τότε) συνηθισμένα;
Τι θα γινόταν, αλήθεια, αν από παλιότερες εποχές δε δεχόμασταν ως adventures τα παιχνίδια που εμπεριείχαν action sequences, arcade mini games, deaths, timed puzzles, και λοιπές... ομορφιές; Θα είχε άραγε καθιερωθεί (πόσω μάλλον μεσουρανίσει) το είδος; Μήπως, λέω μήπως, γινόμαστε / θέλουμε να είμαστε λίγο "ελιτίστικη παιχνιδο-ομάδα" όσο περνούν τα χρόνια; Εε;! Και δεν 'ν' καλό αυτό...
Πάντα φιλικά ειπωμένα όλα, το ξέρεις ελπίζω. Και για να στο αποδείξω, δεν ανέφερα το LA Noir στο οποίο αν ενεργοποιήσεις το "skip action sequences" (ή πώς το λέει, δε θυμάμαι), καταλήγεις να παίζεις ένα ωραιότατο noir αστυνομικό adventure.
Άσχετο ΥΓ, αλλά έχουμε κι απωθημένα οι άνθρωποι:
Χωρίς "μπορεί".crocark wrote: [...]Το Art of Murder μπορεί να είναι ό,τι αθλιότερο έχει κυκλοφορήσει ποτέ (μπορεί είπα ...)[...]
Nothing happens unless first a dream...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Constantine_R
- Offline
- Voodoo Priest
- Posts: 1373
Με προβληματίσατε με όλα αυτά που διαβάζω και είπα να κάνω μια μικρή έρευνα να δω και τι λέει ο έξω κόσμος βρε αδελφέ!
Το παρακάτω link είναι από το adventure gamers
www.adventuregamers.com/article/id,149/p,1
Παραθέτω και ένα απόσπασμα που νομίζω μας ενδιαφέρει:
Genre definition
Adventure games focus on puzzle solving within a narrative framework. There are generally few or no action elements. Other popular names for this genre of computer games are ?graphic adventure? or ?point-and-click adventure?.
Adventure games are not: role-playing games that involve action, team-building and points management; 3D action/adventure games such as Tomb Raider; side-scroller action games such as Mario or Rayman; puzzle games like Pandoraʼs Box or Tetris.
Μην το πάρετε βέβαια και σαν ευαγγέλιο, την γνώμη του γράφει και αυτός
Εγώ πάντως θέλω να σταθώ σε κάτι που είναι και λίγο παράδοξο.
Όταν ακούμε την λέξη adventure το μυαλό -πιστεύω- ΟΛΩΝ μας πηγαίνει σε παιχνίδια όπως το Monkey Island, King's Quest κτλ (νομίζω δεν χρειάζεται περαιτέρω ανάλυση). Δηλαδή σαν αρχέτυπη μορφή έχουμε τέτοιου είδος παιχνίδια ως adventures. Όμως και αυτά ήταν μια εξέλιξη των text adventures. Δηλαδή το αρχικό είδος έγινε υποκατηγορία. Αυτό είναι απολύτως φυσιολογικό γιατί από ένα σημείο και μετά κυριάρχησε αυτό το είδος και τα text παραγκωνίστηκαν. Βεβαίως δεν θέλω να πω ότι πρέπει να αναθεωρήσουμε κάτι (δεν είμαι ρετρολάγνος) αλλά νομίζω ότι το να "ζητάμε" σαν gamers ΜΟΝΟ παιχνίδια που ακολουθούν τα "αυστηρά" πρωτόκολλα (τουλάχιστον όπως εμείς νομίζουμε ότι είναι) δεν αφήνει περιθώρια για εξέλιξη. Εννοείται ότι σε μια τέτοια διαδικασία θα βλέπουμε και πατάτες, είναι φυσιολογικό αλλά τουλάχιστον ας απορρίπτουμε κάτι γιατί είναι κακό, όχι γιατί δεν έχει αυτό και εκείνο...
Μήπως, λέω μήπως, γινόμαστε / θέλουμε να είμαστε λίγο "ελιτίστικη παιχνιδο-ομάδα" όσο περνούν τα χρόνια; Εε;! Και δεν 'ν' καλό αυτό...
Ειλικρινά από τους λίγους μήνες που συνομιλώ μαζί σας δεν νομίζω ότι μεταξύ μας συμβαίνει κάτι τέτοιο (ο καθένας μιλά βεβαία για τον εαυτό του), να είσαι όμως σίγουρος ότι εκεί έξω υπάρχουν κάποιοι "ειδικοί" τριαντάρηδες που για να το παίξουν ιστορία στα πιτσιρίκια χρησιμοποιούν τα adventures για να περιγράψουν τις "ωραίες" αυτές εποχές και ανάθεμα αν έχουν παίξει 10 adventures στη ζωή τους (κάνα prehistorik έπαιζαν που είναι βεβαία παιχνιδάρα αλλά..)
“You know, the very powerful and the very stupid have one thing in common. They don’t alter their views to fit the facts. They alter the facts to fit their views.”
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- crocark
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 2929
Fallen_Angel wrote: Μήπως, λέω μήπως, γινόμαστε / θέλουμε να είμαστε λίγο "ελιτίστικη παιχνιδο-ομάδα" όσο περνούν τα χρόνια; Εε;! Και δεν 'ν' καλό αυτό...
Ω ναι! Θα είμαι όσο ελιτιστής θέλω και βασικά όσο μου δίνουν το διακαίωμα αυτοί που βγάζω έξω από την ελίτ. Δεν υποχρεώνω κανέναν άλλο να είναι επίσης ελιτιστής. Είμαι δε σίγουρος πως εδώ μέσα, ό,τι και να λέμε, όσοι δεν είστε ελιτιστές θα μου συγχωρέσετε κι αυτό μου το χούι Σημείωση. Είμαι 33 και δεν το έχω παίξει ποτέ ιστορία σε κανέναν, αλλά κοιτώ τι γίνεται γύρω - γύρω. Μιλώ με πιτσιρίκια συχνά και τους ρωτώ πράγματα για το κάψιμό τους, αλλά ποτέ δεν έχω πει σε κάποιον πράγματα του στυλ: εμείς τότε ... Μόνο εδώ μέσα λέω τέτοια πράγματα κυρίως σε νήματα όπως το good old games / days κλπ.Constantine_R wrote: Ειλικρινά από τους λίγους μήνες που συνομιλώ μαζί σας δεν νομίζω ότι μεταξύ μας συμβαίνει κάτι τέτοιο (ο καθένας μιλά βεβαία για τον εαυτό του), να είσαι όμως σίγουρος ότι εκεί έξω υπάρχουν κάποιοι "ειδικοί" τριαντάρηδες που για να το παίξουν ιστορία στα πιτσιρίκια χρησιμοποιούν τα adventures για να περιγράψουν τις "ωραίες" αυτές εποχές και ανάθεμα αν έχουν παίξει 10 adventures στη ζωή τους (κάνα prehistorik έπαιζαν που είναι βεβαία παιχνιδάρα αλλά..)
Φίλε Κωνσταντίνε, για να καταλάβεις για τι ελιτισμό μιλάμε θα σου πω ότι ασχέτως αν συμφωνώ με την περιγραφή εν πολλοίς, μου φτάνει που το λέω εγώ. Δε χρειάζομαι κανένα adv. gamers για να μου πει τι είναι adventure Επί της ουσίας δηλαδή, χαίρομαι που το adventure gamers συμφωνεί μαζί μου (κι όχι το ανάποδο)Constantine_R wrote: Παραθέτω και ένα απόσπασμα που νομίζω μας ενδιαφέρει:
Genre definition
Fallen_Angel wrote: Γιατί τα puzzle-adventures (βλέπε Gobliiins, τη συντριπτική πλειοψηφία των παιχνιδιών της Kheops, και πόσα άλλα) τα "βαφτίζουμε" adventures χωρίς πρόβλημα, αλλά τα action-adventures δεν τα δεχόμαστε ως adventures;!
Το Gobliins δεν το ξέρω. Η Kheops είναι από τις αγαπημένες μου παρόλο που επαναλαμβάνεται και κουράζει. Για μένα puzzle και riddle και γρίφος και σπαζοκεφαλιά είναι το ίδιο πράγμα. Με την έννοια ότι έχουν να κάνουν με καθαρή νοητική λειτουργία. Τέτοια που μένει στα ανώτερα επίπεδα της νοητικής λειτουργίας. Η διασύνδεση της ανώτερης αυτής λειτουργίας με κινήσεις μυών, η ως επί το πλείστον σχετιζόμενη με αρχέγονα κυκλώματα αντανακλαστικών είναι όπως και να το κάνουμε άλλου επιπέδου. Προσοχή, το ότι είμαι ελιτιστής δε σημαίνει ότι είμαι και ούφο, δε λέω ότι δεν είναι αυτή η λειτουργία αξιοθαύμαστη κι αξιοζήλευτη. Δε μετανιώνω για κανένα παιχνίδι αμιγώς action ή arcade που έχω παίξει κι ούτε, θέλω να με πιστέψετε, κάνω όσα δε φτάνω κρεμαστάρια. Απλώς προσπαθώ να κάνω ένα διαχωρισμό. Και θα δώσω ένα παράδειγμα, μπορεί και να μην είναι επιτυχημένο, είναι σίγουρα τραβηγμένο. Ένας άνθρωπος που δεν έχει άκρα μπορεί να παίξει adventures ή αλλιώς παιχνίδια που βασίζονται σε σπαζοκεφαλιές και γρίφους, αν του λύσεις το πρόβλημα του να μετακινεί π.χ. το ποντίκι. Το Fahrenheit όχι. Ακόμη κι αν του βάλεις τεχνητά μέλη με εξελιγμένα αντανακλαστικά και το καταφέρει η λύση του παιχνιδιού δε θα είναι δική του, αλλά από το μηχάνημα, ενώ του adventure θα είναι δική του. Ας πούμε και χωρίς να θέλω να ανάγω το advneturing σε κάτι μεγαλύτερο από την απλή διασκέδση που είναι, ο S Hawking, φαντάζομαι, μπορεί να παίξει adventures, αλλά όχι το Fahrenheit.
Για τη σύγκριση με τα text advs. Νομίζω ότι το gameplay δεν έχει αλλάξει βασικά με τη μετάβαση στα graphic advs. (αυτά που έχει στο μυαλό του κι ο Κωνσταντίνος όταν κάνει αναφορά στο MI). Βασικά στοιχεία της δράσης είναι η εξερεύνηση κι η επίλυση γρίφων. Το ότι υπάρχουν σε κάποια minigames με τα στοιχεία της ταχύτητας και του action, δεν τα αλλάζει. Μπορεί να τα κάνει από αυτά που δεν αρέσουν σ' εμένα, αλλά διατηρώντας ως κυρίαρχο συστατικό της δράσης τους την επίλυση γρίφων, παραμένουν στην ίδια κατηγορία. Εκείνο όμως που λες:
το θεωρώ πονηριά και το ξέρεις κι εσύ γιατί έβαλες αποσιωπητικά Μα δεν είναι γρίφος το να πηδάς σαν το κατσίκι από δω κι από κει! Εκτός αν δέχεσαι το να κατεβάζεις σε μια στροφή ταχύτητα ή το να γκαζώνεις με χειρόφρενο ή το ν' αλλάζεις αναρτήσεις όταν περνάς από την άσφαλτο στο χώμα επίλυση γρίφου (αχ...το ράλι των θεών...)Fallen_Angel wrote: θα έπρεπε να τα μετονόμασουμε σε άλλο είδος gaming επειδή άλλαξαν μορφή οι... γρίφοι;
Το LA Noir, έχω την αίσθηση ότι αν το έπαιζα θα μου άρεσε, έχοντας ωστόσο λίγες πληροφορίες.
Για το ΑοΜ, δεν το ξεχνώ το απωθημένο. Θα έλεγα ότι το ξέρουν μέχρι κι οι πέτρες. Όσες δεν το ξέρουν είναι αγράμματες κι απολίτιστες και ν' ανοίξουν κανένα advocate να μάθουν τίποτις
Τέλος, επειδή ξέρω ότι δε βγάζουμε άκρη θα σας φανερώσω σήμερα το πιο αδιαφιλονίκητο τεστ που έχω υπόψη μου για να κατατάσσεις παιχνίδι.
Στηρίζεται στο τάκα - τούκα πάνω σε πλήκτρα πληκτρολογίου ή ποντικιού. Βοηθητικές συσκευές, όπως pads, αθόρυβα pads, τιμονιέρες, joysticks, αθόρυβα πληκτρολόγια με μαλακά πλήκτρα κλπ. αποκλείονται. Όσα παιχνίδια δεν υποστηρίζουν πληκτρολόγιο ή / και ποντίκι αποκλείονται για ευνόητους λόγους. Ένα αρχαίο πληκτρολόγιο κι ένα τέτοιο ποντίκι λοιπόν. Μια κούνια μωρού μ' ένα μωρό να κοιμάται κι ο ήχος του παιχνιδιού στο 0, εκτός αν η μουσική του παιχνιδιού είναι νανούρισμα. Ενώ το μωρό κοιμάται ξεκινάς το υπο δοκιμή παιχνίδι. Αν το παιχνίδι είναι adventure, το τάκα - τούκα δεν είναι αρκετό για να το ξυπνήσει. Αν το παιχνίδι είναι action το μωρό πλαντάζει στο κλάμα
ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- moumiaq
- Offline
- Spammer
- Posts: 246
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Constantine_R
- Offline
- Voodoo Priest
- Posts: 1373
Προσοχή, το ότι είμαι ελιτιστής δε σημαίνει ότι είμαι και ούφο, δε λέω ότι δεν είναι αυτή η λειτουργία αξιοθαύμαστη κι αξιοζήλευτη. Δε μετανιώνω για κανένα παιχνίδι αμιγώς action ή arcade που έχω παίξει κι ούτε, θέλω να με πιστέψετε, κάνω όσα δε φτάνω κρεμαστάρια
Ε, νομίζω ότι ο Fallen_Angel χρησιμοποιείσαι τον όρο με την "κακή" του έννοια.Τουλάχιστον έτσι το έλαβα εγώ. Έτσι όπως το θέτεις όλοι είμαστε ελιτιστές αφού ο καθένας έχει τις προτιμήσεις του.
Σημείωση. Είμαι 33 και δεν το έχω παίξει ποτέ ιστορία σε κανέναν, αλλά κοιτώ τι γίνεται γύρω - γύρω. Μιλώ με πιτσιρίκια συχνά και τους ρωτώ πράγματα για το κάψιμό τους, αλλά ποτέ δεν έχω πει σε κάποιον πράγματα του στυλ: εμείς τότε ... Μόνο εδώ μέσα λέω τέτοια πράγματα κυρίως σε νήματα όπως το good old games / days κλπ.
Εγώ είμαι 31 και καθηγητής φυσικής, οπότε καταλαβαίνεις τι γίνεται κάθε φορά που ανακαλύπτουν ότι παίζω video games
Εννοείται ότι το έγραψα χωρίς να κάνω καμιά προσωπική νύξη σε κάποιον από εδώ μέσα... άλλους γνωστούς μου είχα στο μυαλό.
Τέλος, επειδή ξέρω ότι δε βγάζουμε άκρη θα σας φανερώσω σήμερα το πιο αδιαφιλονίκητο τεστ που έχω υπόψη μου για να κατατάσσεις παιχνίδι.
Στηρίζεται στο τάκα - τούκα πάνω σε πλήκτρα πληκτρολογίου ή ποντικιού. Βοηθητικές συσκευές, όπως pads, αθόρυβα pads, τιμονιέρες, joysticks, αθόρυβα πληκτρολόγια με μαλακά πλήκτρα κλπ. αποκλείονται. Όσα παιχνίδια δεν υποστηρίζουν πληκτρολόγιο ή / και ποντίκι αποκλείονται για ευνόητους λόγους. Ένα αρχαίο πληκτρολόγιο κι ένα τέτοιο ποντίκι λοιπόν. Μια κούνια μωρού μ' ένα μωρό να κοιμάται κι ο ήχος του παιχνιδιού στο 0, εκτός αν η μουσική του παιχνιδιού είναι νανούρισμα. Ενώ το μωρό κοιμάται ξεκινάς το υπο δοκιμή παιχνίδι. Αν το παιχνίδι είναι adventure, το τάκα - τούκα δεν είναι αρκετό για να το ξυπνήσει. Αν το παιχνίδι είναι action το μωρό πλαντάζει στο κλάμα
Τώρα μ' έστειλες
Εδώ και 10 μήνες το πείραμα αυτό πραγματοποιείται στο σπίτι μου! Φαντάσου ότι το γραφείο μου είναι δίπλα στο δωμάτιό της. Μπορώ με μεγάλη ευκολία να σου κατατάξω ότι παιχνίδι θέλεις! Εννοείται ότι τα adventures έχουν τον κύριο λόγο
“You know, the very powerful and the very stupid have one thing in common. They don’t alter their views to fit the facts. They alter the facts to fit their views.”
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.