POST MORTEM

  • Fallen Angel
  • Fallen Angel's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Homo Adventurous
  • Homo Adventurous
More
18 Φεβ 2005 19:28 #4313 by Fallen Angel
POST MORTEM was created by Fallen Angel
Η ιστορία ξεκινάει όταν μια γυναίκα σε προσλαμβάνει (ως private eye) να βρεις το δράστη της βίαιης δολοφονίας της αδερφής και του γαμπρού της. Το παιχνίδι όμως δεν περιορίζεται στην αναζήτηση του δολοφόνου, καθώς καταφέρνει να εμπλέξει (πολύ φυσιολογικά) κρυμμένα μυστικά, αλχημείες, συνομωσίες και μυστικές οργανώσεις, κάνοντας την ιστορία αισθητά πιο ενδιαφέρουσα.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η προσπάθεια να δοθούν εναλλακτικοί τρόποι εξέλιξης σε μια καθ’ όλα γραμμική -θα έλεγα- ιστορία. Σύμφωνα με τις επιλογές που θα κάνεις μεταξύ των διαφόρων εναλλακτικών απαντήσεων του χαρακτήρα σου θα διαφοροποιηθεί και η συνέχεια πρακτικά. Από την αρχή κιόλας, παραδείγματος χάριν, μπορείς είτε να αρνηθείς να αναλάβεις την έρευνα είτε να δεχτείς. Ανάλογα από την επιλογή σου θα συνεχίσει και η ιστορία (στην προκειμένη βέβαια αργά ή γρήγορα θα δεχτείς να αναλάβεις την υπόθεση προκειμένου να εξελιχθεί η πλοκή).

Προσωπικά με ενθουσίασε και μια πρωτότυπη παρεμβολή που υπάρχει κάπου προς τη μέση της ιστορίας. Παίζεις με ένα άλλο χαρακτήρα (που έχεις ήδη γνωρίσει). Αντί του τετριμμένου flashback στο οποίο είσαι απλός θεατής/ακροατής της αφήγησης ενός γεγονότος που σου περιγράφει ένας άλλος χαρακτήρας, αυτή τη φορά μαθαίνεις τι συνέβη παίζοντας ο ίδιος κι εκτυλίσσοντας αυτό το παρελθοντικό γεγονός. Πολύ ευχάριστο ήταν επίσης το γεγονός της σωστής υλοποίησης αυτής της ιδέας: τόσο ο χάρτης όσο και τα αντικείμενα που έχεις στο inventory αλλάζουν και προσαρμόζονται στο νέο σου χαρακτήρα.

Στα υπέρ του παιχνιδιού και τα γραφικά του που είναι σαφώς άνω του μετρίου. Κινείσαι σε ένα όμορφα σκοτεινό περιβάλλον και οι χαρακτήρες είναι καλοσχεδιασμένοι (αν και μερικές κινήσεις τους όσο μιλάνε είναι μάλλον σαχλά επαναλαμβανόμενες). Οι διάφορες cut scenes που παρεμβάλλονται είναι ατμοσφαιρικές κι ενισχύουν τη διάθεση μυστηρίου και μυστικισμού που κυριαρχεί στο παιχνίδι.

Δυστυχώς όμως όσο καλές κι αν ήταν οι δυνατότητες του παιχνιδιού, υπάρχουν ορισμένα χαρακτηριστικά που το υποβαθμίζουν σοβαρά. Αρχικά, οι γρίφοι του. Ορισμένοι εξ’ αυτών ήταν της υπομονής. Δυο-τρεις γρίφοι αρκούσαν για να σημαδέψουν αρνητικά το παιχνίδι. Ένας που πρέπει να δοκιμάσεις πολλούς συνδυασμούς προκειμένου να τον λύσεις μην έχοντας φυσικά καμία λογική συνέχεια ή προηγούμενη πληροφορία κι ένας κλασσικός pixel-hunting (ο οποίος δε σου επέτρεπε και να βγεις) είναι δυο από αυτούς που έρχονται στο μυαλό χωρίς σκέψη.

Η προσπάθεια να δοθούν εναλλακτικοί τρόποι εξέλιξης -που είναι γενικά ιδιαίτερα ευπρόσδεκτοι- δυστυχώς καταλήγει σε αποτυχία λόγω κακού σχεδιασμού. Υπάρχουν σημεία που στο χαρακτήρα σου εμφανίζονται ερωτήσεις που αφορούν αντικείμενα που δεν έχεις ακόμη βρει ή γεγονότα που δεν έχουν ακόμη συμβεί. Όντας αδύνατο να ξέρεις πού πρέπει να πας πρώτα ώστε να κυλήσουν όλα ομαλά (εφόσον και το παιχνίδι δε σε καθοδηγεί απόλυτα) πέφτεις πάνω σε διαλόγους που αν και θα αποδειχθούν διαφωτιστικοί στη συνέχεια, όταν εσύ τους άκουγες ήταν απλώς αδιάφοροι ή ακατανόητοι.

Στα κατά του παιχνιδιού και η ανυπαρξία επιλογής skip των διαλόγων. Αν έκανες το λάθος να μιλήσεις με ένα χαρακτήρα που δεν είχε τίποτε άλλο να σου πει (π.χ. Bebe') ήσουν αναγκασμένος να περιμένεις να τελειώσει να σου μιλάει, να πεις κι εσύ κάτι και μετά να μπορέσεις να φύγεις.

Συμπερασματικά, παρότι είχε προοπτικές δεν κατάφερε να τις αξιοποιήσει σωστά. Βαθμολογία: 3/5

Nothing happens unless first a dream...

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
18 Φεβ 2005 19:55 #4315 by neo83_gr
Replied by neo83_gr on topic POST MORTEM
αντεξα να το παιξω πολυ λιγο, μεχρι το γριφο με το σκιτσο στην αρχη σχεδον.Απο τα πιο σπαστικα που εχω ασχοληθει.Δεν το καταφερα και δεν το συνεχισα γιατι μου την εσπασε.τζαμπα η ατμοσφαιρα

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
18 Φεβ 2005 22:01 #4316 by adreasnaxos
Replied by adreasnaxos on topic POST MORTEM
...

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
19 Φεβ 2005 13:51 #4322 by aiRness
Replied by aiRness on topic POST MORTEM
Πολύ καλή ιστορία, ωραία γραφικά, λίγο κουραστική engine και πολύ κακοί γρίφοι. Γενικότερα η microids έχει πρόβλημα στο θέμα 'γρίφος' σε όλα της τα adventures, ας ελπίσουμε το Still Life να μην την πατήσει και αυτό. Θα μπορούσε πάντως το Post Mortem να γίνει ένα πολύ καλό adventure.

Whenever I smell asphault, I think of Maureen.

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
19 Φεβ 2005 16:05 #4327 by Elessar
Replied by Elessar on topic POST MORTEM
Ότι είπε η Fallen Angel σύν ότι η ιστορία δεν με έπεισε απόλυτα. Το έχουν κουράσει το θέμα με το Baphomet κλπ. Πρέπει οι κατασκευαστές να βρούν νέες θεματολογίες ή να χρησιμοποιήσουν κάποιο έτοιμο συγγραφικό σύμπαν που να μην έχει κορεστεί.

2/5

Προβοκάτορας της αντβεντσουροαριστεράς

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
27 Μαρ 2005 21:51 #4797 by outcry
Replied by outcry on topic POST MORTEM
Ένα πολυ ατμοσφαιρικό adventure,με ζόρικους είναι η αλήθεια γρίφους ,ωραία γραφικά και ενδιαφέρον σενάριο με χάλασε λίγο το φινάλε του,ελπίζω το STILL LIFE να είναι καλύτερο...
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ 8,5/10

[i:2dyt6cll]I'd like to be the Catcher in the Rye and all.[/i:2dyt6cll]

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
27 Μαρ 2005 23:12 #4798 by aiRness
Replied by aiRness on topic POST MORTEM
Όχι οι γρίφοι δεν είναι ζόρικοι, μακάρι να ήταν, αλλά να ήταν ζόρικοι-λογικοί.

Whenever I smell asphault, I think of Maureen.

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

  • Fallen Angel
  • Fallen Angel's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Homo Adventurous
  • Homo Adventurous
More
28 Μαρ 2005 20:42 #4806 by Fallen Angel
Replied by Fallen Angel on topic POST MORTEM

aiRness wrote: Όχι οι γρίφοι δεν είναι ζόρικοι, μακάρι να ήταν, αλλά να ήταν ζόρικοι-λογικοί.


Οι περισσότεροι ήταν πέραν του δέοντος απλοί. Ωστόσο υπήρχαν μερικοί που ήταν πραγματικά δύσκολοι, όχι "ζόρικοι-λογικοί" όμως. Προσωπικά μου πήρε πολύ ώρα και η κλειδαριά του γραφείου και ο πίνακας. Και παρότι δεν ήταν βασισμένοι στη λογική, παρέμεναν δύσκολοι. Εκνευριστικά δύσκολοι. :evil:

ΥΓ: Πρέπει να αλλάξω το thumb down σε ερωτηματικό τώρα που πήρε και θετική βαθμολογία? Το έχουμε κρατήσει ως σύστημα αξιολόγησης?

Nothing happens unless first a dream...

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
30 Μαρ 2005 11:04 #4826 by VirginPrune
Replied by VirginPrune on topic POST MORTEM
Emena prwsopika to paixnidi mou arese kai den thimame na me diskoleupsan oi grifoi tou... to epaiksa euxarista pantws.Nomizw eixa ksenerwsei ligo me to finale mou eixe fanei ligo lipso ...

2,5/5

Tom skeleton,its time to have some fun!
So grab your tricks or treat,
the day of the dead has begun!

Tommy-boy ,eat your candy skull!

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
05 Σεπ 2005 19:58 #5952 by ni-me
Replied by ni-me on topic POST MORTEM
Εμένα μου άρεσε πολύ.

Το καλύτερο σημείό είναι η ατμόσφαιρα του,στο παρίσι των '20.Μου άρεσε πολύ η απεικόνηση των χωρων,ιδίως το ξενοδοχείο και το μπιστρό.

Επίσης πολύ καλοί οι χαρακτήρες,με κορυφαίους τον ιδιοκτήτη του μπιστρο και την κυρίά με το σκυλά;κι απέναντι από το δωματιο του πρώτου φόνου.

Πιστεύω ότι σε βάζει μέσα στον κόσμο του το παιχνίδι,ενώ έχει μερικες σκηνές που σε καθηλώνουν.

Τα γραφικά υπέροχα και τα συνεμάτικς (!) από τα καλύτερα που έχω δει.

Υπάρχουν όμως και κάποια μειονεκτήματα:

-πολύ μικρή διαρκεια δράσης,χωρίς να αξιοποιεί τις πολλές δυνατότητες του σεναρίου
-γρίφοι σχετικά εύκολοι,με εξαίρεση κανά-δύο
-ήμαρτον πια με τους templars.8000 χρόνια ιστορίας,δεν μπορούν να βρουν κάτι άλλο; αίγυπτος,ελλάδα,βίκινγκς,ρώμη,ιαπωνία τόσα πράγματα μπορεί κανεί;ς να ανακαλύψει.
-Το animation των χαρακτήρων συχνά είναι εντελώς αφυσικο και ξενερωτικό.
-Δεν έχει by-pass πλήκτρο και αν δεν σώζεις συχνά,θα λουστείς τον ίδιο (μεγάλο) διάλογο πολλές φορές

4/5

You must defeat Sheng Long to stand a chance

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
10 Σεπ 2005 07:11 #6003 by equallyavant
Replied by equallyavant on topic POST MORTEM
Τωρα που γραφτηκα κι εγω ας πω την γνωμη μου...Μαπα το καρπουζι....Πολλα υποσχόμενη εισαγωγή.Μεχρι να δεις το πρώτο ubg στους διαλόγους.Αφου έχεις διαπιστώσει το ρουτινιάρικο και ρομποτοειδές animation των χαρακτήρων. Αν δεν σε έχει νευριάσει πρώτα η εντελώς άστοχη επιλογή του ατόμου για την φωνή του πρωταγωνιστή, που είτε διαβάζει φωναχτά τον τηλεφωνικό κατάλογο είτε είναι διχασμένη προσωπικότητα με στοιχεία κοινωνικής απομόνωσης μπερδεύοντας τα συναισθήματά του είναι το ίδιο. Αλλά ακόμη κι αν τα προσπεράσεις όλα αυτά θα βρεθείς σύντομα με ένα τεράστιο ερωτηματικό ως προς το σενάριο με κάτι τρύπες σαν τον κρατήρα της Τουνγκουσκα. Οι δυσκολοι και ελλατωματικοί γρίφοι είναι απλός το κερασάκι στην σάπια τούρτα...Ελπίζω να μην το εθαψα πολύ :P

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
11 Σεπ 2005 00:00 #6010 by neo83_gr
Replied by neo83_gr on topic POST MORTEM
εχει καιρο που το τελειωσα αλλα ας γραψω και γω τιποτα.
πολυ ωραια γραφικα και ατμοσφαιρα και ηχος.σε μερικα σημεια ανατριχιαζες.το δωματιο του φονου στο ξενοδοχειο, ας πουμε, ηταν το κατι αλλο με κλειστα τα φωτα!παντως εμενα θα μου αρεσε περισσοτερο αν ηταν 3ου προσωπου.μονο το animation, οπως γραφτηκε, ηταν σε μερικα σημεια χαλι.
καλο σεναριο, αν και λιγο τετριμενο.παντως ωραια παρουσιασμενο.
στα βασικα χαλια του τωρα, τους γριφους. παρολο που εχει μερικους πολυ ενδιαφεροντες και δυσκολους γριφους-παζλ, αυτοι που απαιτουν δραση και αντικειμενα ειναι ωρες ωρες απαραδεκτοι και παρανοικοι!συχνα χρησιμοποιουσα λυση.σχεδιασμος δρασης=0 ευτυχως διορθωθηκαν και το still life ηταν αριστουργημα.

τελικα 3/5

και η φωνη του gus ηταν πολυ καλη νομιζω, αν και εμενα μου φαινοταν με λιγο λαθος τονο που και που.

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
11 Σεπ 2005 02:10 #6011 by Elessar
Replied by Elessar on topic POST MORTEM
Για μένα το βασικότερο πρόβλημα είναι η προβληματική δομή που έχει. Δλδ κάποιες καταστάσεις που συμβαίνουν φαίνονται λίγο ξεκάρφωτες ενώ υπάρχει και η τρομερή πρωτοτυπία ότι ο Gus γνωρίζει ένα γεγονός (που εμφανίζεται ώς topic στους διαλόγους) πριν καν αυτό συμβεί!!

Προβοκάτορας της αντβεντσουροαριστεράς

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
11 Σεπ 2005 02:38 #6012 by Mortal
Replied by Mortal on topic POST MORTEM
Είδες! Το παιδί προβλέπει το μέλλον και εσύ το κατακρίνεις!! :P

Μέσα από στράτα απόμονη και απόσκια
με αγγέλους του Άδη μόνο στοιχειωμένη
που κει θεά μ' όνομα νύχτα βασιλεύει
κάτω, στα μέρη αυτά έχω φτάσει, τώρα...

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
02 Μαρ 2006 11:26 #7614 by iCoN
Replied by iCoN on topic POST MORTEM

Elessar wrote: Ότι είπε η Fallen Angel σύν ότι η ιστορία δεν με έπεισε απόλυτα. Το έχουν κουράσει το θέμα με το Baphomet κλπ. Πρέπει οι κατασκευαστές να βρούν νέες θεματολογίες ή να χρησιμοποιήσουν κάποιο έτοιμο συγγραφικό σύμπαν που να μην έχει κορεστεί.

2/5

Συμφωνώ απόλυτα. Έχουμε γεμίσει με adventure με σενάρια "μυστικιστικά", "τελετουργικά", "συνωμοσιολογικά", εξωγήινους, knight templars κ.ο.κ. Καμία πρωτοτυπία, σενάρια με-το-ζόρι να είναι ανορθολογικά, καμία επαφή με την πραγματική ζωή, με το σουρεαλισμό, με τον εικαστικό μινιμαλισμό, με τα συναισθήματα,με την πολιτική και κοινωνική κριτική και τις αγωνίες για τις μάστιγες της εποχής μας(πόλεμος κτλ). Απλά παιχνίδια που σου δίνουν ατμόσφαιρα για την ατμόσφαιρα, με τεράστιες τρύπες στο σενάριο, προβληματικούς γρίφους και παζλ και μονοδιάστατη εξέλιξη της ιστορίας, και που προσπαθούν να αναπράγουν μια noirish ατμόσφαιρα, λησμονώντας ότι τα καλύτερα film noir πρόσφεραν και ένα αιχμηρό σχόλιο απέναντι σε διάφορα κοινωνικά ζητήματα.
Σε αυτά τα παιχνίδια προστίθεται και το Post Mortem για εμένα.
1,5/5

Εκεί που κάτι πήγε να γίνει τελευταία για ένα κοινωνικό σχόλιο, για ένα σενάριο που αφορά τους προβληματισμούς για την παρακολούθηση και τον άγριο καπιταλισμό ήταν το Moment Of Silence. Όμως, το επιμέρους στόρι ήταν πραγματικά προβληματικό, το περιβάλλον ελάχιστα πειστικό λόγω της στατικότητας των χαρακτήρων και των τόπων που επισκεπτόσουν, και τελικά σε απογοήτευε καθώς το έπαιζες, σε σχέση με τις δυνατότητες που είχε...
Εγώ το μόνο που εύχομαι είναι η φετεινή στροφή του Χόλιγουντ στο αμιγώς πολιτικό σινεμά να συμπαρασύρει και τα adventure, ώστε να δούμε πραγματικά διαφορετικά σενάρια και να δοθεί μια νέα δυναμική στο είδος, πέρα από το αναμάσημα ίδιων θεμάτων και τεχνοτροπιών.

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Powered by Kunena Forum