Ημερίδα "Σενάριο και Ψηφιακό Παιχνίδι"

More
17 Φεβ 2009 21:38 #23356 by aiRness
Το σενάριο πάντως δεν αφορά *μόνο* τα adventure games. Το ότι επικεντρώνεται εκεί κυρίως μια δημιουργία ενός adventure, αυτό δεν σημαίνει πως δεν γράφοντε καλές ιστορίες και για άλλα είδη. Τα παραδείγματα είναι πολλά.

Επίσης, το θέμα είναι *πως* θα πεις μια ιστορία. Υπάρχει ένα μωβ πλοκάμι που θέλει να κατακτήσει τον κόσμο. Χμμμ ωραία, μετά; Μετά τίποτα το σπουδαίο, απλά φτιάξαμε ένα από τα καλύτερα adventures όλων των εποχών.

Whenever I smell asphault, I think of Maureen.

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
17 Φεβ 2009 21:42 #23357 by odnorf
Ασφαλώς. Κανένας σεναριογράφος και κανένα παιχνίδι δεν έχει την αποκλειστικότητα στην ποιότητα του σεναρίου.

lamp dog - <!-- w --> www.dead-code.org <!-- w -->

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
17 Φεβ 2009 23:11 #23360 by Elessar

aiRness wrote: Επίσης, το θέμα είναι *πως* θα πεις μια ιστορία. Υπάρχει ένα μωβ πλοκάμι που θέλει να κατακτήσει τον κόσμο. Χμμμ ωραία, μετά; Μετά τίποτα το σπουδαίο, απλά φτιάξαμε ένα από τα καλύτερα adventures όλων των εποχών.


Συμφωνώ σε αυτό που λες, είναι απόλυτα δομικό "συστατικό" στην κατασκευή αλλά και στον τρόπο που ξεδιπλώνεται μια ιστορία. Σημασία δεν έχει μόνο να έχουμε στα χέρια μας ένα αβανταδόρικο σενάριο, το θέμα είναι πως το διηγείσαι ή καλύτερα πως το αφηγείσαι.
Τόσες και τόσες καλές ιδέες έχουμε δει στα χαρτιά που η υλοποίηση τους ήταν τόσο τραγική με αποτέλεσμα να πάνε στράφι η αρχική ευρηματικότητα και η επινόηση.

Προβοκάτορας της αντβεντσουροαριστεράς

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
18 Φεβ 2009 10:09 #23368 by Nastyvale
Πόλύ καλή κάλυψη αλλά θα επιμείνω στο 'Όλοι οι καλοί χωράνε' για τους εξής λόγους:

Θα προτιμούσα να ακούσω Project Leads να προβάλλουν τη δουλειά τους σε ειδικευμένη και ξεχωριστή ημερίδα, γιατί όχι σε Greek Developer's Conference. Σε μια τέτοιας μορφής ημερίδα -που κατά τη γνώμη μου θα προσέλκυε και μεγαλύτερο κοινό και γιατί όχι τηλεοπτική κάλυψη- μπορεί να γίνει εκτεταμένη παρουσίαση από Project Lead.
Εντάξει δεν μιλάμε για Blizzcon ή Ubidays αλλά κάτι προσαρμοσμένο στα Ελληνικά δεδομένα.

Νομίζω ότι θα ήταν προτιμότερο και περισσότερο εντός θέματος για παράδειγμα να παρευρεθούν οι σεναριογράφοι των Ελληνικώ games under development και όχι οι Lead.

Θα προτιμούσα επίσης να παρουσιαστούν στοιχεία γύρω από το σενάριο των Ελληνικών τίτλων και όχι απλή παρουσίαση του κάθε παιχνιδιού. Γιατί όχι από τους ίδιους σεναριογράφους;

Όσον αφορά την παρουσίαση του ARG την βρίσκω επίσης εκτός θέματος.

Τελειώνοντας θέλω να τονίσω ότι τα υπόλοιπα είδη παιχνιδιών πλήν adventure ΔΕΝ είναι τόσο απλοϊκά όσο φαντάζεται κανένας και ειδικά τα τελευταία χρόνια τα σενάριά τους είτε βασίζονται σε αξιόλογες λογοτεχνικές δουλειές είτε σε 'δυνατά' IP ή ακόμα και σε πρωτότυπα concept.

Ούφ! Μεγάλο post αλλά τες-πα :)

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
18 Φεβ 2009 10:15 #23370 by panagios
Η αποψη μου εχει διατυπωθει.
Αν τα ερωτηματα που εχω θεσει σε 2 διαφορετικα ποστ εχουν απαντηθει (και αυτο δεν μπορω να το ξερω φυσικα επειδη δεν ειμουν εκει) τοτε μια χαρα εγινε αυτο που εγινε.

Απλα αποκομισα την εντυπωση οτι υπηρχε πολυ noise (ασχετα με το θεμα πραγματα) οποτε αν προσθεσεις και την Ελληνικα θεσμοθετημενη καθυστερηση [αληθεια, παντα υπαρχει μια δικαιολογια] , τοτε δεν θα πρεπει να ηταν και το πιο πετυχημενο ιβεντ του κοσμου

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
18 Φεβ 2009 11:21 #23374 by Dream Specialist
Καταρχήν, πολύ σωστά δεν βρήκες σχολιασμό, γιατί πρόκειται για παρουσίαση των εισηγήσεων και μάλιστα με όσο το δυνατόν λιγότερα προσωπικά σχόλια για να μπορέσει ο καθένας να βγάλει τα συμπεράσματά του.
Γι αυτό και δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν σε καλύπτει η παρουσίαση για να εκφέρεις άποψη.


Nastyvale, Τι εννοείς project Leads γιατί δεν το εννοώ...:)

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
18 Φεβ 2009 12:08 #23376 by Fallen Angel
odnorf,
Πράγματι πολλές παραγωγές adventures τελευταία είναι αυτοχρηματοδοτούμενες, αλλά θα μου επιτρέψεις να πω ότι αυτό συμβαίνει μερικώς επειδή αν κάποιος θέλει να φτιάξει ένα δικό του παιχνίδι, θα φτιάξει adventure. Επειδή είναι πιο οικονομικό συγκριτικά, επειδή είναι πιο εύκολο στο σχεδιασμό του gameplay, κ.λπ. κ.λπ. Ορισμένοι φτιάχνουν, λοιπόν, adventures όχι κατ' επιλογήν, αλλά κατ' ανάγκιν. Or so I think.. ;)

Η Αtari αποτελεί πράγματι κολοσσό, αλλά γι' αυτό σου είπα να μη λάβεις υπόψιν σου τέτοιες περιπτώσεις. Μια Atari (με ή χωρίς οικονομικά προβλήματα) έχει τη δυνατότητα να χρηματοδοτήσει την ανάπτυξη ενός παιχνιδιού -αν και τελευταία περισσότερο εκδίδει παρά παράγει παιχνίδια... χμμ...

Nastyvale,
Οι ελληνικές παραγωγές έχουν παρουσιαστεί σε Greek Developer's Conference . Στην ημερίδα η έμφαση δόθηκε στο σενάριο προφανώς και γι' αυτό ακριβώς κι όσοι μίλησαν ήταν οι σεναριογράφοι των παιχνιδιών -ακόμη κι ο εκπρόσωπος του Theseis έχει αναλάβει πλέον καθήκοντα σεναριογράφου.

Προσωπικά, σε ό,τι αφορά στο περιεχόμενο των εισηγήσεων, θα ήθελα να αναλύσουν περισσότερο οι (εμπειρικοί) σεναριογράφοι πώς ξεκίνησαν το σενάριο, πώς το άλλαξαν στην πορεία και γιατί, σε τι κοινό απευθύνονταν, αν είχαν κάποιο μήνυμα που αποσκοπούσαν να περάσουν μέσα από το παιχνίδι ή αν στόχευαν στην καθαρή διασκέδαση, κ.λπ. Αυτό δεν έγινε, δυστυχώς, κι έμεινα με αρκετές απορίες (αν κι ομολογώ πως πολλές λύθηκαν από την κα Κοκκινίδου μετά την ημερίδα σε διάλογο που είχε μαζί μας). Τέλος πάντων, υποθέτω πως εφόσον η ημερίδα αποσκοπούσε κυρίως στην ενημέρωση των σεναριογράφων γύρω από το gaming, καλώς δεν έγινε αναλυτικότερη παρουσίαση των τεχνικών των αυτών σεναρίων μιας κι αυτά πιθανά να μην ενδιέφεραν τους σεναριογράφους που ίσως και να τα θεωρούσαν δεδομένα.

Tέλος πάντων, ό,τι κι αν λέμε εμείς τώρα, ο καιρός θα δείξει αν η συγκεκριμένη ημερίδα είχε πράγματι κάποιο (πρακτικό) θετικό αντίκτυπο ή όχι. Πιστεύω πως κι ελπίζω να είχε... ;)

Nothing happens unless first a dream...

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
18 Φεβ 2009 12:27 #23378 by panagios
Γι αυτο λεω Θεα. Το τελος σου τα λεει ολα

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
18 Φεβ 2009 15:43 #23385 by odnorf
@Fallen_Angel

Δεν ισχύει αυτό. Αριθμητικώς φτιάχνονται πολύ περισσότερα άλλα παιχνίδια παρά adventures (όπως είναι λογικό, 150 κατηγορίες έναντι μίας - ακόμα και όταν μιλάμε για ανεξάρτητες παραγωγές δεν υπάρχει σύγκριση) αλλά αυτό δεν έχει σχέση. Η χρηματοδότηση adventures έχει τις ιδιαιτερότητες που ανέφερα γιατί έχουν μικρότερο αγοραστικό κοινό (προσοχή, δεν λέω μικρότερο σε σχέση με το παρελθόν - δεν έχουμε τέτοια στοιχεία - αλλά μικρότερο σε σχέση με άλλους σύγχρονους τίτλους) ή γιατί απλώς οι publishers/funders έχουν αδυναμία να σκεφτούν λογικά. Σχετικά με το κόστος, δεν είναι εύκολο να πούμε πολλά πράγματα με δεδομένη την πλήρη έλλειψη στοιχείων (γνωρίζουμε κάποια κόστη που έχουν αναφερθεί για τεράστιες παραγωγές όπως mass effect &amp; gtaIV που είναι στο επίπεδο μερικών δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων).

lamp dog - <!-- w --> www.dead-code.org <!-- w -->

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
20 Φεβ 2009 11:18 #23442 by ManOfSorrows
Ευχαριστούμε για την ενημέρωση παιδιά. Αν δεν δούλευα εκείνη την μέρα θα ήθελα να παρακολουθήσω κι εγώ την ημερίδα. Πιστεύω ότι μόνο ως θετική μπορεί να είναι μια τέτοια κίνηση. Τώρα αν τελικά θα έχει και ουσιαστικά αποτελέσματα θα το δούμε. Πάντως το σημαντικό ήταν να γίνει μια αρχή.

Για τον κύριο Κοκκινίδη, έχω κι εγώ τις καλύτερες εντυπώσεις. Είχα παρακολουθήσει παρουσιάση του Conspirasies 2 το 2005 σε ημερίδα Animation στην Αθηναϊς, όπου ήταν πολύ πρόθυμος να απαντήσει σε κάθε ερώτηση. Επίσης είχαμε και επικοινωνία μέσω mail εξαιτίας του Conspiracies 1 και πάντα βοηθούσε άμεσα. Και σε εκείνη την ημερίδα είχε μοιράσει σε όλους αντίτυπο του παιχνιδιού. Ένα περιέργο γεγονός που μας είχε αναφέρει τότε ήταν ότι στην Ρωσία χωρίς να υπάρχει διανομή, το παιχνίδι κυκλοφόρησε στα Ρωσικα!! Πολύ μπροστά η πειρατεία εκεί! Αναμένω κι εγώ με αγωνία το 2.

Όσο για την αντίληψη ότι το gaming (πρεπει να) σταματά στα 18, είναι απλά γελοίο και για εμένα δείχνει έλλειψη παιδείας. Αν και πλέον πιστεύω ότι αυτό έχει αλλάξει κατα πολύ σε σχέση με 20 χρόνια πριν. Οι ηλικίες μεταξύ 30-40 είναι πλέον πολύ εξοικιωμένες. Στα επόμενα 20 χρόνια πιστεύω ότι η αντίληψη αυτή σχεδόν θα εξαληφθεί.

Tex Murphy is back!

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
20 Φεβ 2009 11:30 #23444 by panagios
Το οτι το 2005 ειχες δει παρουσιαση για το παιχνιδι θα επρεπε να σε ψιλιαζει (ειναι 2009).

Πολλους αντρες ειδα στο κοινο. Κανενα κινητρο για να ερθουμε και εμεις οι απ εξω :twisted: :P

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
20 Φεβ 2009 13:27 #23452 by Fallen Angel

panagios wrote: [...]Πολλους αντρες ειδα στο κοινο. Κανενα κινητρο για να ερθουμε και εμεις οι απ εξω :twisted: :P

Έχω λιώσει στα γέλια με τα κίνητρα που χρειάζεται κάποιος για να παρακολουθήσει μια ανάλογη ημερίδα. Όχι την περιέργεια, όχι το γεγονός πως είναι κάτι διαφορετικό για τα ελληνικά δεδομένα, ούτε καν τον μπουφέ!! Όχι, οι γυναίκες είναι το κίνητρο!! :lol: :lol:

Elessar, την επόμενη φορά να έχουμε κι εμείς 3-4 booth babes να προσελκύουν το αντρικό κοινό!! Πού ξέρεις? Μπορεί να βγει κάτι καλό για το χώρο από συζητήσεις booth babes με παρευρισκομένους λόγω ισχυρών... κίνητρων!! :lol: :lol:

Nothing happens unless first a dream...

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
20 Φεβ 2009 14:13 #23458 by panagios
Α, οταν διοργανωνεις κατι πρεπει να τα σκεφτεσαι ολα.

Ειδατε που σας ελεγα οτι η δουλεια ηταν ερασιτεχνικη; Αντρες πρεπει να τα διοργανωνουν ολα τελικα...

:P

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
21 Φεβ 2009 00:17 #23483 by giovanna
@panagios

Οπα!! :)

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
30 Νοε 2011 15:43 #34723 by mastoyris
ποτε θα γινει παλι κατι αναλογο ? :D

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Powered by Kunena Forum