Τι ζητάτε απο ένα Adventure;
- Mortal
- Topic Author
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 3704
Όχι το πόσο αρνητικά (IMHO) το έχουν δει πολλές εταιρείες (το κλασσικό πλέον εμπόρευμα) παίρνωντας μια ιστοριούλα και τραβώντας μέχρι να βγει ενάμιση εκατομμύριο τίτλοι. Αυτό πλέον είναι κάτι που θα το υποστούμε. Ούτε ότι σε λίγο θα λένε πως το Doom είναι adventure.
Τι σενάριο (στυλ Blackstone, Sanitarium, Myst, longest Jοurney, Crystal Key, Runaway, Larry κ.λ.π) θα ζητούσατε, τι είδος εικόνας, σκίτσο (The Dig), 3D (Schizm), FMV(Gabriel Knight - The Beast Within), τι γρίφους (προσανατολισμένους με ακρίβεια στην ιστορία, μαθηματικής λογικής , σε πιο ανοικτή σχέση με τον κόσμο, 7th Guest τύπου (λίγο απο όλα)) ή οτιδήποτε άλλο σας έρχεται στο μυαλό. Πολλούς χαρακτήρες, έναν;
Τι το πρωτότυπο ή το πλέον ριζοσπαστικό θα έβλεπε να ταιριάζει άνετα στο ανανεωμένο adventure των επόμενων ετών;
Οποιος δεν βαριέται ας αρχίσει.
Μέσα από στράτα απόμονη και απόσκια
με αγγέλους του Άδη μόνο στοιχειωμένη
που κει θεά μ' όνομα νύχτα βασιλεύει
κάτω, στα μέρη αυτά έχω φτάσει, τώρα...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- aiRness
- Offline
- Platinum Member
Whenever I smell asphault, I think of Maureen.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Mourgos
- Offline
- Moderator
- Posts: 153
Κατ'αρχήν τα εύκολα.Γραφικά πάντα προτιμώ τα δισδιάστατα ,τύπου Μοnkey Island 3 .Όχι με πολυγωνικούς χαρακτήρες και στατικά περιβάλλοντα όπως συνηθίζουν τελευταία ,πχ στο ΜΙ4.Αν θέλουν σώνει και καλά να χρησιμοποιήσουν πολυγωνικούς χαρακτήρες θεωρώ σωστό να είναι τρισδιάστατο και το περιβάλλον .Δένει πολύ καλύτερα το όλο αποτέλεσμα έτσι.
Η άποψη τρίτου προσώπου θεωρώ οτί είναι πάντα καλύτερη από αυτή του πρώτου προσώπου ,ειδικά αν αυτή υλοποιείται με κίνηση τύπου τηλεμεταφοράς από σημείο σε σημείο κι όχι με συνεχή κίνηση όπως είναι στο Gabriel Knight 3 .
Στην κίνηση παρουσιάζεται το πρώτο δίλημμα.Ποντίκι ή πληκτρολόγιο;Ο χειρισμός με το πληκτρολόγιο κάνει γενικά το παιχνίδι ευκολότερο και πιο σπαστικό από άποψη ταχύτητας και ακρίβειας .Από την άλλη όμως η σωστή χρησιμοποίησή του μπορεί να δώσει μεγάλη ποικιλία και πολλές επιλογές για ις ενέργειες που θα εκτελούνται στο παιχνίδι .Τελικά μάλλον θα προτιμούσα πληκτρολόγιο αρκεί βέβαια να έχει υλοποιηθεί σωστά ο χειρισμός και να μην έχουν απλώς αντιστοιχισθεί τα κουμπιά των χειριστηρίων των κονσολών στο πληκτρολόγιο.Όσοι έχουν παίξει το Broken Sword 3 καταλαβαίνουν τι εννοώ.
Οι γρίφοι προτιμώ βασικά να βγαίνουν ως άμεση συνέπεια/συνέχεια της ιστορίας κι όχι απλώς να υπάρχουν για να υπάρχουν έτσι ξεκάρφωτα.Οπότε οι περισσότεροι "μαθηματικοί" γρίφοι αποκλείονται.Από εκεί και πέρα ας είναι ότι θέλει.
Τώρα από ιστορία νου αρέσουν πάρα πολύ τα τύπου Monkey Island ,Discworld κτλ και οι ντετεκτιβικοί τύπου noir τίτλοι .Ξέρω χάσμα αγεφύρωτο αλλά τι να κάνουμε;Το μόνο σίγουρο είναι πως αν ο τίτλος είναι κωμικός το χιούμορ πρέπει να ρέει άφθονο και οι γρίφοι να είναι θεόμουρλοι ενώ αν προσεγγίζει περισσότερο την πραγματικότητα πρέπει το σενάριο να είναι πλήρες και να μην έχουν απίστευτους και αναληθοφανείς γρίφους μόνο και μόνο για να κυλήσει η ιστορία (βλέπε Syberia-ναι την είπα την κακία μου).
Είμαι ωραίος
Τι ωραίος ,πανέμορφος
Τι πανέμορφος ,καλλονός
Γιατί όμως ρε γαμώτο, να είμαι ο μόνος που το βλέπει;
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Mourgos
- Offline
- Moderator
- Posts: 153
AiRNESS wrote: Το θέμα αφορά το τι μας αρέσει ή το τι θα έπρεπε να έχει ένα adventure στο άμεσο μέλλον για το καλό του είδους;
Βασικά το τι μας αρέσει είναι κι αυτό που ο καθένας μας θεωρεί το "καλό" του είδους.Δεν νομίζω οτί κάποιος πιστεύει οτί το είδος θα έπρεπε να έχει κάτι το οποίο ο ίδιος το βρίσκει απωθητικό.
Είμαι ωραίος
Τι ωραίος ,πανέμορφος
Τι πανέμορφος ,καλλονός
Γιατί όμως ρε γαμώτο, να είμαι ο μόνος που το βλέπει;
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- aiRness
- Offline
- Platinum Member
Δεν νομίζω οτί κάποιος πιστεύει οτί το είδος θα έπρεπε να έχει κάτι το οποίο ο ίδιος το βρίσκει απωθητικό.Εμένα μου αρέσει η engine του Fate of Atlantis, δε νομίζω ότι είναι καλό για το είδος αυτό αλλά μόνο για εμάς που παίζουμε χρόνια.Mourgos wrote: Βασικά το τι μας αρέσει είναι κι αυτό που ο καθένας μας θεωρεί το "καλό" του είδους.
Γραφικά θα έλεγα ότι αυτή την περίοδο η engine TLJ & Syberia κάνει καλό. Το εξ'ολοκλήρου 3D δε θα έλεγα πως πονάει το είδος, αρκεί να έχει εναν αξιοπρεπή χειρισμό.
Χειρισμό; ...απλά να υπάρχει το mouse όπως και να 'χει (ναι κάποια πράγματα καλό είναι να μην τα πειράζεις μέσα στο χρόνο).
Για τους γρίφους τώρα καλό είναι να μην είναι εύκολοι, αλλά η δυσκολία τους να αφορά την ιστορία σαφώς.
Σενάριο δεν θα έλεγα ότι έχω κάποια προτίμηση. Είτε κωμικό adventure, είτε horror, άμα έχει καλή ιστορία...
Εκεί είναι το μαγικό σε αυτόν τον τίτλο. Έχουμε 2004 και έχουμε να κάνουμε με ένα *σύγχρονο* παραμύθι, κάτι που χρειαζόμαστε αυτές τις εποχές..Mourgos wrote: Το μόνο σίγουρο είναι πως αν ο τίτλος είναι κωμικός το χιούμορ πρέπει να ρέει άφθονο και οι γρίφοι να είναι θεόμουρλοι ενώ αν προσεγγίζει περισσότερο την πραγματικότητα πρέπει το σενάριο να είναι πλήρες και να μην έχουν απίστευτους και αναληθοφανείς γρίφους μόνο και μόνο για να κυλήσει η ιστορία (βλέπε Syberia-ναι την είπα την κακία μου).
Whenever I smell asphault, I think of Maureen.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Real NC
- Offline
- Banned
Η απάντησή μου είναι κάπως χαζή, αλλά δεν με ενδιαφέρει και πολύ το πως ακριβώς είναι ένα adv. Αν είναι σε στυλ Simon The Sorcerer, Longest Journey ή Monkey Island 4, όλα καλά είναι. Αρκεί να είναι adventure και όχι κάτι τύπου Resident Evil.Mortal wrote: Κάτι που θα ήθελα να δω σε απόψεις και ιδέες θα ήταν τι ζητάει ο καθένας μας/σας απο ένα adventure.
Λίγο με ενδιαφέρουν αυτά, με τη μοναδική εξαίρεση να μην είναι τύπου 7th Guest, μια και δεν μου "πολυadventurίζουν" αυτού του τύπου παιχνίδια.Τι σενάριο (στυλ Blackstone, Sanitarium, Myst, longest Jοurney, Crystal Key, Runaway, Larry κ.λ.π) θα ζητούσατε, τι είδος εικόνας, σκίτσο (The Dig), 3D (Schizm), FMV(Gabriel Knight - The Beast Within), τι γρίφους (προσανατολισμένους με ακρίβεια στην ιστορία, μαθηματικής λογικής , σε πιο ανοικτή σχέση με τον κόσμο, 7th Guest τύπου (λίγο απο όλα)) ή οτιδήποτε άλλο σας έρχεται στο μυαλό. Πολλούς χαρακτήρες, έναν;
Sig? We don't need no stinking sig!
members.lycos.co.uk/realnc qtads.sf.net
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Mortal
- Topic Author
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 3704
AiRNESS wrote: Το θέμα αφορά το τι μας αρέσει ή το τι θα έπρεπε να έχει ένα adventure στο άμεσο μέλλον για το καλό του είδους;
Βασικά όπως το βλέπω πιο πολύ τις προσωπικές επιθυμίες του καθενός μας. Το είδος , το παιχνίδι που μας διασκεδάζει πως θα θέλαμε να είναι, τι να περιέχει, πως να το χρησιμοποιούμε, θα θέλαμε έναν μοναχικό κόσμο γρίφων ή έναν στον οποίο θα υπάρχει αλληλεπίδραση μεταξύ έμβιων όντων, έναν ανοικτό κόσμο με ανοικτή ιστορία, κλειστή, ή πιο ρεαλιστικό που οι χαρακτήρες θα μας θυμουνται και θα αντιδρούν ανάλογα (όχι σε επίπεδο AI αλλά σε ικανοποιητικό βαθμό), κ.λ.π.
Ως άνθρωποι που μας ευχαριστεί κάποιες στιγμές να ξεφεύγουμε απο την πραγματικότητα για να κάνουμε μια βουτιά στην φαντασία ενός άλλου ατόμου, αλλά που ωστόσο θέλουμε να είμαστε κατάλληλα προετοιμασμένοι σε αυτή μας την βουτιά με κατάλληλα εφόδια ώστε να μην πνιγούμε μέσα στην θάλασσα της φαντασίας .
Π.Χ Εγώ θα επέλεγα έναν κόσμο τόσο ζωντανό (υπό όρους) όσο εκείνον του Morrowind μόνο που αντί για 80% μάχη 20% ιστορία, θα το έκανα 1% (μπορεί και 0) μάχη, 90% ιστορία(πλοκή μέγεθος και πολυπλοκότητα λίγο πιο απλή εκείνης του Αρχοντα των δαχτυλιδιών ή του Babylon 5) και 9%γρίφους (όχι του τύπου μάζεψε εκείνο το μήλο, δώστο σε αυτόν τον παππού, για να σου πει το πως να περάσεις την γέφυρα κ.λ.π).
Ας το δούμε σαν ταινία που ο θεατής θα επιλέγει μέσα απο εκατοντάδες επιλογές το πως θα προωθήσει την ιστορία και μέσω του τρόπου που θα επιλύει έναν γρίφο θα κάνει ασυναίσθητα την επιλογή του (μη εφικτό λόγω πολυπλοκότητας ωστόσο). Τέσπα. Κάτι πιο ρεαλιστικό απο τα λεγόμενα μου.
Μέσα από στράτα απόμονη και απόσκια
με αγγέλους του Άδη μόνο στοιχειωμένη
που κει θεά μ' όνομα νύχτα βασιλεύει
κάτω, στα μέρη αυτά έχω φτάσει, τώρα...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- aiRness
- Offline
- Platinum Member
Τώρα για μένα πάντα το κλειδί είναι το adventure μέσα από τα στοιχεία που είπαμε παραπάνω να σου αφήνει συναισθήματα. Λίγα adventures τα τελευταία χρόνια το κάνουν αυτό. Οι εξαιρέσεις γνωστές...TLJ, Syberia, GK3, Grim Fandango και κάποιοι τίτλοι ακόμα.
Whenever I smell asphault, I think of Maureen.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Trabookizmo
- Offline
- Elite Member
- Posts: 49
Για να μπούμε όμως στο ψητό, για μένα η ιδανική συνταγή είναι η ακόλουθη:
Handmade γραφικά 3ου προσώπου (Monkey Island 3), σενάριο Grim Fandango (ιδιότυπη ιστορία με πολλές ανατροπές), μουσική Riven ή Grim Fandango (ambient ή jazz), ατάκες και διάλογοι Larry, ηθοποιία Schizm (αστειεύομαι βέβαια). Οφείλω να προσθέσω (στα γραφικά πάει αυτό) ότι τα items, πριν τα βρούμε και τα βάλουμε στο inventory θα πρέπει να εντοπίζονται εύκολα. Όσοι έχετε παίξει το Runaway θα καταλαβαίνετε...
Κι ερχόμαστε στα 2 κρίσιμα θέματα.
1ον, προτιμώ τους γρίφους να θέλουν ψάξιμο σε πολλά μέρη (βλέπε Riven) και να εμπεριέχουν και λίγα μαθηματικά ΑΛΛΑ αυτό που μου τη σπάει σε ορισμένα παιχνίδια είναι το ότι δεν σου δίνουν επαρκή στοιχεία να καταλάβεις τι ζητάει ένας γρίφος και την περισσότερη ώρα περιπλανιέσαι άδικα.
2ο και τελευταίο, ο χειρισμός ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ point & click. Οτιδήποτε άλλο πλην του Grim Fandango και μετά βίας του Broken 3 πετιέται στα σκουπίδια
Ask me about Grim Fandango
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Atrus
- Offline
- Spammer
Τρελαίνομαι για Fate of atlantis και Monkey Island 1-2 αλλά και Grim Fandango και Monkey Island 4. (άρα γραφικά no prob, ούτε και χειρισμός)
Πορώνομαι με τα παραπάνω λοιπόν αλλά και με τα Riven, Schizm, Amber (άρα 1st/3rd perspective no prob)
Γουστάρω Syberia, Longest αλλά και Ripper, 11th Hour (άρα δυσκολία no prob)
Τώρα μια προτίμηση θα δείξω στους δύσκολους γρίφους αλλά γενικά είμαι καλόβολος!
Viva la Revolucion!
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- aiRness
- Offline
- Platinum Member
Whenever I smell asphault, I think of Maureen.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- neo83_gr
- Offline
- Schattenjäger
- Posts: 551
Απο γραφικα εχω αδυναμια στα Pre-renderd και 1ου και 3ου προσωπου γιατι εχουν γρηγορο loading , μικρες απαιτησεις,μεγαλη λεπτομερεια και ωραια ατμοσφαιρα.ακομη λατρευω και τα καρτουνιστικα
αυτο που περιμενω παντως απο τα adventures ειναι να γινουν πιο 'ενηλικα' και πιο ωριμα ως προς τις ιστοριες τους,τους χαρακτηρες και γενικα στη δομη τους .(βαριεμαι να γραφω παραπανω-μεγαλη κουβεντα!)
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Real NC
- Offline
- Banned
Χάνεις! Ειδικά το Grim είναι υπέροχο! Τι άλλο να πω; Σου αρέσει δεν σου αρέσει ο χειρισμός, τρέχα βρέστο! Τώρα!neo83_gr wrote: Εγω παντως θελω χειρισμο με ΠΟΝΤΙΚΑ και μονο.δεν εχω παιξει τοΜΙ4 και το Grim μονο για αυτο τον λογο.
Sig? We don't need no stinking sig!
members.lycos.co.uk/realnc qtads.sf.net
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Real NC
- Offline
- Banned
Αυτό ήταν, κατά τη γνώμη μου, το μοναδικό μειονέκτημα του Longest Journey. Μαζί με τα skips στον ήχο βαίβαια (μου χάλασαν την ατμόσφαιρα), αλλά φαντάζομαι πως δεν το είχαν όλοι το πρόβλημα αυτό.AiRNESS wrote: Άσχετα με τι είδος γρίφων έχουμε να κάνουμε, οι πολύ εύκολοι γρίφοι 'ρίχνουν' έναν τίτλο.
Sig? We don't need no stinking sig!
members.lycos.co.uk/realnc qtads.sf.net
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Mortal
- Topic Author
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 3704
neo83_gr wrote: αυτο που περιμενω παντως απο τα adventures ειναι να γινουν πιο 'ενηλικα' και πιο ωριμα ως προς τις ιστοριες τους,τους χαρακτηρες και γενικα στη δομη τους .(βαριεμαι να γραφω παραπανω-μεγαλη κουβεντα!)
Χε!Χε! Άστο το θέμα της πολλής κουβέντας σε έναν ειδικό! Κουβέντα μέχρι θανάτου! (Όπως στην τρελλή πτήση Νο κάτι ο πιλότος που μίλαγε πολύ βρέθηκε να κάθεται δίπλα στον σκελετό της γιαγιάς που μιλούσε. )
Αλλά στο θέμα μας. Τι θεωρείς όπως και οι υπόλοιποι λέγοντας ενήλικο; Όσον αφορά τον προσανατολισμό του τίτλου σε ηλιακό φάσμα άνω των 15; Όσον αφορά τον σχεδιασμό της ιστορίας, την χρήση δηλαδή αρχετυπικών χαρακτήρων με μεγαλύτερο βάθος, κίνητρα χαρακτήρων, συνέπειες πράξεων που παραμένουν καθόλη την διάρκεια του παιχνιδιού; Γιατί τότε πάμε πλέον σε RPG (Chaotic.Lawful,neutral,evil,good σε κάθε δυνατό συνδιασμό) σύστημα αλλά χωρίς τις μάχες, και με αναρίθμητα διαφορετικά κλεισίματα για κάθε απαίτηση; Μιλάμε δηλαδή για εξαιρετικά απαιτητική δουλειά που δεν ξέρω αν θα υπήρχε εταιρεία που να μπορεί να μας το δώσει σε σύντομα χρονικά διαστήματα. Εδώ ο Carmack ένα απλό 3D δουλεύει και τον περιμένουμε τώρα 4 χρόνια! Που να είχε και ιστορία δηλαδή να πεί!
Όσον αφορά τον χειρισμό ναι το ποντίκι είναι ένα άμεσο εργαλείο ωστόσο όταν απο πίσω χρειάζεσαι έναν καλό αλγόριθμο άμεσου pathfinding του χαρακτήρα απο ένα σημείο Α σε ένα σημείο Β εκεί πάντοτε (ακόμη και σήμερα) υπάρχουν προβλήματα, οπότε το πληκτρολόγιο δεν θα το απέρριπτα εντελώς.
Τα Pre-rendered είναι πάντοτε αφάνταστα πιο θεαματικά (Τα πανοραμικά του Riven, ή αν θυμάμαι και του Myst III - Exile) ωστόσο υπάρχει το πρόβλημα τόυ αποθηκευτικού μέσου. Εντάξει αρκεί το DVD αλλά πάλι έχει τα όρια του έναντι ενός realtime συστήματος απεικόνισης το οποίο απλώς παίρνει τα δεδομένα κόσμου , τα textures, τα μοντέλα, τους ήχους, τους διαλόγους, και τους κανόνες που τα διέπουν και τα αποδίσει στην οθόνη. Ωστόσο εκεί υπάρχει το πρόβλημα ότι δεν έχουν όλοι τον τέλειο επεξεργαστή, την απόλυτη κάρτα γραφικών και την άπειρη μνήμη. Βέβαια δεν έχεις κανέναν περιορισμό στην κίνηση σου, είτε σε 3ο πρόσωπο είτε σε 1ο πρόσωπο. Ούτε την κάμερα να σε χάνει και να σε βρίσκει όποτε εκείνη το θέλει ή να σου δείχνει ότι πιστεύει ότι πρέπει να δεις!
AirNESS wrote: Άσχετα με τι είδος γρίφων έχουμε να κάνουμε, οι πολύ εύκολοι γρίφοι 'ρίχνουν' έναν τίτλο.
Αυτό είναι κάτι που μόνο σε τίτλους όπως τα Silent Hill(2,3) το έχω δει με τα Easy/Normal/Hard αλλά αυτά πηγαίνουν στην κατηγορία Survival/Horror και η ιστορία αποτελεί απλά το κερασάκι στην τούρτα.
Μέσα από στράτα απόμονη και απόσκια
με αγγέλους του Άδη μόνο στοιχειωμένη
που κει θεά μ' όνομα νύχτα βασιλεύει
κάτω, στα μέρη αυτά έχω φτάσει, τώρα...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.