Ποιοι σκότωσαν τα adventures;
- Fallen Angel
- Offline
- Homo Adventurous
Απ' ό,τι κατάλαβα ισχυρίζεται πως αυτό που κατέστρεψε τα adventure games είναι οι λεγόμενοι hardcore adventurers που παραπονιούνται πως είναι πολύ εύκολα και τα απομακρύνουν ως είδος από τον μέσο/περιστασιακό παίχτη. Πώς γίνεται να απομακρύνεται ένα είδος από το μέσο παίχτη όταν είναι έυκολο? Αν δεν ήταν εύκολο, να το καταλάβω... αλλά αφού οι adventurers παραπονιούνται πως είναι έυκολο σημαίνει πως δεν εισακούστηκε η αντίδρασή τους. Άρα πώς ευθύνονται για την "καταστροφή" (μην αρχίσω πάλι να λέω γι' αυτές τις λεξούλες...) του είδους? Και μετά λέει πως λόγω έλλειψης χρόνου στις μέρες μας είναι καλό να είναι εύκολα τα παιχνίδια. Απόλυτα κατανοητή η τοποθέτησή του. Εξακολουθεί, όμως, να ενισχύει αυτό που είπα παραπάνω.
Επίσης, πόσους νυν gamers και τέως adventurers ξέρουμε όλοι μας? Πολλούς. Προσωπικά δεν έχω ακούσει κανέναν τους να λέει πως παράτησαν το είδος επειδή τα adventures έχουν γίνει πολύ σκληροπυρηνικά (όπως ισχυρίζεται ο κ. Billar). Όλοι τους λένε πως: "Μ' αρέσει περισσότερο αυτό τώρα" ή "Μα, καλά, δεν έχεις βαρεθεί να κάνεις το ίδιο ακριβώς πράγμα τόσα χρόνια στα adventures? Εγώ βαρέθηκα". (στο δεύτερο υπάρχει μεγάλος αντίλογος, αλλά δεν είναι επί της παρούσης). Οπότε επανέρχεται η απορία: γιατί φταίνε οι hardcore adventurers είπαμε?
Θα μου φαινόταν περίεργο αν κάποιος που χαρακτηρίζεται ως hardcore fan ενός είδους δε γκρίνιαζε για το είδος. Και για να εξηγήσω θα χρησιμοποιήσω το προσφιλές μου παράδειγμα, τον κινηματογράφο. Πολλοί έχουμε ένα είδος ταινιών που προτιμάμε με διαφορά και βλέπουμε κάθε ταινία του είδους που βγαίνει. Καλή, μέτρια ή χάλια θα τη δούμε απλώς και μόνο επειδή είναι τρόμου (π.χ.) και θέλουμε να την έχουμε δει. Αυτό, όμως, επιφέρει και μεγάλη "εμπειρία" στο χώρο και κατ' επέκτασιν αυξημένες πιθανώς απαιτήσεις. Άλλο να πας να δεις μια ταινία τρόμου μια φορά (πιθανά και μέτρια να είναι να σου αρέσει) κι άλλο να έχεις δει εκατοντάδες (όπου θα διαπιστώσεις αναπόφευκτα όλα τα "δανεισμένα" στοιχεία, την έλλειψη πρωτοτυπίας, κτλ). Το ίδιο δεν ισχύει και με τα adventurάκια μας? Αν μου αρέσει ως είδος, αλλά έχω παίξει 5-10 όλα κι όλα, δεν είναι λογικό να περιμένω και να απαιτώ λιγότερα από κάποιον που έχει παίξει 100? Δε λέω πως αυτό ισχύει με όλους (προσωπικά π.χ. δεν πτοούμαι), ούτε λέω πως είναι σωστό για το παιχνίδι να κριθεί έτσι. Είναι, όμως, ανθρώπινο ο hardcorάς να απαιτεί περισσότερα. Πιστεύω.
Και ποιος ορίζει το "εύκολο" ή το "δύσκολο" για ένα παιχνίδι αν δε μιλάμε για ακραίες περιπτώσεις? Ένα παιχνίδι μπορεί εμένα να μου πάρει 10 ώρες κι ένας άλλος να το τελειώσει σε 5. Μπορεί η εμπειρία μας να διαφέρει, μπορεί ο τρόπος σκέψης μας να συγκλίνει/απέχει από αυτή του παιχνιδιού, μπορεί αυτός να ήταν συγκεντρωμένος όσο έπαιζε κι εγώ να είχα άλλα στο μυαλό μου εκείνη την περίοδο, κτλ. Όπως και να 'χει εγώ θα πω ότι ήταν δύσκολο κι αυτός θα πει ότι ήταν εύκολο. Θα πείσει ο ένας τον άλλο πως κάνει λάθος? Αφού ο καθένας μας το έζησε αυτό που λέει. Οπότε, ο μέσος όρος δεν είναι αυτός που "θα βάλει την ετικέτα" στο παιχνίδι? Κι αν ο μέσος όρος σχηματίζεται κυρίως από hardcore adventurers, δεν είναι λογικό να χαρακτηριστεί τελικά εύκολο? Και φταίνε οι hardcore adventurers που αποτελούν την πλειοψηφία της αγοράς των adventures? Όχι τα παιχνίδια που δεν έλκουν ευρύτερο κοινό? Ούτε κι αυτό το καταλαβαίνω...
(Δε θέλω να αποδώσω ευθύνες. Όλη αυτή η ιστορία του ποιος φταίει με εκνευρίζει. Πρέπει να φταίει κάποιος δηλαδή? Τα πράγματα άλλαξαν. Τέλος.)
Αυτό που μου άρεσε σε όσα είπε είναι πως τα καλύτερα στοιχεία των adventures υπάρχουν πλέον και σε άλλα είδη παιχνιδιών. Για εμένα αυτό είναι το κλειδί όλων αυτών των συζητήσεων περί πτώσης του είδους. Τόσο απλά.
ΥΓ: Ειπώθηκε παραπάνω πως [...]Κι επειτα δεν ειναι εντιμο να πεταει "καρφια" μεσα απτην στηλη του αντι να απευθυνθει σε αυτον/αυτους που τον ενοχλησαν[...]. Όχι πως είναι η θέση μου να μιλήσω εκ μέρους του κ Τσουρινάκη or anything, απλώς να διευκρινίσω για εγκυκλοπαιδικούς λόγους πως είχαμε ενημερωθεί για την αναφορά που θα γινόταν στο άρθρο. Και παρότι φυσικά δε με χαροποιεί και δε με βρίσκει και σύμφωνη (το αντίθετο θα έλεγα) το περιεχόμενό της, θεωρώ απολύτως λογικό να την κάνει μέσω του περιοδικού. Όπως παλιότερα που πίστευε πως συνεισφέρουμε στο είδος, μας βοήθησε κι έγραφε θετικά σχόλια, έτσι και τώρα που πιστεύει το αντίθετο, γράφει αρνητικά. Δεν έχει σχέση με εντιμότητα. Τώρα, αν έχει δίκιο ή άδικο σε αυτό που πιστεύει... είναι στην κρίση του καθενός μας.
Η ένστασή μου προς το άρθρο είναι ο τίτλος του. Παραπέμπει σε μια defacto κατάσταση. Κι αν σκοτώσεις κάποιον, σημαίνει πως αυτό ο κάποιος έχει πλέον πεθάνει. Έχω καταντήσει γραφική... τα adventures ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΕΘΑΝΕΙ._
Nothing happens unless first a dream...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- odnorf
- Offline
- Templar Hunter
lamp dog - <!-- w --> www.dead-code.org <!-- w -->
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- giovanna
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 3599
Το κουνάμε με νόημα, αυτό είναι ολοφάνερο!! Εξάλλου έιναι τρόπος ζωής, και τα καλλύτερα adventure, πίστεψε με είναι αυτά που είναι μέσα στην καρδιά μας, και κανείς μα κανείς δεν μπορεί να μας τα ξεριζώσει.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Fallen Angel
- Offline
- Homo Adventurous
Fallen_Angel wrote: [...]Η ένστασή μου προς το άρθρο είναι ο τίτλος του. Παραπέμπει σε μια defacto κατάσταση. Κι αν σκοτώσεις κάποιον, σημαίνει πως αυτό ο κάποιος έχει πλέον πεθάνει. Έχω καταντήσει γραφική... τα adventures ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΕΘΑΝΕΙ._
Ακολουθεί απόσπασμα σχετικά με τον τίτλο του άρθρου από e-mail που λάβαμε από τον κ. Τσουρινάκη, γιατί τελικά τα φαινόμενα απατούν καμιά φορά και λογικά κι άλλοι θα έπαθαν το σοκ που έπαθα εγώ όταν τον διάβασαν.
Απλά σας γράφω για να σας πως ο τίτλος του άρθρου δεν είναι δικός μου. Εγώ προσωπικά δεν θα μπορούσα να έχω γράψει ποτέ τέτοιο τίτλο.
Το άρθρο φυσικά είναι. Και στο συγκεκριμένο κομμάτι για την όποια ευκολία των παιγνιδιών και την στάση των λεγόμενων hardcore ή σκληροπυρηνικών adventurers (που αυτό-θεωρείτε πως είστε), με εκφράζει, όπως εξ’ άλλου γράφω απόλυτα.
Έκανα το λάθος να στείλω το άρθρο χωρίς κάποιο τίτλο, και στο περιοδικό έβαλαν όποιον τίτλο θεώρησαν πιο σωστό χωρίς να με ρωτήσουν. Θα το γράψω αυτό στο επόμενο τεύχος, αλλά τώρα πια ...
Nothing happens unless first a dream...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Elessar
- Offline
- Team
- Posts: 2986
Ενδιαφερομαι για το εγκυκλοπεδικους λογους οπως ανεφερες πιο πισω φιλε/η Fallen Angel
Προβοκάτορας της αντβεντσουροαριστεράς
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Fallen Angel
- Offline
- Homo Adventurous
Scatman wrote: Συγνωμη αλλα εχω μπερδευτει. Δηλαδη o κ.Τσουρινακης θεωρει πως η συνολικη κοινοτητα του AA θεωρει τον εαυτο της Hardcore και κατα συνεπεια κανει κακο στο ειδος? Ενω ο ιδιος δεν ειναι hardcore? Tελικα ισχυει αυτο?
Ενδιαφερομαι για το εγκυκλοπεδικους λογους οπως ανεφερες πιο πισω φιλε/η Fallen Angel
Δυστυχώς, η εγκυκλοπαιδική μόρφωσή μου είναι περιορισμένη για να μπορέσω να σε κατατοπίσω.
Υποθέτω (με μεγάλη κλίση προς τη βεβαιότητα) πως δεν απευθύνεται σε όλα τα μέλη της κοινότητας. Αν σε μπέρδεψε το δεύτερο πληθυντικό στο απόσπασμα του e-mail παραπάνω, είναι επειδή στάλθηκε ταυτόχρονα σε 3 άτομα. Υποθέτω, λοιπόν, πως απευθυνόταν σε εμάς (ως παραλήπτες, ως συντακτική ομάδα, κ.λπ.) και δεν ήταν γενίκευση προς την κοινότητα -ή έστω προς όλα της τα μέλη.
Όσο για το πώς βλάπτουν οι "hardcorάδες" το είδος... it fools me! Πάντα πίστευα πως αυτοί (κυρίως!) το κρατούν ζωντανό και πως αυτοί είναι που τελικά "ωθούν" κι άλλους να σχοληθούν με τα adventures μέσα από το πάθος τους για το είδος. Η άποψη του κ. Billar (και κατ' επέκτασιν του κ. Τσουρινάκη) αν μη τι άλλο, με μπερδεύει όπως είπα και παραπάνω.
Τέλος, τι είναι ο ίδιος, σίγουρα δεν μπορώ να σου απαντήσω εγώ. Αυτή την ερώτηση θα πρέπει να την απευθύνεις αλλού.
Nothing happens unless first a dream...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Elessar
- Offline
- Team
- Posts: 2986
Τεσπα, κακως συνεχιζω να δινω συνεχεια σε αυτο το θεμα.
Θα θεωρησω απλα οτι ειναι μια απτις ατυχες στιγμες του. Το δικαιουται ομως κι αυτος σαν ανθρωπος.
Σταματω
Προβοκάτορας της αντβεντσουροαριστεράς
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- etern1tyST3
- Offline
- Elite Member
- Posts: 11
Πρώτον και κυριοτερο τα παιχνιδια του ειδους δεν εχουν πεθανει. Απλως με την ευρεα αναπτυξη της τεχνολογιας εχουν δημιουργηθει παιχνιδια που προσφερουν την εμπειρια της αδρεναλινης στα υψη.. Αυτός δεν ειναι κ ο λογος που οι περισσοτεροι κανουν καποιο σπορ? Με τον αργο ρυθμο που διεπει ενα παιχνιδι του ειδους, ειναι λογικο η πλειοψηφια να βαριέται. Και απο τη στιγμη που στο παρελθόν η ολοκληρωση ενος adventure απαιτουσε πολλές ώρες παιχνιδιού, οι περισσοτεροι παικτες αλλαξαν στρατοπεδο και πηγαν σε αλλες μορφες βιντεοπαιχνιδιων που προσφεραν την εμπειρια του να παιζεις με ενα φιλο, να συμμετεχεις σε ενα πολεμο κλπ.. Ουτως η αλλως ολοι δεν παιζαμε μικροι κλεφτες κ αστυνομους? Ειναι το ιδιο αλλα σε ψηφιακη μορφή. Αυτός ειναι κ ο λόγος για τον οποιο πολλα απο τα παιχνιδια του ειδους σημερα μπορουν να τερματιστουν σε 10-15 ωρες. Αυτό τα εχει κανει ως ενα βαθμο πιο προσιτα στους χρηστες και για αυτό τελευταια εχουμε δει και καποιες αξιολογες παραγωγές.
Απο την αλλη νομιζω οτι φταινε οι ιδιες οι εταιριες παραγωγης αλλα κ οι μανατζερ τους. Καταρχην οταν βγαινει ενα παιχνιδι blockbuster , ολοι προσπαθουν να παρουν ενα μερος απο την επιτυχια που κατορθωσε να εχει ο συγκεκριμενος τιτλος. Το εχουμε δει πολλες φορες στο παρελθον κ νομιζω πως ισως το πιο τρανταχτο παραδειγμα ειναι η lucasarts. Επισης το οτι δαπανουν πολλες ωρες στην οπτικοακουστικη εμπειρια που θα προσφερει το παιχνιδι στον παικτη (ετσι ωστε να γινει προσιτο), ασχολουνται ελαχιστα με τα επιμερους στοιχεια που ειχαν κανει την κατηγορια αυτη βασιλια της βιομηχανιας για πολλα χρονια. Αυτο ειχε κ εχει ως αποτελεσμα παιχνιδια να εχουν το ιδιο μοτιβο και την ιδια ιστορια πανω κατω (εχουμε μπουχτισει απο τις συνομωσιες εξωγηινων, μαγια, ατλαντιδα κλπ) που βαζει τον παικτη να αναρρωτηθει γιατι να παιξει κατι που το εχει ξαναδει .
Τριτον
Νομιζω πως ειναι κ η αλλαγη των καταστασεων που εχει οδηγησει στις αλλαγές στις προτιμησεις των παικτων. Πριν απο 15-20 χρονια, δεν υπηρχαν οι κωδικες για τη δημιουργια παιχνιδιων FPS αλλων ειδων με τη μορφη που εχουν διαδωθει σημερα. Η καλυτερα να πω, οτι υπηρχαν αλλα ηταν σε πειραματικο σταδιο και η τεχνολογια της εποχης δεν επετρεπε την μεταβαση απο τον κωδικα στην οθονη με απτο αποτελεσμα. Ετσι οταν για παραδειγμα εμφανιστηκε το wolfenstein ειναι λογικο οι παικτες που βιωναν για πρωτη φορα τετοια εμπειρια να θελουν να δουν κατι αναλογο το οποιο θα τους εδινε ευχαριστηση και αδρεναλινη συναμα.
Τελος για να μην κουρασω..
Η παρουσια της νεας γενιας των βιντεοκονσολων (μιλαω απο playstasion και μετά) εδωσε την ευκαιρια στη δημιουργια καποιων πολυ αξιολογων παιχνιδιων του ειδους για τις κονσολες που οι ιδιοι οι developers των και καλα PC-Gaming-Is-Hardcore εταιριων, τα σνομπαραν σε τεραστιο βαθμο. Επισης με την δημιουργια του Nintendo DS & Wii δημιουργηθηκε η δυνατοτητα για δημιουργια νεων τιτλων τους ειδους τα οποια ομως κ παλι θα τα σνομπαρουν οι ανωτερω κυριοι.
Επομενως ποιος ειχε το προβλημα κυριε Βιλλαρ? Και χωρις να θελω να γινω κακος γιατι μετακινηθηκατε απο την κραταια Σιερρα που αγαπουσατε πολύ τα adventure σε μια ομαδα παραγωγής ενος action-rpg?? Yπάρχουν εταιριες παραγωγής adventure παιχνιδιων, ετσι δεν ειναι ?
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Fallen Angel
- Offline
- Homo Adventurous
Very well said!
ΥΓ: Μήπως να μεταφράζαμε αποσπάσματα του thread και να τα στέλναμε στον κ. Billar? Θα είχε ενδιαφέρον να μάθουμε τι απαντά στα σημεία που θίγονται... χχμμμ...
Nothing happens unless first a dream...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- odnorf
- Offline
- Templar Hunter
Όσον αφορά για τη μεταφορά των παικτών από ένα είδος στο άλλο σε απόλυτα νούμερα δεν είμαι και τόσο σίγουρος ότι υπάρχει τόσο μεγάλη μεταφορά. Το σίγουρο είναι ότι υπάρχουν περισσότεροι παίκτες συνολικά οπότε το ποσοστό έχει μειωθεί εμφανώς.
lamp dog - <!-- w --> www.dead-code.org <!-- w -->
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- etern1tyST3
- Offline
- Elite Member
- Posts: 11
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- f2bnp
- Offline
- Elite Member
- Posts: 89
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- heretic
- Offline
- Elite Member
- Posts: 5
Εμπνευση λοιπόν και χαμηλές τιμές χρειάζονται. Επειτα αυτή η ιστορία με τους γρίφους αρκετές φορρές καταντά εκνευριστική.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- etern1tyST3
- Offline
- Elite Member
- Posts: 11
σιγουρα το 60% ενος καλου adventure είναι το ποσο καλοι και λειτουργικοι ειναι οι γριφοι του...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- toninio
- Offline
- Elite Member
- Posts: 23
Όσα είπε ο etern1tyST3 είναι ολόσωστα.
Οι hardcore players μόνο καλό κάνουν στα adventures, διότι ουσιαστικά επιζητούν την ποιότητα στα παιχνίδια. Το προϊόν που βγαίνει στην αγορά εξαρτάται πρωτίστως από το κοινό. Αν το κοινό ζητήσει σκουπίδια, σκουπίδια θα του δώσουν. Αν όμως σταματήσει να αγοράζει ζητώντας ποιότητα, θα αναγκαστούν να του δώσουν ποιότητα, ή διαφορετικά τίποτα.
Η εξέλιξη στα videogames δημιούργησε νέα παιχνίδια, εντυπωσιακά, με περισσότερη δράση που κάποιες φορές ικανοποιούν περισσότερο ακόμα και έναν φανατικό φίλο των adventures. Παράλληλα τα adventures συχνά επαναλαμβάνονται, έχουν παρόμοια θέματα, μοιάζουν το ένα με το άλλο. Εγκατέστησα πρόσφατα το Bioshock και το Belief&Betrayal στον υπολογιστη μου. Ε λοιπόν μου κάνει περισσότερη όρεξη να πάιξω Bioshock. Το Belief&betrayal με το που το ξεκίνησα, σκέφτηκα "άντε πάλι, θα κάνω μια από τα ίδια, θα λύσω μερικούς γρίφους, θα ανακαλύψω μια συνομωσία και τέλος καλό, όλα καλά".
Τα adventures είναι ένα μοναδικό είδος, με τη δική του μαγεία, που δε συγκρίνεται με κανένα άλλο ειδος. Δεν παίζεις adventures για να ανεβάσεις αδρεναλίνη, αλλά για να ζήσεις την ατμόσφαιρα του παιχνιδιού, να βάλεις το μυαλό σου να δουλέψει, να ξεδιπλώσεις μία ιστορία.
Νομίζω λοιπόν ότι τα adventures όχι μόνο δεν πέθαναν, αλλά θα ζουν και θα βασιλεύουν γιατί προσφέρουν κάτι το μοναδικό. Χρειάζεται όμως ρε παιδί μου μια αναβάθμιση. Κυρίως νέες ιδέες, πρωτότυποι γρίφοι, κάτι τέλος πάντων που να κάνει ένα adventure ενδιαφέρον, να μη μοιάζει με τα προηγούμενα.
Βγήκε τώρα κάποιος και είπε κάτι για τους hardcore gamers και κάτι έγινε. Η επιτυχία των παιχνιδιών είναι θέμα των δημιουργών, τόσο απλό.
Δεν ανησυχώ για τα adventures, είναι χρυσάφι και το χρυσάφι ποτε δε χάνει την αξία του...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.