Bugs, τα εκνευριστικά... "ζουζουνίσματα"
- Fallen Angel
- Topic Author
- Offline
- Homo Adventurous
Αυτό είναι ΤΕΡΑΣΤΙΑ αλήθεια!! Το χειρότερο όλων σε ένα παιχνίδι με (σημαντικά, κι όχι αμελητέα) bugs είναι πως κάθε φορά που κολλάς, όσο περισσότερο μένεις κολλημένος/η στο ίδιο σημείο τόσο περισσότερο στρογγυλοκάθεται στο μυαλό σου η ιδέα πως πέτυχες bug κι όχι πως κάτι δε βρήκες, με αποτέλεσμα να "παρατάς τα όπλα" πολύ πιο εύκολα και να ζητάς τελικά hints ή ακόμη και να κοιτάς walkthrough. Κι ούτε λόγος για την ψυχολογία σου που σιγά-σιγά καταστρέφεται τελικά λόγω αυτού.Dream_specialist wrote: [...]Πιστεύω ότι το χειρότερο που σου δημιουργούν τα bugs εκτός από προβλήματα στο παιχνίδι, είναι το ψυχολογικό θέμα. Όταν ξέρεις ή έχεις ακούσει ότι ένα παιχνίδι έχει bugs, σε οποιαδήποτε στιγμή και αν κολλήσεις σε αυτό, αρχίζεις να αναρωτιέσαι αν κόλλησες λόγω bug ή επειδή δεν κάνεις κάτι σωστά. Και συνήθως, όχι πάντα, συνήθως είναι επειδή κάτι έχεις παραλείψει. Σε οποιαδήποτε περίπτωση ομολογώ ότι είναι πολύ δυσάρεστο συναίσθημα.[...]
Μάλιστα, ειδικά στα adventures δε νοείται να υπάρχουν bugs ικανά να μας καταστρέφουν την adventuro-εμπειρία μας. Είναι πραγματικά τραγικό να υπάρχουν σημαντικά bug-αρισμένες κυκλοφορίες στο χώρο μας!! Δεν πρόκειται για υπερπερίπλοκα παιχνίδια, με πλήθος ενεργών χαρακτήρων να κινούνται ταυτόχρονα μες τον κόσμο του παιχνιδιού ή για παιχνίδια που απαιτούν να λαμβάνουν υπόψιν τους πλήθος παραμέτρων επειδή δίνουν "ελευθερία" στους παίχτες. Εδώ μιλάμε για απλούστατα παιχνίδια, κατά κανόνα άκρως γραμμικά μάλιστα, με ελάχιστες "απρόβλεπτες" κινήσεις του παίχτη, δίχως "ζωντανό κι ανεξάρτητο από τον παίχτη" περιβάλλον, και (συγκριτικά) μικρότερα. Glitches ή αδιάφορα μικροbugs, ας δεχτούμε/ανεχτούμε πως ενδέχεται να υπάρχουν ενίοτε σε κάποιο παιχνίδι. Αλλά bugs που οδηγούν σε game crashes, αδιέξοδα ή άλλα μεγάλα προβλήματα όσο παίζεις είναι απαράδεκτο κι αδικαιολόγητο να υπάρχουν σε adventures!!
Γιατί, λοιπόν, δεν κυκλοφορούν μόνο bug-free adventures?! Δεν υπάρχει χρόνος για αξιοπρεπές beta-testing επειδή οι publishers πιέζουν για ταχύτερες κυκλοφορίες? Μπαίνουν κι οι advenhture developers κάτω από την ομπρέλα του "ας κυκλοφορήσουμε το παιχνίδι άμεσα και μετά θα βγάλουμε κι ένα patch"? Ή μήπως είναι οικονομικό το θέμα, "δεν υπάρχουν λεφτά για πολλούς beta testers"? Νομίζω πως αν μερικοί έπαυαν να βλέπουν τα παιχνίδια ως "εμπόρευμα" και τα έβλεπαν με αγάπη και μεράκι όπως οι παίχτες (ή και οι developers), τότε δε θα είχαμε τέτοιου είδους προβλήματα...
Παρεπιπτόντως έτυχε να διαβάσω αυτές τις μέρες ένα άρθρο στο PCmaster σχετικά με το θέμα και νομίζω πως παρουσιάζει ενδιαφέρον το απόσπασμα σχετικά με το πρώτο bug. Παραθέτω:
"Αν και ουδείς γνωρίζει πότε αποδόθηκε για πρώτη φορά ο όρος bug, οι μελετητές έχουν βρει ότι πολύ καιρό πριν από την εποχή των υπολογιστών υπήρχαν επιστήμονες και εφευρέτες που χρησιμοποιούσαν τη συγκεκριμένη λέξη, για να προσδιορίσουν τα λάθη τεχνικής φύσεως. Ωστόσο, ο όρος έγινε γνωστός από τη στριατιωτική επιστήμονα, Grace Hopper, η οποία, στα μέσα της δεκαετίας του '40, εργαζόταν στο πανεπιστήμιο του Harvard, με σκοπό την ανάπτυξη του Mark ΙΙ (ενός εκ των πρώτων υπολογιστών). Όταν οι συνεργάτες της πραγματοποιούσαν έναν έλεγχο ρουτίνας στα μηχανικά μέρη του υπολογιστή, διαπίστωσαν ότι ένα ζωύφιο είχε σφηνώσει σε κάποιο μηχανικό μέρος του συστήματος, εμποδίζοντας την ευρυθμη λειτουργία του. Όταν η Grace και οι συνεργάτες της διαπίστωσαν τι είχε συμβεί ξεκίνησαν το... 'debugging' κυριολεκτικά!"
Συμπέρασμα ιστορικού μαθήματος: Καλύτερα να εκνευριζόμαστε με τα bugs των παιχνιδιών παρά να κυνηγάμε κατσαρίδες κι άλλες σιχαμένες υπάρξεις μες τους υπολογιστές μας...
Nothing happens unless first a dream...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- crocark
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 2929
ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Fallen Angel
- Topic Author
- Offline
- Homo Adventurous
Πάντως, πράγματι εφόσον μιλάμε για βιομηχανία πλέον δεν υπάρχει η δυνατότητα να μην αντιμετωπίζονται και τα παιχνίδια ως άλλο ένα εμπόρευμα από το οποίο μερικοί (πολλοί!!) αποσκοπούν μόνο στο να τους επιφέρει κέρδη. Δε θα ήταν παρά ευσεβής πόθος να ισχυριστεί κάποιος το αντίθετο... Περίλαμπρη εξαίρεση αποτελούν ασφαλώς συγκεκριμένα studios τα οποία αποτελούνται ουσιαστικά από μικρή ομάδα ανθρώπων και δε φτιάχνουν το εκάστοτε παιχνίδι ως "day-job" και συνήθως το διακινούν και μόνοι τους ώστε να μην είναι υποχρεωμένοι να ακολουθήσουν τα όποια "καπρίτσια" του εκάστοτε εκδότη. Πάλι καλά που εξακολουθούν να υπάρχουν κι αυτοί...
Nothing happens unless first a dream...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- mkllds
- Offline
- Futuristic Fedora
- Posts: 674
-"Πάνω στην άμμο την καυτή, γράφαμε τ' όνομα μας".
-Θεοδωράκης.
-Σεφέρης.
-Και τραγουδάει ο Σεφέρης.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- crocark
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 2929
μη με παρεξηγείς. Δεν ήξερα πως θα το πάρεις. Τώρα όμως που σιγουρεύτηκα, χαίρομαι ιδιαίτερα. Ξέρεις δε θα ήθελα να λένε και να δείχνουν: αυτός, ο χαλαρός με τις κατσαρίδες. Αλήθεια στην ταινία που ο Indy περπατά πάνω τους, χωρίς να τις βλέπει και ακούγεται ο ανάλογος ήχος, πως αντέδρασες την πρώτη φορά;
ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- panagios
- Offline
- Banned
- Posts: 339
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- odnorf
- Offline
- Templar Hunter
Δοκίμασε να παίξεις την πρώτη έκδοση του quest for glory 4.
lamp dog - <!-- w --> www.dead-code.org <!-- w -->
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Fallen Angel
- Topic Author
- Offline
- Homo Adventurous
Δίχως να είναι γεμάτα bugs (σαν τα παιχνίδια που φαντάζομαι πως είχες στο μυαλό σου), υπάρχουν adventures που δεν παίζονται δίχως patch. Χωρίς καθόλου σκέψη μου ήρθαν στο μυαλό τα Moment of Silence και Darkness Within. Παρότι τα λάτρεψα γενικά ως παιχνίδια, η αλήθεια είναι πως δεν μπορούσες να τα προχωρήσεις/τελειώσεις χωρίς patch επειδή πολύ απλά είτε οδηγούσουν σε αδιέξοδο λόγω λάθος στοιχείων για την επίλυση ενός γρίφου (ΜοS) είτε εξαφανιζόταν το inventory & τα hotspots εκεί που έπαιζες (DW). Και δεν ασχολούνται όλοι με το Ιnternet για να ενημερωθούν σχετικά με αυτές τις "λεπτομέρειες" προτού φτύσουν αίμα...panagios wrote: [...]Ακομα δεν εχω συναντησει αντβεντσιουρ το οποιο να μην παιζεται λογω μπαγκ.[...]
Tώρα είναι αργά, αγαπητέ. Πάει, τέλειωσε, είσαι ο Mr. χαλαρός-με-τις-κατσαρίδες!! Και το καλύτερο απ' όλα είναι πως "βαφτίστηκες" μόνος σου.crocark wrote: [...]Ξέρεις δε θα ήθελα να λένε και να δείχνουν: αυτός, ο χαλαρός με τις κατσαρίδες. Αλήθεια στην ταινία που ο Indy περπατά πάνω τους, χωρίς να τις βλέπει και ακούγεται ο ανάλογος ήχος, πως αντέδρασες την πρώτη φορά;
Όσο για την ταινία, ακόμη και στο dolby του cinema δεν είχα κανένα πρόβλημα. Αλλά και live να ήμουν δε θα είχα πρόβλημα εδώ που τα λέμε. Τις κυνηγούσα ολόκληρο διήμερο στις Σπέτσες σε δωμάτιο (κακιάς ώρας) ξενοδοχείου για να επιστρέψουν μέσα οι υστερ... εχμ... πολυαγαπημένες μου φιλενάδες. Οι ταινίες θα μας πείραζαν?! Απλώς προτιμώ να περνάω τις μέρες μου δίχως αυτού του είδους τις συναντήσεις. Παραμένουν αμείωτα σιχαμένες κάθε φορά...
Nothing happens unless first a dream...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- crocark
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 2929
Στα λόγια μου έρχεσαι. Κι εγώ όταν με ταλαιπωρούν τα bugs, το τελειώνω κάποια στιγμή το παιχνίδι (συνήθως), αλλά η ζωή μου (το κομμάτι αυτής μπροστά στην οθόνη) θα ήταν καλύτερη χωρίς αυτά. Σκέψου κι αυτό. Οι κατσαρίδες, όσο και να τις σιχαινόμαστε, είναι μέρος του κόσμου στον οποίο ζούμε και όσο παλεύουμε να τις εξαφανίσουμε (κι αυτές με άλλα πολλά είδη του ζωικού ή φυσικού βασιλείου), αυτόν τον κόσμο στον οποίο ζούμε καταστρέφουμε. Τα bugs αντιθέτως θα τα κατέτασσα στα αμιγώς ανθρώπινα δημιουργήματα και μάλιστα στα αρνητικά. Κάτι τέτοια πάντα καταφέρνουν και επιβιώνουν. Το πως και γιατί γίνεται συνήθως έτσι το καταλαβαίνω, αλλά επι του παρόντος δεν έχω διάθεση να το αναλύσω.
ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- crocark
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 2929
Λοιπόν, για άλλο λόγο το ξέθαψα. Θυμήθηκα τι έγραφα το πρωί στον Τσαμπίκο και συνειδητοποιώ ότι ήταν μαι πολύ κακή χρονιά σ' αυτό το θέμα. Τα μισά φετινά παιχνίδια που αγόρασα - έπαιξα - παίζω έχουν ζωύφια. Πέρσι δεν είχα ούτε ένα περιστατικό. Τι στο καλό; Ευτυχώς που έπαιξα πολλά περισσότερα παλιότερα χωρίς bugs, αν εξαιρέσει κανείς τα κρααρίσματα λόγω αναντιστοιχίας απαιτήσεων - συστήματος. Φαίνεται θα φταίει που το adventure κοινό είναι ανυπόμονο και μεγάλο, γιατί λέγεται ότι τα bugs προκύπτουν όταν η εταιρεία βιάζεται να κυκλοφορήσει το παιχνίδι
ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- tsampikos
- Offline
- Master of Dimensions
- Posts: 1577
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- crocark
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 2929
ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- WickedMan
- Offline
- Tentacled Overlord
- Posts: 1098
crocark wrote: Κι εγώ κάνω το ίδιο, αλλά ποτέ δεν εγκαθιστώ από πριν το patch. Πολύ απλά γιατί κάποιες φορές τα patches δημιουργούν άλλα bugs.
Με πρόλαβες If it isn't broken, don't fix it κλπ, κλπ...
Πάρε χαφάκι, χαφάκι Ισπανό / Γάλλο πάρε για κόφτη / φουνταριστό Αργεντινό / γκολκίπερ πάντα Γερμανόοοοο / και καπετάν τον Τότι...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- tsampikos
- Offline
- Master of Dimensions
- Posts: 1577
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- manos426f
- Offline
- Futuristic Fedora
- Posts: 621
crocark wrote: Το 1/3 με bugs ή κάποιο άλλο από τα τρίτα;
Δηλαδή Μάνο τυχεροί είμαστε που βγήκε το μπόουτ ώστε να μην ψηφίσεις ένα παιχνίδι με ένα από τα πιο άθλια bugs όλων των εποχών. Πραγματικά, άμα το σκεφτώ, μιας κι εγώ δεν έχω παίξει πολλά φετινά, το καλύτερο που έπαιξα μέχρι τώρα, μπορεί να είναι και το αρκετά κακό Black Mirror. Φτου! Πάλι λευκό το κόβω, εκτός αν παίξω κι εγώ το μπόουτ (ίσως). Το Darkstar συγκαταλέγεται στα παιχνίδια του '11;
Παρεμπιπτόντως, έχω τη βάσιμη υποψία ότι το darkstar το έχουν παίξει παγκοσμίως ελάχιστοι άνθρωποι. Μερικές εκατοντάδες υπολογίζω, άντε καμιά χιλιάδα, πολύ βαριά όμως.
Είμαι μαζί σου στο θέμα bugs/dead ends κτλ στα παιχνίδια και δη στα adventure games
ΑΛΛΑ
αυτό δεν ακυρώνει το ότι για μένα τα δύο καλύτερα games για φέτος,αν και είχαν και τα δύο bug-dead end (το Bout μόνο στην boxed έκδοση,στο 4ο κεφάλαιο,το οποίο επιλύθηκε με το 1.0.3 patch που κυκλοφόρησε αμέσως με το που εμφανίστηκε το παιχνίδι-όχι ότι αυτό βέβαια ξεπλένει την αμαρτία των δημιουργών του) είναι τα Book of unwritten tales και Black Mirror 3.
Ακόμη και για το τρίτο τη τάξει,που για μένα είναι το A new beginning,πολλοί χρήστες ανέφεραν glitches αλλά και dead ends,με τα οποία όμως εγώ δεν ήρθα πουθενά σε επαφή καθ΄όλη τη διάρκειά ασχολίας μου μαζί του,μέχρι το φινάλε.
Σίγουρα πάντως το θέμα των dead ends με απασχόλησε τη φετινή χρονιά -καθότι τελικά δεν ήταν και λίγα τα περιστατικά- και πραγματικά ελπίζω τα παιχνίδια του 2012 να μη ταλαιπωρούνται από το ίδιο,κάκιστο,φαινόμενο,που τραυματίζει κιόλας την εικόνα του αγαπημένου μας είδους...
www.Ragequit.gr - Aποκλειστικά αφιερωμένο στο PC software και hardware
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.