Bugs, τα εκνευριστικά... "ζουζουνίσματα"
- crocark
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 2929
ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Dream Specialist
- Offline
- Admin
- Posts: 1785
crocark wrote: Ζήτησα από την Dream να τα πάει κάπου αλλού όπου δε θα της χαλούσαμε την αρμονία, αλλά όπου πάλι θα ήταν offtopic, για να μη μας βάζει σε έξτρα κόπο. Δεν είμαι σίγουρος, αλλά μου φάνηκε πως δεν το συζητά.
Πάντως για μένα το σημαντικότερο σχετικά με το θέμα είναι το 'after sales service'.
Με το θέμα των bugs έχω 'συμβιβαστεί'. Ξενερώνω όταν μου συμβαίνει αλλά έχω συμβιβαστεί.
Οι περισσότερες εταιρίες που αναφέρουμε δεν αποτελούνται παραπάνω από 5-6 άτομα, άντε 10, τα οποία κάνουν σχεδόν τα πάντα. Συν το ότι, όπως ανέφερε ο mkllds, ο καθένας μας έχει διαφορετική σύνθεση υπολογιστή και εγκατεστημένα προγράμματα οπότε είναι αδύνατον να προβλεφθεί με ποιο ή τι δεν θα έχει καλή χημεία. Συν το ότι (και εδώ διαφωνώ πλήρως με τον Constantine) τα adventures μπορεί να μην είναι 'ανοιχτά' και με δαιδαλώδη πλοκή, όμως ο δημιουργός έχει να σκεφτεί και να προβλέψει τους χίλιους συνδυασμούς που μπορεί να κάνει το δαιμόνιο μυαλό του adventurer. Συν η πίεση για να κυκλοφορήσει το παιχνίδι στην ώρα του. Συν το περιορισμένο budget...συν, συν, συν και εγένετο το bug.
Όπως υπάρχει περίπτωση και το ψυγείο (κάπου το πήρε το μάτι μου) να μη κάνει καλή ψύξη, η σοκολάτα να είναι λιωμένη, η μπλούζα να έχει τρύπα, το παπούτσι να είναι ξεθωριασμένο κτλ κτλ...
Είναι λάθος αλλά έγινε. Και δεν ξεγίνεται. Θα μπορούσε να μην είχε γίνει καθόλου όπως και χίλια δυο άλλα θα...
Το θέμα είναι τι γίνεται μετά.
Απαντάνε στα mails μου; Μου στέλνουν καινούριο παιχνίδι; Βγάζουν patch; Μου στέλνουν το patch; Μου κάνουν έκπτωση για κάποιο άλλο;
Εγώ πιστεύω ότι ναι και τα bugs, αλλά και η ανταπόκριση (ή μη) της εταιρίας στο after sales είναι αυτό που πρέπει να αναφέρεται με μεγάλα γράμματα σε μια γνώμη για το προϊόν.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- crocark
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 2929
Σιγά το δαιμόνιο μυαλό! Συνδυασμοί αντικειμένων με hotspots που άμα δε σου επιτρέπονται από το παιχνίδι βγαίνει η εκάστοτε μόνιμη ατάκα. Έλα τώρα, δίκιο έχει. Αυτό που λέει είναι ότι σε άλλα παιχνίδια έχεις να δουλέψεις τα directX στα άκρα, τις μηχανές φυσικής, πολύπλοκα συστήματα μάχης (ας πούμε ο εκεί αντίστοιχος γρίφος μπορεί να λύνεται με σπαθιά με πιστόλια, με magic fireballs, με προσευχή και άλλα πολλά). Στα adventures άμα υπάρχουν δυο διαφορετικές λύσεις για ένα γρίφο μένουμε με ανοιχτό το στόμα και ψάχνουμε να δούμε πόσες δεκαετίες έχουμε να το ξαναδούμε αυτό. Και φυσικά πάντα καταλήγουμε στη Lucasarts, αλλά άλλο κεφάλαιο, εκτός θέματος*.Dream_specialist wrote: όμως ο δημιουργός έχει να σκεφτεί και να προβλέψει τους χίλιους συνδυασμούς που μπορεί να κάνει το δαιμόνιο μυαλό του adventurer
Ε, αυτό λέμε. Το ψυγείο, άμα δεν κάνει ψύξη στο αλλάζουν. Και το παπούτσι επίσης. Τα παιχνίδια ποτέ.Dream_specialist wrote: Όπως υπάρχει περίπτωση και το ψυγείο (κάπου το πήρε το μάτι μου) να μη κάνει καλή ψύξη, η σοκολάτα να είναι λιωμένη, η μπλούζα να έχει τρύπα, το παπούτσι να είναι ξεθωριασμένο κτλ κτλ...
Τέλος, είπα χίλιες πεντακόσιες πενήντα τρεις και μισή φορές ότι, ναι, υπάρχουν πολλών ειδών bugs. Αλλά επειδή δε θέλετε να καταλάβετε μου φαίνεται τι εννοώ, poll τώρα.
* χωρίς αυτό να σημαίνει πράγματα αυτονόητα για την ευφυία των παικτών κλπ. που άμα τα ξαναπώ θα είμαι ελιτιστής κ.ά. τέτοια
2o edit: λοιπόν αυτό που έγραψα παραπάνω είναι γραμμένο άθλια και δε θα μπορώ να κοιμηθώ το βράδυ αν περνάω την υπόνοια ότι μιλάω υποτιμητικά. οι περισσότεροι με ξέρετε, αλλά κάποιοι όχι και δε λέει τώρα από βιασύνη να περάσω ακριβώς το ανάποδο μήνυμα απ' ό,τιδήποτε θα μπορούσα να εννοώ.
Το μυαλό του adventurer όντως πρέπει να είναι δαιμόνιο. Και δεν είναι καθόλου εύκολο να συνδυάσεις τα σωστά αντικείμενα ή ό, τι άλλο και ακόμα κι ένας adventurer που δεν έχει τελειώσει ποτέ μόνος του παιχνίδι κάνει πολύ δυσκολότερη νοητική εργασία από έναν που τρέχει, βαράει, επιλέγει πως θα χειριστεί καταστάσεις. Επίσης οι δημιουργοί που σκέφτονται τους γρίφους, όντως κάνουν κι αυτοί πολλή δουλειά προκειμένου να φτιάξουν έναν έξυπνο γρίφο. Αλλά αυτό το πράγμα είναι σε αρχικό στάδιο, ας πούμε στο χαρτί. Όταν φτάσουμε στον "προγραμματισμό" ή όπως αλλιώς το λένε, νομίζω είναι προφανές ότι οι αλγόριθμοι (έτσι δεν τους λένε; ) που χρειάζονται για να καλύψεις περιπτώσεις είναι σαφώς λιγότεροι στα adventures, γιατί βασικά δεν έχεις να καλύψεις πολλά ενδεχόμενα. Είναι αυτό που είπα παραπάνω, ότι σε κάθε φάση υπάρχει ένα σωστό πράγμα να κάνεις (συνήθως) και όταν κάνεις λάθος βγαίνει το μήνυμα "wrong answer". Άλλωστε, νομίζω ότι κάπου εκεί βρίσκεται η απάντηση στο γιατί οι νέοι δημιουργοί ξεκινούν με adventures, ενώ καμιά φορά δεν είναι καν adventure fans. Ξαναλέω ότι δεν παιζόμαστε και δικαιολογημένα μας ζηλεύουν όσοι μας ζηλεύουν. Κωνσταντίνε, μπορείς να συνεχίσεις να μ' αγαπάς, δεν άλλαξε τίποτα ουσιαστικό, για διευκρίνιση επρόκειτο. Αλλά άτιμε ίδρωσα μέχρι να σε κάνω να το πειςΣιγά το δαιμόνιο μυαλό! Συνδυασμοί αντικειμένων με hotspots που άμα δε σου επιτρέπονται από το παιχνίδι βγαίνει η εκάστοτε μόνιμη ατάκα.
ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Constantine_R
- Offline
- Voodoo Priest
- Posts: 1373
crocark... είναι η σειρά μου να σου πω ότι........ σ'αγαπώ
edit στο edit του crocark (μόνο σ' αυτό το forum γίνονται αυτά )
Κάλα έκανες και το διευκρίνησες αν και εάν κάποιος διαβάσει όλη τη κουβέντα θα καταλάβει τι εννοείς. Η συζήτηση γίνεται καθαρά για το "προγραμματιστικό ( )" μέρος ενός adventure και ό,τι συνεπάγεται από πλευράς bugs και τίποτα άλλο.
Και να ξέρεις... μπορεί να παιδεύω αλλά αξίζει το κόπο (εδώ πέφτουν οι λεμονόκουπες)
“You know, the very powerful and the very stupid have one thing in common. They don’t alter their views to fit the facts. They alter the facts to fit their views.”
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- manos426f
- Offline
- Futuristic Fedora
- Posts: 621
Λοιπόν,νομίζω ότι στο σημείο αυτό πρέπει να πω ότι,ελέω και της Book of unwritten tales περιπτώσεως- στόχος και σκοπός μου ήταν -και φυσικά εξακολουθεί να είναι- να αναφερθώ στην "Adventure codex" του τεύχους 268-Φεβρουαρίου 2012 στο ζήτημα που θίγουμε όλοι μαζί εδώ,αν ασφαλώς έως τότε αυτή δεν επιστρέψει στα χέρια του Νικόλα Κάκκου,καθώς εγώ έχω "υπηρεσιακό" ρόλο στην επιμέλειά της.
(σ.σ.: Τη στήλη του τεύχους 267 την έχω παραδώσει ήδη,θεωρώντας ότι το αντικείμενό της είχε προτεραιότητα,λόγω και του χαρακτήρα του εν λόγω τεύχους,που σε πολλά σημεία,ως κατακλείδα του 2011 και αφετηρία του 2012 κάνει,ως είθισται,απολογισμό της χρονιάς που μας πέρασε. *Ορίστε,έδωσα και hint από τώρα για το περιεχόμενό της* )
Ακριβώς επειδή θεωρώ ότι έχει έρθει η ώρα να ξεκαθαριστεί κι ο δικός μου συσχετισμός μεταξύ κειμένου-βαθμολόγησης κι επίσης επειδή ειπώθηκαν όσα ειπώθηκαν στην "Editor's roundtable" του τεύχους 266 που κυκλοφορεί,με τα δικά μου γραφόμενα πιθανώς να προκαλέσουν σύγχυση σε κάποιον που διαβάζει τα reviews μου,έως και να θεωρηθούν αντιφατικά
(με την ευκαιρία,να πω ότι χαίρομαι ιδιαίτερα που μέσα από μια τέτοια στήλη,με ελαφρώς χιουμοριστό και σίγουρα ανάλαφρο χαρακτήρα,διατυπώνονται και ενδιαφέρουσες απόψεις-στάσεις συντακτών έναντι διαφόρων ζητημάτων,που δίνουν ερεθίσματα σχολιασμού σε αναγνώστες)
κι ακόμη περισσότερο λόγω και των παραπάνω ερωτήσεων του φίλου crocark προς τον Constantine_R,που "ακουμπάνε" και περιπτώσεις δικών μου reviews (Black Mirror 3-Book of unwritten tales),έχω πλέον πολλούς λόγους,όσο και πλήθος ερεθισμάτων,να προβώ στη σύνταξή της.
Το πρόβλημα βέβαια είναι το πώς θα χωρέσω όσα θέλω πλέον να γράψω σε μία μόλις σελίδα,αλλά -αρχισυντάκτη επιτρέποντος- προφανώς θα χρησιμοποιήσω και το χώρο εκείνης του τεύχους 269.
Θα μου επιτρέψετε λοιπόν να μην αναφερθώ αναλυτικά και από τώρα σε κάποια σημεία,αλλά -αύριο με το καλό,μια και είναι και λίγο περασμένη πλέον η ώρα σήμερα- να απαντήσω σε κάποια τρίτα ερωτήματα που τέθηκαν,όπως και να παρακολουθήσω φυσικά τις δικές σας,πολύ ενδιαφέρουσες,απόψεις επί του θέματος,χωρίς να σημαίνει ότι δε θα πάρω περαιτέρω μέρος στο διάλογό μας...
www.Ragequit.gr - Aποκλειστικά αφιερωμένο στο PC software και hardware
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- mkllds
- Offline
- Futuristic Fedora
- Posts: 674
crocark wrote: Σιγά το δαιμόνιο μυαλό! Συνδυασμοί αντικειμένων με hotspots που άμα δε σου επιτρέπονται από το παιχνίδι βγαίνει η εκάστοτε μόνιμη ατάκα. Έλα τώρα, δίκιο έχει. Αυτό που λέει είναι ότι σε άλλα παιχνίδια έχεις να δουλέψεις τα directX στα άκρα, τις μηχανές φυσικής, πολύπλοκα συστήματα μάχης (ας πούμε ο εκεί αντίστοιχος γρίφος μπορεί να λύνεται με σπαθιά με πιστόλια, με magic fireballs, με προσευχή και άλλα πολλά). Στα adventures άμα υπάρχουν δυο διαφορετικές λύσεις για ένα γρίφο μένουμε με ανοιχτό το στόμα και ψάχνουμε να δούμε πόσες δεκαετίες έχουμε να το ξαναδούμε αυτό. Και φυσικά πάντα καταλήγουμε στη Lucasarts, αλλά άλλο κεφάλαιο, εκτός θέματος*.
Constantine_R wrote: Ναι βρε Dream μου, σιγά τα δαιδαλώδη μονοπάτια...
Δεν νομίζω να είναι τόσο απλά τα πράγματα. Ακόμα και μια απλή μετάφραση να κάνεις του παιχνιδιού πάλι χρειάζεται αρκετή δουλειά και αρκετό testing και στο τέλος μπορεί να σου ξεφύγει και κάτι. (Αν και γι' αυτό μάλλον θα ήταν καλύτερα να μιλήσουν αυτοί που ασχολήθηκαν με μετάφραση γιατί μπορεί και να λέω βλακείες.) Μπορεί τα adventures να μην έχουν δαιδαλώδη μονοπάτια αλλά και πάλι κάποια πράγματα δεν νομίζω να είναι τόσο απλά. Επειδή όμως δεν έχω ασχοληθεί με τον προγραμματισμό καλύτερα να σταματήσω εδώ.
Dream_specialist wrote: Το θέμα είναι τι γίνεται μετά.
Απαντάνε στα mails μου; Μου στέλνουν καινούριο παιχνίδι; Βγάζουν patch; Μου στέλνουν το patch; Μου κάνουν έκπτωση για κάποιο άλλο;
Εγώ πιστεύω ότι ναι και τα bugs, αλλά και η ανταπόκριση (ή μη) της εταιρίας στο after sales είναι αυτό που πρέπει να αναφέρεται με μεγάλα γράμματα σε μια γνώμη για το προϊόν.
Σε αυτό συμφωνώ απόλυτα. Με τα bugs έχω συμβιβαστεί. Το θέμα είναι τι θα αποφασίσω εγώ ως καταναλωτής. Θα το αγοράσω, θα περιμένω να βγει το patch για να το αγοράσω ή θα το προσπεράσω. Και φυσικά το θέμα είναι το πως θα με αντιμετωπίσει η εταιρεία μετά.
Offtopic
@manos426f
Το PCMaster το αγοράζω από το 1994. Δεν πίστευα ποτέ ότι θα μπορούσε κάποιος να αντικαταστήσει τον Α.Π. Τσουρινάκη (όχι γιατί είχα αμφιβολίες στις ικανότητες σας αλλά μάλλον λόγο της εμπειρίας του τελευταίου). Η αλήθεια είναι όμως ότι με εκπλήξατε πάρα πολύ ευχάριστα!
-"Πάνω στην άμμο την καυτή, γράφαμε τ' όνομα μας".
-Θεοδωράκης.
-Σεφέρης.
-Και τραγουδάει ο Σεφέρης.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.