Good old days ή Good old memories?
- Elessar
- Topic Author
- Offline
- Team
- Posts: 2986
Αυτό που συνέβαινε ήταν το εξής: Κατά την διάρκεια του παιχνιδιού έπρεπε να μαζεύεις ότι άχρηστο αντικείμενο μπορούσες, χωρίς φυσικά να υπάρχει κανένας απολύτως λόγος, γιατί κάποια στιγμή, και ειδικά προς το τέλος του παιχνιδιού, θα το χρειαζόσουν για να περάσεις έναν γρίφο που έσκαγε σχεδόν από το πουθενά. Αν δεν το είχες, ατύχησες - απλά φόρτωνες ένα παλιότερο save και πάλι από την αρχή.
Τελικά, και λυπάμαι που το λέω, τα παιχνίδια της Sierra ήταν σχετικά μέτρια - ακόμα και για την εποχή τους, και φυσικά απείχαν έτη φωτός από τα adventures της Lucasarts - εξαιρούνται βέβαια κάποια μεγαθήρια όπως τα Gabriel Knight, τo King's Quest 6 και κάποια άλλα.. Όσες φορές και αν επαναλαμβάνω τα Monkey Island 2, Loom, Day of the Tentacle κλπ (μιλάω για πρόσφατες επαναλήψεις, για παράδειγμα το DoTT το έπαιξα για ν-οστή φορά πριν από 3 μήνες), πραγματικά περνάω υπέροχα.
Στην αντίπερα όχθη, όσες φορές δοκίμασα να ξαναπαίξω adventure της Sierra σχεδόν το μετάνιωσα καθώς πια το απομυθοποίησα σχεδόν πλήρως - κλασσικότερο παράδειγμα το Colonel's Bequest. Το είχα στο μυαλό μου σαν κάτι εντελώς ξεχωριστό αλλά όταν το ξανα-τελείωσα πριν 6 μήνες μου φάνηκε εξαιρετικά αναιμικό και εντελώς μέτριο.
Επιπροσθέτως, κάποιοι σχεδιαστές της Sierra είναι εμφανώς απίστευτα υπερεκτιμημένοι, όπως βέβαια η Roberta Williams. Δεν σας κάνει εντύπωση λόγου χάρη πως το King's Quest 6 υπερέχει τόσο πολύ σε σχέση με υπόλοιπα της σειράς; Ε βέβαια, αφού ουσιαστικά το σχεδίασε η Jane Jensen - άσχετα αν αναφέρεται στα credits σαν βοηθός της Roberta. Καμία σχέση με τα υπόλοιπα αφελή και σχεδόν χαζοχαρούμενα παιχνίδια της σειράς.
Πάντως, διαβάστε όσα περισσότερα άρθρα μπορείτε στο Hardcore Gaming 101 - όλα είναι πραγματικοί θησαυροί με το πλούτο και τις πληροφορίες που εμπεριέχουν.
Προβοκάτορας της αντβεντσουροαριστεράς
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- crocark
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 2929
Για τα adventures της Sierra, λίγες σκόρπιες σκέψεις.
Elessar wrote: όσες φορές δοκίμασα να ξαναπαίξω adventures της Sierra σχεδόν το μετάνιωσα
Κι εγώ σχεδόν πάντα. Δε νομίζω πως έχω πάντως κάτι να απομυθοποιήσω. Η γνώμη μου είναι λίγο - πολύ η ίδια μ' αυτή που είχα σαν παιδί, απλά λίγο περισσότερη εμπεριστατωμένη και κατασταλαγμένη. Τι συνέβαινε ακόμη από τότε; Βασικά όπως προείπα η Lucas υπήρξε το ξεκίνημα για μένα. Πριν το μόνο που είχα παίξει ήταν κάτι arkanoid τύπου παιχνίδια σε spectrum. Τα παιχνίδια της sierra (σε αντίθεση με της Lucas) δεν υπήρχαν για αγορά εδώ που μένω. Τα αποκτούσαμε με τη γνωστή μέθοδο - εξού κι ο υπολογιστής μου πάντα ήταν μέσα στους ιούς. Εκτός λοιπόν από τα dead ends, το απίστευτο σπάσιμο με την ανάγκη για φόρτωση παλιότερων θέσεων κλπ. που αναφέρει ο Elessar, δεν είχα και το κίνητρο: το ακριβοπλήρωσα, πρέπει να το τελειώσω με όποιον τρόπο. Ο τρόπος αυτός σκέψης με έχει στιγματίσει. Στη δεκαετία του '90, όποτε έβλεπα Sierra ήξερα πως θα παίξω ένα παιχνίδι για πολλές ώρες, θα σπαστώ, θα το παρατήσω, αλλά στην τελική δεν έγινε και τίποτα. Κι αυτό μαζί με τα υπόλοιπα.
Τα τελευταία χρόνια, βρίσκοντας αυτά τα παιχνίδια σαν abandonware ή σε συλλογές, δοκιμάζω πάλι που και που. Κυρίως ορμώμενος από μια διάθεση αναπόλησης και κάποιες φορές, τολμώ να πω, από καθαρό μαζοχισμό. Κάποιες φορές βρίσκω πιο βατό ένα text adventure από ένα adventure της Sierra. Οι μόνες σειρές στις οποίες τα έχω καταφέρει κάπως κι έχω εκνευριστεί λιγότερο είναι τα Larry και τα Quests for Glory. Εκτός από το Love for sail που ποτέ δεν είχα. Τα King' s quests είναι παιχνίδια μισητά, αλλά αν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που τα είδα για τελευταία φορά, μπορεί και να τα παίξω χαμογελώντας. Με τα Police Quests η επαφή είναι ελάχιστη, με τα Space quests κάπως καλύτερα. Αγαπημένο παιχνίδι ανάμεσα σε όλα αυτά τα quests το QfG V. Όταν με ρωτάνε ποια παιχνίδια έχεις παίξει πολλές φορές, συνήθως το ξεχνάω. Αλλά πρέπει να το έχω παίξει 4-5 φορές. Βέβαια πρόκειται για ένα σύγχρονο σχετικά παιχνίδι, απαλλαγμένο από τα στραβά της Sierra.
Γενικά, στο όνομα Sierra τα συναισθήματα είναι ανάμικτα. Πάντα θα υπάρχει ένας σεβασμός, γιατί υπήρξε πρωτοπόρος εταιρεία στην ανάπτυξη του αγαπημένου μου είδους και τη δουλειά της ζήλεψαν κάποιοι άλλοι για να μας προσφέρουν τα παιχνίδια τους. Θεωρώ ότι τα στραβά της οφείλονται εν πολλοίς στην ουσιαστική έλλειψη ανταγωνισμού μέχρι την εμφάνιση της Lucas. Λυπάμαι που δεν υπάρχει στο χώρο. Αν και πιο πολύ λυπάμαι που δεν υπάρχει το αντίπαλο δέος.
ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Elessar
- Topic Author
- Offline
- Team
- Posts: 2986
Τελικά έχω την εντύπωση πως πραγματικά λίγα παιχνίδια της Sierra ήταν όντως εξαιρετικά - σίγουρα τα QfG, τα Gabriel Knight αλλά και κάποια μεμονωμένα επεισόδια όπως τα KQ6, Larry 7 κλπ.
Μήπως όμως αυτό ισχύει και για άλλα adventures της εποχής; Μήπως τελικά είμαστε 'θύματα' των αναμνήσεων μας; Σημειώνω όμως πως πιστεύω πως κάθε παιχνίδι πρέπει να κρίνεται με βάση την εποχή του και όχι με σημερινά εργαλειακά κριτήρια. Γιατί όμως τα adventures π.χ της Lucasarts ακόμα και σήμερα διατηρούν αναλλοίωτη την γοητεία και την μεγαλοπρέπεια τους;
Προβοκάτορας της αντβεντσουροαριστεράς
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- EmperorXIII
- Offline
- Banned
- Posts: 313
Τώρα για το κυρίως μενού, ψιλοδιαφωνώ και συμφωνώ Το συγκεκριμένο θέμα btw πιάνει λίγο και αρκετά διαφορετικά θέματα και δεν είναι τόσο απλό για ανάλυση..
Πιο συγκεκριμένα, είναι καθαρά και θέμα γούστου.. Και θέμα αναμνήσεων.. Και θέμα εποχής και και και..
Η Lucasfilms όπως ήτανε τότε, διάλεξε τον δρόμο λίγες παραγωγές=μεγάλη ποιότητα και μας άφησε κληρονομιά μόνο κλασικά παιχνίδια.. Μέτριο δεν βρίσκεις.. Από την άλλη η sierra είχε άλλη νοοτροπία.. Βγάλε βγάλε ότι μπορείς.. Αυτό σε marketing γιατί και τα παιχνίδια όπως ξέρουμε της μεν Lucasarts πχ δεν είχαν dead ends, δεν πέθαινες κλπ, ενώ της sierra ήτανε πολύ πιο άλλο στυλ, πιο ωμά αλλά πιο επηρεασμένα από την εποχή εκείνη και το πιο hardcore ειδικά τότε κοινό..
Εμένα τώρα, προσωπικά, παιχνιδάρα μου φαινότανε πχ το QFG1,2, Larry , KQ1, 4, Space Quest 3 , παιχνιδάρες μου φαίνονται και τώρα.. Από την άλλη πχ, από τότε την σειρά Police Quest την θεωρούσα τραγική.. Όπως ΕΝΤΕΛΩΣ μέτρια πχ τα KQ2,3,5 κλπ κλπ κλπ.. Για το Colonel's Bequest, εγώ ακόμα και τώρα του αναγνωρίζω ότι έχει φοβερή ατμόσφαιρα, απίστευτη, είναι γενικά πολύ καλοφτιαγμένο κλπ, αλλά για τα δικά μου γούστα και το real time που έχουνε τα events και κυρίως ότι στην ουσία έχει εκείνο το oldschool, την απαίτηση ότι θα το παίξεις και θα το ξαναπαίξεις από την αρχή και πάλι το ίδιο και βάλε κιάλλο 3η και 4η φορά και μετά θα βγάλεις σχέδιο τι και πού πρέπει να είσαι, είναι πλέον εντελώς ξεπερασμένο σαν gameplay.. Όπως και άλλα της εποχής, πχ mazes κλπ κλπ κλπ.. Εδώ έρχεται λίγο αυτό που λες, ότι δλδ έχουνε αλλάξει οι εποχές και πράγματα που τότε δεν πείραζαν τον κόσμο τώρα απλά δεν το σκέφτεσαι καν να το δεις σε ένα νέο παιχνίδι..
Αυτά για τώρα..
Einai ena xorto magiko........
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- NikolasFigaro
- Offline
- Elite Member
- Posts: 86
Καταρχήν, νομίζω ότι η σκέψη αυτή -δηλαδή, ουσιαστικά, ο "εξωραισμός" του παρελθόντος- έχει περάσει από το μυαλό όλων μας.
Πάντα προτιμούσα την LucasArts από την Sierra. Οι λόγοι; Η έλλειψη κραυγαλέων σχεδιαστικών λαθών, αξιομνημόνευτοι χαρακτήρες και το όλο "ύφος", ο χειρισμός, κτλ κτλ κτλ...
Η Sierra, καλώς ή κακώς, ναι, έτυχε ευνοικής μεταχείρισης από τα μέσα της εποχής και, ναι, αρκετά από τα στελέχη της είναι αρκετά υπερτιμημένα. Αν εξαιρέσουμε μία χούφτα "δυνατών" τίτλων, οι περισσότεροι θα έμεναν στην αφάνεια, αν δεν υπύρχε και η πρακτική απουσία ανταγωνισμού (ειδικά κατά τα πρώτα βήματά της). Δέχομαι ότι πάντα υπήρξε μία εταιρεία καινοτόμα, αλλά έως εκεί.
Πραγματικά, παίζοντας σήμερα τους τίτλους της, δεν ξέρω τι να δεχθώ: Όντως ήταν τόσο χάλια τα πράγματα (και κάναμε τα στραβά μάτια); Ή μήπως έχουμε καλομάθει και λίγο;
Si vis pacem, para bellum
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Mortal
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 3704
Για την απομυθοποίηση τελικά νομίζω πως πρέπει να περάσουν είτε πολλά χρόνια, είτε να αλλάξουν οι επιλογές κάποιου στο θέμα προσέγγισης της ιστορίας. Για μένα ακόμη και τώρα μετά από όλα όσα έχω αναφέρει κατά καιρούς από νεώτερα παιχνίδια που παίζω, παραμένουν τα παιχνίδια που είχαν FMV από την sierra, δλδ Phantasmagoria [το 1ο], Gabriel Knight το 2, Larry 2 νομίζω [με το Kent sent me ] και όταν πάμε στην Lucas Arts μιλάμε αποκλειστικά για τα 2 1α Monkey Island, για το Loom και το The Dig. Βέβαια παρότι έχω παίξει μεγάλο αριθμό adventures ανά τα χρόνια είμαι πάντοτε biased στο θέμα μεγάλη κινηματογραφική ιστορία οπότε δεν είμαι και ο πιο κατάλληλος για να τα κρίνω.
Βέβαια δεν θα έκρινα τα 2 μεγαθήρια του adventuring μόνο αλλά και τις όσες προσπάθειες έγιναν από μικρότερες σε μέγεθος εταιρείες [και που αν δεν κοιτάξω τα κουτιά πλέον δεν θυμάμαι κανένα]. Ωστόσο για να αρχίσεις να κρίνεις τα παλιά είτε έχουν αλλάξει πολύ οι προτιμήσεις σου στο gaming και στην προσέγγιση του βασιζόμενος σε νεώτερα δεδομένα ή είδη παιχνιδιού, οπότε προσωπικά δεν το τολμώ γιατί θα τα σφάξω όλα στο γόνατο.
Μερικά games πάλι τα θυμάμαι για άλλο λόγο όποτε τα θυμάμαι.
Και με lyrics:
Μέσα από στράτα απόμονη και απόσκια
με αγγέλους του Άδη μόνο στοιχειωμένη
που κει θεά μ' όνομα νύχτα βασιλεύει
κάτω, στα μέρη αυτά έχω φτάσει, τώρα...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Elessar
- Topic Author
- Offline
- Team
- Posts: 2986
NikolasFigaro wrote: Πάρα πολύ ενδιαφέρον θέμα φίλε Elessar και -αν μου επιτρέπετε, φυσικά- θα αποτελέσει και θέμα σε ένα από τα προσεχή άρθρα στο Adventure Codex του PC Master.
Εννοείται ότι σου 'επιτρέπουμε', κοινότητα είμαστε, όχι η...Vivendi να κάνουμε μηνύσεις
Χαίρομαι που τελικά η Sierra δεν φαίνεται 'μετριάντζα' μόνο σε μένα και επίσης χαίρομαι που οι περισσότεροι είμαστε τρελά fan-boys της Lucasarts. Πραγματικά, όπως είπε και ο Emperor, δεν έχουν κυκλοφορήσει ποτέ παιχνίδι που να είναι κάτω από τουλάχιστον ΄πολύ καλό'. Η Sierra, όπως πολύ σωστά αναφέρθηκε, έβγαζε πολύ 'σαβούρα' και τελικά λίγα από τα παιχνίδια της αξίζουν.
Για άλλα παιχνίδια της εποχής πια είναι η γνώμη σας. Εγώ για παράδειγμα, τον τελευταίο καιρό ασχολούμαι και πάλι με τα Tex Murphy (από το UAKM και μετά βέβαια) και δηλώνω ακόμα εντυπωσιασμένος. Έχουν βέβαια κάποια εκνευριστικά σημεία με κάτι άκυρα puzzles και μερικές εντελώς παράλογες καταστάσεις αλλά σε γενικές γραμμές διατηρούν ακόμα την αξία τους.
Από την άλλη δεν μπορώ να πω το ίδιο για τα Alone in the dark. Εντάξει, κορυφαία παιχνίδια για την εποχή τους (ειδικά το 1 και το 3, το 2 παραήταν action) αλλά σήμερα δυσκολεύτηκα πολύ να τα παίξω.
Ίσως είναι ένα θέμα, ότι δηλαδή τα 3D γραφικά εξελίσσονται τόσο πολύ που δύσκολα ασχολείσαι πια με δείγματα του παρελθόντος. Από την άλλη, τα 2D καταφέρνουν ακόμα να εντυπωσιάσουν με την καλλιτεχνική τους αρτιότητα.
Προβοκάτορας της αντβεντσουροαριστεράς
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- outcry
- Offline
- Walker Survivor
- Posts: 437
Όπως και όλα τα άλλα που ζήσαμε στο παρελθόν, έτσι και τα παιχνίδια με τα οποία ασχοληθήκαμε επηρεάζονται από δυο παράγοντες. Την ηλικία που είχαμε τότε και την ηλικία που αυτά έχουν τώρα.
Καλώς ή κακώς οι adventure εμπειρίες που είχαμε τότε ήταν μηδαμινές γι αυτό και κάθε παιχνίδι συνοδευόταν από διθυράμβους. Η Sierra λειτουργώντας περισσότερο ως επιχείρηση από τη Lucas φρόντισε να εκμεταλλευτεί αυτό το ρεύμα κυκλοφορώντας σωρηδόν τους τίτλους. Κάποιοι ήταν κακοί, αρκετοί ήταν μέτριοι και καλοί και κάποιοι είναι αξεπέραστοι. Παρά τα όποια προβλήματα, είχε ένα σαφές πλεονέκτημα αυτή η τακτική. Σου έδινε πολλές εναλλακτικές. Έκαναν παιχνίδια με σενάρια και ιστορίες για όλα τα γούστα, παραμυθάκια, επιστημονική φαντασία, μυστήριο, χιούμορ κ.λπ.
Αντίθετα, η Lucas ασχολήθηκε μόνο με χιουμοριστικού τύπου παιχνίδια, δηλαδή ακολούθησε την πεπατημένη της επιτυχίας. Εξαιρείται φυσικά το The Dig. Λίγοι τίτλοι και εξαιρετικοί. Μη ξεχνάμε όμως και τα, καταραμένα για μένα, Maniac Mansion και Zak McΚracken που ήταν κι αυτά γεμάτα με ακατανόητους γρίφους και dead ends. Ήταν ακόμα η εποχή των πειραματισμών, αφού δε κόστιζαν.
Μιλώντας γενικά πάντως, άλλα κριτήρια είχαμε τότε και άλλα έχουμε τώρα. Είναι αυτό που λέμε ότι έχει χαθεί ο ρομαντισμός.
Όπως και να χει, προσωπικά έχω πολλά παιχνίδια που με μαγεύουν ακόμα και τώρα μετά από τόσα χρόνια. Αντιθέτως, από όλα όσα βγαίνουν το τελευταίο διάστημα, δε νομίζω να θυμάμαι ούτε ένα σε 5-10 χρόνια από σήμερα κι ας παίζω πολύ λιγότερα από παλιά.
Αυτά τα λίγα από έναν αγνό oldschool λάτρη. Good old days.
[i:2dyt6cll]I'd like to be the Catcher in the Rye and all.[/i:2dyt6cll]
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- EmperorXIII
- Offline
- Banned
- Posts: 313
NikolasFigaro Adventure Codex? Νέα στήλη είναι στο PcMaster? Sorry που ρωτάω αλλά ακόμα και το ότι έφυγε ο Τσουρινάκης από σπόντα το έμαθα(δεν αγοράζω εδώ και χρόνια περιοδικά του χώρου εκτός από το ΦΟΒΕΡΟ Retro Gamer www.retrogamer.net/ που το μεγαλείο του είναι τεράστιο και είμαι συνδρομιτής)... Πόσες σελίδες btw? (Και κάτι last, τελικά ο Τσουρινάκης άνοιξε καμμιά σελίδα, κάτι οτιδήποτε τέλως πάντων που έλεγε τότε? ) Thanx for the info..
Για την Sierra πάντως μεγάλο μερίδιο της επιτυχίας της οφειλότανε στο ότι τεχνολογικά ήτανε αρκετά καινοτόμα.. Μπορεί εννοείται σε σύγκριση πάλι σαν interface με την Lucasarts να ήτανε πίσω, αλλά σε σχέση με τους υπόλοιπους απλά σκεφτείτε για την Sierra πχ ότι το King's Quest 1 ήτανε κλασικό treasure hunting στα πρότυπα του Adventure, Zork και των text της εποχής και από την άλλη αυτό ήτανε τότε με γραφικά και μα μου.. Επίσης η ανανεωμένη μηχανή (QFG1,2,CBQ,KQ4,SQ3) επέτρεψε πολύ καλά γραφικά για την εποχή για να μην μιλήσουμε για πχ SQ4, KQ5,6 και τα γραφικά τους τι εντύπωση έκαναν τότε.. Οπότε λογικό οι reviewers στα περιοδικά να εντυπωσιαστούνε αρκετά και από τα γραφικά, αν θυμάστε τότε, τα adventures γενικά απολάμβαναν από τα καλύτερα γραφικά ανάμεσα στα διάφορα είδη παιχνιδιών..Κάτι ακόμα, επειδή ήτανε σχεδόν αφιερωμένη στα adventures είχε κανονικό fanbase και φυσικά όλοι οι adventurers της εποχής την στήριζαν..
Elessar εγώ ψιλοδιαφωνώ μαζί σου για το AITD 1 και με όσα παιδιά γράψανε νομίζω πως δεν υπήρχε ανταγωνισμός πιο μετά ή τα υπόλοιπα παιχνίδια πχ της εποχής δεν μετράνε πια.. Ειδικά για το AITD 1 αν κάποιος περάσουνε τα 5 πρώτα λεπτά και συνηθίσει στον χειρισμό και στα γραφικά τότε μιλάμε για απόλυτο παιχνίδι.. Πολύ μπροστά από την εποχή του και γενικά με ιστορικές στιγμές.. Το 2 όντως τραγικό κλασικά.. Ή , να σου πω ένα άλλο παράδειγμα, το Darkseed και τα γραφικά του του Giger ακόμα και σήμερα και πάντα θα είναι τέλεια.. Διαφωνείς? Και σαν παιχνίδι πολύ καλό φυσικά Είχε speech από το pc speaker , τι να λέμε τώρα :shock: Τα adventures της Legend που ήτανε text/graphic δεν μετράνε λόγω text? Γενικά υπήρχανε πολλά και καλά παιχνίδια και τότε εγώ νομίζω.. Της Dynamix τα 3 ?
Outcry σε αυτό που λες φίλε μου για την Lucasarts ότι πήγε με την "πεπατημένη της επιτυχίας" δεν συμφωνώ, η κωμωδία αν αυτό εννοείς είναι ΠΟΛΥ εύκολο να είναι αποτυχημένη σε οτιδήποτε (βιβλία,ταινίες) και το να βγάλεις κωμικά adventures τέτοιου cult all time classic επιπέδου δεν είναι πεπατημένη αλλά ρίσκο που βγήκε θα έλεγα..Στα άλλα +1 μιας και όπως έχουμε πει άλλη εποχή σήμερα άλλη τότε.. Πράγματα που τώρα τα βλέπεις και λες "οκ" τότε τα έβλεπες πρώτη φορά, άλλη ατμόσφαιρα πάνω απόλα τότε.. Άλλο gameplay όπως είπα πριν, δλδ τότε mazes ήτανε acceptable, τώρα για κλωτσιές και άλλα πολλά..
Einai ena xorto magiko........
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Mortal
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 3704
Πάντως κάθε εποχή είναι για να περνάει όπως το έχω νοιώσει και κάποια πράγματα μας ακολουθούν λιγότερο από όσο πιστεύουμε πως θα μείνουν μαζί μας. Πλέον έχω καιρό να αγγίξω traditional adventure και με τα μόνα που ασχολούμαι είναι με τα υπερσύνολα που ονομάζονται RPG και που ορισμένα κατ' εμε έχουν προχωρήσει απίστευτα στην υλοποίηση και την αφήγηση μιας ιστορίας.
Μέσα από στράτα απόμονη και απόσκια
με αγγέλους του Άδη μόνο στοιχειωμένη
που κει θεά μ' όνομα νύχτα βασιλεύει
κάτω, στα μέρη αυτά έχω φτάσει, τώρα...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- WickedMan
- Offline
- Tentacled Overlord
- Posts: 1098
Δεν είπε κανείς ότι όλα τα King's Quest και όλα τα Quest For Glory είναι κορυφαία παιχνίδια και στο κάτω κάτω δέχομαι ότι ο καθένας έχει το γούστο και τη γνώμη του, αλλά η αίσθηση μηδενισμού της Sierra που βγαίνει από πολλούς είναι το λιγότερο γελοία. Κοινώς δέχομαι τη "θεοποίηση" της Lucas (αν και διαφωνώ), αλλά ο μηδενισμός της προσφοράς μιας εταιρίας που πρακτικά έμαθε στον κόσμο τι θα πει adventure δεν χωράει στο φτωχό μου μυαλό. Το να ακολουθήσω, άλλωστε, τον ίδιο δρόμο, να γίνω ερίστικος και να πω πόσο καλά αλλά "λίγα" και υπερτιμημένα θεωρώ τα παιχνίδια της Lucas (τουλάχιστον όσα έχω παίξει) δε νομίζω ότι θα βοηθήσει ιδιαίτερα τη συζήτηση. Τέλος, συγχωρέστε με αλλά αδυνατώ να κατανοήσω πλήρως το λόγο ύπαρξης του συγκεκριμένου thread, τουλάχιστον με αυτόν τον τίτλο. Ίσως θα έπρεπε να το μετονομάζατε σε Good old Lucas memories για να ξέρει τουλάχιστον ο καθένας τι θα συναντήσει.
Φιλικά, πάντα, δε νομίζω ότι προσβάλω κανέναν απλά λέω τη γνώμη μου, όπως είπατε και σεις τη δική σας. Ευχαριστιέμαι όμως πραγματικά που βλέπω ότι ένα τέτοιο thread για παλιά και ξεχασμένα για πολλούς games συγκεντρώνει τόσα posts σε μια μέρα (και ποιος ξέρει πόσα θα ακολουθήσουν μετά το δικό μου), κάτι που δείχνει ότι adventure κοινότητα στην ελλάδα ζει και βασιλεύει και δεν έχει πάρει την κάτω βόλτα όπως θα μπορούσε. Να μαστε καλά, να παίζουμε και να διαφωνούμε, θα έλεγα εγώ
Πάρε χαφάκι, χαφάκι Ισπανό / Γάλλο πάρε για κόφτη / φουνταριστό Αργεντινό / γκολκίπερ πάντα Γερμανόοοοο / και καπετάν τον Τότι...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- EmperorXIII
- Offline
- Banned
- Posts: 313
Για το χιούμορ της Lucasarts vs Sierra οι περισσότεροι είπαμε την γνώμη μας κι εσύ την δικιά σου, είναι αυτό που λένε περί ορέξεως ουδείς λόγος.. Καθένας έχει το γούστο του και κρίνει και ο κόσμος γενικότερα ανάλογα
Και κανείς δεν μηδένησε καμμιά Sierra και κανείς δεν θεοποίησε καμμιά Lucasarts.. Chill λέμε..
Πάντως αυτό που έγραψες για την Sierra πως "έμαθε στον κόσμο τι σημαίνει adventures" δεν το νομίζω.. Γενικά η Infocom θα μπορούσε να το πει ως "πρώτη μεγάλη".. Η Sierra σίγουρα έκανε αρκετό κόσμο να τα κοιτάξει αλλά όχι μη adventurers back then.. Άντε με εξαίρεση το Larry που λόγω θέματος ήτανε cult και όλοι το είχανε τσεκάρει, με το interface της στην αρχή τον απλό gamer (όχι adventurer) δεν τον έμπασε.. Κάτι που μπορείς να πεις για την Lucasarts με το MI1 και 2.. Η Sierra εκεί που έκανε μεγάλη επιτυχία και ακούμπησε πολύ μη adventure κόσμο ήτανε πολύ αργότερα στα mid-90s, την εποχή του FMV με το Phantasmagoria και το Gabriel Knight 2 που τα έπαιξε ΠΟΛΥΣ κόσμος έστω και με την λύση στο χέρι ... (πάντα για μη adventurers..)..
Einai ena xorto magiko........
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- moumiaq
- Offline
- Spammer
- Posts: 246
WickedMan wrote: κάτι που δείχνει ότι adventure κοινότητα στην ελλάδα ζει και βασιλεύει και δεν έχει πάρει την κάτω βόλτα όπως θα μπορούσε.
Η συγκεκριμένη δήλωση μου θυμίζει τα :
Ελληνική Ροκ Σκηνή
Θαυμαστής ξένης Gothic μουσικής στην Ελλάδα .
Δεν νομίζω οτι βασιλεύει η adventure κοινότητα στην Ελλάδα. Ούτε καν οτι είναι κοινότητα .
Όλα τα άλλα ειναι θέμα κυρίως εμπειριών , γούστου , και ιδιοσυγκρασίας του καθενός .
Βιάζομαι να βγώ για βολτίτσα , γι'αυτό έγραψα αυτά τα ολίγα μόνο , που μου περασαν απ'το μυαλό .
Θα επανέλθω και no offence για τα παραπάνω , εδώ είμαστε για να συζητήσουμε τις απόψεις μας. Έτσι ναι πλησιάζουμε λίγο παραπάνω μια ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ .
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Praetorian
- Offline
- Walker Survivor
Από κάποια "gaming" ηλικία και έπειτα άρχισα να το βλέπω και από την αστεία πλευρά στο πράγμα, και σχεδόν κυνηγούσα τους ευρηματικούς (και μη) θανάτους, κάνοντας σκόπιμα ανόητες/καταδικασμένες κινήσεις. Βοηθούσε και το σενάριο σε πολλές περιπτώσεις, που δύσκολα το έπαιρνες στα σοβαρά.
Τα αδιέξοδα βέβαια, δεν μπορώ να δω διασκεδαστικά. Ούτε όταν το παιχνίδι με σκοτώνει για κάτι που δεν πήρα στις πρώτες οθόνες (και στις οποίες δεν μπορώ να επιστρέψω παρα μόνο με restart ή reload σε πολύ αρχικό σημειο). Ούτε βέβαια όταν το αντικείμενο που χρειάζομαι για να προχωρήσει η υπόθεση είναι μια μικροσκοπική τσιμπίδα(!) πάνω σε ένα πιξελιασμένο γραφείο με άπειρα αντικείμενα -εσένα κοιτάω (συμπαθέστατο κατά τα άλλα) GK1.
• patch για ελληνικούς υπότιτλους σε: Monkey Island 1 SE και CD VGA beta patch !!!, Indiana Jones 3 και LOOM , Grim Fandango
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- maladroid
- Offline
- Templar Hunter
- Posts: 800
Δεν έχω παίξει παρά 1-2 Quest series παιχνίδια της Sierra μια και δε με προσέλκυε στο ελάχιστο η θεματολογία και η γενικότερη αισθητική τους, περισσότερο ασχολήθηκα με Gabriel Knight, Manhunter, λίγο Larry, Laura Bow (απεταξάμην) και ίσως κανένα ακόμα που ξεχνάω. Μια γενική διαπίστωση, όμως, που ανέκαθεν υποστήριζα είναι ότι η Sierra θεμελίωνε τα παιχνίδια της σε ένα απαρχαιωμένο τρόπο design και storytelling που όχι απλώς δεν έχει αντέξει στο χρόνο αλλά νομίζω ήταν απολύτως ευκαιριακός και συγκυριακός ακόμα και για την εποχή του: ας βγάλουμε όσα περισσότερα μπορούμε τώρα που έχουμε το momentum χωρίς να πολυσκοτιζόμαστε για την ποιότητα. Θεωρώ ενδεικτικό ότι τα μοναδικά παιχνίδια της Lucas που περιείχαν dead-ends και σαδιστικές τάσεις ήταν τα πρωτόλειά τους (Maniac Mansion, Zak MacKracken) ενώ στη συνέχεια οι designers έμαθαν από τα λάθη τους και εξέλιξαν σε τρομερό βαθμό τη μέθοδό τους. Αντίθετα, οι συνάδελφοί τους της Sierra εξακολουθούσαν να βαδίζουν στην πεπατημένη απευθυνόμενοι αποκλειστικά στους αφοσιωμένους οπαδούς τους που ζητούσαν more of the same και ίσως έπαιρναν κι ευχαρίστηση με το να ανήκουν σε μια hardcore, μαζοχιστική ελίτ που δεν φοβόταν ούτε mazes ούτε δηλητηριώδεις τσίχλες κολλημένες στο πάτωμα (δεν την είδες που είχε ένα πράσινο pixel περισσότερο από τις άλλες, τι πήγες και την πάτησες; Load τώρα για να έχεις τα μάτια σου ανοιχτά), ούτε ετοιμόρροπες σκάλες. Ίσα ίσα, βάζω στοίχημα ότι τα αντανακλαστικά που αναπτυσσόταν με την εμπειρία και οι εξωφρενικοί ελιγμοί/ προεργασία που έπρεπε να κάνει ο παίκτης δίναν σ' εκείνα τα adventures μία άγρια ομορφιά που έτρεφε τον εγωισμό όσων κατάφερναν να τα τιθασεύσουν.
Κι αυτό με πηγαίνει στη δεύτερη σκέψη μου που δεν περιλαμβάνει άλλο Sierra bashing (φωνάξτε και τον Wicked Man που βγήκε έξω στο κρύο, δήθεν "να καπνίσει"). Την εποχή εκείνη οι gamers μπορούσαν να ασχολούνται με ένα παιχνίδι για 3-4 μήνες (συχνά και παραπάνω) χωρίς να βαρυγκωμούν ή να το παρατούν στη μέση επειδή "κατάντησε αγγαρεία", απλώς και μόνο επειδή το απόλυτο achievement στα πλαίσια της κλειστής gaming κοινότητας της εποχής ήταν ο τερματισμός με κάθε τρόπο. Δεν υπήρχε η ευκολία των walkthroughs και των αναλυτικών strategy guides, ακόμα και οι πιθανότητες να βρεις στο σχολείο/πανεπιστήμιο άτομα που ασχολούνται με hardcore gaming ήταν πολύ μικρότερη απ' ότι σήμερα αν και στη περίπτωση που αυτό συνέβαινε μάλλον θα έπαιζαν το ίδιο παιχνίδι με σένα μια και δεν κυκλοφορούσε ο ορυμαγδός που βλέπουμε στις μέρες μας.
Αυτή η ανθεκτικότητα στις κακουχίες που επιδείκνυαν τότε οι παίκτες, με οδηγεί και στη τελευταία μου τοποθέτηση, πιο σχετική με τον τίτλο: οι αναμνήσεις από το gaming των παιδικών/ νεανικών μας χρόνων δεν έχει να κάνει μόνο με τα παιχνίδια αυτά καθαυτά. Προσωπικά, αναπολώντας τον καιρό που πρωτοέπαιζα adventures στον υπολογιστή μου (νωρίτερα, έπαιζα κι εγώ μόνο arcades όπως το Jetpack στον Spectrum) εκτός από μεμονωμένους γρίφους, διαλόγους και τοποθεσίες θυμάμαι με κάθε λεπτομέρεια τη βιασύνη να διαβάσω τα μαθήματά μου για να "δικαιούμαι" δύο ωρίτσες υπολογιστή, τις συζητήσεις με την αδερφή μου για την πρόοδο που (δεν) είχα κάνει εχθές με εκείνο τον αναθεματισμένο γρίφο, την ανυπομονησία να πάω νωρίς νωρίς σχολείο για να προλάβω να ρωτήσω το παιδί από τη μεγαλύτερη τάξη που ξέρω ότι το είχε παίξει, την φοβερή (λέμε τώρα) ομοιότητα της Chelsea Bando με την Ελπίδα από το Γ4... Αυτό δε σημαίνει ότι και τώρα δεν μου τυχαίνει να πέσω για ύπνο και να παίζω κυνηγητό με μαφιόζους, βαμπίρ ή σιχαμερά darkspawn (άλλαξα συνήθειες), απλά τότε το gaming ήταν ένα πιο αγνό χόμπι που το περιέβαλε ακόμη ο αρχικός ενθουσιασμός και στο μυαλό μου είχε αποκλειστικά θετικές συνδηλώσεις (αργότερα, ακόμα και οι εξεταστικές που "αναγκάστηκα" να χάσω για το Neverwinter Nights, παρότι άξια παράσημα gaming αφοσίωσης, μου δημιουργούσαν ορισμένα ψήγματα ενοχών). Με λίγα λόγια, νομίζω ότι το περιβάλλον μέσα στο οποίο εξασκούσαμε τότε το αγαπημένο μας χόμπι του προσέδιδε μια διαφορετική υπόσταση και αυτή είναι που περισσότερο μένει σαν ανάμνηση, πέρα από τα παιχνίδια στα οποία σπαταλούσαμε όλες αυτές τις ώρες και μας άφηναν με το στόμα ανοιχτό με τα γραφικά τους (ποτέ δεν θα ξεχάσω πόσες μύγες κατάπια βλέποντας για πρώτη φορά την εισαγωγή του Prince of Persia 2 στην οθόνη μου) ή την ευρηματικότητα των δημιουργών τους (όταν με ένα ταπεινό μου spell "ξετυλίχτηκαν" τα πέτρινα σκαλοπάτια στη βουνοπλαγιά -Loom- σχεδόν ανέβασα πυρετό απ' τον ενθουσιασμό μου).
Πάντως, ακόμα και εκείνα τα τσαπατσούλικα copy-paste adventures της Sierra, με όλα τα στραβά τους, είχαν περισσότερη "ψυχή" από τη πλειονότητα των σημερινών games γιατί οι ιδιοτροπίες και η προσωπικότητα των δημιουργών τους ήταν πολύ πιο έκδηλη από τις πρόσφατες παραγωγής πολυπρόσωπων ομάδων που κάνουν θαύματα στην απεικόνιση και το gameplay αλλά σπανίως τολμούν να ενσωματώσουν στα παιχνίδια τους χαριτωμενιές και "ασυναρτησίες" που δίνουν χρώμα κι ας μας υπενθυμίζουν ότι παίζουμε απλά ένα game και δε βλέπουμε κάποια ταινία (που είναι και ο απόλυτος στόχος πλέον).
No good deed goes unpunished
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.