Thimbleweed Park
- skoros
- Topic Author
- Offline
- Banned
- Posts: 343
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Castledoque
- Offline
- Adventure Draic Kin
- Posts: 977
Πλάκα κάνει με τα λεφτά που ζητάει ο Ron Gilbert; Έλεος, και ο φανμποϊσμός έχει τα όριά του. Απαγοητευτικότατος ο Gilbert. Γενικά είμαι καλοδιάθετος με τα διάφορα projects, αλλά αυτό είναι το πρώτο kickstarter γνωστού δημιουργού που μου φαίνεται απροκάλυπτη κοροϊδία. Κοντολογίς σχεδόν ζητάει να τον συντηρήσουμε για ένα χρόνο για να φτιάξει ένα παιχνίδι με ελάχιστα έξοδα παραγωγής. Αν θέλει να κάνει μια καλή low-budget δουλειά γιατί δε συνεργάζεται απλώς με τον David Gilbert; Αν χρηματοδοτηθεί αυτό (δυσυτχώς πολύ πιθανό) τη στιγμή που απέτυχε το Dexter Ward θα μιλάμε για τεράστια αδικία.
Καθόλου, μα καθόλου ενδιαφέρον...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- skoros
- Topic Author
- Offline
- Banned
- Posts: 343
Όπως δε στήριξα κανένα πρότζεκτ δε θα στηρίξω ούτε αυτό.
To ενδιαφέρον πήγαινε στο ότι ο Gilbert θα ξαναφτιάξει adventure.
Να βγει καλό, αυτό μετράει.
Όσον αφορά το dexter ward και την όποια "αδικία", λυπάμαι αλλά κουμάντο ο καθένας κάνει στην τσέπη του. Αν ο κόσμος θέλει να στηρίξει το ένα και δε θέλει το άλλο προφανώς υπάρχει κάποιος λόγος. Δεν έχουν όλοι το ίδιο σκεπτικό. Ίσως ο Gilbert να εχει και μερικά διαπιστευτήρια παραπάνω από τον Cordes. Δικαίωμά του να το εξαργυρώσει ή να φάει τα μούτρα του.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Castledoque
- Offline
- Adventure Draic Kin
- Posts: 977
Θα είχε ενδιαφέρον πάντως να ακούσουμε και απόψεις για το θέμα από παιδιά όπως ο Άλκης και ο AstronautDown που έχουν ασχοληθεί άμεσα ή έμμεσα με τον σχεδιασμό παιχνιδιών.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- skoros
- Topic Author
- Offline
- Banned
- Posts: 343
Το αν είναι πολλά, αν είναι λίγα, αν του κόβουμε μισθό ή όχι είναι να 'χαμε να λέγαμε.
Όσον αφορά το Kickstarter, μια χαρά ντόρος και διαφήμιση του είναι. Έτσι φτιάχνει το όνομα της πλατφόρμας, δε χαλάει. Το όνομα χαλάει από τα project που δεν πραγματοποίησαν αυτά που υπόσχονταν.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Praetorian
- Offline
- Walker Survivor
Το παιχνίδι για μένα δείχνει ok από αυτό που δείχνουν. Ίσως θα ήταν καλύτερα να είχαν κάτι playable, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση και από αυτά που λένε, ξέρω ακριβώς πως θα είναι το gameplay. Η ιδέα πάντως (ένα adventure με focus στο gameplay, στην ιστορία και στους γρίφους και όχι σε σουπερ γραφικά) προσωπικά μου αρέσει, και θα έχει ακόμα περισσότερο ενδιαφέρον αν πετύχει (γιατί τίποτα δεν είναι εγγυημένο). Πάντως, θα κάνουν κάτι που έχουν ήδη κάνει πολύ καλά στο παρελθόν. Όχι πειραματισμοί (θετικό), και όχι πολυτέλειες που θα επιβαρύνουν την ανάπτυξη του τίτλου.
Μιλάνε για development για 18 μήνες, με 2 βασικά άτομα αρχικά, και artist και συνθέτη αργότερα και testers στο τέλος. Επίσης, το handdrawn pixel art είναι ακριβό, ακόμα και αν δείχνει απλό στον τελικό χρήστη. Τόσο απλό όσο στο Maniac Mansion (περίπου - είναι εμφανώς καλύτερο). Και μιλάνε για adventure στο στυλ του Maniac Mansion / Zak McKracken που λόγω των πολλαπλών χαρακτήρων υποθέτω θα έχει αρκετά μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας σε σχέση με ένα πιο γραμμικό adventure.
Είμαι σίγουρος ότι πολλοί από project runners στο kickstarter μετάνιωσαν που δεν ζήτησαν ως βασικό στόχο περισσότερα χρήματα για το project τους (και για το ότι έβαλαν ένα σωρό rewards και αργότερα συνειδητοποίησαν ότι και αυτά είναι χρονοβόρα και κοστίζουν πολύ περισσότερα από όσα υπέθεταν). Κάποιοι το έχουν πει ανοικτά και στα updates τους. Είναι μεν γνωστή τακτική να ζητάς ένα πιο "βατό" στόχο αρχικά (...) αλλά κάποιοι κατέληξαν να τον φτάνουν μόλις μετα βίας. Και ακόμα και όσοι τον ξεπέρασαν αρκετά, πάλι είχαν θέματα οικονομικά (από παρατάσεις στο development, νέες ανάγκες για resources που δεν υπολόγισαν, logistics για τα rewards, έως απλά κακό management χρόνου, resources, χρημάτων).
Το kickstarter της Double Fine (documentary + 1 point and click adventure game που θα βρούμε στην πορεία ποιο θα είναι) που υπερχρηματοδοτήθηκε παραμένει για μένα ένα από τα χειρότερα παραδείγματα campaign (παρότι τότε έπιασε - τώρα και οι ίδιοι μάλλον βλαστημάνε από το boomerang που γύρισε).
(Το Dexter Ward του Cordes είναι μια άλλη μεγάλη συζήτηση, και χωρίς να το έχω υποστηρίξει ούτε αυτό ούτε το Asylum (γιατί έχω αρνητική γνώμη), καταλαβαίνω πολύ καλά γιατί απέτυχε).
* εξαίρεση αποτελει το pledge tier των $25. Είναι χιουμοριστικό, αλλά μάλλον πέρα από την άφεση ήθελαν να δώσουν και κάτι άλλο εκεί και ξέχασαν να το γράψουν.
• patch για ελληνικούς υπότιτλους σε: Monkey Island 1 SE και CD VGA beta patch !!!, Indiana Jones 3 και LOOM , Grim Fandango
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- alkis21
- Offline
- Banned
Πέραν αυτού, ασκώντας το δικαίωμά μου ως καταναλωτής που μου δίνει ο ίδιος ακριβώς μηχανισμός, δεν πρόκειται να δώσω ούτε ένα Ευρώ στο συγκεκριμένο project του αγαπημένου μου δημιουργού. Κι αν κάποια στιγμή κυκλοφορήσει, θα περιμένω τις κριτικές προτού το αγοράσω.
Praetorian wrote: Επίσης, το handdrawn pixel art είναι ακριβό, ακόμα και αν δείχνει απλό στον τελικό χρήστη.
Θα μου επιτρέψεις να παρατηρήσω ότι το συγκεκριμένο pixel art είναι ό,τι πιο φτηνό υπάρχει στον κόσμο του development. Σε ένα σχετικό πίνακα κόστους, σε φθίνουσα σειρά, θα πήγαινε κάπως έτσι:
-Watch Dogs
-Grand Theft Auto V
.
.
.
-Whispered World 2
-The Book of Unwritten Tales 2
.
.
.
-Tex Murphy - Project Fedora
.
.
.
-The Last Door
.
-Βάζω το ανιψάκι μου να μου το ζωγραφίσει με νερομπογιές
.
.
.
.
.
-Thimbleweed Park
Αν πετάξεις μια πέτρα σε ένα οποιοδήποτε meeting developers, θα πετύχεις κάποιον γραφίστα που ευχαρίστως θα σου δώσει 150 οθόνες και 20 χαρακτήρες αυτού του επιπέδου για τρία χιλιάρικα και θα σου πει κι ευχαριστώ. Όχι, το μόνο που πληρώνεις σε αυτό το project είναι το "full-time focus for 18 months" των Gilbert και Winnick.
Κάτι που κακώς δεν είδα να αναφέρεται από κανέναν, διότι αυτά τα πράγματα δεν πρέπει να τα ξεχνάμε όταν ζητάνε τα χρήματά μας: Την προηγούμενη φορά που έκανα pledge σε crowdfunding project του Ron Gilbert, αυτός σηκώθηκε κι έφυγε - οι λόγοι δεν με ενδιαφέρουν. Αυτό για μένα αγγίζει τα όρια της εξαπάτησης, αν δεν τα ξεπερνά. Κανείς δεν μου εγγυάται ότι δεν θα κάνει το ίδιο και σε αυτή την περίπτωση.
Βέβαια υπάρχει και μια άλλη παράμετρος, πολύ ενδιαφέρουσα, που είχε θέσει ένα παλικάρι στη συζήτηση για το Broken Age - συγχωρέστε με, ξεχνάω ποιος ήταν. Όταν επισημάνθηκε για πολλοστή φορά ότι το παιχνίδι χρηματοδοτήθηκε με $3.3 εκατομμύρια, εκείνος απάντησε "Ναι, αλλά εγώ δεν έδωσα $3.3 εκατομμύρια για να το αγοράσω, έδωσα $15". Είναι ένας τρόπος να το προσεγγίσεις κι αυτός...
Κάθε φορά που κάποιος λέει ότι τα adventure games έχουν πεθάνει, κάπου στον κόσμο φεύγει από τη ζωή ένα μαϊμουδάκι.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- mkllds
- Offline
- Futuristic Fedora
- Posts: 674
-"Πάνω στην άμμο την καυτή, γράφαμε τ' όνομα μας".
-Θεοδωράκης.
-Σεφέρης.
-Και τραγουδάει ο Σεφέρης.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Praetorian
- Offline
- Walker Survivor
alkis21 wrote:
Praetorian wrote: Επίσης, το handdrawn pixel art είναι ακριβό, ακόμα και αν δείχνει απλό στον τελικό χρήστη.
Θα μου επιτρέψεις να παρατηρήσω ότι το συγκεκριμένο pixel art είναι ό,τι πιο φτηνό υπάρχει στον κόσμο του development. Σε ένα σχετικό πίνακα κόστους, σε φθίνουσα σειρά, θα πήγαινε κάπως έτσι:
Σε αυτό παίζει να έχεις δίκιο. Βασικά από τα λίγα που δείχνουν στο kickstarter νομίζω ότι υπάρχει μια ασυνέπεια στο πόσο effort δίνουν ανά σκηνή ή χαρακτήρα. Σε μένα σε κάποια φαίνεται ότι ενώ προσομοιώνουν το art του MM, είναι βελτιωμένα - αλλά αυτό δεν λέει πολλά (και σε άλλες σκηνές είναι εντελώς απλοϊκά ακριβώς σαν του MM). Επίσης σίγουρα υπάρχει πολύ καλύτερου επιπέδου handdrawn pixel art.
Για την κοστολόγησή του art, μόνο υποθέσεις μπορώ να κάνω κι εγώ. Στο project λένε ότι στοχεύουν σε πολλές "οθόνες" παιχνιδιού. Και αυτό ασαφές είναι (θα φτάσουν όντως εκατοντάδες; είναι απαραίτητες τόσες οθόνες, πόσο "γεμάτες" θα είναι; κλπ). Νομίζω πάντως ότι δεν θα λειτουργήσουν έτσι (να κάνουν outsource μονομιάς σε έναν pixel artist ό,τι χρειάζονται).
Πάντως προφανώς δεν θέλουν να δώσουν έμφαση στα γραφικά και αυτό το περνούν ίσως και κάπως προκλητικά στο κοινό του kickstarter.
Έχουν δώσει και μια εκτενέστατη συνέντευξη πρόσφατα σχετικά με το project που ίσως αξίζει να διαβάσει κανείς. (Δεν την έχω διαβάσει -σκοπεύω να το κάνω, μόλις βρω λίγο χρόνο).
www.adventuregamers.com/articles/view/27496
Δεν ξέρω αν θα το στηρίξω το project. Μου αρέσει η ιδέα, αλλά δεν βρίσκω τα "αποθέματα" να στηρίξω άλλο ένα project όταν εκκρεμούν αρκετά που έχω ήδη στηρίξει (...). Επίσης, αν και δεν θα κάνει πειραματισμούς με την ουσία του gameplay/mechanics, το ίδιο το project και το κατά πόσο θα πετύχει σήμερα (όταν βγει) είναι αρκετά τολμηρό στοίχημα. Θα προτιμήσω μάλλον να το στηρίξω με αγορά (ότ)αν βγει.
Και έχεις δίκιο για το πώς χειρίστηκε τη συμμετοχή του στο kickstarted adventure της DF. Και αυτό πιθανόν να μετρήσει αρνητικά για αρκετούς backers εκείνου του project.
• patch για ελληνικούς υπότιτλους σε: Monkey Island 1 SE και CD VGA beta patch !!!, Indiana Jones 3 και LOOM , Grim Fandango
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Castledoque
- Offline
- Adventure Draic Kin
- Posts: 977
Μιλάμε, αυτή η δήλωση από έναν δηλωμένο adventure-α που δίνει ελάχιστη έμφαση στα γραφικά και εστιάζει στους γρίφους και την ιστορία αποτελεί τεράστια (και εξαιρετικά επιτυχημένη ) κακία!!!alkis21 wrote: -The Last Door
.
-Βάζω το ανιψάκι μου να μου το ζωγραφίσει με νερομπογιές
.
.
.
.
.
-Thimbleweed Park
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Vassilis_24
- Offline
- Elite Member
- Posts: 78
Σίγουρα στα παιχνίδια περιπέτειας το σημαντικότερο πάντα ήταν το σενάριο, όμως όταν μένεις μόνο στο σενάριο, (που και αυτό πολλές φορές δεν είναι τίποτα το σπουδαίο
) και κάνεις γραφικά με pixel, θα φτιάχνεις παιχνίδια που δε θα έχουν απήχηση και δε θα πουλάνε και θα μείνεις ν'αναρωτιέσαι μετά γιατί το είδος αλλάζει κατεύθυνση...
Γιατί όσοι έφτιαχναν παλιά καλά adventure συνεχίζουν και φτιάχνουν παλιά και όχι τόσο καλά πλέον adventure...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Castledoque
- Offline
- Adventure Draic Kin
- Posts: 977
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- giovanna
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 3599
Τι εννοείς? Στην μούγκα θα το παίζουμε?
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Vassilis_24
- Offline
- Elite Member
- Posts: 78
giovanna wrote: @Castle...
Τι εννοείς? Στην μούγκα θα το παίζουμε?
Αφού από ό,τι φαίνεται υπάρχει πολύς κόσμος που είναι κολλημένος στα παλιά παιχνίδια και η οποιαδήποτε αλλοίωση τους χαλάει την αισθητική, ας πληρώσουν για να βγει ένα ακόμα τέτοιο παιχνίδι. Ήδη έχει συγκεντρώσει τα μισά λεφτά από αυτά που ζητάει, έχουν πέσει πολύ οι προσδοκίες από ενα παιχνίδι τελικά, το μόνο που θέλουν πολλοί είναι απλά να τους θυμίζει τα παλιά με τα οποία μεγαλώσαν...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- GameLinguist
- Offline
- Adventurous Titan
Castledoque wrote: Λυπάμαι, αλλά επιμένω ότι υπάρχουν κάποια όρια και ο Gilbert τα ξεπέρασε. Περιμένω όπου νά 'ναι οι εχθροί των kickstarter να βγούνε και να λένε "είδατε που τα λέγαμε;" και θα έχουν δίκιο.
Είδατε που τα έλεγα!!!! Στα λόγια μου έρχεστε! Πάντως αυτό που κάνει με τη φωτογραφία από τα παλιά παιχνίδια της LucasArts για να σου χτυπήσει το συναίσθημα, θεωρώ ότι είναι απαράδεκτο. Θέλεις να πάρεις χρήματα; Βρες άλλον τρόπο!
Vassilis_24 wrote: Είναι πολύ λυπηρό να βλέπεις πολλά adventure στις μέρες μας, το είδος παιχνιδιού που τη δεκαετία του '90 είχε τα καλύτερα γραφικά, να ζητάνε χρήματα για να παρουσιάσουν παιχνίδια με γραφικά 20 χρόνων πριν... Σίγουρα στα παιχνίδια περιπέτειας το σημαντικότερο πάντα ήταν το σενάριο, όμως όταν μένεις μόνο στο σενάριο, (που και αυτό πολλές φορές δεν είναι τίποτα το σπουδαίο
) και κάνεις γραφικά με pixel, θα φτιάχνεις παιχνίδια που δε θα έχουν απήχηση και δε θα πουλάνε και θα μείνεις ν'αναρωτιέσαι μετά γιατί το είδος αλλάζει κατεύθυνση...
Γιατί όσοι έφτιαχναν παλιά καλά adventure συνεχίζουν και φτιάχνουν παλιά και όχι τόσο καλά πλέον adventure...
Αυτό το λέω εδώ και καιρό... Το είχα γράψει πρόσφατα και στο άρθρο για το πόσο αλλάζουμε ως adventurers. Από ένα σημείο και μετά καταντάει κοροϊδία αυτό με τα retro γραφικά και το mugafone για ομιλία...
"Όσο βαθιά και να θάψεις την αλήθεια,
αυτή έχει τον τρόπο να βγει στην επιφάνεια και να ανασάνει"
-- παροιμία των φάλαν // Το Σκήπτρο του Φοίνικα
GameLinguist: Because Language is a Game
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.