Randal's M-O-nday
- Constantine_R
- Offline
- Voodoo Priest
- Posts: 1373
Εδώ μέσα έχουμε ποστ που γράφει "Daedalic's (casual?) turn" και οι περισσότεροι παραπονιέστε "πάει και αυτή" και ενώ συνεχίζει (και θα συνεχίζει), έστω σαν εκδότρια να βγάζει σκληροπυρινικά adventures, παραπονιούνται ότι οι γρίφοι είναι δύσκολοι (δεν το σχολιάζω) και "παράλογοι". Μα πουλάκι μου! είναι π-α-ρ-ω-δ-ι-α και οι π-α-ρ-ω-δ-ι-ε-ς στηρίζονται σε gags που στόχο έχουν να διαστρεβλώνουν την κοινή λογική. Το μυαλό χρόνια τώρα βρίσκει τη διαστρέβλωση της λογικής διασκεδαστική. Συνεπώς οι γρίφοι του Randal's Moanday είναι απόλυτα ταιριαστοί με το ύφος του.
Την επόμενη φορά που θα παραπονεθείτε ότι ένα adventure κατάντησε casual interactive movie, παρακαλώ θυμηθείτε το Randal's Maonday.
Ξαναδιαβάζω αυτά που έγραψα και με βρίσκω λίιιιγο επιθετικό. Sorry about that αλλά μου βγήκε όπως τα σκεφτόμουν.
“You know, the very powerful and the very stupid have one thing in common. They don’t alter their views to fit the facts. They alter the facts to fit their views.”
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- alkis21
- Topic Author
- Offline
- Banned
Το γεγονός είναι το Randal's Monday είναι παραδοσιακό adventure game είναι ευχάριστο, αλλά αυτό δεν μπορεί από μόνο του να με κάνει να μου αρέσει, ούτε σημαίνει πως δεν στηρίζω τα adventures αν πω ότι το βρήκα μέτριο. Και το Leisure Suit Larry V πχ. παραδοσιακό adventure game ήταν. Adventure μπορεί να στηθεί και πάνω σε σενάριο επιθεώρησης τύπου "Ο Αλέξης και η Περιστέρα το μνημόνιο κάνουν πέρα". H Shuva που έγραψε το review είναι 100% adventure gamer. Για το The Night of the Rabbit και το Gabriel Knight πχ., έγραφε διθυράμβους.
Κάθε φορά που κάποιος λέει ότι τα adventure games έχουν πεθάνει, κάπου στον κόσμο φεύγει από τη ζωή ένα μαϊμουδάκι.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Castledoque
- Offline
- Adventure Draic Kin
- Posts: 977
Καταρχήν να αναφέρω πως είναι αθροιστικό το φαινόμενο. Διαφωνίες και διαφορές στα γούστα μπορεί να τύχουν. Όταν όμως μέσα σε μια χρονιά έχουμε σερί κακών και μέτριων κριτικών από το εν λόγω site για Moebius, Memento Mori 2 (τεράστιο και αδικαιολόγητο σφάλμα, πολύ πιο ασυγχώρητο σε σχέση με αυτό του Randal's Monday) και Randal's Monday, ε τότε αλλάζει το πράγμα... Δηλαδή εκτός από καταξιωμένα μεγαθήρια τύπου GK1 remake και BS5 ποιο παραδοσιακό adventure τους άρεσε εκεί πέρα; Νομίζω μόνο το Blackwell Epiphany. Απορώ που το συγκεκριμένο πήρε καλή κριτική. Όλα τα άλλα παιχνίδια που πήραν καλές κριτικές από εκεί φέτος είχαν εναλλακτικό gameplay.alkis21 wrote: Σας καταλαβαίνω και τους δύο, γιατί ήμουν το ίδιο απογοητευμένος με την κριτική που έλαβε το Moebius.
Άλκη κατανοώ πως συμπαθείς την συγκεκριμένη reviewer, αλλά διαβάζοντας τα review της βλέπω πως θα μπορούσε κανείς να της προσάψει πάρα πολύ άνετα το ίδιο σχόλιο που είχες κάνει εσύ ο ίδιος για κάποια άλλη reviewer του εν λόγω site. Ότι δηλαδή κρίνει τα παιχνίδια σαν να είναι κριτικός κινηματογράφου και με το ζόρι λέει και δυο κουβέντες για το gameplay. Το Randal's Monday το έθαψε με βάση το γεγονός ότι αντιπάθησε τον χαρακτήρα (και έχω βαρεθεί πια αυτήν την καραμέλα πως ο πρωταγωνιστής σε ένα adventure πρέπει ντε και καλά να είναι γλυκούλης και ευαίσθητος) και δεν της άρεσε η ιστορία και οι τοποθεσίες.alkis21 wrote: H Shuva που έγραψε το review είναι 100% adventure gamer. Για το The Night of the Rabbit και το Gabriel Knight πχ., έγραφε διθυράμβους.
Με το ζόρι σταύρωσε δυο λέξεις για τους γρίφους και τους χαρακτήρισε δύσκολους και παράλογους. Άλλη καραμέλα αυτή. Συγγνώμη αλλά εγώ ο μόνος παράλογος γρίφος που θυμάμαι είναι εκείνος με το ποτό του παπά, ο οποίος αποτελεί κλασική περίπτωση screwdriver και monkey wrench γρίφου, ανήκει δηλαδή σε μια χρόνια παράδοση γρίφων τύπου λογοπαίγνιου, τους οποίους ούτε εγώ συμπαθώ, αλλά κανένα παιχνίδι που τους περιελάμβανε δεν καταδικάστηκε για αυτούς.
Και θα πω και κάτι ακόμα. Είμαι περισσότερο SIERRA lover παρά Lucasarts lover. Τι θέλω να πω; Παιχνίδια τύπου Randal's Monday δεν είναι τα αγαπημένα μου. Προτιμώ πιο αγαπησιάρικα και επικορομαντικά ή σκοτεινά και μαυρόψυχα θέματα όπως αυτά που προσεγγίζει στα σοβαρά παιχνίδια της η Daedalic. Αν το Randal's MOnday ήταν ταινία το πιθανότερο θα ήταν να το έθαβα ή στην καλύτερη να διασκέδαζα παρακολουθώντας το με ποπ κορν και να το ξεχνούσα την επόμενη μέρα. Είναι όμως παιχνίδι adventure, οπότε έχω εντελώς άλλα κριτήρια. Πως να το κάνουμε, το 95% των γρίφων του παιχνιδιού σπέρνουν και είναι ακριβώς το είδος των γρίφων που μου αρέσει να λύνω σε ένα adventure. Αυτό δεν μπορώ να το αγνοήσω. Το παιχνιδι αφηγείται μια απλώς διασκεδαστική (προσοχή δε λέω κακή) ιστορία που εξελίσσεται μέσα από άρτια ενσωματωμένους και υποδειγματικούς γρίφους και επομένως σαν ταινία βρίσκεται κάπου μεταξύ σαχλού και διασκεδαστικού geek-ικου τίποτα, αλλά σαν παιχνίδι αξίζει.
Αλλά για να επανέλθω στην συγκεκριμένη reviewer έριξα μια βιαστική ματιά στην κριτική της για το Night of the Rabbit (πολύ αγαπημένο μου παιχνίδι). Το μεγαλύτερο μέρος της κριτικής της ξέρεις τι έλεγε; Πόσο γλυκούλης είναι ο μικρός ήρωας (που είναι), πόσο μαγικός είναι ο κόσμος του Mousewood (που σαφέστατα είναι), α και κάπου πετάει και δυο κουβέντες για τους γρίφους. Έλεος! Εννοείται θα μιλήσεις για το πόσο καλά στήνει τον κόσμο και το lore του το παιχνίδι, εννοείται πως υπάρχουν παιχνίδια που λειτουργούν περισσότερο σαν τέχνη ή ταινίες, οπότε το κριτήριο μετατοτοπίζεται προς αυτήν την κατεύθυνση, εννοείται πως μετράνε οι συμπαθητικοί και ολοκληρωμένοι πρωταγωνιστές, αλλά όταν έχεις το Night of the Rabbit (ένα από τα πλέον σκληροπυρηνικά adventure της Daedalic) και αναλύεις ΜΟΝΟ τον όμορφο κόσμο, τον γλυκούλη πρωταγωνιστή και τα τρυφερά συναισθήματα που ένιωσες, περνώντας επί τροχάδην σχεδον σαν αναγκαίο κακό τους πλούσιους και πολυσύνθετους old-school γρίφους, για μένα υπάρχει πρόβλημα. Αν ήμουν δημιουργός και διάβαζα μια τέτοια κριτική ξέρεις τι θα έλεγα; "ΟΚ, αφού μόνο αυτά τους νοιάζουν, από το επόμενο παιχνίδι θα στήνω μόνο κόσμους και χαρακτήρες. Σιγά μη χαλάσω το μυαλουδάκι μου για να στήσω γρίφους."
Και για να μη μιλάω χωρίς αποδείξεις στα δύο τεράστια σεντόνια κειμένου του συγκεκριμένου review, η μόνες αναφορές στο gameplay (και όχι στην επεξήγηση των μηχανισμών του) είναι οι ακόλουθες:
Practical and engaging inventory quests keep the action chugging along for the most part despite the less-than-efficient, and sometimes inconsistent, gameplay mechanisms...
...though the vibrant colours and dressed-up critters make the game look like child's play, it's not. Some objectives are obscure to the point of frustrating, set in the old-school logic that it's not an adventure if you aren't tearing your hair out...
Barring the final minigame, quests are all inventory-based, requiring either objects Jerry has collected or the four magic spells at his disposal. Most are interesting, their solutions kept within the limits of the tween protagonist's mental and physical capabilities. But though the game insists that "there are no problems, only challenges", it was a little tough for me to stay Zen during the handful of challenges that seriously tripped me up, like the matter with a vending machine, which demands a sneaky move by the usually-conscientious Jerry, who otherwise steadfastly refuses to do underhanded things, or another with the seller of luck, which uses a seriously convoluted process to mess up his fortune-telling ability. On occasion, screens scroll to expose new areas, and you may feel stuck if you don't realise that, while one quest involving a talking rock abruptly breaks all previously established norms to solve.
Quite a few bonus activities proceed alongside the main game, like collecting dewdrops, stickers, stories, and cards for a custom game called Quartets, where you have to make sets of four cards by taking your opponent's. Even if you don't get all of these during the game (there is a checkpoint after which there are no bonus items), you can replay saved games after finishing to add to the counts. Some awards are for set achievements like learning all the spells or discovering how to use a star-map, while others are for the exceedingly-devoted, such as spending a month in Mousewood or clicking on a beetle who-knows-how-many-times. But failing at some of the achievements does deprive you of certain rewards; not collecting all the dewdrops, for example, keeps you from discovering who was expelled from the Hall of Apprentices, the training centre of magicians.
Δηλαδή έλεος. Πιο πολύ αναλύει τα casual τύπου achievements παρά το κυρίως adventure gameplay, για το οποίο τελικά τα περισσότερα που λέει είναι παράπονα.
Τέλος πάντων, σκοπός μου δεν είναι να θάψω την κοπέλα (αν και μάλλον το έκανα). Το πρόβλημά μου είναι πως το Randal's Monday κρίθηκε και θάφτηκε με κριτήρια interactive movie και όχι κλασικού inventory based adventure. Πως αλλιώς να δικαιολογηθεί το 2,5; Ένα 3 στα 5 θα το καταλάβαινα όσο κι αν διαφωνούσα, όμως όσο κι αν η διαφορά του 0,5 φαίνεται μικρή, πιστεύω πως μεταξύ του 2,5 και του 3 υπάρχει ένα χάος απόστασης που δεν πρέπει να το προσπερνάς αβασάνιστα. Συγγνώμη αλλά απλώς δεν υπάρχει λογική με την οποία το RAndal's Mοnday θα έπερνε τόσο χαμηλή βαθμολογία αν το έκρινε κανείς ολικά ως συνδιασμο γρίφων και ιστορίας, ακόμα και αν αντιπαθούσε τον χαρακτήρα και το σενάριο...
Φιλικά πάντα, έτσι;...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Constantine_R
- Offline
- Voodoo Priest
- Posts: 1373
Ακριβώς τα ίδια ήθελα να γράψω και εγώ, ειδικά εκεί στο τέλος που λες για 2,5 και 3... ανατρίχιασα. Τα ίδια σκεφτόμουν να γράψω.
Και μιας και έκανα και το review: προσωπικά το σκεφτόμουν πολύ αν θα του έβαζα 4 ή 4,5. Τελικά (και συνειδητά) του το χάρισα το 0,5 (μια μονάδα στα 10, μη ξεχνιόμαστε) και αυτό ήταν λόγω των γρίφων. Μπορείς να πείτε ότι έκανα το ανάποδο από ότι τα review που συζητάμε.Το ξέρω και το δέχομαι αλλά είναι περισσότερο άδικο το 2,5 και κάτι D- (αν είναι δυνατόν) από τη δικιά μου υπερτιμημένη βαθμολογία. Δεν το γράφω για να δικαιολογηθώ, προς Θεού, αλλά αύριο-μεθαύριο μπορεί να δω κανένα άρθρο από τα άτομα αυτά για τις "χρυσές εποχές" και να μου γυρίσει το μάτι ανάποδα...
Αναλυτικότερα αύριο...
“You know, the very powerful and the very stupid have one thing in common. They don’t alter their views to fit the facts. They alter the facts to fit their views.”
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- crocark
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 2929
Ή τέταρτον δεν κατάλαβα καλά και πρέπει να ξαναδιαβάσω τι έγραψες;
Πέμπτον το 0,5 στα πέντε = ένα στα δέκα = 2 στα είκοσι. Ο μαθητής του 18 περνάει ένα κλικ παραπάνω και παίρνει αριστείο υπογεγραμμένο (και καλά) από τον υπουργό παιδείας. Και μετά άντε δικαιολόγησέ του γιατί πάτωσε στις εξετάσεις.
ΟΚ, δηλαδή για να καταλάβω, εσύ λες ότι αυτό το παιχνίδι είναι κάπου ανάμεσα σε Beast Within, Riven και Pandora Directive;
Στα σχολεία συμβαίνει το εξής παράδοξο. Πας σε πρόχειρο διαγώνισμα την τάξη και οι μισοί γράφουν <3/20, το ένα τέταρτο γράφει 4-9 κι όλοι οι άλλοι γράφουν 10/20 με την εξαίρεση ενός που γράφει 12. Αντί λοιπόν να τους στείλεις να ξαναδιαβάσουν και για να μην έχεις πολλά τρεχάματα με τους γονείς, βάζεις στα 3άρια 10, στα πεντάρια 12, στα 10άρια 17 και στο 12άρι 20. Και μετά αναρωτιέσαι γιατί αυτή η χώρα είναι όπως είναι. Αυτό το λένε με παροιμία: στους τυφλούς ο μονόφθαλμος βασιλεύει. Και ΠΑΝΤΑ ΜΑ ΠΑΝΤΑ όταν βάζεις ένα μονόφθαλμο για οδηγό σε ένα κοπάδι που κινείται όμως σε χώρο κι όχι σε επίπεδο, το κοπάδι τελειώνει έτσι ή αλλιώς.
ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Constantine_R
- Offline
- Voodoo Priest
- Posts: 1373
crocark wrote: Δεύτερον. Έβαλες το 0,5 επιπλέον γιατί προτίμησες να του χαριστείς από το να φοβάσαι μήπως το αδίκησες; Τρίτον. Άρχισες να κάνεις όσα κοροϊδεύαμε;
Βασικά σκεφτόμουν ότι αδικώ τα υπόλοιπα παιχνίδια που τους έχω βάλει 4,5... αλλά πάρ' το όπως θες... ο αναμάρτητος ας με λιθοβολήσει πρώτος.
Δεν έχει καμιά σχέση γιατί όπως ξέρεις πολύ καλά, βαθμολογούμε με μια συγκεκριμένη κλίμακα που έχει συγκεκριμένες υποδιαιρέσεις. Οι επιλογές μου ήταν 4.0 ή 4.5, όχι 18 ή 18.1, ή 18.2 ή... (δεν συγκρίνω τι είναι καλύτερο, έτσι; )crocark wrote: Πέμπτον το 0,5 στα πέντε = ένα στα δέκα = 2 στα είκοσι. Ο μαθητής του 18 περνάει ένα κλικ παραπάνω και παίρνει αριστείο υπογεγραμμένο (και καλά) από τον υπουργό παιδείας. Και μετά άντε δικαιολόγησέ του γιατί πάτωσε στις εξετάσεις.
Όπως πάρα πολύ ωραία είχες γράψει -και με αποστόμωσες- κάποια πράγματα κρίνονται και από το χρόνο, οπότε, όπως θα μου έλεγες (και θα με αποστόμωνες δις... και θα είχες και δίκιο), ας φτάσει πρώτα το RD να συγκινήσει τόσους παίχτες και τα λέμε (ούτε στον ύπνο του). Μήπως αντιστρέψαμε ρόλους;crocark wrote: ΟΚ, δηλαδή για να καταλάβω, εσύ λες ότι αυτό το παιχνίδι είναι κάπου ανάμεσα σε Beast Within, Riven και Pandora Directive;
Επίσης τα παιχνίδια που λες είναι 5/5 με 10000 τόνους, δεν είναι 4,5...
“You know, the very powerful and the very stupid have one thing in common. They don’t alter their views to fit the facts. They alter the facts to fit their views.”
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- crocark
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 2929
Τα περί αναμάρτητου, υποθέτω δε λέγονται τυχαία, αλλά με αφορούν. Αμυδρά κάτι θυμάμαι, χωρίς να είμαι σίγουρος. Αν και τα δικά μου "ρίβιους" δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με τα δικά σου, δεκτή η σπόντα. Κάτι σκέφτηκα εδώ αλλά θα παρατραβήξει και καλύτερα σε πμ κάποια στιγμή.
Σώπα μωρέ, σε αποστόμωσα! Αφού ξέρεις ότι αυτά τα πιστεύω μόνο από γυναίκες που μου λένε πόσο ωραίο μωρό είμαι. Από σένα δεν πιάνουν. Τον αποστόμωσα λέει!crocark wrote: Όπως πάρα πολύ ωραία είχες γράψει -και με αποστόμωσες-
Μα όχι! Ίσα - ίσα. Λέμε το ίδιο που να πάρει η οργή! Δες το από 2 πλευρές. Είτε ότι 4,5 δίνεις σε κάτι που είναι σε θέση να συγκινεί "διαχρονικά", είτε ότι τα 4,5άρια που πέφταν κάποτε για κάποια παιχνίδια κατάφεραν να ωθήσουν κόσμο πολύ να παίξει και να συγκινηθεί. Εγώ πιο πολύ το δεύτερο σκέφτομαι. Δίνεις εσύ 4,5 στο χ παιχνιδάκι της πλάκας, πάει ο άλλος (μαθητής - υποψήφιος) ενθουσιασμένος να παίξει το αριστούργημα, τρώει την ήττα, γυρνάει από την άλλη πλευρά κι αναρωτιέται, καλά πόσο παπάρες είναι οι adventurάδες; Χοντροειδές λίγο και συγγνώμη πάλι. Και μετά δεν ξαναπατάει. Και την ίδια στιγμή είναι κι η εταιρεία (δάσκαλοι στο σχολείο, φροντιστές, γονείς κλπ.) χαρούμενη που τα πήγε καλά. Και μετά (βγαίνουν οι βάσεις), σύμφωνα με το σχολικό παράδειγμα, θα αναρωτριόμαστε γιατί δεν πάει καλά το είδος σε πωλήσεις, μετά σε κυκλοφορίες κλπ.Constantine_R wrote: ας φτάσει πρώτα το RD να συγκινήσει τόσους παίχτες και τα λέμε (ούτε στον ύπνο του). Μήπως αντιστρέψαμε ρόλους;
Τέλος πάντων. Ειλικρινά δε θέλω να σε κατευθύνει κανείς και ειδικά εγώ στο τι θα βάζεις. Θεωρείς ότι είναι για 4,5; Τέλος. Δε θα το 'λεγα σε πολλούς αυτό ξέρεις ... Αλλά σοκαρίστηκα κι η αντίδραση ήταν αυθόρμητη.
EDIT
Α, ναι. Για το 5/5 με τις δέκα χιλιάδες τόνους ... Κόψε κάτι κουβαρντά μου Όταν βλέπεις έξω που γράφει εκπτώσεις, για ρούχα και παπούτσια το λέει, άντε για καμια λευκή συσκευή (όπως καφετιέρα, PC κλπ). Δεν το λέει για τα ρίβιους.
ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Constantine_R
- Offline
- Voodoo Priest
- Posts: 1373
Όχι ρε συ, εντελώς τυχαία το είπα!!! ποια σπόντα μου λες;;;;; ρε, συγνώμη που δεν διευκρίνισα αλλά το είχα στο μυαλό μου δεδομένο....crocark wrote: Τα περί αναμάρτητου, υποθέτω δε λέγονται τυχαία, αλλά με αφορούν. Αμυδρά κάτι θυμάμαι, χωρίς να είμαι σίγουρος. Αν και τα δικά μου "ρίβιους" δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με τα δικά σου, δεκτή η σπόντα. Κάτι σκέφτηκα εδώ αλλά θα παρατραβήξει και καλύτερα σε πμ κάποια στιγμή.
(Δεν έχω κοιτάξει ακόμα τι γράφεις από κάτω...)
Edit: γενικεύεις λίγο και με φέρνεις σε δύσκολη θέση να εκφραστώ για το σοβαρό. Θα σου πω μόνο, αναρωτήσου λίγο και γι' αυτούς που σκέφτονται όπως λες...
“You know, the very powerful and the very stupid have one thing in common. They don’t alter their views to fit the facts. They alter the facts to fit their views.”
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Castledoque
- Offline
- Adventure Draic Kin
- Posts: 977
Πάντως εγώ που δεν είμαι τόσο καλός άνθρωπος όσο ο Κώστας θα το στάξω το φαρμακάκι μου (με αγάπη πάντα βέβαια). Στο Darkstar ποιος έβαλε 5 στα 5; Δεν το λέω για την αξία αυτού καθεαυτού του παιχνδιού, αλλά για τη σύγκριση με κρυμμένα τέρατα, ριβένια και διαταγές από περίεργες μυθικές γυναίκες...Constantine_R wrote: Όχι ρε συ, εντελώς τυχαία το είπα!!! ποια σπόντα μου λες;;;;
Πρώτον, ποιος μίλησε για παιχνιδάκι της πλάκας; Μεταξύ 4 και 4,5 ψαχνιόταν να διαλέξει ο άμοιρος. Δεύτερον, αυτό που έχω να πω για τον άλλο (μαθητή-υποψήφιο) είναι: σόρυ, μα ώρα του καλή και ας μην κοιτάξει πίσω. Αν δεν του αρέσουν τα adventure, δεν είναι πρόβλημα κανενός reviewer. Αν δεν έχει παίξει ποτέ aventure και διάλεξε πρώτο ένα παιχνίδι που ο reviewer λέει στο κείμενο πως απευθύνεται στους νοσταλγούς της παλιάς σχολής δυσκολίας, κακό του κεφαλιού του. Αν πάλι ξέρει από adventure, και αποφασίσει να απογοητευτεί επειδή έτυχε να μην του αρέσει το συγκεκριμένο, πάλι πρόβλημά του. Η λογική αντίδραση θα ήταν απλώς να κοιτάει με επιφύλαξη τα reviews του συγκεκριμένου μέχρι απόδειξης του εναντίου. Αν δεν ξαναπαίξει adventure, σίγουρα δε θα φταίει πάντως ο reviewer και η άποψή του.crocark wrote: Δίνεις εσύ 4,5 στο χ παιχνιδάκι της πλάκας, πάει ο άλλος (μαθητής - υποψήφιος) ενθουσιασμένος να παίξει το αριστούργημα, τρώει την ήττα, γυρνάει από την άλλη πλευρά κι αναρωτιέται, καλά πόσο παπάρες είναι οι adventurάδες; Χοντροειδές λίγο και συγγνώμη πάλι. Και μετά δεν ξαναπατάει.
Επίσης σόρυ, αλλά δεν είμαι της άποψης πως το άριστα είναι του δασκάλου, του θεού ή οποιασδήποτε άλλης εξωραϊσμένης αρχής. Όπως είπε ο Κώστας (και κάποιος άλλος πριν από αυτόν για άλλο θέμα, που στα συγκεκριμένο τα γύρισε), τα πραγματικά παιχνίδια-θρύλοι καταξιώνονται στο χρόνο και στη συνείδηση του κόσμου και όχι με οποιαδήποτε βαθμολογία.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- giovanna
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 3599
Ετσι για να καταλάβω για ποιό λόγο σε όλα σου τα Post μικραίνεις την γραμματοσειρά, σου συμβαίνει κάτι?
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- crocark
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 2929
Δεν το αναφέρω όμως πλέον από τη δική μου σκοπιά, με σκοπό το ίδιο όφελος, να κρατήσουμε ένα επίπεδο μπας και κυκλοφορήσει κανένα παιχνίδι της προκοπής. Αφού έχω παραιτηθεί.
Το λέω περισσότερο σαν ουδέτερος παρατηρητής. Τι να κάνουμε; Αυτοί που θα κρίνουν, εφόσον είναι προϊόν μαζικής χρήσης, έχουν λόγο.
Ξέρω ότι εδώ αντιφάσκει λίγο μιας και το 4,5 το έδωσες ειδικά για τους γρίφους, άρα παραδέχεσαι εξαρχής (εφόσον σκέφτεσαι σύμφωνα με το τελευταίο σου σχόλιο) ότι οι άλλοι δε θα συμφωνήσουν, αλλά σκέφτομαι. Κάτσε 4,5 είναι πολύ. Πρέπει να πετάει. Επειδή οι άλλοι βάζουν 4,5 σε όσα δεν έχουν γρίφους και 2 σε όσα έχουν, από κόντρα και μόνο, ό,τι έχει γρίφους να πηγαίνει με τα αριστουργήματα; Αναρωτιέμαι απλώς, έτσι; Σε κάθε περίπτωση δε βάζω κανέναν εδώ μέσα στο ίδιο τσουβάλι με "τους άλλους". Από τα δυο τεσσεράμισι το εδώ θα πιστέψω.
Λοιπόν, έλα. Αρκετά σε ζάλισα. Έχεις δουλειά.
EDIT
Ναι, ντοκ. Το ήξερα ... Όχι. Ότι ήσουν κακός δεν το ήξερα, το έμαθα τώρα ...
Αυτό είχα, θέλω να πω, κι εγώ στο μυαλό μου. Είναι ένα πεντάρι που δεν μπόρεσα ποτέ να υπερασπιστώ επαρκώς. Η υπεράσπιση ήθελε πολλά λόγια και κανείς δε διαβάζει σεντόνια, εκτός από κάτι τύπους σαν κι εσένα ίσως. Πόσο είναι όμως; 3 χρόνια; Με αυτά όμως που λέω και στο φίλο σου περί μπηχτής, σου δίνω να καταλάβεις πιστεύω ότι ντρέπομαι λίγο. Νιώθω καλά όμως που ακόμη του δίνω 5/5 για πάρτη μου.
@ giovanna
Κόλλημα απλώς. Παλιά τις έκανα μεγάλες. Τσαλίμια, μη δίνεις σημασία
EDIT 2
@ Castledoque
Ααααααααα ...
1. Δεν ξέρω αν είναι παιχνιδάκι ή παιχνιδάρα.
2. Διαφωνώ με το ότι είναι πρόβλημά ενός παίχτη. Μάλλον είναι πρόβλημα όσων θέλουν ντε και καλά να αποδείξουν ότι ο γάιδαρος πετάει ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ με την πρεμούρα να γίνει ανοιχτό το είδος σε μεγαλύτερο κοινό.
3. Ποιος, πως το έγραψες; Ποιος άλλα έλεγε και άλλα λέει τώρα; Ξαναδές το.
4. Α, ναι. Κι εγώ είμαι της άποψης ότι το 20 είναι για τους μαθητές. Βλάκας δεν είμαι. Λέω άλλο. Λέω ότι δεν μπορείς στην α' λυκείου να μην ξέρεις ότι h2s , είναι το υδρόθειο και να παίρνεις 20. Απλό.
ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Castledoque
- Offline
- Adventure Draic Kin
- Posts: 977
Το κακός το είπα χαριτολογώντας. Αν συζητήσουμε σοβαρά πάνω στην ανθρώπινη κακία, η κουβέντα θα γίνει μακρά και ψυχοπλακωτική και δεν έχω διάθεση να πάω εκεί πέρα.crocark wrote: Ναι, ντοκ. Το ήξερα ... Όχι. Ότι ήσουν κακός δεν το ήξερα, το έμαθα τώρα ..
Και πολύ καλά κάνεις. Αφού σου άρεσε τόσο πολύ και το ένιωσες έτσι, αυτό έπρεπε να βάλεις. ¨Αλλωστε προσωπικά πιστεύω πως ο κακός βαθμός είναι που πρέπει να εξηγείται και όχι ο καλός. Και φυσικά δεν θεωρώ σοβαρή εξήγηση το "τι παλιοτόμαρο αυτός ο πρωταγωνιστής".crocark wrote: Με αυτά όμως που λέω και στο φίλο σου περί μπηχτής, σου δίνω να καταλάβεις πιστεύω ότι ντρέπομαι λίγο. Νιώθω καλά όμως που ακόμη του δίνω 5/5 για πάρτη μου.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Castledoque
- Offline
- Adventure Draic Kin
- Posts: 977
Το καινούργιο κρούσμα από το σχετικά πιο "αξιόπιστο" (νόμιζα) gameboomers:
Let me confess up front that puzzles which involve simple tasks becoming convoluted largely non-sensical quests are not my cup of tea. Need to put out a fire? Pour water on it works for me, not finding a way to outfox a bear in order to steal his salmon which, if you do it quickly enough, will remain sufficiently damp to extinguish the flames.
Randal was not therefore my puzzling cup of tea.
There weren’t any salmon, but I suspect you will need a walkthrough at more than one point if your brain is wired anything like mine.
Συγγνώμη οι inventory based σύνθετοι γρίφοι αρέσουν πια σε κανέναν ή θέλουν όλοι να παίζουν κλίκι κλίκι;;;
Και για αυτούς είναι το δεύτερο κρούσμα. Ενώ έκαναν γενικά καλά σχόλια για τους λογικούς και έξυπνους γρίφους του Memento Mori 2, τελικά του έβαλαν ένα απλώς αξιοπρεπές, αλλά όχι και συγκλονιστικό Β-. Τέλος πάντων τι ακριβώς θέλουν;;; Το ότι το (ομολογουμένως εξαιρετικό και ατμοσφαιρικό, αλλά καθόλου παραδοσιακό και χωρίς κανέναν γρίφο) Α Wolf Among us πήρε Α, ενώ το Broken Sword 5 πήρε B, φοβάμαι πως απαντάει στην ερώτηση μου.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- alkis21
- Topic Author
- Offline
- Banned
Castledoque wrote: Καταρχήν να αναφέρω πως είναι αθροιστικό το φαινόμενο. Διαφωνίες και διαφορές στα γούστα μπορεί να τύχουν. Όταν όμως μέσα σε μια χρονιά έχουμε σερί κακών και μέτριων κριτικών από το εν λόγω site για Moebius, Memento Mori 2 (τεράστιο και αδικαιολόγητο σφάλμα, πολύ πιο ασυγχώρητο σε σχέση με αυτό του Randal's Monday) και Randal's Monday, ε τότε αλλάζει το πράγμα... Δηλαδή εκτός από καταξιωμένα μεγαθήρια τύπου GK1 remake και BS5 ποιο παραδοσιακό adventure τους άρεσε εκεί πέρα; Νομίζω μόνο το Blackwell Epiphany. Απορώ που το συγκεκριμένο πήρε καλή κριτική. Όλα τα άλλα παιχνίδια που πήραν καλές κριτικές από εκεί φέτος είχαν εναλλακτικό gameplay.
Μα το ξέρεις ότι συμφωνώ μαζί σου. Έχω υποστηρίξει πολλές φορές ότι στους reviewers του Adventure Gamers δεν πολυαρέσουν τα adventure games. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι απαγορεύεται να μην τους αρέσει ένας τίτλος...
alkis21 wrote: Άλκη κατανοώ πως συμπαθείς την συγκεκριμένη reviewer
Δύο διευκρινίσεις: Πρώτον, τη γυναίκα δεν την γνωρίζω προσωπικά, ούτε καν μέσω internet. Μόνο μέσα από τα γραπτά της την ξέρω. Δεύτερο, δεν συμφωνώ με το review της. Πληροφοριακά, εγώ το παιχνίδι το βαθμολόγησα με 73% και για τους γρίφους, μεταξύ άλλων, έγραψα:
Δεν είμαι βέβαιος πόσοι θα συμφωνήσουν μαζί μου, η προσωπική μου άποψη πάντως είναι ότι οι γρίφοι του είναι το δυνατό του σημείο. Κατά κανόνα inventory based, μου θύμισαν αρκετά τα ιστορικά Maniac Mansion και Day of the Tentacle – ειδικά το δεύτερο. Διασκέδασα πάρα πολύ με τις προκλήσεις που μου έβαλαν και με έκαναν να γελάσω περισσότερες φορές από ό,τι οι μακροσκελείς διάλογοι. Διαισθητικά, θεωρώ πολύ πιθανό να δυσαρεστηθεί αρκετός κόσμος από τις περιπτώσεις που θα κολλήσει, διότι δεν θα μπορέσει να μαντέψει το θεοπάλαβο συνδυασμό σκέψεων που απαιτείται για να επιλυθεί ένας αριθμός από τους γρίφους. Είναι όμως ένα από αυτά τα παιχνίδια που περιμένεις ότι ο χαρακτήρας θα προτιμά την παρανοϊκή λύση από την προφανή, κι όταν το συνειδητοποιήσεις αυτό, τα πάντα θα αρχίσουν να βγάζουν λίγο περισσότερο νόημα.
Όμως, δεν θα σταματήσω να επιμένω ότι δεν αποτελεί κριτήριο ποιότητας ενός review για μένα το αν στον reviewer άρεσε το παιχνίδι το ίδιο με εμένα. Είναι σαν να υποστηρίζουμε ότι υπάρχει απόλυτο σωστό και λάθος στο γούστο.
αλλά διαβάζοντας τα review της βλέπω πως θα μπορούσε κανείς να της προσάψει πάρα πολύ άνετα το ίδιο σχόλιο που είχες κάνει εσύ ο ίδιος για κάποια άλλη reviewer του εν λόγω site. Ότι δηλαδή κρίνει τα παιχνίδια σαν να είναι κριτικός κινηματογράφου και με το ζόρι λέει και δυο κουβέντες για το gameplay.
Διαφωνώ, δεν νομίζω ότι υπάρχει σχέση με την Emily. Όσα γράφει στο review της για το gameplay, δεν σου αρκούν για να καταλάβεις περί τίνος πρόκειται και να σχηματίσεις μόνο σου άποψη; Εγώ τη βρίσκω πλήρη την περιγραφή:
Most quests are inventory-based and swing widely between simple and unfathomable, with several too random to be solved by any stretch of logic. Standalone quests also tend towards tiresome, either forcing you to do things repeatedly or have in-depth knowledge of movies, books and such. The most interesting segment is Randal’s stint in jail, which has well-knit quests, but it is debatable whether those couple of hours are worth spending so many more in the captivity of this crass escapade. (..) At first it is very interesting to explore Randal’s world and discover the quirks of each place. But with the bulk of the game restricted to the same handful of places, the incessant – and often clueless – backtracking soon becomes arduous. Randal travels between locations like his apartment and Matt’s, the courier office, the pawnshop, a convention centre, a shrink’s office, and the bar using the subway, which requires him to visit the station in that area and board the train each time. This needless repetitive activity is truly aggravating and does nothing but artificially pad playing time. Areas where activities have been completed are blocked off, but few new areas are added as the story progresses, leading to deep monotony in the second half. (...) Objectives are mostly related to getting past people or obstacles, or solving someone's problem. These can be basic, like helping a guy warm up hot dogs; insanely convoluted, like taking a peek at an accounts ledger in a rundown store; or sort of bloodcurdling, like splashing about in warm puke in a choked public toilet. (...) Sometimes Randal picks up objects that are used days later (or never at all), while at other times he has to return to frequently-visited places to collect things that have suddenly become functional. Usually the inventory contains about 15-20 items, mostly run-of-the-mill stuff like glue, a hammer, batteries, scotch tape, and things you have already used.
Η άποψή μου είναι ότι υπάρχει ένα threshold δυσκολίας για τον καθέναν μας στους γρίφους ενός adventure, κι αν αυτό ξεπεραστεί, τότε παύει να αποτελεί απόλαυση. Δυστυχώς, για πολύ κόσμο ο πήχης βρίσκεται αρκετά χαμηλά, και με τα χρόνια χαμηλώνει ολοένα και περισσότερο, ιδιαίτερα όταν στην πληθώρα των εύκολων adventures ήρθαν να προστεθούν και τα choice & consequence games.
Το πρόβλημά μου είναι πως το Randal's Monday κρίθηκε και θάφτηκε με κριτήρια interactive movie και όχι κλασικού inventory based adventure.
Θεωρώ ότι έκρινε και τους δύο τομείς, και δεν της άρεσε κανένας από τους δύο.
Πάω να ετοιμαστώ για την κοπή!
Κάθε φορά που κάποιος λέει ότι τα adventure games έχουν πεθάνει, κάπου στον κόσμο φεύγει από τη ζωή ένα μαϊμουδάκι.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Castledoque
- Offline
- Adventure Draic Kin
- Posts: 977
Τέλος πάντων, πάω να ετοιμαστώ κι εγώ. Το καλό είναι πως φέτος έχουμε πολύ υλικό για κουβέντα στην κοπή της πίτας.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.