Digital αγορές / Επεισόδια
- Praetorian
- Offline
- Walker Survivor
Περιμένεις απάντηση σε ένα θέμα που είναι πρόβλημα και των retail εκδόσεων (σε κουτί) και μάλιστα ήταν πρώτα (και σοβαρό) πρόβλημα των retail εκδόσεων μια και προηγήθηκαν χρονικά, ΚΑΙ ταυτόχρονα ο λόγος που οι εταιρείες κατέφυγαν στο DRM. Όχι μόνο αυτό, λοιπόν, αλλά επίσης είναι και "επιχείρημα" υπερ της πειρατείας. Και στην εξελιγμένη έκδοση "αφού το βρίσκω κρακαρισμένο το παιχνίδι γιατί να το αγοράσω και να υποστώ το DRM", που ισχύει και στις περιπτώσεις retail και digital download με DRM. Και αυτό πάει τη συζήτηση σε "πειρατεία VS αγορά παιχνιδιού" που δεν είναι για αυτό το thread και προσωπικά δεν έχω όρεξη να συνεχίσω, γιατί δεν θεωρώ εκείνο το θέμα συζητήσιμο πλέον.outcry wrote: Επαναδιατυπώνω. Ο χ είναι ο κακός και δε θέλει να πληρώσει και κατεβάζει το παιχνίδι δωρεάν. Ο ψ είναι ο τίμιος και θέλει να πληρώσει και κατεβάζει το παιχνίδι αγοράζοντάς το. Ο ψ, που πλήρωσε, τι κέρδισε ακριβώς παραπάνω από τον χ?
Η πιο άμεση απάντηση, αν χρειάζεται σκόμσ τέτοια, είναι ότι δεν αγοράζεις παιχνίδι για να βγεις κερδισμένος σε σχέση με αυτόν που το παίρνει πειρατικό (αν και σε προσωπικό επίπεδο, όποιος κατεβάζει παιχνίδι πειρατικό, χάνει πολύ από τον σεβασμό μου, θα αγνοηθεί ή θα φάει κράξιμο αν είναι κοντινό πρόσωπο και ειδικά αν μπει στη διαδικασία να με ρωτήσει ΠΩΣ θα βρει υλικό πειρατικό).
Αγοράζεις παιχνίδι γιατί ο δημιουργός του το διαθέτει προς πώληση, γιατί δεν προορίζεται για δωρεάν αγαθό, γιατί θα στηρίξεις έτσι τον δημιουργό και άλλους δημιουργούς (...), γιατί πιστεύεις πως αξίζει τα χρήματα που θα δώσεις. Γιατί είναι είδος πολυτελείας, και γιατί δεν συμβαδίζει με τα πιστεύω σου να το πάρεις πειρατικό.
• patch για ελληνικούς υπότιτλους σε: Monkey Island 1 SE και CD VGA beta patch !!!, Indiana Jones 3 και LOOM , Grim Fandango
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- skoros
- Offline
- Banned
- Posts: 343
tsampikos wrote: Υπάρχει και ψηφιακό κατάστημα του Just Adventure, το γράφω γιατί μάλλον πολλοί δεν το ξέρουν, αλλά δεν το έχω δοκιμάσει ίσως είναι καλό και αυτό.
Δεν το ήξερα, για να το ψάξω...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- maladroid
- Offline
- Templar Hunter
- Posts: 800
Όσο για το ερώτημα του outcry, η απάντηση του Praetorian με καλύπτει πλήρως κι εκεί. Προσωπικά δεν θεωρώ τους καθ'έξιν πειρατές ούτε καν gamers, απλά και όμορφα. Όποιος συνεχώς παίρνει χωρίς να δίνει πίσω το παραμικρό απλά παρασιτεί, δεν δέχομαι ότι είναι μέλος της gaming community.
Ωστόσο, θα συμπληρώσω το εξής: ο Gabe Newell (αφεντικό της Valve = Steam) σε μια συνέντευξή του, απαντώντας σε ερώτημα σχετικό με τη πειρατεία, είπε ότι με το Steam απλά επιχειρούν να παρέχουν στον πελάτη μια υπηρεσία καλύτερη από αυτή των πειρατών. Δε μπορείτε να φανταστείτε πόσοι είναι εκείνοι που προτιμούν τα torrents για την ευκολία/αμεσότητά τους και όχι απλώς και "μόνο" επειδή είναι δωρεάν. Αυτόν που προτιμάει να κατεβάζει με ένα κλικ ό,τι παιχνίδι του καπνίσει, δεν τον κάνεις πελάτη ξυπνώντας την ευθιξία του ή το ένστικτο του συλλέκτη που θα λιμπιστεί το manual των 11 σελίδων (οι 7 απ'αυτές interface και credits) αλλά προσφέροντάς του το ίδιο και καλύτερο προϊόν εξίσου άμεσα και εύκολα, αμπαλαρισμένο στα οφέλη της community και της επίσημης υποστήριξης. Λεφτά υπάρχουν, για να δανειστώ την έκφραση ενός μεγάλου πολιτικού άνδρα (..), και αυτό φάνηκε και από τη γενναιοδωρία πολλών στην πρόσφατη τρέλα των Kickstarter. Το θέμα είναι να πείσεις τον κόσμο να τα αποχωριστεί.
Όσοι πιστεύετε ότι το Steam είναι "κομπίνα", "μόδα", "αρπαχτή", "αναγκάιο κακό" ή δε ξέρω κι εγώ τι άλλο, reality check: το Steam έπιασε και βρήκε μιμητές γιατί καλύπτει τις ανάγκες μεγάλης μερίδας του αγοραστικού κοινού και των developers όπως έχουν διαμορφωθεί ΣΗΜΕΡΑ. Δεν είναι τέλειο ούτε απαραίτητα "καλύτερο" από τα παλιότερα μοντέλα, είναι απλά το επόμενο στάδιο και -ανταγωνισμού θέλοντος και Gabe επιτρέποντος- θα συνεχίσει να βελτιώνεται ώσπου να αντικατασταθεί από κάτι άλλο εφόσον δεν θα ανταποκρίνεται πλέον στα θέλω των πελατών του.
No good deed goes unpunished
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- shodan
- Offline
- Schattenjäger
Αρχικά όσο αφορά την πειρατεία. Παρότι δεν θέλω να ακουστώ σαν τον ''απόλυτα ηθικό gamer που δεν έχει κατεβάσει ποτέ τίποτε στη ζωή του και αναγνωρίζει τους κόπους των δημιουργών'' θα ήθελα να σταθώ στο σημαντικότερο μειονέκτημα των πειρατικών εκδόσεων από την πλερά μου.
Παλιότερα μιας και δεν υπήρχε η οικονομική άνεση ή/και η ευκολία των αγορών από το εξωτερικό κατέβαζα αρκετά από τα παιχνίδια που μου άρεσαν. Πάντα όμως θυμάμαι και τα τεράστια προβλήματα με το που περνούσα το περιβόητο 'κρακ'. Το παιχνίδι σχεδόν πάντα θα με πέταγε αρκετές φορές στην επιφάνεια εργασίας ή θα πάγωνε ή δεν ξέρω και εγώ τι άλλο. Για να μην αναφέρω την περίπτωση που έβγαινε κάποιο Patch έπρεπε να ψάξεις να βρεις και πάλι 'κρακ' για να περάσεις και αν ήσουν τυχερός να λειτουργήσει.
Όπως και να έχει προτιμώ να αγοράσω 2 παιχνίδια αντί να κατεβάσω 4 και να τα ευχαριστηθώ.
Στο θέμα μας τώρα digital VS retail θα έλεγα απλά περι ορέξεως .... κολοκυθοκορφάδες
Έχουν αναφερθεί όλα τα θετικά των ψηφιακών εκδόσεων παραπάνω που δεν έχει νόημα να τα επαναλάβω.
Αν με ρωτήσει κάποιος ναι μεν προτιμώ τις retail όταν μπορώ να τις αποκτήσω αλλά για πολλά παιχνίδια τα οποία τα βρίσκω σε εξαιρετικές προσφορές digital δεν το σκέφτομαι καν.
Από εκεί και πέρα είναι στο χέρι ή το πληκτρολόγιο του καθενός αν θέλει να αποκτήσει κάτι σε ψηφιακή μορφή ή όχι με ότι συνεπάγεται αυτή του η επιλογή. Προσωπικά το γεγονός ότι με μόλις ~5 ευρώ απέκτησα τα 4 πρώτα commandos [1998] (έρωτας μεγάλος) τα οποία πέρασα στο steam και τρέχουν απροβλημάτιστα σε Παράθυρα 7 64μπιτ είναι το αποκορύφωμα των δυνατοτήτων που μας δίνει η ψηφιακή διανομή, για να μην αναφέρω πχ το loom [1990]!!!!
"Lo-lo-look at you, Hacker.
A pa-pa-pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you ru-run through my corridors-s.
H-h-how can you challenge a perfect, immortal machine?"
FB Profile[/url:2nnqt01r] | Twitter Profile[/url:2nnqt01r] | Blog-o-sphere[/url:2nnqt01r]
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- outcry
- Offline
- Walker Survivor
- Posts: 437
Λυπάμαι δε το πάω καθόλου εκεί.Praetorian wrote: Και αυτό πάει τη συζήτηση σε "πειρατεία VS αγορά παιχνιδιού" που δεν είναι για αυτό το thread και προσωπικά δεν έχω όρεξη να συνεχίσω, γιατί δεν θεωρώ εκείνο το θέμα συζητήσιμο πλέον.
Απ'ότι φαίνεται οι περισσότεροι από σας όταν αγοράζατε παιχνίδια τότε, στα ωραία χρόνια, που ο δαίμων του ίντερνετ δεν υπήρχε σ αυτό το τόπο και δεν είχε γίνει δεύτερη φύση μας, δε νιώθατε τίποτα από την όλη ιεροτελεστεία της στιγμής, το άνοιγμα του μεγάλου και ωραίου κουτιού, της ανάγνωσης του πίσω μέρους του (όπου, βλέποντας τις εικόνες, αναρωτιόσουν αν θα καταφέρεις να το φτάσεις ως εκεί) και του manual (που τότε δεν ήταν μόνο σελίδες με credits), της υπόλοιπης εξερεύνησης μέχρι την είσοδο του cd ή της δισκέτας και της τοποθέτησης του κουτιού σε περίοπτη θέση στη βιβλιοθήκη, παρέα με όλα τ'άλλα, παρά μόνο σκεφτόσασταν πωπω θα φθαρεί το δισκάκι, πωπω δε χωράει στη βιβλιοθήκη, πωπω δε θα μπορώ να το πάρω αν μετακομίσω, πωπω έφτασα μέχρι την άκρη του κόσμου για να το αγοράσω, πωπω δε θα μπορώ να το τρέξω σε 20 χρόνια από τώρα.
Το θέμα λοιπόν για μένα δεν είναι η πειρατεία ούτε οι ηθικές αξίες του καθενός οι οποίες απ'ότι βλέπω κρίνονται με βάση αυτή. Το θέμα είναι ότι από εκεί που αγοράζαμε παιχνίδια, φτάσαμε να αγοράζουμε (και να το δεχόμαστε ως πρέπον, επειδή έτσι μας το δωσαν) ταινίες (dvd άδειες θήκες) και από εκεί που αγοράζαμε ταινίες καταντήσαμε να αγοράζουμε τον αέρα (και να μένουμε άναυδοι από τούτο το τεχνολογικό θαύμα). Α έλα να δεις τη συλλογή μου από παιχνίδια, την έχω στο σκληρό.
Αντίστοιχα, από κει που αγοράζαμε ένα παιχνίδι το μήνα και αν (αναλόγως τις οικονομικές δυνατότητες του καθένα) και το ξεκοκκαλίζαμε σα να μην υπάρχει αύριο, τώρα παίρνουμε με τη σέσουλα τα παιχνίδια και ανάθεμα αν κάποιος έχει τερματίσει όλα όσα έχει. Και φυσικά σε ένα τέτοιο αγοραστικό κοινό βολεύει να μειωθεί η διάρκεια του κάθε παιχνιδιού γιατί αλλιώς πως θα τα προλάβουμε. Από εκεί λοιπόν που ένα παιχνίδι κρατούσε 25-30 ώρες τώρα κρατάει το πολύ 10-και είμαστε ικανοποιημένοι.
Ο κόσμος, η τεχνολογία κλπ εξελίσσονται και καλά κάνουν. Είναι όμως άλλο αυτό και άλλο στο βωμό της δήθεν εξέλιξης (και της προστασίας των ειδών) να γίνονται εκπτώσεις σε άλλα πράγματα κι εμείς να το δεχόμαστε ως σωστό επειδή είμαστε προοδευτικοί τύποι.
[i:2dyt6cll]I'd like to be the Catcher in the Rye and all.[/i:2dyt6cll]
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- maladroid
- Offline
- Templar Hunter
- Posts: 800
Επειδή έχω ζήσει και (όπως εμμέσως έγραψα) νοσταλγώ ακόμα την εποχή που περιγράφεις στην αρχή, θεωρώ ότι η "γκρίνια" σου αφορά λάθος περίοδο. Για μένα το σκάνδαλο ήταν η μετάβαση από τα συλλεκτικά/χορταστικά κουτιά σε αυτά που (εύστοχα) αποκαλείς "ταινίες" με μοναδικό όφελος για τον καταναλωτή την εξοικονόμηση χώρου. Η αντικατάσταση των "ταινιών" με "αέρα" έχει πρόσθετα οφέλη που αναλύθηκαν παραπάνω (θυμίζω: ΚΑΙ για τους developers) και -προσωπικά- μου φαίνεται φυσιολογική και μάλλον ευπρόσδεκτη εξέλιξη.
No good deed goes unpunished
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Praetorian
- Offline
- Walker Survivor
Άντε να δεχτώ ότι μετά από διατύπωση και επαναδιατύπωση έπεσα έξω στο πού το πήγαινες outcry. Πήγες το πράγμα σε ένα αυθαίρετο συμπέρασμα για κάποιους "περισσότερους" και για προοδευτικούς τύπους που δέχονται εκπτώσεις, ενώ όλοι είπαμε ότι θα προτιμούσαμε το κουτί αν ήταν περιποιημένη συσκευασία (...) κλπ κλπ.outcry wrote:
Λυπάμαι δε το πάω καθόλου εκεί.Praetorian wrote: Και αυτό πάει τη συζήτηση σε "πειρατεία VS αγορά παιχνιδιού" που δεν είναι για αυτό το thread και προσωπικά δεν έχω όρεξη να συνεχίσω, γιατί δεν θεωρώ εκείνο το θέμα συζητήσιμο πλέον.
Απ'ότι φαίνεται οι περισσότεροι από σας όταν αγοράζατε παιχνίδια τότε, στα ωραία χρόνια, που ο δαίμων του ίντερνετ δεν υπήρχε σ αυτό το τόπο και δεν είχε γίνει δεύτερη φύση μας, δε νιώθατε τίποτα από την όλη ιεροτελεστεία της στιγμής(...)
Το θέμα λοιπόν για μένα δεν είναι η πειρατεία ούτε οι ηθικές αξίες του καθενός οι οποίες απ'ότι βλέπω κρίνονται με βάση αυτή (...) καταντήσαμε να αγοράζουμε τον αέρα (και να μένουμε άναυδοι από τούτο το τεχνολογικό θαύμα).(...)
(...)Και φυσικά σε ένα τέτοιο αγοραστικό κοινό βολεύει να μειωθεί η διάρκεια του κάθε παιχνιδιού γιατί αλλιώς πως θα τα προλάβουμε. Από εκεί λοιπόν που ένα παιχνίδι κρατούσε 25-30 ώρες τώρα κρατάει το πολύ 10-και είμαστε ικανοποιημένοι.(...)
Ο κόσμος, η τεχνολογία κλπ εξελίσσονται και καλά κάνουν. Είναι όμως άλλο αυτό και άλλο στο βωμό της δήθεν εξέλιξης (και της προστασίας των ειδών) να γίνονται εκπτώσεις σε άλλα πράγματα κι εμείς να το δεχόμαστε ως σωστό επειδή είμαστε προοδευτικοί τύποι.
Να μην λέγαμε ποιά είναι τα θετικά στην ψηφιακή διανομή και να καθόμασταν να κλαίγαμε όλοι μαζί το retail που περιορίζεται δραματικά; Τα θετικά της ψηφιακής διανομής που είναι εξέλιξη/βελτίωση σε αυτό που είχαμε από το retail να τα αγνοήσουμε; Το ότι έχει πιάσει αυτό το είδος και έχει δώσει και απίστευτα διαμαντάκια ή επέτρεψε να διαδοθούν απίστευτα διαμαντάκια που δε θα βλέπαμε ποτέ σε κουτί να το παρακάμψουμε κι αυτό; Το ότι τα παλιά παιχνίδια με τη μεγάλη διάρκεια που αναφέρεις (καλά αυτό κι αν είναι σχετικό) δίνονται και αυτά σε ψηφιακή μορφή και μπορούμε να τα παίξουμε στο καινούργιο PC ή να τα γνωρίσουν άλλοι νεότεροι στο χώρο δε σου λέει κάτι;
• patch για ελληνικούς υπότιτλους σε: Monkey Island 1 SE και CD VGA beta patch !!!, Indiana Jones 3 και LOOM , Grim Fandango
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Castledoque
- Offline
- Adventure Draic Kin
- Posts: 977
Αν και έχουν ήδη απαντήσει (πολύ καλά) και αρκετοί άλλοι, θα μου επιτρέψεις να πω κι εγώ τη γνώμη μου, καθώς και να αποσαφηνίσω τον κύριο λόγο της διαφωνίας μου.
Ίσα ίσα οι περισσότεροι εδώ, αν και παραδέχονται τα όποια θετικά στοιχεία των digital εκδόσεων, καταλήγουν να λένε ότι προτιμούν μια ωραία retail έκδοση, όταν είναι διαθέσιμη. Όμως η προτίμηση στις retail εκδόσεις δε σημαίνει ότι πρέπει να καταδικάζουμε τυφλά τις digital εκδόσεις. Και ειδικά οι εκδόσεις του GOG με τα συμπληρωματικά καλούδια είναι πολύ πιο πλήρεις σε πολλές απόψεις από πολλές γυμνές retail εκδόσεις που βλέπουμε σήμερα (θήκη, DVD και τίποτα άλλο, συχνά ούτε καν manual).outcry wrote: Απ'ότι φαίνεται οι περισσότεροι από σας όταν αγοράζατε παιχνίδια τότε, στα ωραία χρόνια... δε νιώθατε τίποτα από την όλη ιεροτελεστεία της στιγμής
Το θέμα είναι ότι ένας βιοτέχνης στη βιομηχανία παιχνιδιών (όπως πχ η WadjetEye) δεν έχει τη δυνατότητα να βγάζει εκτεταμένο αριθμό retail αντιτύπων των παιχνιδιών της. Με το Resonance νομίζω αποτολμά τώρα ένα πρώτο δειλό άνοιγμα με την προπώληση περιορισμένου αριθμού συλλεκτικών κομματιών. Η μαζική παραγωγή retail κομματιών εμπεριέχει μεγάλο ρίσκο αφού εκτινάζει το κόστος παραγωγής (ετοιμασία και εκτύπωση εξώφυλλων, manuals, DVD, έξοδα αποστολής) και επομένως και την τιμή του τελικού προϊόντος, με κίνδυνο τα παιχνίδια να μείνουν τελικά απούλητα και ο "βιοτέχνης" να μπαίνει μέσα. Να βγάλει ένα πρόχειρο δισκάκι CD-R σε μια απλή θήκη ασφαλώς δεν είναι λύση, αφού και πάλι το κόστος θα είναι δυσανάλογο με την αξία του προϊόντος που θα πάρει ο καταναλωτής στα χέρια του. Κοινώς ποιος θα έδινε τα διπλά χρήματα για να πάρει στα χέρια του ένα απλό CD-R με το οποιοδήποτε παιχνίδι, τη στιγμή που θα μπορούσε να φτιάξει μόνος του ακριβώς το ίδιο αντίτυπο με την DRM-free digital εκδοχή που κοστίζει τα μισά χρήματα; Άσε που οι περισσότεροι, αν έπερναν στα χέρια τους μια τέτοια προχειρότητα μετά από μέρες αναμονής, θα διαμαρτύρονταν για κοροϊδία της εταιρίας. Άρα, αν ένας τέτοιος βιοτέχνης θέλει ντε και καλά να βγάλει σε retail έκδοση το παιχνίδι του, είναι μονόδρομος η έκδοση μιας τουλάχιστον αξιοπρεπούς retail έκδοσης, της οποίας όμως το κόστος θα είναι τόσο ασύμφορο, που δε θα το αγοράσουν ούτε οι μισοί από τους θιασώτες των retail παιχνιδιών. Τα πράγματα είναι πολύ πιο εύκολα για τις μεγάλες εταιρίες που έχουν ολόκληρα τμήματα marketing και προώθησης των παιχνιδιών τους, οπότε έχουν και διαύλους ασφαλείας αν κάποιο παιχνίδι δεν πουλήσει καλά, καθώς και δυνατότητες μείωσης του τελικού κόστους της retail έκδοσης ακριβώς λόγω της πολύ μαζικής παραγωγής. Επομένως δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα όσο φαίνονται.
Στην τελική πιστεύεις πραγματικά ότι developers με τόσο εμφανή αγάπη σε ένα πιο old-schoοl gaming, όπως η μικρή WadjetEye ή η μεσαία DoubleFine ή όλοι αυτοί οι ηρωικοί θα έλεγα (ανεξαρτήτως του πόσο πετυχημένα ή όχι είναι τελικά τα παιχνίδια τους) μεμονωμένοι developers παιχνιδιών adventure, (όπως τα The Journey Down, Alpha Polaris, Al Emmo, To the Moon και πολλά άλλα που τώρα δεν τα θυμάμαι), δε θα έβγαζαν τα παιχνίδια τους σε ωραίες boxed editions αν ήταν οικονομικά εφικτό; Ή ότι αυτοί οι developers δε σέβονται το κοινό τους ή το σέβονται λιγότερο από μια εταιρία κολοσσό, όπως πχ η Rockstar (η οποία ομολογουμένως συνοδεύει τα παιχνίδια της με καλό υλικό και ωραία manual); Θα ήταν καλύτερα δηλαδή όλοι αυτοί οι ανεξάρτητοι developers να εγκαταλείψουν το σπορ του game-developement και να το αφήσουν μόνο στα χέρια των μεγάλων εταιριών που έχουν τη δυνατότητα να βγάζουν retail εκδόσεις (αλλά πολλές φορές δε θέλουν); Πολύ ωραία το έθεσαν και οι Praetorian και maladroid:
maladroid wrote: ...θεωρώ ότι η "γκρίνια" σου αφορά λάθος περίοδο. Για μένα το σκάνδαλο ήταν η μετάβαση από τα συλλεκτικά/χορταστικά κουτιά σε αυτά που (εύστοχα) αποκαλείς "ταινίες" με μοναδικό όφελος για τον καταναλωτή την εξοικονόμηση χώρου. Η αντικατάσταση των "ταινιών" με "αέρα" έχει πρόσθετα οφέλη που αναλύθηκαν παραπάνω (θυμίζω: ΚΑΙ για τους developers)...
Θέλω να διευκρινήσω ότι όλα αυτά δεν τα λέω με πνεύμα προσωπικής επίθεσης. Απλώς θεωρώ ότι χωρίς την ψηφιακή διανομή, δε θα βλέπαμε ποτέ παιχνίδια-διαμαντάκια, όπως μερικά από αυτά που αναφέρω παραπάνω, οπότε το θεωρώ σφάλμα να την απορρίπτουμε συλλήβδην και ουσιαστικά να καταλήγουμε να κατηγορούμε για αισχροκέρδια και έλλειψη σεβασμού, ακριβώς εκείνους τους developers που ουσιαστικά κάνουν το μεράκι τους, που βρίσκονται πολύ πιο κοντά στο κοινό τους από τις εν πολλοίς απρόσωπες μεγάλες εταιρίες και που στην τελική χρειάζονται πολύ περισσότερο την υποστήριξη των gamers προκειμένου να επιβιώσουν στον χώρο του gaming.Praetorian wrote: Το ότι έχει πιάσει αυτό το είδος και έχει δώσει και απίστευτα διαμαντάκια ή επέτρεψε να διαδοθούν απίστευτα διαμαντάκια που δε θα βλέπαμε ποτέ σε κουτί να το παρακάμψουμε κι αυτό;
YΓ: Πάντως χαίρομαι που ζωντάνεψε λίγο το forum, γιατί τον τελευταίο καιρό έχει πέσει νέκρα...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- outcry
- Offline
- Walker Survivor
- Posts: 437
Για τη πρώτη παράγραφο. Καταρχάς το "άντε να δεχτώ" δε χρειαζόταν.
Πέρα από αυτό, το συμπέρασμά μου δεν αφορά εσάς αλλά τα λεγόμενά σας, μιας που είπατε ότι έχουν αυξηθεί οι πωλήσεις σε σχέση με τη retail έκδοση κλπ κλπ (και για να το είπατε έτσι θα ναι).
Για τη δεύτερη παράγραφο. Λυπάμαι αλλά τα επιχειρήματα που παρέθεσες παραπάνω μου φαίνονται αστεία.
Δε θεωρώ επιχείρημα τη φθορά των δίσκων ούτε και την αδυναμία μεταφοράς τους σε περίπτωση μετακόμισης. Αν ήταν έτσι δε θ αγοράζαμε βιβλία, cd και γενικώς ότι μπορεί να φθαρεί προιόντος του χρόνου.
Δε θεωρώ επιχείρημα το ότι είναι πολύ πιο εύκολα προσβάσιμη η αγορά από όπου κι αν βρίσκεσαι μιας που, για παράδειγμα, εδώ που βρίσκομαι τώρα εγώ δε μπορώ να αποκτήσω παιχνίδι με κανέναν από τους δύο τρόπους (αν και δέχομαι ότι έχεις πολύ πιο γρήγορα το παιχνίδι σε σχέση με το αν το αγόραζες απ το εξωτερικό, όχι όμως και σε σχέση με το να πεταγόσουν να το πάρεις απ το μαγαζί της περιοχής σου,κάνοντας παράλληλα τη βόλτα σου).
Δε θεωρώ επιχείρημα το ότι είναι πιο εύκολο το patching μιας που τα παιχνίδια δε θα πρεπε να έχουν bugs εξαρχής. Και δε θέλω να πάρω καθόλου ως δεδομένο (αν και ως τέτοιο πλασάρεται) ότι είναι δύσκολο ένα παιχνίδι να μην έχει bug.
Δε θεωρώ ότι βοηθά ιδιαίτερα indie developers μιας που τα προηγούμενα χρόνια είχαμε ωραιότατα παιχνίδια από ανεξάρτητους παραγωγούς, 5 days a stranger κ.ά. χωρίς τέτοιες μεθόδους.
Δε θεωρώ επιχείρημα ότι τίτλοι διατίθενται χωρίς drm μιας που το drm είναι κάτι που οι ίδιες οι εταιρείες παιχνιδιών δημιούργησαν. Δηλαδή θα μπορούσε κάλλιστα να μην υπάρχει σε οποιαδήποτε έκδοση, αλλά τώρα έχουμε ως δεδομένη την ύπαρξή του και μας φαίνεται θετικό ό,τι καταφέρνει να την παρακάμψει.
Σαφώς δέχομαι ότι έχει καλές προσφορές και μπορείς να βρεις παλιά παιχνίδια εύκολα, όλο αυτό όμως το ξεκίνησα για τα καινούρια παιχνίδια και όχι τα προ 20ετίας.
@maladroid
Που να βλεπες τότε πως γκρίνιαζα
[i:2dyt6cll]I'd like to be the Catcher in the Rye and all.[/i:2dyt6cll]
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- crocark
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 2929
Δεν είναι τίμιο όλο αυτό. Αποφασίζετε πάντα να γίνετε μαλλιά κουβάρια όταν λείπω. Από που να πιάσω εγώ τώρα;
"Έπιασε όλο αυτό το καινούριο και πρέπει να ακολουθήσουμε." Μερικοί είμαστε παντελώς αντιδραστικοί στο παραμικρό. Όπου πάνε οι πολλοί, εμείς πάμε αντίθετα. Η αίσθηση ότι είμαστε "μοναδικοί", ελίτ κλπ. μάλλον είναι ψευδαίσθηση, αλλά και τι μ' αυτό; Εμείς θα συνεχίσουμε να πηγαίνουμε κόντρα. Καθαρά ψυχολογικό ... όσο πιο πολλοί μιλάτε για ψηφιακό, τόσο πιο μάγκας νιώθω που δεν παίζω ψηφιακά. Στον κόσμο μου; Μπορεί, αλλά δε βαριέσαι
Τα μπερδέψατε με το DRM. Ας πάρω την υποκατηγορία ψηφιακό με DRM ή retail με DRM εναντίον πειρατικού. Όποιος προτιμήσει το δεύτερο κάνει πολλά κακά και φτου του (κατάπτυστος), αλλά έχει ένα άγχος λιγότερο. Έχω κάποια παιχνίδια που με ταλαιπώρησαν ΑΔΙΚΑ ΤΕΛΕΙΩΣ κι ένα παιχνίδι που δεν μπόρεσα να παίξω ποτέ γιατί ήθελε διαρκή σύνδεση στο internet (όχι το Diablo 3). Νιώθω πολύ βλάκας για τα λεφτά που έδωσα σ' αυτά τα παιχνίδια. Πολύ βλάκας όμως ... Θα δεχτώ βέβαια την απάντηση "μην τα παίζεις αφού ... " Σωστά. Μάλλον είναι η ενδεδειγμένη ενέργεια
Ωωωωωπ .. Κι άλλα έχει; Αααααααα ... Μωρέ δεν ξαναμπάινω εγώ εδώ μέσα ...
Το ξεκίνησε με το Gemini.Με το Resonance νομίζω αποτολμά τώρα ένα πρώτο δειλό άνοιγμα με την προπώληση περιορισμένου αριθμού συλλεκτικών κομματιών.
Εγώ. Το έκανα στο Gemini και έχω στην κατοχή μου ένα σούπερ συλλεκτικό κομμάτι από 300 κάτι αντίτυπα "τυπωμένα στο χέρι".Κοινώς ποιος θα έδινε τα διπλά χρήματα για να πάρει στα χέρια του ένα απλό CD-R με το οποιοδήποτε παιχνίδι, τη στιγμή που θα μπορούσε να φτιάξει μόνος του ακριβώς το ίδιο αντίτυπο με την DRM-free digital εκδοχή που κοστίζει τα μισά χρήματα;
ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Castledoque
- Offline
- Adventure Draic Kin
- Posts: 977
Συγγνώμη, αλλά το "5 days a stranger" δεν είναι freeware download; Υπάρχει διαθέσιμο και σε retail έκδοση;outcry wrote: Δε θεωρώ ότι βοηθά ιδιαίτερα indie developers μιας που τα προηγούμενα χρόνια είχαμε ωραιότατα παιχνίδια από ανεξάρτητους παραγωγούς, 5 days a stranger κ.ά. χωρίς τέτοιες μεθόδους.
Μπράβο! (Και δεν το λέω ειρωνικά.) Όμως άλλο 300 συλλεκτικά αντίτυπα για τους fan και άλλο η μαζική παραγωγή retail κομματιών (εκεί ήταν η ουσία του post μου).crocark wrote:
Εγώ. Το έκανα στο Gemini και έχω στην κατοχή μου ένα σούπερ συλλεκτικό κομμάτι από 300 κάτι αντίτυπα "τυπωμένα στο χέρι".Κοινώς ποιος θα έδινε τα διπλά χρήματα για να πάρει στα χέρια του ένα απλό CD-R με το οποιοδήποτε παιχνίδι, τη στιγμή που θα μπορούσε να φτιάξει μόνος του ακριβώς το ίδιο αντίτυπο με την DRM-free digital εκδοχή που κοστίζει τα μισά χρήματα;
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Praetorian
- Offline
- Walker Survivor
Δεν χρειάζεται να λυπάσαι. Διαφωνούμε. Το δικό σου (κυρίως) επιχείρημα είναι ο ρομαντισμός. Τι καλά που ήταν τότε. Δεν βλέπω άλλο.outcry wrote: @Praetorian
Λυπάμαι αλλά τα επιχειρήματα που παρέθεσες παραπάνω μου φαίνονται αστεία.
Τα δικά μου σου φαίνονται αστεία, αλλά για λόγους που φαίνονται σε μένα πρόχειροι ή ουτοπικοί (θα
έπρεπε ιδανικά αυτό, και το άλλο μας το οφείλουν οπότε δε θα τους πούμε κι ευχαριστώ κλπ κλπ). Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποια προσπάθεια να βρούμε κοινό έδαφος, παρότι σου τόνισα ότι αυτό υπάρχει.
Edit: Τώρα που το θυμήθηκα , ενα πρόσθετο "κακό" που έχουν οι εκδόσεις σε κουτί είναι ότι άλλοτε περιόριζαν/καθόριζαν το υλικό που θα είχε ένα παιχνίδι (έπρεπε να χωράει σε ένα CD ή ένα DVD οπότε γινόταν περικοπές βλέπε LOOM CD Talkie, τραγικές συμπιέσεις των video sequences κλπ), άλλοτε είχαμε τα πολλαπλά CDs βάλε βγάλε (βλέπε Riven, Blade Runner κλπ) όπου και πάλι οι developers είχαν το παράπονο ότι το μέσο τους περιόριζε ...
...και άλλοτε είχαμε αυτό που λένε "padding" (ελευθ. μτφ: άπλωμα) του περιεχομένου για να δικαιολογηθεί ότι διατίθεται σε (ολόκληροοοοο τότε) DVD.
Γιατί έπεφταν αρνητικά reviews σε publishers που τόλμησαν να διαθέσουν κουτί με DVD αλλά με περιεχόμενο που δεν αξιοποιούσε την χωρητικότητα του μέσου. Φαντάσου να τολμούσαν οι developers των Braid και Aquaria να εκδόσουν παιχνίδια μερικών MBs σε DVD ή έστω απλό CD. Και γιατί να έμπαιναν στο έξοδο δηλαδή όταν γνώριζαν εκ των προτέρων πώς θα αντιμετωπιζόταν αυτή η κίνηση;
• patch για ελληνικούς υπότιτλους σε: Monkey Island 1 SE και CD VGA beta patch !!!, Indiana Jones 3 και LOOM , Grim Fandango
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- outcry
- Offline
- Walker Survivor
- Posts: 437
Ακριβώς αυτό εννοούσα και γι αυτό ακριβώς χρησιμοποίησα αυτό το παράδειγμα και όχι κανένα πολυφορεμένο τύπου Boakes ή Muller(καλά για τον συγκεκριμένο δεν υπάρχουν λόγια ούτως ή άλλως).Castledoque wrote: Συγγνώμη, αλλά το "5 days a stranger" δεν είναι freeware download; Υπάρχει διαθέσιμο και σε retail έκδοση;
Οι ανεξάρτητοι κάνουν αυτό που κάνουν επειδή γουστάρουν να το κάνουν. Μιας λοιπόν που υπάρχουν τόσα διαμάντια σε freeware μορφή (όπου οι δημιουργοί, φαντάζομαι, δεν έβγαλαν τίποτα) είναι πολύ μειωτικό να λέμε ότι αν δεν υπήρχε το steam και το κάθε steam δε θα βλέπαμε διαμάντια από ανεξάρτητους δημιουργούς.
edit: @Praetorian
Δε καταλαβαίνω ποιο είναι το "θα έπρεπε ιδανικό" που περιγράφω. Ιδανικό είναι να μην υπάρχουν drm και bugs στα παιχνίδια? Οφείλουν να μην υπάρχουν.
Είμαι σίγουρα ρομαντικός αλλά προσπαθώ όσο μπορώ να (μην) πηγαίνω με το ρεύμα. Αρνητικά οι digital εκδόσεις έχουν τελικά?
[i:2dyt6cll]I'd like to be the Catcher in the Rye and all.[/i:2dyt6cll]
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Castledoque
- Offline
- Adventure Draic Kin
- Posts: 977
Δεν κατάλαβα. Δηλαδή αν δίνουν το παιχνίδι τους τζάμπα, ξαφνικά λύνεται το θέμα; Σα να λέμε retail ή τζάμπα; Αυτό κι αν είναι μειωτικό. Δηλαδή η χρηματική αξία ενός παιχνιδιού περιορίζεται στη φυσική υπόσταση ενός DVD και του συνοδευτικού του υλικού; Η σκέψη, ο χρόνος και ο κόπος του δημιουργού δεν αξίζουν (χρηματικής) επιβράβευσης από το κοινό; Λυπάμαι αλλά αυτό δεν το καταλαβαίνω καθόλου.outcry wrote: Ακριβώς αυτό εννοούσα... Οι ανεξάρτητοι κάνουν αυτό που κάνουν επειδή γουστάρουν να το κάνουν. Μιας λοιπόν που υπάρχουν τόσα διαμάντια σε freeware μορφή (όπου οι δημιουργοί, φαντάζομαι, δεν έβγαλαν τίποτα) είναι πολύ μειωτικό να λέμε ότι αν δεν υπήρχε το steam και το κάθε steam δε θα βλέπαμε διαμάντια από ανεξάρτητους δημιουργούς.
Άσε που με αυτό ακριβώς που λες, ουσιαστικά καταδικάζεις τους indie developers σε αφανισμό. Αν δε μπορούν να ζήσουν από τα παιχνίδια που βγάζουν, τότε η δημιουργία παιχνιδιών υποχρεωτικά περιορίζεται σε δεύτερη απασχόληση ή χόμπι, όπου οι όλο και πιο γρήγοροι ρυθμοί της σύγχρονης ζωής θα τους επιτρέπουν να αφιερώνουν όλο και λιγότερο χρόνο. Αν ήταν έτσι τα πράγματα, η WadjetEye θα είχε βγάλει πολύ λιγότερα παιχνίδια ή και θα είχε σταματήσει, το Resonance θα ήταν για καμιά δεκαετία ακόμα στο σχεδιασμό, το Gemini Rue δε θα το ήξερε κανείς και θα υπήρχε ακόμα σε εκδοχή χωρίς μουσική και voice-overs, ο Tim Schaffer θα αναγκαζόταν να κλείσει τη μικρομεσαία DoubleFine και να απορροφηθεί σε καμιά μεγαλοεταιρία που θα καταπίεζε και θα έπνιγε τη δημιουργικότητά του, κλπ. Το "5 days a stranger" είναι εξαιρετικό για freeware τίτλος, όμως δεν έχει (σοβαρή) μουσική, δεν έχει voice-acting, τα animations είναι ελειπέστατα, η διάρκεια δεν ξεπερνάει τις 2 ώρες κι όλα αυτά δεν αποτελούν πρόβλημα, ακριβώς γιατί το παιχνίδι είναι freeware, που ο δημιουργός το έφτιαξε για το κέφι του. Η WadjetEye όμως προσπαθεί να επιβιώσει εμπορικά και στα παιχνίδια που βγάζει ρίχνει πέρα από την προσωπική δουλειά και χρήμα για να μισθώνει συνεργάτες (μουσικούς, animators, κλπ), ώστε να είναι τα παιχνίδια της όσο δυνατόν πιο ολοκληρωμένα και να μπορούν να σταθούν ως εμπορικοί τίτλοι, πράγμα που φυσικά θα ήταν αδύνατο αν έδινε τα παιχνίδια της δωρεάν. Μπορεί τα γραφικά να φαίνονται απλοϊκά, αλλά χρειάζονται χρόνο και δουλειά, που δεν καταλαβαίνω γιατί θα έπρεπε να είναι τζάμπα. Και δεν αναφέρομαι καν σε άλλους indie developers, που επιδιώκουν τη χρήση πιο μοντέρνων γραφικών και cut-scenes στα παιχνίδια τους.
Υπάρχουν βέβαια και freeware τίτλοι που από τεχνικής άποψης στέκονται μια χαρά, αλλά για πόσον καιρό νομίζεις θα αντέχουν οι δημιουργοί τους να ξοδεύουν τον ολοένα συρρικνούμενο ελεύθερο χρόνο τους, αν δεν μπορούν να αφοσιωθούν στη δημιουργία παιχνιδιών ως κύρια απασχόληση; Πόσοι από αυτούς τους ανεξάρτητους δημιουργούς έχουν βγάλει πάνω από ένα με δύο αξιόλογα παιχνίδια τζάμπα; Ένας; Δύο; Παραπάνω δε νομίζω να είναι. Γιατί ασφαλώς όταν κάποια στιγμή προκύπτουν και παντώς είδους οικογενειακές και επαγγελματικές υποχρεώσεις, τα περιθώρια για ενασχόληση με τέτοιου είδους χρονοβόρα χόμπι περιορίζονται δραστικά έως και μηδενίζονται.
Όσο για τους Muller και Boakes μπράβο τους που καταφέρνουν να βγάζουν και retail εκδόσεις στα παιχνίδια τους, αλλά πρώτον είναι κατά κάποιο τρόπο ήδη αναγνωρισμένοι δημιουργοί στον μικρό χώρο τους και δεύτερον πολύ αμφιβάλλω ότι ζούνε από τα adventure που βγάζουν. Δεν ξέρω βέβαια, αλλά υποθέτω ότι από κάπου αλλού θα έχουν κάποιο εισόδημα, γιατί αλλιώς θα είχαν πεθάνει εδώ και καιρό από ασιτία ή θα τους είχαν φυλακίσει για απανωτά χρέη.
Κλείνοντας προσωπικά νιώθω ότι τα λεφτά μου πιάνουν πολύ περισσότερο τόπο, όταν αγοράζω μια digital έκδοση από έναν indie developer, που ξέρω ότι με τα χρήματα που παίρνει από μένα και τους υπόλοιπους καταναλωτές εξασφαλίζει τη δυνατότητα να είναι εμπορικά βιώσιμος και να συνεχίσει να ασχολείται με το σχεδιασμό παιχνιδιών, παρά όταν αγοράζω μια ωραία retail έκδοση από την Bethesda ή την Rockstar (αναφέρω αυτές τις εταιρίες, γιατί βγάζουν σχετικά καλές retail εκδόσεις, με αξιοπρεπές συνοδευτικό υλικό), που τα χρήματά μου απλώς αυξάνουν τα ήδη υπέρογκα έσοδά τους.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Praetorian
- Offline
- Walker Survivor
- Ναι, το να μην έχει ένα software bugs είναι ιδανικό. Το ξέρει οποισδήποτε με πτυχίο ή/και εμπειρία σε (επαγγελματικό/ερασιτεχνικό) προγραμματισμό λογισμικού που πρέπει να διατεθεί δημόσια/σε ευρύ κοινό.
- Ναι, το να μην έχει ένα software DRM σήμερα, ΔΕΝ το οφείλει σε κανένα, ειδικά όταν κυκλοφορεί/επικρατεί η δικαιολογία "η αντιγραφή δεν είναι κλοπή" "δεν θα το αγόραζα ούτως ή άλλως", "κατεβάστε πρώτα τις τιμές" "το digital είναι αέρας κοπανιστός, δεν έχει υπόσταση αρα δεν έχει απώλειες ο δημιουργός από την πειρατεία" και άλλα τέτοια εύθυμα. ΚΑΝΕΙΣ (x1000) δεν συμπαθεί το DRM, αλλά είναι εκτός τόπου και χρόνου να απαιτεί κάποιος μια εταιρεία publishing να μην έχει DRM στους τίτλους της.
- Προσωπικά, δεν ακολουθώ κανένα "ρεύμα" άβουλα, και σίγουρα ήμουν διστακτικός αρχικά και το έψαξα όσο μπορούσα -και ακόμα το κάνω- πριν κάνω αγορές από digital store. Έχω ζυγίσει υπέρ και κατά, έχω καταλήξει και παρότι έχω μετανιώσει κάποιες αγορές, γενικά είμαι ok με αυτή τη μέθοδο διανομής.
- Ναι, το digital download έχει τα αρνητικά του, έχουν ήδη αναφερθεί (έπρεπε να τα επαναλάβω; ) και σε αυτό το topic και σε άλλα όπου συζητούσαμε τα περι Steam και gog, και δεν με χαλάει παρά αυτά τα αρνητικά. Σίγουρα μπορείς να φτιάξεις μια συγκεντρωτική λίστα. Μην περιμένεις να την φτιάξω εγώ.
@outcry. Σειρά σου.
1) Πόσους τίτλους έχεις αγοράσει digital;
2) Πόσο το έχεις ψάξει το θέμα με την ψηφιακή διανομή; (διάφορα καταστήματα, πώς υποστηρίζουν τις περιπτώσεις που πιστεύεις ότι αν είχες το κουτί θα ήταν καλύτερα - πχ backup, offline παιγνίδι)
3) Τι κάνεις αν δεν μπορείς να βρεις retail τίτλους που σε ενδιαφέρουν ;
4) Πότε/πως πιστεύεις ότι ενισχύεις περισσότερο έναν indie developer;
Για τους indie με κάλυψε ο Castledoque. Οι indie developers το κάνουν ΚΑΙ για το μεράκι τους, αλλά όχι αποκλειστικά για αυτό και όχι για την ψυχή της μάνας τους.
Ο στόχος με τα freeware κατά κανόνα είναι να δοκιμάσουν τις δυνατότητές τους και να προχωρήσουν στην ανάπτυξη εμπορικού/ών τίτλου/ων τελικά. Το freeware τους ΖΗΜΙΩΝΕΙ οικονομικά αλλά αυτό το κάνουν συνειδητά. Επίσης, κάποιοι από αυτούς έχουν δηλώσει ρητά (δεν το λέμε αυθαίρετα) ότι το digital download τους βοήθησε (έως τους έσωσε) στη διάθεση του παιχνιδιού τους.
Άλλοι απλά θα το προτιμήσουν πρώτο το digital distribution (ακόμα και αν αποφεύγουν μεγάλους διανομείς και διαθέτουν τα παιχνίδια από δικό τους site/store -παρακάμπτοντας έτσι μεσάζοντες (άλλο ένα θετικό! ) και αυτό δεν σημαίνει ότι σνομπάρουν το retail επειδή είναι κακόψυχοι άνθρωποι. Σημαίνει ότι το θεωρούν ως πιο ευνοϊκό και οικονομικά συμφέρον μέσον και πιθανότατα το retail δεν είναι καν οικονομικά βιώσιμη λύση για αυτούς.
• patch για ελληνικούς υπότιτλους σε: Monkey Island 1 SE και CD VGA beta patch !!!, Indiana Jones 3 και LOOM , Grim Fandango
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.