Jane Jensen επί ΔΥΟ!
- Constantine_R
- Offline
- Voodoo Priest
- Posts: 1373
Αν το θέτεις έτσι.... να ήξερες και εγώ τι θέλω....mkllds wrote: Έχει διαφορά το τι θέλω με το τι ζητάω.
Να 'σαι καλά βρε mkllds. Ήθελα να το αναφέρω και εγώ αλλά όλο το ξέχναγα...mkllds wrote: Η Jane μάζεψε 300 χιλιάρικα και θα βάλει και άλλα 300 (μαγκιά της),
Όχι απλώς μαγκιά της για αυτό αλλά πιο μεγάλη της μαγκιά που βρήκε publisher (πρέπει να είναι πολύ "κακός" αυτός ) και για δεύτερο adventure. Της υποκλίνομαι γιατί δεν το περίμενα για να είμαι ειλικρινής.
ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΚΑΙ ADVENTURING ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΕΙ:
Η ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣΚΟΠΟΣ
“You know, the very powerful and the very stupid have one thing in common. They don’t alter their views to fit the facts. They alter the facts to fit their views.”
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- crocark
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 2929
Δεν ξέρω ... Ειλικρινά νομίζω ότι έχω αρχίσει εδώ και πάρα πολύ καιρό να προσπαθώ να δικαιολογήσω και να επισημάνω τα αυτονόητα. Από την άποψη ίσως του ότι στη μια περίπτωση έχουμε μια μεσήλικη γυναίκα (JJ) με τεράστια εμπειρία και όνομα, που δεν ξεκίνησε με αριστουργήματα, αλλά μας τα έδωσε πολύ νωρίς, ενώ στην άλλη έχουμε έναν εικοσιπεντάχρονο Nuernberger (μάλλον πιο μικρός από 25) που θεωρητικά θέλει να γίνει Jane στη θέση της Jane. Για να μην τον αδικώ, ακόμη κι από το παιχνίδι του φαίνεται ποια ακριβώς είναι τα πρότυπά του και τι θα ήθελε να φτιάξει ... όχι απαραίτητα η Jane.Castledoque wrote: Μεγαθήριο του χώρου από ποια άποψη;
Αλλά η JJ "ξεκινάει από την αρχή"... Με βάση πολύ πρόχειρους υπολογισμούς, μάλλον τελειώνει την καριέρα της. Αν ισχύει, θα ήθελα να την κλείσει με κάτι σημαντικό κι όχι με "ημίμετρα". Και τι να μου πει εμένα το 4200; Ο πιτσιρικάς ξεκίνησε για την πλάκα του, χωρίς κανένα. Έφτιαξε κάτι για την πλάκα του χωρίς να φαντάζεται ποτέ ότι θα του ζητούσαν εμπορική αξιοποίηση. Στο τέλος - τέλος, αν ψάξεις, φαντάζομαι θα βρεις τις φωτογραφίες από το σπίτι του Gilbert για το πως συσκεύαζαν τα παιχνίδια (μιλάω για την πρώτη διανομή την αμερικάνικη κι όχι την ευρωπαϊκή) και θα καταλάβεις ότι μιλάμε για μια τελείως μα τελείως (πέρα από κάθε φαντασία) ερασιτεχνική δουλειά, της οποίας το μόνο ατού ήταν το μεράκι. Πως μπορείς να συγκρίνεις με οποιονδήποτε τρόπο τη JJ και το παρελθόν της με το Nuernberger; Ο ένας ζει στη Γη κι ο άλλος στην Ανδρομέδα.
Θα επιμείνω. Εστιάζετε κάποιοι, όχι μόνο εσύ, στο χρηματικό. Τα αντιμετωπίζετε όλα σα λογιστές*. Δεν είναι τα πράγματα μόνο χρήματα. Κι αν είναι να βάζει τόσο χαμηλά τον πήχυ η ίδια, για μένα καλύτερα να μην το κάνει το παιχνίδι. Ας μας αφήσει με τις αναμνήσεις πριν ο μύθος ευτελιστεί. Άλλωστε είναι πρακτικά αδύνατον και σε 10 ώρες να φτιάξει ήρωες με τους οποίους να δεθούμε. Πόσα μεγαλύτερα περιθώρια θα μας δώσει από όσα έδωσε η Πεντούλο στο Υ; Μέρος των απογοητευμένων από το Gray Matter, πιθανόν να πειστούν από το εκ προοιμίου άλλοθι. Εγώ θα είμαι ανάμεσα σ' αυτούς που θα τα πάρουν ...
Λες για concept art. Λες "επιτέλους". Μα το αντίθετο συμβαίνει 100%. Όλοι πλέον αν δίνουν σημασία σε κάτι είναι το concept art και γενικώς αυτό που, νομίζω, περιγράφεται ως eye candy κομμάτι. Κανείς δε μιλάει για γρίφους εκτός από εμένα τις περισσότερες φορές. Τι είναι οι γρίφοι; Σου λέω ξανά. 2- 3 καλά ενσωματωμένους - δυνατούς γρίφους να βάλει, κατευθείαν έχεις ένα παιχνίδι διάρκειας 30 ωρών για πλάκα. Μάλλον είναι το πιο εύκολο και πιο φτηνό κομμάτι. Δεν είναι θέμα κόστους καν. Τα concept arts κοστίζουν προφανώς, οι μηχανές γραφικών κλπ. Οι γρίφοι είναι τσάμπα. Το θέμα είναι αν θέλει κανείς να φτιάξει adventure ή καρτούν που προχωράει με το ποντίκι. Ναι ... Προφανώς ... Κανείς δε θέλει να σκέφτεται ... Γιατί να σκέφτεται; Αφού στο adv_adv, που πάει να γίνει σαν κάποια sites του εξωτερικού, θα του προσφέρουν την ψευδαίσθηση ότι έλυσε "adventure" για να μπορεί να "μεγαλοπιάνεται".
Ρε σεις ... Αφήστε κανέναν που θέλει να παίξει κανένα "παιχνίδι της προκοπής" να έχει την ελπίδα μήπως τυχόν κυκλοφορεί κανένα από αυτά που και που. Δε χρειάζεται σπονσοράρισμα ο δρόμος του καρτούν. Όλα προς τα 'κει παν έτσι κι αλλιώς. Το καρτούν δεν πεθαίνει. Αφήστε να έχει και κανένας άλλος ελπίδα
Άδικο ... 10 + ώρες για μια παραγωγή της πλάκας από έναν που δεν είχε τι να κάνει για την πτυχιακή του κι είπε να φτιάξει ένα παιχνίδι. Το αγόρασα 22€ με τα μεταφορικά από Αμερική. Του έκανα review και του έδωσα 3,5, κρίνοντάς το αυστηρά, όπως έπρεπε κι έχασε πόντους για το απαρχαιωμένο τεχνικό κομμάτι. Αν ήξερα ότι μετά ένα χρόνο θα δίναμε σε επαγγελματικές παραγωγές των 4 ωρών 95% επειδή απλώς έχουν καλά γραφικά, δε θα του έκανα καν review. Δεν του αξίζει να μπαίνει καν στην ίδια διαδικασία σύγκρισης. Είναι πολύ - πολύ ανώτερο για να συγκρίνεται με τις σημερινές κυκλοφορίες.Castledoque wrote: Όσο για το Gemini Rue εμένα μου πήρε 13 ώρες, άρα ανήκει στην κατηγορία 10+ ώρες.
Συνεχίζω να έχω εμπιστοσύνη στη JJ, μέχρι αποδείξεως του εναντίου. Πιστεύω ότι μια δημιουργός αυτού του μεγέθους (του όποιου μεγέθους) δεν μπορεί να καταδεχτεί να μου πουλήσει casual game για adventure. Αφήστε την ήσυχη και μην της τριβελίζετε το μυαλό για το πόσο δίκιο θα έχει αν, εν μέσω οικονομικής δυσπραγίας, αποφασίσει να βγάλει παιχνιδάκι σε συσκευασία παιχνιδιού. Ο δρόμος της αρετής και της κακίας είναι. Άμα μαζευτούν πολλοί πειρασμοί μπροστά από αυτόν της κακίας, ακόμη κι ο Ηρακλής φαντάζει αδύναμος ν' αντισταθεί στον πειρασμό
* είστε τόσο λογιστές που μπορώ να καταλάβω μέχρι και τι ομάδα υποστηρίζετε στο ελληνικό πρωτάθλημα ...
ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Castledoque
- Topic Author
- Offline
- Adventure Draic Kin
- Posts: 977
Το έχω πει και σε προηγούμενο post. Το 1998 το Grim Fandago είχε budget 3.000.000$. Με σημερινά 600.000$ πόσα νομίζετε μπορεί να κάνει η Jane Jensen;mkllds wrote: Η Jane μάζεψε 300 χιλιάρικα και θα βάλει και άλλα 300 (μαγκιά της), δηλαδή πόσα λεφτά χρειάζονται για να έχει ικανοποιητική διάρκεια;
Και ναι, με το budget που έχει, η Double Fine δε θα έχει δικαιολογία να κάνει μικρής διάρκειας παιχνίδι. Ευελπιστώ σε 20+ ώρες (άντε 15+ στη χειρότερη περίπτωση, αλλά με μικρή δόση απογοήτευσης).
Constantine_R wrote: Το Yesterday είναι ένα τρομερά υπερτιμημένο (μιλάω κυριολεκτικά) προϊόν.
Constantine_R wrote: Αυτό δείχνει έλλειψη σεβασμού στον πελάτη (και το λέω πολύ κομψά) που το αγοράζει.
Συμφωνώ εν μέρει. Ναι, είναι υπερκοστολογημένο το Yesterday. Όχι, δεν υπάρχει έλλειψη σεβασμού προς τον πελάτη. Δε νομίζω ότι είναι σωστό να μιλάμε για έλλειψη σεβασμού όταν ένα προϊόν είναι τόσο άρτιο στον τεχνικό τομέα και στην παρουσίαση. Αν το πάρουμε έτσι, τηρουμένων των αναλογιών, και μια Mercedes είναι υπερκοστολογημένη σε σχέση με ένα Peugeot.Constantine_R wrote: Να θεωρήσω λοιπόν ότι συμφωνείς με αυτά που λέω αλλά απλώς θεωρείς άδικη την "επίθεση" στην Jensen αφού δεν έχουμε δει ακόμα τιμή...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- crocark
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 2929
Έτσι κι αλλιώς είναι μια Mercedes υπεροκοστολογημένη. Τα αυτοκίνητα που κοστίζουν 50.000€ έναντι παρόμοιων μοντέλων των 20.000€ δεν έχουν κατά 30.000€ πιο ποιοτικά υλικά ή κατά 30.000€ περισσότερο εξοπλισμό. Ναι ένα μοντέλο αντίστοιχο Mercedes θα έπρεπε να είναι ίσως κατά ένα 10 - 20% ακριβότερο από ένα αντίστοιχο peugeot. Είναι όμως μέχρι και 100% επάνω (ίσως και περισσότερο) γιατί απλούστατα η Peugeot δεν έχει τα "έξοδα" της γερμανικής αυτοβιομηχανίας, π.χ. τα όσα περιοδικά κυλοφορούν παγκοσμίως με πρωτο συνθετικό το auto και ό,τι συνεπάγεται στον οικονομικό τομέα όλο αυτό το νταβαντούρι.Castledoque wrote: και μια Mercedes είναι υπερκοστολογημένη σε σχέση με ένα Peugeot.
ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- mkllds
- Offline
- Futuristic Fedora
- Posts: 674
Πολλά περισσότερα από όσα έκανε ο τύπος που έβγαλε το Gemini Rue που είχε διάρκεια 10+ ώρες. Δεν είμαι ο λογιστής της JJ για να ξέρω πως θα τα διαχειριστεί τα λεφτά. Μπορεί με τα μισά λεφτά να θέλει να έρθει διακοπές στα Ελληνικά νησιά. Εμένα με ενδιαφέρει το αποτέλεσμα. Δεν νομίζω να είναι τόσο παράλογο το γεγονός να ζητάμε ένα παιχνίδι που θα μας έχει κολλημένους στην οθόνη μας για 15+ ώρες ή τέλος πάντων κάπου εκεί γύρω.Castledoque wrote: Το έχω πει και σε προηγούμενο post. Το 1998 το Grim Fandago είχε budget 3.000.000$. Με σημερινά 600.000$ πόσα νομίζετε μπορεί να κάνει η Jane Jensen;
Μα τι να τον κάνω τον άρτιο τεχνικό τομέα που μέχρι να βολευτώ στη καρέκλα μου τελείωσε και κοίταζα την οθόνη σα χαζός. Εδώ μέχρι και την έλλειψη δυνατότητας να κάνω save όποτε θέλω εγώ σαν κάτι θετικό παρουσιάστηκε. Ναι είχε ωραία γραφικά και ήχο, ναι μ' άρεσε το σενάριο του αλλά από εκεί και πέρα τι; Μέχρι να δεθώ με τον πρωταγωνιστή και να αρχίσω να χάνομαι μέσα στην ατμόσφαιρα του τελείωσε. Ναι είναι έλλειψη σεβασμού. Ήταν σαν μου υποσχέθηκαν παγωτό χωνάκι και μου έδωσαν στο τέλος καραμέλα και την πλήρωσα στη τιμή του παγωτού. Γλυκιά ήταν η καραμέλα αλλά εμένα μου άφησε πικρή γεύση. Το άλλο που λες για τη Mercedes σου απάντησε ο Croc που είναι fast and furious .Castledoque wrote: Συμφωνώ εν μέρει. Ναι, είναι υπερκοστολογημένο το Yesterday. Όχι, δεν υπάρχει έλλειψη σεβασμού προς τον πελάτη. Δε νομίζω ότι είναι σωστό να μιλάμε για έλλειψη σεβασμού όταν ένα προϊόν είναι τόσο άρτιο στον τεχνικό τομέα και στην παρουσίαση.
Offtopic: Πάω να φάω παγωτό.
-"Πάνω στην άμμο την καυτή, γράφαμε τ' όνομα μας".
-Θεοδωράκης.
-Σεφέρης.
-Και τραγουδάει ο Σεφέρης.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- crocark
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 2929
Ψέματα Μια τετράδα τακάκια φρένων σε peugeot κοστίζουν 120€. Δε λέει Άσε που δε μου αρέσει να με βλέπουν τα κορίτσια στο δρόμο και να μου κουνάνε το μικρό δαχτυλάκι.
ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- skoros
- Offline
- Banned
- Posts: 343
crocark wrote: * είστε τόσο λογιστές που μπορώ να καταλάβω μέχρι και τι ομάδα υποστηρίζετε στο ελληνικό πρωτάθλημα ...
ΑΕΚάρα
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Constantine_R
- Offline
- Voodoo Priest
- Posts: 1373
skoros wrote: ΑΕΚάρα
ΕΛΑ ΜΩΡΗ ΑΡΡΩΣΤΕΙΑ!!!!
“You know, the very powerful and the very stupid have one thing in common. They don’t alter their views to fit the facts. They alter the facts to fit their views.”
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- outcry
- Offline
- Walker Survivor
- Posts: 437
The Feeble Files.crocark wrote: Θέλω:
1. 30 - 50 αστείους γρίφους, πιθανό να λυθούν από αρχάριους πράγμα που σημαίνει από ανθρώπους που έχουν παίξει καμιά 20αριά adventures τουλάχιστον - οι υπόλοιποι ν' ανοίξουν λυσάρι ... δε με νοιάζει στο παραμικρό ... Αυτοί όλοι μαζί θα απαιτούν περί τις 2 ώρες χωρίς τα ενδεχόμενα cutscenes ...
2. Καμιά 10αριά - 15αριά μέτριους γρίφους, από αυτούς που ο καθένας θα πάρει από μισή έως μια ώρα να λυθεί.
3. 3 - 5 δυνατούς γρίφους από αυτούς που θα κολλήσουμε για λίγο καιρό. Θέλω τουλάχιστον 1 από αυτούς να με κολλήσει καμιά βδομάδα. όχι με "τσάτσικες" μεθόδους όπως τις ανέφερε ο SKoros προχθές, ούτε με το να μου κινεί τους χαρακτήρες με ταχύτητα 1mm/sec. Μιλάμε να είμαι εκεί ή με κλειστό το pc και να σκέφτομαι και να σπαζοκεφαλιάζω.
4. Α, ναι ... να έχει κι ένα υποτυπώδες σενάριο ...
Με βάση τα παραπάνω θέλω το ιδανικό adventure να κρατήσει από 40 έως 80 ώρες.
Άντε γιατί θα ξεχάσουμε και τι παιχνίδια (θέλουμε να) παίζουμε στο τέλος.
[i:2dyt6cll]I'd like to be the Catcher in the Rye and all.[/i:2dyt6cll]
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- maladroid
- Offline
- Templar Hunter
- Posts: 800
Όπως το αντιλαμβάνομαι εγώ δε μιλάς τόσο για διάρκεια όσο για πρόκληση. Εσύ θέλεις ένα adventure όπου η ιστορία (όχι τίποτα σπουδαία πράγματα, έτσι να 'χαμε να λέγαμε) να κρατάει βαριά κοντά στις 10 ώρες (με διαλόγους/σχόλια/cutscenes κτλ), ύστερα άλλες 5 ώρες fetch quests (τύπου: πήγαινε μάθε πρώτα τι βρακί φοράω και μετά ξαναέλα να συζητήσουμε ή σάλτα πάρε μου τσίχλες απ΄το περίπτερο και πέρνα πιο ύστερα να σου δώσω το clue) και τέλος 3 βαρβάτα "χρηματοκιβώτια" να σε κολλήσουν 5 ώρες το καθένα (μίνιμουμ) και είσαι ευτυχισμένος. Εμένα αυτού του είδους τα παιχνίδια δεν μου αρέσουν πλέον και, εδώ που τα λέμε, ποτέ δε μου άρεσαν ιδιαίτερα. Είναι γεγονός ότι έχω "φλωρέψει" όσον αφορά τις προτιμήσεις/αντοχές μου στα adventures αλλά ποτέ δεν τα γούσταρα επειδή είχαν ζόρικες σπαζοκεφαλιές, τα γούσταρα ΠΑΡΟΤΙ τις είχαν (αυτό φαίνεται ότι το σκέφτηκα πρώτα στ'αγγλικά και το έγραψα στα ελληνικά ε; Ε τι να γίνει, συνήθεια..). Και για να σε προλάβω, ναι, έχω λύσει κι εγώ γρίφους στον ύπνο μου ή περιμένοντας το λεωφορείο κι έχω ενθουσιαστεί αντιλαμβανόμενος ότι η σκουληκαντέρα που έχω στο invetory μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν τιρμπουσόν. Δεν τα θεωρώ όμως αυτά απαραίτητα για να διασκεδάσω με ένα adventure, κάθε άλλο.
Η δομή που περιγράφεις είναι πολύ δύσκολο να αποδοθεί σωστά χωρίς "τατιανιές" κάθε είδους από τον σχεδιαστή και για μένα ορθώς εγκαταλείφθηκε ως φόρμουλα. Γιατί αν έχεις σαν αυτοσκοπό να βάλεις 50 γρίφους του πενταλέπτου, 20 του τετάρτου, 10 του μισαώρου και 3 του πενταώρου, εκ προοιμίου υπονομεύεις τη σωστή ενσωμάτωσή τους και συνοχή του παιχνιδιού για να μη μιλήσω για τη ροή της αφήγησης (η οποία όμως εσένα δε σε πολυαφορά). Σε μια συνέντευξή του, κάποιος legendary "πάλιουρας" δημιουργός (ο Al Lowe, τελικά - thanks, skoros) είπε ότι για κάποιο παιχνίδι (Larry 1) πουλήσανε περισσότερα Strategy Guides απ΄ότι αντίτυπα (μια και το κούρσευε ο κόσμος αβέρτα). Εν μέρει, αυτό αποτελούσε μέρος του επιχειρηματικού μοντέλου των adventures τότε αλλά σήμερα κάτι τέτοιο δεν λειτουργεί. Σήμερα ο κόσμος θέλει να ξέρει ότι το παιχνίδι που θα πληρώσει θα μπορέσει να το τερματίσει χωρίς να του πάρει έξι μήνες και χωρίς να ψάχνει κάθε λίγο και λιγάκι το internet. Εσύ καλά κάνεις και θέλεις άλλα, όμως άμα δεν έχεις σκοπό να αγοράσεις 200.000 αντίτυπα για τον εαυτό σου τότε ο developer πρέπει να λάβει υπόψη και τι γίνεται παραέξω.
Αυτό μετά που λες ότι οι γρίφοι είναι τσάμπα, το βρίσκω τελείως λάθος. Άρα ό,τι θέλει απλά μυαλό είναι τσάμπα: οι διάλογοι τσάμπα, το story τσάμπα κι αυτό, οι περιγραφές και πάει λέγοντας. Δηλαδή τα concept arts και οι μουσικές γιατί κοστίζουν, γιατί πληρώνει ο αρτίστας τα κραγιόνια ή φθείρονται οι χορδές της κιθάρας; Για να μη μιλήσω για τον προγραμματισμό (απλά ξοδεύει ρεύμα το ανοιχτό PC, σιγά το έξοδο). Όλα αυτά θέλουν εμπειρία και χρόνο και ο χρόνος κοστίζει. Ιδίως, δε, για να είναι όλα αυτά σωστά δομημένα και να λειτουργούν αρμονικά (και όχι απλά στις κατάλληλες δόσεις όπως τις παρουσίασες) η προσπάθεια που απαιτείται (άρα και ο χρόνος) πολλαπλασιάζεται.
Πάντως για να μη το κουράζουμε το ζήτημα, εγώ ξαναείπα ότι δεν σκοπεύω να κάνω υποδείξεις του τι να απαιτείτε ή να προσδοκάτε από τους δημιουργούς. Το μόνο που είπα είναι ότι καλώς ή κακώς δύσκολα θα ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις σας από τα εν λόγω παιχνίδια και πιθανότατα και από τη πλειοψηφία όσων κυκλοφορούν ή πρόκειται να κυκλοφορήσουν στο άμεσο μέλλον. Από την άλλη το να περιγράφεις όλα τα υπόλοιπα games που δε πιάνουν τα δικά σου standards ως "καρτούν με κλίκι κλίκι" (παραφράζω λίγο) το βρίσκω υποτιμητικό. Εμένα μ'αρέσει αυτό το στύλ ρε αδερφέ, πειράζω κανέναν; Προσωπικά, ας πούμε, μου τη δίνουν τα Myst-clones, είδες να τα τσουβαλιάζω όλα ως "χάθηκα στο δάσος/πυραμίδες/σπίτι του σκύλου και τραβάω μοχλούς ώσπου να βγω" ; Όχι να το παίξω ευαισθητούλης αλλά το embeded video με τη Ντόρα μου φάνηκε τουλάχιστον σαχλό/προσβλητικό.
No good deed goes unpunished
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- skoros
- Offline
- Banned
- Posts: 343
maladroid wrote: Σε μια συνέντευξή του, κάποιος legendary "πάλιουρας" δημιουργός (νομίζω ο Ron Gilbert) είπε ότι για κάποιο παιχνίδι (πάλι δε θυμάμαι ποιο ακριβώς) πουλήσανε περισσότερα Strategy Guides απ΄ότι αντίτυπα (μια και το κούρσευε ο κόσμος αβέρτα).
Το λέει ο Al Lowe για το Leisure suit Larry 1 στο βιντεάκι του στο kickstarter
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- maladroid
- Offline
- Templar Hunter
- Posts: 800
No good deed goes unpunished
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- crocark
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 2929
Σωστά κατάλαβες. Απλά η λογική λέει ότι τα παιχνίδια με πρόκληση θα έχουν και παραπάνω διάρκεια. Δεν το λέει μόνο η λογική. Το λέει και η εμπειρία. Παραδείγματα έδωσα κατά καιρούς. Το DN είναι ένα τελευταίο δείγμα.maladroid wrote: Όπως το αντιλαμβάνομαι εγώ δε μιλάς τόσο για διάρκεια όσο για πρόκληση.
Δεν υποτιμώ την ιστορία όπως θες να το κάνεις να φαίνεται. Διαφορετικά θα θεωρούσα το Whispered World παιχνιδάρα, γιατί είχε κατά τ' άλλα αρκετή πρόκληση. Της δίνω τεράστια σημασία αλλά όχι τη μεγαλύτερη. Θεωρώ ότι το υποβιβάζεις απλά για δημιουργία εντυπώσεων. Δεν έχω πει ποτέ κάτι αντίστοιχο. Και τις 10 ώρες διαλόγους/σχόλια/cutscenes δε θα τις ορίσω εγώ, παρόλο που ένα τέτοιο adventure μαζί με γρίφους, θα ήταν άνετα διαρκείας 50 ωρών - που όμως δεν είναι αυτοσκοπός, είπαμε.maladroid wrote: όπου η ιστορία (όχι τίποτα σπουδαία πράγματα, έτσι να 'χαμε να λέγαμε) να κρατάει βαριά κοντά στις 10 ώρες
Εσύ το λες αυτό. Πάλι. Δε ζήτησα εγώ fetch quests. πό αυτά μπορώ να ανεχθώ άνετα καμιά πεντάδα σε παιχνίδι, αλλά μετά μου τη δίνουν. Εύκολοι γρίφοι δεν είναι απαραίτητα τα fetch quests. Απορώ για τη διασύνδεση. Παραδείγματα μπορώ να σου βρω κι εδώ, όχι από τα σύγχρονα παιχνίδια εύκολα, αλλά φοβάμαι να το πω γιατί θα με πεις πάλι ρετρολάγνο.maladroid wrote: ύστερα άλλες 5 ώρες fetch quests (τύπου: πήγαινε μάθε πρώτα τι βρακί φοράω και μετά ξαναέλα να συζητήσουμε ή σάλτα πάρε μου τσίχλες απ΄το περίπτερο και πέρνα πιο ύστερα να σου δώσω το clue)
Όχι. Πάλι. ΆΛλωστε τα χρηματοκιβώτια είναι, εκτός απο κλισέ, το χειρότερό μου. Αλλά υπάρχουν ωραιότατοι λογικοί γρίφοι, από αυτούς που καμιά φορά συναντούμε σε παιχνίδια πρώτου προσώπου ίσως κλπ. Μίλησα νομίζω για λογικούς γρίφους.maladroid wrote: και τέλος 3 βαρβάτα "χρηματοκιβώτια" να σε κολλήσουν 5 ώρες το καθένα (μίνιμουμ) και είσαι ευτυχισμένος.
Μόνο που εδώ λέμε για adventures. Θα μπορούσαμε να πάμε στη γενική ή κι εδώ αν θές δεν έχω πρόβλημα, και να μιλήσουμε για κινηματογράφο. Επιμένω, ασχέτως gameplay, χειρισμού ή άλλων επουσιωδών χαρακτηριστικών, τα adventures έχουν σαν κύριο χαρακτηριστικό τη σπαζοκεφαλιά, έστω και μικρού βαθμού δυσκολίας. Δεν είναι υποχρεωτικό να σ' αρέσουν φυσικάmaladroid wrote: Δεν τα θεωρώ όμως αυτά απαραίτητα για να διασκεδάσω με ένα adventure, κάθε άλλο.
Διαφωνώ, εννοείται. Εξαρτάται ποιος κάνει το παιχνίδι. Έχω πολλές δεκάδες καλά δείγματα (χωρίς "τατιανιές"), όπως και πολλές δεκάδες κακά δείγματα.maladroid wrote: Η δομή που περιγράφεις είναι πολύ δύσκολο να αποδοθεί σωστά χωρίς "τατιανιές" κάθε είδους από τον σχεδιαστή και για μένα ορθώς εγκαταλείφθηκε ως φόρμουλα.
Δεν το είπα έτσι, αλλά ούτως ή άλλως το είπα χοντρικά για να κάνω μια γρήγορη περιγραφή.maladroid wrote: Γιατί αν έχεις σαν αυτοσκοπό να βάλεις 50 γρίφους του πενταλέπτου, 20 του τετάρτου, 10 του μισαώρου και 3 του πενταώρου
Δεν υπονομεύεις τίποτα αν δε θέλεις να το κάνεις. Για μισό ... Δηλαδή θες να πεις ότι όταν κάποιος προσέχει ένα κομμάτι του προϊόντος του, υποχρεωτικά δε θα δώσει τη δέουσα προσοχή στα υπόλοιπα; Μάλλον το ανάποδο λέω τόσο καιρό με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.maladroid wrote: εκ προοιμίου υπονομεύεις τη σωστή ενσωμάτωσή τους και συνοχή του παιχνιδιού
Σου είπα ότι με αφορά και πολύ μάλιστα. Απλά δεν είμαι διατεθειμένος να δεχτώ σαν αντεπιχείρημα το ότι από τη στιγμή που με απασχολούν και άλλα (σενάριο), πρέπει να κάνω υποχωρήσεις σ' αυτά που νομίζω το ίδιο και περισσότερο σημαντικά (γρίφοι - πρόκληση).maladroid wrote: (η οποία όμως εσένα δε σε πολυαφορά
Εντάξει, αλλά δεν καταλαβαίνω τι σχέση έχει αυτό. Δηλαδή ο δημιουργός αυτός έβγαλε στα επόμενα παιχνίδια του την πρόκληση για να μην πουλάει οδηγούς ή θα τη βγάλει σήμερα επειδή δε θα έχει κέρδος; Ναι, πιθανόν να το κάνει, για άλλο λόγο όμως. Όχι γιατί όλοι θα κατεβάζουν τον οδηγό ή το walkthrough τσάμπα οπότε δεν έχει κέρδος. Αλλά γιατί κανείς δε θέλει να σκέφτεται, οπότε με 0 δυσκολία στα παιχνίδια του και συνοδεία από έξυπνες ατάκες τυλιγμένες σε ωραία γραφικά, θα έχει το παιχνίδι του μεγαλύτερο κοινό. Πιθανόν λέω ... Δεν ξέρω, αλλά ελπίζω να βγάλει adventure κι όχι κάτι άλλο από αυτό που είπε.maladroid wrote: Σε μια συνέντευξή του, κάποιος legendary "πάλιουρας" δημιουργός ...
όχι όλος ο κόσμος, αν κι εντάξει, χρησιμοποιείς μεγάλες υπερβολές. Κι εγώ θα ήθελα να μη μου παίρνει 6 μήνες. Αλλά μιας κι έχω παιχνίδια που τα παίζω για πολλά χρόνια, καταλαβαίνεις ότι δε με φοβίζεις. Άλλωστε και στα άλλα θέματα αυτό λέμε λίγο πολύ. Με τις κατά τόπους βαθμολογίες αυτό επιβραβεύουν, την ευκολία. Ούτε το σενάριο, ούτε την πρόκληση, ούτε την ατμόσφαιρα.maladroid wrote: Σήμερα ο κόσμος θέλει να ξέρει ότι το παιχνίδι που θα πληρώσει θα μπορέσει να το τερματίσει χωρίς να του πάρει έξι μήνες
Δεν μπορώ να διαφωνήσω. Είναι προφανές. Αυτό λέω κι εγώ. Δε φτιάχνουν adventures. Φτιάχνουν παιχνίδια που απευθύνονται σε μεγαλύτερο κοινό. Θέλω άλλα κι απλώς λέω τη γνώμη μου. Δεν αναγκάζω κανένα να έχει την ίδια γνώμη με μένα.maladroid wrote: Εσύ καλά κάνεις και θέλεις άλλα, όμως άμα δεν έχεις σκοπό να αγοράσεις 200.000 αντίτυπα για τον εαυτό σου τότε ο developer πρέπει να λάβει υπόψη και τι γίνεται παραέξω.
Έλα τώρα ... Ξέρεις τι εννοώ. Φυσικά δεν είναι τσάμπα. Αλλά είναι δουλειά ενός - δυο ανθρώπων. Δε χρειάζεται να πληρώνει κανείς στρατιές "εργαζομένων". Π.χ. εν προκειμένω θα τα φτιάξει η JJ. Τα λεφτά που απαιτούνται θα πάνε αλλού. Σε δικαιώματα μηχανών, σχεδιαστές κλπ. (Γιατί με βάζεις να αναλύω τα αυτονόηταΘέλω να πω μεταξύ άλλων ότι γρίφοι δεν μπαίνουν, όχι γιατί κοστίζουν ακριβά, αλλά γιατί άμα μπουν, μετά το ένα ή το άλλο site θα του βάλει του όποιου παιχνιδιού 3/5 και κάτω. Ενώ μπορώ να σου φέρω όσα παραδείγματα θες, δε θα το κάνω, γιατί αγγίζει η συζήτηση έντονα το άλλο θέμα, όπου ρώτησα για το SL2 και όλοι (σχεδόν) το κάνατε γαργάρα. Γιατί η JJ λοιπόν να κάτσει και να ενσωματώσει γρίφους; Γιατί κοστίζουν ακριβά; Όχι βέβαια. Γιατί δε θα το παίξει κανείς μόλις στο άλφα σάιτ του βάλουν ένα ωραιότατο δυαράκι ...maladroid wrote: Αυτό μετά που λες ότι οι γρίφοι είναι τσάμπα, το βρίσκω τελείως λάθος. Άρα ό,τι θέλει απλά μυαλό είναι τσάμπα: οι διάλογοι τσάμπα, το story τσάμπα κι αυτό, οι περιγραφές και πάει λέγοντας.
Προφανώς. Αυτό που παρουσίασα ήταν μια χοντρική παρουσίαση ξαναλέω. Στις γενικές αρχές συμφωνώ μαζί σου, αλλά δε δέχομαι να γίνεται επίκληση αυτών των αρχών για να δικαιολογήσουμε την έλλειψη πρόκλησης.maladroid wrote: Ιδίως, δε, για να είναι όλα αυτά σωστά δομημένα και να λειτουργούν αρμονικά (και όχι απλά στις κατάλληλες δόσεις όπως τις παρουσίασες) η προσπάθεια που απαιτείται (άρα και ο χρόνος) πολλαπλασιάζεται.
Και στο τέλος - τέλος, εν προκειμένω, είναι τελείως άδικος ο συνειρμός σου. Δηλαδή τα 3 ggabriel knight που είχαν μεγάλη έως μεγαλειώδη πρόκληση, με κάποιους παό τους δυσκολότερους γρίφους όλων των εποχών ήταν κακά παιχνίδια γιατί "υπονομεύτηκε εκ προοιμίου η συνοχή των παιχνιδιών". Δε μιλάμε για τη Daedalic εδώ ... Για τη JJ λέμε. Θες να μου πεις ότι αν σκεφτεί την πρόκληση υπονομεύει τη ροή της ιστορίας;
Το ξέρω. Γι' αυτό γκρινιάζω.maladroid wrote: Το μόνο που είπα είναι ότι καλώς ή κακώς δύσκολα θα ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις σας από τα εν λόγω παιχνίδια και πιθανότατα και από τη πλειοψηφία όσων κυκλοφορούν ή πρόκειται να κυκλοφορήσουν στο άμεσο μέλλον.
Λάθος. Είναι χειρότερα από καρτούν με κλίκι κλίκι. Γιατί έχουν κλίκι κλίκι. Κανένα πιτσιρίκι δε θέλει να του μασταρδεύεις τα κρτούν του με κλίκι - κλίκι. Και στο τέλος - τέλος, νόμιζα ότι είμαι σαφής. Τα υποτιμώ πολύ περισσότερο από όσους χαρακτηρισμούς και παραλληλισμούς μπορώ να δώσω ή να δώσεις. Αυτός ήταν ο σκοπός εξαρχής. Να μου διαμαρτυρηθεί κανείς γιατί του υποβαθμίζω τη Ντόρα στο επίπεδο των σημερινών "adventures", να το καταλάβω Εν πάση περιπτώσει, ειδικός δεν είμαι. Σα θεατής μόνο μπορώ να κρίνω. Θεωρώ πως αν ο στόχος είναι να μπουν σε παιδικές ζώνες τηλεόρασης, έχουν πολλή δουλειά ακόμη ... 4 ώρες είναι πάρα πολλές. Το πολύ 30 λεπτά. Εκτός αν μιλάμε για βραδινές ζώνες για κορίτσια, οπότε το παράδειγμα κάποιων τηλεταινιών με τη Barbie υποδεικνύει ότι μπορεί να σηκώσουν μέχρι και μιάμιση ώρα, αρκεί να έχουν εμφανή διαχωρισμό κεφαλαίων - πρόβλεψη για τα διαφημιστικά διαλείμματα. Εντάξει το χόντρυνα πολύmaladroid wrote: Από την άλλη το να περιγράφεις όλα τα υπόλοιπα games που δε πιάνουν τα δικά σου standards ως "καρτούν με κλίκι κλίκι" (παραφράζω λίγο) το βρίσκω υποτιμητικό.
Δεν είναι προσωπικό mal. Δε με ενοχλεί ότι σ' αρέσουν. Απλά περιγράφω τη δική μου οπτική στα πράγματα. Είμαι λίγο εριστικός σαν αντίδραση σε πράγματα που λέγονται και σκοπό μεταξύ άλλων έχουν να είναι κι αυτά εριστικά. Το embedded βίντεο δεν μπορώ να υποσχεθώ ότι δε θα το ξαναβάλω. Μου αρέσει πολύ. Αλλά σκέφτομαι πως ίσως θα πρέπει να διευρύνω λίγο το μουσικό μου ρεπερτόριο.maladroid wrote: Εμένα μ'αρέσει αυτό το στύλ ρε αδερφέ, πειράζω κανέναν;
................
Άντε καλά ... Έχεις δίκιο. Δε μ' αρέσει στην πραγματικότητα να προσβάλω. Σταματώ εδώ
ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- mkllds
- Offline
- Futuristic Fedora
- Posts: 674
Θεωρείτε τις 7-10 ώρες λογικές και εφικτές ενώ τις 15-18 παράλογες και ανέφικτες;
-"Πάνω στην άμμο την καυτή, γράφαμε τ' όνομα μας".
-Θεοδωράκης.
-Σεφέρης.
-Και τραγουδάει ο Σεφέρης.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Castledoque
- Topic Author
- Offline
- Adventure Draic Kin
- Posts: 977
Καταρχήν κανείς δεν έχει μιλήσει για 7-10 ώρες. Για ενδεχόμενη διάρκεια 10 ωρών ήταν η συζήτηση. Αυτές οι 7 ώρες από που προέκυψαν;mkllds wrote: Θεωρείτε τις 7-10 ώρες λογικές και εφικτές ενώ τις 15-18 παράλογες και ανέφικτες;
Ούτε λέει κανείς ότι έιναι ανέφικτες οι 15 ώρες. Ας πούμε το Yesterday, που για πολλούς εδώ είναι (αδίκως) κόκκινη σημαία κρατάει 6 ώρες, ενώ πιστεύω οι σχεδιαστές σκόπευαν να κρατάει γύρω στις 8 ώρες. Δεν το λέω αυτό επειδή έχει κάποια ιδιαίτερη σημασία, απλώς υποψιάζομαι ότι κάποιοι γρίφοι τους βγήκαν πιο εύκολοι απ' ότι υπολόγιζαν. Συνεπώς αν οι γρίφοι στο παιχνίδι της Jensen βγουν ικανοποιητικής και άνω δυσκολίας οι 10 ώρες gameplay γίνονται άνετα 15-17 για τον μέσο παίκτη adventure, με την έννοια ότι κάπου θα κολήσει και θα διακοπεί η συνεχής ροή λυσίματος γρίφων. Επική διάρκεια 30-40 ωρών όμως με το budget που έχει το βλέπω δύσκολο ως αδύνατο να φτάσει.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.