Gray Matter
- Tasos
- Topic Author
- Offline
- Templar Hunter
- Posts: 758
Άψογο στον τεχνικό τομέα, διαθέτει μια πολύ ενδιαφέρουσα κεντρική ιστορία, που αποκτά ιδιαίτερο βάθος και απροσδόκητες, ίσως, ανατροπές στην πορεία της.
Η συνολική ατμόσφαιρα είναι μοναδική, από τα πρώτα λεπτά του παιχνιδιού νοιώθεις μια τρομερή οικειότητα, καθώς η γράφη της Jane Jensen και γενικότερα η 'ψυχη' της είναι διάχυτα μέσα στο παιχνίδι. Ειλικρινά, στο ζήτημα της ατμόσφαιρας αισθάνεσαι πως παίζεις το GK4... H μουσική είναι κορυφαία, με όλα τα κομμάτια που έχω ακούσει να κυμαίνονται στα επίπεδα της μελωδίας που ακούγεται στο επίσημο site του παιχνιδιού.
Οι γρίφοι του είναι άφθονοι, απόλυτα λογικοί και δεμένοι με την ιστορία. Στην περίπτωση της Sam, αφορούν συχνά ταχυδακτυλουργικά κόλπα, που πρέπει να επιλέξει ανάλογα με την περίσταση και να τα εφαρμόσει. Δεν θα πω περισσότερα για την ποικιλία των γρίφων για να μην χαλάσω τις εκπλήξεις στον τομέα αυτόν..
Τέλος, κατά τη συνήθη τακτική της JJ το παιχνίδι εμποτίζεται με διάφορα ιστορικά στοιχεία που αφορούν κυρίως στην πόλη της Οξφόρδης, όπου εκτυλίσσεται η ιστορία. Άφθονα είναι και τα επιστημονικά στοιχεία που θα συναντήσετε και αρκετά (αν και σύντομα) τα άρθρα που θα χρειαστεί να διαβάσετε.
Ειλικρινά ελπίζω να συνεχίσει έτσι μέχρι το τέλος και να χειροκροτήσουμε όλοι την επιστροφή της JJ στον χώρο των adventures, με ένα παιχνίδι ισάξιο, και γιατί όχι καλύτερομ της τριλογίας των Gabriel Knight!
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Elessar
- Offline
- Team
- Posts: 2986
Μπράβο Jensen λοιπόν!
Προβοκάτορας της αντβεντσουροαριστεράς
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- woody
- Offline
- Moderator
- Posts: 184
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- outcry
- Offline
- Walker Survivor
- Posts: 437
Τάσο, είσαι στο τρίτο/τέταρτο κεφάλαιο μετά από πόσες ώρες περίπου?
Γιατί πχ στο Gabriel Knight 1 για να φτάσεις στη 3η μέρα έπρεπε λίγο πολύ να φτύσεις αίμα ως τότε. Ελπίζω να μην είναι το Gray Matter κάτι σαν το Black Mirror 2 ως προς τη δυσκολία του γιατί αυτό θα ταν η μεγαλύτερη απογοήτευση.
[i:2dyt6cll]I'd like to be the Catcher in the Rye and all.[/i:2dyt6cll]
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- crocark
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 2929
ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Tasos
- Topic Author
- Offline
- Templar Hunter
- Posts: 758
Σε μια νύχτα, πάντως, δεν το τελειώνεις. Αυτά είναι υπερβολές που ακούγονται εδώ και χρόνια για τα adventures...
Βέβαια εκεί που πρέπει να σταθούμε όλοι, είναι πως το Gray Matter είναι απολύτως στα επίπεδα των Gabriel Knight κι αυτό έχει σημασία..
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- crocark
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 2929
ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Tasos
- Topic Author
- Offline
- Templar Hunter
- Posts: 758
Πάντως το GΜ κορυφώνεται όσο προχωρά η δράση..
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- outcry
- Offline
- Walker Survivor
- Posts: 437
[i:2dyt6cll]I'd like to be the Catcher in the Rye and all.[/i:2dyt6cll]
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Elessar
- Offline
- Team
- Posts: 2986
Προβοκάτορας της αντβεντσουροαριστεράς
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Tasos
- Topic Author
- Offline
- Templar Hunter
- Posts: 758
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- NikolasFigaro
- Offline
- Elite Member
- Posts: 86
Προσωπικά, μόλις άρχισα το 5ο κεφάλαιο, και έχω παίξει 4,5 ώρες περίπου (φαίνεται και στο save ο χρόνος που έχεις ξοδέψει στο παιχνίδι). Σε ένα δύο σημεία κόλλησα για λίγο, αλλά απο κει και πέρα, το παιχνίδι κυλάει ομαλά. Γενικώς, νομίζω ότι η (όποια) διάρκεια οφείλεται πρωίστως στην -ομολογουμένως- χαμηλή δυσκολία.
Ίδωμεν.
Si vis pacem, para bellum
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Elessar
- Offline
- Team
- Posts: 2986
Προβοκάτορας της αντβεντσουροαριστεράς
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- NikolasFigaro
- Offline
- Elite Member
- Posts: 86
Καταρχήν, συμφωνώ με τον Τάσο και την προσέγγισή του. Έτσι είναι τα πράγματα, μέσες άκρες, είτε μας αρέσει, είτε όχι.
Επίσης, διαφωνώ με τον Outcry. Δεν ταυτίζω την Jane Jensen με "δυσκολία GK", ούτε νομίζω ότι το GM πρέπει να ανταποκριθεί σε κάποια συγκεκριμένα standards στον τομέα αυτόν. Αλλοι τίτλοι, άλλες εποχές, ίδιος, όμως, δημιουργός. Και αυτά που ζητάω από την Jane Jensen, ομολογώ ότι τα βρήκα εδώ.
Για να επικεντρωθούμε, ωστόσο, στο GM (και να φύγουμε παντελώς off-topic), τα βλέπω κάπως διαφορετικά τα πράγματα. Η δυσκολία δεν έχει να κάνει μονάχα με γρίφους, μηχανισμούς gameplay και, συνεπώς, με διάρκεια ζωής. Μπορεί να παίξω ένα θεωρούμενο "εύκολο" adventure και να κολλήσω σε πολλά σημεία. Μπορεί να γίνει, όμως, και το αντίστροφο. Ναι, υπάρχουν αντικειμενικά κριτήρια, αλλά παίζουν κι άλλα πράγματα ρόλο.
Τι εννοώ; Αν ένα adventure καταφέρει να σε απορροφήσει απόλυτα, να σε παγιδέψει στον κόσμο του, τότε αλλάζει και η προσέγγιση του παίκτη προς αυτό. Κι αυτή η προσέγγιση, οδηγεί σε μίαν άλλη προσήλωση, που επηρεάζει την αντίληψη "δυσκολίας". Αν, για παράδειγμα, παίξω ένα run-of-the-mill adventure, που με κάνει να νιώθω ότι κάνω αγγαρεία, τότε, ειλικρινά, θα μου φανεί βουνό: Δεν θα έχω την απαραίτητη προσήλωση, ούτε το αναγκαίο ενδιαφέρον προκειμένου να προσεγγίσω τους όποιους γρίφους και το gameplay όπως πρέπει. Έως τώρα, το GM με έχει απορροφήσει 100%. Μετά από πάρα πολύ καιρό, παίζω ένα adventure που δεν θέλω να τελειώσει. Κλείνω τον υπολογιστή, και σκέφτομαι πότε θα έρθει πάλι η ώρα να παίξω... Χρόνια είχα να νιώσω κάτι τέτοιο.
Ως εκ τούτου, προσεγγίζω τελείως διαφορετικά το παιχνίδι: Δεν σκαλώνω, το παλεύω, και οι όποιες πληροφορίες μου παρέχονται για τους γρίφους, τις αντιλαμβάνομαι απόλυτα, με ό,τι αντίκτυπο έχει αυτό. Δεν έχω καταφύγει σε έτοιμες λύσεις, όχι επειδή δεν υπάρχουν ακόμα, αλλά απλούστατα επειδή ΔΕΝ ΘΕΛΩ. Θα κάτσω εκεί, θα τα βάλω όλα κάτω, και την λύση στο πρόβλημα θα την βρω.
Δεν ξέρω αν έγινα κατανοητός (και μάλλον δεν έγινα ), αλλά την δυσκολία καλο θα ήταν να την αντιλαμβανόμαστε ως μία ευρύτερη πτυχή της συνολικής εμπειρίας, που δεν την επηρεάζει, αλλά επηρεάζεται από αυτήν. Ναι, ξαναλέω, υπάρχουν αντικειμενικά "εύκολα" και "δύσκολα" adventures, αλλά στις περισσότερες των περιπτώσεων, τα πράγματα δεν είναι πάντα τόσο ξεκάθαρα.
Si vis pacem, para bellum
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- crocark
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 2929
Για μένα, που δεν το έχω δει ακόμη, έγινες κατανοητός. Και συμφωνώ σ' αυτό που λες. Αλλά προβληματίζομαι και μάλιστα πολύ έντονα, αν το παιχνίδι είναι "αντικειμενικά" εύκολο και η δράση του τελειώνει ανάμεσα σε 9 με 15 ώρες, όπως διάβασα στα σχόλια του Τάσου και του Elessar. Μην ξεχνάτε ότι το παιχνίδι έκανε κάτι αιώνες για να κυκλοφορήσει. Δηλαδή τι φτιάχνανε τόσο καιρό αν οι γρίφοι είναι εύκολοι κατά τους περισσότερους και μικρή η διάρκειά του; Και γιατί να κοστίζει 35? αν είναι να έχει διάρκεια όσο κάποιες ανεξάρτητες παραγωγές ή κάποια adventures "της οκάς". Μην το παίρνετε στραβά. Ούτε τα δύσκολα επιθυμώ, ούτε θα είμαι εγώ αυτός που θα κρίνω την Jensen, αλλά όπως και να το κάνουμε και το έχω ξαναπεί πολλές φορές, όταν περιμένεις και περιμένεις και περιμένεις, κάποια στιγμή προσδοκάς να ανταμοιφθείς με κάτι μεγαλειώδες. Οπότε η ερώτηση που θέλω να απευθύνω σε όσους το παίζουν είναι αν άξιζε την αναμονή τόσων ετών.
ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.