Gray Matter

More
16 Νοε 2010 15:48 #29146 by NikolasFigaro
Replied by NikolasFigaro on topic Re: Gray Matter
@crocark

Βρίσκω τα επιχειρήματά σου απολύτως λογικά, συμφωνώ εξάλλου με τα περισσότερα εξ'αυτών. Απλά, μερικές ενστάσεις:

-Το ότι όλοι -θεωρώ- οι adventurers περιμέναμε πως και πως το νέο πόνημα της Jensen είναι δεδομένο. Όπως κι εσύ, έτσι κι εγώ, από την μία ξενέρωνα με τις απανωτές αναβολές (πολύ περισσότερο μάλιστα με την κοροιδία της κυκλοφορίας πρώτα στην Γερμανία, μολονότι έχει αγγλικό speech το παιχνίδι). Από την άλλη, και οι δικές μου προσδοκίες έφτασαν σε δυσθεώρητα ύψη. Αλλά, μπορούν αυτές οι καταστάσεις να μειώσουν μία αξιόλογη προσπάθεια; Αναμφίβολα, παίζοντας το GM, έστω και υποσευνείδητα, θα πιστεύουμε ότι πρέπει να ανταποκριθεί σε κάποια εξωπραγματικά standards, ειδικά αφού το περιμέναμε τόσο καιρό. Είναι όμως δίκαιο κάτι τέτοιο; Με την ίδια λογική, θα πρέπει όλοι να θάψουμε το Duke Nukem όταν (και αν) με το καλό κυκλοφορήσει, επειδή μας είχε τόσο καιρό στο περίμενε. Για να μην παρεξηγηθώ, θεωρώ εξίσου άδικο να κριθεί το GM με γνώμονα το ότι είναι πόνημα της Jane Jensen. Μερικοί θα αποθεώσουν το παιχνίδι επειδή φέρει την σφραγίδα της μεγάλης δημιουργού, επηρεασμένοι ενδεχομένως από το hype, κάνοντας τα στραβά μάτια σε πολλά αρνητικά. Άλλοι θα είναι διστακτικοί απέναντί του, επειδή έχουν -δικαίως, εν μέρει- υψηλές απαιτήσεις από τον τίτλο, παραβλέποντας πολλά θετικά στοιχεία. Η ταπεινή μου γνώμη; Κρίνουμε το GM γι'αυτό που είναι, τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο. Μπορεί να είναι δύσκολο, αφού υποσυνείδητα, όλο και κάποια δεδομένα θα μας επηρεάζουν αρνητικά ή θετικά, αλλά είναι το πιο δίκαιο. Γνώμη μου, πάντα :D

-Ειλικρινά, δεν γνωρίζω ποιος θα κάνει το review στο περιοδικό (ή ο Μάνος, ή η αφεντιά μου). Όποιος και αν το αναλάβει πάντως, θα το δει όσο πιο αντικειμενικά γίνεται, ναι, θα το ξεκοκκαλίσει. Γιατί αυτή είναι και η πεμπτουσία του review: Παρουσιάζεις όσο πιο κατασταλαγμένα μπορείς τις απόψεις σου για έναν τίτλο, απευθυνόμενος σε κάποιον που θα αποφασίσει αν θα επενδύσει σε έναν τίτλο ή όχι. Δεν βγάζεις τα προσωπικά σου γούστα/κόμπλεξ, πολύ απλά, διότι είσαι υποχρεωμένος να σεβαστείς τον αναγνώστη, τόσο ως προσωπικότητα, όσο και ως καταναλωτή.

-Αναφορικά τώρα με την "επανάσταση" ή μη που μπορεί να επιφέρει το GM... Τα επιχειρήματα που αναφέρω, ενδεχομένως να μην ενδιαφέρουν τον μέσο adventure gamer (που θα παίξει, λόγου χάρη, το GM, ανεξάρτητα από την επίδραση που έχει στον χώρο γενικότερα). Προσωπικά, ωστόσο, προσπαθώ να βλέπω πιο σφαιρικά τα πράγματα. Σαν adventurer, θέλω να βλέπω εξέλιξη, βήματα μπροστά, αναγνώριση. Και γιατί όχι, θα χαρώ να δω το είδος να κάνει ανοίγματα και σε παίκτες που έως τώρα έβλεπαν με μισό μάτι τα adventures.

-Επίσης, νομίζω ότι δεν έχει νόημα προς το παρόν να συζητάμε για το θέμα της διάρκειας, αφού δεν έχουμε κάποιο χειροπιαστό δεδομένο. Όταν με το καλό τελειώσουμε το παιχνίδι, κι έχουμε μία ιδία άποψη, το ξαναβλέπουμε... Πάντως, κάτι κραυγές περί τίτλου "της μιας νύχτας" (ούτε one-night stand να ήταν... :lol: ), απέχουν παρασάγγας από την πραγματικότητα.

Si vis pacem, para bellum

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
16 Νοε 2010 17:23 #29148 by crocark
Replied by crocark on topic Re: Gray Matter

NikolasFigaro wrote: -Επίσης, νομίζω ότι δεν έχει νόημα προς το παρόν να συζητάμε για το θέμα της διάρκειας, αφού δεν έχουμε κάποιο χειροπιαστό δεδομένο. Όταν με το καλό τελειώσουμε το παιχνίδι, κι έχουμε μία ιδία άποψη, το ξαναβλέπουμε... Πάντως, κάτι κραυγές περί τίτλου "της μιας νύχτας" (ούτε one-night stand να ήταν... :lol: ), απέχουν παρασάγγας από την πραγματικότητα.


Τώρα τα βρήκαμε. Βλέπεις δεν είμαι υπερ των "εφήμερων σχέσεων" και έθιξες απ' ό,τι φαίνεται την κατάλληλη χορδή :lol:

Καλά τα λες. Όλ' αυτά που γράφω τα γράφω γιατί θέλω να απολαύσω το παιχνίδι. Αν όχι όπως ακριβώς το είχα φανταστεί σαν εμπειρία, τουλάχιστον κάπως παρόμοια. Όχι γιατί θέλω να ψάξω να βρω τα τρωτά του. Αλλά έτσι και έχει τρωτά ... κούνια που τους κούναγε :twisted: :lol: Ειλικρινά πάντως, επειδή τις μέρες αυτές της αναμονής θα με φάει η αγωνία, παρακαλώ όσοι παίζετε Gray Matter, τροφοδοτείστε τη συζήτηση :D

ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
17 Νοε 2010 11:07 #29161 by woody
Replied by woody on topic Re: Gray Matter
Ειμαι πλέον στο 6ο κεφαλαιο. Παρολες τις αδυναμιες του, η ιστορια εχει κατι ελκυστικο, κατι που σε κανει να ασχοληθεις και να θες να δεις τι θα γινει. Οπότε ισως να υπήρξα αρκετα αυστηρος στο προηγουμενο ποστ μου.
Επισης τα cut scenes δεν ειναι σωστα φτιαγμενα. Δεν με πειραζει που δεν ειναι animation, αλλα πολλες φορες σε μπερδευουν και δεν εξηγουν την ιστορια καλα. Εκει χτυπαει πολυ το χαμηλο budget, εχουμε δει και αλλου τετοια comic strip cut scenes αλλα πολυ πιο καλοφτιαγμενα και απο καλυτερους ζωγραφους. Δεν γινεται να αντικαθιστας το animation παρα μονο με πολύ καλοφτιαγμένες ζωγραφιες.

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
17 Νοε 2010 12:12 #29162 by Elessar
Replied by Elessar on topic Re: Gray Matter
Δε νομίζω πως ο τρόπος απεκόνισης των cut-scenes είναι μόνο θέμα χρημάτων αλλα κυρίως αισθητικής. Και τα cut-scenes του GK1 ήταν αποκλειστικά σε μορφή comic αν θυμάμαι καλά.

Προβοκάτορας της αντβεντσουροαριστεράς

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
17 Νοε 2010 12:22 #29163 by crocark
Replied by crocark on topic Re: Gray Matter
Φίλε Woody, για εξήγησε λίγο αυτό το περί χαμηλού budget, γιατί δεν το καταλαβαίνω. Εγώ είχα φανταστεί ότι το παιχνίδι πρέπει να είναι υψηλότατου budget, λόγω του ότι πήρε τόσο καιρό για να γίνει. Όλο αυτό το διάστημα κάποιοι έπρεπε να πληρωθούν. Επίσης για να κοστίζει το παιχνίδι 35? ενώ π.χ. το Lost Horizon που κυκλοφορεί την ίδια περίοδο και είναι επίσης γερμανικό παιχνίδι, 18,5? (τιμές play.com), φαντάζομαι πως κάποια "σπασμένα" πρέπει να πληρώσουν. Από όποια άποψη κι αν το δω πρέπει να είναι λογικά μια από τις ακριβότερες παραγωγές της τελευταίας περιόδου (κάτι που φυσικά πρέπει να το δω και στην ποράξη όπως είπα).

ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
17 Νοε 2010 13:21 #29164 by woody
Replied by woody on topic Re: Gray Matter
Aρχικα μιλησα σε ενα αλλο thread για το θλιβερο γεγονος οτι ενω στα nineties η Jensen δουλευε στα πιο ακριβα παιχνιδια της εποχης που φτιαχνονταν τοτε απο τις τοτε μεγαλες εταιριες, τωρα αναγκαζεται να δουλεψει με μια πολυ μικροτερη εταιρια και πολυ μικροτερο budget. Αυτο λογω του οτι το adventure gaming δεν ειναι πια mainstream οπως ηταν τοτε.
Αρα αρχικα το λεω συγκρινοντας με τα Gabriel Knight που ηταν στην τομη των εξελιξεων της εποχης. Αλλα ακομα και με τα τωρινα adventures αν το συγκρινω στο τεχνικο τομεα δεν ειναι μια ακριβη παραγωγη. Τα cut scenes ειναι ζωγραφισμενα που απλως μετακινουνται η γινεται zoom gia na αποδοθει η εντυπωση της κινησης. Δεν σου δινει την αισθηση οτι εγινε απο αισθητικη επιλογη, αλλα επειδη τους ηταν αδυνατο να φτιαξουν τοσα πολλα και εστω αξιοπρεπη animation με τα χρηματα που ειχαν.
Εγω προσωπικα δεν εχω προβλημα που δεν ειναι animation.Αν ειναι ομως αισθητικη επιλογη επρεπε να γινει ΣΩΣΤΑ. Τα comic strip ειναι κακοζωγραφισμενα (μου επιτρεπει και το επαγγελμα μου να εχω γνωμη πανω σε αυτο, αλλα νομιζω ολοι μπορουν να το δουν), και πολλες φορες δεν μεταφερουν σωστα τη δραση το τι γινεται στην οθονη..
Eπισης το animation. Oi χαρακτηρες ποτε δεν ανοιγουν πορτες απλα ακουγεται ο ηχος, πολυ σπανια σκυβουν να πιασουν κατι, απλα εξαφανιζεται και παει στο inventory. εχουν τις κλασικες ρομποτοειδεις κινησεις για να κανουν μια πραξη κτλ.
Τα γραφικα γενικοτερα δεν ειναι κακα αλλα δεν εχουν δικη τους σφραγιδα καλλιτεχνικη. Θυμιζουν πολλα casual games και adventures που εχουμε δει στο παρελθον.
Αρα οχι μονο σε σχεση με το παρελθον αλλα και με αλλα πιο προσεγμενα προσφατα adeventure to Gray Matter δεν ειναι ακριβη παραγωγη. Και ειναι κριμα γιατι ειναι αρκετα ενδιαφερουσα η ιστορια και οι χαρακτηρες.

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

  • Tasos
  • Tasos's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Templar Hunter
  • Templar Hunter
More
17 Νοε 2010 15:17 #29165 by Tasos
Replied by Tasos on topic Re: Gray Matter
Προσωπικά βρίσκω τα cutscenes μια χαρά... Κάποια δε και πολύ ατμοσφαιρικά και έντονα συναισθηματικά. Προτιμώ σίγουρα την επιλογή παρουσίασής τους σε comic strips, από άλλες, όπως π.χ. αυτή του Ghost Pirates of Vooju Island που είχε ελάχιστα cutscenes και αυτά αρκετά προβληματικά. Επίσης, τα γραφικά μου φαίνονται εξαιρετικά λεπτομερή και καλοσχεδιασμένα. Δεν μπορώ ειλικρινά να καταλάβω σε ποιον τομεά θυμίζουν casual game. Τώρα όσο για τις ελλείψεις σε animation αυτές είναι υπαρκτές, αλλά δεν τις βρηκα ενοχλητικές. Εξάλλου υπήρχαν και σε παλαιότερα παιχνίδια υψηλού budget σύμφωνα με τα λεγόμενά σου φίλε Woody, όπως στο GK2. Θα μου πεις βέβαια τότε υπήρχαν και μυαριάδες τεχνικοί περιορισμοί. Anyway το θέμα του budget ενός παιχνιδιού δεν είναι κάτι που θα έπρεπε να μας απασχολεί, ούτε φυσικά το μέγεθος της ομάδας παραγωγής. Πολύ καλά έκανε η JJ και πήγε σε μια μικρή εταιρεία από τη στιγμή που όλοι οι κολοσσοί ενδεχομένως της γύρισαν την πλάτη ή δεν την προσκάλεσαν ποτέ. Το παιχνίδι κορυφώνεται, εξακολουθεί να είναι εξαιρετικά δυνατό...

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
17 Νοε 2010 15:52 #29166 by woody
Replied by woody on topic Re: Gray Matter
Καλα εκανε και πηγε η γυναικα δεν την κατηγορω! απλα ειναι θλιβερο που πλεον γυριζουν την πλατη στη Jensen και στα αdventures κατ' επεκτασιν. Δεν θελει ο κόσμος πια σεναριακά παιχνιδια θέλει μονο myltiplayer και first person shooter. Eίναι κριμα ομως τις ωραιες σεναριακες ιδέες της να μην μπορεί να τις κανεις και πανέμορφες εικόνες.
Τωρα το αν ειναι μια χαρα τα γραφικά , δεν χρειάζεται να συμφωνησουμε. Εξηγησα την αποψη μου παραπάνω, δεν ειναι κακά αλλά δεν είναι αυτά που θα περίμενα απο ενα παιχνίδι της Jensen. Tα θεωρω λίγο "ερασιτεχνικα", οπως θεωρώ και την ζωγραφική των strips. Ειμαι ζωγραφος, αλλά οσοι εχουν διαβασει λιγα κομικς στη ζωη τους (εστω και της Μαρβελ) πιστευω θα συμφωνησουν μαζι μου. Τωρα για τα animations εδωσες την απαντηση μονος σου. Και προσαυξανω: Στο Gabriel Knight 2 ειχε ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ animation για την εποχη! και καναν κινησεις με τα χερια τους, και καναν και καποιες εκφρασεις στα προσωπα τους!! Ε ειμαστε στο 2010 περιμένω κατο περισσότερο. Στο Broken Sword 1 που ειναι και αυτο παναρχαιο πλεον, επιανε ο George ΟΛΑ τα αντικειμενα και ολα μπαιναν με εναν πολυ ωραιο τροπο στο μπουφαν του και φαινονταν πολυ φυσικη η κινηση.
Οσο για το οτι κορυφώνεται συμφωνω, αλλα ολα αυτα που περιγραφω δεν τα περιγράφω απο μιζέρια, αλλα είναι στοιχεια που ενω γουστάρω το παιχνιδι και καποιες φορες ειμαι μεσα του, συνεχως με επαναφέρουν στη πεζη πραγματικότητα...

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

  • Tasos
  • Tasos's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Templar Hunter
  • Templar Hunter
More
17 Νοε 2010 22:39 #29167 by Tasos
Replied by Tasos on topic Re: Gray Matter
Το τελείωσα, λοιπόν, με βαριά καρδιά το Gray Matter... Και λεώ βαριά επειδή ασφαλώς ήθελα να έχει κρατήσει πολύ περισσότερο. Έπαιξα σχεδόν 15 ώρες, σύμφωνα με τα στοιχεία του παιχνιδιού, και μπορώ να πω πως ήταν αρκετές για μου αφήσουν την αίσθηση του 'ολοκληρωμένου' για το συγκεκριμένο παιχνίδι. Το φινάλε ήταν πολύ καλό... Περίμενα, βέβαια, μια πιο συγκλονιστική ανατροπή, αλλά ίσως αυτή να ήταν αίτημα απλά της δικιάς μου φαντασίας, που είχε πλάσει κάτι πολύ συγκεκριμένο για το τέλος. Επίσης, οι προσωπικές ιστορίες των κεντρικών χαρακτήρων, ιδίως της Samantha, παραμένουν στο τέλος αρκετά ανοιχτές για οικοδόμηση σε ένα ενδεχόμενο sequel. Η τελική σκηνή (θα τη δείτε ΜΕΤΑ τους τίτλους τέλους) μου δημιούργησε πολλά ερωτήματα για το αν αναφέρετε σε κάποιο sequel, που έτσι κι αλλιώς η JJ δήλωσε πως είναι πρόθυμη να κάνει, ή απλά στους πρωταγωνιστές... Σε κάθε περίπτωση το παιχνίδι είναι σπουδαίο, σχεδόν άριστο θα έλεγα, και θέτει τις βάσεις για μια πολύ καλή συνέχεια. Περισσότερα στο review που ετοιμάζεται...!

Υ.Γ. Η τελευταία πράξη του παιχνιδιού
Warning: Spoiler!

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
18 Νοε 2010 18:26 #29182 by giovanna
Replied by giovanna on topic Re: Gray Matter
@Guys

Πόσο το πληρώσατε? Γιατί εγώ περιμένω να μου το φέρει ο Παπασωτηρίου που μου λέει κατά Φλεβάρη :!:

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
19 Νοε 2010 10:38 #29195 by Elessar
Replied by Elessar on topic Re: Gray Matter

woody wrote: Στο Gabriel Knight 2 ειχε ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ animation για την εποχη! και καναν κινησεις με τα χερια τους, και καναν και καποιες εκφρασεις στα προσωπα τους!!


To Gabriel Knight 2 ήταν FVM, δεν είχε animation. Δεν μπορείς να συγκρίνεις την κίνηση του βίντεο με την κίνηση σε γραφικά, είναι προφανές πως η πρώτη είναι απόλυτα φυσική εφόσον είναι βιντεοσκοπημένη :wink:

Προβοκάτορας της αντβεντσουροαριστεράς

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
19 Νοε 2010 11:35 #29196 by woody
Replied by woody on topic Re: Gray Matter
Λαθος μου, το Gabriel Knight 3 εννοούσα.

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
19 Νοε 2010 12:10 #29197 by Elessar
Replied by Elessar on topic Re: Gray Matter
Οκ, συγγνώμη τότε και από μένα :)

Τώρα που ανέφερες το GK3 θυμάμαι τι - αρνητικός - χαμός είχε γίνει τότε με τον χειρισμό του, θυμάμαι απίστευτες αντιδράσεις. Για μένα, ο συγκεκριμένος χειρισμός ήταν φοβερά καινοτομικός ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα. Φανταστείτε πως είχαμε για πρώτη - και μοναδική - φορά αποσύνδεση της κάμερας από τον κεντρικό ήρωα! Κρίμα που δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ ξανά.

Προβοκάτορας της αντβεντσουροαριστεράς

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
19 Νοε 2010 14:23 #29200 by woody
Replied by woody on topic Re: Gray Matter
Kαλά τι να πουμε, γενικα το παιχνιδι ηταν απιστευτο...Αλλα και εμενα μου αρεσε πολυ ο χειρισμος και το 3D στοιχειο, σε εβαζε πολυ μεσα σε αυτο το χωριο. Κριμα που δεν εχει αξιοποιηθει απο τα adventures αυτο το 3D και το βλεπουμε μονο σε shooters.

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

More
19 Νοε 2010 14:48 #29201 by Elessar
Replied by Elessar on topic Re: Gray Matter
Αλλά να μην ξεχνάμε μην ξεχνάμε ότι το συγκεκριμένο είχε και έναν από τους χειρότερους γρίφους όλων των εποχών: Τον τρόπο που μεταμφίεζεσαι σε Detective Mosely.

Να είσαι καλά Νίκο που μας το θύμησες στο πρόσφατο - και εξαιρετικά ψαγμένο - άρθρο σου στο pc master :lol:

Προβοκάτορας της αντβεντσουροαριστεράς

Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.

Powered by Kunena Forum