Broken Age (aka Double Fine Adventure)
- tsampikos
- Offline
- Master of Dimensions
- Posts: 1577
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Castledoque
- Offline
- Adventure Draic Kin
- Posts: 977
Φίλε και το σενάριο είναι γεμάτο αδικαιολόγητες τρύπες και οι γρίφοι (που επαναλαμβάνω προσωπικά μεμονομένα ως γρίφοι εμένα μου άρεσαν) έχουν σοβαρό πρόβλημα ενσωμάτωσης στο gameplay. Όχι με την έννοια πως είναι ξεκάρφωτοι, αλλά επειδή στηρίζονται σε απροκάλυπτο metagaming. Δεν μπορώ να πω περισσότερα, γιατί θα προχωρήσω σε καρα-spoilers. Όταν με το καλό τελειώσεις το παιχνίδι και δε θα έχω τον φόβο πως θα σου σποϊλάρω τους γρίφους και την σεναριακή κατάληξη, ευχαρίστως να σου εξηγήσω τι εννοώ.tsampikos wrote: Παντως ευκολο δεν το λες. Εμενα μου ςχει βγαλει την πιστη. Προχωραω με χιλια ζορια. Εχω φτασει αρκετα μακρια αλλα....Προβλημα ενσωματωσης των γριφων γενικα δεν διαπιστωσα.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- tsampikos
- Offline
- Master of Dimensions
- Posts: 1577
Απο πλευράς γρίφων θα το χαρακτήριζα ακόμα και ψιλομανίκι. Ειδικά κάποιοι που έπρεπε να γίνουν γρήγορα με τρέλαναν. Οι συνδυαστικοί γρίφοι μεταξύ των δύο ηρώων ήταν καλοί, αλλά μάλλον δημιουργούσαν περισσότερο προβληματισμό από όσο θα έπρεπε.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Castledoque
- Offline
- Adventure Draic Kin
- Posts: 977
Λοιπόν για να μην παρεξηγηθώ κατρχήν θεωρώ πως το παιχνίδι ένα 3 στα 5 το αξίζει (2,5 στα 5 όταν είμαι στις κακές μου).
Όμως παρουσιάζει σοβαρά και αδικαιολόγητα προβλήματα τόσο στο σενάριο όσο και στην ενσωμάτωση των γρίφων και για ένα τόσο αναμενόμενο παιχνίδι το 3 δεν είναι ικανοποιητικός βαθμός, ειδικά αν λάβουμε υπόψη πως το σηκώνει το πιο καλά στημένο πρώτο μέρος και η ιδιαιτερότητα και η ομορφιά των γραφικών του.
Ακολουθούν spooilers.
Σενάριο:
2. Η όλη συνομωσία των πατρικίων είναι γελοία και δεν βγάζει κανένα νόημα. Στέλνουν τον Shay να μαζεύει επί χρόνια κοριτσάκια για να εμπλουτίσουν το γενετικό τους υλικό, επειδή εμπιστεύονται το έντστικό του;;;; WTF; Καλύτερο τρόπο από το παιδικό ένστικο δεν μπορούσαν να βρούν; Και το παιδικό ένστικτο αφορά ένα παιχνίδι που νόμιζε πως έπαιζε ο Shay στον υπολογιστή, μην το ξεχνάμε αυτό. Μπορούσαν να στήσουν πιο πρόχειρη και ξεκάρφωτη εξήγηση για όλα αυτά; Μάλλον όχι.
3. Μια και το έφερε η κουβέντα, ο Shay και οι γονείς του, καθώς και ο άλλος αστροναύτης, γιατί μοιάζουν με τους πληβείους και οχι με τους υπερεξελιγμένους κακούς πατρικίους στους οποίους ανήκουν; Θα μπορούσε ενδεχομένως σε αυτό να δοθεί μια πειστική απάντηση, αλλά το παιχνίδι δεν προσπαθεί καν να τη δώσει.
4. Το φινάλε: Αρκεί μια γέφυρα για να σταματήσει ο πόλεμος και να ενώσει δύο κόσμους χωρισμένους από ρατσισμό και μισαλλοδοξία εδώ και αιώνες; Σοβαρά τώρα; Κι όλα τα κοριτσάκια που έγιναν σούπα γενετικού υλικού για τους πατρικίους τα ξεχάσανε όλοι χωρίς πρόβλημα; Η προδοσία της Vella από την οικογένειά της που ήταν πρόθυμη να την προσφέρει θυσία; Η μεμψιμοιρία και ηττοπάθεια των πληβείων; Τι γίνανε όλα αυτά; Κουνήθηκε κάποιο αόρατο μαγικό ραβδί και χάθηκαν;Δηλαδή το πρόβλημα ήταν υλικοτεχνικό, η απουσία γέφυρας; ΑΠΛΩΣ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ και υποτιμά τη νοημοσύνη μας. Το αριστουργηματικό Metropolis που έχει κατηγορηθεί για σχετικά απλοϊκό φινάλε, στήνει πολύ πιο έξυπνα τη συμφιλίωση στο φινάλε του.
5. Το γενικότερο lore παιχνιδιού παρουσιάζει πρόβλημα. Σε μια εποχή που τα videogames προσπαθούν συστηματικά να στήσουν ολοκληρωμένους και πειστικούς κόσμους, ο Schafer μας παρουσιάζει έναν κόσμο σαλάτα και ό,τι νά 'ναι. Στα 90s κάτι τέτοιο μπορεί να το βλέπαμε με συμπάθεια, μα από τότε έχουν εξελιχθεί λίγο στη σεναριακή γραφή τα βιντεοπαιχνίδια, όπως θα καταλάβαινε κι ο ίδιος ο Scafer αν έκανε τον κόπο να παίξει και κανένα καινούργιο adventure εκτός από τα κλασικά δικά του (πχ κανένα Primordia, Culpa Innata, Longest Journey, Night of the rabbit, έλεος ακόμα και η ξεχειλωμένη τριλογία των Deponia είχε πιο συμπαγές και ολοκληρωμένο σύμπαν από αυτό το χάλι). Αν και στα δικά του παλιά παιχνίδια, ο κόσμος ήταν συμπαγής και ολοκληρωμένος (α ρε μεγαλειώδες Full Throttle), καμία σχέση με τον αχταρμά που βλέπουμε στο Broken Age
Γρίφοι:
Σε αυτόν τον τομέα το παιχνίδι τα πάει σημαντικά καλύτερα κατά τη γνώμη μου, αφού διαθέτει και έξυπνους και φρέσκους γρίφους. Όμως η ενσωμάτωση κινείται σε επίπεδα αρχάριου σχεδιαστή adventure games.
3 στα 5 λοιπόν μεν, αλλά μεγάλη, τεράστια απογοήτευση από τον κορυφαίο κάποτε παραμυθά Tim Schafer, ειδικά στον τομέα της ιστορίας. Όταν ένας από τους πρωτοπόρους στο gaming, που κατέδειξε πως τα παιχνίδια μπορούν να είναι έργα έκφρασης και τέχνης, παρουσιάζει ως μεγάλη επιστροφή στο adventure genre ένα "παιχνιδάκι" χωρίς σοβαρές καλλιτεχνικές αξιώσεις, η θλίψη και η πίκρα δεν περιγράφονται. Ειλικρινά προτιμώ μια έντιμη ημι-αποτυχία όπως το Moebius της Jensen, που έχει δυνατό στόρι, αλλά πάσχει στους υπόλοιπους τομείς και φαίνεται πως παρά τις αδυναμίες του προσπαθεί να πει κάτι, παρά αυτόν τον αχταρμά που μας πρόσφερε ο Schafer που ξεκινάει να πει κάτι, αλλά στην πορεία κολώνει και τελικά δε λέει τίποτα...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- tsampikos
- Offline
- Master of Dimensions
- Posts: 1577
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Constantine_R
- Offline
- Voodoo Priest
- Posts: 1373
1) Στη δεύτερη πράξη δεν υπάρχει κάποια ουσιαστική εξέλιξη στην ιστορία. Δηλαδή αν κάποιος παίξει όλο το παιχνίδι από την αρχή, θα δει τη μεγάλη ανατροπή στις 3-4 ώρες που κρατά το πρώτο μέρος, θα μάθει σχεδόν τα πάντα στα πρώτα λεπτά του δεύτερου (μόνο οι «τεχνικές» λεπτομέρειες μένουν) και μετά… τίποτα. Πάμε προς το φινάλε. Δε λέω, μου άρεσε που το δεύτερο μέρος ήταν γεμάτο σε χρόνο αλλά όχι έτσι. Σκεφτείτε να βλέπατε μια αστυνομική ταινία, στο πρώτο μισάωρο να μαθαίνατε ποιος είναι ο δολοφόνος και στην υπόλοιπη μιάμιση ώρα να παρακολουθούσατε το κυνηγητό για να τον πιάσουν… άντε και στο ενδιάμεσο να μαθαίνατε κάποια παραπάνω πληροφορία για το πώς το κατάφερε… ε! δεν γίνονται έτσι οι ιστορίες.
2) Τελικά οι γονείς του Shay γιατί παρέμεναν κρυμμένοι; Μήπως και τον κολλήσουν κάποια αρρώστια στο εκνευριστικά αποστειρωμένο περιβάλλον που ζούσε; Δεν έχει κανένα νόημα. Θα μπορούσε να ήταν το ίδιο αντιδραστικό αν είχε τη μαμά του από δίπλα κάθε πρωί και του συμπεριφερόταν με τον ίδιο τρόπο. Δηλαδή, η μαμά του Tim δεν το κυνήγαγε γύρω-γύρω μέχρι να φάει όλο το φαΐ του ή να κάνει τις εργασίες του; και σαν μάνα δεν λαχταρούσε να πάρει μια αγκαλιά το παιδάκι της;
Γενικά πιστεύω ότι η ιδέα της ιστορίας είναι πολύ ωραία (όπως σε όλα του τα παιχνίδια) και θα μπορούσε να πει πολλά πράγματα μέσα από αυτή αλλά δυστυχώς όλα έμειναν στην επιφάνεια και με πολλές τρύπες. Κρίμα.
“You know, the very powerful and the very stupid have one thing in common. They don’t alter their views to fit the facts. They alter the facts to fit their views.”
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- giovanna
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 3599
Αλλαξε το χρώμα στο nickname σου γιατί το κόκκινο δεν διαβάζεται
Φιλιά
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- tsampikos
- Offline
- Master of Dimensions
- Posts: 1577
Παρακαλώ πολύ αλλάξτε μου το κόκκινο με κάτι άλλο πιο ευανάγνωστο, ευχαριστώ.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Elessar
- Offline
- Team
- Posts: 2986
Το παιχνίδι μου αρέσει αρκετά, πολύ ωραίο άρτ, ενδιαφέρον σενάριο ενώ δεν το λες κ εύκολο - έχω κολλήσει σε κάποια σημεία.
Πρώτη εντύπωση θετική λοιπόν, προχωράω και ενημερώνω.
Προβοκάτορας της αντβεντσουροαριστεράς
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- maladroid
- Topic Author
- Offline
- Templar Hunter
- Posts: 800
Οι γρίφοι τους οποίους ο Castle κατακεραυνώνει εκτενώς στα προηγούμενα posts του μπορώ να πω ότι όχι απλά μου άρεσαν στο σύνολό τους αλλά μου φάνηκαν ορθολογικά παλιομοδίτικοι, δηλαδή ζόρικοι σε κάποια σημεία αλλά με τα απαραίτητα hints να βρίσκονται πάντοτε στη διάθεση του παίκτη. Το metagaming που βασικά συνίσταται στο "ο designer εκμεταλλεύεται πως ξέρω περισσότερα από τον χαρακτήρα που χειρίζομαι" δεν το βρήκα ούτε ενοχλητικό ούτε εγκληματικό, ίσως γιατί προσωπικά έχω συνηθίσει να σκέφτομαι εξ αρχής ως gamer σε πολλά από τα adventures/παιχνίδια που παίζω. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι διαδοχικοί γρίφοι με τα Hexipals ήταν ό,τι καλύτερο από πλευράς design, αλλά ούτε και αποτελούσαν έγκλημα κατά της ανθρωπότητας ή του gaming.
Τώρα, για το σενάριο αλλά και το γράψιμο, δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω ότι σε γενικές γραμμές είναι κατώτερο των περιστάσεων (ειδικά το πρώτο). Η ιστορία εγκαταλείπει την προσπάθεια να πει κάτι ουσιαστικό και διαχρονικό και τελικά εκφυλλίζεται σε μια προχειροστημένη περιπέτεια φαντασίας με ξεκάθαρους ρόλους (καλοί-κακοί) και όχι τόσο ξεκάθαρη πλοκή-κατάληξη. Συναισθήματα, εσωτερικές συγκρούσεις, αλληγορικά νοήματα πηγαίνουν όλα περίπατο και πραγματικά είναι κρίμα, δεδομένου του πώς ξεκίνησε το παιχνίδι.
Το γράψιμο είναι απλά καλό, δηλαδή για τα δεδομένα του Schafer μέτριο, χωρίς νεύρο, χωρίς χιούμορ και χωρίς τόλμη. Δεν παρουσιάζει τις παιδικές ασθένειες πολλών γερμανικών παιχνιδιών (π.χ. ακατάσχετη φλυαρία) αλλά ούτε και συναγωνίζεται τη σατιρική και αναρχίζουσα διάθεση ορισμένων εξ αυτών (π.χ. Edna & Harvey). Για τον τεχνικό τομέα έχω ξαναπεί ότι προσωπικά το βρίσκω αξιολάτρευτο κι ας μην ερωτεύτηκα την καλλιτεχνική του διεύθυνση.
Για μένα ολόκληρο μαζί το πόνημα (Act 1 & 2) αξίζει ένα 3.5/5 χωρίς να με απασχολεί ουδόλως το πώς φτιάχτηκε, πόσο κόστισε, πώς συγκέντρωσε τα χρήματα κτλ. Πιστεύω ότι μπορεί κάποιοι να αισθάνονται απογοητευμένοι (κι εγώ είμαι σε κάποιο βαθμό) αλλά όχι εξαπατημένοι γιατί αυτό που βασικά υποσχέθηκαν (ένα καθαρόαιμο point & click από τον Tim Schafer) μας το δώσανε. Σίγουρα δεν είναι όσο καλό θα θέλαμε και σίγουρα άργησε υπερβολικά η κατασκευή του αλλά για τα λεφτά που κόστισε ΑΤΟΜΙΚΑ σε κάθε backer είναι μια χαρά, χωρίς καν να υπολογίσω την αξία του ντοκιμαντέρ (που κακώς το αφήνουμε απέξω αλλά τέλος πάντων).
No good deed goes unpunished
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Elessar
- Offline
- Team
- Posts: 2986
Επίσης,
EDIT: Τελικά δεν είναι γιαγιά της Vella η Levina , my bad
Οκ, το παιχνίδι είχε όντως κάποια θέματα αλλά δεν καταλαβαίνω το μένος μερικών. Το βρήκα κ εγώ αρκετά τίμιο ως σύνολο, θα ήθελα όμως περισσότερα.
Τέλος, να προσθέσω και το εξής: Το 'use everything on anyone" δημιουργεί κάθε φορά ΜΟΝΑΔΙΚΕΣ απαντήσεις που όντως σχετίζονται με το συγκεκριμένο αντικείμενο επάνω στον συγκεκριμένο χαρακτήρα. Σε πόσα άλλα παιχνίδια το έχουμε δει αυτό; Δεν μπορώ να θυμηθώ κάποιο.
Προβοκάτορας της αντβεντσουροαριστεράς
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Castledoque
- Offline
- Adventure Draic Kin
- Posts: 977
Το σενάριο είναι άλλο θέμα. Αδικαιολόγητα κακό και από τη μεγάλη επιστροφή του Shaffer στο είδος περίμενα κάτι πολύ πιο καλογραμμένο. Το act 1 είναι όμορφα παιδικό, το act 2 είναι απλώς παιδιάστικο. Μέχρι και η ξεχειλωμένη τριλογία των Deponia είχε καλύτερο γράψιμο και σαφώς πιο συμπαγή θεματική.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Constantine_R
- Offline
- Voodoo Priest
- Posts: 1373
Ρε έχω ανατριχιάσει, τι είστε εσείς...
“You know, the very powerful and the very stupid have one thing in common. They don’t alter their views to fit the facts. They alter the facts to fit their views.”
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.