Broken Age (aka Double Fine Adventure)
- tsampikos
- Offline
- Master of Dimensions
- Posts: 1577
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- skoros
- Offline
- Banned
- Posts: 343
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Castledoque
- Offline
- Adventure Draic Kin
- Posts: 977
Μόλις πριν λίγο το τερμάτισα και οι εντυπώσεις είναι ανάμεικτες.
(+)
- Ευτυχώς η τελική διάρκεια (μαζί με το act 1) εκτείνεται στις 12-13 αξιοπρεπείς ώρες και όχι στις 4-6 ώρες που φοβόμουν
- Οι γρίφοι στο δεύτερο μέρος είναι σοβαροί γρίφοι και όχι βόλτα στο πάρκο όπως στο πρώτο μέρος. Βάλανε βέβαια και πολλές "τεχνητές" καθυστερήσεις για να επιμηκύνουν τη διάρκεια, όπως πχ κάποια timing puzzles, όπου πρέπει να κάνεις κλικ την κατάλληλη στιγμή. Αναμενόμενο κάπου μετά το κράξιμο που φάγανε, αλλά σίγουρα όχι ο καλύτερος τρόπος να μεγαλώσουν τη διάρκεια του παιχνιδιού.
(-)
- Η πλοκή. Το act 2 είναι το άκρο αντίθετο του act 1. Στο act 1 είχαμε μια ενδιαφέρουσα ιστορία με όμορφη ατμόσφαιρα και πρωτότυπο στήσιμο, που θύμιζε σελίδες συμβολικού παιδικού παραμυθιού, αλλά οι γρίφοι ήταν βόλτα στο πάρκο. Στο act 2 επιτέλους έχουμε σοβαρούς και έξυπνους γρίφους, αλλά η ιστορία είναι ό,τι πιο κλισέ μπορεί να φανταστεί κανείς. Το παιδικό δίνει τη θέση του στο παιδιάστικο και η πρωτοτυπία στο αναμάσημα ξαναζεσταμένων sci-fi συνταγών. Δυστυχώς αναιρείται ολοκληρωτικά και ανεπανόρθωτα η πολύ όμορφη ατμόσφαιρα που είχε στο act 1 η ιστορία του Shay με μια ανατροπή που βυθίζει το δικό του κομμάτι της ιστορίας σε κλισέ αμερικάνικο σενάριο εφηβικής αντίδρασης και ενηλικίωσης. Κοινώς, αν σας μάγεψε η μελαγχολική και μοναχική ατμόσφαιρα στο διαστημόπλοιο του Shay στο act 1, την πατήσατε.
Κρίμα. Τελικά ένα απλώς καλό παιχνιδάκι, χωρίς αξιώσεις ως έργο τέχνης όπως άλλα παιχνίδια του Schaffer, παρά το ιδιαίτερο γραφιστικό κομμάτι, σίγουρα όχι το καλύτερο του Schaffer, και αρκετά κατώτερο από κάμποσα παιχνίδια της Daedalic, τα οποία έχουν και σαφώς χαμηλότερο κόστος παραγωγής. Τουλάχιστον δεν είναι η πατάτα που είχα αρχίσει να φοβάμαι πως θα μας προέκυπτε.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- tsampikos
- Offline
- Master of Dimensions
- Posts: 1577
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Praetorian
- Offline
- Walker Survivor
Πάνω κάτω παρόμοια είναι και η δικη μου γνώμη.
Η ιστορία έγινε κάπως meh στο δεύτερο μέρος και δεν βελτιώθηκε ούτε στο τελικό κομμάτι, παρά την προσπάθεια να ανεβάσουν λίγο τους ρυθμούς για να διαφοροποιηθούν λίγο από το προηγούμενο τμήμα του παιχνιδιού. Το τελικό κομμάτι επίσης υποφέρει από τη λογική ότι η ιστορία πρέπει να πάει κάπου, και ο παίκτης δεν ξέρει καν που και γιατί κάνει ό,τι κάνει... Περισσότερο εκεί προχωράς βάσει των hints που σου δίνει το παιχνίδι και στο τέλος λούζεσαι το αποτέλεσμα (ok προς τα τελευταία βήματα έχες ψιλοκαταλάβει τι θα γίνει, αλλά και πάλι δεν βγάζει και πολύ νόημα).
Εκτιμώ το ότι μπορέσαμε να αλληλεπιδράσουμε περισσότερο με τους χαρακτήρες του παιχνιδιού που στο πρώτο μέρος φαινόταν μονοδιάστατοι, αλλά αυτό δεν άλλαξε πολλά τελικά, γιατί και πάλι επιφανειακά μου φαίνεται ότι τους γνωρίσαμε (ακόμα και αυτούς που υποτίθεται ότι είναι πιο κεντρικοί στην ιστορία). Τι να πω, ίσως το εξαιρετικό κατα τα άλλα (αλλά πανάκριβο και δύσκολο στο χειρισμό voice acting) να λειτούργησε όντως αρνητικά εδώ, περιορίζοντας τους διαλόγους που θα μπορούσαμε να έχουμε...
Επίσης, οι γρίφοι σαν γενική εικόνα είναι πιο έξυπνοι, και πιο περίπλοκοι από το Act I, αλλά επίσης κάποιοι από αυτούς ήταν κάπως παραπάνω μπερδεμένοι από ότι χρειαζόταν και άλλοι δεν λειτουργούν βάση της κοινής λογικής (...). Δεν θα μπω σε spoilers, αλλά το βασικό πρόβλημα έχει να κάνει με το τι γνωρίζει ο χαρακτήρας που ελέγχεις ανα πάσα στιγμή. Ωστόσο, υπήρχαν και γρίφοι που τους βρήκα διασκεδαστικούς και με άφησαν ευχαριστημένο.
Το παιχνίδι ως γενική εικόνα δεν απέφυγε την εντύπωση ότι βγήκε βιαστικά και υπο χρονική (και όχι μόνο) πίεση. Και αυτό το επιβεβαιώνει και το documentary, αν και προσπαθούσαν κατά καιρούς να θολώσουν λίγο τα νερά ή/και να είναι πιο αισιόδοξοι. Ίσως δεν έπρεπε να αναδιπλωθούν τόσο μετά το feedback από το Act I - το project από το kickstarter που ήταν απλά μια ιδέα δεν κέρδισε τίποτα και μάλλον έχασε πολλά από το άγχος της Double Fine να κάνει κάτι που θα ικανοποιούσε όλους τους backers και θα ήταν αντίστοιχο του *σχετικά μεγάλου* ποσού που συγκέντρωσαν. Ίσως δεν έπρεπε ποτέ να δοκιμάσουν να κάνουν κάτι τόσο φιλόδοξο (visuals, custom engine, soundtrack, ακριβό) voice acting, αλλά κάτι πιο μετρημένο που θα τους επέτρεπε να αναπτύξουν καλύτερα την ιστορία και το gameplay.
Τέλος πάντων, ό,τι έγινε έγινε. Είναι ένα κάπως καλό adventure, με εξαιρετικό voice acting, μουσική και όμορφη αισθητική, κάποιες καλές ιδέες και κάποιες που το χαντάκωσαν.
Edit: Επειδή πρόλαβε και σχολίασε ο Tsampikos. Διαφωνώ αρκετά με τη δική του γνώμη,, παρότι το παιχνίδι τελικά δεν με ενθουσίασε όσο θα ήθελα. Ούτε παρακμή του kickstarter βλέπω λόγω Double Fine, ούτε καλύτερο θα ήταν το παιχνίδι αν έβγαινε πολύ νωρίτερα και χωρίς τις "καθυστερήσεις" που υπέφεραν οι adventure fans.
• patch για ελληνικούς υπότιτλους σε: Monkey Island 1 SE και CD VGA beta patch !!!, Indiana Jones 3 και LOOM , Grim Fandango
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Castledoque
- Offline
- Adventure Draic Kin
- Posts: 977
@PraetorianPraetorian wrote: Επίσης, οι γρίφοι σαν γενική εικόνα είναι πιο έξυπνοι, και πιο περίπλοκοι από το Act I, αλλά επίσης κάποιοι από αυτούς ήταν κάπως παραπάνω μπερδεμένοι από ότι χρειαζόταν και άλλοι δεν λειτουργούν βάση της κοινής λογικής (...). Δεν θα μπω σε spoilers, αλλά το βασικό πρόβλημα έχει να κάνει με το τι γνωρίζει ο χαρακτήρας που ελέγχεις ανα πάσα στιγμή. Ωστόσο, υπήρχαν και γρίφοι που τους βρήκα διασκεδαστικούς και με άφησαν ευχαριστημένο.
Συμφωνώ απόλυτα με όλα τα σημεία στο παραπάνω ποστ. Ειδικά όσον αφορά το σημείο που σημειώσα με bold, το πρόσεξα κι εγώ το συγκεκριμένο θεματάκι, αλλά δεν αναφέρθηκα για να αποφύγω τον πειρασμό των spoilers. Πάντως ναι, πρόκειται για παράπτωμα στο οποίο πέφτει κατ'επανάληψη το παιχνίδι, ακόμα και σε γρίφους που κατά τα άλλα είναι πανέξυπνοι. Ωραίοι κατά τα άλλα γρίφοι, αλλά με επιεικώς άθλια ενσωμάτωση, που έχει λογική μόνο ως metagaming και όχι μέσα στο σύμπαν του παιχνιδιού. (Μάλιστα έναν από αυτούς τους γρίφους τον έλυσα κατα λάθος, με τη δεύτερη προσπάθεια, πριν ακόμα αντιληφθώ τον metagaming χαρακτήρα πολλών γρίφων -
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Castledoque
- Offline
- Adventure Draic Kin
- Posts: 977
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- tsampikos
- Offline
- Master of Dimensions
- Posts: 1577
Praetorian wrote: Edit: Επειδή πρόλαβε και σχολίασε ο Tsampikos. Διαφωνώ αρκετά με τη δική του γνώμη,, παρότι το παιχνίδι τελικά δεν με ενθουσίασε όσο θα ήθελα. Ούτε παρακμή του kickstarter βλέπω λόγω Double Fine, ούτε καλύτερο θα ήταν το παιχνίδι αν έβγαινε πολύ νωρίτερα και χωρίς τις "καθυστερήσεις" που υπέφεραν οι adventure fans.
Ζορίζονται που ζορίζονται ήδη τα παιχνίδια να χρηματοδοτηθούν, μετά και από αυτό, που αποτέλεσε ουσιαστικά το έναυσμα για να μυριστούν όλοι το "ψητό" και την αρπαχτή που μπορούν να κάνουν με μερικές υποσχέσεις, θα ζοριστούν ακόμα περισσότερο. Τι να πει κανείς για το Hero-U, το Space Venture, το Αsylum και τόσα άλλα που σχεδόν έχουμε ξεχάσει ότι υπάρχουν? Όταν λέω για την κυκλοφορία του Broken Age προφανώς και αναφέρομαι όχι μονο στο παιχνίδι ποιοτικά, αλλά στη συνολική διαχείριση του project από την ημέρα της ανακοίνωσής του μέχρι και χθες που κυκλοφόρησε (επιτέλους) ολόκληρο. Εγώ πιστεύω πως θα είναι πολλοί οι παίκτες που θα δείξουν την ανοιχτή παλάμη στην οθόνη τους όταν το τελειώσουν. Και εύλογα θα τους δημιουργείται το ερώτημα "γι αυτό το παιχνίδι καταξοδεύτηκε ο κόσμος και έκανε την υπομονή της Πηνελόπης" ? Προσωπικά πιστεύω πως όταν ο Schafer πέταξε το ορεκτικό του Act1 δεν είχε τίποτα έτοιμο από το Act2, δηλαδή, μέχρι εκεί είχε ολοκληρώσει το παχνίδι και αυτό έβγαλε.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Tasos
- Offline
- Templar Hunter
- Posts: 758
Υπολογίζοντας ότι είμαι στη μέση της διαδρομής της Act 2, μπορώ να πω πως είμαι πολύ ικανοποιημένος από το παιχνίδι. Για μένα η ιστορία, επαναλαμβάνω στο πρώτο μισό, έχει ενδιαφέρουσες ανατροπές και εξαιρετικό reuse περιοχών και χαρακτήρων. Επίσης, οι γρίφοι έχουν μεγάλο ενδιαφέρον, προσωπικά μου θυμίζουν πολύ τους γρίφους της Χρυσής Εποχής που όλοι θυμόμαστε με ικανοποίηση και νοσταλγία. Με λίγα λόγια ανυπομονώ να τελειώσω το παιχνίδι...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Praetorian
- Offline
- Walker Survivor
tsampikos wrote: Ζορίζονται που ζορίζονται ήδη τα παιχνίδια να χρηματοδοτηθούν, μετά και από αυτό, που αποτέλεσε ουσιαστικά το έναυσμα για να μυριστούν όλοι το "ψητό" και την αρπαχτή που μπορούν να κάνουν με μερικές υποσχέσεις, θα ζοριστούν ακόμα περισσότερο. Τι να πει κανείς για το Hero-U, το Space Venture, το Αsylum και τόσα άλλα που σχεδόν έχουμε ξεχάσει ότι υπάρχουν? Όταν λέω για την κυκλοφορία του Broken Age προφανώς και αναφέρομαι όχι μονο στο παιχνίδι ποιοτικά, αλλά στη συνολική διαχείριση του project από την ημέρα της ανακοίνωσής του μέχρι και χθες που κυκλοφόρησε (επιτέλους) ολόκληρο. Εγώ πιστεύω πως θα είναι πολλοί οι παίκτες που θα δείξουν την ανοιχτή παλάμη στην οθόνη τους όταν το τελειώσουν. Και εύλογα θα τους δημιουργείται το ερώτημα "γι αυτό το παιχνίδι καταξοδεύτηκε ο κόσμος και έκανε την υπομονή της Πηνελόπης" ? Προσωπικά πιστεύω πως όταν ο Schafer πέταξε το ορεκτικό του Act1 δεν είχε τίποτα έτοιμο από το Act2, δηλαδή, μέχρι εκεί είχε ολοκληρώσει το παχνίδι και αυτό έβγαλε.
Θα συμφωνήσω στο τελευταίο. Και η δική μου εκτίμηση είναι ότι το Act 2 σχεδιάστηκε σχεδόν από το πουθενά (σχεδόν γιατί υπάρχουν πράγματα στο Act 2 που φαίνεται να υπήρχαν εξ αρχής σαν σχέδιο, βάσει του τι είδαμε στο Act I).
To project της Double Fine, εξ αρχής φαινόταν επιπόλαια μελετημένο ως προς το budget, τις χρονικές απαιτήσεις και το "σχεδιασμό" του, και ήταν σχεδόν βέβαιο ότι θα απογοητευτούν πολλοί από τους backers, και γινόταν πιο βέβαιο όσο περνούσε ο καιρός κατόπιν του kickstarter. Εδώ και αρκετό καιρό το project αυτό δεν θεωρείται πλέον από τα success stories και ό,τι "κακό' είχε να κάνει στο kickstarter το έχει κάνει ήδη κατά τη γνώμη μου. Κατάφερε μεν να συγκεντρώσει μεγάλο ποσό, αλλά δεν όχι μόνο δεν πέτυχε το μεγαλόπνοο στόχο του να βγάλει που θα δικαίωνε το kickstarter και την τότε "πρωτιά" τους, αλλά μπήκαν μέσα οικονομικά, αναδιπλώθηκαν και σίγουρα δεν καλοπέρασαν.
Δεν νομίζω ωστόσο ότι κάποιος καταξοδεύτηκε για το παιχνίδι. Τα backer tiers ξεκινούσαν από $15. Το συνολικό ποσό είναι παραπλανητικό (οι backers ήταν παρα πολλοί (χωρίς να συνυπολογίζονται οσοι ήταν εκτός kickstarter) - και δεν θα έπρεπε να οδηγεί σε εκτίμηση ότι καταξοδεύτηκαν όσοι στήριξαν το παιχνίδι (και το documentary που είναι εξαιρετικό - μην ξεχνιόμαστε, από τους βασικούς και πιο σαφείς στόχους του kickstarter ήταν το documentary!).
Η υπομονή της "Πηνελόπης" είναι κάτι που πηγαίνει με το χώρο του game developing. Για μένα (από τη μεριά του developer) είναι σχεδόν μια αναπόφευκτη αλλά οριακά κακομαθημένη συνήθεια των fans να παραπονιούνται για αυτό. Οι developers έχουν πολύ καλή ιδέα του τί τους κοστίζει η καθυστήρηση ενός παιχνιδιού και σε χρήματα και σε fans και σε πρόσθετες πιέσεις. Και η γκρίνια για την καθυστέρηση είναι κάτι που μόνο κακό μπορεί να κάνει στο development ενός παιχνιδιού, ενώ τυπικά ξεχνιέται την επομένη της κυκλοφορίας - πέρα από το "περίμενα χ χρόνια για... αυτό;" που και πάλι δεν σημαίνει τίποτα και δεν επηρεάζει τίποτα.
Το ότι άλλα projects επίσης απέτυχαν ή είναι σε δυσμενή μοίρα (πχ το Hero U - αυτό και αν ετοιμάζει έκληξη λουκούμι σε όσους τα έχουν με το kickstarter ) λέει πολλά πράγματα -ειδικά για το πόσο ισχύει το ότι χωρίς publisher τα πράγματα είναι καλύτερα, το κατα πόσο ένας βετεράνος game developer έχει επαφή με τη σημερινή κατάσταση στην αγορά και το τι συνεπάγεται να αναπτύσσεις παιχνίδι μόνος σου και υποσχόμενος ένα κάρο extras χωρίς πλάνο και budget...
Δεν λέει όμως ότι το crowd-funding είναι σε παρακμή. Το έχω ξαναπεί... προτιμώ περισσότερο συνειδητοποιημένους backers που καταλαβαίνουν τι θα πει backing, τι ρίσκα συνεπάγεται, πότε ένα project σηκώνει red flags και μόνο από την περιγραφή του στο KS (άσχετα αν από πίσω φαίνονται ή χρησιμοποιούνται μεγάλα ονόματα)...
Και υπάρχουν επίσης διαμάντια που έχουν βγει και ακόμα βγαίνουν από το kickstarter. Προσωπικά βρήκα το Darkest Dungeon εξαιρετικότατο (και ακόμα είναι σε early access), ενώ παρακολουθώ τα updates των Homesick, Night in the Woods, Dropsy, Thimbleweed Park, Armikrog, ακόμα και του Mage Initiation με πολύ θετικές εντυπώσεις.
Sorry για το semi-offtopic (όχι εντελώς γιατί αναπόφευκτα θα πήγαινε εκεί η συζήτηση). Δεν θα συζητήσω περισσότερο για τα καλά και τα κακά του kickstarter γιατί έχει γίνει αλλού η συζήτηση και δεν περιμένω να πείσω ή να αλλάξω γνώμη σε κανέναν.
• patch για ελληνικούς υπότιτλους σε: Monkey Island 1 SE και CD VGA beta patch !!!, Indiana Jones 3 και LOOM , Grim Fandango
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Castledoque
- Offline
- Adventure Draic Kin
- Posts: 977
ragequit.gr/reviews/item/broken-age-act-2-pc-review
Αν και προσωπικά θεωρώ πως οι γρίφοι του παιχνιδιού είναι έξυπνοι (μα με πολύ πολύ κακή ενσωμάτωση), οπότε τελικά το θεωρώ απλώς συμπαθητικό παιχνιδάκι (μια μετριότητα όχι χρυσή, αλλά που συντίθεται από ακραία στοιχεία ζενίθ και ναδίρ που εναλλάσσονται αδιάκοπα), στα υπόλοιπα δυστυχώς έχει σε πολλά σημεία δίκιο.
Απόψεις;;;
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- tsampikos
- Offline
- Master of Dimensions
- Posts: 1577
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- skywalker333
- Offline
- Elite Member
- Posts: 82
Το παιχνίδι δείχνει να ειναι ο ορισμός του κακού development σε όλα τα σημεία, πραγματικα δε περίμενα τοσο ξενέρωμα. Στο πρωτο, ειχα πολλα θέματα αλλα τουλάχιστον υπήρχε μια ατμόσφαιρα, ένα κάτι τις. Εδώ όλα έχουν πάει περίπατο και το μυστήριο εχει πέσει στο μηδεν.
Κρίμα για όσους έδωσαν λεφτά στο kickstarter γιατι το συγκεκριμένο παιχνίδι ειναι από τα χειρότερα adventures που έχουν βγει απο εκεί ενώ άλλοι, με το 5% των χρημάτων, έβγαλαν διαμάντια.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- mkllds
- Offline
- Futuristic Fedora
- Posts: 674
-"Πάνω στην άμμο την καυτή, γράφαμε τ' όνομα μας".
-Θεοδωράκης.
-Σεφέρης.
-Και τραγουδάει ο Σεφέρης.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Tasos
- Offline
- Templar Hunter
- Posts: 758
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.