Broken Age (aka Double Fine Adventure)
- alkis21
- Offline
- Banned
Nuclear wrote: Oi dimiourgoi, opos kai oloi oi anthropoi metallasontai synartisi ton empeirion tous me to perasma tou xronou, kai antistoixa allazei kai to ergo tous xaraktira.
Ayto fainetai se olous tous tomeis tis dimiourgias. Des tous fans ton klasikon diskon ton metallica ti lene gia otidipote meta to black album. Des to fiasko tou George Lucas me ta kainouria star wars kai to indiana jones and the crystal whatever. Des tin poiotita tou Gabriel Knight se sygkrisi me to Gray Matter (to opoio emena mou arese episis alla alli klasi sigoura). Kai des kai ta paixnidia tou Tim Scaffer mias kai milame gia ayton, pou apo ti stigmi pou efyge apo tin lucas einai TELEIOS diaforetikou eidous (an kai ta perisotera still awesome, px Brutal Legend). Akoma kai o Ron Gilbert pou aneferes, to teleytaio tou paixnidi einai puzzle-platformer.
Kaneis den menei opos ton eixes mathei prin 25 xronia. Giayto anaferthika stis prosdokies gia "kainourio full throttle" san afeleis.
Δηλαδή, το συμπέρασμα ποιο είναι; Ότι είναι ουτοπικό να περιμένεις ότι κάποιος που έχει φτιάξει ένα αριστούργημα στο παρελθόν να βγάλει κάτι εξίσου καλό σήμερα; Δεν σου λέω ότι δεν θα είναι διαφορετικό, αλλά γιατί να μην είναι το ίδιο καλό; Αφού έχει δώσει διαπιστευτήρια ότι μπορεί να το κάνει. Είναι πιο ρεαλιστικό να έχουμε υψηλές προσδοκίες από κάποιον που δεν έχει ξαναφτιάξει ποτέ τίποτα; Γιατί μη μου πεις ότι δεν έχεις ποτέ προσδοκίες για κανένα επερχόμενο παιχνίδι, ποτέ και πουθενά. ΟΚ, τα άκουσα τα παραδείγματά σου. Άκου τώρα και τα δικά μου: Ο Stephen King γράφει βιβλία από το 1973. Πριν τρία χρόνια, έγραψε το Under the Dome, το οποίο κατά τη γνώμη μου συγκαταλέγεται στις κορυφαίες του δουλειές, 40 χρόνια μετά το ξεκίνημά του. Οι Carcass έγιναν διάσημοι στις αρχές των 90s, αλλά πέρσι κυκλοφόρησαν το Surgical Steel και τρέλαναν τον κόσμο. Ή, για να πλησιάσουμε στα computer games, ο Edgar Vigdal, δημιουργός του κορυφαίου shareware shoot'em up στην Amiga Deluxe Galaga, επανήλθε πριν λίγα χρόνια με το Warblade το οποίο όχι μόνο έφτανε σε ποιότητα το προηγούμενο, αλλά το ξεπερνούσε. Θα μπορούσα να συνεχίσω να αραδιάζω παραδείγματα για ώρες. Έμειναν όλοι αυτοί ίδιοι επί 20-30 χρόνια; Όχι, και οι καινούργιες τους δημιουργίες ήταν σίγουρα διαφορετικές από τις πρώτες. Κατόρθωσαν όμως να ξαναφτάσουν στο ίδιο υψηλό επίπεδο γιατί είχαν την ικανότητα να το κάνουν.
Επίτρεψέ μου λοιπόν να θεωρώ πιθανότερο το ενδεχόμενο να βγάλει ο Tim κάτι αντάξιο των πρώτων του δημιουργιών από το να εμφανιστεί κάποιος νέος Shafer. Ακόμα κι αν χρειαστεί να "ξεσκουριάσει" λίγο και δεν τα καταφέρει με την πρώτη, πιστεύω ότι αν δεν μείνει στο Broken Age είναι θέμα χρόνου να το πετύχει. Αντίστοιχα πιστεύω και στην Jensen, δεν αποκλείω το Moebius να μας ενθουσιάσει με τον τρόπο που δεν το έκανε το Gray Matter.
Κάθε φορά που κάποιος λέει ότι τα adventure games έχουν πεθάνει, κάπου στον κόσμο φεύγει από τη ζωή ένα μαϊμουδάκι.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- alkis21
- Offline
- Banned
Κάθε φορά που κάποιος λέει ότι τα adventure games έχουν πεθάνει, κάπου στον κόσμο φεύγει από τη ζωή ένα μαϊμουδάκι.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- maladroid
- Topic Author
- Offline
- Templar Hunter
- Posts: 800
Για τα υπόλοιπα με κάλυψε ο Άλκης και ειδικά για την περίπτωση του Schafer να συμπληρώσω ότι για μένα η "χρυσή περίοδός" του δεν είναι χαμένη στις ομίχλες του χρόνου (ήτοι πριν το 2000). Ναι μεν έκτοτε δεν ξανάφτιαξε adventure αλλά σε οτιδήποτε είχε ανάμειξη έπιανε σχεδόν εφάμιλλα στάνταρ με εκείνη την εποχή (π.χ. το Psychonauts ίσως και να είναι το δεύτερο καλύτερο game του - κονταροχτυπιέται στα ίσα με το DOTT για μένα). Το αν είναι "σκουριασμένος" ή περνάει κρίση έμπνευσης δεν μπορώ να το ξέρω αλλά κατά τη γνώμη μου το πρόβλημα του Broken Age συνοψίζεται στην έννοια της εργολαβίας. Μπορεί οι συνθήκες παραγωγής να ήταν πολύ κοντά στο ιδανικό αλλά δεν επρόκειτο για project που εκκολάπτονταν στο μυαλό του χρόνια και ζητούσε διέξοδο, ήταν μια έμπνευση της στιγμής (βλ. του μήνα) με αφορμή την ανάγκη δημιουργίας ενός adventure με τα χαρακτηριστικά που υπαγόρευαν οι υποσχέσεις και το budget του Kickstarter. Εγώ τουλάχιστον αυτό συμπέρανα βλέποντας ολόκληρη τη σειρά του συνοδευτικού ντοκυμαντέρ και διαβάζοντας συνεντεύξεις του δεξιά και αριστερά. Καλώς ή κακώς, με αυτό τον τρόπο μπορεί να προκύψει ένα καλό-πολύ καλό game αλλά σπανίως ένα αριστούργημα και αυτό νομίζω ότι έγινε κι εδώ. Από την άλλη, υπάρχει η προοπτική του δεύτερου μέρους οπότε περιμένω να δω τι μας επιφυλάσσει για να κάνω ταμείο.
No good deed goes unpunished
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Zagorin
- Offline
- Spammer
- Posts: 258
Επίσης έχουμε και το δεύτερο Kickstarter χωρίς να ενημερώσουν για τις οικονομικές δυσκολίες που για εμένα είναι borderline απάτη.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- crocark
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 2929
ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- alkis21
- Offline
- Banned
Zagorin wrote: Το πρόβλημα για εμένα, δεν είναι αν Schafer έχει έμπνευσή ή αν άξιζε τα λεφτά. Το πρόβλημα, που είχα εδώ και καιρό, από τότε που έβγαιναν τα βιντεο στο youtube, ήτανε ότι υποσχέθηκε να φτιάξει ένα old school adventure. Ένα καθαρόαιμο old school adventure που πλέον δεν έβγαιναν στην αμερική. Αντί αυτού, πήραμε ένα next-gen (τρομαρα μας) adventure με τέλειο animation και φωνές αλλά μηδέν gameplay με targeting group το casual κοινό.
Πολύ σωστός, συμφωνώ απολύτως. Ένας cursor, λίγα hotspots, λίγοι απλοί γρίφοι, λίγα inventory items δεν συνεπάγονται old school adventure. Το ένα μου πρόβλημα με το Act I είναι αυτό ακριβώς που λες, το δεύτερο αυτό που έχει πει ο maladroid, ότι γενικά δεν μοιάζει με παιχνίδι του Schafer γιατί απουσιάζει εντελώς το καυστικό χιούμορ που τον διακρίνει.
Κάθε φορά που κάποιος λέει ότι τα adventure games έχουν πεθάνει, κάπου στον κόσμο φεύγει από τη ζωή ένα μαϊμουδάκι.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- tsampikos
- Offline
- Master of Dimensions
- Posts: 1577
alkis21 wrote:
Zagorin wrote: Το πρόβλημα για εμένα, δεν είναι αν Schafer έχει έμπνευσή ή αν άξιζε τα λεφτά. Το πρόβλημα, που είχα εδώ και καιρό, από τότε που έβγαιναν τα βιντεο στο youtube, ήτανε ότι υποσχέθηκε να φτιάξει ένα old school adventure. Ένα καθαρόαιμο old school adventure που πλέον δεν έβγαιναν στην αμερική. Αντί αυτού, πήραμε ένα next-gen (τρομαρα μας) adventure με τέλειο animation και φωνές αλλά μηδέν gameplay με targeting group το casual κοινό.
Πολύ σωστός, συμφωνώ απολύτως. Ένας cursor, λίγα hotspots, λίγοι απλοί γρίφοι, λίγα inventory items δεν συνεπάγονται old school adventure. Το ένα μου πρόβλημα με το Act I είναι αυτό ακριβώς που λες, το δεύτερο αυτό που έχει πει ο maladroid, ότι γενικά δεν μοιάζει με παιχνίδι του Schafer γιατί απουσιάζει εντελώς το καυστικό χιούμορ που τον διακρίνει.
Συμφωνώ κι εγώ απόλυτα. Εϊναι αυτό που έγραψα παραπάνω. Ένα μεγάλο σε διάρκεια παιχνίδι, με πολλούς γρίφους και όλα τα σχετικά. Δηλαδή ΚΑΝΟΝΙΚΟ-ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ Adventure. 100% adventure και όχι παρά-adventure. Aυτό ήθελε ο κόσμος και έδωσε τα λεφτά και δεν περίμενε τίποτε περισσότερο από ένα καλό Adventure του Schafer.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- mkllds
- Offline
- Futuristic Fedora
- Posts: 674
Zagorin wrote: Ένα καθαρόαιμο old school adventure
alkis21 wrote: Ένας cursor, λίγα hotspots, λίγοι απλοί γρίφοι, λίγα inventory items δεν συνεπάγονται old school adventure.
Και γιατί δεν είναι το συγκεκριμένο; Βασικά τι σημαίνει κανονικό-παραδοσιακό, old school; Δηλαδή 5 γρίφοι παραπάνω, 5 αντικείμενα παραπάνω στο inventory και 5 hotspots παραπάνω το οδηγούν σ' αυτή την κατηγορία; Ναι έχω ένα θέμα με τις ταμπέλες.tsampikos wrote: Δηλαδή ΚΑΝΟΝΙΚΟ-ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ Adventure.
Οι backers πάντως έδωσαν τα λεφτά τους γιατί ήθελαν να υποστηρίξουν τον Scafer (μάλλον).
Επίσης μπορεί κάποιος να μου λύσει μια απορία. Πώς μπορεί να δώσει κάποιος λεφτά σε κάποιον, όσο μεγάλο όνομα και αν είναι, χωρίς να μην έχει διαβάσει ούτε μια γραμμή για την υπόθεση του παιχνιδιού, χωρίς να έχει δει ούτε μια φωτογραφία; Το κάνει μόνο και μόνο επειδή βασίζεται στο όνομα του Schafer; Το κάνει γιατί θέλει να δώσει ώθηση στα adventures; Εμένα με φάνηκε λίγο παράλογο.
-"Πάνω στην άμμο την καυτή, γράφαμε τ' όνομα μας".
-Θεοδωράκης.
-Σεφέρης.
-Και τραγουδάει ο Σεφέρης.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- alkis21
- Offline
- Banned
mkllds wrote: Και γιατί δεν είναι το συγκεκριμένο; Βασικά τι σημαίνει κανονικό-παραδοσιακό, old school; Δηλαδή 5 γρίφοι παραπάνω, 5 αντικείμενα παραπάνω στο inventory και 5 hotspots παραπάνω το οδηγούν σ' αυτή την κατηγορία; Ναι έχω ένα θέμα με τις ταμπέλες.
ΟΚ, ξέχνα τις ταμπέλες και τους χαρακτηρισμούς. Δες το Night of the Rabbit που μόλις έπαιξες. Ένας σκασμός από inventory items, πολλές τοποθεσίες, γεμάτος κόσμος με αμέτρητα hotspots, δυναμικό interface που αλλάζει και εξελίσσεται όσο προχωράς. Εγώ αυτό περίμενα από τον Tim. Όχι να ενδώσει στο Sokalization του είδους με το μισό hotspot ανά οθόνη που δεν σου αφήνει περιθώρια να κολλήσεις. Δεν λέω ότι δεν είναι adventure, μην τρελαθούμε. Απλά έτσι ορίζω εγώ το old school γιατί αυτή είναι μια από τις πιο βασικές διαφορές μεταξύ του τότε και του τώρα.
mkllds wrote: Επίσης μπορεί κάποιος να μου λύσει μια απορία.
Όσον αφορά εμένα, απάντησα στην προηγούμενη σελίδα.
Κάθε φορά που κάποιος λέει ότι τα adventure games έχουν πεθάνει, κάπου στον κόσμο φεύγει από τη ζωή ένα μαϊμουδάκι.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- mkllds
- Offline
- Futuristic Fedora
- Posts: 674
Καταλαβαίνω τι θες να πεις αλλά εάν το ένα το έχει σε μεγαλύτερο βαθμό αυτά τα χαρακτηριστικά από το άλλο (γιατί περί ποσότητας κατάλαβα ότι είναι το θέμα και όχι ως προς πλήρης απουσίας αυτών) τότε μου είναι λίγο δύσκολο να το χαρακτηρίσω ως μη κανονικό-παραδοσιακό ή old-school.alkis21 wrote: Ένας σκασμός από inventory items, πολλές τοποθεσίες, γεμάτος κόσμος με αμέτρητα hotspots, δυναμικό interface που αλλάζει και εξελίσσεται όσο προχωράς.
Εγώ μάλλον τότε θα το χαρακτήριζα ως εύκολο.alkis21 wrote: Όχι να ενδώσει στο Sokalization του είδους με το μισό hotspot ανά οθόνη που δεν σου αφήνει περιθώρια να κολλήσεις.
Ναι, το διάβασα ότι το έκανες ως ένα ελάχιστο ευχαριστώ ως προς το πρόσωπο του. Αλλά και πάλι αυτό είναι κάτι εκτός της δικής μου σφαίρας λογικής. Και εγώ θα χαρώ να πω με τον τρόπο μου (αγοράζοντας ή κάνοντας pre-order ή δίνοντας λεφτά στο kickstarter) σε κάποιους ανθρώπους αλλά θα περίμενα πρώτα να μου δείξουν κάτι. Το γεγονός ότι πήρε 3,5 εκ. χωρίς να δείξει πρώτα κάτι εμένα με σόκαρε μπορώ να πω.alkis21 wrote: Όσον αφορά εμένα, απάντησα στην προηγούμενη σελίδα.
-"Πάνω στην άμμο την καυτή, γράφαμε τ' όνομα μας".
-Θεοδωράκης.
-Σεφέρης.
-Και τραγουδάει ο Σεφέρης.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Constantine_R
- Offline
- Voodoo Priest
- Posts: 1373
Zagorin wrote: Το πρόβλημα για εμένα, δεν είναι αν Schafer έχει έμπνευσή ή αν άξιζε τα λεφτά. Το πρόβλημα, που είχα εδώ και καιρό, από τότε που έβγαιναν τα βιντεο στο youtube, ήτανε ότι υποσχέθηκε να φτιάξει ένα old school adventure. Ένα καθαρόαιμο old school adventure που πλέον δεν έβγαιναν στην αμερική. Αντί αυτού, πήραμε ένα next-gen (τρομαρα μας) adventure με τέλειο animation και φωνές αλλά μηδέν gameplay με targeting group το casual κοινό. Εγώ από οσο ξέρω, το adventure αυτό ειχε ως target group αυτούς που πληρώσανε στο Kickstarter και όχι ένα υποθετικό steam target group. ( Βέβαια μπορεί αυτό να συνέβαλε ότι τελείωσαν τα λεφτα και το παιχνίδι έπρεπε να πουλήσει και σε άτομα έξω από το Kickstarter. )
Ακριβώς ότι έγραψα στο review. Συμφωνώ 100%
Το θέμα για μένα με τον Schafer είναι περισσότερο "ηθικό" παρά κάτι άλλο... με λίγα λόγια (και το πιστεύω αυτό που λέω) σας πούλησε. Εγώ έτσι θα ένιωθα αν είχα δώσει λεφτά ΕΤΣΙ όπως τα πήρε.
@mkllds
Το θέμα δεν είναι η "ταμπέλα" ούτε η δυσκολία. Έπαιξες το Night of the Rabbit όπου:
Ε, το Broken Age είναι μικρό και καταφέρνει να γίνετε κουραστικό λόγω των ξενέρωτων γρίφων του... δεν βρήκα μια στιγμή ρε παιδί μου που να πω... "ωραία σκέψη"... κάτι... να σκάσει το χειλάκι μας... ανέραστα πράγματα που σου χαλάνε και την περιρρέουσα ατμόσφαιρα.mkllds wrote: Παρόλο που ήταν εύκολο (ή εγώ έχω φτάσει σε τέτοια επίπεδα experience που δεν μου αντιστέκονται οι γρίφοι πλέον... Ναι καλά θα ήθελα…) ήταν αρκετά μεγάλο και χορταστικό χωρίς να γίνετε κουραστικό.
Δηλαδή:
Τα λίγα hotspots κτλ... εντείνουν το πρόβλημα αλλά δεν είναι εκεί το θέμα πίστεψέ με. Όπως είπα γρίφοι υπάρχουν... έμπνευση δεν υπάρχει.mkllds wrote: Καταλαβαίνω τι θες να πεις αλλά εάν το ένα το έχει σε μεγαλύτερο βαθμό αυτά τα χαρακτηριστικά από το άλλο (γιατί περί ποσότητας κατάλαβα ότι είναι το θέμα και όχι ως προς πλήρης απουσίας αυτών) τότε μου είναι λίγο δύσκολο να το χαρακτηρίσω ως μη κανονικό-παραδοσιακό ή old-school.
“You know, the very powerful and the very stupid have one thing in common. They don’t alter their views to fit the facts. They alter the facts to fit their views.”
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- mkllds
- Offline
- Futuristic Fedora
- Posts: 674
Δηλαδή; Είπε ότι ήθελε να βγάλει ένα adventure game και του έδωσαν τα λεφτά. Έτσι όπως το έγραψες συγγνώμη αλλά διαφωνώ. Δεν τα πήρε με το ζόρι. Έσφαλε βέβαια αργότερα με την διαχείριση των χρημάτων αλλά αυτό είναι άλλο θέμα. Δεν ξέρω τι είχαν οι περισσότερο στο μυαλό τους αλλά δεν υπήρχε περίπτωση να τους ευχαριστήσει όλους.Constantine_R wrote: Εγώ έτσι θα ένιωθα αν είχα δώσει λεφτά ΕΤΣΙ όπως τα πήρε.
Σε πιστεύω, προσωπική εμπειρία έτσι κι αλλιώς δεν έχω. Άρα είναι εύκολο, μικρό, χωρίς έμπνευση, χωρίς ατμόσφαιρα κάτι το οποίο όμως δεν το οδηγεί να χαρακτηριστεί ως μη παραδοσιακό adventure. Συγγνώμη αλλά δεν μπορώ να αφομοιώσω την λογική σας γι’ αυτό το θέμα. Τέλος πάντων το σταματώ εδώ γιατί κούρασα.Constantine_R wrote: Ε, το Broken Age είναι μικρό και καταφέρνει να γίνετε κουραστικό λόγω των ξενέρωτων γρίφων του... δεν βρήκα μια στιγμή ρε παιδί μου που να πω... "ωραία σκέψη"... κάτι... να σκάσει το χειλάκι μας... ανέραστα πράγματα που σου χαλάνε και την περιρρέουσα ατμόσφαιρα.
-"Πάνω στην άμμο την καυτή, γράφαμε τ' όνομα μας".
-Θεοδωράκης.
-Σεφέρης.
-Και τραγουδάει ο Σεφέρης.
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Constantine_R
- Offline
- Voodoo Priest
- Posts: 1373
Όχι φίλε, στην πρώτη ερώτηση των faq του kickstarter λέει:mkllds wrote: Δηλαδή; Είπε ότι ήθελε να βγάλει ένα adventure game και του έδωσαν τα λεφτά.
[Q]
Τι θέλει να πει λοιπόν ο ποιητής; Τι είναι για αυτόν old school adventure και τι καταλαβαίνει όποιος το διαβάζει... συγνώμη αλλά επειδή εμένα δεν μου κόβει, σκέφτομαι MI, GF, FT κτλ κτλ... Αυτός όμως δεν προσπάθησε καν να φτιάξει κάτι τέτοιο δεν είναι ότι δεν του βγήκε γιατί τότε θα είχες ένα κακό παιχνίδι και θα συζητούσαμε άλλα πράγματα. Το BA είναι επειτηδές φτιαγμένο έτσι που να απευθύνεται σε αυτόν που θεωρεί το Tomb Raider και το Assassin's Creed adventure και δεν είναι κακό, μακάρι να παίξει κάποιος το BA και μετά να ψαχτεί και με άλλα adventures. Αυτός όμως τι ξέρει από old school;
Από ποιον λοιπόν ζητάει λεφτά; τι του τάζει; και τι του προσφέρει; αυτό θεωρώ "πούλημα".
“You know, the very powerful and the very stupid have one thing in common. They don’t alter their views to fit the facts. They alter the facts to fit their views.”
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- maladroid
- Topic Author
- Offline
- Templar Hunter
- Posts: 800
No good deed goes unpunished
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Castledoque
- Offline
- Adventure Draic Kin
- Posts: 977
Ωστόσο, οι γρίφοι είναι όντως γελοιωδώς εύκολοι. Από αυτήν την άποψη, συμφωνώ εν μέρει με την άποψη του Constantine_R ότι ο Shaffer δεν έδωσε (μέχρι τώρα) αυτό που υποσχέθηκε, αν και δε θα έφτανα στο σημείο να μιλήσω για πούλημα αυτών που τον υποστήριξαν. (Κι αλήθεια είναι πως το Full Throttle, αν θεωρεί αυτό {κακώς κατά τη γνώμη μου} πρότυπό του, δεν είναι ιδιαίτερα πιο δύσκολο.)
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.