Τα adventure games σήμερα
- maladroid
- Offline
- Templar Hunter
- Posts: 800
Εκείνα που βρίσκω ανυπόφορα είναι τα generic παιχνίδια "χαμένου θησαυρού" με χλιαρό σενάριο, χλιαρούς διαλόγους (και χαρακτήρες), χλωμή (μη πω ανύπαρκτη) προσωπικότητα και πάει λέγοντας, τα οποία κυριαρχούν στην παραγωγή εδώ και αρκετά χρόνια και κρατούν το είδος απολύτως εγκλωβισμένο σε ένα αυτο-αναφορικό και στάσιμο περιβάλλον.
Στους ξεκάρφωτους ή κακοσχεδιασμένους γρίφους δεν αναφέρθηκα καν γιατί, όπως και ο woody αν κατάλαβα καλά, είμαι πρόθυμος να συγχωρήσω τέτοιες κακοτεχνίες και συμβατικές λύσεις εφόσον το παιχνίδι με καθηλώνει με τον κόσμο και την ιστορία του ακόμα κι αν σκοντάφτω συχνά-πυκνά ή αναγκάζομαι να περάσω times sequences μόνο με τα βελάκια και ναρκοπέδια χορεύοντας κλακέτες.
No good deed goes unpunished
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- giovanna
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 3599
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- Elessar
- Offline
- Team
- Posts: 2986
Επίσης, άριστο παιχνίδι το heavy rain αλλά πραγματικά δεν καταλαβαίνω γιατί ντε και καλά θέλουμε να του κολλήσουμε την ταμπέλα 'adventure'. Δεν τοποθετούμε όποιο παιχνίδι έχει σενάριο και διάδραση αυτομάτως στην συγκεκριμένη κατηγορία, είναι σαν να λέμε λόγου χάρη ότι σε όσες ταινίες χρησιμοποιείται όπλο αυτομάτως αυτές είναι θρίλερ ή τρόμου. Δηλαδή τι, αν δεν ονομάσουμε το Heavy Rain adventure λέτε να παρεξηγηθεί;
Προβοκάτορας της αντβεντσουροαριστεράς
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- crocark
- Offline
- Adventure's Advocate
- Posts: 2929
Επειδή εκείνα τα "σπυριά που φυτρώνουν" είναι πασιφανές ότι απευθύνονται σε μένα σε πολύ μεγάλο βαθμό, σίγουρα και κάποιους άλλους (ξέρω ποιους, αλλά δε θέλω να κατονομάσω), θα πω ένα πράγμα και πιστεύω να είναι η τελευταία φορά. Δεν έχω κανένα πρόβλημα με ο,τιδήποτε μπορεί να παίζει ο καθένας. Τα Farenheit και Heavy Rain είναι προφανώς παιχνίδια σταθμοί των Video Games. Βλέπεις κι εμείς μπαίνουμε και σ' άλλα sites και κάτι έχουμε καταλάβει Ξαναείπα μερικές δεκάδες φορές ότι δεν μπορώ να τα παίξω για πολλούς αντικειμενικούς λόγους (όχι λόγω οποιουδήποτε κολλήματος στο μυαλό εν πάσει περιπτώσει). Σίγουρα όχι επειδή δεν τα θεωρώ adventures. Θα μπορούσα ας πούμε να μην τα θεωρώ adventures και πάλι να τα παίξω, όπως παίζω που και που rpgs ή strategy. Εν τω μεταξύ, εγώ τουλάχιστον έχω παίξει αρκετά adventures που ήταν με πλήκτρα ASDW κι όχι σίγουρα point & click, που είχαν όμως γρίφους. Εκεί προφανώς είναι η μεγάλη διαφορά μεταξύ κάποιων από εμάς. Θεωρούμε απαραίτητη προυπόθεση τη "σπαζοκεφαλιά". Τέλος πάντων. Μπορεί κάποια στιγμή εγώ να ξεκίνησα αυτήν την κόντρα εν μέρει, αλλά βρίσκω ότι δεν υπάρχει λόγος να το συνεχίσω. Για την ακρίβεια, δε θα έκανα καν αυτό το post, αν δεν ήταν αυτό το "...βγάζουν σπυριά...". Πάντως υπόσχομαι να προσπαθήσω να μην ξαναπώ τίποτα για παιχνίδια που στο τέλος - τέλος, όπως λέει κι η Giovanna, δεν έχω πάιξει ακόμη (το Φαρενάιτ το έχω παίξει μισό ).
ΑΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑΣΤΗΘΙ
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- woody
- Offline
- Moderator
- Posts: 184
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- woody
- Offline
- Moderator
- Posts: 184
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- WickedMan
- Offline
- Tentacled Overlord
- Posts: 1098
Και να κάνω και μια ερώτηση (ασχετοσύνης). Τι εννοείτε με τον όρο "generic" adventures;
Πάρε χαφάκι, χαφάκι Ισπανό / Γάλλο πάρε για κόφτη / φουνταριστό Αργεντινό / γκολκίπερ πάντα Γερμανόοοοο / και καπετάν τον Τότι...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- maladroid
- Offline
- Templar Hunter
- Posts: 800
Βασικό τέτοιο χαρακτηριστικό θεωρώ το προσχηματικό, τετριμμένο σενάριο όπως είναι π.χ. το "οι κακοί ψάχνουν το τάδε artifact/ power source για να υποδουλώσουν την ανθρωπότητα και παράλληλα να βοηθήσουν την Παναχαϊκή να πάρει Πρωτάθλημα". Τέτοιες περιπτώσεις υπάρχουν πρακτικά αμέτρητες σε παιχνίδια αλλά και κινηματογράφο (παίζει κι αυτός τον ρόλο του διότι το συλλογικό υποσυνείδητο αφομοιώνει τα πάντα και βρίσκει διασυνδέσεις μεταξύ κάθε είδους ερεθισμάτων, πόσω μάλλον όταν είναι "συεγγενικά") καθιστώντας το, σε πρώτη φάση, κλισέ. Οπότε ερχόμαστε στον τρόπο παρουσίασης του σεναρίου: άχρωμοι, στερεοτυπικοί χαρακτήρες, βαρετοί διάλογοι, τυποποιημένοι γρίφοι (σπρώχνω το κλειδί να πέσει στο χαρτί, Crowbar Overcomes All tm, χαλάω τον ψύκτη να απασχολήσω τον φρουρό κτλ) και ψευδο-ανατροπές που προκύπτουν με ελβετική ακρίβεια. Αναλόγως της έντασης των παραπάνω χαρακτηριστικών μπορεί το παιχνίδι να είναι από συμπαθητικό έως υποψήφιο για άμεσο memory erasing, ώστε να προληφθούν ανεπανόρθωτα υπαρξιακά συμπλέγματα. Το βέβαιο είναι ότι στη συντριπτική πλειονότητά τους, τέτοια games δεν μπορούν να ξεπεράσουν ένα νοητό όριο που θα τους κλείσει διαμέρισμα στην Memory Lane του παίκτη, κι εκεί εντοπίζω ένα από τα βασικά τους γνωρίσματα. Τους λείπει η ψυχή θες, η τσαχπινιά θες, η πρωτοτυπία, το X-Facta, όπως θέλεις πες το που διακρίνει τα πραγματικά μνημειώδη δημιουργήματα και συνήθως δεν σχετίζεται άμεσα με την τεχνική αρτιότητα του τίτλου.
Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, η χρήση του όρου "generic adventures" αποτελεί περισσότερο διαισθητική υπόθεση και όχι αυστηρά ορισμένη έννοια. Πιστεύω πάντως ότι η ξένη ορολογία "cookie-cutter" που υπονοεί ότι παίρνεις τα συστατικά μιας πετυχημένης/ λειτουργικής συνταγής και τα πετάς στο μηχάνημα για να βγουν από την άλλη μεριά ομοειδή προϊόντα χωρίς καμιά επιπλέον προσθήκη ή διαφοροποίηση, εκφράζει σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο που αντιλαμβάνομαι εγώ αυτού τους είδους τα παιχνίδια.
No good deed goes unpunished
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- woody
- Offline
- Moderator
- Posts: 184
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- WickedMan
- Offline
- Tentacled Overlord
- Posts: 1098
Πάρε χαφάκι, χαφάκι Ισπανό / Γάλλο πάρε για κόφτη / φουνταριστό Αργεντινό / γκολκίπερ πάντα Γερμανόοοοο / και καπετάν τον Τότι...
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- tsampikos
- Offline
- Master of Dimensions
- Posts: 1577
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- maladroid
- Offline
- Templar Hunter
- Posts: 800
tsampikos wrote: Το ότι στον τεχνικό τομέα δεν φτάνουν τα παιχνίδια RPGs, FPS δεν μου λέει κάτι.
[..] Το ότι τα Adventures, λοιπόν, είναι πιο προσιτά από πλευράς Hardware δεν σημαίνει απαραίτητα ότι η κατηγορία φυτοζωεί ή ότι υπάρχει αδιαφορία από τους κατασκευαστες. [..] Συνεπώς δεν τίθεται θέμα ποιότητας.
Οικονομικά φυτοζωούν και αυτό είναι αντικειμενικό γεγονός, δεν έχει να κάνει με την ποιότητα των τίτλων που κυκλοφορούν αλλά με τις πωλήσεις που σημειώνουν και που προσδοκούν να σημειώσουν (γιατί αυτή η προοπτική είναι που σε μεγάλο βαθμό καθορίζει και το διαθέσιμο budget). Κοντολογίς, δεν υπονοώ ότι οι adventure developers πεινάνε ενώ οι άλλοι έχουν χρυσά πληκτρολόγια στα γραφεία τους, απλώς ότι τα μεγέθη της κατηγορίας βρίσκονται σε πολύ μικρότερη κλίμακα (έσοδα-έξοδα) και δύσκολα θα ξεφύγουν από αυτή την κατάσταση. Το γεγονός ότι παραταύτα εξακολουθούν και βγαίνουν εξαιρετικά ή έστω πολύ καλά adventures (π.χ. Machinarium) αποδεικνύει τη θέληση και το ταλέντο ορισμένων δημιουργών αλλά δεν αλλοιώνει τη μοιρασιά της πίτας χωρίς να σημαίνει ότι αυτό είναι απαραίτητα το ζητούμενο (3 Machinarium το χρόνο αν έβγαιναν εγώ θα ήμουνα ικανοποιημένος και με το παραπάνω). Στο κάτω κάτω όλες οι κατηγορίες έχουν λόγο ύπαρξης, δεν υπάρχει λόγος να απαιτούμε από τα adventures την πλήρη εξάλειψη της ανάγκης ενασχόλησης με τα υπόλοιπα είδη.
Τα φαντασμαγορικά γραφικά δεν είναι απαραίτητα για ένα καλό adventure, σ' αυτό με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνο και τα παραδείγματα που παραθέτεις είναι ενδεικτικά (δεν τα έχω παίξει τα περισσότερα αλλά κρίνω με βάση τα screenshots). Ωστόσο οι υπόλοιπες κατηγορίες παιχνιδιών δεν έχουν σημειώσει πρόοδο μόνο στον τεχνικό τομέα αλλά επενδύουν και στο περιεχόμενο, εκεί που (αρκετά από) τα σύγχρονα adventures υστερούν σημαντικά και αδικαιολόγητα, αν θες τη γνώμη μου. Πριν από 10-15 χρόνια θα θεωρούνταν αδιανόητο ένα FPS να διαθέτει καλύτερα γραμμένους διαλόγους από ένα αντίστοιχων αξιώσεων adventure game ενώ σήμερα ισχύει πάνω-κάτω το αντίστροφο. Κι ας μη μιλήσω (πάλι) για το voice talent που ζωντανεύει αυτούς τους διαλόγους γιατί εκεί το χάσμα μεγαλώνει ακόμα περισσότερο (σε βάρος των adventures) αλλά υπεισέρχεται σε μεγάλο βαθμό ο οικονομικός παράγοντας κι έτσι ξαναπηγαίνουμε στο ζήτημα των περιορισμένων δυνατοτήτων και του "ό, τι πληρώνεις, παίρνεις" (αν και πιστεύω ότι στον συγκεκριμένο τομέα δεν είναι απόλυτο και με λίγη καλή θέληση μπορούν να γίνουν θαύματα).
No good deed goes unpunished
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- talliman
- Offline
- Moderator
- Posts: 110
It's all about the Story, the dialogs, the characters, the music, the atmosphere
adventurades.blogspot.com/
adventuradesgamepics.blogspot.com
bookhobby.blogspot.com/
dvdsandpopcorn.blogspot.com/
melaneas.blogspot.com
ultratechproducts.blogspot.com/
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- talliman
- Offline
- Moderator
- Posts: 110
It's all about the Story, the dialogs, the characters, the music, the atmosphere
adventurades.blogspot.com/
adventuradesgamepics.blogspot.com
bookhobby.blogspot.com/
dvdsandpopcorn.blogspot.com/
melaneas.blogspot.com
ultratechproducts.blogspot.com/
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.
- talliman
- Offline
- Moderator
- Posts: 110
It's all about the Story, the dialogs, the characters, the music, the atmosphere
adventurades.blogspot.com/
adventuradesgamepics.blogspot.com
bookhobby.blogspot.com/
dvdsandpopcorn.blogspot.com/
melaneas.blogspot.com
ultratechproducts.blogspot.com/
Please Σύνδεση or Create an account to join the conversation.